عضو هیئت مدیره تشريح کرد؛
عباس نجفي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون تلاش براي افزايش سرمايه بانک توسعه تعاون از برنامه‌هاي جدي اين بانک محسوب مي‌شود.

عباس نجفي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون در کارگروه افزايش سرمايه بانک توسعه تعاون با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بانک توسعه تعاون به‌عنوان يک بانک صد در صد دولتي به استناد بند (و) ماده 9 قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي‌ايران و اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي تشکيل و سرمايه اوليه اين بانک از محل حساب ذخيره ارزي توسط دولت براي تأمين منابع سرمايه‌اي بخش تعاون تخصيص داده شد.

نجفي با تأکيد بر اينکه مهم‌ترين هدف از تشکيل اين بانک به‌کارگيري و استفاده از عمليات بانکي به‌منظور ارتقاي ظرفيت توانمندي بخش تعاون باهدف افزايش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملي و تخصيص منابع و کمک به تأمين سرمايه کارآفرينان و افراد جوياي کار به‌منظور ايجاد اشتغال جديد و کمک به بنگاه‌هاي اقتصادي موجود و توسعه آن به‌منظور حفظ و بهبود اشتغال موجود و ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد مي‌باشد، گفت: تحقق اين اهداف مهم و نقش‌آفريني موثر بانک توسعه تعاون مستلزم ايجاد شرايط مناسب و منطقي از حيث منابع مالي و سرمايه‌اي براي اين بانک مي‌باشد. نجفي افزود: سرمايه فعلي بانک توسعه تعاون به‌عنوان يک بانک توسعه‌اي دولتي تکاپوي همه نيازهاي بخش تعاون با رويکرد بر ارتقاي سهم اين بخش در اقتصاد ملي نمي‌باشد بنابراين کمک به کاهش نرخ بيکاري با بهره‌گيري از ظرفيت و توانمندي‌هاي بخش تعاون درگرو تقويت ابزارها و سازوکارهاي حمايتي اين بخش ازجمله بانک توسعه تعاون مي‌باشد. عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون با اشاره به عملکرد قابل‌قبول اين بانک در طي دوره فعاليت به‌ويژه در عامليت اجراي طرح‌هاي ملي ازجمله اشتغال روستايي و عشايري و اشتغال فراگير گفت: بانک توسعه تعاون عليرغم حضور ده‌ساله در شبکه بانکي کشور، توانست علاوه بر فعاليت در جهت توسعه بخش تعاون کمک به ايجاد اشتغال جديد و حفظ اشتغال موجود و افزايش توليدات و خدمات، با استفاده از ظرفيت‌هاي تشکل‌هاي تعاوني اقدامات قابل‌توجهي را در بخش‌هاي مسئوليت اجتماعي ازجمله وام ازدواج و پرداخت وام به جامعه هدف سازمان‌هاي بهزيستي، کميته امداد امام خميني (ره)، بنياد تعاون زندان و عامليت اجراي طرح‌هاي ملي را عهده‌دار باشد که اين نشان از قابليت و توانمندي اين بانک در چارچوب اهداف و مأموريت‌هاي آن مي‌باشد که براي بهبود و بهره‌گيري بيشتر از اين ظرفيت مي‌بايست در جهت افزايش سرمايه اين بانک گام‌هاي اساسي برداشت.

برگزاي نشست معاون توسعه بيمه حکمت

با يکي از فرماندهان نداجا

سيد مسعود طباطبايي معاون توسعه و برنامه‌ريزي بيمه حکمت به همراه مهران حدادي مدير دفتر هيات مديره اين بيمه، نشستي را با ناخدايکم ستاد محمود آذرگون فرماندهي پشتيباني قرارگاه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران در خصوص همکاري‌هاي بيمه‌اي برگزارکردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت صبا، در اين نشست که در دفتر فرماندهي پشتيباني قرارگاه نداجا صورت گرفت، پيرامون همکاري‌ها و خدمات بيمه‌اي در بخش‌هاي عمر، مسئوليت، مهندسي، درمان، خودرو، آتش سوزي و چگونگي آموزش حوزه بيمه براي کارکنان و خانواده‌هاي نداجا گفت‌وگو و تبادل نظرانجام شد.

ورود بيمه معلم در قالب يک سوپر آپ

به بازار استارت آپي

بيمه معلم با بررسي سهم استارت آپ‌ها از فروش بيمه در مسير نوآوري و آينده نگري برنامه ويژه‌اي دارد. نحوه ورود بيمه معلم به بازار استارت آپي در گفتگوي اختصاصي با معاونت برنامه ريزي وتوسعه بازار بيمه معلم تشريح شد: کاوه قاضي معاونت برنامه ريزي و توسعه بازار بيمه معلم با اشاره به مهم‌ترين برنامه‌هاي اين شرکت در حوزه توسعه بازار اظهار داشت: بي ترديد در آينده نزديک بخش قابل توجهي از پرتفوي بيمه‌اي توسط استارت آپها تامين خواهد شد. وي با بيان اينکه طبق بررسي‌ها در حال حاضر يک درصد پرتفوي بازار بيمه توسط استارت آپ جابجا مي‌شود، از همکاري بيمه معلم با استارت آپ‌ها خبر داد و عنوان کرد : در اين راستا با 3 مجموعه استارت آپي قرارداد بستيم که به زودي در قالب يک سوپر آپ وارد بازار استارت آپي مي‌شويم. کاوه قاضي تصريح کرد : بيمه معلم با بررسي سهم استارت آپ‌ها از فروش بيمه در مسير نوآوري و آينده نگري برنامه ويژه‌اي دارد.

سرمايه بيمه بدنۀ اتومبيل خود را افزايش دهيد

بيمه آرمان از بيمه گذاران خود خواست سرمايۀ بيمۀ بدنه اتومبيل خود را افزايش دهند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، مديريت بيمه‌هاي خوشدرو اعلام کرد با توجه به نوسانات و افزايش قيمت انواع اتومبيل در بازار، دارندگان بيمه بدنه لازم است با مراجعه به واحدهاي صدور اين شرکت و اخذ الحاقيه، سرمايه مورد بيمه خود را افزايش دهند تا در هنگام بروز حادثه و دريافت خسارت با مشکلِ اعمال ماده ۱۰ قانون بيمه مواجه نشوند.

افتتاح ساختمان جديد شعبه کرمانشاه

بيمه سرمد

ساختمان جديد شعبه کرمانشاه بيمه سرمد افتتاح شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، رييس هيات مديره اين شرکت با حضور در مراسم افتتاحيه اين ساختمان ضمن قدرداني از عملکرد شعبه کرمانشاه، اعتماد بيمه گذاران را سرمايه اصلي شرکت دانست و گفت: به همين منظور جلب اعتماد و رضايت بيمه گذاران مهمترين رويکرد بيمه سرمد است. دکتر مجتبي کاتب که در جمع کارکنان شعبه کرمانشاه سخن مي‌گفت، با اشاره به حادثه غم انگيز زلزله در استان‌هاي غربي کشور، افزود: خوشبختانه با وجود بروز خسارات فراوان در استان کرمانشاه، توانستيم به همت شما بزرگواران، در راستاي رسيدگي و پرداخت خسارت به زيان ديدگان در کوتاه‌ترين زمان ممکن و جلب رضايت آنان اقدامات مثبتي برداريم.

حضرت آيت الله اعرافي، مدير مرکز حوزه‌هاي علميه کشور در ديدار با دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانك قرض الحسنه مهرايران گفت: با توجه به آثار قرض الحسنه در كشور و جامعه اسلامي‌بايد با تعاملات علمي‌بيشتر به گسترش طرح‌هاي تسهيلاتي و خدماتي بانك قرض الحسنه مهرايران كمك كرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، حضرت آيت الله اعرافي در رابطه با سبد محصولات بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: حرکت اين بانک در مسير بسط و توسعه سنت الهي قرض الحسنه است و اينكه بانكي به صورت كامل در امر قرض الحسنه فعاليت مي‌كند شايسته تقدير مي‌باشد.

مدير مرکز حوزه‌هاي علميه کشور با اشاره به آثار و برکات قرض الحسنه در جامعه اظهارداشت: طرح‌هاي ابتکاري و جديد بانك قرض الحسنه مهر ايران، بسيار ارزشمند است و بايد با استفاده از تعاملات فكري و علمي، اين رويكرد تقويت شود.

وي با استقبال از طرح همياران مهر بانک قرض الحسنه مهر ايران خاطرنشان کرد: فرهنگ سازي، ترويج و جذب منابع در اين طرح مي‌تواند به رفع محروميت‌ها و توانمندسازي نيازمندان کمک كند.

در ادامه، دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز بيان داشت: بانک‌هاي قرض الحسنه در اين شرايط تحت تاثير وضعيت اقتصادي كشور هستند با اين حال عملكرد اين بانك تا كنون با رشد چشم‌گيري همراه بوده است.

وي ادامه داد: از ابتداي سال تا کنون نزديک به ۶۸۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ۷هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان توسط شعب بانک قرض الحسنه مهرايران به متقاضيان نيازمند اعطا شده است و در نظر داريم تا پايان سال بيش از يک ميليون نفر براي رفع مايحتاج ضروري از خدمات بانك بهره مند شوند.

مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران افزود: تمامي‌منابع اين بانک از محل سپرده‌هاي مردمي‌است و ۹۰ درصد اين منابع به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد حداکثر ۴ درصد به نيازمندان واقعي جامعه در حوزه‌هاي اشتغالزايي و كارآفريني، بهداشت و درمان، بهبود و ارتقاء معيشت و ... پرداخت شده و ۱۰ درصد مابقي هم به عنوان ذخيره قانوني نزد بانك مركزي سپرده گذاري شده است.

مدير شعب بانک سپه در منطقه زنجان گفت: تسهيلات پرداختي اين بانک به بخش‌هاي مختلف اقتصادي و اقشار کم‌درآمد مردم در استان زنجان طي دو سال اخير افزايش چشمگيري داشته است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه، سعيد محمدي دوست ضمن اشاره به اعتماد بالاي مردم استان زنجان به بانک سپه، تصريح کرد: در کنار افزايش پرداخت تسهيلات، منابع اين بانک در استان طي مهرماه سال جاري نسبت به پايان سال 1396، 14 درصد رشد داشت و منطقه زنجان در اين زمينه، موفق به کسب رتبه اول در بين استان‌هاي‌هاي منطقه غرب کشور شد.

دبير کميسيون هماهنگي بانک‌هاي استان زنجان با تأکيد بر اهميت افزايش منابع و تأثير آن بر بالا رفتن توان تسهيلات دهي بانک، تصريح کرد: منابع بانک سپه در استان زنجان از مبلغ 4 هزار و 314 ميليارد ريال در پايان سال 1396 به نزديک 5 هزار ميليارد ريال در پايان مهرماه سال جاري افزايش‌يافته است. مدير شعب منطقه زنجان به‌ضرورت حمايت از توليد و اشتغال اشاره کرد و افزود: بانک سپه براي کمک به توليد و اشتغال در استان زنجان، از طرح‌هاي مولد در بخش‌هاي مختلف اقتصادي حمايت کرده است. وي ادامه داد: سال گذشته در قالب سامانه بهين ياب 33 فقره تسهيلات به مبلغ 270 ميليارد ريال و در هفت‌ماهه سال جاري هم 10 فقره تسهيلات به مبلغ 173 ميليارد ريال توسط بانک سپه به فعالان استان در زمينه توليدي و فعاليت‌هاي مولد زنجان پرداخت‌شده است.

مدير شعب منطقه زنجان گفت: در سال گذشته 15 واحد توليدي، مبلغ 275 ميليارد ريال و در هفت ماه سال جاري 21 واحد توليدي، مبلغ 60 ميليارد ريال از محل منابع صندوق توسعه ملي از بانک سپه تسهيلات دريافت کرده‌اند.

مدير شعب منطقه زنجان افزود: بانک سپه سال گذشته و هفت‌ماهه سال جاري تا حد امکان در تأمين مالي واحدهاي مولد و فعال در بخش‌هاي يادشده، مشارکت کرده است.

دبير کميسيون هماهنگي بانک‌هاي استان زنجان اظهار داشت: کليه شعب بانک سپه در استان زنجان با تکيه‌بر سابقه و تجربه درخشان چندين دهه اين بانک در حوزه فعاليت‌هاي ارزي آماده ارائه خدمات ارزي به کليه واحدهاي توليدي و فعالان بخش صادرات کالاهاي غيرنفتي در استان است.

دومين همايش سواد رسانه‌اي و اطلاعاتي با محوريت خانواده و با حضور دبير کميسيون انتشار و دسترسي آزاد اطلاعات، رئيس مرکز رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد، رئيس روابط عمومي‌بانک سرمايه و جمعي از اساتيد و صاحب نظران حوزه ارتباطات و رسانه در سالن سينماي وزرات و فرهنگ ارشاد اسلامي‌برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، آيين اين همايش با محوريت خانواده و رونمايي از کتاب سوادآموزي در فضاي رسانه‌اي با حضور حسين انتظامي‌(دبير کميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات )، سيد مرتضي موسويان (رئيس مرکز رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد)، رئيس روابط عمومي‌بانک سرمايه و جمعي از اساتيد و صاحبنظران حوزه ارتباطات و رسانه برگزار شد.

بانک تجارت در استان خراسان رضوي در شش ماه نخست سال جاري با صدور بيش از 12874ميليارد ريال ضمانت نامه ارزي و ريالي رتبه نخست را درميان بانک‌هاي استان کسب کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، اين بانک با توجه به آمارمنتشره از سوي کميسيون هماهنگي بانک‌ها استان در پايان شهريور ماه سال جاري مبلغ 12874ميليارد ريال ضمانت نامه صادر کرد. عملکرد اين بانک در صدور ضمانت نامه نسبت به شش ماهه اول سال گذشته از 12 درصد رشد برخوردار بوده است.بانک تجارت در دريافت کارمزد اعتبارات و بروات اسنادي نيز رتبه برتر را در بين بانک‌هاي استان خراسان رضوي کسب کرد.

مديرعامل بانک ايران زمين طي حکمي‌سرپرست امور بين الملل اين بانک را منصوب کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانک ايران زمين با صدور حکمي‌نادر حسن پور را به سمت سرپرست امور بين الملل اين بانک منصوب کرد.

در حکم پورسعيد خطاب به حسن پور آمده است: «نظر به تخصص، توانمنديها و تجربيات جنابعالي، به موجب اين حکم بعنوان سرپرست امور بين الملل منصوب مي‌شويد تا در چارچوب ضوابط و مقررات بانک انجام وظيفه فرمائيد.

موفقيت شما را براي بکارگيري مجموعه عوامل و امکانات در جهت انجام وظايف و مسئوليتهاي محوله و تحقق اهداف عاليه بانک از خداوند متعال مسئلت دارم.

تجارت-استان مرکزي:در راستاي نوسازي و بهسازي شبکه‌هاي توزيع آب در شهرها و جلوگيري از هدر رفت آب در اثر فرسودگي شبکه امورآب وفاضلاب شهرستان شازند اقدام به اصلاح 400 متر از شبکه توزيع وتعداد 30 فقره از انشعابات آب شهر شهباز نمود.به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب وفاضلاب استان مرکزي مهندس رضا عليخاني مدير امور آب وفاضلاب شهرستان شازند گفت: با توجه به فرسودگي شبکه آبرساني شهر شهباز و لزوم اجراي طرح مديريت مصرف آب به عنوان يکي از راهکارهاي اساسي براي جلوگيري از تلفات وهدر روي آب ، اجراي عمليات اصلاح شبکه و انشعابات آب شهر شهباز در دستور کار امور آب وفاضلاب شهرستان شازند قرار گرفت و تاکنون 400 متر از شبکه و 30 فقره از انشعابات آب اين شهر اصلاح و بازسازي شد.
تجارت-استان خوزستان:چهارمين همايش استاني شعر عاشورايي ٧٢ پروانه با حضور حجت‌الاسلام علي خليلي امام جمعه شهرستان هفتکل، سيد حميد حسيني معاون فرماندار، مهندس مهرعلي رضائيان شهردار، شاعران منتخب همايش، هنرمندان، پيشکسوتان، مردم فرهنگ‌دوست شهرستان هفتکل و جمعي مسئولان محلي، نظامي‌و انتظامي‌شهرستان هفتکل، پنج‌شنبه ١٧ آبان ماه در تالار ارشاد اين شهرستان برگزار شد.احمدرضا زنگنه دبير همايش استاني شعر عاشورايي ٧٢ پروانه ضمن عرض خير مقدم به حاضرين گفت: بعد از انتشار فراخوان همايش ٢٧٦ اثر از ٥٣ شاعر از نقاط مختلف استان خوزستان به دبيرخانه همايش ارسال شد که پس از داوري ١٢ اثر بعنوان اثر برگزيده و ٨ اثر بعنوان ميهمان شعرخواني نمودند که در پايان با اهدا لوح چهارمين همايش استاني شعر عاشورايي ٧٢ پروانه و هدايا از هنرمندان شاعر تجليل بعمل آمد.

مجوز افزايش سرمايه ٨۵ درصدي

ذوب آهن اصفهان صادر شد

تجارت-سازمان بورس و اوراق بهادار، مجوز افزايش سرمايه 28 هزار و 322 ميليارد ريالي شرکت ذوب آهن از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌هاي اين شرکت را صادر نموده است.مدير راهبري شركتها،امور مجامع و سهام شركت ذوب آهن اصفهان با اعلام خبر فوق در خصوص زمان برگزاري مجمع عمومي‌فوق العاده اين شركت جهت تصويب افزايش سرمايه گفت: اين موضوع از طريق روزنامه كثيرالانتشار شركت و همچنين سامانه كدال جهت اطلاع سهامداران محترم شركت اطلاع رساني شده است و افرادي كه در زمان برگزاري مجمع، سهامدار شركت باشند سهام جايزه به آنها تعلق خواهد گرفت.روح اله فاضل پور به توقف نماد معاملاتي اين شركت اشاره نمود و اظهار داشت: طبق دستورالعمل اجرايي نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ايران، زمان توقف نماد معاملاتي، يك روز كاري قبل از برگزاري مجمع عمومي‌صاحبان سهام مي‌باشد و بازگشايي نماد نيز در شرايط معمول حداكثر دو روز كاري پس از زمان برگزاري مجمع خواهد بود. وي با بيان اين که با تلاش شبانه روزي و پيگيري‌هاي مستمر هيات مديره و مديرعامل شركت توانستيم اين حجم سنگين از كار را در كمتر از 6 ماه به ثمر برسانيم، تصريح کرد : موضوعي كه شايد در نگاه اول ساده به نظر بيايد اما براي شركتي همچون ذوب آهن اصفهان كه تعداد تجهيزات و ماشين آلات آن بسيار زياد و رقم ريالي آن نيز بسيار بالا است كار بسيار دشوار و سنگيني بود.مدير راهبري شركتها،امور مجامع و سهام شركت ذوب آهن اصفهان به تاثيرات مثبت افزايش سرمايه نيز پرداخت و گفت : ذوب آهن با اين افزايش سرمايه از شمول ماده 141 لايحه اصلاحي قانون تجارت خارج خواهد شد و با افزايش مبلغ سرمايه شركت به 6150 ميليارد تومان، نسبت مالكانه بهبود چشمگيري خواهد داشت كه اين موضوع نيز در بهبود رتبه اعتباري شركت نزد بانكها و كاهش نرخ موثر تسهيلات مالي دريافتي شركت نيز اثر گذار مي‌باشد. روح اله فاضل پور با انتقاد از شايعه پراكني‌هايي كه در اين مدت پيرامون عدم انجام يا عدم تاييد افزايش سرمايه شركت وجود داشت از سهامداران شركت خواست به اخبار جعلي و شايعاتي كه پيرامون سهام اين شرکت منتشر مي‌گردد توجهي نكنند و تمامي‌اخبار و مستندات رسمي‌شركت را از سامانه كدال پيگيري نمايند.

معاون درآمد و امور مشترکين آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران بيان داشت:
تجارت-غرب استان تهران-علي کيواني - هدف شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران رضايتمندي مردم از خدمات ارائه شده است.علي کيواني - شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک‌هاي غرب استان تهران قسمتي از فعاليت‌هاي خدماتي مرتبط با آب و فاضلاب استان تهران را به نوعي انجام مي‌دهد و از نظر جغرافيايي از شرکت‌هاي مستقل آب و فاضلاب استان تهران است که محدوده تقريبا غرب استان تهران را تحت پوشش دارد که شهرهاي (شهريار،شهرقدس، ملارد ، وحيديه ، فردوسيه، صباشهر، انديشه ، باغستان و صفادشت ) را شامل مي‌شود .محمد رضا فاضلي در اين خصوص گفت: ماموريت و رسالت شرکت آب و فاضلاب، تامين و توزيع آب شرب بهداشتي و جمع آوري و دفع بهداشتي فاضلاب است و تمام تشکيلات با تمامي‌تجهيزات وظيفه شان همين مقوله وهدف نهايي هم رضايتمندي مردم از ارائه خدمات شرکت آب و فاضلاب است که بيشترين ارتباط با مردم نيز در معاونت درآمد و امور مشترکين مي‌باشد.او تصريح کرد: تامين آب شرب چه از نظر کمي‌و چه کيفي تابع يکسري استانداردهاي بين المللي که توسط WHO(سازمان بهداشت جهاني ) و يکسري استانداردهاي ملي در داخل کشور تعريف شده قرار دارد و ما موظفيم بر اساس و چهارچوب آن استانداردها فعاليت خود را انجام دهيم.معاون درآمد و مشترکين آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب تهران در ادامه افزود: فرآيند فعاليت ما به عنوان ويترين و پيشاني شرکت آب و فاضلاب از زماني که چاهي حفر، خط انتقالي و مخزني احداث وسپس توسط شبکه توزيع آب داخل شهر مي‌آيد و تصفيه و ضدعفوني مي‌شود شروع و در نهايت آب وارد منازل مشترکين شده و توسط کنتور اندازه گيري مي‌شود با مردم در ارتباط هستيم.فاضلي ادامه داد: خيلي از مردم تا اين قسمت کار و زيرساخت‌هاي فرآيند انتقال آب به شبکه توزيع و مصرف را نمي‌بينند و در جريانش قرار نمي‌گيرند که چه مراحلي طي مي‌شود تا آب به لوله کشي منازل آنها راه يابد و آنها آب سالمي‌را مصرف کنند.او يادآور شد: امروز آب به عنوان يک کالاي استراتژيک و منحصر به فرد توسط شوراي عالي اقتصاد قيمت گذاري مي‌شود و توسط وزارت نيرو به شرکت آب و فاضلاب ابلاغ ميگردد و هزينه آن از مشترکين توسط قبوض مصرفي دريافت مي‌شود.فاضلي تصريح کرد: با توجه به حساسيتي که مقوله آب دارد مبلغ آب بهاي مصرفي يک سوم هزينه هر ليتر آب که حدود هزار تومان است از مشترکين دريافت مي‌شود و امروز آب به قيمت واقعي به فروش نميرسد که شايد يکي از دلايل ندانستن ارزش واقعي آب توسط مردم همين مقوله باشد.او افزود: آب مايه آباداني و به لحاظ مذهبي هم داراي اهميت است ولي عليرغم اينکه ما آب را در مبحث تامين و توزيع مديريت مي‌کنيم ، مشترکين مصرف آن را مديريت نمي‌کنند.معاون درآمد و امور مشترکين شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک‌هاي غرب تهران مهم‌ترين اقدام اين مجموعه در خصوص مشترکين را پرداختن به کنتورهاي خراب عنوان کرد و گفت: با تمام مشکلاتي که در تامين کنتور وجود دارد الويت کار خود را تشخيص کنتورهاي خراب و بعد انشعابات غيرمجاز و مرحله سوم وصول مطالبات معوقه شرکت از مشترکين قرار داديم.او درباره انشعابات غيرمجاز اظهار داشت: به دليل افزايش جمعيت و ساخت و ساز بويژه در حاشيه شهرها انشعاب غيرمجاز آب وجود دارد که ما در سال گذشته ۴۴۰۰ فقره قطع انشعاب غيرمجاز در محدوده غرب استان تهران داشتيم که از اين تعداد ۵۰۰ فقره جمع آوري و ۳۹۲۰ فقره وصل انشعاب غيرمجاز به صورت مجاز انجام شده و بيشترين انشعابات غيرمجاز نيز مربوط به باغ ويلاهاي خارج از محدوده در شهريار است.فاضلي فرآيند دريافت انشعاب آب ساختمان را دريافت پايان کار دانست و تصريح کرد: مالک يا مالکين براي اينکه بتوانند از خدمات آب و فاضلاب استفاده کنند بايد از شهرداري مجوز ساخت و يا پايان کار داشته باشد تا شرکت آب و فاضلاب به آنها انشعاب واگذار کند.وي در ادامه افزود : همه اتفاقات در زندگي ارتباط مستقيم با فرهنگ دارند و نهادينه شدن فرهنگ در هر شخص همراه با آگاهي بخشي قطع به يقين از بسياري از تخلفات و هدر رفت منابع جلوگيري خواهد کرد و دفتر روابط عمومي‌و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران در اين زمينه از گذشته تا حال گام‌هاي موثري برداشته است.محمدرضا فاضلي بيشترين انشعاب نصب شده فاضلاب را مختص شهر قدس خواند و ابراز داشت: تصفيه خانه شهرقدس در زرنان قرار دارد و در حال حاضر مدول اول کامل و مورد بهره برداري قرار گرفته است.او در پايان استفاده بهينه از پساب را داراي اهميت عنوان کرد واظهار داشت: ما به دنبال آن هستيم تا مسووليت استفاده و بهره برداري از پساب، به عنوان بازگشت فاضلاب به چرخه زندگي و همچنين درآمدزايي آن، از آب منطقه‌اي به شرکت آب و فاضلاب واگذار شود که بزودي اين مهم اتفاق خواهد افتاد و شرکت آب و فاضلاب مي‌تواند با برنامه‌ريزي مناسب از اين پساب براي استفاده آبياري درختچه‌ها و مصارف صنعتي استفاده بهينه نمايد.

تجارت-استان خوزستان:استاندار خوزستان در بازديد از روند آماده‌سازي خط توليد انبوه مته‌هاي حفاري در جهاد دانشگاهي خوزستان، از حمايت‌هاي شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب در اجراي اين پروژه قدرداني کرد.دکتر غلامرضا شريعتي اظهار داشت: اقدام شايسته جهاد دانشگاهي در توليد مته‌هاي حفاري موجب غرور و افتخار است و اكنون لازم است برنامه‌ريزي براي توليد ديگر كالاهاي اساسي مورد نياز صنعت نفت نيز توسط جهاد دانشگاهي انجام شود.وي افزود: از شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب نيز بايد تشكر كرد، زيرا حمايت‌هاي آن‌ها از كار نيز قطعا تاثيرگذار بوده است. خوزستان خانه نفت است و توليد صنايع مورد نياز صنعت نفت تا جايي كه امكان دارد بايد در اين استان انجام شود، زيرا بيشترين تجارب در زمينه نفت در خوزستان است. در اين زمينه لازم است ارتباط دانشگاهيان با شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب نيز بيشتر شود و با انجام كار تيمي‌و بين بخشي، به چنين موفقيت‌هايي دست يافت.شريعتي تصريح كرد: اقدام قابل تحسين جهاد دانشگاهي در بومي‌سازي و توليد مته‌هاي حفاري، اقدامي‌استراتژيك است، زيرا كار به طور كامل بومي‌شده و طراحي و مهندسي آن كاملا در كشور انجام شده است و واقعا جاي تقدير و تشكر دارد.سيدعليرضا علوي، رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان نيز در ابتداي اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از روند استقرار خط توليد مته حفاري در جهاد دانشگاهي خوزستان، گفت: با تلاش‌هاي چندين ساله جهادگران جهاد دانشگاهي خوزستان، يكي از 10 قلم كالاهاي اساسي مورد نياز صنعت نفت به صورت كامل در كشور و استان خوزستان، تدوين دانش فني شد و اكنون آماده‌بهره‌برداري است. با راه‌اندازي اين خط، حداقل براي يكصد نفر اشتغال مستقيم فراهم مي‌شود و با توجه به نياز موجود در خاورميانه، بازار خارجي تضمين‌شده‌اي براي صادرات اين محصول نيز وجود دارد.

تجارت-استان ايلام:آيت جمالي گفت: از ابتداي سالجاري تاکنون ۱۹هزار ۴۳۲ تن کود بين کشاورزان توزيع شده که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزايش داشته است.وي بيان داشت: همچنين سال گذشته بيش از ۳۲ هزار ۱۳۶ تن انواع کود هاي شيميايي بين کشاورزان سطح استان توزيع شده است.مدير شرکت خدمات حمايتي کشاورزي ايلام ادامه داد: اين شرکت وابسته به وزارت جهادکشاورزي است که مهمترين وظيفه آن، تامين، حمل و توزيع انواع کود بين کشاورزان است.وي در ادامه تعداد کارگزاران فعال در سطح استان را ۴۰مورد عنوان کرد و گفت: اين افراد مسوول توزيع انواع کود کشاورزي شامل کودهاي ازته، فسفات، پتاسه و کودهاي ماکرو، گوکرد گرانوله، سولفات آمونيوم در بين کشاورزان سطح استان مي‌باشند.جمالي با بيان اينکه از سال ۸۶ توزيع سموم کشاورزي از شمول يارانه خارج و به بخش خصوصي واگذار شده است افزود: سال گذشته ۱۲ تن سموم تاريخ گذشته در انبارهاي شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان منقضي شده است.وي در ادامه قيمت کود يارانه‌اي توزيع شده در بين کشاورزان با وزن ۵۰ کيلوگرم، سوپر فسفات تريبل با نرخ ۵۵ هزار تومان، کود اوره ۳۸ هزار و ۵۰۰ و سوپر فسفات ساده ۲۲ هزار تومان عنوان کرد.وي تاکيد کرد: هر توليد کننده کود علاوه بر اخذ مجوز‌هاي قانوني از قبيل پروانه تاسيس و غيره مي‌بايست ضمن رعايت کيفيت از حد استاندارد نسبت به اخذ شماره ثبت مواد کود از موسسه تحقيقات اب و خاک کشور اقدام ودر غير اين صورت محصول توليدي حتي در صورت داشتن کيفيت لازم غيرقانوني تلقي و توزيع ان ممنوع و پيگرد قانوني دارد.مدير شرکت خدمات حمايتي کشاورزي ايلام خاطرنشان کرد: کشاورزان سطح استان در صورت مشاهده تخلف از سوي کارگزاران مبني بر افزايش غيرقانوني قيمت کود شرکت را در جريان اين مسائل قرار دهند.