مديرعامل بانک خاورميانه خبر داد:
مديرعامل بانک خاورميانه شايعه قطع دسترسي اين بانک بورسي به سوئيفت را رد کرد و در اين باره توضيح داد. پرويز عقيلي کرماني اظهارکرد: بانک خاورميانه به دليل مسئوليت در نقل و انتقالات منابع مالي ناشي از غذا و دارو ، همچنان امتياز دسترسي به سوئيفت را دارد و به فرض تصميم به قطع دسترسي بانک‌هاي ايراني، مشمول آن نخواهد شد. وي افزود: درباره شايعه قطع دسترسي به سوئيفت چند بانک و موسسه ايراني از جمله بانک خاورميانه گفت: همه بانک‌هاي ايراني مشمول تحريم آمريکا شده‌اند اما در گذشته به اشتباه نام بانک خاورميانه در جدول فهرست تحريم‌هاي سوئيفت قرار داشت که بعدا اين اشتباه برطرف و نام اين بانک از اين فهرست حذف شد. مديرعامل بانک خاورميانه تصريح کرد: با اين اوصاف شايعه قطع دسترسي "وخاور” به سوئيفت صحت ندارد.

همچنين مدير مبارزه با پولشويي و تطبيق بانک خاورميانه جزئيات خروج چهار بانک و موسسه مالي ايراني از فهرست تحريم‌هاي ثانويه آمريکا را تشريح کرد.

فرزانه رجايي سلماسي در گفت‌وگوي با ايسنا، با بيان اينکه دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي آمريکا (اوفک) ارگاني است که زير نظر اداره‌کل خزانه‌داري فدرال آمريکا فعاليت مي‌کند، گفت: اين ارگان فهرست‌هاي متعددي دارد که مهم‌ترين آن‌ها فهرستي به نام SDN (Specially Designated National) است که اين فهرست هم شامل افراد و شرکت‌هايي است که تحت تحريم اوليه هستند و هم افراد و شرکت‌هايي که آمريکا آن‌ها را تحت تحريم ثانويه قرار داده است.

مدير مبارزه با پولشويي و تطبيق بانک خاورميانه افزود: به اين ترتيب در روز پنجم نوامبر آمريکا فهرستي را منتشر کرد که در آن برخي بانک‌هاي ايراني شامل تحريم‌هاي ثانويه هم مي‌شدند.

رجايي سلماسي با بيان اينکه برخي بانک‌ها از جمله سامان، کارآفرين، اقتصاد نوين، مسکن، سرمايه و … از ابتدا در فهرست تحريم‌هاي ثانويه قرار نداشتند، تصريح کرد: بنابراين اينطور نبوده که همه بانک‌هاي ايراني از ابتدا تحت تحريم ثانويه بوده باشند و در واقع براي تعدادي از آن‌ها تگ "subject to secondary sanctions” قرار داده نشده بود.

وي با اشاره به خروج چهار بانک و موسسه مالي از فهرست تحريم‌هاي ثانويه، تصريح کرد: چند روز پس از آن يعني روز پنج‌شنبه هفته گذشته با تغييري که در فهرست تحريم‌هاي آمريکا اعمال شد، در واقع گفته شد که اشتباهي به وجود آمده و آمريکا بانک‌هاي "خاورميانه”، "حکمت ايرانيان”، "قرض‌الحسنه مهر ايران” و موسسه مالي "توسعه” را از فهرست تحريم‌هاي ثانويه خارج کرد؛ در واقع تگ "subject to secondary sanctions” از آن‌ها برداشته شد.

مدير مبارزه باوپولشويي و تطبيق بانک خاورميانه افزود: در حال حاضر حدود ۱۱ تا ۱۲ بانک ايراني هستند که در فهرست تحريم‌هاي ثانويه آمريکا قرار ندارند و سوئيفت براي آن‌ها باز خواهد بود که اين بانک‌ها در ابتدا بايد بخش بين‌الملل فعال داشته باشند و در مرحله دوم بانک‌هايي را پيدا کنند که حاضر باشند به عنوان بانک کارگزار با آن‌ها کار کنند.

مديرعامل بيمه دي به تاييد بيمه مركزي رسيد

رئيس کل بيمه مرکزي طي حکمي، انتصاب محمدرضا کشاورز به عنوان مديرعامل بيمه دي را تأييد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل شرکت بيمه دي؛ در متن اين حکم که به امضاي غلامرضا سليماني رئيس کل بيمه مرکزي ج.ا. ايران رسيده، آمده است؛ حسب بررسي‌هاي به عمل آمده، بدين وسيله اعلام مي‌دارد؛ انتصاب محمدرضا کشاورز به عنوان مديرعامل بيمه دي براي مدت باقي مانده از دوره دو ساله اعضاي هيئت مديره را از نظر بيمه مرکزي ج.ا.ا بلامانع است. انتظار مي‌رود با مساعي اعضاي هيئت مديره و کارکنان آن شرکت شاهد تحقق اهداف اين مجموعه باشيم.

انتصابات مديران سرپرستي بيمه کوثر

طي احکام جداگانه‌‌اي از سوي مديرعامل بيمه کوثر مديران سرپرستي استان‌‌هاي آذربايجان‌‌غربي، سيستان‌‌و‌بلوچستان، کردستان و کرمان منصوب شدند. به‌گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ در مراسم‌هاي جداگانه‌اي مرتضي شهري، حامد ياوريان، علي دهقاني و محمد عباسي به‌ترتيب به‌عنوان مديران سرپرستي استان‌هاي آذربايجان‌غربي، سيستان‌وبلوچستان، کردستان و کرمان معرفي شدند. همچنين از مديران سابق اين سرپرستي‌ها احمد محمدپور، محمد اردوني، حشمت‌اله اکبري و محمد دهقاني‌پور تقدير به ‌عمل آمد.

جلوگيري از پرداخت خسارت غير واقع در بيمه دانا

با همت و تلاش مديريت دفتر حقوقي، قراردادها و مميزي خسارات جاني، از پرداخت مبالغ غير واقع خسارت در بيمه دانا جلوگيري به عمل آمد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، عباس لطفي‌مقدم مدير دفتر حقوقي، قراردادها و مميزي خسارات جاني اين شرکت با اشاره به اقدامات و عملکرد اين مديريت در طول چند ماه اخير گفت: با مميزي 1650 پرونده خسارت جاني بيمه‌نامه شخص ثالث و مسووليت در چند ماه اخير، از پرداخت مبلغ بيش از 50 ميليارد ريال خسارت غير واقعي جلوگيري شده است. وي افزود: همچنين در چند ماه اخير عليه 120 نفر از متهمان 34 پرونده صحنه‌سازي و ايجاد تصادفات ساختگي رانندگي، نزد مراجع قضايي طرح شکايت شده که منجر به صدور حکم جلب براي 60 نفر از متهمان و دستگيري و زنداني شدن 12 نفر شده که بدين ترتيب از پرداخت مبلغ پيش از 35 ميليارد ريال خسارت غير واقعي ممانعت به عمل آمده است. همچنين در تاريخ دوم آبان ماه سال جاري با مساعدت دکتر کاردگر نايب رئيس هيأت مديره و مدير عامل از سرپرست و معاون دادستان تهران در ناحيه مذبور و تعدادي از بازپرسان و ابواب جمعي دادسراي ياد شده تقدير شد.

ارائه خدمات بيمه‌اي بيمه رازي در شعب بانک آينده

به منظور تکريم مشتريان گرامي‌خدماتي از قبيل مشاوره، فروش و عرضه انواع رشته‌هاي بيمه‌اي شرکت بيمه رازي در تعدادي از شعبه‌هاي منتخب بانک آينده، ارائه خواهد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه رازي، در اين خصوص جلسه معارفه کارشناسان مسئول باجه‌هاي بانک آينده با عنوان "سفيران رازي" با حضور مهندس يزدخواستي عضو محترم هيأت مديره، مهندس بختياري مدير عامل محترم و مهندس ملکي معاون محترم برنامه ريزي و نوآوري برگزار گرديد و سفيران رازي جهت پيشبرد هرچه بهتر اهداف اين پروژه از رهنمودهاي مديران ارشد شرکت بهره مند گرديدند. گفتني است اين خدمات توسط نيروهاي متخصص و مجرب بيمه رازي انجام مي‌شود و از اين پس مشتريان بانک آينده مي‌توانند در محل شعب بانک از اين خدمات با تخفيفات و تسهيلات ويژه بهره مند گردند.

حسين مهري رييس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: شركتهاي گروه بانك صنعت و معدن بايد با رويكرد دانش محور با چالش‌هاي موجود روبرو شده و سطح فعاليت‌هاي خود را ارتقاء بخشند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن ، وي كه در مراسم معارفه امير رحيمي‌مديرعامل شركت سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران سخن مي‌گفت ضمن بيان اين مطلب افزود: اميد است اين شركت بيش از پيش بتواند با بهينه سازي سطح توليدات خود نمونه‌اي از يك شركت موفق بزرگ صنعتي باشد . وي خروج از بنگاه داري را از الزامات انجام ماموريت توسعه‌اي بانك صنعت و معدن برشمرد و گفت : اين بانك در واگذاري شركت‌هاي زيرمجموعه خود پيشگام بوده و به عنوان يکي از اولين بانکها در راستاي اجرايي شدن سياستهاي دولت اقدامات لازم را جهت فروش شرکتهاي زير مجموعه انجام داد و اين روند همچنان ادامه خواهد داشت . مديرعامل بانك صنعت و معدن تصريح كرد: تكيه بر مديريت دانش و انطباق با پيشرفت‌ها و تجربه‌هاي نوين بانكداري و نظام تامين مالي در جهان همواره در مديريت اين بانك مورد توجه قرار دارد. آثار خدمات بانك صنعت و معدن در تمام نقاط كشورمان گسترده است ، اين بانك با تامين مالي طرح‌هاي كوچك و بزرگ صنعتي نقش موثري در ايجاد اشتغال در كشور داشته است.

بانک دي با حضور در پنجمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک، بيمه و خصوصي سازي و دهمين نمايشگاه معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري ضمن شناسايي و ارزيابي فرصت‌هاي سرمايه گذاري با سرمايه گذاران داخلي، تفاهم نامه همکاري منعقد کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، در اين رويداد مهم اقتصادي که با حضور بيش از 300 شرکت و موسسه داخلي و خارجي در مرکز نمايشگاه بين المللي جزيره گردشگري کيش برگزار شد ، بانک دي ، توانمندي‌هاي خود را به نمايش گذاشت. بر اساس اين گزارش، حسينعلي اميري ، معاون پارلماني رئيس جمهوري در حاشيه بازديد از اينوکس 2018، توسعه و تحکيم همکاري‌هاي اقتصادي در سطوح بين المللي، افزايش توانمندي‌هاي بخش خصوصي، تقويت صنعت گردشگري و توسعه مناطق آزاد را از جمله اهداف وسياستگذاري‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران برشمرد و گفت: مجموعه ارکان نظام جمهوري اسلامي‌ايران درخصوص تعامل سازنده با دنيا، جذب سرمايه، بهره مندي از توان بخش خصوصي، افزايش سرمايه‌هاي اجتماعي، رفع موانع توليد، حفظ امنيت ملي و کم کردن اثر تحريم‌ها اتفاق نظر دارند. اين نمايشگاه که فرصت خوبي را براي شناخت ضعف زير ساخت‌ها و شناسايي فرصت‌هاي سرمايه گذاري در کشور فراهم مي‌آورد با هدف گسترش تعاملات بين المللي بازار سرمايه و جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي برگزار شد.

عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون نقش کارکنان مهندسي و پشتيباني در بانک توسعه تعاون را استراتژيک و داراي اهميت دانست.

عباس نجفي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون در مراسم افتتاحيه دوره آموزشي کارکنان حوزه‌هاي مهندسي و پشتيباني سراسر کشور گفت: نقش کارکنان اين حوزه به‌گونه‌اي است که در همه حوزه‌ها اعم از ساختمان، املاک، تجهيز شعب، تأسيسات، سخت‌افزار و کليه مسائل جاري بانک تأثيرگذار هستند. مع‌الوصف زحمات و تلاش‌هاي اين همکاران پاک دست و کم‌توقع موردتوجه واقع نمي‌شود. وي افزود بارها شاهد بوده‌ايم که آثار و ثمرات مثبت قرارداد مناسب براي مدت‌ها در بانک باقي مي‌ماند. نجفي به همکاران حوزه‌هاي مهندسي و پشتيباني توصيه کرد ضمن کنترل هزينه‌ها از هنر چانه‌زني قيمت به نفع سازمان بهره‌گيري نمايند. وي خطاب به حاضرين خاطرنشان کرد: بودجه با همفکري امور مالي به‌صورت منظم از ابتداي سال مديريت، طبقه‌بندي و راهبري شود و مخارج با توجه به نيازهاي ضروري سازمان صورت پذيرد. علاوه بر تکليف قانوني اين موضوع، به دليل شفافيت اين سامانه شاهد آثار مثبتي در مديريت هزينه‌اي بانک خواهيم بود.

بانک صادرات ايران در ٨ ماه اول سال ٩٧ با پرداخت هزار و ٨٩٦ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بيش از ٣٥٢ ميليارد ريال در استان خراسان جنوبي سهم عمده‌اي از نيازهاي بخش‌هاي محروم اين استان را مرتفع کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، توجه به بهبود وضعيت معيشت اقشار آسيب‌پذير و ارتقاي شرايط اقتصادي مردم محروم نقاط مختلف کشور، از جمله مهم‌ترين اولويت‌هاي اين بانک در عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي است و در اين راستا از ابتداي سال ٩٧ تا ١٩ آبان‌ماه با اعطاي يک هزار و ٨٩٦ فقره وام قرض‌الحسنه بالغ بر ٣٥٢ ميليارد ريال به مردم نيازمند استان تخصيص داده است. بانک صادرات خراسان جنوبي در اين مدت يک هزار و ٦٣٠ ميليون ريال وام مشاغل خانگي پرداخت کرده ضمن اينکه اين بانک ١٠٠ درصد سهميه اين سازمان در سال ٩٦ نيز به صورت وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگي پرداخت کرده است.

اين بانک با پرداخت ٢.٦ ميليارد ريال وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگي به متقاضيان معرفي شده از سوي کميته امداد امام خميني (ره)، گام مهمي‌در جهت ايجاد اشتغال مردم محروم استان برداشته است.

با اتمام بررسي‌هاي صورت‌گرفته از سوي مسئولين دادستاني کل، بانک‌مرکزي و بانک انصار در خصوص اسامي‌برندگان نهمين مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز اين بانک که به منظور اطمينان از عدم مغايرت‌هاي قانوني، تطبيق ويژگي‌ها وشرايط صاحبان سپرده‌ها با مقررات اعلام شده و رعايت الزامات اين مرحله از قرعه کشي صورت گرفت، نتايج قرعه‌کشي مرحله نهم سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌انصار تاييد شد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومي‌وتبليغات، اسامي‌برندگان خوش اقبال نهمين مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض الحسنه پس‌انداز بانک انصار از طريق پورتال رسمي‌بانک انصار به نشانيwww.ansarbank.ir بخش خدمات ويژه- نتايج قرعه کشي اعلام شده است و واجدين شرايط شرکت در قرعه کشي اين مرحله مي‌توانند با مراجعه به اين پورتال به نشاني يادشده و با وارد کردن شماره مشتري خود در قسمت نتايج قرعه کشي به اين اسامي‌دسترسي پيدا کنند. جوايز اين دوره شامل 110 جايزه هزار ميليون‌ريالي،110 کمک هزينه خريدصنايع دستي هريک به ارزش 25.000.000 ريال، 110 کمک‌هزينه سفر به عتبات‌عاليات هر يک به ارزش 15.000.000 ريال و هزاران جايزه نقدي هريک به ارزش 500.000 ريال است.

تجارت-استان خوزستان:تازه‌ترين اقدامات و عملکرد اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان در حوزه پدافند غيرعامل در نمايشگاه پدافند غيرعامل استانداري خوزستان معرفي شد.

به مناسبت هفته پدافند غيرعامل و به منظور معرفي اقدامات و عملکرد اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان طي نمايشگاهي اهم اقدامات و عملکرد مذکور در قالب غرفه کارگروه راه و شهرسازي ارائه گرديد.در جريان اين نمايشگاه گه با حضور دهقان معاون امنيتي سياسي استانداري خوزستان و شماري از مديران دستگاه‌هاي مختلف اجرايي استان خوزستان افتتاح شد، از غرفه کارگروه راه و شهرسازي و اقدامات دستگاههاي اجرايي عضو اين گروه از جمله اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان بازديد شد.

تجارت-استان کرمان:طي مهر ماه ،23 کيلومتر از شبکه جمع آوري فاضلاب شهر کرمان شستشو شد.

حميد روح الاميني سرپرست بهره برداري شبکه و تصفيه خانه فاضلاب شهر کرمان گفت: در مهر ماه سال جاري به منظور حفظ سلامت ساکنين شهر، جلوگيري از چالش‌هاي زيست محيطي ، پيشگيري از شيوع بيماري‌هاي ميکروبي ناشي از آلودگي فاضلاب شهري و ارتقاء سطح خدمات بهداشتي 23 کيلومتر از شبکه جمع آوري فاضلاب شهر کرمان شستشو شد.

وي افزود: همچنين طي اين مدت648351 مترمکعب فاضلاب شهر کرمان جمع آوري و تصفيه شد.انجام 629 فقره آزمايش،10 مورد رفع حوادث منهول‌ها،3850متر ويدئومتري شبکه و 10 عدد همسطح سازي دريچه‌ها از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين واحد در مدت زمان مذکور مي‌باشد.

178 برگزيده طرح پرسش مهرتجليل شدند

تجارت-استان مرکزي:معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان مرکزي گفت: حدود 187 نفر از دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش که در پرسش مهر 18 به سوال رياست جمهور پاسخ داده و آثار خود را در ارتباط با اين سوال ارسال کرده‌اند، تجليل شدند. علي شيرخاني اظهار کرد: امروز برگزيدگان پرسش مهر 18 که سال گذشته توسط رييس جمهور مطرح شده بود، گرد هم آمدند و مراسم تجليل از اين برگزيدگان برگزار شد. وي افزود: از حدود 187 نفر از دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش که در پرسش مهر 18 به سوال رييس جمهور پاسخ داده و آثار خود را در ارتباط با اين سوال ارسال کرده‌اند تجليل شد و در مجموع 6 هزار و 758 نفر در اين مسابقات شرکت کردند و به اين پرسش پاسخ گفتند. معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان مرکزي تصريح کرد: حدود پنج هزار آثار انشاي خانواده‌ها و مابقي از آثار دستي و نمايشگاهي است که امروز نمايشگاهي از اين آثار نيز برقرار شد، هدف از طرح اين پرسش مهر نهادينه کردن روحيه پرسشگري در ميان دانش‌آموزان است. شيرخاني بيان کرد: عجين شدن اين پرسش با هنر و ادبيات مي‌تواند کمک کند تا قوه خيال در دانش‌آموزان تقويت شود، همچنين تقويت شدن قوه تخيل دانش آموزان در جريان پاسخ به اين پرسش سبب همزاد پنداري در ميان دانش آموزان مي‌شود و مي‌توانند توان درک همنوعان خود را داشته باشند.

انتصاب مدير جديد امور آب و فاضلاب

شهرستان شازند

تجارت-استان مرکزي:طي حکمي‌ازسوي مهندس خليلي مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي ، مهندس سيد عابد مصطفوي به عنوان مدير امور آب و فاضلاب شهرستان شازندمنصوب شد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي در جلسه توديع و معارفه مدير امور آب و فاضلاب شهرستان شازند که با حضور فرماندار اين شهرستان در محل فرمانداري شهرستان شازند برگزار شد مهندس خليلي مدير عامل شرکت اعمال تغيير در ساختار مديريتي را روندي مطلوب در ارتقاء سطح کيفي خدمات‌رساني دانست و افزود: : تغيير لازمه پيشرفت در هر سازمان و جزيي از سياست گذاري‌ها و استراتژي‌هاي شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي مي‌باشد که بي شک نتايج مطلوبي در پي خواهد داشت.وي ضمن تقدير و تشکر از خدمات و زحمات مهندس رضا عليخاني مدير پيشين اين امور به دليل تعامل خوب با فرماندار ، مسئولان و مردم شهرستان اظهار داشت : مهندس عليخاني در مديريت امور آبفا شهرستان شازند عملکرد قابل قبولي داشته‌اند و براي ايشان در ديگر عرصه‌هاي خدمات‌رساني آرزوي موفقيت داريم.مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي از مهندس مصطفوي مدير جديد امور آبفا شهرستان شازند به عنواني يکي از کارشناسان خبره ، زبده ، فني و علمي‌متعلق به نسل دوم کارشناسان و مديران شرکت ياد نمود و ضمن آرزوي موفقيت براي ايشان اظهار اميدواري کرد با تعامل خوب با مردم و مسئولان شهرستان اين مسئوليت خطير را به خوبي به انجام خواهند رساند.

تجارت-استان اصفهان:نخستين جلسۀ دکتر رحماني، وزير جديد صمت با تشکل‌ها با موضوع صادرات برگزار شد. وي همچنين در جلسه‌اي با کارکنان و مديران وزارت صمت، مشورت با تشکل‌ها و حل مسائل صادرات را از اولويت‌هاي جديد اين وزارتخانه اعلام کرده بود.رسول خليفه سلطاني دبير انجمن توليدکنندگان فولاد ضمن حضور در اين جلسه، طي گزارشي جزئيات درخواست فولادي‌ها را تشريح کرد.

وي با اشاره به اينکه روش غلط تعيين ارزش پايۀ صادراتي باعث شده واحدهاي فولادي صادرکننده مجبور باشند بيش از قيمت واقعي صادرات محصولات شان تعهد بازگشت ارز صادراتي بدهند، گفت: اين امر بدان معناست که اين واحدها بايد براي بازگشت ارزي که وجود خارجي ندارد تعهد بدهند . در يک ماه گذشته واحدهاي فولادي صادرکننده از بابت صحيح نبودن ارزش پايۀ صادراتي در گمرک، حدود ۱۵ ميليون دلار مازاد بر قيمت واقعي صادرات، پيمان ارزي سپرده‌اند که ممکن است ابعاد حقوقي پيدا کند؛ بنابراين کارگروه بررسي ارزش پايۀ صادراتي بايد سريعا جهت اصلاح اين نرخ‌ها اقدام کند.دبير انجمن توليدکنندگان فولاد افزود: صادرکنندگان فولاد به ناحق و به دليل آمار اشتباه متهم به بازنگرداندن ارز صادراتي خود شده اند؛ درحالي که قضاوت‌ها براساس اطلاعات نادرست و شايد جهت دار انجام مي‌شود. واحدهاي توليدي صادرکنندۀ فولاد براي حضور بلندمدت در اين عرصه، قطعا ارز صادراتي خود را با روشهاي مختلف به چرخۀ اقتصادي کشور بازمي‌گردانند.خليفه سلطاني ضمن بيان اين مطلب که توليد هر تن فولاد ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار هزينۀ ارزي دارد و اين مبلغ صرف واردات مواد اوليه و تجهيزات موردنياز، همچون کک و زغال سنگ، فروآلياژها، نسوزها، الکترود گرافيتي و اقلام اينچنيني ميشود، گفت: در مقررات پيمان سپاري ارزي توجهي به بازپرداخت اقساط وام‌هاي ارزي فولادسازان و همچنين تفاوت منشأ ارز در کشور مقصد صادرات محصول و کشور مبدأ واردات مواد اوليه و تجهيزات نشده است. به عبارت ديگر، مثلا ارز صادراتي در اروپا يورو است و صادرکننده عليرغم نياز به يورو، براي واردات کالايي مثل الکترود مجبور است آن را به سامانۀ نيما بازگرداند؛ اما ارز تخصيصي به واردات يوآن چين است که به درد واحد توليدي براي واردات کالاي مورد نيازش نمي‌خورد.

وي در پايان اضافه کرد: در شرايط خاص امروز کشور که نيازمند حفظ بازارهاي صادراتي و ارزآوري هستيم، بايد مقررات به گونه‌اي باشد که واحد توليدي صادرکننده بتواند با کمترين محدوديت ممکن، از ارز صادراتي خود براي واردات مواد اوليه موردنياز استفاده کند و در اين زمينه بايد بروکراسي‌هاي اداري همچون الزام به اخذ مجوزهاي متعدد در حداقل قرار گيرد تا توليد و صادرات آسيب کمتري ببيند.

تجارت-استان بوشهر : مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر از امضاي سه تفاهم نامه سرمايه گذاري با هيات سرمايه‌گذارکره‌اي در بازديد از بندر بوشهر خبر داد.به گزارش روابط عمومي، سياوش ارجمند زاده مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر در اينباره گفت :در بازديد هيات سرمايه‌گذارکره‌اي از ظرفيت‌ها و توانمنديهاي بندر بوشهر، سه تفاهم نامه سرمايه گذاري در زمينه فعاليت‌هاي صنعتي، لجستيکي و ارزش افزوده در اراضي مجتمع بندري نگين، احداث مارينا در شهر بوشهر در راستاي بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي بالقوه استان بوشهر در حوزه‌هاي گردشگري و دريائي و همچنين احداث پايانه صادراتي مواد معدني در خورشهاب استان بوشهر به امضا رسيد.گفتني است در اين بازديد سياوش ارجمندزاده ضمن تشريح برنامه‌هاي اين اداره کل و طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندري نگين، بندر بوشهر را يک فرصت ويژه با پتانسيل‌هاي بالا جهت سرمايه گذاري بخش‌هاي مختلف داخلي و خارجي عنوان کرد و از آمادگي همه جانبه اين اداره کل در تسريع و تسهيل در روند هرگونه سرمايه گذاري در بنادر استان بوشهر خبر داد.در ادامه معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري بوشهر گفت: استان بوشهر با دارا بودن بيش از ۹۰۰ کيلومتر مرز آبي با خليج فارس از قابليت‌هاي فراواني براي سرمايه گذاران خارجي برخوردار است.زرين فر افزود: يکي از اين ظرفيت‌ها مجتمع بندري نگين است که سرمايه گذارن کره‌اي مي‌توانند در زمينه‌هاي فعاليت‌هاي اقتصادي و صنايع ارزش افزوده در اين مجتمع سرمايه گذاري نمايند.وي اضافه کرد: همچنين مارينا و پروژه‌هاي تفريحي و گردشگري دريايي نيز از اولويت‌هاي استان ميباشد که زمينه سرمايه گذاري وجود دارد.زرين فر ادامه داد: ايجاد پايانه صادرات مواد معدني از ديگر فرصت‌هاي مورد توجه است که با توجه به وجود معادن مختلف با ظرفيت قابل ملاحظه در استان، امکان توسعه همکاري در اين زمينه براي سرمايه گذاران خارجي در استان بوشهر مهيا مي‌باشد.در اين نشست شرکت کره‌اي علاقه مندي خود را جهت سرمايه گذاري در طرح‌هاي ارائه شده و براي انجام فعاليت‌هاي مرتبط دريايي و بندري اعلام کرد.هنگ اوک سون در راس هيات کره‌اي اعلام داشت: ايران و کره جنوبي سابقه دوستي زيادي دارند و اين فرصت خوبي براي توسعه همکاري‌هاست. بوشهر را به عنوان شهري بندري و با تمرکز انرژي انتخاب کرده ايم. اميدواريم نتايج اين جلسات و بررسي‌هاي انجام شده باعث توسعه همکاري‌هاي دو کشور گردد.همچنين هيات بازديد کننده با حضور در طبقه هشت برج بندر از فعاليتها و اقدامات صورت گرفته در مجتمع بندري نگين و همچنين تجهيزات و تاسيسات بندر بوشهر ديدن کردند.در پايان طي نشستي با حضور استاندار سه تفاهم نامه سرمايه گذاري در زمينه فعاليت‌هاي صنعتي، لجستيکي و ارزش افزوده در اراضي مجتمع بندري نگين و تفاهم نامه احداث مارينا در شهر بوشهر و تفاهم نامه احداث پايانه صادراتي مواد معدني در خورشهاب استان بوشهر امضا شد.
تجارت-استان مازندران:مديرعامل شرکت گاز استان مازندران در همايش گراميداشت هفته پدافندغيرعامل گفت: حفظ تاسيسات در پدافند غير عامل از مهمترين موضوعات قابل توجه است که ضربه به آن غير قابل جبران خواهد بود. به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان مازندران ، " جعفر احمدپور " به برنامه‌هاي مختلف در جهت تاب آوري با موضوع HSE و پدافند غيرعامل در حوزه گازرساني تاکيد کرد و افزود: رعايت اصول و مقررات پدافند غير عامل در سطح شرکت گاز از اولويت‌هاي ايمني و استحکام زير ساخت‌ها و اماکن اين حوزه مي‌باشد. وي يادآور شد: فرهنگ سازي و آموزش در حوزه پدافند غيرعامل داراي اهميت بوده و بايد روند فرهنگ سازي در اين زمينه همزمان با اجراي آن انجام شود. احمدپور به برگزاري دوره‌هاي آموزشي پدافند غيرعامل اشاره کرد و گفت: پدافند غيرعامل يک کار مهندسي است و تهيه آيين نامه و استانداردها در پدافند غيرعامل، از کارهاي مهندسي محسوب مي‌شود. مدير عامل شرکت گاز مازندران با اين بيان که پدافند غيرعامل را بايد در تمام مراحل زندگي به کار بست، گفت: حفظ تجهيزات ارزشمند صنعت گاز، مکان يابي مناسب، مقاوم سازي و استحکام سازي و استفاده مناسب از عوارض طبيعي محيط، موجب حفظ بيشتر تجهيزات مي‌شود. وي با بيان اينکه واحد HSE در رعايت اصول پدافند غيرعامل تلاش مطلوبي دارد گفت: با توجه به وجود خطوط لوله گاز و استقرار تاسيسات و تجهيزات مختلف در نقاط شهري و روستايي نياز است جهت ايجاد ايمني و حراست بيشتر اصول و مقررات پدافند غيرعامل به دقت مورد توجه قرار گيرد . احمدپور با اشاره به اينکه توجه به اصل پيشگيري مقدم بر درمان است افزود: يکي از الزامات پدافند غيرعامل پيش‌بيني و پيشگيري در شرايط خطر و بحران است که در اين زمينه ضرورت دارد جهت تأمين گاز مورد نياز جامعه برنامه ريزي و هماهنگي لازم صورت پذيرد. وي گازرساني را يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي‌نام برد و اضافه کرد: اصل پدافند غيرعامل در مقابل تهديدات دشمن پايه ريزي شده است. پيشگيري، شناسايي، رصد و پايش در مقابل تهديدات و آسيب پذيري‌ها اصل مهم پدافند غيرعامل است که لازم است در جهت مصون سازي، بازدارندگي و پايداري بيشتر تاسيسات زير بنايي تلاش مضاعفي انجام دهيم. رئيس کارگروه انرژي شوراي پدافند غيرعامل استان به اهميت و ضرورت رعايت الزامات و اصول پدافند غيرعامل جهت مقابله با تهديدات و آسيب پذيري‌ها بر پيش‌بيني و پيشگيري‌هاي لازم در تداوم خدمات‌رساني ادارات در طول سال تاکيد کرد. احمدپور با اشاره به نقش اساسي تاسيسات و شبکه خطوط لوله گاز در پايداري انرژي مورد نياز مردم افزود: تاسيسات و شبکه گاز شامل اجزايي از جمله ايستگاه تقليل فشار، شبکه تغذيه و توزيع ، علمک‌ها ، سيستم‌هاي کنترل حفاظتي ، ايمني و ساختمان‌هاي اداري است که نياز است به دليل حساسيت و قابل اشتعال و حادثه سازي آنها در برابر تهديدات و مباحث مربوط به حوزه سايبري از طريق تهيه يک برنامه جامع و مدون در حوزه پدافند غير عامل مورد دقت و توجه جدي قرار گيرد. احمدپور افزود: در حال حاضر 58 شهر استان از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند و 19 هزار و 951 کيلومتر شبکه گازرساني و 754 هزار و 175 کيلومتر انشعاب در نقاط مختلف شهري و روستايي ايجادگرديده که در اين رابطه نکات پدافندي و حفظ و حراست و استمرار خدمات‌رساني به مردم در اولويت و ضرورت کاري شرکت گاز استان محسوب مي‌شود.