دولت زودتر ورود کند

رئيس کنفدارسيون صادرات گفت: بازار 10 ميليارد دلاري را ما به سختي به دست آورديم و اگر با اين وضعيت اين بازار را رها کنيم دوباره پس گرفتن آن بسيار سخت است. دولت بايد زودتر ورود کند تا صادرکنندگان اين بازار از دست ندهند.

محمد لاهوتي در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص پيمان سپاري ارزي و مشکلات صادر کنندگان در شرايط فعلي گفت: اينکه دولت بگويد مصرف دلار بازار آزاد در نهايت يک تا دو درصد است و تاثيري بر اقتصاد کشور ندارد و چشم خود را بر روي بازار آزاد ببندد نوعي پاک کردن صورت مسئله است چرا که امروز بعيد است کالايي با قيمت دلار 8 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.


شبه دولتي‌ها؛ معضل خصوصي سازي

نائب رئيس اتاق بازرگاني ورود نهادهاي شبه دولتي را معضل خصوصي سازي دانست و گفت: متوليان بعضي از شرکت‌ها علاقه‌اي و اراده‌اي به واگذاري ندارند و مديران به هر وسيله‌اي متوسل مي‌شوند تا خصوصي سازي يا واگذاري را مختل کنند. به گزارش ايلنا، حسين سلاح ورزي نائب رئيس اتاق بازرگاني در برنامه تيتر امشب گفت: برداشتي که از قانون خصوصي سازي مي‌شود بيشتر واگذاري است تا خصوصي سازي، و مي‌توان گفت شفافيت قانوني خوبي براي خصوصي سازي وجود ندارد. سلاح ورزي در ادامه گفت: متوليان بعضي از شرکت‌ها علاقه‌اي و اراده‌اي به واگذاري ندارند و مديران به هر وسيله‌اي متوسل مي‌شوند تا خصوصي سازي يا واگذاري را مختل کنند.


ستاد تنظيم بازار؛ مأمور قيمت گذاري خودروها

وزير صنعت در برنامه «گفتگوي ويژه خبري» شبکه دو سيما افزود: برخي خودروها تا 90 درصد قطعاتشان توليد داخل است و بايد خودروسازان بر روي ساخت اين خودروها تمرکز کنند.

به گزارش ايلنا، رضا رحماني وي سهم خودرو از صنعت کشور را حدود 18 درصد اعلام کرد و گفت: قيمت گذاري جديد خودروها دو ماه پيش صورت گرفته و ابلاغ شده است اما اجراي آن نيازمند تمهيدات و مقدماتي است.

رحماني افزود: بر اساس آخرين تصميم، ستاد تنظيم بازار مأموريت قيمت گذاري براي خودروها را بر عهده گرفته است. وي ادامه داد: اگر جايي تعهد و پيش فروش برمبناي قيمت روز بوده قرارداد ملاک عمل خواهد بود.

توليد 60هزار ميليارد توماني

شرکت‌هاي دانش‌بنيان

معاون علمي‌و فناوري رئيس جمهور گفت: در سال 96 توليدات دانش بنيان کشور به 60هزار ميليارد تومان رسيد. به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، سورنا ستاري پيش از ظهر امروز در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان کردستان با اشاره به روند رو به رشد فعاليت‌هاي دانش‌بنيان در کشور اظهار کرد: در سال 96 ميزان توليدات دانش‌بنيان کشور به 60هزار ميليارد تومان رسيد. وي افزود: از اين ميزان توليدات نيز 450 ميليون دلار صادرات داشته‌ايم و با برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده قصد داريم ميزان توليدات دانش‌بنيان را به 100هزار ميليارد تومان برسانيم. ستاري همچنين از برنامه‌ريزي دو ساله اين معاونت به منظور افزايش صادرات دانش‌بنيان کشور به يک ميليارد دلار خبر داد. وي در بخشي ديگر از سخنان خود به توانمندي‌هاي کردستان در حوزه دانش‌بنيان اشاره کرد و گفت: در سفر امروز طرح‌هاي خوبي به ثمر خواهد نشست و نگاه ويژه‌اي به اين استان مستعد و نخبگان توانمند آن داريم.

حمايت دولت، به زياندهي آذرآب پايان داد

شرکت صنايع آذرآب اراک که چالش‌هاي مالي پارسال بارها خبرساز شده بود، با حمايت‌هاي دولت از پس مشکلات برآمده است؛ به گونه‌اي که در نيمه نخست امسال به درآمد عملياتي 150ميليارد توماني رسيد. به گزارش ايرنا، آذرآب يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي پيمانکاري عمومي‌(جي.سي) در کشور است که ساخت پروژه‌هاي نيروگاهي، پالايشگاهي، پتروشيمي‌و سيمان و غيره را بر عهده دارد. شرکت آذرآب پارسال در بازپرداخت تسهيلات بانکي مشکلاتي داشت که به مسائل کارگري انجاميد و رفع اين موانع به پيگيري مسوولان نياز داشت. بر اين اساس، در مذاکراتي که با بانک ملي صورت گرفت، مقرر شد 200 ميليارد ريال از سوي اين بانک به آذرآب اختصاص يابد و علاوه بر پرداخت معوقات کارگري، مواد اوليه توليد نيز براي اين شرکت تهيه شود. هفتم مهر پارسال، مديرعامل بانک ملي ايران از اختصاص 270ميليارد ريال به همراه بانک تجارت براي حل مشکلات کارگران شرکت‌هاي آذرآب و هپکو اراک و پرداخت معوقات آنان خبر داد.

بروز اختلال در سامانه جامع تجارت

تکذيب شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت ادعاي يک مقام صنفي درباره اختلال دوره‌اي سامانه جامع تجارت و تاخير سه هفته‌اي در تامين مواد اوليه توليد داروي دامپزشکي را رد کرد. به گزارش ايرنا، چند روز پيش رييس سنديکاي توليدکنندگان و صادرکنندگان داروهاي دامپزشکي از «بي‌برنامگي و بي‌نظمي‌در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌هاي تابع آن» گلايه داشت و ادامه داد: از جمله اين بي‌نظمي‌ها بسته شدن دوره‌اي سامانه جامع تجارت به بهانه خرابي است که در تامين مواد اوليه و روند توليد اختلال ايجاد مي‌کند. به گفته حجت‌ا... ذبيحي، آخرين بار به دليل خرابي اين سامانه تامين مواد اوليه توليد داروي دامپزشکي با تاخير سه هفته‌اي روبرو شد.

پیروزبخت تحریم و مشکلات اقتصادی را مانع اجرای قانون ندانست

گروه صنعت: رييس سازمان ملي استاندارد ايران تاکيد کرد که نمي‌توان با توجه به مشکلات اقتصادي و تحريم‌ها شرايط اخذ استاندارد را تسهيل کرد.

به گزارش ايسنا، نيره پيروزبخت در مراسم روز ملي کيفيت و اختتاميه پانزدهمين دوره ارزيابي ملي کيفيت ايران که با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان بخش خصوصي و صاحبان صنايع روز گذشته (سه‌شنبه) در محل اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران برگزار شد، اظهار کرد: نبايد مشکلات اقتصادي تاثيري بر استاندارد و کيفيت داشته باشد و خط قرمز استاندارد را بخاطر شرايط تحريم رد کند. خيلي‌ها گفتند که با توجه به مشکلات اقتصادي و تحريم‌ها شرايط اخذ استاندارد را تسهيل کنيد، ولي بايد گفت که ما نمي‌توانيم از استاندارد و کيفيت بگذريم. وي با ابراز رضايت از تصويب قانون تقويت و توسعه نظام استاندارد، خاطرنشان کرد: دولت يا حاکميت، توليدکنندگان و مصرف‌کنندگان بازيگران اصلي کيفيت محسوب مي‌شود. دولت با پيوستن به مجامع بين‌المللي و کنوانسيون‌هاي بين‌المللي مي‌تواند در امر کيفيت کمک کند هرچند که ممکن است نقش دولت در مواردي آسيب‌زا باشد و آن زماني است که بنگاه‌هاي دولتي وارد رقابت با بنگاه‌هاي بخش خصوصي مي‌شوند. رييس سازمان ملي استاندارد ايران با اشاره به اين‌که مؤلفه دوم کيفيت، جامعه توليدکنندگان و ارائه‌کنندگان خدمت است که بايد به عنوان رکن عملياتي انتظاراتي از اين گروه داشته باشيم، گفت: در شرايط تحريم‌ها قشر کارآفرينان مي‌توانند عرصه خوبي براي مبارزه فراهم کنند. پيروزبخت افزود: سومين مولفه مصرف‌کنندگان هستند که از جمله مؤلفه‌هايي به شمار مي‌روند که کيفيت مي‌تواند از آن بهره گيرد، اما هنوز مصرف‌کننده مطالبه‌گر در جامعه نداريم و بايد به سمت مطالبه‌گري کيفيت گام برداريم و در مجموع اگر به استاندارد به عنوان يک مقوله تکنيکال نگاه کنيم بايد بدانيم که کيفيت يک مقوله اقتصادي است. وي با تاکيد بر اين‌که سازمان استاندارد قصد دارد عوامل غير اقتصادي بر مؤلفه‌هاي استاندارد تاثير نگذارد و از خط قرمزها عبور نشود، اظهار کرد: اگر مفاهيم جديدي که وارد قانون ملي استاندارد شده رعايت شود، به سمت توسعه اقتصادي خواهيم رفت و در اين زمنيه بايد دستگاه‌ها به سمت مقررات فني حرکت کنند.

رييس سازمان ملي استاندارد ايران با بيان اين‌که استاندارد مانع صادرات نيست بلکه تسهيل‌کننده صادرات به شمار مي‌رود، اظهار کرد: راه را براي صادرات باز گذاشته‌ايم و با استاندارد کشور مقصد هم مي‌شود کالا را روانه بازار کرد. خوشبختانه براي اينکه کالاهاي صادراتي ايران به عراق توسط خود ايران کنترل شود، اقدامات خوبي انجام شده که به زودي اعلام مي‌شود، بنابراين اگر مطالبي بيان شده که نظام استاندارد مانع صادرات کالا است، در همين جا مي‌گويم نظام استاندارد تسهيل کننده صادرات و مانعي براي ورود کالاهاي بي‌کيفيت به کشور است.

  • تهيه 7 معيار براي اندازه‌گيري کيفيت

معاون ارزيابي کيفيت سازمان ملي استاندارد ايران با بيان اين‌که مقوله کيفيت به‌دنبال نيازهاي فراتر از استانداردهاست، گفت: سنگ بناي ارزيابي‌هاي کيفي، مدل‌هاي کيفيت است و در همين راستا هفت معيار براي کيفيت تعريف کرده‌ايم. به گزارش ايسنا، مسلم بيات نيز در اين مراسم با اشاره به اين‌که دلايل مختلفي براي توجه به مقوله کيفيت وجود دارد، اظهار کرد: از نگاه يک توليدکننده، کيفيت يعني ارتباط با ويژگي‌هايي که تعريف شده و مي‌تواند به نوعي بيانگر استانداردها باشد و بايد بدانيم که موضوع روز ملي کيفيت امسال اعتماد است.

او در تعريف ديگري از کيفيت با بيان اين‌که در اين تعريف کيفيت در محصول گره خورده و به عبارتي جزو ويژگي‌هاي يک محصول به شمار مي‌رود، گفت: اين تعريف به‌معناي ميزان پولي است که يک مشتري تمايل دارد براي يک محصول پرداخت کند. معاون ارزيابي کيفيت سازمان ملي استاندارد در ادامه با اشاره به اين‌که سازمان جهاني استاندارد ميزان يا درجه‌اي از الزامات و نيازمندي‌هايي که يک مسوول به عنوان خدمت مي‌تواند ارائه کند، به‌عنوان تعريف کيفيت بيان مي‌کند، خاطرنشان کرد: لازمه بودن در يک جامعه نقش‌آفريني است و مقوله کيفيت از اين قاعده مستثني نيست.

معاون سازمان توسعه تجارت ايران تشريح کرد:

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ايران گفت: ميزان صادرات کشور از ابتداي سال از مرز 27 ميليارد و 200 ميليون دلار عبور کرده و با افزايش 13 درصدي ارزش همراه شده است، به گزارش روزنامه تجارت، محمدرضا مودودي در نشست خبري ادامه داد: کشور عراق همچنان رتبه اول صادرات از ايران را با مبلغ 5 ميليارد و 7 ميليون دلار با رشد 55 درصدي داراست و پس از آن کشور چين در رتبه دوم قرار دارد.

رييس ستاد برگزاري نمايشگاه توانمندي‌هاي صادراتي ايران نيز در اين نشست خبري اظهار کرد: ايده برگزاري نمايشگاه ايران اکسپو به سال 90 برمي‌گردد و هدف اصلي از برگزاري اين نمايشگاه فراهم‌سازي زمينه لازم براي توسعه صادرات کشور بود.

مجيد تکبيري افزود: با توجه به فضاي تحريم‌ها در آن سال، نمايشگاه توانست دستاوردهاي درخشاني از خود به جاي بگذارد و دستاورد اين نمايشگاه ورود 411 تاجر و بازرگان به کشور و انعقاد 70 قرارداد و تفاهم‌نامه بود.

در ادامه مديرعامل شرکت نمايشگاه‌هاي شهر آفتاب با اشاره به ظرفيت يک هزار ميليارد دلاري صادرات در کشورهاي همسايه ايران مي‌گويد تحريم فرصتي براي افزايش صادرات در کشور است و اگرچه تهديدهاي بسياري به دنبال دارد اما مي‌تواند فرصتي براي توانمندسازي توليد در کشور باشد. عبدالوهاب قادري،‌ مديرعامل شرکت نمايشگاه‌هاي شهر آفتاب در نشست سومين نمايشگاه توانمندي‌هاي صادراتي ايران که از 22 تا 25 آذرماه در محل نمايشگاه شهر آفتاب برگزار مي‌شود گفت:‌ اين نمايشگاه سکوي پرش صادراتي به ديگر نقاط دنيا و کشورهايي خواهد بود که صادرات ما به آن‌ها به‌صورت محدود انجام مي‌شود.

رئیس شورای شهر تهران نسبت به وقوع زلزله در تهران هشدار داد. به گزارش ایسنا، محسن هاشمی گفت: در سالگرد زلزله غرب کشور قرار داریم و امیدوارم دستگاه‌های مسئول در رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان به وظایف خود عمل کنند. وی تصریح کرد: سال گذشته گفتیم که زلزله کرمانشاه هشداری برای زلزله تهران است. هر چند که تلفات و خسارات سنگین تری را در تهران شاهد خواهیم بود اما می‌توانستیم عمق فاجعه را در مناطق شهری ببینیم اما حالا با وجود گذشت یکسال عملکرد خوبی درخصوص سیستم مدیریت بحران نداشتیم .هاشمی با بیان اینکه نیاز به اقدامات جدی و فیزیکی و نه سخنرانی در این زمینه داریم، گفت: 30 ماه تا انتخابات آینده ما زمان وجود دارد و نمی‌توان با فرافکنی مشکلات عملکرد خود را توجیه کنیم و اگر می‌خواهیم در صورت بروز حادثه غافلگیر نشویم نیازمند آن هستیم که عمل کنیم نه اینکه با گفتار درمانی بخواهیم مشکل تهران را حل و فصل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیامی را خطاب به معلمان، دانش آموزان و اولیاء صادر کرد. به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بخشی از متن پیام سیدمحمد بطحایی به شرح زیر است: ... عوامل متعددی در هدایت دانش‌آموزان به مطالعه و کتاب‌خوانی تأثیرگذارند که در این بین، معلم رکـن اسـاسی است. معلم اگر عـلاقه‌مند و کـاردان باشد، می‌تواند اثر عمیقی در ایجاد علاقه به مطالعه برجای بگذارد و با شناخت رغبت‌هاو علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان آنان را به سوی مطالعه و کتاب‌خوانی هدایت کند. این تأثیر گاهی مستقیم است، یعنی به جهان برنامه‌ریزی شاگردانش ورود می‌کند. کتاب‌های خوب را معرفی می‌نماید، زمانی از ساعات تدریس خود را به گفت‌وگو درباره کتاب اختصاص می‌دهد و کمک می‌کند بچه‌ها ساعاتی از برنامه خود را به خواندن کتاب غیردرسی اختصاص دهند.

با کسب 11 رای اعضای شورای شهر رقم خورد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه پیروز حناچی را به عنوان هجدهمین شهردار پایتخت پس از انقلاب اسلامی برگزیدند.

به گزارش ایرنا رای گیری روز گذشته از بین حناچی و عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی انجام شد که حناچی توانست 11 رای اعضای شورا را بگیرد؛ آخوندی نیز 10 رای اعضا را از آن خود کرد.

حناچی سومین منتخب شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم است و پیشتر محمد علی نجفی و سید محمدعلی افشانی را برگزیده اند.

براساس قانون، صلاحیت شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای فعالیت در این مسئولیت باید به تایید وزارت کشور نیز برسد تا وی بتواند بر سکان شهرداری در خیابان بهشت پایتخت تکیه بزند.

  • پرونده حناچی به وزارت کشور ارسال می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران از ارسال پرونده پیروز حناچی به وزارت کشور برای صدور حکم خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات شهردار تهران گفت: بر اساس قانون امروز – سه شنبه - مدارک پیروز حناچی به عنوان گزینه شهرداری تهران به وزارت کشور ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون وزارت کشور ده روز فرصت دارد تا حکم شهردار متنخب شورا را صادر کند، ادامه داد: البته در قانون پیش بینی شده است که اگر به هر دلیلی وزارت کشور ظرف مدت ده روز حکم شهردار منتخب شورا را صادر نکرد موضوع به هیات حل اختلاف ارسال شود.

اعطا درباره انتخاب سرپرست نیز گفت: ۴ تا ۵ روز فرصت باقی مانده است و امیدواریم در این فاصله حکم شهردار تهران زده شود؛ اما اگر لازم باشد سرپرست انتخاب می‌کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس قانون یکی از کارمندان شهرداری باید سرپرست شود، اگر فرایند صدور حکم طولانی شود باید به سراغ انتخاب سرپرست برویم که ترجیح ما این است که این اتفاق نیفتد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که روز گذشته اخباری مبنی بر رد صلاحیت کاندیداها مطرح شد، گفت: طبیعی است که این موضوعات مطرح شود اما آنطور که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، نبود.

اعطا در پاسخ به این سوال که آیا پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران تأیید صلاحیت می‌شود؟ اظهارکرد: مرجع دیگری باید حکم بزند و ما منتظر می‌مانیم تا فرایندها چک شود و امیدواریم طی ده روز حکم شهردار جدید صادر شود.

پیروز حناچی کیست؟

حناچی سال 1343 در تهران متولد شد؛ وی دانش‌آموخته اولین دوره دبیرستان مفید در تهران است.

او سال 1371 در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل و سال 1378 موفق به دریافت مدرک دکترای تخصصی معماری با گرایش مرمت شهری و باززنده‌سازی شهرهای تاریخی شد.

حناچی در دوران جنگ ایران و عراق در فاصله سال های 1360 تا 1367 در عملیات مطلع الفجر، والفجر مقدماتی، خیبر حاضر بود؛ مشارکت در اجرای پل عظیم خیریه جزیره مجنون، چندین عملیات مهندسی، طراحی و اجرای بیمارستان های صحرایی و ساختمان های اورژانس ازجمله دیگر سوابق وی اعلام شده است.

شهردار جدید پایتخت در دو عرصه دانشگاهی و دولتی سابقه فعالیت اجرایی دارد؛ قائم مقامی ریاست دانشکده هنرهای زیبا تهران (1372–1374)، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران (1378–1379)، مشاوری رئیس دانشگاه تهران (1380–1384)، ریاست مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران و همچنین مدیریت گروه مرمت ابنیه و بافت دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوابق اجرایی او بوده است.

سایر سوابق علمی و پژوهشی حناچی دربرگیرنده سردبیری و مدیرمسئولی مجله تخصصی آبادی و ریاست نهاد جهانی غیردولتی فرهنگی دکومومو در ایران است.

وی همچنین در فعالیت‌های دولتی خود مشاور وزیر مسکن و شهر سازی (1384–1388)، معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی در چند دولت و نیز رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی بوده است.

حناچی همچنین سابقه عضویت در شورای عالی فنی سازمان میراث فرهنگی، کمیسیون زیربنایی دولت اصلاحات، شورای عالی ترافیک، عضویت در کمیسیون ماده 5 و ریاست شورای تدوین مقررات ملی ساختمان را در پرونده خود دارد. وی بیست و پنجم مهر 1396 طی حکمی از سوی محمد علی نجفی شهردار تهران به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شد و در زمان سید محمد علی افشانی به عنوان معاون معماری و شهرسازی این نهاد مسئولیت گرفت.

لزوم تاسیس شعبه جدید داروخانه هلال احمر برای جلب رضایت بیماران سرطانی

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تاسیس شعبه جدید داروخانه هلال احمر برای جلب رضایت بیماران سرطانی وخاص الزامی است،گفت: ماندن بیماران در صف‌های پذیرش و توزیع دارو صحیح نیست. محمد جمالی نوبندگانی درگفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره ازدحام بیماران در داروخانه هلال احمر برای دریافت دارو،گفت: مردم از کمبود گیت‌های پذیرش و تحویل دارو در داروخانه هلال احمر گله مند هستند و این گله مندی را در زمان بازدید، رییس سازمان هلال احمر از داروخانه ها مذکور را مردم به ایشان انتقال دادند و ایشان نیز قول دادند در راستای رفع مشکلات در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند. نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات داروخانه هلال احمر این استکه امکان افزایش خدمات با فضای موجود کنونی داروخانه مذکور وجود ندارد و این در حالی است که بنده پیشنهاد می‌کنم، برای تسریع در خدمات داروخانه هلال احمر که نقش بسزایی در تامین دارو برای بیماران خاص و سرطانی دارند، شعبه ای دیگری نیز تاسیس شود.

در لایحه جدید قانون مطبوعات، مبانی حقوق و آزادی رسانه‌ها رعایت نشده است

یک مدرس حقوق مطبوعات با اشاره به «لایحه جدید قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها»، گفت: این لایحه با واقعیت‌های نظام گردش اطلاعات در ایران و جهان اصلا سازگار نیست و بسیار عقب است. کامبیز نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش نویس این لایحه چند سال گذشته تهیه و مدت‌ها روی آن کار شد سپس به کمیسیون فرهنگی دولت ارسال و در آنجا مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن مجددا از ناحیه دولت روی آن کارهای انجام شد تا در نهایت به اینجا رسید. این مدرس حقوق مطبوعات با بیان اینکه نتیجه نهایی این لایحه به یک لایحه خوب و مناسب که با قانون اساسی، نیازهای جامعه امروز ما و جهان ارتباطات سازگار باشد منتهی نشده است، تصریح کرد: معنای آن این است که در این لایحه مبانی و اصول حقوق و آزادی رسانه‌ها رعایت نشده و در مواردی نقض شده است. نیاز جامعه ایران به مطبوعات آزاد، مستقل و امن که در امنیت فعالیت کنند برآورده نشده و نهایتا اینکه این لایحه با واقعیت‌های نظام گردش اطلاعات در ایران و جهان اصلا سازگار نیست و بسیار عقب است.

دریافت «پول» بابت هزینه‌های متفرقه مدارس تخلف است

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعریف ۸۶عنوان فعالیت فوق برنامه با کدشناسه مشخص در سامانه حساب یکپارچه مدارس گفت: مدیر مدرسه حق ندارد پولی تحت عنوان هزینه‌های متفرقه از اولیای دانش آموزان اخذ کند. منصور مجاوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سامانه حساب یکپارچه مدارس که استقرار آن در مدارس از ماه جاری آغاز شده است اظهار کرد: ازحدود ۱۰۰تا ۱۵۰ مدرسه بازدید میدانی صورت گرفته و عناوین کلیه فعالیت هایی که بابت آنها هزینه‌ای اخذ می‌شود، احصاء شده است.

گروه اجتماعی: رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۱۳۰ دلال ارزی در میدان فردوسی، خیابان سبزه‌میدان و منوچهری خبر داد. به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای هجدهمین طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: طی چهار مرحله عملیات در میدان فردوسی، خیابان سبزه‌میدان و منوچهری، ۱۳۰ دلال ارزی دستگیر و با حکم قضایی به زندان اعزام شدند. وی ادامه داد: بانک مرکزی در تمام نقاط این محدوده‌ها اطلاعیه زده است که خرید و فروش ارز در خیابان ممنوع است و چنانچه کسی اقدام به خرید و فروش ارز در خیابان کند، جرم مرتکب شده است. رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس با تمام قدرت از خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز حمایت می‌کند و همچنین برخورد با مفسدان اقتصادی با هماهنگی قوه قضائیه به شدت دنبال می‌شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین خاطرنشان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته دو پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس پیشگیری اقدامات گسترده‌ای در خصوص برخورد با سارقان، مال‌خران، قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان کالا داشته‌اند.

وی ادامه داد: در همین خصوص ۲۵۸ حکم قضایی اجرا شده است و ۵۴۶ سارق و مال‌خر در اجرای این طرح دستگیر شده‌اند. این افراد به ۱۲۳۴ فقره سرقت اعتراف کرده و تاکنون ۶ هزار و ۷۶۱ فقره اموال مسروقه از آنها کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه در اجرای طرح رعد ۱۸، ۳۲ باند سرقت منهدم شده است، گفت: در این طرح بالغ بر ۸۵ درصد مالباختگان شناسایی شدند و اموال مکشوفه بعد از اجرای این طرح به آنها تحویل داده خواهد شد. همچنین ۲۰۱ خودرو و موتورسیکلت از این سارقان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵۰ فقره پرونده در خصوص این باندهای سرقت تشکیل شده است، گفت: ۴۵ درصد افرادی که در این طرح دستگیر شدند، دارای سابقه قبلی بوده و ۵۵ درصد افراد ن یز برای اولین بار دستگیر شده‌اند.او ادامه داد: پلیس در خصوص دستگیری سارقان وظیفه خود را با جدیت انجام می‌دهد و امیدواریم دیگر بخش‌ها نیز به وظیفه خود عمل کنند. تنبیه و اعمال مجازات کار پلیس نیست و برخی از افرادی که در این طرح دستگیر شده‌اند با ضمانت بیش از ۱۰ روز از آزادی آنها از زندان نمی‌گذرد. رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص سلاح‌های کشف شده از این باندهای سرقت تصریح کرد:‌ چهار قبضه سلاح جنگی و ۴۰ قبضه سلاح سرد از این افراد کشف و ضبط شده است.سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کشف و ضبط مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته گفت: ۲۷۵ خرده فروش مواد دستگیر و از آنها ۸۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است. همچنین ۳۴۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و دو باند توزیع‌کننده مواد مخدر منهدم شده است. وی ادامه داد: در یک ماه گذشته نیز توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ یک تن و ۲۲۳ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و هشت باند توزیع‌کننده مواد منهدم شده است. همچنین ۵۰ قاچاقچی عمده شناسایی و دستگیر شده‌اند.