مديرعامل بانک مهر اقتصاد برنامه‌های پایان سال را تشریح کرد؛
مدير عامل بانک مهر اقتصاد به همراه معاونين امور مناطق، پشتيباني و مهندسي و سرپرستان معاونت‌هاي اعتبارات و بين الملل و حقوقي و وصول از شعب بانک در استان کرمانشاه و شعبه زلزله زده سرپل ذهاب بازديد کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان کرمانشاه؛ سيد ضياء ايماني مديرعامل بانک در بازديد از شعب قصرشيرين، سرپل ذهاب، فردوسي، واليعصر (عج )، شهدا و ساختمان در حال احداث شعبه زلزله زده سرپل ذهاب، ابراز داشت: بسياري از شهرهاي کشور بر روي گسل زلزله قرار گرفته‌اند لذا بايد ضمن رعايت صرفه و صلاح بانک نسبت به ساخت بناهاي مقاوم و مستحکم در بانک اقدام کنيم.

ايماني تصريح کرد: با بررسي‌هاي صورت گرفته در خصوص طراحي ابنبه و ساختمان‌هاي در حال احداث بانک، تلاش شده ساختمانهاي در حال احداث ضمن زيباي و مدرن بودن از استانداردهاي لازم نيز برخوردار باشند تا در برابر حوادث طعبيي و غيره طبيعي مقاوم و مستحکم باشند.

وي تصريح کرد: پروژه‌هاي متعدد عمراني با هدف ارتقاء وضعيت عمومي‌شعب بانک مهر اقتصاد در استان‌هاي مختلف کشور در حال انجام است که اميدواريم با بهره برداري تدريجي از اين پروژه‌ها بيش از پيش در راستاي اهداف کلان اقتصادي نظام گام برداريم.

مدير عامل بانک در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح ارتقاء سودآوري در ماه‌هاي پاياني سال، گفت: همکاران پرتلاش و سخت کوش بانک مي‌توانند با همدلي و همفکري، علاوه بر جذب منابع و مصرف متوازن در مدت زمان باقيمانده تا روزهاي پاياني سال کمک کنند تا مشکلي از بابت نقدينگي متوجه بانک نگردد.

ايماني با تشکر از تلاش‌ها و زحمات همکاران در پيشبرد اهداف و ماموريت‌هاي بانک، بر توسعه سهم از بازار و مصرف بهينه منابع و وصول مطالبات تاکيد کرد و گفت: حضور گسترده و موثر و شناسايي بازارها و بنگاه‌هاي مختلف اقتصادي، جذب مشتريان کلان و ارتقاء سود آوري از برنامه‌هاي اصلي و راهبردي بانک است که مسئوليت آن بر عهده تمامي‌همکاران و رسيدن به آن مستلزم تلاش همه جانبه آن‌ها مي‌باشد.

ديدار دکتر کاتب با رييس دانشگاه فني و حرفه‌اي آذربايجان غربي

رييس هيات مديره بيمه سرمد در ادامه سفر استاني خود به آذربايجان غربي با دکتر پوراسد رييس دانشگاه فني و حرفه‌اي در اين استان ديدار کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، دکتر مجتبي کاتب در اين ديدار، از ارائه تسهيلات ويژه‌اي در رشته‌هاي مسئوليت، ثالث و بدنه براي اعضاي هيات علمي‌و عمر و حوادث دانشجويان و عمر و پس‌انداز مجموعه دانشگاه خبر داد و افزود: بيمه سرمد انجام مسئوليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي را از وظايف ذاتي خود مي‌داند و به همين دليل علاقه مند به توسعه همکاري‌هاي مشترک از طريق ارائه خدمات ويژه به دانشگاهيان خواهد بود. در ادامه اين ديدار، رييس هيات مديره بيمه سرمد به اتفاق دکتر پوراسد رييس دانشگاه فني و حرفه‌اي استان آذربايجان غربي، از واحدهاي اين دانشگاه که توسط دانشجويان اداره مي‌شد، بازديد کرد و گفت: دانشجويان مايه افتخار و سربلندي کشور هستند. دکتر کاتب خاطرنشان کرد: بيمه سرمد به منظور حمايت از دانشجويان که سرمايه‌هاي عظيم ملي به شمار مي‌روند، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

برنامه‌ريزي براي مولدسازي دارائي‌هاي بيمه‌ايران

معاون توسعه مديريت و منابع شرکت سهامي‌بيمه ايران با تأکيد بر اينکه براي مولدسازي دارائي‌هاي بيمه‌ايران برنامه‌ريزي مي‌کنيم گفت: با بهبود شرايط نقدينگي شرکت و ايفاي عمده تعهدات معوق، بيمه ايران در وضع مناسبي از حيث قدرت مانور سرمايه‌گذاري قرار گرفته و از چند ماه قبل کانال‌هاي مؤثر جريان نقدينگي شرکت به سمت سرمايه گذاري‌هاي توجيه‌پذير علي الخصوص بازار سرمايه را فعال کرده‌ايم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، محمد مهدي اعلايي در مراسم معارفه سرپرست اداره کل سرمايه‌گذاري و امور مجامع بيمه ايران با بيان اينکه ما امانت‌دار سرمايه‌هاي کلان مردم ايران در بيمه ايران هستيم تاکيد کرد: با سرمايه گذاري مفيد و مؤثر، هم دارائيهاي شرکت را رشد مي‌دهيم و هم به رسالت اجتماعي خود براي کمک به رشد اقتصادي کشور، ايجاد اشتغال و تامين منابع مورد نياز بنگاههاي سرمايه پذير و تسهيل مسير توسعه پايدار کمک مي‌کنيم. معاون مديرعامل بيمه ايران افزود: مهندسي صحيح تصميم در حوزه سرمايه گذاري، يک شرکت بيمه را «بيمه» مي‌کند. اعلايي افزود: بيمه ايران در سالهاي گذشته به سبب فاصله گرفتن از رويه‌هاي معمول بيمه‌گري و انجام رسالت‌هايي که بيشتر نقش حمايتي داشت تا نقش اقتصادي، با معضلاتي دست به گريبان شد که همه حوزه‌هاي فعاليتش را تحت تأثير قرار داد.

فروشگاه‌ها نگران بازپرداخت اقساط

فروش کالاهاي خود نباشند

امين احمديان، معاون بازاريابي و فروش بيمه ملت، کارت اعتباري بيمه ملت را يک ابزار اعتباري بر اساس مدل‌هاي جهاني کارت اعتباري و بومي‌سازي شده دانست که متناسب با محدوديت‌هاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي ايران طراحي شده و در اين خصوص افزود: اين کارت، امکان خريد اقساطي کالا و خدمات را از پذيرندگان طرف قرارداد مندرج در سايت کارت اعتباري بيمه ملت، به شيوه‌اي آسان و سازماندهي شده براي دارندگان کارت فراهم کند. مدير کارت اعتباري بيمه ملت با اشاره به برخي از مزاياي اين اپليکيشن گفت: مشاهده موجودي کارت، جزئيات خريدهاي انجام شده، تعداد اقساط پرداخت شده يا سررسيد شده هر خريد، بازپرداخت و يا تسويه اقساط، نمايش و امکان جستجوي فروشگاه‌هاي طرف قرارداد بر اساس دسته‌بندي و شهر موردنظر از جمله مزاياي اپليکيشن بيمه ملت است. وي همچنين ادامه داد: دريافت رمز جديد و يا اعلام مفقودي کارت و فعال‌سازي کارت نيز از طريق اين اپليکيشن امکان‌پذير است.

كامران ندري عضو هيات علمي‌پژوهشکده پولي و بانکي گفت: بانك صنعت و معدن كه يك بانك تخصصي و توسعه‌اي است نقشي كليدي در اقتصاد كشور دارد و خصوصاً در حوزه اقتصاد نهادي كاملاً ضروري محسوب مي‌شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن ، وي در مصاحبه با اين پايگاه ضمن بيان مطلب ياد شده افزود : بانك جهاني تاكيد ويژه‌اي بر تقويت بانكهاي توسعه‌اي در كشورهاي در حال توسعه دارد و اين به جهت نقش بسيار كليدي و مهمي‌است كه اينگونه نهادها بر توسعه و ايجاد اشتغال و روند‌گذاربه سمت صنعتي شدن يك كشور دارند.

ندري تصريح كرد : بانك صنعت و معدن يك بانك توسعه اي
( Development Bank) است و حتي با بانكهاي سرمايه‌اي (Investment Bank) هم متفاوت است به صورتي كه بايد مديريت يك پروژه را از ابتدا تا انتها به عهده داشته و بر انجام آن نظارت كامل داشته باشد و در اين زمينه بايد از تجارب بانك جهاني استفاده كند.

بنا به گفته اين اقتصاددان، دولت بايد براي افزايش سرمايه اين بانك‌ها راهكارهاي موثر ارايه كند و منابع بلند مدتي را در اختيار آنها قرار دهد تا قادر باشند ريسك‌هاي ناشي از كاهش نسبت كفايت سرمايه را كمتر سازند و منابع مالي با نرخ پايين تر نسبت به هزينه‌هاي معمول تامين سرمايه را به افرادي كه فعاليتهاي مولد اقتصادي انجام ميدهند اختصاص دهند.به خصوص فعاليت‌هايي كه عام المنفعه هستند و بخش خصوصي رغبتي به سرمايه گذاري در آنها ندارد ولي براي توسعه بسيار مهم و ضروري هستند.

بانک قرض الحسنه رسالت و قرارگاه مهارت آموزي کارکنان وظيفه(سربازان) ستاد کل نيروهاي مسلح با هدف ايجاد بستر مناسب براي مهارت افزايي و توانمند سازي سربازان وظيفه تفاهم نامه همکاري امضا کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌، اين تفاهم نامه در مراسمي‌با حضور محمد حسين حسين زاده، مدير عامل بانک قرض الحسنه رسالت، سردار سيدمهدي فرحي فرمانده قرارگاه مهارت آموزي کارکنان وظيفه، سردار کمالي معاون وظيفه عمومي‌نيروهاي مسلح و سردار روشني معاون اجرايي نيروي انساني سپاه به امضا رسيد. مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در مراسم امضاي اين تفاهم نامه، بر مهارت آموزي و اشتغال سربازان وظيفه تاکيد کرد و گفت: اين همکاري در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري در باره اقتصادمقاومتي و به منظور توانمند سازي و مهارت آموزي سربازان در پادگان‌هاي نيروهاي مسلح است.

محمد حسين حسين زاده، افزود: ما به دنبال آن هستيم تا در قالب اين تفاهم‌نامه قبل از سربازي را به حين سربازي و پس از آن متصل کنيم يعني اگر فردي مهارت خاصي داشته باشد در حين سربازي بر اين مهارت افزوده شود. در ادامه سردار فرحي فرمانده قرارگاه مهارت آموزي ستادکل نيروهاي مسلح گفت: اشتغال سربازان مي‌تواند کمکي به يکي از چالش‌هاي اجتماعي کشور باشد و در جهت اشتغال قدم‌هاي موثري بردارد. وي با بيان اينکه بنابرتدبير مقام معظم رهبري و رياست ستاد کل نيروهاي مسلح، قرارگاه مهارت آموزي شامل کل سربازان مي‌شود، افزود: سالانه بيش از 400هزار نفر جوان به خدمت سربازي رفته و قرارگاه مهارت آموزي در جهت ارتقاء بهره وري سربازان تعريف شده است.

دکتر فرحي مديرعامل پست بانک ايران ضمن تشريح خدمات اين بانک در مناطق زلزله استان کرمانشاه گفت: اين بانک براي ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي مناطق زلزله‌زده بيش از 252 ميليارد ريال تسهيلات با ايجاد اشتغال براي 620 نفر پرداخت کرده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: وي افزود: با توجه به خسارت‌هاي وارده به مناطق زلزله زده و مشکلات بوجود آمده براي مردم، پست بانک ايران طي يک برنامه هدفمند و مؤثر و در راستاي اشتغالزائي و احياي اقتصاد منطقه اقدام به پرداخت تسهيلات اشتغالزائي نمود. فرحي تصريح کرد: از مجموع تسهيلات پرداخت شده بيش از 151 ميليارد ريال جهت ايجاد و بازسازي 21 واحد توليدي در شهرک‌هاي صنعتي و 101 ميليارد ريال نيز به اصناف و واحدهاي خدماتي شهرستان سرپل‌ذهاب پرداخت شده است.

مديرعامل پست بانک ايران خاطرنشان کرد: با توجه به نياز ضروري و لزوم دسترسي مردم روستاهاي زلزله‌زده به خدمات بانکي طي يک سال گذشته، تعداد 9 باجه بانکي ايجاد و 8 دستگاه خودپرداز نيز در روستاهاي اين استان نصب و راه‌اندازي شده‌است.

محسن پدرام، رئيس هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: با توجه به اقدامات مطلوب و گامهاي موثر بانک قرض الحسنه مهر ايران براي توانمندسازي نيازمندان و کمک به بهبود وضعيت اقتصادي كشور، توقع مردم و مسئولين از خدمات و محصولات اين بانك به مراتب نسبت به قبل بيشتر شده است. به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، محسن پدرام اظهارداشت: شايد تا ۴ سال پيش ديدگاه ويژه‌اي در رابطه با اين بانک در جامعه وجود نداشت؛ اما امروز با تلاش‌هاي صورت گرفته جايگاه بانک قرض الحسنه مهر ايران به مراتب ارتقاء يافته به نحوي که در تمامي‌پروژه‌هاي اشتغالزايي، كارآفريني و توانمندسازي مناطق محروم به عنوان پاي ثابت فعاليت‌ها بر آن تكيه مي‌كنند. امروز اين بانک بيش از پيش بزرگ شده است و به طبع، به منابع بيشتري براي ارائه خدمات بيشتر به متقاضيان واجد شرايط نياز دارد. وضعيت اقتصادي کشور بنحوي است که تحقق کامل اهداف ترسيمي‌را با مشكلاتي روبرو كرده، اما همكاران ما در فرصت باقي مانده از سال تلاش مي‌كنند تا بهترين خدمات بانكي را به جامعه هدف مدنظر بانك ارائه دهند.

معاون منابع انساني بانک ملّي ايران با تاکيد بر اين که توانمندسازي و نگهداشت منابع انساني در هر سازماني در سايه توجه به اموري همچون رفاه و درمان، آموزش، حقوق و دستمزد تعريف مي‌شود، گفت: موضوع بيمه و پرداخت هزينه‌هاي درمان در ارتقاي بهره وري سازماني بسيار حائز اهميت است.

به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي، حبيب الله رشيد ارده در همايش بررسي مسائل جاري بخش درمان کارکنان بانک، افزود: داشتن يک بيمه کارآمد، باعث آسودگي خاطر نيروي کار مي‌شود، دل نگراني‌هاي نيروي انساني را برطرف مي‌کند و ميزان وفاداري کارکنان به سازمان را افزايش مي‌دهد.

وي با اشاره به اين که از زمان انعقاد قرارداد بانک ملّي ايران با شرکت بيمه نوين مدت کوتاهي مي‌گذرد، بر لزوم بررسي و برطرف کردن برخي مسائل اين بخش تاکيد کرد.

رشيد ارده، هدف را کاهش دغدغه کارکنان هنگام بيماري و مراجعه به مراکز درماني دانست و گفت: اگر سازماني اين حوزه‌ها را مورد توجه قرار داده و خدمات مطلوب به کارکنان خود ارايه دهد، بار عظيمي‌نيز از دوش دولت برداشته مي‌شود.

تجارت استان بوشهر : حجت الاسلام اسماعيل پور : همايش «ياوران وقف » در کنار همايش «وقف و رسانه «با هدف تجليل از واقفان خير انديش و رسانه‌هاي فعال عرصه وقف برگزار مي‌شود.به گزارش روابط عمومي‌اداره کل اوقاف وامورخيريه استان بوشهر، مدير کل اوقاف استان از برگزاري همايش «ياوران وقف و رسانه» در استان خبر داد.

وي افزود: همايش «ياوران وقف » در کنار همايش «وقف و رسانه «با هدف تجليل از واقفان خير انديش و رسانه‌هاي فعال عرصه وقف برگزار مي‌شود.حجت الاسلام اسماعيل پورمدير کل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر زمان برگزاري اين همايش را ۲۳ آبان ماه ساعت ۹ صبح ومحل آن در سالن آمفي تئاتر اداره کل بنادر ودر يانوردي استان بوشهر اعلام کرد.

تجارت-چهل و پنجمين نمايشگاه بين المللي- اقتصادي عراق با مشارکت بيش از ۷۰۰ شرکت از ۱۷ کشور جهان از جمله جمهوري اسلامي‌ايران در بغداد راه اندازي شده است.شرکت فولاد اميرکبير کاشان در چهل و پنجمين نمايشگاه بين المللي بغداد، که باحضور دكتر عادل عبدالمهدي نخست وزير عراق، وزرا، مسئولين عراقي، سفيران ساير كشورها و مديران شركتهاي خارجي و ايراني برگزار گرديد، شرکت پيدا نمود.از جمله موارد اين نمايشگاه مذاکره بين جناب آقاي مسجدي سفير ايران در عراق و جناب آقاي مهندس عزيز قنواتي مدير عامل محترم شرکت فولاد امير کبير کاشان بود.در حاشيه نمايشگاه باز سازي عراق مهندس عزيز قنواتي با معرفي محصولات توليدي شرکت فولاد امير کبير کاشان گفت "توليدات شرکت فولاد امير کبير کاشان، ورق‌هاي گالوانيزه هستند که در صنايع لوازم خانگي، خودروسازي و راه و ساختمان استفاده مي‌شوند.

اقدامات انجام شده در شبکه برق خوزستان مثبت است

تجارت-استان خوزستان:مدير عامل شرکت توانير در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي شرکت برق منطقه‌اي خوزستان گفت: اقدامات بسيار ارزشمندي در پايداري شبکه برق خوزستان و مقاوم سازي آن در برابر ريزگردها صورت گرفته و مثبت است. محمد حسن متولي زاده که براي سفري دو روزه به خوزستان سفر کرده با تاکيد بر اهميت صنعت برق خوزستان در کشور، اظهار داشت: بنا است در اين سفر دو روزه که به همراه معاون اول رئيس جمهور و وزير نيرو است از تاسيسات صنعت برق خوزستان و اقدامات انجام شده پايدار کننده در برابر شرايط نامساعد جوي و ريزگردها بررسي شود.وي با ارزشمند خواندن اقدامات انجام شده در مقاوم سازي شبکه در مقابله با ريزگردها، بيان کرد: اقدامات انجام شده براي پايداري شبکه برق خوزستان مثبت است و همين اقدامات به همراه عملکرد مثبت مسئولين استان و صرفه جويي‌هاي مردم باعث شد اثرات کاهش توليد برق نيروگاه‌هاي برق آبي سال 97 در خوزستان مشاهده نشود.مدير عامل شرکت توانير تصريح کرد: مهم‌ترين راه براي جلوگيري از خاموشي‌هاي تابستان آينده در گام نخست مديريت مصرف توسط مردم است، علاوه بر لزوم مديريت مصرف تدابير لازم همچون احداث نيروگاه و ظرفيت سازي جديد، آماده سازي شبکه انتقال و فوق توزيع نيز در دستور کار قرار دارد.متولي زاده ادامه داد: در همين راستا امروز از پروژه‌هاي در دست اجراي پست و خط شرکت برق منطقه‌اي خوزستان بازديد و در جريان آخرين اقدامات آماده سازي شبکه که رضايت بخش بوده است قرار گرفتم، همچنين قرار است در اين سفر آيين کلنگي زني و آغاز به کار عمليات اجرايي 12 پست GIS اين شرکت که در برابر شرايط نامساعد جوي بسيار مقاوم است برگزار شود.وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به تحريم‌هاي صورت گرفته و نقش آن بر صنعت برق، تاکيد کرد: صنعت برق کشور در سال‌هاي پس از انقلاب در بحث ساخت نيروگاه‌ها، پست و خطوط انتقال خودکفا شده و تحريم‌ها در آن اثرگذاري ندارند، درست است که در برخي حوزه‌ها همچون تهيه مواد اوليه مقداري به کشورهاي ديگر وابستگي داريم اما با همکاري مردم در مصرف برق قطعا از اين تحريم‌ها گذر خواهيم کرد.

دانش آموزان ايلامي‌آماده مقابله

با روزهاي سخت مي‌شوند

تجارت-استان ايلام - مديرکل آموزش و پرورش استان ايلام از آغاز اجراي طرح ملي دادرس در مدارس اين استان خبر داد و گفت: در قالب اين برنامه دانش آموزان ايلامي‌آماده مقابله با روزهاي سخت مي‌شوند.اسفنديار رستم زاد افزود: منظور از طرح ملي دادرس تربيت دانش آموزان آماده در شرايط سخت است که با مشارکت سازمان جوانان جمعيت هلال احمر استان اجرا مي‌شود.وي ادامه داد: در قالب اين طرح دانش آموزان توسط مربي آموزش‌هايي از قبيل پناه‌گيري و تخليه اضطراري، ارزيابي و کنترل علائم حياتي، پانسمان، بانداژ و آتل ‌بندي، ترياژ مقدماتي، حمل مصدوم، اطفاي حريق و چادرزني را فرا مي‌گيرند.مديرکل آموزش و پرورش ايلام اضافه کرد: پس از ارائه اين آموزش‌ها در هر شهرستان از هر مدرسه حداقل يک گروه 14 نفري براي مسابقه با مدارس ديگر به جمعيت هلال احمر معرفي و در نهايت گروه برتر راهي مسابقات استاني مي‌شود.به گفته رستم زاد، اين طرح ويژه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه بوده و تا پايان سال تحصيلي جاري در تمامي‌اين مدارس اجرا خواهد شد.وي اضافه کرد: مراسم افتتاحيه هفتمين مرحله طرح دادرس استان ايلام در دبيرستان متوسطه اول فاطميه در مدرسه شهداي برکت شهرستان چرداول برگزار شد.

مديرعامل شرکت نمايشگاه‌هاي بين المللي استان خوزستان:

تجارت-استان ايلام - مديرکل آموزش و پرورش استان ايلام از آغاز اجراي طرح ملي دادرس در مدارس اين استان خبر داد و گفت: در قالب اين برنامه دانش آموزان ايلامي‌آماده مقابله با روزهاي سخت مي‌شوند.اسفنديار رستم زاد افزود: منظور از طرح ملي دادرس تربيت دانش آموزان آماده در شرايط سخت است که با مشارکت سازمان جوانان جمعيت هلال احمر استان اجرا مي‌شود.وي ادامه داد: در قالب اين طرح دانش آموزان توسط مربي آموزش‌هايي از قبيل پناه‌گيري و تخليه اضطراري، ارزيابي و کنترل علائم حياتي، پانسمان، بانداژ و آتل ‌بندي، ترياژ مقدماتي، حمل مصدوم، اطفاي حريق و چادرزني را فرا مي‌گيرند.مديرکل آموزش و پرورش ايلام اضافه کرد: پس از ارائه اين آموزش‌ها در هر شهرستان از هر مدرسه حداقل يک گروه 14 نفري براي مسابقه با مدارس ديگر به جمعيت هلال احمر معرفي و در نهايت گروه برتر راهي مسابقات استاني مي‌شود.به گفته رستم زاد، اين طرح ويژه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه بوده و تا پايان سال تحصيلي جاري در تمامي‌اين مدارس اجرا خواهد شد.وي اضافه کرد: مراسم افتتاحيه هفتمين مرحله طرح دادرس استان ايلام در دبيرستان متوسطه اول فاطميه در مدرسه شهداي برکت شهرستان چرداول برگزار شد.

تجارت-استان خوزستان:مديرعامل شرکت نمايشگاه‌هاي بين المللي استان خوزستان گفت: دهمين نمايشگاه تخصصي ساخت داخل تجهيزات صنعت نفت و حفاري - خوزستان از اول تا چهارم آذرماه سال جاري در اهواز برگزار مي‌شود .

رحيم جليلي با اشاره به اينکه اقدامات لازم در جهت هر چه بهتر برگزاري اين رويداد صنعتي به عمل آمده است، افزود: اين نمايشگاه پس از نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي‌تهران مهمترين رويداد نمايشگاهي در عرصه صنعت نفت کشور به شمار مي‌آيد . وي اظهار کرد: در اين ارتباط پنج هزار متر مربع فضاي مسقف شامل سالن‌هاي خليج فارس، کارون، خرمشهر و امام رضا (ع) و يک هزار متر مربع فضاي باز نمايشگاه براي ايجاد غرفه‌هاي شرکت‌هاي نفتي، مجموعه‌هاي بزرگ صنعتي، شرکت‌هاي سازنده قطعات و تجهيزات و همچنين تامين کنندگان کالا اختصاص يافته است .

جليلي گفت: تا کنون حدود 200 شرکت که 90 درصد آنها از بخش خصوصي هستند و تعدادي شرکت‌هاي دولتي براي حضور در اين نمايشگاه ثبت نام کرده‌اند که از جمله آنها شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب و شرکت ملي حفاري ايران مي‌باشند . مديرعامل شرکت نمايشگاه‌هاي بين المللي استان خوزستان با بيان اينکه در نمايشگاه امسال همانند سال‌هاي گذشته انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي، مراکز علمي‌و پژوهشي و دانشگاه‌هاي صنعتي کشور حضور دارند، افزود: در نشست‌هاي تخصصي با نمايندگان شرکت‌ها تلاش گرديده که در شرايط کنوني ابعاد کيفي نمايشگاه مورد اهتمام ويژه قرار گرفته و آخرين توليدات کاربردي در بخش‌هاي مختلف صنعت نفت به نمايش گذاشته شود . وي برگزاري پنل‌هاي تخصصي، رونمايي از قطعات و تجهيزات که به تازگي توليد و در چرخه عمليات قرار گرفته، ايجاد بستر لازم براي هم افزايي ميان سازندگان و صنعتگران و شرکت‌هاي فعال در عرصه نفت، گاز، حفاري، پالايش و پتروشيمي‌در خصوص آشنايي با نيازهاِي آنها و همچنين ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي شرکت‌هاي سازنده از فرصت‌هاي مناسبي خواهد بود که در اين نمايشگاه پيش‌بيني و مدنظر واقع شده است . جليلي با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال حمايت از کالاي ايراني اظهار کرد: نمايشگاه تخصصي ساخت داخل تجهيزات صنعت نفت و حفاري - خوزستان برنامه‌هاي خود را در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در بخش‌هاي استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي، توليد محصولات استاندارد، رونق بخشي به شهرک‌هاي صنعتي، ايجاد فرصت‌هاي شغلي و خودکفايي هدفگذاري کرده است .

مديرعامل شرکت نمايشگاه‌هاي بين المللي استان خوزستان با تاکيد بر اينکه در نمايشگاه امسال نظر به اهميت ساخت داخل با برنامه ريزي‌هاي به عمل آمده با شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب و شرکت ملي حفاري ايران به عنوان شرکت‌هاي پيشران در عرصه ساخت داخل و بومي‌سازي قطعات و تجهيزات مقرر شد نمايشگاه اختصاصي اين دو شرکت که هر ساله جداگانه برگزار مي‌گرديد در راستاي همسويي و هم افزايي بيشتر و بهينه سازي هزينه‌ها در يکديگر ادغام و با همياري شرکت نمايشگاه‌ها برگزار گردد، يادآور شد: ساعت کار نمايشگاه تخصصي ساخت داخل تجهيزات صنعت نفت و حفاري - خوزستان از ساعت 9 تا 17 خواهد بود و تمهيدات لازم براي ارايه توضيحات و آشنايي مراجعه کنندگان با اين صنعت از سوي کارشناسان مجرب پيش‌بيني گرديده است.

تجارت-استان ايلام:به گزارش روابط عمومي، ” شهريار داري پور” در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام افزود:گوگرد توليدي اين شرکت علاوه بر تامين نيازهاي بازار داخلي، به خارج از کشور نيز صادر مي‌شود. وي اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاري علاوه بر تأمين مصرف داخلي بيش از ۲۶ هزار تن گوگرد صادر شده است که اين صادرات ارز آوري قابل توجهي را براي کشور به همراه داشته است. مدير عامل پالايش گاز ايلام در بخش ديگري از سخنانش به نامگذاري سال جاري اشاره و تصريح کرد: مقام معظم رهبري امسال را "حمايت از کالاي ايراني ” نامگذاري کردند که در همين راستا استفاده از توليدات داخلي در تامين قطعات و مواد شيميايي و همچنين توانمند کردن توليد کنندگان و تامين کنندگان داخلي از اولويت‌هاي اساسي اين شرکت بوده است. مهندس داري پور خاطرنشان کرد امسال بيش از ۷۱ درصد ارزش مالي خريدهاي قطعات و مواد شيميايي مورد نياز اين شرکت، از داخل کشور تامين شده که بيش از ۷۰۰ هزار يورو صرفه جويي ارزي داشته است. مهندس داري پور با اشاره به اينکه در اين شرکت پنج محصول گاز شهري اتان،گاز مايع خام، ميعانات گازي و گوگرد توليد مي‌شود، اظهار داشت: از اين تعداد محصول توليدي سه محصول اتان گاز مايع خام و ميعانات گازي خوراک پتروشيمي‌ايلام مي‌باشد که تا راه اندازي کامل اين شرکت به ساير مبادي ارسال مي‌شود. وي تصريح کرد با توجه به ترش و سمي‌بودن گاز ورودي پالايشگاه انجام کار ايمني و توجه به مسائل ايمني در اين شرکت از اهميت بسيار فوق العاده‌اي برخوردار است چرا که هرگونه اشتباه صدمات جبران ناپذيري را به بار خواهد آورد. مديرعامل شرکت پالايش گاز ايلام افزود: اين شرکت علاوه بر ۸۰۰ نفر اشتغالزايي مستقيم براي تعدادي نيز به صورت غير مستقيم اشتغالزايي در پي داشته است.

تجارت-استان مرکزي:به گزارش اداره ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري اراک؛ دوره آموزشي فرماندهي حوادث و مديريت ايستگاه، با شرکت 70 نفر از فرماندهان و مسوولين ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني‌هاي استان مرکزي آغاز شد .

رييس سازمان با اعلام اين خبر اظهار داشت: با هدف ارتقاي سطح آموزش و نيز آمادگي مقابله با حوادث و آتش‌سوزي و نحوه مديريت آن، دوره آموزشي با عنوان "فرماندهي حوادث و مديريت ايستگاه" براي فرماندهان و مسوولين ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني‌هاي استان مرکزي، آغاز شد.

آقازيارتي تصريح کرد: اين دوره آموزشي که با همکاري دفتر شهري و شوراهاي استانداري مرکزي و شهرداري اراک در فرهنگسراي سيدالشهدا در حال برگزاي مي‌باشد، فرماندهان و مسوولين ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني شرکت کننده در آن به مدت 5 روز مباحث تخصصي آموزشي را زير نظر محمد بيات؛ معاون عمليات بازنشسته آتش‌نشاني تهران و از اساتيد برجسته کشوري در زمينه ايمني و آتش نشاني، فرا خواهند گرفت.

رييس سازمان با بيان اينکه تعدادي از آتش‌نشانان پايگاه‌هاي روستايي فعال نيز در اين دوره آموزشي حضور دارند، گفت: در پايان دوره نيز از شرکت‌کنندگان، آزمون کتبي و به صورت گروهي آزمون عملي اخذ خواهد شد و براي قبول شدگان در دو آزمون، گواهينامه آموزشي معتبر صادر خواهد گرديد.گفتني است؛ حيدري مديرکل دفتر شهري و شوراهاي استانداري مرکزي با حضور در جمع آتش‌نشانان با تشريح اهداف برگزاري اين دوره آموزشي، از پيگيري‌هاي رييس سازمان آتش‌نشاني اراک براي برگزاري اين دوره تقدير کرد و به برگزاري آموزش‌هاي مستمر آتش‌نشانان استان تاکيد نمود.

تجارت-استان مرکزي:مدير شعب بانک کشاورزي در استان مرکزي گفت: 542 ميليارد ريال تسهيلات از محل اعتبارات اشتغال فراگير و اشتغال پايدار روستايي و عشايري امسال توسط اين بانک در استان به متقاضيان پرداخت شد.«مسعود رضايي» افزود: پرداخت اين تسهيلات در طرح‌هاي اشتغال فراگير و اشتغال پايدار روستايي و عشايري 861 شغل جديد در استان به همراه داشته است.وي ادامه داد: 512 ميليارد ريال منابع مالي از محل اعتبارات اشتغال پايدار روستايي و عشايري به بانک کشاورزي استان مرکزي اختصاص يافت که به منظور حمايت مالي از متقاضيان با پيگيري‌هاي انجام شده 190 ميليارد ريال به اعتبار مرحله نخست به بانک کشاورزي استان افزوده شد.مدير شعب بانک کشاورزي در استان مرکزي خاطرنشان کرد: بيش از 447 ميليارد ريال تسهيلات ارزان قيمت با اختصاص اعتبارات طرح ملي توسعه اشتغال پايدار روستايي و عشايري در قالب 299 طرح به متقاضيان پرداخت شده است که پرداخت اين تسهيلات 746 فقره شغل جديد و 2 هزار و 526 فقره شغل به صورت غير مستقيم در استان به همراه داشته است.رضايي افزود: بانک کشاورزي استان مرکزي علاوه بر پرداخت اين تسهيلات بيش از 95 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال فراگير در قالب 38 طرح به متقاضيان پرداخت کرده است.وي ادامه داد: بهره برداري از اين طرح‌ها 117 شغل جديد مستقيم و 392 فقره شغل غير مستقيم در استان مرکزي به همراه داشته است.مدير شعب بانک کشاورزي در استان مرکزي گفت: توسعه بخش کشاورزي، نوسازي و بهسازي عوامل توليد اصلاح روش‌هاي توليد و اقتصادي درون زا را به همراه داشته و با برنامه ريزي و حمايت از فروش توليدات، پويايي اقتصاد و تبيين عملي اقتصاد مقاومتي در استان مي‌شود.بانک کشاورزي با 57 شعبه، 80 دستگاه خودپرداز و 9 هزار و 180 دستگاه کارتخوان با هدف حفظ منابع پايه، توليد ارزش افزوده و اشتغالزايي در راستاي رونق توليد در سطح شهرها و روستاهاي استان مرکزي به شهروندان خدمت‌رساني مي‌کند.