حفظ توافق هسته‌اي ايران به دلايل امنيتي

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا تاکيد کرد که توافق هسته‌اي را نه به خاطر منافع و تجارت، بلکه به دلايل امنيتي حفظ مي‌کنيم.به گزارش ايسنا، فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه در نشستي با عنوان نقش اتحاديه اروپا به عنوان يک بازيگر صلح جهاني در گروه بين‌المللي بحران گفت: اتحاديه اروپا توافق هسته‌اي را نه به خاطر تجارت و منافع بلکه به دلايل امنيتي حفظ مي‌کند.موگريني ادامه داد: اگر ما بتوانيم اين توافق را نگه داريم، قادر خواهيم بود بر اساس آن، به پيشرفت‌هاي بيشتري با ايران بر سر يمن، موضوع موشک‌ها، افغانستان و آسياي ميانه دست يابيم.


استاني شدن انتخابات براي جذب نخبگان

يک عضو کميسيون شوراها درباره استاني شدن انتخابات گفت: با استاني شدن انتخابات، مجلس به رأس امور بودن نزديک مي‌شود و نخبگان بسياري به مجلس راه پيدا خواهند کرد.علي اصغر يوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به نقش احزاب، گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي مختلف در اجرايي شدن استاني شدن انتخابات گفت: هنگامي‌که انتخابات استاني شود احزاب، گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي و تخصصي مي‌توانند وارد کار شوند.وي در پاسخ به اين که عده‌اي معقتدند استاني شدن انتخابات باعث ايجاد رانت در گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي مي‌شود گفت: جنبه‌هاي نظارتي مجلس بايد در اين مورد افزايش پيدا کند از سوي ديگر هر طرح مي‌تواند معايب و مزاياي خود را داشته باشد.


دست تندروها از تصميمات مهم کوتاه شود

يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: بايد دست تندروها از تصميمات مهم کشور کوتاه و به گونه‌اي عمل شود که تندروي در همه عرصه‌ها به حاشيه برود. اين اقدام يک همت ملي و اراده ملي مي‌خواهد.مرتضي مبلغ در گفت‌و‌گو با ايلنا گفت: زمان جنگ اقتضائات خاص خود را داشت امروز با جنگ اقتصادي و رواني مواجه هستيم. وي افزود: آن زمان خلوص و پاکي و پاک دستي در جامعه بود که با امروز متفاوت است. مبلغ گفت:امروز با شرايط مشابهي مواجه نيستيم؛ فسادهايي رخ داده، کاهش انگيزه‌ها و مشکلات سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي به تدريج به وجود آمده است. شبيه‌سازي از نظر نوع مواجهه خطا و اشتباه است و بايد با توجه به شرايط امروز برنامه‌ريزي کنيم.

فريادهاي ترامپ بر سر ترزامي

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد: رئيس‌جمهور آمريکا در گفت‌وگوي تلفني با نخست‌وزير انگليس با لحني تند با وي درباره ايران، برگزيت و روابط تجاري آمريکا و اروپا صحبت کرده است.به گزارش ايسنا از واشنگتن پست، دونالد ترامپ اواخر روز جمعه درحالي‌که در مسير پاريس قرار داشت يک گفت‌وگوي تلفني تند با ترزا مي، نخست‌وزير انگليس داشت. ظاهرا ترزا مي‌با ترامپ تماس گرفته تا به او پيروزي جمهوري‌خواهان در انتخابات ميان‌ دوره‌اي را تبريک بگويد اما رئيس‌جمهور آمريکا به وي تاخته است.ترامپ با لحني تند از ترزا مي‌به دليل کم کاري براي مقابله با ايران انتقاد و از او درباره مسئله برگزيت (خروج انگليس از اتحاديه اروپا) سوال کرده و از روابط تجاري آمريکا و اروپا نيز شکايت کرده است.به گفته مقامات آمريکايي و اروپايي، ترزا مي‌و مشاورانش از اين گفت‌وگو شوکه شده بودند، هرچند که پيش از اين هم شاهد انتقادات رئيس‌جمهور ترامپ بوده‌اند.نخست‌وزير انگليس نيز در پاسخ با قاطعيت گفته که ايران علي‌رغم خروج آمريکا از توافق هسته‌اي به تمام تعهداتش در اين توافق عمل مي‌کند.

ترکيه به دنبال کاهش تاثير تحريم‌هاي ايران

وزير ترکيه گفت که کشورش براي کاهش تاثير تحريم‌ها در روابط با ايران همکاري نزديکي با آمريکا، اتحاديه اروپا و طرف‌هاي ديگر دارد.به گزارش ايسنا از رويترز، مولود چاووش اوغلو در نشست يک کميته پارلمان افزود: ترکيه براي کاهش تاثيرات منفي تحريم‌هاي واشنگتن عليه تهران در روابط خود با ايران همکاري نزديکي يا آمريکا، اتحاديه اروپا و طرف‌هاي ديگر دارد.آمريکا در پي تصميم رئيس‌جمهور اين کشور براي خروج از توافق هسته‌اي از روز پنجم نوامبر (14 آبان‌ماه) تحريم‌هاي عليه ايران را به‌طور مجدد اعمال کرده است که حوزه صادرات نفت و بانکداري را هدف قرار مي‌دهد.همزمان با اعلام جزئيات اين تحريم‌ها، دولت آمريکا معافيت‌هايي را براي خريداران بزرگ نفت ايران در نظر گرفته است که ترکيه يکي از اين هشت کشور به شمار مي‌آيد.

رفع مشکلات با احساس وظيفه مسوولان

دبير شوراي نگهبان توجه جدي مسئولان و دولت به اوضاع اقتصادي به‌ويژه وضع فقرا و نيازمندان را خواستار شد و تاکيد کرد: پيشگيري از اوضاع کنوني امکانپذير بود و الان هم با همدردي و احساس وظيفه مسئولان ‌مي‌توان مشکلات را رفع کرد و حتما توفيق الهي نيز مؤيد تلاش دلسوزان خواهد بود.به گزارش ايلنا، آيت‌ا... جنتي در جلسه شوراي نگهبان گفت: هفته وحدت فرصت مبارکي است تا مسلمانان اعم از شيعه و سني با ارتباطات بيشتر همدلي خود را افزايش دهند.دبير شوراي نگهبان با اظهار تاسف از اوضاع مسلمانان در نقاط مختلف از جمله شرارت‌هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين تصريح کرد: متاسفانه کسي به داد مردم بي دفاع فلسطين نمي‌رسد.جنتي به اوضاع بسيار ناراحت کننده مردم مظلوم يمن که به علت جنگ و محاصره در بدترين شرايط از گرسنگي جان مي‌دهند اشاره و خاطرنشان کرد: بايد از مقاومت جانانه مردم مظلوم يمن در برابر آل سعود که همه سختي‌ها، شرارت‌ها و ناجوانمردي‌ها را تحمل مي‌کنند قدرداني کرد و اميدواريم به زودي با نابودي آل سعود اوضاع مردم يمن سامان يابد.

ناتواني آمريکا در اجماع جهاني

سفير جمهوري اسلامي‌ايران با اشاره به معافيت برخي خريداران نفت ايران ازسوي آمريکا گفت که اين کشور نتوانسته در اعمال تحريم‌هاي يکپارچه عليه ايران اجماع جهاني به دست آورد.به گزارش ايرنا'حميد بعيدي نژاد' در گفت وگو با سي.ان.ان افزود: دولت آمريکا درخصوص سياست خود با ايران دچار تناقض عميقي است، از طرفي بدنبال ملاقات و گفت وگو در بالاترين سطح است و از سويي براي مذاکره شروط غيرممکن مي‌گذارد.وي از زبان تهديدآميز مقام‌هاي آمريکايي عليه ايران ابراز تأسف کرد و آن را فاجعه‌بار خواند. او گفت: مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا مي‌گويد اگر ايران مي‌خواهد به مردمش غذا بدهد بايستي به خواست آمريکا تن دهد. چنين زباني عادي و قابل‌فهم نيست.بعيدي نژاد درباره تأثير تحريم‌هاي آمريکا بر عليه ايران گفت: آن‌ها جنگ رواني به راه انداختند تا مردم ما را به وحشت بيندازد و در اقتصاد ما کارشکني کنند؛ اما ما به‌تدريج راه‌ها و ابزارهايي را پيدا کرديم که صادرات نفتمان را تضمين کنيم.سفير کشورمان درباره نحوه فروش نفت ايران گفت: ما جايگزين‌هاي مختلف و تجربياتي را از گذشته در اختيارداريم. فرق اين دوره از تحريم‌هاي آمريکا با دوره قبل اين است که کشورها آماده پايبندي به خواست آمريکا نيستند. از اين منظر ما ابزارهاي کافي براي ادامه صادرات نفتمان را در اختيارداريم.

تحريم‌هايي که وجهه حقوقي ندارد

مدير کل پيشين خاورميانه وزارت امور خارجه با تاکيد بر اين‌که تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران فاقد پشتوانه بين‌المللي يا سازمان ملل است و وجهه‌ حقوقي ندارد،‌ گفت: اينکه بگوييم آمريکا در چنين شرايطي در انزوا قرار گرفته، بيشتر انزواي آن سياسي محسوب مي‌شود.قاسم محب علي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: سطح تحريم‌هايي که آمريکا اعمال مي‌کند بيشتر از تحريم‌هايي است که در دوره اوباما نسبت به ايران اعمال شده بود. چه از نظر تعداد اشخاص و يا شرکت‌هايي که مورد تحريم قرار گرفتند. اما با توجه به نقش و توانايي که آمريکا در تجارت و بازار بين‌الملل و نقل و انتقالات پولي و مالي دارد چندان اثر اين تحريم‌ها کمتر از اثر تحريم‌هاي دوران اوباما نخواهد بود.مديرکل پيشين بخش خاورميانه وزارت امور خارجه افزود: البته اروپايي‌ها در تلاش هستند مکانيزمي‌را به وجود آورند تا در برابر تحريم‌هاي آمريکا پايداري کنند از سوي ديگر چين و برخي کشورهاي ديگر به دنبال اخذ معافيت و کاهش سطح فشار آمريکا نسبت به ارتباط آنها با ايران هستند تا مشمول تحريم‌هاي ثانويه آمريکا نشوند.

اذعان آلبرايت به توانايي هسته‌اي ايران

رئيس موسسه علوم و امنيت بين‌الملل پس از بررسي اسناد ادعايي رژيم صهيونيستي از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران گفته است که برنامه هسته‌اي ايران فراتر از آن چيزي بوده است که آژانس‌هاي اطلاعاتي غرب متوجهش شده بودند و دولت فرانسه که مي‌گفته ايران تنها سه ماه تا توليد بمب اتم فاصله دارد به واقعيت نزديک‌تر بوده است. به گزارش ايسنا، ديويد آلبرايت در گفت‌وگو با فارين پاليسي آورده است: اين نتيجه‌گيري نشان مي‌دهد که اگر ايران از توافق هسته‌اي چندجانبه 2015 خارج شود، دانش ساخت سريع بمب را دارد که شايد تنها چند ماه به طول بينجامد.آلبرايت افزود: ايران براي اين کار همچنان بايد اورانيوم توليد کند و اگر سانتريفيوژهايش را مجددا راه‌اندازي کند در حدود 12 ماه قادر به توليد ميزان کافي اورانيوم خواهد.

4 استاندار جدید معرفی شدند؛

رئيس جمهور گفت: کاخ‌نشينان کاخ سفيد با تحريم‌ها، فشارها و شرايطي که در سيستم تبليغاتي براي نااميد کردن مردم بوجود آورده بودند، براساس افکار واهي خود براين تصور بودند روز 13 آبان روزي است که پايان نظام جمهوري اسلامي‌ايران را کليد مي‌زنند. به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در جلسه هيات دولت افزود: ممکن است مردم از مسئولين گله‌اي داشته باشند، اشکالي ندارد؛ با صداي رسا، گله‌ و نقدشان را بايد بگويند؛ بايد همديگر را ياري و کمک کنيم؛ اما اينکه در برابر يک زورگو در دنيا محکم و قاطع مي‌ايستند و نشان مي‌دهند که تحت تأثير تبليغات غلط آنها قرار نمي‌گيرند، يک موفقيت و پيروزي بزرگ است و بايد به اين ملت رشيد، فهيم، شجاع و ملتي که آگاه به زمان است، تبريک گفت.

رئيس جمهور افزود: سختي‌هايي در جامعه هست و مشکلات اقتصادي وجود دارد، اما اينکه مردم وقتي در برابر توطئه آمريکا مي‌ايستند، سرفراز هستند و شکست مي‌دهند، اين براي ملت عظيم‌الشأن ايران در اين مقطع حساس يک افتخار بزرگي است.

روحاني با اشاره به اينکه امروز همه جهانيان فهميدند که آمريکايي‌ها يکبار ديگر، داعيه غلطي داشته و تبليغات غلطي را به راه انداختند و اهدافي را دنبال مي‌کردند که هيچ‌وقت به آن نخواهند رسيد، گفت: آنها فکر مي‌کردند که نفت ايران را به طور کامل قطع مي‌کنند، اما خودشان در روزهاي آخر فهميدند که اين کار عملي و امکان‌پذير نيست؛ هم به خاطر مسايل داخلي خودشان و هم بخاطر قيمت نفت امکان‌پذير نيست.

رئيس جمهور افزود: بالاتر از همه آمريکايي‌ها فهميدند که ما نفت‌مان را مي‌فروشيم و علامت بزرگ آنرا در داخل کشور وزارت نفت داد و به آمريکايي‌ها فهماند نفت‌مان را مي‌فروشيم؛ و آنها هر کاري هم بکنند، آنقدر راه و مسير براي فروش نفت داريم که تحريم آنها بي‌اثر است. اين کاري بسيار ارزشمند بود که انجام گرفت.

روحاني با بيان اينکه اين کار از لحاظ مديريتي کار مشکلي است و خيلي‌ها مخصوصاً معاون اول رئيس جمهور با جلسات فراواني که گذاشتند به وزارت نفت در اين زمينه کمک کردند گفت: علامت بسيار روشن و قاطعي به آمريکا داديم که نفت‌مان را مي‌فروشيم و روابط مالي‌مان با دنيا را حفظ مي‌کنيم؛ ممکن است يک مقدار براي ما سخت باشد و پيچ داشته باشد اما وزارت نفت، بانک مرکزي، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و ساير وزرا و مسئولين، کاملاً قاطع در برابر آمريکا مي‌ايستند.

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه آمريکايي‌ها حتماً در اين راه شکست مي‌خورند و راهي که انتخاب کرده‌اند راه غلط و راه اشتباهي است،اظهارداشت: اگر راست مي‌گويند و دنبال امنيت منطقه هستند، راهش اين نيست و اگر راست مي‌گويند و به ملت و تاريخ ايران احترام مي‌گذارند، راهش اين نيست. انها مسير غلطي را انتخاب کرده و خودشان را بيشتر در جهان رسوا مي‌کنند.

روحاني افزود: آمريکايي‌ها پيش ملت ما خودشان را رسوا کردند و امروز براي همه روشن است که اين تحريم غلط و ظالمانه آمريکا به ضرر مردم عزيز و بزرگوار تمام مي‌شود و اگر مردم نسبت به آمريکا قضاوت صحيحي داشتند که اين قدرت، قدرت ظالمانه است امروز اين قضاوت‌شان دقيق‌تر است که حتماً آمريکايي‌ها به قوانين و مقررات بين‌المللي احترام نمي‌گذارند و آنها را زير پا مي‌گذارند.

رييس جمهور با بيان اينکه البته مسيري که آمريکا در منطقه هم انتخاب کرده غلط است، گفت: اينکه کسي فکر کرده که ملت فلسطين را از بين مي‌برد، اينکه فکر کرده مسأله آوارگان فلسطيني را براي هميشه به فراموشي تاريخ مي‌سپارد، اينکه فکر کرده با تقويت رژيم صهيونيستي مي‌تواند مردم غزه را تسليم کند اين هم يک اشتباه بزرگ ديگري است که آمريکا مرتکب مي‌شود. راه‌حل منطقه احترام به حقوق مردم و مردم فلسطين و يک انتخابات آزاد در منطقه است و راهي که انتخاب کردند، راه ناصحيحي است.

روحاني افزود: حالا داستان معامله قرن برايشان خيلي زيادي است که دنبالش هستند و ادعا مي‌کنند. قبلي‌ها هم ايجاد منطقه جديد و جديدتر را مدعي شدند و اينها از اين حرف‌ها زياد زدند و هيچ‌کدام عملي نبود. ملت‌هاي منطقه هميشه دنبال ايستادگي و استقلال و منافع خودشان هستند و آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها قادر نيستند، ملت‌هاي بزرگ اين منطقه را سرکوب کنند و مسير نادرست تجاوز صهيونيستي را در منطقه ادامه دهند. در کنار ملت ايران، ملت آگاه و هوشيار فلسطين و ملت‌هاي منطقه هستند و ما هم مثل گذشته حامي‌ملت‌هاي مظلوم و از جمله ملت فلسطين هستيم.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه امروز خوشحاليم که وزارت کشور يک قدم خوب براي تحول در استانداري‌ها اتخاذ کرده و 4 استاندار را در 4 استان مهم معرفي کرده است،اظهارداشت: بخاطر قانون جديد مجلس شوراي اسلامي‌درخصوص بازنشستگي ،‌به طور طبيعي در برخي از استانداري‌ها، فرمانداري‌ها و جاهاي ديگر و وزارتخانه‌ها به ناچار تغييراتي ايجاد خواهد شد و هيأت وزيران به 4 استاندار پيشنهادي وزارت کشور براي استان‌هاي سيستان و بلوچستان، زنجان، کرمان و همدان ، رأي اعتماد بسيار خوب و بالايي داد.

روحاني با تاکيد بر اينکه اصل بر شايسته‌ُسالاري است گفت: مسأله مذهب، اقوام، جنسيت و حزب و جناح نبايد اصل باشد.

روحاني با اشاره به اينکه مخصوصاً مسأله جنسيت نبايد براي شايسته ‌سالاري مانع شود، تصريح کرد: اگر خانمي‌شايستگي براي مديريت و يا مسئوليت در يک بخشي دارد و شايستگي‌اش بيشتر از مردي است که در همان سنخ مورد نظر ما است، مرد بودن نبايد مانع مديريت زنان شايسته جامعه ما شود و مسأله جنسيت نبايد براي اجراي دقيق شايسته‌سالاري مانع شود.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه جوان‌ها براي ما خيلي مهم هستند، گفت: اجراي اين قانون مجلس مقداري براي ما سخت بود، اما جزو قوانيني بود که وقتي به دست من رسيد، همان لحظه آن را براي اجرا ابلاغ کردم. درست است مشکلاتي ايجاد مي‌شود ولي در کل به خير جامعه است.

روحاني افزود: به هر حال جوان‌ها بايد بيايند و مديريت‌ها را به عهده بگيرند. نسل جوان، مديران آينده کشور هستند و لياقت‌هاي بسيار خوبي دارند. در هيأت وزيران هم هر کجا از نيروي جوان‌تر استفاده کرديم، نه تنها پشيمان نشديم، بلکه راضي و خشنود هستيم. به خوبي و پرتلاش کار مي‌کنند. البته يک جاهايي هست که تجربه و سابقه در يک شرايطي مورد نياز باشد، اما همين مديران هم بايد مديران جوان را سر کار بياورند يعني معاونين و مشاوريني که معرفي مي‌کنند از نسل جوان باشند و از آنها استفاده کنيم.

رئيس جمهور گفت: يکي از مسائل بسيار مهم امروز، مقابله با تحريم ظالمانه آمريکاست. آمريکايي‌ها، مي‌خواهند بر ايران فشار وارد کنند. مقصود آنها هم اقتصاد ايران و توسعه ايران نيست؛ مسأله، بالاتر از اينها است. آنها از استقلال و آزادي مردم ايران و از اينکه نسبت به ايران هيچگونه قدرت تصميم‌گيري ندارند، خيلي عصباني‌اند.

روحاني با يادآوري اينکه در گذشته گاهي استاندار پروازي داشتيم گفت: اين سازگار و شايسته نيست کسي که مسئوليت سنگين استانداري و فرمانداري را به عهده دارد، پروازي باشد.

سلطان سکه و همدستش اعدام شدند؛

هيچ کس باور نمي‌کرد که اخلالگران ارزي و طلايي اعدام شوند. هنوز هم خيلي‌ها باور ندارند که اين دو اخلالگر اقتصادي اعدام شد. اما قوه قضاييه دست به کار شد و بدون در نظر گرفتن تمکن مالي و رانت‌هايي که اين افراد داشتند، آنان را از روي زمين برداشت تا شايد براي ديگر درس عبرتي باشد.

سحرگاه روز چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ حکم وحيد مظلومين فرزند حبيب‌اله و محمد اسماعيل قاسمي‌فرزند غلامعلي که به جرم افساد في‌الارض از طريق تشکيل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادي و ارزي و پولي کشور با انجام معاملات غيرقانوني و غيرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم شده بودند، به اجرا گذاشته شد.

بنابر اعلام پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي‌و انقلاب تهران، در اين پرونده بر اساس گزارش بهمن ماه سال نود و شش بانک مرکزي و سپس با گزارشات وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي، تعدادى از عوامل مهم و موثر در اخلال ارزى و تلاطم بازار، از جمله دو مجرم فوق شناسايى و دستگير شدند و گرچه متاسفانه از زمان اعلام بانک مرکزى و دستگيرى فرزند وحيد مظلومين به نام محمد رضا مظلومين اعضاى شبکه موفق شده بودند بخشى از اسناد و مدارک جرم را معدوم يا مخفى نمايند معذلک با تحقيقات ميدانى و تحقيق از جمعى از متهمين دستگير شده مشخص شد شبکه وحيد مظلومين از مؤثرترين فعالان غير مجاز بازار ارز و سکه بوده و با استفاده از حساب‌هاى بانکى ديگران از چندين سال قبل تا زمان دستگيرى فعاليت گسترده غير مجاز و در مدت زمانى فقط گردش حساب دو تن از اقوام و کارمندان نامبرده مبلغ 8/219/961/881/485 و 3/250/551/447/278 ريال بوده و حسب اسناد و مدارک و تحقيقات به عمل امده از حساب بيش از ٤٠ نفر با تباني با بعضى از کارمندان بانک در جهت پوشش فعاليت غير مجاز ارزي و سکه استفاده نموده اند. مظلومين با اينکه مجوز خريد و فروش سکه و ارز را نداشته با ايجاد يک باند سازمان يافته بزرگ‌ترين شبکه اخلال ارزى و خريد و فروش بدون مجوز سکه را تشکيل داده و محمد اسماعيل قاسمي‌معروف به محمد سالم نيز يکى از اعضاي اين شبکه بوده است و تراکنش مالي شخص اسماعيل قاسمى در اين شبکه چهار هزار و هشتصد و سي و چهار ميليارد تومان بوده است.

وحيد مظلومين در اين شبکه غير مجاز حتى ملاحظه ى زنان مسن در فاميل را نکرده و از حساب پيرزن هفتاد و يک ساله مبلغ سه هزار پانصد ميليارد ريال سوء استفاده نموده است. در ادامه تحقيقات مشخص شد در شبکه وحيد مظلومين صد و هفتاد هزار تراکنش مالى در قالب دويست و نود فقره حساب به مبلغ چهارده هزار ميليارد تومان بوده است. از جمله ويژگى فعاليت مجرمانه اين گروه رد و بدل کردن غير واقعى و صرفا شفاهى قيمت ارز و سکه بوده که نقش بسزايي در افزايش قيمت داشته است شبکه مظلومين با خريد و فروش عمده و کلان کاغذى و معاملات فردايى بازار ارز و سکه را ملتهب نموده و از اقدامات غير مجاز ديگر اين شبکه خروج منابع مالى به صورت غير قانونى از کشور بوده است. در اين پرونده پس از اتمام تحقيقات و صدور قرار مجرميت و کيفرخواست به استناد مواد قانونى از جمله مواد ١ و ٢ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادى کشور پرونده به شعبه دوم دادگاه ويژه ارسال و با تعيين وقت و با حضور وکلا، متهمين و نماينده دادستان رسيدگى و طى دادنامه مورخ ۹۷/٧/۴ اعضاى دستگيره شده‌ى شبکه وحيد مظلومين محکوم گرديدند.

وحيد مظلومين و محمد اسماعيل قاسمى به اعدام و سايرين به حبس محکوم شدند و پرونده متعاقب اعتراض وکلاى محکومين به اعدام، به ديوان عالي کشور ارسال و شعبه چهل و يک ديوان عالى با رسيدگى دادنامه صادره در مورد متهمين به اعدام را ابرام و تاييد نمود و پس از قطعيت حکم وحيد مظلومين و محمد اسماعيل قاسمى با رعايت تشريفات قانونى سحرگاه روز چهارشنبه مورخ بيست و سه آبان نود و هفت حکم اعدام با حضور جمعى در تهران به مرحله اجرا در آمد.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص بازتاب اظهارات وزیر امور خارجه در زمینه پولشویی که منجر به واکنش برخی مخالفان و بسیاری از موافقان در میان افکار عمومی و نخبگان کشور شد، گفت: آنچه از سوی ظریف در خصوص پولشویی بیان شد و متاسفانه بخشی از آن مورد بهره‌برداری‌های سو و جناحی برخی افراد قرار گرفته است، تنها بیان صادقانه یکی از مشکلات و مسائل کشور است که پیش از این نیز بارها از سوی بسیاری از مقامات عالی رتبه کشور در قوای سه گانه و در دولت‌های مختلف، بیان شده و یافتن راه های قانونی برای مقابله با آن، همواره مورد تاکید نظام و ارکان عالی آن بوده است. به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی افزود: سخنان وزیر امور خارجه در این باب نه ادعایی جدید است و نه جنبه افشاگری داشته، بلکه صرفا نگاهی واقع بینانه و آسیب شناسانه به یکی از آفات جانبی این پدیده یعنی استفاده برخی از منابع مالی نامشروع برای فضاسازی و فشار روانی در برابر اقدامات قانونی و تدابیر شفافیت ساز دولت است.سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به گزارش‌ها و آمارهایی که تاکنون برخی از سازمان‌های نظارتی و مسئول در خصوص برخی از معضلات و آسیب‌های اقتصاد کلان کشور ارائه کرده‌اند، اظهار داشت: بارها توسط بسیاری از دستگاه‌های ذی‌ربط گفته شده است که به طور مثال روزانه ده‌ها میلیون‌ لیتر انواع سوخت از کشور قاچاق می‌شود، همچنین آمارها و گزارش هایی از حجم قابل توجهی از قاچاق انواع کالا و ارز منتشر می‌شود که مراجع رسمی ارزش آن را ده ها میلیارد دلار برآورد می کنند؛ همچنین گفته می شود که سالانه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد. قاسمی تاکید کرد: همانگونه که وزیر امور خارجه بیان کردند بسیاری از منتقدان اف ای تی اف از دلسوزان کشور هستند و مطلقا به فرد یا ارگانی اشاره نداشته اند؛ اما واقعیت پولشویی توسط باندهای تبهکار داخلی یا قاچاقچیان بین‌المللی قابل کتمان نیست و چه بسا همان‌ها برای جلوگیری از شفافیت و جرم‌انگاری این پدیده با پول‌های کثیف به فضاسازی و گل آلودکردن شرایط برای فرار از مسئولیت و مجازات روی آورند.

ولايتي به نقش محور مقاومت در مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌هاي شوم دشمنان و وظيفه مهم و سنگين نويسندگان و ناشران در روشنگري و نشان دادن پشت پرده توطئه و تزوير آمريکا و حاميان آنان در منطقه اشاره کرد. به گزارش ايسنا، علي‌اکبر ولايتي در هم انديشي و هم فکري جمعي از نخبگان فرهنگي، نحوه مواجهه و رويکردهاي موجود در ارتباط با جبهه مقاومت را مورد بررسي قرار داد و گفت: سياست‌ها و ديدگاه‌هاي آمريکا در برابر اين جريان بزرگ و مقتدر همانا نهادينه‌سازي گفتمان سازش بوده تا بتواند به گونه‌اي مسير رو به رشد جريان مقاومت اسلامي‌در منطقه را مهار و امنيت رژيم صهيونيستي را با راه اندازي جنگ‌هاي نيابتي و تبديل مواجهه اسلامي‌– صهيونيستي به نزاع اسلامي‌– اسلامي، بيش از پيش تامين نمايد. مشاور مقام معظم رهبري افزود : چالش اصلي آمريکا در برابر جبهه مقاومت، رويکرد استکبار ستيزي و ايستادگي در برابر زياده‌خواهي‌ها، زورگويي‌ها و برخوردهاي يک‌جانبه گرايانه و حمايتي از رژيم کودک کش صهيونيستي است، چرا که تامين امنيت اين رژيم غاصب، اولويت راهبردي ايالات متحده در غرب آسيا و محور اصلي و قطعي هرگونه سياستي در برابر جبهه مقاومت است. وي به تشريح جايگاه سوريه، عراق و يمن به عنوان بخش‌هاي مختلف جبهه مقاومت هم اشاره کرد و افزود: تمامي‌طرح‌ها و توطئه‌هاي استکباري، صهيونيستي و گروه‌هاي فريب خورده افراطي و تکفيري بر اين امر استوار بود تا با سقوط سوريه، پيوستگي جغرافيايي و فرهنگي محور مقاومت را در هم شکسته تا بتوانند با جداسازي گروه‌هاي مقاومت، توانايي‌هاي آنان و حمايت و پشتيباني‌ها را از ميان برداشته و به نوعي، تمامي‌جنبش‌هاي مقاومت را در انحصار و اسارت خويش قرار دهند.ولايتي به اهداف اين سياست‌ها هم پرداخت و تاکيد کرد : سياست ائتلاف غربي، عبري، عربي از بين بردن توان و ظرفيت‌هاي انساني، مالي، لجستيکي، زيرساختي و ايدئولوژيک جبهه مقاومت و تضعيف و تجزيه کشورهاي اسلامي‌در راستاي تامين امنيت رژيم صهيونيستي قرار دارد تا تسلط جهان خواران، بيش از گذشته بر تمامي‌منابع و ثروت‌هاي مسلمانان حفظ شود.

رئيس هيأت مديره سازمان مردم نهاد ديده بان شفافيت و عدالت گفت: اگرچه جرم کساني که ارز و سکه‌هاي بي حساب خريدند و ذخيره کردند، کم نيست اما چرا کساني که به اين مفسدان سکه و ارز دادند، جرمشان سبک تر از اين مفسدان شمرده شده در حالي که جرم آن‌ها از اين مفسدان کمتر که نه بلکه بيشتر است. به گزارش ايسنا ، احمد توکلي گفت: وقتي حکومت جمهوري اسلامي‌را تشکيل داديم، وضع کشور خوب و کارها روبه راه بود اما اندک اندک وضع تغيير کرد و سياستمداران به دنبال مال اندوزي رفتند و اشرافي گري از حالت پنهان خارج و آشکار شد. وي افزود: در سال 2000ميلادي کنفرانسي در نيويورک حول سه محور سلامت محيط کار، تقويت بنيان خانواده و حفظ محيط ‌زيست برگزار شد که حامل پيام افول و حتي شکست سکولاريسم در غرب بود که ما نيز بايد در اين سه حوزه درست عمل کنيم و با فساد به مبارزه بپردازيم، تا نابودي سکولاريسم را در سطح بين الملل افزايش دهيم.

وي تصريح کرد: غرب در مبارزه با فساد دچار دو رويي است و اگرچه در مبارزه با فساد و ايجاد شفافيت بسيار بهتر از ما عمل کرده‌اند اما نسبت به ما و کشورهاي غير از خودشان دچار رويه ديگري هستند و به بهشت فاسدان اقتصادي از قبيل خاوري تبديل شده‌اند و بانک‌هايشان مامني براي غارتگران اقتصادي ساير کشورهاست.