مديرعامل بانک دي مطرح کرد؛
محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي در جلسه شوراي مديران اين بانک، تحريم‌هاي اقتصادي آمريکا عليه ايران را بر روند عمليات بانکي بي تاثير دانست و يادآور شد ، اقدام آمريکا، يک جنگ تمام عيار غيرانساني و ناجوانمردانه عليه مردم شريف ايران است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي؛ محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي در جلسه شوراي مديران با اشاره به اعمال دور دوم تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران گفت: ايمان، خودباوري، روحيه استقلال‌خواهي و ظلم ستيزي از ويژگي‌هاي بارز ملت ايران است و اين صفات به‌ خوبي در تمامي‌دوران‌هاي حساس انقلاب اسلامي‌از جمله، هشت سال دفاع مقدس به نمايش در آمده و در طول تاريخ نيز غني‌تر شده است، بنابراين اقدام آمريکا در تحريم مجدد ايران نمي‌تواند در نظام اقتصادي کشور و عملکرد بانک‌ها خللي ايجاد کند.

قرباني با بيان اين که کشور عزيزمان در طي 40 سال گذشته همواره مورد هجمه‌ها و تحريم‌هاي ظالمانه و ناعادلانه استکبار جنايتکار قرار داشته،گفت: تحريم‌هاي ظالمانه فعلي هيچ جاي نگراني ندارد و بايد براي عبور از اين شرايط ضمن استفاده از تمامي‌ظرفيت‌ها و امکانات کشور و بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و نظام بانکي و توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در خصوص اقتصاد مقاومتي به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کنيم. مديرعامل بانک دي با تاکيد به اين که مديريت صحيح نظام بانکي کشور مي‌تواند تا حد زيادي از تاثير تحريم‌ها بکاهد، افزود: بانک مرکزي با تشکيل کارگروه مديريت نقدينگي و حرکت در مسير اصلاح نظام بانکي، تمهيدات خاصي براي مديريت بانک‌ها در حوزه تامين سرمايه در گردش بخش توليد و اختصاص منابع لازم به نحوي که پاسخگوي شرايط ناشي از تفاوت نرخ ارز باشد را در دستور کار دارد.

قرباني ثبات در بازار ارز را نشانه بي اثر بودن تحريم‌هاي ظالمانه 13 آبان دانست و گفت: عليرغم جريان سازي رسانه‌اي گسترده بلوک‌هاي رسانه‌اي غربي و تلاش براي ايجاد جو نا اميدي در کشور ، تحريم‌هاي يک جانبه آمريکا عليه ايران هيچ تاثيري در وضعيت ارز نداشت و با تدابيري که انديشيده شده، فعالان اقتصادي هوشمندانه در حوزه ارزي مشغول به فعاليت هستند که نشانه ناکام ماندن آمريکا در اجراي تحريم‌ها است.

مديرعامل بانک دي افزود: در شرايط فعلي که آمريکا دور جديد تحريم‌هاي خود عليه ايران را اعمال کرده است، ما بايد تحريم‌ها را تبديل به فرصت کرده و از اين شرايط همچون گذشته به خوبي عبور کنيم.

قرباني در پايان با بيان اين که نبايد مقابل تحريم‌ها سر فرود آوريم ، خاطرنشان کرد: بايد در سايه همدلي و وحدت با تلاشي مضاعف بتوانيم با سربلندي از اين مقطع تاريخي عبور کرده و با شناسايي فرصت‌ها و تکيه بر توانمندي‌هاي داخلي اين زمستان اقتصادي را به بهار شکوفايي تبديل کنيم.

ساختارسازي ديجيتالي

زمينه ساز رشد سازمان است

صنعت بيمه کشور در يک بستر مناسب ديجيتالي حرکت مي‌کند و با تکميل تمامي‌زيرساخت‌ها و ساختارها، اين حرکت شتاب گرفته و چند برابر خواهد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، سيدقاسم نعمتي که در جمع اعضاي کميسيون اقتصاد ديجيتالي کميته ايراني اتاق بازرگاني بين المللي سخن مي‌گفت، با اعلام اين مطلب افزود: فراواني شرکت‌هاي بيمه، انبوه بيمه نامه‌ها و تنوع آن و همچنين ماهيت تعهدات آينده نشان مي‌دهد که اين صنعت داراي پيچيدگي‌هاي فني فراواني است. رييس مرکز فناوري اطلاعات بيمه مرکزي با تشريح آخرين دستاوردهاي اين مرکز، به ابعاد و جزئيات گوناگون سامانه الکترونيکي نظارت و هدايت صنعت بيمه موسوم به "سنهاب" اشاره کرد و گفت: ما در کنار کمک به انجام تکاليف نظارتي بيمه مرکزي، سرويس‌ها و خدمات متعددي را طراحي و اجرا کرده‌ايم که در نهايت به بهبود روند خدمات رساني در صنعت بيمه منتهي خواهد شد. گفتني است در اين نشست که به ميزباني بيمه مرکزي برگزار شد، عبدا... زاده-رييس کميسيون اقتصاد ديجيتالي- آخرين تحولات و دستاوردهاي اين کميته را تشريح کرد و در ادامه اعضا به بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مرتبط پرداختند.

برگزاري نشست شوراي هماهنگي

روابط عمومي‌هاي صنعت بيمه

نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي صنعت بيمه با حضور مديرکل ، معاون و مسئولان روابط عمومي‌بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و مديران روابط عمومي‌هاي شرکت‌هاي بيمه در روز ۲۲ آبان ماه به ميزباني شرکت بيمه پاسارگاد برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه پاسارگاد، در اين جلسه نحوه برگزاري پنجمين نمايشگاه بورس، بانک، بيمه و خصوصي سازي و حضور خبرنگاران بررسي شد و اعضاي شوراي هماهنگي نظرات خود را در اين خصوص بيان کردند. همچنين در خصوص برگزاري بيست و پنجمين همايش ملي بيمه و توسعه با تأکيد بر نمايشگاه مکتوب صنعت بيمه گزارش‌هايي ارائه شد و کميته تبليغات اين شورا نظراتي را در خصوص کمپين مشترک توسعه بيمه‌هاي زندگي بررسي کرد. در پايان چگونگي برگزاري ششمين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر صنعت بيمه کشور به بحث و بررسي گذاشته شد.

تاييد صلاحيت عضوجديد هيأت مديره بيمه آسيا

صلاحيت مهدي شريفي،عضوجديد هيات مديره بيمه آسيا تاييد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در نامه‌اي به بيمه آسيا ،صلاحيت مهدي شريفي به عنوان نماينده شرکت ستاره عمران زمين در هيأت مديره اين شرکت را تاييد کرد. بنابر اين گزارش، مهدي شريفي از سال1387به عنوان معاون فني بيمه‌هاي اشخاص و مسئوليت بيمه آسيا مشغول بکار است و مديريت بيمه‌هاي درمان و بيمه‌هاي مسئوليت بيمه آسيا را در کارنامه کاري خود دارد.

سرمايه بيمه سرمد

به 1.500 ميليارد ريال افزايش يافت

سرمايه ثبت شده بيمه سرمد به ميزان 1.500 ميليارد ريال افزايش يافت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، بر اساس تصميمات مجمع عمومي‌فوق العاده مورخ 17/10/1396 افزايش سرمايه شرکت از مبلغ 1.000 ميليارد ريال به‌ مبلغ 1.500 ميليارد ريال (از محل مطالبات و آورده نقدي) در تاريخ 21/08/1397 در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسيد.

مديرعامل بانک ايران زمين معتقد است: بانکداري ديجيتال به‌ عنوان يک الگوي بانکداري مدرن با محوريت نوآوري و تجربه مشتريان با استفاده از فناوري‌هاي نوين مطرح است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از بانکداري ايراني؛ عبدالمجيد پورسعيد در تشريح وضعيت اين بانک در حوزه‌هاي مختلف اعم از بانکداري الکترونيک، مطالبات مشکوک الوصول، سهامداران و نيز مسئوليت‌هاي اجتماعي گفت: حرکت به سوي بانکداري الکترونيک و ديجيتال يکي از اولويت‌ها و حوزه‌هاي مورد توجه در بانک ايران زمين است که اين حوزه نقش موثري در ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتريان ايفا مي‌کند.

وي افزود: در سال‌هاي اخير نحوه تعامل مشتري با بانک‌ها دچار دگرگوني و تغيير شده و اين تغييرات بر روي کسب و کارها نيز اثرگذار بوده است.

پورسعيد با اشاره به اينکه مبناي بانکداري ديجيتال نوآوري، مبتني بر مصرف کننده است گفت: بايد به اين نکته توجه داشت که مفهوم بانکداري ديجيتال تنها احداث شعب ديجيتالي يا بانکداري همراه و آنلاين نيست. بلکه بانکداري ديجيتال به‌ عنوان يک الگوي بانکداري مدرن با محوريت نوآوري و تجربه مشتريان با استفاده از فناوري‌هاي نوين مطرح است.

حجت اله مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون گفت اين بانک با تمام توان آمادگي کامل براي اجراي مرحله دوم طرح اشتغال پايدار روستايي و عشايري. را داراست.

حجت اله مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون در مراسم افتتاحيه کارگاه آموزشي مديران ادارات شعب استاني بانک توسعه تعاون ضمن بيان مطلب فوق گفت: بانک توسعه تعاون حداکثر تعامل را با نهادها و دستگاه‌هاي مرتبط با طرح اشتغال پايدار روستايي و عشايري و اشتغال پايدار فراگير برقرار نموده و تا حال حاضر، طرح‌هاي تسهيلاتي به ارزش 13.400 ميليارد ريال مصوب گرديده است.

وي دوره جديد مديريت عالي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي را فرصتي مناسب براي نقش‌آفريني بانک در حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي کشور دانست و اعلام داشت بانک توسعه تعاون آمادگي کامل براي تعامل با وزارتخانه در راستاي تحقق اهداف توسعه‌اي دولت را داراست. مهديان ابراز اميدواري کرد مسئله افزايش سرمايه بانک توسعه تعاون در مقطع فعلي موردتوجه و عنايت دستگاه‌ها و نهادهاي بالادستي قرار گيرد و بانک بتواند باقدرت و توان بالاتر گام‌هاي بلند بعدي را براي تحقق اهداف اقتصادي و اجتماعي دولت بردارد.

دکتر مجيد قاسمي‌مديرعامل بانک‌پاسارگاد، در جشنواره چهره‌هاي ماندگار در صنعت بانکداري و پرداخت ايران، به‌عنوان چهره ماندگار و تأثيرگذار در صنعت بانکداري کشور انتخاب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، در اين جشنواره که همزمان با نمايشگاه تراکنش ايران در تاريخ 22 آبان 1397 در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي شهرداري تهران برگزار شد، از دکتر مجيد قاسمي‌مديرعامل بانک‌پاسارگاد، به پاس خدمات شايسته و سابقه طولاني در صنعت بانکداري تقدير به‌عمل آمد. بر اساس اين خبر، بانک‌پاسارگاد اولين بانکي است که موفق به راه‌اندازي سامانه کربنکينگ (سامانه جامع بانکداري متمرکز) منحصر به فرد شده‌است. اين بانک در بستر اين سامانه، براي اولين بار، قابليت ارايه انواع خدمات و محصولات بانکداري‌الکترونيک از قبيل سامانه‌هاي بانکداري ‌مجازي، کي‌پاد، وي‌پاد، اولين نرم‌افزار موبايل‌بانک بر روي ساعت‌هاي هوشمند، استفاده از FaceID و اثرانگشت براي ورود به سامانه موبايل‌بانک و ... را فراهم کرد. اين جشنواره به منظور پاسداشت شخصيت‌هاي تأثيرگذار در صنعت بانکداري و پرداخت ايران، تقدير از همت والاي اين عزيزان و تأثير مثبت آنها بر صنعت و نيز با هدف معرفي سوابق و خدمات چهره‌هاي اين صنعت به جامعه برگزار شد.

دکتر فرحي مديرعامل و اعضاي هيات مديره پست بانک ايران طي مراسمي‌به پاس اقدامات به‌موقع مديريت امور حراست در پيشگيري از نفوذ عوامل سودجو و فرصت‌طلب به سامانه الکترونيکي بانک و تبعات جبران‌ناپذير آن قدرداني نمودند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: در اين مراسم دکتر فرحي به هوشياري حراست در صيانت و حفاظت از داده‌هاي بانک و ساير موارد مشابه در سنوات اخير و برقراري تعامل لازم با ادارات ستادي بويژه حوزه فناوري اطلاعات اشاره نمود و عملکرد حراست در مقايسه با ساير حراست سازمان‌ها را در اين دوره بسيار مطلوب و ارزنده برشمرد.

همچنين آرش شهرکي‌کيا مدير امور حراست پست بانک ايران گفت: پيشگيري بعنوان مهمترين هدف همواره جز رئوس برنامه‌هاي حراست بوده و به لطف الهي و در سايه تعامل با پليس فتاي تهران بزرگ و تعامل ارزنده و قابل تقدير همکاران حراست و همکاري بي‌شائبه مديريت امور فناوري اطلاعات بانک، اين پرونده نيز همانند اقدامات عملياتي گذشته منتج به نتيجه و منجر به جلوگيري از آسيب جدي به بانک گرديد و در پايان با پيشنهاد مديريت امور حراست و موافقت مديرعامل از زحمات آنان با اهداء لوح تقدير شد.

رحيمي‌انارکي با حضور در چهارمين نمايشگاه تراکنش ايران در سال ۹۷ اظهار داشت: در چند سال اخير بانک مسکن اقدامات قابل توجه وارزشمندي در حوزه بانکداري الکترونيک آغاز کرده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن هيبنا رحيمي‌انارکي با حضور در چهارمين نمايشگاه تراکنش ايران در سال 97 با بيان اينکه در چند سال اخير بانک مسکن اقدامات قابل توجه وارزشمندي در حوزه بانکداري الکترونيک آغاز کرده است، گفت :دستيابي به اين دستاوردها با وجود محدوديت‌هاي پيش رو از جمله تحريم‌هاي شکل گرفته اثربخش وموفق بوده است، به طوري که در حال حاضر بيش از 95 درصد تراکنش‌ها از طريق درگاههاي الکترونيکي همچون همراه بانک ، اينترنت بانک ، دستگاههاي خودپرداز و... صورت مي‌پذيرد.

وي در ادامه افزود : با توجه به قدمت 80 ساله بانک مسکن در نظام بانکداري ايران و نيز گستردگي شعب بانک در سطح کشور گام‌هاي موثري جهت پياده سازي سيستم جامع بانکداري الکترونيک تحت عنوان core banking در بانک شکل گرفته است که ان شاءا... با نهايي و عملياتي شدن اين سيستم جامع ،کارايي سازمان به ويژه در بخش صف جهت ارايه خدمات به مشتريان افزايش يابد.

تجارت -شصت و هشتمين گردهمايي انجمن فرهنگي روابط عمومي‌استان اصفهان 22 آبان ماه جاري به ميزباني ذوب آهن اصفهان با حضور مهندس فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي‌، مهندس يزدي زاده مدير عامل ذوب آهن و جمعي از مديران روابط عمومي‌هاي سازمان‌ها و ادارات دولتي و غير دولتي استان برگزار شد شرکت کنندگان در اين گردهمايي از مجموعه اداري و امكانات باشگاه فرهنگي ورزشي ذوب آهن در مجموعه اداري آموزشي ذوب آهن واقع در بلوار شفق اصفهان و همچنين خط توليد و طرح‌هاي جديد ذوب آهن بازديد کردند .مهندس يزدي زاده مدير عامل ذوب آهن اصفهان در جمع مديران روابط عمومي‌ادارات و نهادهاي استان اصفهان به تشريح شرايط ذوب آهن پرداخت و گفت : سازمان تامين اجتماعي به عنوان سهامدار اصلي ذوب آهن بيش از نيمي‌از جمعيت كشور را تحت پوشش بيمه‌اي خود دارد .بنابراين بيش از نيمي‌از مردم ايران سهامدار ذوب آهن محسوب شده و مسايل جاري اين شركت براي آنها از اهميت خاصي برخوردار است.

تجارت-استان مرکزي:مدير کارخانه ايرالکو در نشست کارگروه کاهش آلودگي هواي اراك كه با حضور استاندار، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، مديركل حفاظت محيط زيست و اعضاي اين كارگروه برگزار شد، گفت: تا پايان آبانماه سال جاري كليه خطوط توليد اين شركت نوسازي شده و خطوط قديمي‌احيا از مدار توليد خارج مي‌گردد.مهندس مجيد بوالحسني ادامه داد: مقرر بود اين برنامه تا پايان شهريورماه امسال به مرحله اجرا برسد که به دليل مشکلات ناشي از تحولات اقتصادي در سطح ملي و عدم ترخيص تجهيزات مورد نياز از گمرک به تاخير افتاد.که مشكل ترخيص مهمترين اقلام نوسازي خطوط همچنان در گمرك كشور وجود دارد كه در تلاشيم مجوز ترخيص آن را اخذ نماييم.وي با اشاره به محدوديت‌هاي مالي اين شرکت در اجراي برنامه‌هاي توسعه و انتقال واحد آندسازي افزود: پيشرفت فيزيکي واحد جديد آندسازي در حال حاضر ۲۷ درصد است.

16 هزار خانوار روستايي ايلام

از آب شرب پايدار بهره مند شدند

تجارت-استان ايلام - معاون مهندسي توسعه شرکت آب و فاضلاب روستايي ايلام گفت: امسال و با افتتاح پروژه‌هاي آبرساني در سطح روستاهاي 6 شهرستان نزديک به 16 هزار و 500 خانوار روستايي از آب شرب پايدار بهره مند شدند.سيد مهدي احمدي اظهار داشت: در سال جاري عمليات اجرايي 52 پروژه آبرساني به روستاها در دستور کار اين شرکت قرار گرفت که تا کنون 30 روستا از آب شرب پايدار بهره مند شده اند.وي از برنامه‌ريزي اين شرکت براي آبرساني به 22 روستاي ديگر اين استان تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: اين شرکت در تلاش است تا پايان سال جاري عمليات اجرايي آبرساني در سطح شهرستان‌هاي ايلام، آبدانان، مهران، بدره و چرداول را از گردونه آبرساني سيار خارج کند. معاون مهندسي توسعه شرکت آب و فاضلاب روستايي ايلام تاکيد کرد: در حال حاضر نزديک به 99 درصد از جمعيت روستايي با جمعيتي بيش از 177 هزار نفر در 498 روستاي اين استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستايي هستند. احمدي يادآور شد: نظارت‌هاي شرکت آب و فاضلاب روستايي بر آب شرب هم به صورت مستمر و ليتر بر ثانيه صورت مي‌گيرد و آب شرب روستايي اين استان از کيفيت مطلوبي برخوردار است.وي به ميزان مصرف بيش از حد آب در سطح روستاهاي اين استان اشاره کرد و گفت: ميزان مصرف آب شرب در سطح روستاهاي ايلام به نسبت جمعيت بيش از 2 برابر حد مجاز است در حاليکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهاي کشور بين 150 تا 200 ليتر در شبانه روز است اما در برخي نقاط روستايي اين استان اين ميزان به 450 ليتر نيز مي‌رسد. تعداد کل مشترکان آب روستايي استان ايلام 45 هزار و 544 مشترک است که از اين شمار، 885 مشترک عمومي‌و ادارات، يک هزار و 587 مشترک تجاري و صنعتي و 43 هزار و 99 نيز مشترکان بخش مسکوني تشکيل داده اند.

دردومين کنگره علوم و مهندسي آب و فاضلاب ايران و دومين همايش ملي عرضه و تقاضاي آب شرب وبهداشتي که در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد دکتر فاضلي رئيس مرکزمطالعات علوم اجتماعي وزارت نيرو گفت: در حال حاضر 88 درصد آب شرب در بخش خانگي مصرف مي‌شود اين درحاليست که بر آورد گرديد سالانه 3 ميليارد و 500 ميليون مترمکعب آب دربخش خانگي مصرف مي‌شود در حاليکه اگر مديريت مصرف در اين بخش صورت بگيرد بسياري از مشکلات در بخش تامين آب شرب برطرف خواهد شد. وي افزود:هم اکنون 43 درصد مشترکين در بخش خانگي بيش از الگوي مصرف آب را استفاده ميکنند همچنين اين 43 درصد بيش از 66 درصد آب شرب را مصرف مي‌کنند.وي با بيان اينکه هم اکنون در استان اصفهان 92 درصد مشترکين مطابق با الگوي مصرف آب استفاده مي‌کنند اعلام کرد:بايد رويه پيش گرفته شود که ساير استانها هم مصرف مشترکين را به سمت الگو سوق دهند چرا که بخش قابل توجهي از منابع توسط مشترکين پر مصرف به هدر مي‌رود.در ادامه اين همايش مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به رعايت الگوي مصرف توسط مشترکين اشاره کرد و گفت:درسال 89 حدود 63 درصد الگوي مصرف را رعايت مي‌کردند در حاليکه اين رقم هم اکنون به بيش از 92 درصد رسيده است بطوريکه مصرف سرانه آب در سال جاري به154 ليتر در شبانه روز رسي ده در صورتيکه اين رقم در سال 89 بيش از 186ليتر در شبانه روز بوده است.وي با بيان اينکه از سال86 تا کنون هيچ منبع جديدي به سامانه آبرساني اصفهان بزرگ افزوده نشده است اظهار داشت:با اينکه همه ساله بر تعداد مشترکين اضافه مي‌شود و ازسويي منابع آبي هيچگونه افزايشي نيافت توانستيم با برخي از اقدامات سخت افزاري ونرم افزاري آب شرب مشترکين را بصورت پايدار تامين کنيم.مهندس‌هاشم اميني اعلام کرد:در سال 86 ميزان هدر رفت آب حدود36 درصد بوده که اين رقم با تدابير در نظر گرفته به 16 درصد کاهش يافته است اين در حاليست که استاندارد ميزان آب بدون درآمد در مناطق با اقليم گرم و خشک حدود 15درصد برآورد گرديده است.وي بازچرخاني آب را بسيار ضروري دانست و عنوان کرد:در شرايطي که منابع آبي بسيار محدود مي‌باشد بازچرخاني آب بسيار حائز اهميت است که در اين راستا شرکت آبفا استان اصفهان نه تنها با انعقاد قراردادي با شرکت فولاد مبارکه اجراي تاسيسات فاضلاب در يازده شهر از شهرستانهاي مبارکه ولنجان را با سرمايه گذاري بخش خصوصي در مقابل تخصيص پساب در دستور کار قرار داد بلکه قراردادهايي از اين دست با شرکت پخش فراوردهاي نفتي ،شرکت ذوب آهن،نيروگاههاي اصفهان مد نظر قرار داده است اين مهم تنهادر جهت استفاده بهينه از باز چرخاني آب مي‌باشد.

تجارت- استان ايلام - مدير کميته امداد امام خميني (ره) ايوان گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون قاليبافان مددجوي زير پوشش اين نهاد در شهرستان 22 تخته فرش ابريشم بافته و راهي بازار فروش کردند.حميد ايراندوست افزود: اين فرش‌ها با ارزش 2 ميليارد ريال در شهرستان ايوان به فروش رسيده اند.وي با بيان اينکه فرش‌هاي بافته شده به بازار داخلي و خارجي عرضه مي‌شوند، افزود: هم اکنون تعداد بافندگان فرش تحت پوشش کميته امداد در اين شهرستان 80 نفر است و 53 دار قالي نيز فعال است.ايراندوست يادآور شد: هدف از ايجاد طرح‌هاي اشتغال، استقلال مالي مددجويان است و همه بافندگان از پوشش بيمه‌اي تامين اجتماعي برخوردار هستند.وي تاکيد کرد: يکي از مهم‌ترين مشاغل خانگي در بين مددجويان زير پوشش خدمات حمايتي کميته امداد در اين شهرستان بافت و توليد فرش دستباف محسوب مي‌شود.مدير کميته امداد ايوان ادامه داد: از ابتداي سالجاري تاکنون براي 88 طرح اشتغالزايي مددجويان تحت پوشش اين نهاد، بيش از 6 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است.وي اضافه کرد: از اين ميزان تسهيلات چهار ميليارد و 450 ميليون ريال از محل منابع بانکي و 2 ميليارد و 10 ميليون ريال از محل منابع امدادي به مددجويان پرداخت شده است.ايراندوست گفت: همچنين تاکنون 192 فقره وام کارگشايي با اعتبار سه ميليارد و 839 ميليون ريال به مددجويان کميته امداد ايوان پرداخت شده است.به گفته ايراندوست 177 مددجو تحت پوشش کميته امداد اين شهرستان سال گذشته از چرخه حمايتي اين نهاد خارج شدند و امسال نيز 100 خانوار جديد تحت حمايت اين نهاد قرار گرفتند.

تجارت-استان خوزستان:آيين کلنگ زني آغاز عمليات اجرايي 12 پست برق33/132 کيلو ولت GIS شرکت برق منطقه‌اي خوزستان با حضور وزير نيرو و مسئولين استاني در پست نبوت اهواز برگزار شد.وزير نيرو در اين آيين کلنگ زني با تشکر از مسئولان استاني و مديران صنعت برق، گفت: اين پروژه سهم بسزايي در پايداري شبکه برق کشور به خصوص خوزستان دارد.رضا اردکانيان با بيان آنکه صنعت برق خوزستان کارنامه بسيار خوبي در مديريت مصرف و عبور از تابستان 97 دارد، اظهار داشت: اين پست‌ها مجهز به آخرين تکنولوژي روز هستند و با هزينه‌اي بالغ بر 800 ميليارد تومان اجرايي مي‌شوند که هم باعث انتقال تکنولوژي و بومي‌سازي آن در کشور مي‌شود و هم صنعت برق خوزستان را در مقابل آلاينده‌ها و ريزگردها بيمه مي‌کند.مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان نيز بيان کرد: براي اولين بار پست‌هاي برق GIS با تکنولوزي ABB سوئيس در داخل کشور اجرايي مي‌شود و خروجي اين انتقال تکنولوژي براي اولين بار در خوزستان خواهد بود.محمود دشت بزرگ ادامه داد: از 12 پست GIS برنامه‌ريزي شده 6 پست در شهر اهواز و 6 پست ديگر در شهرهاي بهبهان، مسجد سليمان، ماهشهر و آبادان اجرايي مي‌شوند. وي پست‌هاي برق GIS را پاسخي به شرايط نامناسب جوي و ريزگردها در استان دانست و تصريح کرد: اين پست‌ها زمين کمتري را مصرف مي‌کنند، با مبلمان شهري هماهنگ هستند و مهم تر از آنها در مقابل آلاينده‌هاي استان خوزستان به خصوص ريزگردها مقاوم هستند.مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان با اعلام آنکه با فرصت شناسي قطعات پست‌هاي مذکور يک روز قبل از شروع تحريم‌ها وارد کشور شد، تاکيد کرد: بعد از مونتاژ قطعات که حدود 6 ماه زمان مي‌برد پست‌ها وارد خوزستان مي‌شود و عمليات اجرايي پست‌ها در قرارداد 18 ماهه به انجام مي‌رسد.

تجارت-جزيره قشم:رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه قشم از ورود بيش از 89 هزار مسافر به جزيره قشم از سه مسير هوايي، دريايي و زميني خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، مجتبي شمس نژاد اعلام کرد: تعطيلات پايان هفته گذشته فرصت مناسبي براي سفر علاقمندان به گردشگري در جزيره قشم بود به طوري که 89 هزار و 344 مسافر از نقاط مختلف ايران و مسير هوايي دُبي به اين جزيره سفر کردند.وي با اشاره به افزايش تعداد پروازها و مراکز پروازي کشور به فرودگاه بين المللي قشم در هشت ماه گذشته از سال 97، افزود: سه هزار و 677 مسافر از 15 تا 18 آبان ماه با 36 پرواز از تهران، اصفهان، شيراز، مشهد، کرمانشاه و 189 گردشگر هم با چهار پرواز خارجي از امارات وارد جزيره قشم شدند.مديرعامل شرکت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه قشم با اعلام اينکه سال گذشته از 15 تا 18 آبان 3 هزار مسافر داخلي و 284 گردشگر خارجي با 34 پرواز وارد قشم شدند، افزود: مقايسه آمار امسال و سال گذشته نشان از رشد 10 درصدي سفر گردشگران حوزه هوايي به قشم در مدت ياد شده دارد.او در ادامه اظهار کرد: در مدت ياد شده همچنين 85 هزار و 478 گردشگر از طريق دريا (اسکله شهيد حقاني به اسکله شهيد ذاکري) و زميني (اسکله پهل به اسکله لافت) وارد جزيره قشم شدند.شمس نژاد بيان داشت: از اين تعداد 24 هزار و 400 مسافر از طريق خط دريايي بندرعباس (اسکله شهيد حقاني) وارد اسکله شهيد ذاکري قشم شدند و 61 هزار و 78 مسافر هم با 16 هزار و 590 دستگاه انواع خودرو از طريق بندر پهل و استفاده از شناورهاي ويژه حمل خودرو (لندينگ کرافت‌ها) وارد اسکله لافت در جزيره قشم شدند.