مديرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد :
حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از ابتداي دولت تدبير و اميد در سال 92 تاکنون 29 طرح متوسط و بزرگ صنعتي با مبلغي حدود 3 هزار ميليارد تومان در سيستان و بلوچستان توسط اين بانك تامين اعتبار شده است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، حسين مهري كه در مراسم بهره برداري از ساختمان جديد بانک صنعت و معدن سيستان و بلوچستان در زاهدان سخن مي‌گفت ، با بيان اين مطلب افزود : اجراي اين طرح‌ها زمينه اشتغالزايي 2 هزار و 140 نفر را در استان فراهم کرده است. وي ادامه داد: با توجه به ظرفيت‌هاي فراوان اقتصادي سيستان و بلوچستان در حوزه صنعت و معدن اين بانک آمادگي کامل براي تامين اعتبار طرح‌هاي معدني را دارد. مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از آنجايي که سيستان و بلوچستان از نظر تنوع و ذخاير معدني در کشور در رتبه نهم قرار دارد ضروريست اين ظرفيت‌ها بيش از گذشته شناسايي و تبليغ شود تا زمينه ساز جذب سرمايه گذاران به استان باشد. وي دسترسي به بازارهاي افغانستان و پاکستان، در اختيار داشتن تنها بندر اقيانوسي کشور و برخورداري از نيروهاي جوان و توانمند را از ديگر ظرفيت‌هاي سيستان و بلوچستان برشمرد و افزود: اين ظرفيت‌ها مي‌تواند زمينه ساز توسعه صنعت و معدن در اين استان شود.

مهري شناسايي توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي معدني و کمک به ايجاد زنجيره ارزشي صنعت و معدن را از ديگر ضروريات در سيستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: بانک صنعت و معدن آمادگي دارد از سرمايه گذاران استان در اين بخش‌ها حمايت کند.

وي همچنين اولويت‌هاي بانک صنعت و معدن در سيستان و بلوچستان را تامين اعتبار طرح‌هاي نيمه تمام، عارضه يابي واحدهاي مشکل دار و تامين اعتبار طرح‌هاي اشتغالزا و صادرات محور عنوان کرد.

در ادامه دانيال محبي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: علي رغم همه زحمات مسئولان در طول سالهاي انقلاب تاکنون، فاصله منابع با محروميت‌ها و مشکلات سيستان و بلوچستان بسيار زياد است و به اين استان به اندازه قدرالسهم و نيازش توجه نشده است. وي عنوان کرد: با وجود همه تلاش‌هايي که مديران و دولتمردان دارند، فاصله اين استان با استانداردها و شاخصهاي کشوري بسيار زياد است.

سيد دانيال محبي در اين نشست گفت: عمده‌ترين مشکلات اين استان اشتغال و توليد است و کمبود آب و مشکلات جوي نيز بر اين معضل دامن زده است.

وي هماهنگ سازي استانداردها در همه زمينه‌ها را از عوامل توسعه استان بيان داشت و گفت: اگر بخواهيم توسعه در استان اتفاق بيفتد چرخه‌اي از مديريت توام با تبادل افکار و خرد جمعي و مدل برنامه ريزي از ضروريات مي‌باشد.

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: در اين راستا با اقدامات مطلوب صورت گرفته رتبه استان از ۳۱ کشوري در حوزه جذب تسهيلات اشتغال زايي و اقتصادي هم اينک به سوم کشوري ارتقا يافته است. وي ادامه داد: امروز زمان فرصت‌هاست پس ضروريست ظرفيت‌هاي سيستان و بلوچستان هر يک جداگانه برجسته و نمايان شوند تا زمينه توسعه بيش از پيش فراهم شود.

بيمه سامان و آشنايي دانشجويان

با فضاي کسب و کار صنعت بيمه

هادي رهبري مدير توسعه سرمايه‌هاي انساني گفت: شرکت بيمه سامان در راستاي توانمندسازي، توسعه و معرفي فرصت‌ها و موقعيت‌هاي شغلي خود به جوانان و نيز به منظور حمايت از اشتغال زايي، اقدام به شرکت در نمايشگاه‌هاي کار دانشگاه‌ها جهت استفاده از قابليت‌هاي فارغ التحصيلان کرده است.به گزارش روابط عمومي‌بيمه سامان، وي افزود اين شرکت سعي در فراهم آوردن ارتباط ميان صنعت و دانشگاه دارد که خوشبختانه در دو دوره قبلي با جذب تعدادي نيروي کيفي بصورت تمام وقت و نيز برگزاري دوره‌هاي کارآموزي، توانسته اين تعامل را پررنگ تر سازد. استخدام نزديک به 300 نفر پرسنل تمام وقت در 4 سال اخير و حمايت از فرصت‌هاي شغلي براي بانوان توانمند و شايسته کشور با بيش از 45 نيروي تمام وقت گواه اين ادعا است.وي هدف از اجراي اين طرح را، تقويت شبکه ارتباطي شرکت با دانشجويان و کارجويان خلاق، شناسايي استعدادها و آشناسازي دانشجويان با فضا‌هاي کسب و کار مرتبط با فرصت‌ها و مزيت‌هاي صنعت بيمه دانست.

پرداخت 310ميليارد ريال خسارت

به زلزله‌‌‌زدگان مناطق غرب کشور

شرکت بيمه‌‌کوثر درپي وقوع زلزله مناطق غرب کشور در بيست‌ويکم آبان‌ماه سال گذشته 310ميليارد ريال به حادثه‌‌ديدگان پرداخت کرده است.به گزارش روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر، مديرعامل شرکت، ضمن بيان مطلب فوق، تصريح‌کرد: اين شرکت در ساعت‌هاي نخست حادثه براساس وظيفه‌ انساني و اجتماعي خود به ياري حادثه‌ديدگان شتافت و کمک‌هاي انسان‌دوستانه خود را به مناطق زلزله‌زده ارسال کرد. پس از اينکه شرايط بحراني منطقه تا حدودي مديريت شد و ساماندهي نسبي زلزله‌زدگان صورت گرفت، شرکت بيمه کوثر انجام وظيفه حرفه‌اي خود را در زمينه بازديد، ارزيابي و پرداخت خسارت آغاز کرد.وي با اشاره به اينکه کارشناسان شرکت بيمه‌‌‌ کوثر به‌‌صورت 24ساعته آماده ارايه خدمات به آسيب‌‌ديدگان غرب کشور بودند، گفت: حضور مسئولان، مديران و کارشناسان ستاد و سرپرستي‌ها در کنار حادثه‌ديدگان باعث افزايش اعتماد بيمه‌شدگان شد.

تمديد قرارداد درمان بنياد شهيد

و امور ايثارگران با بيمه دي

قرارداد درمان تکميلي خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران (طرح جبران) براي يک سال ديگر با شرکت بيمه دي تمديد شد. به گزارش روابط عمومي‌و امور بين‌الملل بيمه دي؛ طبق توافقات به‌عمل‌آمده با مسئولين بنياد شهيد و امور ايثارگران در خصوص بيمه درمان تکميلي خانواده‌هاي تحت پوشش اين نهاد، ارائه خدمات درمان تکميلي اين خانواده‌ها بار ديگر به شرکت بيمه دي واگذار شد. با توجه به موفقيت شرکت بيمه دي در مديريت طرح درمان بيمه‌شدگان بنياد شهيد و امور ايثارگران در سال 96 (طرح جبران 1)، در قرارداد جديد اعضاي خانواده شهدا و ايثارگران در مدت يک‌ساله پيش رو تا پايان آبان ماه سال 1398 تحت پوشش خدمات درمان تکميلي قرار گرفته‌اند. روابط عمومي‌شرکت بيمه دي اين موفقيت را به کليه کارکنان، به‌ويژه همکاران شاغل در شعب سراسر کشور، مديريت بيمه‌هاي اشخاص و شعبه ويژه طرح جبران، تبريک مي‌گويد و سربلندي دوباره را در خدمتگزاري به خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران از خداوند متعال خواستار است.

عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانک ايران زمين تصريح کرد:معتقدم ما در اين حوزه فاصله‌اي با آنچه در دنيا اتفاق مي‌افتد نداريم و در آينده نزديک آنچه را در پيشرفته‌ترين کشورها در صنعت پرداخت شاهد خواهيم بود، در ايران نيز مشاهده خواهيم کرد و بايد با اطمينان اذعان کرد که شرايط حوزه پرداخت کشور، امروز مصداق يک جهش بزرگ و سريع رو به جلو است.عبدالمجيد پورسعيد ضمن ابراز خوشبيني به تحولات و آينده صنعت پرداخت در کشور، افزود: امکاناتي که تکنولوژي در صنعت پرداخت فراهم کرده است، بسيار گسترده است.ابزارها و راهکارهاي متنوع و پيشرفته‌اي که امروزه در اختيار صنعت پرداخت قرار گرفته است و البته به نظر من، فعالين و متخصصين اين صنعت نيز به شايستگي از اين امکانات بهره برده اند، اما در عين حال نبايد فراموش کنيم که همه اين امکانات تسهيل کننده است و خوشبختانه مسيري که اين صنعت در بيش از يک دهه گذشته طي کرده است و همچنان نيز در حال پيگيري است، مسير درست و اصولي است که البته با سرعت نيز طي مي‌شود.وي در ادامه تاکيد کرد: نکته مهم تر اين است که در تحولاتي که در اين صنعت در حال رخ دادن است و مصاديق آن نيز هم اکنون در زحمات همکاران ما در شرکت سابين تجارت آريا نيز نمود قابل قبولي دارد، شاهد نتايج و پيشرفتهايي هستيم که حکايت از يک جهش و دورخيز موفق براي رسيدن به سطح استانداردهاي قابل قبول در کشورهاي پيشرفته در اين حوزه دارد.

مديرعامل بانک ملي ايران با بيان اين که بسياري از ناملايمات پيش آمده در جريان توزيع ارز اربعين از حدود اختيارات کشور ما خارج و ناشي از ناهماهنگي و زيرساخت‌هاي ضعيف کشور عراق بوده است، گفت: از مسئولان خواسته ايم اگر قرار است سال آينده نيز توزيع ارز در کشور عراق صورت بگيرد، دست کم يک ماه پيش از آغاز مراسم اربعين هماهنگي‌هاي لازم با بانک ملي ايران انجام شود.به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در مراسم تقدير از کاروان خدمت‌رساني به زائران اربعين حسيني که جمعي از اعضاي هيات مديره، مديران امور، روساي ادارات و کارکنان بانک ملي ايران در آن حضور داشتند با بيان اين که سالهاست اين بانک ارز مورد نياز حجاج و زائران عتبات و اربعين را بدون هيچ مشکلي توزيع مي‌کند، گفت: تا زماني که توزيع ارز در داخل کشور و توسط بانک ملي ايران صورت مي‌گيرد، مشکلي در کار نيست، اما امسال اين روند به داخل کشور عراق منتقل و باعث ايجاد مشکل شد.وي با بيان اين که در نظام بانکي تنها بانک ملي ايران آن هم زماني که بيش از يک صد هزار نفر از زائران وارد خاک عراق شده بودند انجام اين کار بزرگ و پرچالش را برعهده گرفت، ادامه داد: وضعيت ناگوار جوي، قطعي مکرر اينترنت و بسته شدن باجه‌هاي توزيع ارز در عراق، روند کار را بسيار مشکل کرد، اما بانک ملي ايران با همه توان خود کار را پيش برد و در کمترين زمان ممکن ارز مورد نياز زائران را به آنها تحويل داد.

بانک صادرات ايران در راستاي حمايت از توليد داخلي با اختصاص بيش از ٣٨٠ميليون دلار اعتبار اسنادي فاينانس به شرکت صنايع پتروشيمي‌سبلان، زمينه توليد سالانه بيش از يك ميليون و ٦٠٠ هزار تن متانول و اشتغال مسقيم بيش از ٣٠٠ نفر را فراهم کرد.به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين طرح تا پايان سال‌جاري پيشرفتي معادل ٨٤درصد خواهد داشت و در نيمه دوم سال ١٣٩٨ تکميل و افتتاح خواهد شد.

شهريار خليلي اردلي، رئيس شعبه مستقل مرکزي در بازديد از اين پروژه با تأکيد بر همکاري بانک صادرات ايران براي تکميل طرح‌هاي کلان توليدي و اقتصادي، گفت: در راستاي تحقق برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي و توسعه توليدات داخلي و با هدف ايجاد اشتغال پايدار در منطقه، بانک صادرات ايران همواره آماده مشارکت در طرح‌هاي توسعه‌اي و توليدي است.وي افزود: بانک صادرات ايران پيش از اين نيز با عامليت پرداخت ٥٠٠ ميليون دلار جهت تکميل فاز ١١ الي ٢٤ پارس جنوبي مربوط به پروژه نفت و گاز صباي کنگان از محل صندوق توسعه ملي، گام‌هايي موثر در پيشبرد اهداف توسعه ملي برداشته است.

محسن پدرام رييس هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران در بازديد از شعب استان کرمانشاه بيان داشت: جذب منابع قرض الحسنه و افزايش سهم بانک از بازارهاي هدف به تقويت قدرت وام دهي براي کمك به رفع مايحتاج ضروري مردم و بهبود شرايط اقتصادي كمك مي‌كند.به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، محسن پدرام در جريان بازديد از مديريت شعب بانک قرض الحسنه مهرايران در استان کرمانشاه بر تعامل مناسب با مشتريان، مديريت وصولي‌ها به منظور تعديل نسبت‌ها، تلاش براي جذب منابع خرد با توجه به پايداري بيشتر آن و پيگيري هميشگي مطالبات به عنوان وظايف تمامي‌همکاران تاكيد كرد.وي با اشاره به گامهاي موثر برداشته شده براي ارتقاي معيشت مردم و حمايت از اشتغالزايي، کارآفريني و توليد کالاي داخلي اظهارداشت: وضعيت فعلي اقتصاد کشور نيازمند همت و تلاش چندين برابري همکاران است و يقينا آينده بانك بسيار خوب و روشن خواهد بود.رييس هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران در رابطه با نقاط قوت خدمات قرض الحسنه ارائه شده در جامعه تصريح کرد: خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي اين بانک به توانمندسازي نيازمندان به ويژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار كشور براي برون رفت از شرايط فعلي اقتصاد كشور كه ناشي از تحريم‌هاي خصمانه است، كمك مي‌كند.شايان ذکر است، نجدي مدير امور استان‌ها، پورطولابي رئيس اداره کل حراست و فرجي مهماندار رئيس اداره کل توسعه سرمايه انساني نيز در اين سفر حضور داشتند.

همزمان با سالروز وقوع زلزله استان کرمانشاه ، قائم مقام مديرعامل بانک تجارت گزارشي از اقدامات انجام شده و در دست انجام اين بانک در شهرستانهاي آسيب ديده از زلزله را تشريح کرد.به گزارش روابط عمومي‌بانک تجارت ، حق وردي قائم مقام مدير عامل اين بانک طي گفتگويي با گراميداشت ياد و خاطره جانباختگان اين واقعه اهم اقدامات بانک تجارت را طي يکسال گذشته براي کمک به آسيب ديدگان اين زلزله برشمرد و گفت: در هفته‌هاي نخست پس از زلزله ، کارکنان اين بانک کمک‌هاي غيرنقدي خود را از تهران و ساير استانها در قالب دهها دستگاه کاميونت به مناطق زلزله زده ارسال کردند.

حق وردي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي ساخت يک باب مدرسه 9 کلاسه افزود: هزينه احداث اين مدرسه بالغ بر 20 ميليارد ريال است که اين مبلغ از محل کمک‌هاي نقدي کارکنان بانک تجارت در قالب اهداي چند روز حقوق يا مرخصي آنان تامين شده است. اين مدرسه که حداکثر تا بهار سال آينده به بهره برداري مي‌رسد در زميني به مساحت 2600 متر مربع ، در دو طبقه و با 800 متر زير بنا احداث مي‌شود.

تجارت-استان ايلام:خالد جليليان در گفتگو باپايگاه اطلاع‌رساني شرکت توزيع برق ايلام از برگزاري موفق رزمايش بکارگيري مولد‌هاي اضطراري برق در نقاط حساس استان خبر داد.وي افزود:اين رزمايش به مناسبت گراميداشت هفته پدافند غير عامل و با هدف بالابردن توان اجرايي نقاط حساس استان در هنگام بحران به مدت نيم ساعت و در سطح امور ۱۵ گانه توزيع برق انجام گرفت.جليليان تصريح کرد: از ابتداي سال تا کنون ساختمان اداري تمامي‌امور شرکت توزيع برق در شهرستان‌ها و بخش‌هاي تابعه مجهز به ديزل ژنراتور هستند که ميتوانند در شرايط بحران، برق خودرا از طريق اين مولد‌ها تامين نمايند.جليليان در پايان از اهتمام ويژه مديرعامل و معاون بهره برداري و ديسپاچينگ اين شرکت در خصوص خريد مولد‌هاي اضطراري تقدير کرد.

تجارت-استان خوزستان: با حضور وزير نيرو عمليات اجرايي تاسيسات نمک‌زدايي آب شهرستان آبادان به روش B.B.O آغاز شد.21 آبان ماه با حضور رضا اردکانيان عمليات اجرايي تاسيسات نمک‌زدايي آب شهرستان آبادان به روش B.B.O آغاز شد.اين آب شيرين کن مي‌تواند آب شرب مورد نياز جمعيتي حدود 235 هزار نفر را تامين کند و نقش موثري در تامين آب شرب آبادان دارد.

اين آب شيرين کن به روش B.B.O توسط شرکت سرمايه‌گذار سولار سندروس به ظرفيت 15 هزار متر مکعب در شبانه روز اجرايي مي‌شود.

يکي از اهداف اجراي اين آب شيرين کن پايدار شدن آب شرب شهرستان آبادان و تامين آب با کيفيت براي مردم اين شهرستان است.

تعالي سازماني الگويي ايده آل براي

رشد و ارتقاء سازمان

تجارت-استان ايلام:مديرعامل شرکت گاز استان ايلام در جلسه پيش ارزيابي تعالي سازماني گفت:تعالي سازماني الگويي ايده آل براي رشد و ارتقاء سازمان از طريق شناسايي نقاط قوت و فرصتهاي قابل بهبود است.به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان ايلام: عباس شمس اللهي مديرعامل شرکت گاز استان به اهميت مدل تعالي سازماني و نهادينه کردن اين مدل در سازمان اشاره نمود و گفت: حرکت در مسير تعالي سازماني يک الزام است که مي‌توان سازمان را در شناسايي نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبود و پاسخگويي موثر و کار آمد به اين فرصتها و تهديدات ياري رساند.وي در ادامه خاطر نشان کرد و گفت: امروزه سازمانها در مسير ارتقاي کيفيت و رشد و حضور در جمع برترين‌ها گام نهاده‌اند و براي توسعه فعاليتهاي سازماني خود و حتي رقابت بين سازمانهاي دولتي و خصوصي و لزوم افزايش کارايي و در اثر بخشي و ايجاد ارزش به منظور پاسخگويي به ذينفعان و در نهايت رضايتمندي آنان مي‌طلبد همه کارکنان سازمان با جديت در راه سر آمدي سازماني تلاش و کوشش کنند.

پرداخت 5/31 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال روستايي در حوزه دام و طيور استان مرکزي

تجارت-استان مرکزي:مدير امور دام سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي گفت: 31 ميليارد و 500 ميليون تومان تسهيلات اشتغال روستايي در حوزه دام و طيور استان مرکزي در نيمه نخست سال جاري پرداخت شد. جواد فراهاني در خصوص تسهيلات پرداخت شده در قالب طرح اشتغال روستايي با نرخ سود 6 درصد بيان کرد: در حوزه طرح‌هاي زيربخش دام و طيور در نيمه نخست سال جاري مبلغ 31.5 ميليارد تومان به 203 طرح پرداخت شده است، همچنين قرارداد 36 طرح به مبلغ 11.2 ميليارد تومان بين متقاضي و بانک‌هاي عامل منعقد شده است. وي افزود: 251 طرح به مبلغ 75.9 ميليارد تومان نيز در حال بررسي است تا پس از طي مراحل لازم به عقد قرارداد و پرداخت تسهيلات منتهي شود. فراهاني با اشاره به پرداخت تسهيلات در حوزه دام و طيور از محل طرح اشتغال فراگير با نرخ سود 18 درصدي بيان کرد: در اين راستا تاکنون مبلغ 12 ميليارد تومان براي 41 طرح پرداخت شده و 2 طرح به مبلغ 200 ميليون تومان در مرحله انعقاد قرارداد با بانک است. وي گفت: 104 طرح به ارزش 25 ميليارد تومان نيز در مرحله بررسي قرار دارد. مدير امور دام سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي اضافه کرد: با توجه به سهميه استان مرکزي از محل تسهيلات حوزه دام و طيور تاکنون بيش از 2 برابر اين سهميه متقاضي و طرح به بانک معرفي شده است.

با حضور رییس کمیسیون عمران مجلس صورت گرفت؛
تجارت- به دنبال بازديد سرزده رييس وتعدادي از اعضاء کميسيون عمران مجلس،درنشستي با حضور مديرعامل شرکت مهندسي آبفاي کشورونماينده وزيرنيرو درمسکن مهرومديران ومسئولان استاني،تکميل زيرساختهاي مسکن مهراستان البرز مورد ارزيابي وبحث قرارگرفت.به گزارش روابط عمومي‌شرکت آبفاي البرز،مهندس اميرکمالي مشاور ونماينده وزير نيرو درمسکن مهر درنشست مشترک با اعضاي کميسيون عمران مجلس خواستارکمک وحمايت مالي دولت براي تهيه کنتور واجراي توسعه شبکه‌هاي آب وفاضلاب باقي مانده وتکميل زيرساختهاي مسکن مهر استان البرز به ويژه درشهرجديد هشتگرد شد.وي افزود: درشهرجديد هشتگرد براي 12 هزار واحد آماده تحويل،برنامه ريزي شده که از خدمات پايدار برخوردار شوند وازآنجا که هزينه لوله واتصالات يک انشعاب از 250 به 700 هزار تومان افزايش يافته است از کميسيون عمران مجلس تقاضا داريم درقانون اصلاحيه بودجه،منابع جديدي به اين کار اختصاص دهند تا اين تعداد از مالکان مسکن مهر از خدمات اوليه برخوردار شوند.بنابراين گزارش ،مهندس جانباز مديرعامل شرکت مهندسي آبفاي کشور دراين نشست اظهارداشت:سياست وزارت نيرو براين است که هرجا جمعيت مستقرمي‌شودبايد خدمات آب وفاضلاب بدهيم ودرهمين راستا اقداماتي درخصوص زيرساختهاي فاضلاب شهر جديد هشتگرد انجام شده ومدول اول تصفيه خانه فاضلاب اين شهر باظرفيت 50 هزار نفر که يکي از مدرن‌ترين تصفيه خانه‌هاي فاضلاب درکشور بوده و پساپ آن بسيار با کيفيت وبراي کشاورزي وصنعت مناسب است،سال گذشته راه اندازي شد.وي با تاکيد برارايه تمام وکمال خدمات در حد بضاعت آبفا درشهرجديد هشتگرد افزود:مي‌توان احداث مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب را آغازکرد،ولي بايد از محل درآمدهاي فروش انشعاب وآببها بخشي از مشکلات مالي آن راحل کرد.اين گزارش مي‌افزايد؛مهندس رضايي فرمديرعامل آبفاي شهري البرز طي سخناني بيان داشت:براي 74 هزار واحد مسکن مهرالبرز تا کنون 125 ميليارد تومان هزينه کرده ايم که 65 ميليارد تومان آن از اعتبارات دولتي ومابقي از محل منابع داخلي شرکت بوده است وبراي تکميل خدمات آب وفاضلاب به 140 ميليارد تومان اعتبار جديد نياز است.وي افزود: از مجموع 160 کيلومتر خطوط انتقال فاضلاب درشهر جديد ،125 کيلومتر اجرايي شده ودربخش احداث مخازن از 37 هزار متر مکعب21 هزار متر مکعب احداث شده وهمچنين براي تکميل فازدوم تصفيه خانه فاضلاب با جمعيت 50 هزار نفرديگر 105 ميليارد تومان اعتبار لازم است.بنابراين گزارش،دکتر رضايي رييس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌بعنوان رييس جلسه درپايان اظهارداشت:کميسيون براي تکميل زيرساختهاي عمراني وخدماتي درشهر جديد هشتگرد آماده کمک وحمايت از مسئولان ذيربط استان است.اما بايد از قانون ساماندهي وحمايت از توليد مسکن ومنابع بخش خصوصي هم استفاده شود.زيرا وابسته بودن به کمک‌هاي دولتي با محدوديت مواجه است ونمي‌توان کاررا به سرعت پيش برد.

تجارت-شهرستان قشم:عضو هيئت مديره و معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم از ارائه تسهيلات نزديک به صفر درصد براي ارتقاي شناورهاي تفريحي در جزيره قشم خبر داد.

به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، عبدالجواد کمالي در نشست با مدير بنادر و دريانوردي شهرستان قشم و مديرعامل شرکت مکين دريا با تاکيد بر اهميت ساماندهي قايق‌هاي تفريحي در اين جزيره، گفت: ارائه اين تسهيلات از محل وجوه اداره شده دولتي، صفحه جديدي در بخش گردشگري قشم ايجاد خواهد کرد.

وي ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم با ساخت اسکله تفريحي در بخش شرقي شهر قشم در مجاورت اسکله بهمن در نظر دارد با ساماندهي قايق‌هاي تفريحي، شرايط مناسب و ويژه‌اي را براي گردش‌هاي دريايي با استفاده از شناورهاي تفريحي پيشرفته از طريق امتياز تسهيلات ياد شده ايجاد کند.به گفته کمالي، با نهايي شدن قرارداد ارائه خدمات تفريحات دريايي از سوي شرکت مکين درياي قشم به عنوان يک شرکت بومي‌و داراي رزومه موفق در نقاط مختلف کشور، شاهد تحول در فعاليت‌هاي تفريحات دريايي از شهر قشم به دو جزيره لارک و هرمز خواهيم بود.

وي ادامه داد: با راه اندازي اسکله تفريحي شهر قشم و بهسازي ناوگان شناورهاي تفريحي از بهمن ماه امسال شاهد ارائه خدمات به گردشگران و تقويت فعاليت‌هاي اقتصادي در جزاير قشم، لارک و هرمز خواهيم بود.جزيره قشم با داشتن ظرفيت‌هاي مختلف گردشگري بويژه در بخش دريايي از جمله جنگل‌هاي بي نظير حرا و خليج دلفين‌هاي آزاد يکي از مهمترين مناطق گردشگري جنوب کشور محسوب مي‌شود.

تجارت -استان بوشهر:مديرروابط عمومي‌اداره کل بنياد مسکن استان بوشهر گفت: اين اداره کل موفق به کسب رتبه دوم در پاسخگويي به شکايات مردمي‌از طريق سامانه الکترونيکي مردم و دولت (سامد) در استان شد.عبدالکريم شيخي شتان در جمع خبرنگاران افزود: از دلايل تشکيل سامانه الکترونيکي مردم و دولت (سامد)،حرکت در راستاي بهبود روند اجرايي دولت بدون نياز به حضور افراد است که مردم مي‌توانند از هر جاي کشور با اين سامانه تماس بگيرند و مشکل خود را مطرح کنند.وي اظهار داشت: هدف از سامانه الکترونيکي مردم و دولت کاهش مراجعه‌هاي حضوري است و افراد مي‌توانند در صورت مشاهده هر نقضي در مسائل اداري و يا داشتن شکايت با شماره 111 تماس بگيرند.شيخي شتان گفت: رشد و پيشرفت در دنيا با کاهش مراجعه‌هاي حضوري محقق مي‌شود و تلاش مي‌شود با ايجاد سامانه سامد و ثبت کد ملي و شماره تلفن افراد به افرادي که شکايتي دارند کمک شود.وي افزود: تلاش مي‌شود درقالب سامانه سامد روند اجراي امور اصلاح و افراد در کوتاه‌ترين زمان و بدون هيچ مانعي مشکلات خود را طرح کنند.شيخي شتان با تاکيد بر ارائه خدمات صادقانه و مطلوب به مردم گفت: نگاه ما اين است اگر پاسخ مطالبه‌اي از مراجعه کنندگان منفي هم باشد بايد توام با عزت و مهرباني رفتار شود و مردم مي‌توانند از اين سامانه مطالبات خود را مطرح و ما وظيفه داريم با تمام وجود در خدمت آنان باشيم.وي اظهار داشت: ما بايد با عملکرد درست به مردم اطمينان دهيم در خدمت آنان هستيم و نشاط و اميد را در ميان مردم افزايش دهيم.شيخي شتان گفت: مديران روابط عمومي‌در اصلاح فرايند سازماني براي تصميم سازي ارائه خدمات مطلوب به مطالبات مردمي‌رسالت مهمي‌دارند.

تجارت-استان مازندران:درهمايش تجليل از فعالان و دستگاه‌هاي اجرايي در عرصه پدافند غيرعامل استان مازندران ،شرکت توزيع نيروي برق غرب مازندران به عنوان دستگاه برتر اجرايي پدافند غيرعامل 1397 معرفي شد. در اين همايش که با حضور حسين زادگان سرپرست استانداري مازندران و مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان و دبيران کارگروه‌ها در سازمان هواشناسي استان برگزار شد، شرکت توزيع نيروي برق غرب مازندران به عنوان دستگاه برتر اجرايي پدافند غيرعامل سال 1397 معرفي شد و لوح سپاس از سوي احمد حسين زادگان سرپرست استانداري مازندران به مهندس فرح زاد مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق غرب مازندران اهدا شد. مهندس فرح زاد در حاشيه اين مراسم گفت: برگزاري 19 مانور جهادي در يک سال اخير با صرف اعتباري بالغ بر يک ميليارد و 600 ميليون تومان بر روي 387 کيلومتر از شبکه فشار متوسط با همکاري هزار و680 نفر نيروي اجرايي ،آموزش پدافند غيرعامل در سطح مديران و روساي ادارات شهرستان‌ها ، شناسايي مشترکين داراي ديزل ژنراتورو تهيه بانک اطلاعاتي، مقاوم سازي شبکه با جايگزيني سيم به کابل به متراژ 160 کيلومتر ،تهيه 800 دستگاه ترانسفورماتور و تجهيز انبار،افتتاح کارگاه تعميرات کليدهاي قدرت در غرب مازندران و تقويت کارگاه تعميرات ترانس بخشي از فعاليت‌هاي انجام شده در زمينه پدافند غيرعامل اين شرکت بوده است. وي ادامه داد: از ديگر فعاليت‌هاي انجام گرفته مي‌توان به : افزايش تاب آوري شبکه با احداث رينگ جديد( منطقه بلده نور و دوهزارو سه هزارتنکابن) ،وارد مدار کردن نيروگا ه‌هاي مقياس کوچک 25 مگاواتي تنکابن و 12 مگاواتي تش بندان محمودآباد ، درج فرمايشات مقام معظم رهبري در قبوض برق و سربرگ مکاتبات اداري ،فيش حقوق پرسنل و تابلو روان سر درب شرکت ، برگزاري رزمايش قطع برق مراکز حساس و حياتي مهم در غرب مازندران ،برگزاري مسابقه پدافند غيرعامل و اهداي جوايز به منتخبين، تشکيل اکيپ‌هاي تست و بازرسي در راستاي مقابله با برق‌هاي غير مجاز، نصب دو دستگاه ريپيتر جهت تقويت ارتباط بي سيمي‌مناطق ييلاقي و صعب العبورو مستحکم سازي پست‌هاي زميني و تعميرات تجهيزات آن ، اشاره کرد.