بايد قدردان پايبندي ايران به برجام باشيم

مارک فيتزپاتريک مدير موسسه بين‌المللي مطالعات راهبردي در توئيتر خود نوشت: يکي از همين روزها ممکن است ايران تصميم بگيرد از محدوديت‌هاي برجام فراتر رود، چراکه از مزاياي برجام بهره‌مند نمي‌شود. اگر چنين اتفاقي بيفتد همه ما فرياد خواهيم زد. بنابراين، بايد قدردان باشيم که هنوز به اين توافق پايبند هستند. به گزارش ايسنا،اين اظهارات پس از آن مطرح شد که رئيس جمهور آمريکا پس از نقض برجام و خروج از اين توافق، تحريم‌هاي عليه ايران را که به واسطه برجام لغو شده بود از پنجم نوامبر مجدد اعمال کرد. اين اقدام با مخالفت ساير کشورها به‌ويژه طرف‌هاي ديگر توافق مواجه شد که به دنبال راه‌هايي براي ادامه تجارت با ايران پس از اجراي اين تحريم‌ها هستند.


آل‌سعود، جرثومه فساد منشأ ايجاد تفرقه و توطئه

رييس مجمع تقريب مذاهب اسلامي‌گفت: پيروزي انصارا... يمن و مردم يمن بسيار نزديک است و حکومت آل سعود از درون خواهد پاشيد.به گزارش ايسنا، آيت ا... محسن اراکي گفت: جنايات آل سعود که با مباشرت آمريکا، رژيم صهيونيستي و استکبار جهاني در يمن در حال رخ دادن است، از بدترين و زشت جنايات تاريخ است.وي افزود: آل سعود مردم يمن را از جهتي از غذا، دارو و ملزومات حياتي محروم کرده و از سوي ديگر با قوي‌ترين و بدترين نوع سلاح‌ها به کشتار آن‌ها مي‌پردازد. اراکي افزود: حکومت آل‌سعود جرثومه فسادي است که از زمان شکل گيري، منشأ ايجاد تفرقه، توطئه و مبارزه با ارزش‌هاي ديني بوده و هر روز همدست با دشمنان در حال توطئه بوده است.


گراني کاغذ، علم و فرهنگ را به رکود مي‌برد

نماينده تبريز در مجلس با اشاره به شکل‌گيري جناح بندي‌هاي اقتصادي به جاي سياسي گفت: اين پديده براي نخستين بار در فروپاشي شوروي رخ داد ، اما اينک کشور دوم ما هستيم که اگر مديريت مناسبي شکل نگيرد منجر به فروش و استفاده از قدرت شده و قدرت‌گرايي جايگزين اقتدارگرايي مي‌شود.به گزارش ايلنا، محمد حسين فرهنگي از بحران نشر به عنوان موضوع بحران‌ساز ديگري که در حال شکل‌گيري است ياد کرد و گفت: افزايش قيمت کاغذ و بحران در حوزه نشر کتب، علم و فرهنگ را به رکود مي‌برد، رکود فرهنگي جامعه در کنار کاهش ۷۰درصدي قدرت خريد و سبک‌سازي سبد مصرفي فرآيند نامطلوبي را به تصوير مي‌کشد لذا توجه مسئولان را به اين مهم معطوف مي‌دارم.

بررسي مشکلات بانکها در مجلس

نشست مشترک علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي‌با روساي بانک‌هاي دولتي و خصوصي با هدف بررسي مشکلات نظام بانکي کشور برگزار شد.به گزارش خانه ملت، در اين جلسه برخي از مشکلات بانک‌ها از جمله وضعيت معوقات بانکي، نحوه واگذاري املاک و اموال، نحوه نظارت دستگاه‌هاي نظارتي بر عملکرد بانک‌ها، نحوه تخصيص ارز، مقررات و پيرامون بانک‌ها مورد بحث و بررسي قرار گرفت. لاريجاني در اين ديدار با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوي روساي بانک‌ها درباره نحوه عملکرد دستگاه‌هاي نظارتي بر عملکرد نظارت بانکي، گفت: يکي از مطالب مطروحه در اين نشست شرايط نظارت دستگاه‌هاي نظارتي و بازرسي بر عملکرد و اقدامات بانک‌ها است، حال اين موضوع مطرح مي‌شود که با توجه به شرايط تحريمي‌و تلاش بانک‌ها براي مقابله با آن، بايد شرايط براي نظام بانکي تسهيل شود.

معيشت کارکنان نزاجا در دستور کار

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت که مساله کارکنان بسيار مهم است، از اين رو بايد ارتقاء معيشت کارکنان در دستور کار قرار گيرد. امير سرتيپ کيومرث حيدري با اشاره به جمعيت و ماموريت‌هاي متعدد نيروي زميني ارتش، گفت: امروزکارکنان غيور نيروي زميني ارتش در اقصي نقاط کشور به پاسداري از مرزها مشغول هستند و محصول حضور شبانه روزي آنها امنيتي است که در کشور حاکم است.فرمانده نيروي زميني ارتش نوع ماموريت اين نيرو را بسيار متفاوت با ديگر نيروهاي ارتش قلمداد و خاطرنشان کرد: پايداري امنيت و حراست از مرزهاي جنوب شرق و شمال شرق بر عهده نيروي زميني ارتش است که در کنار تمام ماموريت‌هاي اين نيرو مي‌توان به حساسيت و سختي کار کارکنان نيروي زميني ارتش اشاره کرد.

ناتواني آمريکا در تغيير رفتار ايران

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: آمريکا به دنبال تغيير رفتار مردم ايران مي‌باشد که اين خواسته آمريکايي‌ها در مقابل مردمي‌که چهل سال در برابر استکبار مقاومت کردند بي فايده است.به گزارش ايلنا، حجت الاسلام بهرامي‌جايگاه ديوان را در حل مشکلات مردم مهم دانست و گفت: مردم به ديوان عدالت اداري نيازمند هستند و با توجه به حجم پرونده‌ها نشان مي‌دهد که مردم اميدوار هستند با مراجعه به ديوان مي‌توانند به خواسته خود رسيدگي کنند.رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به اينکه پرچم دار دين مردم اين مملکت هستند، افزود: با توجه به همه طعنه‌ها و ملامت‌ها مردم در مقابل استکبار جهاني ايستاده‌اند و چهل سال در برابر تلاش دشمنان مقاومت کردند. بهرامي‌افزود: تمام بحث‌هاي هسته‌اي و حقوق‌بشر بهانه است و آمريکائي‌ها به دنبال تغيير رفتار مردم ايران مي‌باشند، که اين خواسته آمريکايي‌ها در مقابل مردمي‌که چهل سال مقاومت در برابر استکبار و هشت سال دفاع جانانه در برابر جنگ تحميلي داشتند بي فايده است.

تلاش براي تقويت روابط عراق با ايران

رئيس جمهوري عراق گفت که کشورش با جديت براي تقويت روابط و همکاري‌هاي اقتصادي با جمهوري اسلامي‌ايران تلاش مي‌کند. به گزارش ايرنا، 'برهم صالح' در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: ما و ايران را روابط تاريخي و ريشه دار اجتماعي و فرهنگي به هم پيوند مي‌دهد.رئيس جمهوري عراق افزود: با جديت براي تقويت روابط و همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور تلاش مي‌کنيم.صالح افزود: عراق با روابط ويژه‌اي که با کشورهاي اسلامي‌همسايه و عمق عربي خود دارد، محوري اساسي در تشکيل سازمان منطقه‌اي مبتني بر احترام به حاکميت ملي و هم افزايي اقتصادي خواهد بود.

موضع گيري‌ها عليه نگراني‌هاي ظريف ادامه دارد؛

کورش شرفشاهي: همه چيز از آنجا شروع شد که وزير خارجه کشورمان در خصوص فضاسازي‌هايي که عليه لوايح FATF در کشور به راه افتاده گفت: اعتقاد دارم خيلي از اين نگراني‌ها صادقانه است؛ يعني دوستان ما نگراني صادقانه دارند. اما فکر مي‌کنم پشت برخي از اين نگراني‌ها منافع اقتصادي است. محمدجواد ظريف گفت: بالاخره پولشويي يک واقعيت در کشور ماست و خيلي‌ها از پولشويي منفعت مي‌برند.او در مورد اينکه آيا دليلي براي اين ادعا دارد يا خير گفت: اگر کدي هم در اين باره داشته باشم امکانش را ندارم که علني کنم؛ ولي کدهاي زيادي در مورد ميزان پولشويي در کشور وجود دارد.وزير خارجه کشورمان گفت: من نمي‌خواهم اين پولشويي را به جايي نسبت دهم؛ اما جاهايي که هزاران ميليارد پولشويي مي‌کنند حتما آنقدر توان مالي دارند که ده‌ها و صدها ميليارد هزينه تبليغات و فضاسازي کنند.اما اين اظهارات با واکنشهاي موافق و مخالف بسياري رو به رو شد به نوعي که برخي از آن دفاع کردند و برخي ديگر به آن تاختند تا آنکه کار به مجلس شوراي اسلامي‌کشيد.

  • لزوم ارايه اسناد پولشويي

در همين رابطه غلامحسين محسني اژه‌اي معاون اول قوه قضاييه که به براي شرکت در جلسه فراکسيون نمايندگان ولايي به مجلس شوراي اسلامي‌رفته بود، در مورد اظهارات وزير خارجه درباره پولشويي گفت که اظهارات ظريف از نظر شخصي بنده غلط بوده ولي چون از طرف يک مقام رسمي‌مطرح مي‌شود بايد توضيح دهد و اسناد خود را ارائه کند. اينجانب نامه نوشتم و گفتم که اگر اين جملات از سوي ايشان است، توضيحات و اسناد وي اخذ شود.

  • ابزار دور زدن تحريم‌

و اما يک عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس در نطق ميان دستور با انتقاد از وزير امور خارجه کشورمان در خصوص اظهارات اخيري که در خصوص موضوع پولشويي داشته گفت: قوه قضاييه با کساني که کشور را به پولشويي و فساد متهم کردند برخورد کند. محمد دهقان گفت: رئيس جمهور گفت، ما علامت خاصي را نشان آمريکا داديم. نشان داديم مي‌توانيم نفت‌مان را بفروشيم و در روابطمان با دنيا مشکلي نداريم. راه براي فروش نفت داريم. منظورشان اين است که براي فروش نفت جز راه‌هاي رسمي‌راه‌هاي غيررسمي‌هم وجود دارد که ما از آن‌ها استفاده خواهيم کرد. اف اي تي اف با حمايت آمريکا تلاش دارد با متهم کردن ايران به پولشويي مانع فروش نفت ما شود و موجب شود ارز وارد کشور ما نشود. اقدامات معروف به دور زدن تحريم‌ها را پولشويي نمي‌دانم و يک اقدام جهادي تلقي مي‌کنم.وي خطاب به ظريف گفت: بايد بگوييد منظورتان در خصوص پولشويي گسترده چيست؟ اگر منظور شما همان منظور اف اي تي اف است که اين اشتباه است مقام رسمي، کشور خود را متهم به فساد کند. شما وزير خارجه‌ ايران هستيد نه ترجمه کننده خواسته‌هاي اف اي تي اف. شما با اين اتهام وارد کردن اندک اميدي را که براي خروج ايران از ليست سياه اف اي تي اف وجود داشت را از بين برديد. چگونه قبول کنيم که سينه چاک کردن شما براي وادار کردن کشور به قبول کردن اف اي تي اف براي خروج کشور از ليست سياه بوده است؟ شما که با اين اتهام به رفتار اف اي تي اف مشروعيت بخشيديد فکر نمي‌کنم وزير خارجه آمريکا اين گونه کشور ما را متهم به پولشويي کرده باشد. عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس افزود: فرض مي‌کنيم اين صحبت شما صحيح باشد. مسئولان مبارزه با پولشويي کيستند؟ در سال ۸۶ قانون مبارزه با پولشويي را تصويب کرديم. لايحه اخير دولت را هم در کميسيون حقوقي و قضايي تقويت کرديم. اگر اين گفته آقاي ظريف در خصوص پولشويي صحيح باشد مطابق همين قانون مسئول مبارزه با پولشويي خود دولت است. شوراي مبارزه با پولشويي متشکل از وزراي دولت هستند. مرکز مبارزه با پولشويي در خود دولت است؛ اگر مساله‌اي مبني بر خود پولشويي وجود دارد اين موضوع را به همکاران‌تان در دولت اعلام کنيد يا نامه‌اي به قوه قضاييه بفرستيد.وي با بيان اين‌که «برخي مقامات ارشد در اين چند سال که مذاکرات اف اي تي اف داغ بود همزمان مسئوليت مبارزه با پولشويي و مسئوليت مذاکره در خصوص اف اي تي اف را بر عهده داشتند» مدعي شد: متاسفانه بر اساس اسناد برخي از مقامات بيش از اين که به فکر منافع کشور باشند در مذاکرات به فکر اخذ ويزا، اقامت در کانادا و آمريکا و به فکر استخدام در سازمان ملل متحد و با سربرگ مبارزه با پولشويي به فکر سفر تفريحي بودند.

  • پولشويي دستمايه مباحث جناحي

هنوز تاثيرات سخنان دهقان در فضاي مجلس بود که يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خطاب به محمد دهقان، گفت: بخشي از موضوعات FATF مربوط به پولشويي است که ما نيز در کشور با آن روبه‌رو هستيم. چرا برآشفته و عصباني مي‌شويد؟ اين معضل را بپذيريد و همت براي حل و فصل آن کنيم. اردشير نوريان در نطق ميان دستور گفت: با يکي از همکاران که در زمينه تصويب قانون پولشويي کار جدي کرده بود، صحبت مي‌کردم او مي‌گفت سه تا 300 ميليارد تومان به حساب همسايه ما که يک کارگر ساختماني است واريز شده و بانک آن را توقيف کرده است. آقاي دهقان! آيا وجود اين اتفاقات در کشور را انکار مي‌کنيد؟وي خطاب به دهقان ادامه داد: آيا 15 ميليارد دلار قاچاق را انکار مي‌کنيد؟ آيا ميلياردها تومان پول کثيف ناشي از فروش مواد مخدر را انکار مي‌کنيد؟ ما بايد از بودن اين مسائل ناراحت شويم نه اين‌که اين موضوع را انکار کنيم.اين عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اين‌که ظريف هيچ نهاد و شخصي را متهم نکرد و در يک گپ و گفتي در مورد موضوع پولشويي صحبت کرد، گفت: موسسات غيرمجاز موضوعي بود که اخيرا يقه دولت را گرفت. همين موضوع، چقدر اعتبار دولت و نظام را خدشه‌دار کرده و موجب بي‌اعتمادي مردم شد؟ آيا رديابي اينها ضرورت ندارد؟ آيا جراحي اقتصاد کشور براي درمان اين سرطان ضروري نيست؟نوريان راهکار مبارزه با اين معضل را برآشفته نشدن و همکاري و همدلي دانست و اظهار کرد: بنده تقاضا دارم که اين موضوع مهم را دستمايه مباحث کوچک جناحي قرار ندهيم. بخشي از موضوعات و توضيحات FATF مربوط به همين موضوع پولشويي است، همان موضوعي که ما نيز در اقتصاد کشور با آن روبه‌رو هستيم. آقاي دهقان چرا عصباني مي‌شويد؟ اين معضل را بپذيريم و همت کنيم که حل و فصل شود. انکار فايده ندارد.

  • بيان صادقانه يک مشکل

از سوي ديگر بهرام قاسمي‌سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: آنچه از سوي ظريف در خصوص پولشويي بيان شد و متاسفانه بخشي از آن مورد بهره برداري‌هاي سوء و جناحي برخي افراد قرار گرفت، تنها بيان صادقانه يکي از مشکلات و مسائل کشور است که پيش از اين نيز بارها از سوي بسياري از مقامات عالي رتبه کشور در قواي سه گانه و در دولت‌هاي مختلف، بيان شده و يافتن راه‌هاي قانوني براي مقابله با آن، همواره مورد تاکيد نظام و ارکان عالي آن بوده است.وي افزود: واقعيت پولشويي توسط باندهاي تبهکار داخلي يا قاچاقچيان بين‌المللي قابل کتمان نيست و چه بسا همان‌ها براي جلوگيري از شفافيت و جرم انگاري اين پديده با پول‌هاي کثيف به فضاسازي و گل آلود کردن شرايط براي فرار از مسئوليت و مجازات روي آورند.قاسمي‌ياد آور شد: بي شک فرهنگ نقد و نقادي منصفانه امري نيکو وکاري بخردانه و امري الزامي‌است؛ اما بهره برداري سياسي و جناحي از بخش‌هايي از سخنان آن هم سخنان از روي حسن نيت وزير امور خارجه که دلسوزانه و در جهت آسيب شناسي برخي معضلات و مشکلات کشور و مردم بيان شده است، امري است ناصواب و بي ثواب.

عراقچي از فعاليت سه هزار شرکت خارجي در ايران خبرداد؛
معاون سياسي وزير امور خارجه ايران گفت: آمريکا همانند يک قلدر ساير کشورها را تحت فشار قرار مي‌دهد، اما از لحاظ سياسي منزوي شده است.

به گزارش ايرنا، «سيد عباس عراقچي»‌ که به منظور دومين دور گفت وگوهاي سياسي مشورتي معاونان وزراي خارجه ايران و اسپانيا، وارد مادريد شده است در مصاحبه با روزنامه اسپانيايي 'آ.ب.ث' در پاسخ به اين که خروج آمريکا از برجام و اعمال مجدد تحريم‌ها چگونه بر ايران تاثير گذاشته ا‌ند؟ اظهار داشت: قبل از اجراي تحريم‌ها و از زمان انتخاب ترامپ، يک تاثير رواني‌ به خاطر سردرگمي‌وجود داشت و برخي شرکت‌ها شروع به متوقف کردن فعاليت‌هاي خود در ايران کردند. وي افزود: پس از آن، شرکت‌هايي که رابطه با آمريکا ندارند، همچنان در حال همکاري با تهران هستند. حدود سه هزار شرکت کوچک، متوسط و بزرگ با ايران کار مي‌کنند. چيزي که آنها مي‌خواهند يک کانال مالي‌ براي معاملات است.

معاون سياسي وزير امور خارجه ايران ادامه داد: احتمال کاهش فروش نفت خام ايران وجود دارد، اما نه در سطحي که آمريکا فکر آن را مي‌کند.

وي تاکيد کرد: تحريم‌ها شايد هزينه‌هاي سنگيني‌ داشته باشد اما سياست‌هاي ايران را تغيير نخواهند داد. دولت قبلي‌ آمريکا تحريم‌هاي شديدتري عليه ايران اعمال کرده بود، اما در پايان مجبور شد بر سر ميز بنشيند. ترامپ همچنان يک تجربه شکست خورده را دنبال مي‌کند. آمريکا يک قدرت اقتصادي است و همانند يک قلدر به ساير کشورها فشار مي‌آورد، اما کشوري است که از لحاظ سياسي منزوي شده است.

عراقچي‌ در پاسخ به اين پرسش که آيا ايران همانند دوره قبلي‌ تحريم‌ها که تعداد سانتريفيوژ‌ها را از 200 به 20 هزار عدد افزايش داده اين بار نيز افزايش خواهد داد؟ گفت: ايران براي نشان دادن اعتبار فعاليت‌هاي هسته‌اي را محدود کرد. اگر توافقي وجود نداشته باشد، اين محدوديت‌ها وجود ندارند. هدف برنامه هسته‌اي ايران هميشه صلح آميز خواهد بود. قبلا سانتريفيوژ‌هاي نسل اول را در اختيار داشتيم و اکنون در نسل‌هاي سوم و چهارم کار مي‌کنيم، اما نمي‌خواهيم به يک نقطه تنش برسيم.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مورد اتهامات آمريکا که ايران را به حمايت از تروريسم و سوء استفاده از توافق براي توسعه سلاح‌هاي اتمي‌متهم کرده و ادعاهاي نتانياهو مبني بر اينکه شواهدي را در دست دارد، گفت: برنامه هسته‌اي ما تحت بازرسي آژانس انرژي اتمي‌است. در 13 گزارش، تائيد شده که ايران به تعهدات خود پايبند است. رژيم صهيونيستي در دروغ گفتن متخصص است. نبايد در دام دروغ‌هاي افرادي که به دنبال جنگ هستند، بيافتيم.

وي در پاسخ به اين پرسش که ايران به چه شکلي‌ در يمن حضور دارد؟ ابراز داشت: هيچ حضوري نداريم، اما با حوثي‌ها در ارتباطيم. اين بدين معني‌ نيست که آنها آنچه را که ما مي‌گوييم، انجام بدهند. تلاش ما براي بردن صلح به يمن است. اين جنگ، نتيجه محاسبات اشتباه سعودي‌ها است. آنها در مورد از بين بردن حوثي‌ها ظرف دو ماه صحبت مي‌کردند، اما اکنون چهار سال است که جنگ ادامه دارد. به همين دليل مي‌خواهند آن را به ايران نسبت دهند. راه حل، جنگ نيست بلکه سياست است.

عراقچي در پاسخ به اين پرسش که آيا «حسن روحاني» رئيس جمهوري ايران مدرکي‌ در دست دارد که مي‌گويد قتل خاشقچي با حمايت آمريکا انجام شده است؟ تصريح کرد: منظور رئيس جمهوري اين بود که پشتيباني بزرگ آمريکا از دولت عربستان سعودي به او اين جرات را داده که هر کاري که مي‌خواسته از جمله قتل خاشقچي را انجام دهد. آمريکا حتي به عربستان سلاح براي جنگ در يمن مي‌دهد.

پاک‌آيين تشريح کرد؛
معاون بين‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري گفت: آمريکا امروز به برکت حضور ايران در خاورميانه نفوذ ندارد و اين يکي از دلايل مهم افول اين کشور است. به گزارش ايسنا، محسن پاک‌آيين در چهارمين نشست تخصصي حقوق بشري آمريکايي از منظر مقام معظم رهبري، گفت: بحث افول آمريکا يکي از گفتمان‌هاي اصلي رهبري است. افول به معني بدتر شدن وضعيت يک کشور با شاخص‌هاي موجود نسبت به گذشته است که آمريکا امروز در اين مسير افول قرار دارد. معاون بين الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري عنوان کرد: آمريکا هميشه به عنوان قدرت برتر جهان شناخته مي‌شد اما اکنون در مسير افول قرار گرفته است.

وي با بيان اينکه وضعيت کنوني آمريکا را بايد در دو مولفه قدرت و مقبوليت مورد بررسي قرار داد عنوان کرد: بر هم خوردن ارتباط آمريکا با قدرت‌هاي برتر جهان همچون روسيه، خروج از سازمان‌هايي همچون سازمان حقوق بشر و محيط زيست و ساير نهادهاي بين‌المللي ديگر موجب شده که در برابر آمريکا بايستند، اين چالش‌ها قدرت آمريکا را با افول روبه رو کرده است. وي حضور در سازمان تجارت جهاني و توجه به اقتصاد آزاد را از ديگر مولفه‌هاي قدرت آمريکا ذکر کرد و ادامه داد: اکنون به دليل اقدام متقابلي که ساير کشورهاي جهان در برابر آمريکا انجام داده اند، اين کشور را از لحاظ اقتصادي با چالش‌هاي بسياري مواجه کرده است. پاک آيين گفت: حضور آمريکا در اکثر نقاط جهان از ديگر مولفه‌هاي قدرتش بود که امروز به برکت حضور ايران و محور مقاومت و همراهي روسيه با ايران و وحدت نمايي ايران در عراق که باعث سقوط داعش شد امروز آمريکا در خاورميانه غايب و تنهاست. وي تاکيد کرد: آمريکا امروز در خاورميانه نفوذ ندارد و اين يکي از دلايل مهم افول اين کشور است. معاون بين الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري در ادامه با بيان اينکه مقبوليت به معني همراه کردن کشورهاي ديگر براي رسيدن به اهداف است گفت: امروز مقبوليت آمريکا به دليل جنايات حقوق بشري در اکثر نقاط جهان فرسايش يافته و حمايت افکار عمومي‌از آمريکا سلب شده است. وي خاطرنشان کرد: افشاگري جنايات آمريکا در جهان افول اين کشور را تسريع و بيشتر خواهد کرد.

قائم مقام وزیر کشور خواستار شد؛
قائم مقام وزیر کشور گفت: در عرصه خدمت رسانی به ملت ولایتمدار ایران مساله جناح مهم نیست چرا که انسان برای توسعه، تحول ایجاد می کند و باید در صحنه خدمت به نظام و ملت از هم سبقت گرفت. به گزارش ایرنا، سید حسین هاشمی در آیین تکریم و معارفه استانداران زنجان بابیان اینکه باید ذهن خود را با واقعیت ها تطبیق دهیم، اظهار داشت: با تغییر و تحولات موجود در منطقه، ایران اسلامی با اتحاد تک تک مردم همچنان در امنیت کامل به سر می برد.

قائم مقام وزیر کشور، سنت ماه محرم و برگزاری آیین های ویژه این ماه در زنجان را افتخاری بزرگ برای کشور دانست و افزود: کسی که متصل به مکتب حسینی باشد، شکستی برای او وجود ندارد.

هاشمی تاکید کرد: باید با وحدت کلمه و کمک به هم از امکانات موجود استان جهت رضایتمندی مردم استفاده شود.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار خدمت شاخصی است که در استان زنجان محقق شده است، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذاران حس کنند که امنیت صددرصد و تضمین شده برای سرمایه گذاری وجود دارد.

قائم مقام وزیر کشور گفت: فضا برای سرمایه گذاری و توسعه به معنی و مفهوم واقعی در استان زنجان محقق شده است که باید ادامه داشته باشد.