مديرعامل بانک کشاورزي خبر داد؛
گروه بانک و بیمه: روح اله خدارحمي‌مديرعامل بانک کشاورزي گفت: اين بانک با استفاده از منابع صندوق توسعه ملي در مرحله نخست اجراي طرح توسعه اشتغال روستايي و عشايري توانست با 17 هزار و 299 طرح را با اعتباري 2 هزار و 560 ميليارد توماني در اين مناطق محقق کند.

وي در گفت و گوي با ايرنا افزود: با اجراي اين طرح‌ها نزديک 50 هزار شغل جديد در مناطق روستايي و عشايري کشور ايجاد شده است.

وي افزود: در مرحله نخست اجراي اين طرح، تعداد 18 هزار و 616 طرح روستايي و عشايري به مبلغ 3 هزار و 300 ميليارد تومان مصوب شد که از محل اين طرح‌ها براي 55 هزار و 655 نفر اشتغال ايجاد مي‌شد.

طرح توسعه روستايي و عشايري با اختصاص 1.5 ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي از اواخر سال گذشته با همکاري سه بانک و يک صندوق در کشور کليد خورد و عمليات اجرايي آن از ارديبهشت ماه امسال آغاز شد و قرار بود تا پايان آبان ماه امسال اين طرح‌ها به بهره برداري برسد؛ بانک‌هاي عامل در اين طرح قرار بود به ميزان تخصيص منابع از سوي صندوق توسعه ملي، به همين ميزان آورده داشته و به متقاضيان تسهيلات دهند.

رئيس هيات مديره بانک کشاورزي اظهار داشت: طرح توسعه اشتغال روستايي و عشايري از اولويت‌هاي دولت تدبير و اميد به شمار مي‌رود که بانک کشاورزي در اين بخش نقش بسزايي داشته و همچنان در حال اجراست.

وي تصريح کرد: براي اجراي اين طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملي مبلغ يک هزار و 500 ميليارد تومان به بانک کشاورزي تخصيص يافت که اين مبلغ به همراه اعتبارات خود بانک به 3 هزار و 300 ميليارتومان رسيد که تاکنون 2 هزار و 560 ميليارد تومان آن پرداخت شده و بقيه اين مبلغ بزودي پرداخت مي‌شود.

مديرعامل بانک کشاورزي گفت: با وجود اين که زمان مرحله نخست به پايان رسيده اما برخي از طرح‌هاي باقيمانده که با مشکلاتي چون نداشتن تضمين و دريافت مجوزهاي لازم روبرو هستند که اين موارد به زودي رفع خواهد شد.

وي ادامه داد: با عملکرد مثبت بانک کشاورزي در زمينه اجراي طرح‌هاي توسعه اشتغال روستايي و عشايري و هماهنگي‌هاي لازم براي واريز وجوه به نظر مي‌رسد در مراحل بعدي بيش از ميزان فعلي اشتغال ايجاد شود.

خدارحمي‌اظهار داشت: بيشتر طرح‌هايي ارسالي شامل احداث گلخانه‌هاي کوچک (چند هزار متري)، خريد دام‌هاي شناسنامه دار، دام‌هاي سنگين و سبک، زنبور عسل، صنايع دستي و گياهان دارويي است که اعتباري بين 80 ميليون تومان تا 20 ميليارد تومان نياز دارند.

وي اضافه کرد: اغلب اين طرح‌ها در سطح ملي و استاني توسط کارگروه‌هايي که تشکيل شده و دنبال مي‌شود؛ البته برخي از طرح‌هاي باقيمانده، طرح‌هاي بزرگي هستند که نيازمند همکاري و مساعدت کارگروه ملي هستند.

روح اله خدارحمي‌مديرعامل بانک کشاورزي افزود: مرحله دوم اجراي طرح توسعه روستايي و عشايري بزودي شروع مي‌شود.

رمز موفقيت بيمه آسيا همدلي و همفکري است

رمز موفقيت ، همدلي و همفکري خانواده بزرگ بيمه آسيا ست.به گزارش روابط عمومي‌بيمه آسيا ، مسعود بادين، نايب رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه آسيا در مراسم گراميداشت هفته بسيج با اشاره به نقش برجسته بسيج در ادارات و سازمان‌ها گفت : امروز همه کشوربسيجي هستند و انتظار اين است که با تفکر بسيجي و همسو با اقتصاد مقاومتي در مقابل توطئه‌هاي دشمنان به ويژه در حوزه اقتصاد رفتار کنيم. وي انتخاب مدير عامل بيمه آسيا در هفته بسيج را به فال نيک گرفت و اظهار داشت : اميدواريم با همدلي و همراهي خانواده بزرگ بيمه آسيا ، موفقيت‌هاي اين شرکت تداوم پيدا کند. مراسم گراميداشت هفته بسيج با حضور نايب رييس هيات مديره و مديرعامل، اعضاي هيات مديره ، معاونين، مديران و کارکنان بيمه آسيا ، مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه تهران بزرگ ، فرمانده مرکز بسيج وزارت امور اقتصاد و دارايي، سرکلانتر سوم فرماندهي انتظامي‌تهران بزرگ ، فرمانده ناحيه بسيج حضرت وليعصر و امامان جماعت بيمه آسيا در سالن اجتماعات بيمه آسيا برگزار شد.

پرداخت 22 درصد سود مشارکت

در منافع به بيمه‌هاي زندگي بيمه‌ملت

شرکت بيمه‌ملت سود قطعي مشارکت در منافع بيمه‌هاي زندگي بيمه ملت را محاسبه و به حساب بيمه‌گزاران واريز کرد. شرکت بيمه‌ملت از معدود شرکت‌هايي است که در سال‌هاي اخير همواره بالاترين نرخ قطعي سود مشارکت در منافع بيمه‌هاي زندگي و سرمايه‌گذاري را به خود اختصاص داده است.به گزارش روابط‌عمومي‌بيمه ملت، اين شرکت با تاکيد بر آيين‌نامه 68 شوراي عالي بيمه، در سال مالي نود و شش، 22 درصد سود قطعي به بيمه‌گزاران بيمه‌هاي زندگي در بيمه ملت پرداخت کرد.بنابر اين گزارش، محاسبات انجام شده در خصوص سود حاصل از عملکرد بيمه‌هاي زندگي بيمه‌ملت، بيان‌گر آن است که اين شرکت به اندوخته بيمه‌گزاران بيمه‌هاي عمر خود براي سال 1396 معادل 22 درصد سود قطعي پرداخت کرد. اين در صورتي است که در سال 96 سود تضميني بيمه‌هاي زندگي در صنعت بيمه، حداکثر 16 درصد تعيين شده بود.

حضور مستمر بيمه «ما»

در عالي‌ترين سطح توانگري مالي

بر اساس ارزيابي صورت‌هاي مالي مصوب سال 96 شركت بيمه "ما" توسط بيمه مركزي جمهوري اسلامي‌ايران، اين شركت موفق به كسب سطح 1 از سطوح 5 گانه توانگري موسسات مالي بيمه شده است . بنابر آئين نامه شماره 69 شورالي عالي بيمه توانگري مالي موسسات بيمه داراي 5 سطح است كه سطح 1 بالاترين سطح توانگري مالي بيمه گر به شمار مي‌آيد.شركت بيمه "ما" در طي هفت سال فعاليت خود با تكيه بر نيروي انساني متخصص ، آموزش بهينه و مستمر شبكه فروش و رعايت اصول حرفه اي، جايگاه مطلوبي در ميان شركت‌هاي بيمه در خصوص توانگري و شفافيت مالي کسب کرده است.

آيين کلنگ زني ساختمان جديد بيمه پاسارگاد

آيين کلنگ زني ساختمان جديد مرکزي بيمه پاسارگاد با حضور آقايان دکتر مجيد قاسمي‌رئيس هيأت مديره ، معصوم ضميري مدير عامل و نايب رئيس هيأت مديره ، اعضاي هيأت مديره، معاونين مديرعامل ، مديران کل بيمه پاسارگاد و اعضاي مديريت پروژه ، مهندسان مشاور و پيمانکار طرح در روز هشتم آذرماه برگزار شد.اين پروژه در زميني به مساحت ۲۰۳۴/۶ متر مربع و در ۱۷ طبقه در خيابان ميرداماد- خيابان دامن افشار واقع شده است و پيش‌بيني مي‌شود در مدت ۳۶ ماه احداث و بهره برداري شود.

حسين مهري مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: اين بانك از تمام ظرفيت‌هاي خود براي مشاركت در حل مشكلات اقتصادي كشور در شرايط حاضر استفاده خواهد كرد.به گزارش بانك صنعت و معدن ، وي كه در نشست صميمانه با فرزندان شهدا و ايثارگران بانك سخن مي‌گفت، ضمن بيان مطلب ياد شده افزود: داشتن سازماني پويا و دانش محور كه بتواند با انطباق با شرايط نوين داخلي و بين المللي به ماموريت‌هاي خود عمل كند نيازمند برنامه ريزي پويا و علمي‌است .حسين مهري در اين نشست نقش بانك صنعت و معدن را در اقتصاد كشور ، بويژه در شرايط كنوني ، بسيار موثر و حساس توصيف كرد و افزود : اين بانك مي‌تواند در رفع مشكلات اقتصادي ايران گام‌هاي اساسي بردارد.وي مديريت دانش و تقويت بدنه كارشناسي بانك را مورد تاكيد قرار داده و بيان داشت: شناسايي همكاران خلاق و نوآور در جهت ارتقاء به سطوح مديريتي از سياست‌هايي است كه در بانك صنعت و معدن دنبال مي‌شود.وي در اين ديدار افزود: تشكيل شوراي راهبردي با كميته‌هاي ويژه براي ارتقاء سطح خدمت‌رساني ، نوآوري ، بررسي مشكلات كارمندان و دستيابي به وضعيت مطلوب از ديگر برنامه‌هاي اين بانك است .وي تصريح كرد: شما فرزندان شهدا و ايثارگران مي‌توانيد راه پدران خود را با تحصيل دانش و تجربه و خدمت به ميهن اسلامي‌ادامه دهيد و در اين مسير بايد سپاسگزار زحمات مادرانتان باشيد كه در تربيت و هموار ساختن مسير پيشرفت شما كوشيده اند.

اجراي طرح اتصال کارت‌هاي بانکي به نظام مديريت مصرف سوخت کشور با بهره‌گيري از زيرساخت‌هاي تبادل داده و ابزارهاي تسويه و پرداخت در نظام بانكي انجام شد.به گزارش روابط عمومي‌بانك مركزي، همانگونه که در طرح توزيع سبد حمايتي دولت، بدون صرف يک ريال براي صدور کوپن کاغذي يا کارتهاي جديد، اتصال کارت‌هاي بانکي به زيرساخت رفاهي کشور انجام شد، در هفته‌اي که گذشت، به همت کارکنان بانک مرکزي، شرکت خدمات انفورماتيک و بانکها، استفاده از کارت‌هاي بانکي موجود به جاي کارت‌هاي سوخت ميسر شد.در اين طرح به جاي صدور کارت جديد سوخت، از طريق اتصال برخط به نظام پرداخت بانکي، از کارتهاي بانکي موجود هم ميهنان به عنوان کارت سوخت استفاده مي‌شود. براي انجام اين اتصال، با همکاري وزارت ارتباطات، رابط کاربري بسيار ساده و با کاربري آسان ايجاد شده که بر اساس کد ملي هر شخص، فهرست کارت‌هاي بانکي وي به نمايش درآمده و انتخاب يکي از آنها به عنوان کارت سوخت با سهولت و بدون نياز به ورود اطلاعات صورت مي‌گيرد. در ادامه هم ميهنان مي‌توانند از کارت بانکي خود هم براي سوخت‌گيري و هم پرداخت بهاي سوخت از طريق پايانه واحد اقدام کنند که در کاهش زمان و زحمت سوختگيري اثر‌گذارخواهد بود.يکي از محورهاي مهم اجراي اين طرح، هماهنگي بين دستگاهي براي اجراي طرحي ملي در زماني بسيار کوتاه است که نويدبخش توسعه آن به ساير خدمات دولت و اجراي موفق الگوهاي دولت الکترونيکي است؛ که با همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي انجام شد.

بانک قرض الحسنه مهر ايران به هموطناني که براي اجراي طرح پرداخت الکترونيک بهاي سوخت با كارت هوشمند از كارت‌هاي شتابي اين بانك استفاده كنند، با محاسبه معدل حساب مشتريان تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي‌كند.به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، به منظور سهولت هموطنان در پرداخت بهاي سوخت، اجراي طرح پرداخت الکترونيک بهاي سوخت با کارت هوشمند از طريق كارت‌هاي شتابي بانك قرض الحسنه مهر ايران امكان پذير است و متقاضيان علاوه بر استفاده از خدمات فوق، از محل ميانگين گردش حساب خود از تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد ۴ درصد نيز برخوردار مي‌شوند.شايان ذکر است که متقاضيان براي اتصال کارت بانک قرض الحسنه مهر ايران به كارت سوخت مي‌توانند راهنماي عملياتي اتصال كارت را از طريق لينك زير مطالعه نمايند.با اين اتصال، هموطنان مي‌توانند توسط کارت‌هاي شتابي بانک قرض الحسنه مهر ايران و با استفاده از پايانه ويژه پرداخت بهاي سوخت نصب شده بر روي سکوهاي سوختگيري(Online) بهاي سوخت اتومبيل خود را پرداخت نمايند و از خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي اين بانک نيز برخوردار شوند.

سيدجعفر صدري مدير امور فناوري‌اطلاعات بانک صادرات ايران از ارائه امتيازات ويژه براي کساني که سپهرکارت‌هاي اين بانک را به عنوان کارت‌سوخت انتخاب کنند، خبر داد.به گزارش روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، وي با اعلام اين خبر افزود: همکاري و هماهنگي حداکثري اين بانک با پروژه‌هاي بزرگ ملي همواره وجود داشته و در طرح اتصال کارت‌هاي بانکي به کارت‌سوخت نيز در مرحله اول، امکان انتخاب بيش از ٢٧ ميليون سپهر کارت بانک صادرات ايران در درگاه ملي خدمات دولت همراه فراهم شده است.وي تاکيد کرد: بانک صادرات ايران براي مشترياني که کارت بانکي اين بانک را به عنوان کارت سوخت خود تعيين کنند، برنامه‌هاي ويژه‌اي در نظر گرفته شده که جزييات اين برنامه‌ها به زودي اعلام مي‌شود.وي افزود: بانک صادرات ايران جايگاه ويژه‌اي در سرويس‌دهي به مشتريان براي اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي ملي داشته به‌نحوي که در حال حاضر چهار ميليون خانوار يارانه خود را از طريق حساب‌هاي اين بانک دريافت مي‌کنند و بخش عمده‌اي از مردم کشور نيز سود سهام عدالت خود را نيز از اين طريق وصول مي‌کنند.

کلنگ احداث دومين مجتمع آموزشي بانک سينا در روستاي ده بالا از توابع رمشک در قلعه گنج کرمان با حضور رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي، قائم مقام و جمعي از مديران و اعضاي کميته خيرين بانک، مسئولان و اهالي منطقه به زمين زده شد. به گزارش روابط عمومي‌بانک سينا سعيدي کيا رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي‌افزود: طرح اشتغالزايي روستاييان در تمامي‌استان‌ها در حال اجراست و براي هر استان مبلغ ۲۰ ميليارد تومان و براي هر طرح روستايي ۲ ميليارد تومان درنظر گرفته شده که از طريق بانک سينا پرداخت مي‌شود. وي افزود: تاکنون پرونده ۲ هزار و ۶۰۰ مورد از طرح‌هاي توانمند سازي اهالي روستا‌ها به تصويب رسيده و به زودي از طريق استانداري‌ها براي پرداخت ابلاغ خواهد شد. وي افزود: تاکنون ۹ هزار شغل توسط بنياد مستضعفان از طريق همين طرح ايجاد شده است.در ادامه آقاي دکتر دانيالي قائم مقام بانک سينا هم گفت: خداوند را شاکريم که همراستا با سياست‌هاي کلان بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي‌مبني بر توانمندسازي مناطق کم برخوردار کشور، شاهد آغاز مراحل احداث دومين مدرسه از محل کمک‌هاي همکاران خير بانک هستيم.

تجارت-استان ايلام:مديرکل پدافند غير عامل استان ايلام گفت: پدافند پشتوانه اقتدار ملي و درصدد تکميل زير ساخت‌هاي ثقلي کشور است بنابراين با تقويت اين موارد دشمن نمي‌تواند با افزايش هزينه‌ها به تهاجم اقدام نمايد.مديرکل پدافند غير عامل استان ايلام عصر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه استان ايلام گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون9 رزمايش در سطح استان برگزار شده که ۵ مورد آن در هفته پدافند غيرعامل مطابق با شرايط محيطي، سياسي و منطقه بوده است.وي افزود: يکي از اهداف پدافند غير عامل افزايش باز دارندگي کشور در عرصه‌هاي مختلف با توجه به کارکرد زيرساخت‌ها و موقعيت جغرافيايي کشور است.مديرکل پدافند غير عامل استان ايلام اظهار داشت: پدافند غير عامل ضمن توجه به مؤلفه‌هاي قدرت، ضعف‌ها و چالش‌ها را شناسايي و با تقويت به بازدارندگي در مقابل تهديدات دشمن کمک خواهد کرد.وي تصريح کرد: پدافند مبتني بر دفاع است نه هجمه، بنابراين مکتب تشيع معتقد به دفاع است و براي حفظ دستاوردهاي نظام تلاش خواهد کرد زيرا سياست‌ها مبتني بر تنش زدايي است.

تجارت-علي کيواني - شهريار، باحضور مسئولان شهرستاني مراسم اختتاميه آثار مدرسين انجمن خوشنويسان و نقاشيخط‌هاي استاد مراد فتاحي در نگارخانه فرهنگسراي امام علي فاز سه انديشه برگزارشد. همزمان با فصل دوم هفته فرهنگي شهرستان شهريار ومجوز اين اداره باهمکاري معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري انديشه آئين اختتاميه نمايشگاه آثار گروهي مدرسين انجمن خوشنويسان و نقاشيخط استاد مراد فتاحي برگزارشد. بنا بر همين گزارش، در مورخه هفتم آذرماه ازساعت ١١ در نگارخانه فرهنگسراي امام علي (ع) و باحضور فرنياپور معاون سياسي انتظامي‌فرمانداري، علي پناه رئيس اداره، اعضاي شوراي اسلامي‌شهرانديشه، ميرزاده معاون فرهنگي واجتماعي شهرداري انديشه، هنرمندان صاحب اثر وهنرجويان رشته‌هاي هنري هنرستانهاي شهرانديشه بااهداي لوح سپاس از دست اندرکاران و هنرمندان تجليل بعمل آمد.

برگزاري صبحگاه مشترک سپاه ناحيه بهبهان با اجتماع بزرگ بسيجيان

تجارت-استان خوزستان:همزمان با سالروز تشکيل بسيج مستضعفين در ۵آذر ۵۸ صبحگاه مشترک سپاه ناحيه مقاومت بهبهان با اجتماع بزرگ بسيجيان اين شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار،فرمانده سپاه ناحيه مقاومت بسيج بهبهان، فرمانده تيپ مخصوص امام حسن مجتبي(ع)،رئيس دادگستري،دادستان،وفرماندهان نظامي‌و انتظامي‌وساير مسئولان اين شهرستان در محل سپاه ناحيه مقاومت بسيج بهبهان برگزار گرديد .دراين همايش بزرگ بسيجيان شهرستان بهبهان با دسته‌هاي سازماندهي شده در گردان‌هاي مختلف اقتدار و شکوه عظمت بسيج را به نمايش گذاشتندفرمانده ناحيه مقاومت بسيج بهبهان در اين اجتماع بزرگ ضمن گراميداشت هفته بسيج، گفت: خداوند را شاکريم که در آستانه چهلمين سالگرد اين نهاد مردمي‌وچهلمين سالگرد نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران اين مراسم باشکوه را برگزار مي‌کنيمسرهنگ خيران پور با بيان اينکه بسيج اين شجره طيبه پس از شکل‌گيري به فرمان امام (ره) هر روز شکوفا ترشد و امروز يکي از پرافتخار‌ترين نهاد‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران بشمار مي‌آيد و خاطر نشان کرد بسيج الگويي کار آمد و نماد اقتدار ملي است وبا اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري که فرموده‌اند بسيج نيروي کارآمد همه ميدان‌ها است ، افزود: بسيج با توانمندي‌ها و روحيه جهادي که در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي ،فرهنگي واقتصادي حضور داشته است و با عمل در هشت سال دفاع مقدس وبعد از دوران دفاع مقدس به اثبات رسانيده ودر راستاي خدمتگزاري و خدمت‌رساني با حضور خود باعث پيشرفت‌هاي عظمي‌در کشورمان شده‌اند ضمن اينکه ديگر کشورها نيز از اين تفکر جهادي واين نيروي عظيم دارند بهرمند مي‌شوند و همچنين با محوريت نظامي‌وامنيتي نيز با توجه به فرهنگ ايثار و شهادت کشور را در برابر تهاجمات و نقشه‌هاي شوم دشمنان مصون نگاه مي‌دارد ودر طول جنگ تحميلي در خط مقدم دفاع نمودند

تجارت-چهلمين جلسه کميته راهبردي عمليات شرکت ملي حفاري ايران در سال جاري روز دوشنبه (پنجم آذرماه) با حضور مدير عامل و رئيس هيأت مديره جديد شرکت برگزار شد.در اين نشست که قائم مقام و معاونان مديرعامل و مديران بخش‌هاي عملياتي و اجرايي شرکت حضور داشتند، مهندس سيد عبدالله موسوي با اشاره به توانمندي‌هاي شرکت از نظر برخورداري از نيروهاي مجرب و کارآمد و تجهيزات کاربردي، برنامه ريزي براي افزايش راندمان عمليات حفاري را مورد تاکيد قرار داد.وي گفت: انجام کارهاي عملياتي بايد بر مبناي رعايت کامل استانداردهاي کار حفاري و ضوابط HSE صورت پذيرد و در اين راستا علاوه بر توجه بيشتر به برگزاري دوره‌هاي آموزش‌هاي تخصصي و عمومي‌همسو با فرهنگ سازي ، سلامت کار امري ضروري است.

موسوي با بيان اينکه فعاليت‌هاي عملياتي بر روي دکل‌ها مي‌بايست بر اساس دستور العمل‌هاي تدوين شده باشد، اظهار کرد: در هرکاري لازم است براي پيشگيري از حوادث احتمالي، الزامات HSE به طور کامل رعايت و در همين ارتباط بحث آموزش نهادينه شود.مديرعامل و رئيس هيأت مديره شرکت ملي حفاري ايران گفت: همچنين در اين راستا جا دارد تجهيزات ايمني در دستگاه‌هاي حفاري براساس استانداردها و ضوابط HSEبازنگري و بروز‌رساني شود.وي افزود: ماهيت کار ما عملياتي است و اين مسئوليت ايجاب مي‌کند که به طور مستمر روند پيشرفت و چالش‌ها بررسي ، پايش و با مشخص شدن علل و عوامل بروز مشکل، نسبت به رفع اشکالات که مي‌تواند در شتاب بخشي در روند حفاري اثر‌گذارباشد در سريع‌ترين زمان ممکن اقدام گردد.موسوي فرآيند نگري و کار سيستمي‌در شرکت را مورد تاکيد قرار دارد و طراحي و تهيه نرم افزارهاي تخصصي به منظور تمرکز و پايش فعاليت‌ها، اصلاح ساختارها با هدف چابک سازي سازمان و استفاده از توانمندي علمي‌و تخصصي همکاران نخبه را خاطرنشان و مديريت برنامه ريزي تلفيقي را به نظارت کارشناسي بر عملکرد و فعاليت‌هاي شرکت در بخش‌هاي مختلف موظف کرد.مديرعامل و رئيس هيأت مديره شرکت ملي حفاري ايران با تقدير از کارکنان شرکت در چهار دهه گذشته که با همت والاي خود در جهت رشد و شکوفايي اين مجموعه بزرگ صنعتي تلاش بي وقفه‌اي نمودند، گفت: مجموعه مديران و کارکنان سختکوش شرکت جا دارد با همدلي، انسجام و خرد جمعي عزم خود را جزم و در جهت بالندگي هر چه بيشتر اين سازمان به عنوان يک گنجينه ارزشمند در صنعت نفت کشور تمامي‌مساعي خود را به کار گيرند.وي با اشاره به اينکه تمامي‌دستگاه‌هاي حفاري شرکت از جمله سه دکل دريايي ملکي بايد به موقع بازسازي و نوسازي (اورهال) و روز آمد شوند، افزود: اداره بازاريابي و همکاري‌هاي بين المللي شرکت مي‌بايست نسبت به بازاريابي و زمينه سازي براي حضور فعال در مناقصات داخلي و بين المللي تلاش بيش از پيش نمايد.در اين نشست سعيد قرباني مدير HSE ، مديريت بحران، پدافند غيرعامل و فوريت‌هاي پزشکي و بابک زنگنه مدير برنامه ريزي تلفيقي شرکت گزارشي از حوزه مسئوليت خود را در يک هفته گذشته ارايه دادند.در اين جلسه مقرر شد نشست‌هاي هفتگي اين کميته تحت عنوان جلسات صبحگاهي به صورت روزانه برگزار شود و در مورد مسائل و موارد طرح شده که منتج به نتيجه شود، تصميم‌گيري و براي اجرا به واحدهاي ذيربط ابلاغ گردد.

تجارت-جزيره قشم:عضو هيات مديره سازمان منطقه آزاد قشم از مردم جزيره به عنوان مرزبانان لايق و ميراث داران شايسته اين مرز و بوم براي حفاظت از اراضي ملي اين منطقه ياد کرد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، عبدالجواد کمالي با حضور در کارگاه آموزشي حفاظت از اراضي ملي، با اشاره به اهميت بررسي اين مساله بيان داشت: همان گونه که مردم قشم در طول تاريخ اجازه تعرض يک وجب از خاک جزيره را به بيگانگان ندادند، امروز هم راضي به تصرف اراضي ملي و دولتي در اين جزيره نيستند.وي گفت: سازمان منطقه آزاد قشم مصمم است تا با بهره‌گيري از ظرفيت ائمه جمعه، شوراها و دهياري‌ها، مشکلات به جا مانده از گذشته‌هاي دور در اين حوزه را برطرف نمايد.عضو هيات مديره سازمان منطقه آزاد قشم افزود: از زمان مديرعاملي حميدرضا مومني در راس اين سازمان طي چهارسال گذشته، شاهد مشارکت و تعامل عملي مردم در اين منطقه بوده ايم که حاصل آن در پيشرفت‌هاي اتفاق افتاده در سطح جزيره کاملا مشهود است.به گفته کمالي، از آنجاکه جلوگيري از تضييع حقوق بيت المال و احقاق حقوق قشموندان مورد تاکيد مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مي‌باشد، تنها با نگاه تعاملي و مشارکت عمومي، مي‌توان به اين مهم دست يافت.وي در ادامه با ابراز قدرداني از زحمات دادستاني شهرستان قشم، حسين رفيعي مشاور امنيتي و انتظامي‌مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مديريت املاک و مستغلات اين سازمان، ادامه داد: با تلاش پيگير اين مجموعه‌ها شاهد تغييرات و اصلاحات مثبت در حوزه رفع تصرفات غيرقانوني در جزيره قشم هستيم.عضو هيات مديره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: شوراهاي اسلامي‌و دهياران جزيره قشم هم مي‌توانند مردم را با روند قانوني مراحل ثبت املاک در مورد زمين‌هاي خود آگاه نمايند.شايان ذکر است، علاوه بر عبدالجواد کمالي عضو هيات مديره سازمان منطقه آزاد قشم در اين کارگاه آموزشي، غلامرضا پاسلاري مشاور مديرعامل در امور شوراها، احمد ديرستاني مدير املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم، محمد باقري معاون دادستان، محمد جهين بخشدار مرکزي، محمدرضا ترکي مدير بنياد مسکن انقلاب اسلامي، مالک يزدان پناه مدير جهاد کشاورزي، اکبر محمود زاده مدير منابع طبيعي شهرستان قشم و شماري از امامان جمعه روستاهاي مختلف جزيره به اتفاق روساي شورا و دهياران بخش مرکزي در محل سالن اجتماعات معراج روستاي تنبان حضور داشتند.

تجارت-استان اصفهان:مديرعامل فولاد مبارکه در جلسۀ اختتاميۀ مميزي خارجي سيستم‌هاي يکپارچۀ شرکت گفت: برنامۀ مميزي خارجي استانداردهاي يکپارچۀ مديريتي شرکت فولاد مبارکه به پايان رسيد و در نهايت با توجه به گزارش ارائه شده از سوي تيم مميزي، همۀ استانداردهاي مديريتي شرکت فولاد مبارکه مجدداً تمديد شدند.مهندس حميدرضا عظيميان در اين جلسه ضمن قدرداني از تلاش مديريت و کارکنان شرکت در فرايند اين مميزي گفت: جاي بسي خرسندي است که فولاد مبارکه همواره در مسير تعالي و رشد بوده است. بايد اين موفقيت را ارج نهيم و از آن حراست کنيم؛ چراکه امروز دشمن بيشتر از هر زمان ديگر، اقتصاد کشور را هدف قرار داده و سعي دارد با سخت کردن وضعيت معيشت مردم به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران ضربه بزند.وي فولاد مبارکه را محور اصلي توليد و توسعۀ فولاد کشور و پيشران بسياري از ديگر صنايع خواند و با تأکيد بر ضرورت بومي‌سازي و تأمين اقلام و تجهيزات موردنياز شرکت از داخل کشور خاطرنشان کرد: تاريخ نشان ميدهد که همواره انسان‌هايي که خواسته‌اند، توانسته‌اند؛ بنابراين بايد با رفتار توأم با آگاهي و اميد و با حرکت جمعي متوازن در مسير اهداف فولاد مبارکه گام برداريم و نگذاريم در اين فرايند خللي ايجاد شود.مديرعامل فولاد مبارکه با تأکيد بر اينکه بايد انرژي خود را بر دستيابي به اهداف و اولويت‌هاي اصلي شرکت متمرکز کنيم تصريح کرد: يکي از راهکارهاي مهم براي ادامۀ مسير تعالي فولاد مبارکه اين است که همۀ مديران و کارکنان يافته‌هاي تيم مميزي را بررسي و در رفع موارد در کوتاهترين زمان ممکن اقدام کنند.وي در بخش پاياني سخنان خود گفت: مديران و کارکنان گروه فولاد مبارکه نبايد فراموش کنند که با گردش چرخ صنعت اين گروه، خانواده‌هاي بسياري در سراسر کشور امرارمعاش مي‌کنند؛ بنابراين در اين شرايط حساس بايد با احساس مسئوليت بيشتري به انجام وظايف خود همت گماريم.در همين خصوص، منوچهر نيکفر معاون تکنولوژي شرکت نيز کسب اين موفقيت ارزشمند را تبريک گفت و با اشاره به اينکه مميزي فرصتي است براي ارزيابي سيستم‌ها و يادگيري، در تشريح اين مميزي افزود: مميزي مذکور شامل مديريت کيفيت، مديريت ايمني و بهداشت شغلي، مديريت زيست محيطي، مديريت انرژي، مديريت شکايات مشتريان، مديريت رضايت مشتريان و مديريت آموزش در قالب يک تيم هشت نفره از شرکت SGS سوئيس به مدت ۷۴ نفر روز از تاريخ ۵/۰۸/۹۷ تا ۳۰/۰۸/۹۷ به طول انجاميد.وي حوزه‌هاي تمرکز مميزي خارجي شرکت در اين دوره را مشتمل بر اطلاع رساني، آموزش و اجراي صحيح دستورالعمل‌ها و گردشکارها، شاخص‌هاي فرايندي و اقدام اصلاحي (کيفيت، رضايت و ادعاي مشتريان)، اهداف و برنامه‌هاي مرتبط با مديريت انرژي، تحقق اهداف و پروژه‌هاي محيط زيستي، کاليبراسيون تجهيزات پايش و اندازه‌گيري و مديريت ريسک (اهداف/ ايمني و بهداشت) دانست.