حسين زاده اعلام کرد:
مديرعامل بانک ملي ايران درباره عملکرد اين بانک در زمينه خروج از بنگاه داري گفت: بانک ملي ايران در راستاي خروج از بنگاه داري، تمامي‌شرکت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي را به فروش گذاشته است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در گفت ‌و گو با خبرگزاري خانه ملت، درباره انتقادات به عملکرد بانک ملي ايران در تامين ارز مورد نياز زائرين اربعين حسيني(ع) گفت: بايد توجه شود زماني ماموريت ارائه ارز به نرخ دولتي به زائران اربعين به ما داده شد که هيچ بانکي اين ماموريت را نپذيرفت. مديرعامل بانک ملي ايران ادامه داد: ماموريت تامين ارز مورد نياز زائرين اربعين حسيني(ع) در شرايطي به بانک ملي ايران محول شد که جمعيت قابل توجهي از زائران به عراق سفر کرده يا در آستانه سفر بودند. حسين زاده ادامه داد: سئوال اين است که اگر بانک ملي ايران ماموريت ارائه ارز به نرخ دولتي به زائران اربعين حسيني(ع) را بر عهده نمي‌گرفت، در شرايطي که بانک ديگري نيز خدمات مذکور را ارائه نمي‌داد، وضعيت زائران بهتر مي‌شد يا بدتر؟ مديرعامل بانک ملي ايران با اشاره به کارشکني سوداگران ارزي براي ايجاد خلل در کار باجه‌هاي ارائه ارز بانک ملي ايران به زائران افزود: در انتقادات به بانک ملي ايران در موضوع ارز اربعين حسيني(ع) گاهي کم لطفي مي‌شود؛ حداقل بايد شرايط فعاليت و مدت زماني که براي انجام ماموريت وجود داشت، در قضاوت عملکرد لحاظ شود. حسين زاده همچنين درباره عملکرد بانک ملي ايران در زمينه خروج از بنگاه داري گفت: بانک ملي ايران در راستاي خروج از بنگاه داري، تمامي‌شرکت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي را به فروش گذاشته است. مديرعامل بانک ملي ايران افزود: تمامي‌خريداران بخش خصوصي که از شرايط کافي برخوردارند، مي‌توانند بنگاه‌هاي اقتصاي بانک ملي ايران را خريداري کنند. حسين زاده در پاسخ به اين سئوال که آيا قيمت بنگاه‌هاي اقتصادي بانک ملي بالا نيست؟ گفت: قيمت بنگاه‌هاي اقتصادي بانک ملي ايران بر اساس نرخ کارشناسي است و قيمت شرکت‌هاي بورسي متعلق به بانک نيز بر اساس ساز و کار بورس مشخص مي‌شود. مديرعامل بانک ملي ايران يادآور شد: ارزش بنگاه‌هاي اقتصادي که بانک ملي ايران تا کنون به فروش رسانده، سه هزار ميليارد تومان بوده است.

امضاي قرارداد "بيمه زندگي خاورميانه"

و "وزارت علوم، تحقيقات و فناوري"

قرارداد بيمه نامه مستمري تکميلي ميان شرکت "بيمه زندگي خاورميانه و ستاد امور رفاهي هيأت علمي‌و کارکنان "وزارت علوم، تحقيقات و فناوري" در تاريخ پنجم آذرماه 1397 منعقد گرديد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه زندگي خاورميانه، اين طرح ارائه دهنده خدمات بيمه‌نامه عمر و مستمري به متقاضيان استفاده از آن بوده و با جمع‌آوري منابع مالي براي هر فرد، بازدهي کافي در دوران بازنشستگي را به ارمغان مي‌آورد. همچنين با فراهم آوردن مجموعه‌اي از پرداخت‌هاي دوره‌اي از طريق انباشت تدريجي مبالغ حق بيمه به افزايش قدرت درآمد دوران بازنشستگي و اتکا به نفس بازنشستگان از لحاظ مالي کمک ارزشمندي مي‌نمايد.

*مزاياي بيمه نامه مستمري تکميلي بيمه زندگي خاورميانه :تکميل درآمد دوران بازنشستگي با دريافت‌هاي مستمري وابسته به تورم اقتصادي - برخورداري از پوشش بيمه عمر و پوشش‌هاي تکميلي در مدت پرداخت حق بيمه - اختصاص يافتن سود تضمين به همراه سود مشارکت در منافع به اندوخته بيمه نامه‌ها

امکان بازخريد بيمه نامه پس از گذشت حداقل دو سال از صدور بيمه نامه (درطول مدت پرداخت حق بيمه و در زمان دريافت مستمري)

امکان دريافت وام تا 90 % مبلغ اندوخته بيمه نامه (پس از گذشت حداقل دو سال از صدور بيمه نامه تا قبل از شروع دريافت مستمري)

روش‌هاي پرداخت مبالغ حق بيمه : سالانه / شش ماهه / سه ماهه / ماهانه - با حداقل مدت 5 سال و حداکثر مدت 40 سال

روش‌هاي دريافت مبالغ مستمري: سالانه / شش ماهه / سه ماهه / ماهانه - با حداقل مدت 5 سال و حداکثر مدت مادام العمر

*پوشش‌هاي تکميلي بيمه نامه مستمري"قابل ارائه در زمان پرداخت حق بيمه": فوت بر اثر حادثه - امراض خاص - معافيت از پرداخت حق بيمه در صورت از کارافتادگي

بيمه آرمان در 13 آذر

از استارتاپ آوانس رونمايي مي‌کند

مدير تحقيق و توسعه بيمه آرمان از رونمايي استارتاپ و اپليکيشن بيمه‌اي اين شرکت با عنوان استارتاپ آوانس در همايش بيمه و توسعه خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، ايمان آقابيگي اعلام کرد بيمه آرمان نخستين شرکت بيمه‌اي فعال در حوزه استارتاپ‌ها بود که اولين رويداد استارتاپي و ماراتن برنامه‌نويسي بيمه را با عنوان بيمه تک(Bimeh tech) در اواخر مهرماه 1396 در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار کرد.

وي افزود استارتاپ آوانس، ايده يکي از سه تيم برگزيده اين رويداد است که با حمايت مالي بيمه آرمان و همکاري شتابدهنده فارابي برگزار شد و به عنوان اولين استارتاپ کشور در حوزه UBI يا بيمه نامه‌هاي استفاده محور مبتني بر شخص و مسافت، فعاليت خود را با ارائه بيمه نامه‌هاي زماني و جاده‌اي آغاز خواهد کرد. با اين برنامه و اپليکيشن، رانندگان به راحتي مي‌توانند با وارد کردن اطلاعات خودرو، به صورت آنلاين بيمه نامه‌هاي کوتاه مدت ساعتي و يک روزه خريداري نمايند.

بت شکن افزايش سرمايه بانک مسکن از طريق بازپرداخت طرح مسکن مهر را به عنوان يک مکانيزم جديد براي افزايش ظرفيت تسهيلات دهي در بخش مسکن معرفي کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا،کارشناسان اقتصادي و پولي کشور، همواره بر ضرورت افزايش سرمايه بانک و رسيدن آن به حد استانداردهاي جهاني تاکيد کردند. محمد‌هاشم بت شکن با بيان اين که در حال حاضر افزايش سرمايه، باعث ايجاد يک ظرفيت جديد در بانک‌ها مي‌شود، گفت: اگر يک نگاه کلي و جامع داشته باشيم، به دليل خاصيت اهرمي‌که در بحث افزايش سرمايه وجود دارد، به ازاي يک واحد افزايش سرمايه مي‌توان 8 تا 12 برابر به ظرفيت تسهيلات دهي هر بانک اضافه کرد، بنابراين در هر بانک، افزايش سرمايه يک عامل مهم براي افزايش ظرفيت تسهيلات دهي محسوب مي‌شود. وي با بيان اين موضوع به راهکار‌هاي پيشنهادي افزايش سرمايه بانک مسکن اشاره کرد و گفت: در سال‌هاي گذشته، بانک مرکزي براي اجرايي کردن مسکن مهر يک خط اعتباري 45 هزار ميليارد توماني در نظر گرفته است که اگر وصولي‌هاي اين طرح به سمت افزايش سرمايه بانک مسکن هدايت شود، باعث افزيش ظرفيت تسهيلات دهي در بانک مسکن خواهد شد.

خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران در گفتگو با ايبِنا تاکيد کرد که مولفه‌هاي اثرگذار در طراحي و انجام رمزارزها نيازمند سياست‌هاي کلي بانک مرکزي و وزارت اقتصاد است. خسرو فرحي در اين گفتگو درباره طراحي و اجراي رمز ارز ملي که قرار بود وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با همکاري پست بانک ايران جلو ببرد، گفت: پست بانک با همکاري دانشگاه صنعتي شريفي طرحي را به طور پايلوت جلو برد، ولي مولفه‌هاي اثرگذار و مشخصات رمزارزها نيازمند سياست‌هاي کلي در بانک مرکزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي است. وي با بيان اينکه شرکت خدمات انفورماتيک نيز طرحي را به شکل پايلوت در زمينه طراحي و اجراي رمز ارز ملي اجرا کرده است، افزود: به نظر مي‌رسد که بانک مرکزي و شرکت خدمات در حال دنبال کردن آن طرح هستند و متناسب با وضعيت روز راهکارهايي را در اين زمينه ارائه خواهند کرد. سيدابوطالب نجفي مديرعامل شرکت خدمات انفورماتيک در گفتگو با ايبِنا با تشريح جزييات طرح پايلوت رمزارز ملي گفت: رمزارز ملي توسط شرکت خدمات انفورماتيک و به درخواست بانک مرکزي جهت استفاده از فناوري‌هاي نوين در توسعه خدمات نظام بانکي کشور طراحي و توسعه داده شده است.

اعتبارسنجي جايگزين وثيقه‌هاي بانکي در اعطاي تسهيلات بانک قرض الحسنه رسالت شده است. مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با بيان اين خبر گفت: در اعتبارسنجي، اعتبارمشتري ملاک پرداخت تسهيلات شده و از مشکلات وثيقه‌هاي بانکي کاسته خواهد شد. محمدحسين حسين زاده با بيان اينکه خدمات بانک قرض الحسنه رسالت شرعي، آسان و ارزان در بستري مدرن است، افزود: از سال 96 سامانه اعتبارسنجي مرآت براي بررسي سوابق عملکرد بانکي به منظور ضمانت پرداخت ماهيانه تسهيلات توسط مشتريان و با هدف تسهيل در پرداخت تسهيلات به کار گرفته شد، چرا که درصورت تاييد اعتبار وام گيرنده، براي دريافت تسهيلات قرض الحسنه ديگر نيازي به ضامن نيست. وي با بيان اينکه کرامت اشخاص سرلوحه مرآت است، اظهارداشت: اعتبارسنجي وظيفه دارد از جاهاي مختلف اطلاعات را تجميع، تحليل و پردازش کند و بر اساس آن ظرفيت بدهي افراد مشخص شود. وي شغل، درآمد (توانايي بازپرداخت)، عملکر مالي و رفتاري مشتري را متغيرهاي مبنايي در اين سامانه اعلام کرد. مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت صرفه جويي در وقت و هزينه را از جمله مزاياي استفاده از سامانه اعتبارسنجي مرآت عنوان وگفت: از ابتداي سال جاري تاکنون حدود 700هزار نفر به عضويت سامانه اعتبارسنجي مرآت درآمده اند.

پرتوافکنان عضو هيئت‌مديره اظهار داشت: بانک سپه همراه شرکت بازرگاني دولتي، نيازهاي صنعت آرد کشور را برطرف خواهد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه، پرتوافکنان در مراسم رونمايي از سامانه فروش آرد ساير مصارف که در محل انستيتو تحقيقات کشور برگزار شد، گفت: بانک سپه با شرکت بازرگاني دولتي در تأمين مالي واحدهاي مرتبط با صنعت نان و آرد کشور همراه خواهد بود. عضو هيئت‌مديره در اين مراسم با اشاره به عملکرد نخستين بانک ايراني در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي خاطرنشان کرد: بانک سپه طي سال‌هاي اخير بالغ‌بر 12 ميليارد دلار در صنايع بالادستي در حوزه‌هاي پالايشگاه، نيروگاه، پتروشيمي، نفت و سيمان سرمايه‌گذاري کرده که رقم شايان توجهي است. وي افزود: سرمايه‌گذاري‌هاي بانک سپه از محل منابع صندوق توسعه ملي مديريت‌شده و بانک سپه يکي از بانک‌هاي اصلي و عامل صندوق توسعه ملي است. پرتوافکنان بابيان اينکه صنايع معدني کشور شامل: چادرملو، گل گهر و گهر زمين، شرکت‌هايي هستند که با سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت بانک سپه به بهره‌برداري رسيده‌اند، تصريح کرد: معادن کشور با بانک سپه شناخته مي‌شوند.

در آخرين ارزيابي نشريه بين‌المللي بنکر، بانک آينده در سال 2018 ميلادي، به عنوان بانک سال جمهوري اسلامي‌ايران
(Bank of The Year in Iran) انتخاب و تنديس و گواهي بنکر به بانک آينده اعطا شد. با اين رويکرد و تحليل دقيق شاخص‌هاي مالي و استراتژيک، نشريه بين‌المللي بنکر در سال جاري، در قالب ارزيابي و انتخاب بانک‌هاي سال کشورهاي مختلف جهان، بانک آينده را به عنوان بانک سال جمهوري اسلامي‌ايران براي سال 2018 ميلادي، انتخاب و معرفي کرده است. نشريه معتبر بنکر (The Banker)، با بيش از 90 سال سابقه حرفه‌اي در زمينه بانکداري در سطح جهاني، هر سال با توجه به صورت‌هاي مالي حسابرسي شده مربوط به سال قبل مؤسسات مالي و بانکي و با در نظر گرفتن برخي شاخص‌ها از جمله: سود خالص، سرمايه پايه، بازده دارايي‌ها، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزينه به درآمد و نسبت تسهيلات غيرجاري، مزيت‌هاي استراتژيک، پاسخ‌گويي به نيازهاي بازار، قدرت رويارويي با تغييرات اقتصادي در دوره مالي موردنياز و مقايسه آن با دو دوره مالي متوالي قبلي، اقدام به ارزيابي بانک‌ها مي‌کند.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين که نگاه آينده نگر بانک شهر در حوزه اجتماعي، نشان بارز اصالت اين بانک است، گفت: بانک شهر پرچمدار کمک به اقتصاد فرهنگي در کشور است. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، محمد رضا پورابراهيمي‌با بيان اين مطلب اظهار کرد: روند اقدامات اين بانک در زمينه توسعه اقتصادي و حمايت از فضاي فرهنگي کشور، طي اين مدت قابل قبول و فوق العاده بوده است. وي با بيان اينکه بانک شهر به عنوان يک بنگاه اقتصادي شناخته مي‌شود، تصريح کرد: فعاليت اين بانک در زمينه بانکداري نه تنها سبب توسعه اقتصادي وعمراني در کلان شهرها شده، بلکه پايه گذارحرکت عظيمي‌در زمينه برگزاري نمايشگاه‌هاي کتاب درسطح کشور بوده است. پور ابراهيمي‌افزود: نمايشگاه‌هاي کتاب استاني از زمان ورود بانک شهر به اين عرصه جان تازه‌اي گرفته است و روند برگزاري آن نيز با پيشرفت‌هاي بسيار خوبي مواجه بوده است.

وي افزود: بانک شهر با سياست‌هاي اقتصادي و مالي خود و حمايت از ناشران توانسته روند جديدي در کمک به فعالان حوزه فرهنگ ايجاد کند.

تجارت استان بوشهر : با حضور مديرکل ، معاونين و روساي ادارات اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر هجدهمين جلسه کميته ايمني بنادر تابعه در سالن جلسات ساختمان برج بندر برگزار شد.به گزارش روابط عمومي، به منظور افزايش ضريب ايمني در بنادر و ابهاي استحفاظي استان بوشهر شد. هجدهمين جلسه کميته ايمني بنادر تابعه با حضور مهندس ارجمند زاده مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر، معاونين و روسات ادارات اداره کل بنادر و دريانوردي استان برگزار شد ،در ابتداي اين جلسه حجت خسروي کارشناس مسئول سوانح دريايي و دبير کميته ايمني بنادر تابعه ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل، به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده پرداخت.در ادامه نيز مسئولان حاضر در جلسه بترتيب ضمن بيان اقدامت انجام گرفته در ادارات خود به بيان راهکاهها و ارائه پيشنهاد پرداختند.

تجارت استان بوشهر: مديرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: 181 مورد چند قلوزايي از ابتداي امسال تا پايان مهرماه در اين استان به ثبت رسيده است.اسکندر پاسالار افزود: در اين مدت 176 مورد دوقلوزايي و 5 مورد سه قلو زايي ثبت شده است.وي بيان کرد: بيشترين تعداد چند قلوزايي در اين مدت با 59 مورد دوقلوزايي و 2 مورد سه قلوزايي مربوط به شهرستان بوشهر بوده است.مديرکل ثبت احوال استان افزود: از ابتداي امسال تا پايان مهرماه، 39 دوقلوزايي و 1 سه قلوزايي در شهرستان دشتستان و 18 دوقلوزايي و 1 سه قلوزايي در شهرستان گناوه به ثبت رسيده که رتبه‌هاي بعدي را به خود اختصاص داده است.پاسالار عنوان کرد: در اين مدت 11 هزار 707 مورد ولادت در استان بوشهر به ثبت رسيده که از اين تعداد 11 هزار و 340 مورد تک زايي بوده است.

مدير عامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي مطرح كرد:

تجارت-استان مرکزي: مدير عامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي گفت: 35 ليتر برثانيه، آب به منظور تامين زير ساخت در شهرک صنعتي خمين و ناحيه صنعتي شهيد سعيدي از خط انتقال سد کوچري خريداري شد.به گزارش روابط عمومي‌شركت شهركهاي صنعتي استالن مركزي مصطفي آمره مدير عامل شركت در نشست بررسي راهکارهاي واگذاري اجراي شبکه آبرساني کوچري به شهرک صنعتي خمين افزود: اين ميزان شامل 25 ليتر آب در ثانيه براي شهرک صنعتي خمين و 10 ليتر آب بر ثانيه براي ناحيه صنعتي شهيد سعيدي در شهابيه است.وي ادامه داد: براي اجراي اين طرح آبرساني به ناحيه صنعتي شهيد سعيدي، برنامه‌هاي مطالعاتي انجام و برآورد اعتباري آن نيز 55 ميليارد ريال پيش‌بيني شده که با اجراي مناقصه در آذر ماه کليد مي‌خورد.مدير عامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي بيان کرد: آب چاه‌هاي ناحيه صنعتي شهيد سعيدي خمين خشک شدند و با توجه به پتانسيل منطقه امکان کف شکني ندارند و اينک واحدهاي صنعتي مستقر در اين ناحيه براي تامين آب با مشکل مواجه هستند.آمره در ارتباط با آب شهرک صنعتي خمين گفت: آب شهرک صنعتي خمين در حال حاضر از 2 حلقه چاه تامين مي‌شود و مشکل کمبود آب ندارد اما براي توسعه واحدهاي صنعتي و استقرار واحدهاي صنعتي جديد برنامه ريزي شده است.مدير عامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان مرکزي افزود: اقدامات انجام شده در شهرک و نواحي صنعتي خمين در مقايسه با سال‌هاي قبل، از پيشرفت قابل توجهي برخوردار است.وي با بيان اينکه تصفيه خانه آب، زيرسازي و آسفالت و آبرساني از طرح‌هاي در حال اجرا در شهرک صنعتي خمين است تاکيد کرد: مرحله دوم تصفيه خانه فاضلاب شهرک صنعتي خمين يکي از اين طرح‌هاي مهم است که براي آن 40 ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته است. مديرعامل شرکت شهرک‌هاي استان مرکزي گفت: قرارداد اين طرح منعقد شده و عمليات اجرايي آن 50 درصد پيشرفت دارد.فرماندار خمين در اين نشست بر تامين زير ساخت‌هاي لازم براي توسعه سرمايه گذاري در 2 بخش کشاورزي و صنعتي تاکيد کرد و گفت: ناحيه صنعتي شهيد سعيدي و مجتمع گل و گياه خمين اکنون با چالش آب مواجه هستند.احمد طهراني افزود: تامين آب مورد نياز فعاليت صنايع از مهمترين دغدغه‌هاي سرمايه گذاران است و تامين آب مجتمع گلخانه‌اي اين شهرستان از طريق خريد چاه‌هاي اطراف بايد در دستور کار قرار گيرد.وي تاکيد کرد: افزايش سرمايه گذاري نيازمند تامين آب و اتخاذ تدبير و برنامه ريزي مطلوب از سوي مسئولان است.

تاکيد بر اصلاحات رفتاري

و ابزاري پيرامون مصرف بهينه آب

تجارت-استان اصفهان:رئيس آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در نشست آموزشي اولياء و مربيان شهرستان اردستان که با حضور بيش از 200 نفر از اولياء داش آموزان برگزار شد گفت: متوسط بارندگي در ايران يك سوم متوسط ميزان بارندگي جهان و حدود 250 ميليمتر در سال است بطوريکه 84 درصد از مساحت كشورمان در منطقه نيمه خشك، خشك و بياباني قرار گرفته و تنها 16 درصد از آن جزء مناطق مرطوب و نيمه مرطوب ميباشد.محسن شفيعا با اشاره به اقليم گرم وخشک کشور و استان عنوان کرد: در سالهاي اخير شرايط آب و هوايي استان به گونه ايي است که متوسط بارندگي به 210ميليمتر کاهش يافته بنابراين در چنين شرايطي مصرف آب بايد متناسب با منابع موجودباشد .وي به چگونگي راههاي مصرف بهينه اشاره کرد و افزود: از طريق اصلاحات ابزاري مانند استفاده از ابزار و تجهيزات کاهنده مصرف و اصلاحات رفتاري مي‌توان آب را درست مصرف کرد بعنوان مثال صرفه جويي با استفاده ازرويكرد اصلاحات ابزاري مانند نصب پرلاتورها (دُرفشان)، سَردوشها ، فلش تانكهاي کم مصرف دو حالته ،رگلاتورها يامحدود کننده‌هاي جريان آب است همچنين شيرآلات بهداشتي کم مصرف مانند ،اهرمي‌دومرحله‌اي و تك مرحله اي، الكترونيكي و فوتوالكترونيك و فشاري زمان دار (شير قطع اتوماتيك) از جمله تجهيزات کاهنده مصرف هستند.رئيس آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خانواده‌ها را به مصرف درست آب فرا خواند و بيان داشت: والدين کودکان در واقع الگوي رفتاري آنها را تشکيل مي‌دهيد بگونه ايي که کودکان رفتارهاي شما را در هنگام مصرف آب مشاهده سپس رفتار مصرفي خود را بر اساس همين مشاهدات تنظيم مي‌کنند .شفيعا درست مصرف آب را در سنين پايين بسيار حائز اهميت دانست و گفت: اولياء و مربيان دانش آموزان نقش بسزايي در نهادينه کردن مصرف بهينه آب در بين کودکان دارند پس مي‌طلبد والدين کودکان راههاي صحيح مصرف آب را بياموزند و با مصرف صحيح آب در خانه زمينه فرهنگ سازي مصرف بهينه آب در جامعه را فراهم کنند.وي به يکي از راههاي مصرف صحيح آب اشاره کرد و تصريح نمود: آمار نشان ميدهد که مصرف روزانه هر فرد به طور متوسط 150 ليتر آب تصفيه شده ميباشد. که 30% مصرف روزانه هر فرد ميباشد براي دوش گرفتن در نظر گرفته مي‌شود. بنابراين يک خانواده 4 نفره به طور متوسط روزانه 600 ليتر آب مصرف مينمايد. اين در حاليست که با استفاده ازدوش کم مصرف روزانه 50% در آب مورد نيازاستحمام خانواده صرفه جويي مي‌شود.ئيس آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ادامه با توضيح پيرامون آب مجازي گفت: آب مجازي عبارت است از ميزان آبي که براي توليد يک واحد محصول در صنعت يا کشاورزي مصرف مي‌شود مثلا در توليد يک ليوان شير 200 ليتر،فنجان قهوه 140 ليتر ،گوجه فرنگي 20 ليتر،پرتقال 50 ليتر و سيب زميني 25 ليتر آب مصرف مي‌شود بنابراين نه تنها درهنگام شستشو ساير فعاليت‌ها بايد در مصرف آب دقت نمود بلکه در حين استفاده از مواد غذايي هم بايد از هرگونه اسراف پرهيز کرد.

تجارت-استان کرمان:معاون خدمات مشترکين و درامد شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از بکارگيري دستگاه جديد قرائت کنتور (POS PDA) در اين شرکت خبر داد و گفت : اين دستگاهها به صورت پايلوت در شهر رفسنجان عملياتي شده‌اند و در آينده‌اي نزديک در تمامي‌استان بکار گرفته خواهد شد.

سنجري اين اقدام را در راستاي ارتقاي نرم افزاري سيستم جامع خدمات مشترکين ، ضرورت و اهميت تکريم ارباب رجوع تحول در نحوه قرائت کنتورها، سهولت در ارسال و دريافت اطلاعات قرائت و مديريت دقيق کنتور نويسان عنوان کرد و افزود: از بارزتزين خصوصيات اين سيستم ، قرائت صحيح، آنلاين و درمحل نصب کنتور با ثبت نقاط UTM و عکسبرداري از کنتور و ملک مي‌باشد که ابهام حضور مامور در محل ملک برطرف مي‌شود.

همچنين با استفاده از اين سيستم تغييرات در املاک و قرائت‌ها به صورت آني ثبت و به سرور مرکزي ارسال مي‌شود و پس از چند ثانيه نسبت به صدور قبض و تحويل به مشتري اقدام مي‌گردد.

وي افزود: از طريق دستگاه مذکور امکان پرداخت وجه قبوض در محل ميسر گرديده است و ديگر دغدغه و هزينه حضور در بانک و ساير مراکز براي پرداخت وجه توسط مشترک وجود نخواهد داشت.سنجري در ادامه سخنان خود به برنامه‌هاي انجام شده توسط اين معاونت طي دو سال اخير در راستاي همگامي‌حوزه مشترکين با تکنولوژي‌هاي جديد اشاره کرد و افزود:با توجه به لزوم همگامي‌صنعت آب و فاضلاب با پيشرفت تکنولوژي‌هاي نوين، شرکت آب و فاضلاب استان کرمان طي برنامه‌هاي مدوني از ابتداي سال 95 نسبت به موارد ذيل اقدامام نموده است:1- نظارت بر خدمات مشترکين و پيمانکاران حوزه مشترکين با استفاده از کارشناسان و مديران خبره ستادي2-بازنگري و تهيه اسناد مناقصه حوزه فعاليت مشترکين براي شرکتهاي تبصره 2 و شرکت آب و فاضلاب استان 3-پالايش و پيمايش اشتراک‌هاي پر مصرف و بالاتر از ظرفيت قراردادي در تمامي‌کاربري‌هاي غير خانگي4-تغيير برنامه نرم افزار مشترکين و يکپارچه سازي آن و اجراي به موقع در سراسر استان5-تغيير نحوه قرائت کنتورهاي مشترکين از ليستي و نيمه الکترونيکي به الکترونيکي آنلاين با استفاده از آخرين تکنولوژي‌ها در اين زمينه

تجارت-استان خوزستان:آيين تجليل از مديران عامل سابق، مهندس بيژن عالي پور، سپهر سپهري و سلطان کمالي که به ترتيب مديران پيشين شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب، شرکت ملي حفاري و شرکت نفت و گاز اروندان بوده و معارفه مديران جديد اين سه شرکت به ترتيب مهندس احمد محمدي، سيد عبدا... موسوي و جهانگير پورهنگ با حضور مدير عامل و جمعي از مديران ارشد شرکت ملي نفت ايران، استاندار خوزستان، جمعي از نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي‌و کارکنان سه شرکت مذکور امروز چهارشنبه هفتم آذر ماه به ميزباني شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب برگزار شد.

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران ضمن تقدير از زحمات مديران پيشين سه شرکت و آرزوي موفقيت براي مديران عامل جديد گفت: قطعا در چهارچوب قانون از تجارب ارزشمند اين عزيزان استفاده خواهيم کرد و در اين آيين تجليل، توديعي وجود نخواهد داشت.مهندس مسعود کرباسيان افزود: حامل پيام تشکر و قدراني وزير از کليه کارکنان بويژه مديران پيشين هستم و باعث افتخار است که در اولين سفر به عنوان مدير عامل شرکت ملي نفت به خوزستان، خاستگاه نفت و گنجينه تاريخي صنعت نفت ايران اسلامي‌آمده ام.وي با بيان اينکه شرايط کنوني در اصل باعث ايجاد انگيزه مضاعف براي کار و توسعه شده و دليل آن پاسخ ما به بدعهدي دشمن است، تاکيد کرد: همچون سابق روي پاي خود ايستاده و با حمايت از توليد و کالاي داخلي به اهدافمان دست خواهيم يافت وخرسندم از اينکه خدمت چهل ساله‌ام به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران در شرکت ملي نفت خاتمه خواهد يافت .دکتر غلامرضا شريعتي، استاندار خوزستان نيز انتصابات جديد را تبريک گفت و ضمن آرزوي موفقيت براي مديران جديد گفت: همه مديران ارشد صنعت نفت در جنوب به ويژه مهندس عالي پور همواره ما را در خدمت‌رساني به مردم حمايت کردند و در تعاملي دوجانبه در کنار هم ،دستاوردهاي بزرگي را محقق کرديم و يقينا مهندس احمد محمدي هم در اين مسير گام برخواهد داشت و شاهد اين امر، همکاري مجموعه نفت در مديريت شرايط شهر اهواز در پي بارندگي‌هاي اخير است.سه تن از نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي، آقايان ساعدي، کاظمي‌نسب و يوسفي به نمايندگي از ساير نمايندگان ضمن تاکيد بر تلاش همه جانبه مديران صنعت نفت در جهت پيشبرد اهداف کشور و بهبود شرايط معيشت و رفاه مردم خوزستان ، از زحمات مديران پيشين شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب، شرکت ملي حفاري و شرکت نفت و گاز اروندان تقدير و براي سه مدير جديد آرزوي موفقيت کردند.

در ادامه سه مدير عامل سابق به ارائه گزارشي از عملکرد خود در دوره مديريت و تقدير از همکاران خود نموده و سه مدير عامل جديد به ارائه برنامه‌هاي کلي و تببين اهداف مديريتي در راستاي ارتقاء عملکرد سازمان و منابع انساني تحت مديريت خود پرداختند.در پايان از زحمات مهندس عالي پور، سپهر سپهري و سلطان کمالي تقدير و احکام انتصاب مهندس احمد محمدي، سيد عبدا... موسوي و جهانگير پورهنگ به آنان تسليم شد.