کم اثري تذکرهاي مکرر به دولت

نماينده بجنورد در مجلس با تاکيد بر اينکه در منشور دولت تدبير و اميد قرار بود مسئوليت را امانت الهي قرار بدهيم ،انتصابات برمبناي شايستگي و درستکاري صورت پذيرد و مصالح عموم برمنافع افراد و گروه‌ها تقدم يابد گفت:متاسفانه شاهد انتصابات سفارشي ناکارآمد هستيم. به گزارش ايلنا، علي اکبري در نطق ميان دستور با تاکيد براينکه تذکرات مکرر به وزراي دولت در رفع کاستي‌ها و تنگناها و گره‌هاي کاري کم اثر شده است،ادامه داد: آقاي رئيس جمهور لطفاً دستور فرماييد با توجه به ايام تصويب بودجه ،مشکلات آب شرب روستاهاي را جدي بگيرند و اکثريتي از روستاهاي حوزه انتخابيه اينجانب با مشکلات جدي کمبود آب شرب مواجه هستند.


اثرات مخرب شعار پوپوليستي افزايش يارانه‌ها

عضو کميسيون اقتصادي مجلس درباره صحبت‌هاي اخير احمدي‌نژاد درباره افزايش يارانه‌ها تا چندين برابر گفت: بايد از کساني که چنين پيشنهادهايي را عنوان مي‌کنند پرسيد از چه منبعي بايد اين بودجه را تامين کرد؟ صرف بيان چنين صحبت‌هايي مسائل را حل نمي‌کند.فاطمه حسيني در گفت‌وگو با ايلنا با تاکيد بر اينکه همه مي‌دانيم شرايط موجود چيست و اولويت‌هاي اول کشور چه چيزي بايد باشد گفت: تورم در حال رشد است و‌ قدرت خريد مردم کاهش پيدا کرده که بايد براي ترميم اين بخش تلاش کنيم.حسيني تاکيد کرد: بايد به فکر اقشار آسيب‌پذير باشيم بخصوص اينکه در سال آينده تورم مهمان خانه‌هاي مردم خواهد بود و بايد تلاش کنيم کسب و کار مردم با خطر کمتري رو به رو شود.


اجراي قانون اساسي به جاي اصرار بر اصلاح

يک عضو فراکسيون اميد مي‌گويد: مشکل از قانون اساسي نيست، بلکه مشکل عدم‌اجرا يا عدم‌توجه به برخي از اصول آن، ازجمله حقوق مردم است. قاسم ميرزايي نيکو به ايرنا مي‌گويد: گروهي از کارشناسان بايد قانون اساسي و نظرات مختلف درباره آن را بررسي کنند که آيا قانون اساسي ايرادي دارد يا نه؟ اگر ايرادي دارد، چگونه قابل حل است؟ برگزاري همه‌پرسي درباره آن ضروري و ممکن است يا نه؟ به نظرم تا خِرد جمعي صورت نگيرد، انجام اين کار صحيح نيست.وي با تاکيد بر اينکه به حد کافي قانون داريم گفت: حتي اگر امروز در مجلس بسته شود و ديگر قانونگذاري را تعطيل کنيم، مشکلي پيش نخواهد آمد. مشکل اينجاست که قانون عملي و اجرايي نمي‌شود.

حق ايران بر استفاده از برجام

سفير اتريش در ايران گفت: ايران براي استفاده از مزيت‌هاي برجام حق قانوني دارد.به گزارش ايسنا، اشتفان شولتس گفت: به عنوان نماينده اتحاديه اروپا به جهت توسعه همکاري‌ها اهداف برجام را پيگيري مي‌کنم چراکه اين برنامه(برجام) بستر قانوني همکاري بين دو کشور را شکل خواهد داد.وي گفت: به واسطه حضور در فضا بدون اطمينان در بحث نقل و انتقالات مالي در حال حاضر در يک فضاي بدون اطمينان به سر مي‌بريم و شرايط به گونه‌اي است که هفته گذشته فدريکا موگريني تاکيد کرد که مهمترين اولويت در حوزه همکاري‌ها ايجاد کانال‌هاي ارتباطي امن است تا بتوانيم يک تجارت قانونمند از طريق ايران براي اروپا شکل دهيم.وي با تاکيد بر اينکه ايران براي استفاده از مزيت‌هاي برجام حق قانوني دارد و تا زماني که به تعهدات خود در قبال برجام پايبند باشد، مي‌توان به عنوان مکمل فضا را براي ساختارهاي اقتصادي دو کشور فراهم کرد و در اين مسير وزير اقتصاد ايالت اتريش سفلي به درستي تشخيص داد که مي‌توان وضعيت مناسبي به واسطه همکاري‌ها ايجاد و شرايط برد برد را رقم زد.

آمريکا خواستار تحريم‌هاي اروپا عليه ايران

در ادامه رويکرد خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان رئيس گروه اقدام ايران در وزارت امورخارجه آمريکا با تکيه بر ادعاي واهي آزمايش موشکي جديد ايران از اروپايي‌ها خواست تا تحريم‌هاي خود را عليه جمهوري اسلامي‌اعمال کنند.به گزارش ايسنا از سي‌ان‌ان، آمريکا پس از ادعاي پمپئو وزير خارجه اين کشور در خصوص آزمايش موشک بالستيک، از اتحاديه اروپا خواست تا تحريم‌هاي خود عليه ايران را اعمال کند. برايان هوک رئيس گروه اقدام ايران در وزارت امورخارجه آمريکا در اين باره گفت: ما خواهان آن هستيم که اتحاديه اروپا تحريم‌هايي را اعمال کند که برنامه موشکي ايران را هدف قرار مي‌دهد.وي گفت که شوراي امنيت سازمان ملل در طول 12 سال گذشته براي اينکه به ايران بگويد دست از آزمايش و توسعه موشک‌هاي بالستيک خود بردارد، اتفاق نظر داشته است. وي گفت که تحريم‌هاي حداکثري دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا عليه ايران زماني بيشتر موثر خواهد بود که از سوي ساير کشورها نيز مورد پشتيباني قرار گيرد.اين مقام آمريکايي مدعي شد: خطر ايران تهديدي جدي و فزاينده است و کشورهاي جهان از جمله اتحاديه اروپا بايد تمام تلاش خود را به کار گيرند تا از برنامه‌هاي موشکي ايران جلوگيري کنند.هوک با اين ادعاي بي‌اساس و خصمانه که دفاعي بودن برنامه‌هاي موشکي ايران تهديدي براي منطقه خاورميانه است، مدعي شد که اين اقدام نقض قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل است.

اصلاحات ادامه دار الحاق CFT

معاون حقوقي رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌که «جلسات مجلس شوراي اسلامي‌و شوراي نگهبان براي بررسي CFTدر حال برگزاري است»، گفت: يک سري اصلاحات در حق رزروهايي که در ماده واحده الحاق آمده است، انجام شده است.لعيا جنيدي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره آخرين جلسات دولت، شوراي نگهبان و مجلس در خصوص لايحه CFT اظهار کرد: کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با شوراي نگهبان جلسه مشترکي داشته‌اند و يک سري اصلاحات در حق رزروهايي که در ماده واحده الحاق آمده است، انجام داده‌اند و در تلاش هستند که روي حق شرط‌ها به توافق برسند.وي درباره موضع دولت در خصوص اصلاحات انجام شده در CFT بيان کرد: پيش از اين درباره اين اصلاحات از دولت نظرخواهي شده بود. ما بايد منتظر بمانيم تا متن نهايي اين لايحه آماده شود و سپس بررسي کنيم که نظر دولت تامين شده است يا نه. در مجموع روند مثبتي دربررسي اين لايحه در حال طي شدن است.

استيضاح وزير علوم با ۷۰ امضا

يک عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي‌از تقديم استيضاح وزير علوم خبر داد.علي اصغر يوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ايلنا، افزود: تاکنون براي اين استيضاح بيش از هفتاد امضاي جمع ‌آوري شده و در حال حاضر روال قانون خود را طي مي‌کند.عدم وجود برنامه و سياست‌هاي کلان پژوهشي و فناوري در چهارچوب اسناد بالادستي و اقتصاد مقاومتي و عدم اجراي پژوهش‌هاي کلان کشوري تحت نظارت شوراي عتف، عدم توجه به آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و رشته‌هاي مهارتي و عدم تعيين تکليف حق التدريسان فني و حرفه‌اي علي رغم تکليف قانوني در برنامه ششم توسعه، بي توجهي به آموزش در دانشگاهها و عدم توسعه رشته‌هاي ميان رشته‌اي در دانشگاههاي کشور و عدم به روز رساني رشته‌هاي دانشگاهي، نابساماني در اجراي طرح آمايش سرزمين و اجراي سليقه‌اي و عملکرد نامناسب شوراي گسترش آموزش عالي در دادن مجوز رشته به ويژه به مراکز آموزش عالي غير انتفاعي و عدم رعايت استاندارد در جذب هيات علمي‌براي موسسات غير انتفاعي و گسترس مقطع تحصيلات تکميلي بدون داشتن هيات علمي‌و ضعف شديد مديريتي و نظارتي وزير در ستاد وزارت علوم و انتصابات دانشگاههاي کشور از محورهاي اين استيضاح است.

تصويب بخشودگي سودتسهيلات

با موافقت نمايندگان بانک مرکزي موظف به اجراي بخشودگي سودتسهيلات زير۱۰۰ميليون تومان شدبه گزارش ايلنا، در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي‌در جريان بررسي طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۷ نمايندگان با اصلاح تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۷ مقرر کردند سقف بخشودگي سود تسهيلات زير يک ميليارد ريال مشروط به بازپرداخت اصل تسهيلات و بخشش جريمه‌هاي متعلقه، ۷۳ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال موافقت کردند. هر يک از مشمولين بخشودگي سود تسهيلات زير يک ميليارد ريال مي‌توانند از زمان تصويب اين قانون، صرفاً يک فقره از بخشودگي سود تسهيلات موضوع اين بند را استفاده کنند.بانک مرکزي موظف شد بدون رعايت مبلغ حداکثر تسويه، مطالبات بانک مرکزي از بانک‌ها به تفکيک هر بانک مندرج درجدول ضميمه تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۹۵، به اجراي طرح بخشودگي سود تسهيلات زير يک ميليارد ريال اقدام کند.تسهيلات اتحاديه مرکزي تعاوني‌هاي عشايري ايران در صورت بازپرداخت اصل آن، مشمول بخشودگي سود و استفاده از مفاد اين حکم مي‌شود.

تهديد نظامي‌نتانياهو عليه لبنان

نخست وزير رژيم صهيونيستي مدعي شد:‌ اگر لبنان چشم از حمايت‌هاي ايران برندارد، اسراييل مجبور است اقدامات نظامي‌پيشگيرانه انجام دهد. اسرائيل با يک زرادخانه با حجم ۱۰۰ هزار و ۱۲۰ هزار موشک کوتاه‌برد و ميانبرد و همچنين چند صد موشک دوربرد حزب ا... را تهديد کرده و براي تقويت نيروهاي خود در امتداد مرز لبنان در حال تلاش است.به گزارش ايلنا از آي ۲۴، مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا در بروکسل به بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل گفت که واشنگتن متعهد به مقابله با تهديدهاي ايران است.وزارت امور خارجه ايالات متحده در بيانيه‌اي با اشاره به اين ديدار اعلام کرد که «پمپئو» بر تعهد ايالات متحده به حفظ امنيت اسرائيل و دفاع از آن تاکيد کرده و اذعان داشته که عزم آمريکا براي مقابله با تهديدهاي ايران از طريق حداکثر فشار استوار است.اين ديدار پس از تشديد تنش‌ها در مورد اقدامات ايران و پس از آنکه پمپئو در ادعايي واهي تهران را به دليل آزمايش موشک‌هاي بالستيک متهم کرد، انجام شد.

رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت افراد توانمند و نخبه تاکید کردند؛

کورش شرفشاهي: بکارگيري بازنشستگان با وجود آمار بالاي بيکاري و نياز به چرخش نخبگان همچنان ادامه دارد و اين مساله به اندازه‌اي تعجب آور است که محمدرضا باهنر اعلام کرده بود براي برخي‌ها بازنشستگي معنا ندارد و متاسفانه براي پايان دادن بکار برخي افراد،‌ بايد از عزراييل کمک بگيريم. به همين دليل مجلس شوراي اسلامي‌طرحي تهيه کرد تا هيچ بازنشسته‌اي نتواند در مسووليتها مشغول بکار شود. به همين دليل برخي از بازنشستگان که تمايلي به ترک صندلي عزيز خود نداشتند، شروع به رايزني و لابي کردند که در بيشتر موارد پاسخ نداد. اما چندي قبل رييس دفتر رييس جمهور اعلام کرد که براي بکارگيري برخي بازنشستگان از حکم حکومتي استفاده شده که اين مساله نيز با اما و اگرهاي بسياري رو به رو شد و برخي نزديکان به رهبري نيز در اين مورد واکنش نشان دادند. تا آنکه حضرت آيت ا... خامنه‌اي در ابتداي جلسه درس خارج فقه در اين زمينه اظهار نظر کردند و فرمودند:ديروز يکي از آقايان بعد از درس تشريف آوردند جلو ــ بعد از درس که ميبينيد همينطور يسرعونِ إلينا(۱) ــ‌ و با اوقات تلخي تمام گفتند که اين بازنشسته‌هايي که طبق قانون بايد برکنار بشوند، اينها را برمي‌گردانند و اين را به پاي شما مي‌نويسند، يعني به پاي من. [البته] اين محبت است، اين نشان دهنده اين است که اين برادرمان نسبت به اينکه يک چيزي را به ما نسبت مي‌دهند که ايشان نمي‌پسندد، ناراحت است. منتها اشکالش اين بود که سر من داد مي‌کشيد.(۲) من هم به ايشان يک قدري تند گفتم آقا! چرا داد مي‌کشيد؟! به هر حال ما خواستيم از ايشان هم معذرتخواهي کنيم. طلبه: من معذرت مي‌خواهم. ببخشيد. معظم له: خيلي خب، ما هم از شما معذرت مي‌خواهيم. رهبر معظم انقلاب اسلامي‌ادامه دادند:اين قانون بازنشستگان، يک قانون بسيار خوبي است. اين از آن قوانيني است که ما به آن احتياج داشتيم، جايش هم خالي بود. اين قانون در واقع حلقه بسته مديريتي را که گاهي اوقات در بعضي از جاها سالهاي سال طول مي‌کشد، اين حلقه مديريتي بسته را باز مي‌کند، مي‌شکند، راه را براي جوانها مي‌گشايد که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مديريتي. بنابراين اصل قانون، قانون خوبي است منتها اطلاق قانون، اطلاق درستي نيست يعني اينکه هر بازنشسته‌اي بايد به کار گرفته نشود، اين اطلاق درست نيست. چون بعضي از افراد هستند بله، مثلاً سي سال هم خدمت کرده‌اند، بازنشسته هم شده‌اند، فرض کنيد که بيست ساله بوده، هجده ساله بوده استخدام شده، حالا هم يک مردي چهل و هشت ساله، پنجاه ساله است، وقت کارش است و تجربه خوبي هم پيدا کرده، جايگزين هم ندارد؛ اين است ديگر؛ قانون اين را هم شامل مي‌شود، اما شمول قانون نسبت به اين جور آدمهائي که کم و بيش پيدا مي‌شوند، ممکن است زياد هم نباشند، درست نيست. خب حالا [آن] مسئول، آن مدير چه کار کند برخلاف قانون؟ اينجا به فکر ولايت فقيه مي‌افتند که بالاخره ولي‌فقيه اجازه بدهد. مي‌آيند از ما سؤال ميکنند، ما هم مواردي را، بنده اينهايي را که [نسبت به آنها] مي‌آيند سؤال مي‌کنند که نمي‌شناسم، مگر بعضي معدودشان را؛ ممکن است دو نفر، سه نفرشان را بشناسيم؛ معدودي از آنها را مي‌شناسيم، آنهايي را هم که نمي‌شناسيم، اگر به آن مدير اعتماد داشته باشيم قبول مي‌کنيم. مسئله اين است و الّا اصل اين قانون، قانون خوبي است، بايد هم اجرا بشود و بهترش هم همين است که خود نمايندگان محترم مجلس قانون را جوري ترتيب بدهند و اصلاح کنند که ديگر اين اشکالات پيش نيايد، مجبور نشوند که به اجازه رهبري متوسل بشوند

  • دستور رييس براي بازنگري

در پي بيانات رهبري رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس از دستور علي لاريجاني به اين مرکز براي تدوين طرح اصلاح قانون منع بکارگيري بازنشستگان خبر داد.به خانه ملت، کاظم جلالي، با بيان اينکه در پي فرمايشات مقام معظم رهبري در درس خارج فقه در مورد قانون منع بکارگيري بازنشستگان، دکتر لاريجاني ملاحظات معظم له براي اصلاح قانون را به بنده به عنوان رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس اعلام کردند، گفت: بر اين اساس مقرر شد با همکاري جمعي از نمايندگان، کارشناسان، پژوهشگران و معاون قوانين مجلس طرحي را جهت اصلاح قانون مطابق با نظر مقام معظم رهبري تدوين و آماده کنيم.نماينده تهران با بيان اينکه از معظم له براي اظهار محبت نسبت به اصل قانون تشکر و سپاسگزاري مي‌کنيم، افزود: ايشان قانون را امري لازم و ضروري جهت اينکه جوانان و نيروهاي تازه نفس جديد وارد عرصه مديريتي کشور شوند دانستند ضمن اينکه ايشان فرمودند که اين قانون بايد به طور کامل اجرا شده و نبايد معطل بماند و تاکنون نيز به خوبي اجرا شده است.رئيس مرکز پژوهش‌ها ادامه داد: بنابراين ما بررسي نکات و ملاحظاتي که مقام معظم رهبري داشتند را هر چه سريع تر در دستور کار گروه کارشناسي قرار مي‌دهيم و ان شاء ا... آن را به مجلس و کميسيون تخصصي ارائه خواهيم کرد.

  • تهيه طرح دوفوريتي

همچنين نماينده اراک در مجلس به ايسنا گفت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و حمايت از اصلاحيه جديد " قانون منع به کارگيري بازنشستگان" اميدواريم بتوانيم اصلاحات لازم را انجام دهيم به نحوي که دايره شمول قانون فراگير شود و زمينه براي جذب نيروهاي جوان، خلاق و نخبه در کشور بيش از گذشته فراهم شود.مهدي مقدسي افزود: ديدگاه رهبري اين بود که راه براي مديران جوان بيشتر باز شود. ما اين را به فال نيک مي‌گيريم و در صدد هستيم يک طرح دو فوريتي آماده کنيم که دامنه شمول قانون را وسيع‌تر کند و تعداد افراد زيادي‌تري شامل اين قانون شوند ضمن اين که استثنائاتي که خودشان اجازه دادند محدودتر شود.مقدسي خاطرنشان کرد: ما درباره افرادي که در شرف بازنشستگي قرار دارند، سوابق‌شان پر شده و سن‌شان بالاست ولي سوابق‌شان را به صندوق‌هاي بيمه نبرده‌اند پيش‌بيني‌هايي خواهيم داشت. همچنين مواردي که استثنا قائل شديم را با نظر رهبري محدودتر مي‌کنيم تا نتوانند مجوز بازگشت به کار بگيرند از جمله در مورد سازمان صدا و سيما. همچنين مواردي که افراد بازنشسته سن کمي‌دارند و تعدادشان بسيار کم است را مي‌شود از اين قانون مستثني کرد.وي در پايان با بيان اين که «اين طرح احتمالا بعد از تعطيلات هفته‌ آينده مجلس شوراي اسلامي، مطرح خواهد شد»، اضافه کرد: از اين که رهبري فضا را براي مديران جوان، خلاق و مبتکر فراهم مي‌کنند به سهم خود تشکر مي‌کنيم و اميدواريم دايره شمول قانون بيشتر شود.

روحاني تاکید کرد؛

رييس جمهور ايران اعلام کرد که آمريکا بداند اگر بخواهد جلوي صادرات نفت ايران را بگيرد، نفتي از خليج فارس صادر نخواهد شد.

به‌ گزارش ‌ايسنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در جريان سفر استاني کاروان تدبير و اميد به استان سمنان در ورزشگاه تختي شاهرود گفت: امروز بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمريکا براي اولين بار به پيروزي‌هاي کم نظيري دست يافته ايم.

وي با تاکيد بر اين که ملت بزرگ ايران نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد، خاطر نشان کرد: آمريکا به دنبال کودتا در کشور ما بود اما ناموفق شد؛ او به دنبال تحريم ايران و جدا کردن خوزستان و حمله از طريق عفلقيان بود، اما ناموفق شد؛ او همچنين به دنبال تحريم سرزمين ايران و شکستن قدرت اين کشور بود ، اما ناموفق شد.

رييس جمهوري با اشاره به عصبانيت تاريخي آمريکا از ايران و ايرانيان، گفت‌: ملت بزرگ و غيور ايران هرگز در برابر آمريکايي‌ها سر فرود نياورده و نخواهند آورد؛ آمريکايي‌ها خواستند و اعلام کردند که ايران را از صادرات نفت محروم مي‌کنند و ايران را از تبادل تجاري با دنيا باز مي‌دارند؛ او مي‌خواست و اعلام کرد که ايران را در منطقه و جهان منزوي خواهد کرد و گفت‌ که به اهدافي که در منطقه در نظر دارد دست خواهد يافت، اما ملت ايران در همه اين نبردها اعلام خواهد کرد که پيروز نهايي خواهد بود.

وي تصريح کرد: آمريکا بداند که ما نفت‌مان را مي‌فروشيم و خواهيم فروخت و او قادر به اين نيست که جلوي فروش نفت ايران را بگيرد؛ بدانيد که اگر روزي آمريکا بخواهد جلوي صادرات نفت ايران را بگيرد، نفتي از خليج فارس صادر نخواهد شد.

وي با اشاره به اين که آمريکا مي‌خواهد رابطه ملت ايران با دنيا را تضعيف کند، خاطر نشان کرد: امروز رابطه ايران بيشتر از هر زمان ديگري با دنيا برقرار است و ما با همسايگان خود روابطي صميمي‌داريم و خواهيم داشت؛ آمريکا قادر نيست که رابطه ما با ملت‌هاي منطقه که در طول قرن‌ها به عنوان همسايه مهربان در کنار هم بوده‌ايم را بر هم بزند. آنها همچنين قادر نيستند که روابط تجاري ما را با منطقه و دنيا قطع کنند.

روحاني با اشاره به اقدامات آمريکا براي طرح مجدد موضوع ايران هراسي در منطقه و دنيا گفت‌: آمريکا به دنبال آن است که اروپا چين و هند و همسايگان ايران را از ايران جدا کند. اين‌ در حالي است که ما دشمن هيچ ملتي از همسايگان خود نيستيم و نخواهيم بود. آمريکا نمي‌تواند ميان ايران و همسايگان او و همچنين کشورهاي اسلامي‌تفرقه ايجاد کند.

وي با بيان اين که آمريکا طي ماه‌هاي اخير در چندين زمينه در مواجهه با ايران با شکست مواجه شده‌اند، خاطر نشان کرد: نخستين شکست آمريکايي‌ها ، تلاش براي مبارزه با قدرت ايران از طريق جلب نظرات کشورها و سياستمداران جهان بود اما به جز دو کشور کوچک و يک رژيم صهيونيستي، هيچ کشوري نه تنها از آنهاحمايت نکرد ،‌ بلکه همه تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران را محکوم کردند.

رييس جمهوري با اشاره به برخي از جزئيات بودجه سال آينده گفت: در بودجه سال آينده کالاهاي اساسي مردم را با قيمتي مناسب تنظيم خواهيم کرد. همچنين به حقوق بگيران ثابت که در فشار قرار دارند در بودجه سال آينده در حد توان و امکان دولت کمک خواهد شد. همچنين به حقوق حقوق بگيران و بازنشستگان در سال ۹۸ ، ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

روحاني گفت: در سال آينده شاهد تحولي بسيار خوب در زمينه مسکن خواهيم بود. به گونه‌اي که نگراني‌هاي مردم براي مسکن دار شدن خانه اولي‌ها و ساختمانهاي فرسوده بر طرف شود. دولت همچنين با فقر مطلق مبارزه خواهد کرد و به تمام وعده‌هايي که رييس جمهوري در انتخابات سال ۹۶ به ملت بزرگ ايران داد، عمل خواهد شد.

روحاني با تاکيد بر اين که از وعده‌هاي انتخاباتي خود عقب نشيني نخواهم کرد و به قول‌هايي که داده‌ام عمل مي‌کنم، اضافه کرد: البته شرايط امروز کشور ، شرايطي است که بايد هماهنگي ، وحدت و انسجام بيشتري نسبت به قبل وجود داشته باشد، چرا که با انسجام و وحدت از مشکلات پيش رو خارج خواهيم شد.

وي با انتقاد از طرح برخي از مطالب در برخي رسانه‌ها درباره بحران بيکاري و تورم در کشور، گفت‌: کشور در بحران قرار ندارد و نخواهد بود و ابر تورم و ابر بيکاري ما را تهديد نخواهد کرد؛ عده‌اي به ناروا و نادانسته اين حرف‌ها را در روزنامه‌‌ها و تبليغات خود مطرح کرده‌اند.

روحاني خاطر نشان کرد: امروز در کشور مشکلاتي وجود دارد که مردم بايد ازآنها مطلع باشند؛ بايد دست به دست هم دهيم و از مشکلات موجود عبور کنيم و همان طور که در ماه‌هاي قبل مردم گام‌هاي خوبي برداشتند و مقداري از فشارها کاسته شد، هنوز نيز بايد کارهاي بسياري انجا م شود تا فشار از دوش مردم برداشته شود. تلاش و اميد دولت اين است که روند صعودي تورم که در ماه‌هاي قبل مردم را آزار داد راکاهش دهيم تا مردم مقداري آرام تر شوند و ان‌شاء‌ا... در برابر دشمنان بايستيم تا به پيروزي نهايي دست يابيم.

بي شک جمهوري اسلامي‌ايران به استخوان در گلوي آمريکا تبديل شده و اجازه نمي‌دهد آب خوش از دهان اين ابرقدرت پايين برود. اين در حالي است که آمريکا بارها عليه ايران واکنش‌هاي نامناسبي را نشان داده و به تازگي نيز ترامپ رييس جمهور مشکل ساز آمريکا از برجام خارج شد و با اين کار نه تنها با آبروي خودش و آمريکا بازي کرد بلکه جهان را عليه سياست‌هاي کينه توزانه واشنگتن بسيج کرد. در اين رابطه مسئول سياست‌ خارجي اتحاديه اروپا بيان کرد که برخلاف اختلافاتي که با دولت ترامپ بر سر ايران و اسرائيل دارند، همکاري‌هاي اتحاديه اروپا و آمريکا به طور نزديک ادامه پيدا خواهند کرد.به گزارش ايسنا از سرويس اقدام خارجي اروپا، فدريکا موگريني اظهار کرد: من مي‌دانم خيلي از مردم آمريکا، به خوبي درک مي‌کنند که سرنوشت ما بيشتر از آنچه که خود اظهار مي‌کنيم، به يکديگر وابسته است.وي افزود: من درباره عمق ناسازگاري‌هايمان با دولت کنوني آمريکا غلو نمي‌کنم. اين اختلافات وجود داشته و بسيار آشکار هستند. برخي از اين اختلافات آن‌قدر مشهودند که هر چيز ديگري را تحت‌الشعاع خود قرار مي‌دهند و اين مايه شرمساري است. ما عقيده داريم که اين دولت بر سر مسئله ايران و اسرائيل، تصميماتي اتخاذ کرده است که با امنيت و منافع مشترک‌مان در تضاد است.مسئول سياست‌ خارجي اتحاديه اروپا تصريح کرد: اما در وراي اين ناسازگاري‌ها، همکاري ما با ايالات متحده آمريکا در بسياري از مسائل به طور نزديک ادامه پيدا مي‌کند. هيچ کدام از ديگر قدرت‌هاي جهاني همانند ما نزديک نيستند. از سوي ديگر سخنگوي کاخ کرملين اظهار کرد که هيچ جايگزيني براي برجام وجود ندارد و از ديگر کشورها تقاضا کرد از اقداماتي که منجر به کناره‌گيري تهران از برجام مي‌شود، خودداري کنند.به گزارش ايسنا از تاس، دميتري پسکوف گفت: روسيه همانند تمامي‌کشورهاي ديگر خواهان پايداري برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. ما هيچ جايگزيني براي اين توافق سراغ نداريم. ما از همه مي‌خواهيم از اقداماتي که منجر به خروج ايران از برجام مي‌شود، خودداري کنند. به گمان ما چنين اقداماتي مضر است و آمريکا را به خاطر خروج از برجام محکوم مي‌کنيم.

وي اظهار کرد که تحريم‌هاي يکجانبه و نامشروع آمريکا نبايد خللي در روابط چندجانبه و همکاري‌هاي تجاري و اقتصادي با ايران ايجاد کنند.پسکوف با اشاره به روابط نزديک و سودمند روسيه با ايران – که تاثير به‌سزايي در روابط منطقه‌اي و صلح سوريه دارد – بيان کرد: غيرمنظقي و ناروا است که چشمان‌ ‌مان را بر روي نقش ايران ( در اين مسائل) ببنديم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: بي‌آبرويي و خفت چيزي است که طي ۴۰ سال بعد از انقلاب نصيب آمريکا و همپيمانانش شده است و عظمت و شکوه و افتخار نتيجه ايستادگي و ايثار و از خود گذشتگي ملت بزرگ ايران و نيروهاي مسلح است.

به گزارش ايسنا، امير دريادار «حسين خانزادي» در ديدار با وابستگان نظامي‌کشورهاي مختلف در ستاد اين نيرو گفت: آغاز دهه اول انقلاب زير بار فشارهاي مختلف مانند ترور، ناامني و تحريم همراه بود، هنگامي‌که اين ابزار نتوانست ملت ايران را در مسير استقلال و آزادي و تکيه بر جمهوري اسلامي‌متوقف کند جنگ تحميلي را به ملت ايران تحميل کردند، جنگ با تاييد و حمايت آمريکاي جنايتکار و همپيمانان اروپايي او و با حمايت ايادي منطقه‌اي استکبار جهاني در حالي به جمهوري اسلامي‌تحميل شد که هنوز بسياري از ساختارهاي حکومتي، اجتماعي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و نظامي‌شکل نگرفته بود.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به تحريم‌هاي دشمنان عليه ايران، گفت: دهه دوم انقلاب زير بار تحريم‌ها در شرايطي براي نيروي دريايي سپري شد که براي تامين قطعات و تداوم حضور در دريا نيازمند بيرون بوديم، اما با تلاش بي وقفه به تجهيزات موجود عمر انقلابي داده شد و اين در شرايطي بود که هيچ کشوري حاضر به همکاري با ما نبود در آن شرايط آموختيم که بايد روي پاي خود بايستيم و حاضر نشديم هيچ امنيت عاريه‌اي را بپذيريم. وي افزود: دهه سوم انقلاب با خيز بلند نيروي دريايي براي ساخت تجهيزات دفاعي مورد نياز آغاز شد، جماران، دماوند، ناوهاي موشک انداز، زيردريايي‌هاي کلاس غدير و هر آنچه را براي حضور با اقتدار در دريا لازم بود را خودمان ساختيم تا به نيروي دريايي اقيانوسي تبديل شويم. خانزادي گفت: دهه چهارم انقلاب مملو بود از اقدامات بدون توقف و سازندگي و ما در اين دهه پرچمدار توسعه سواحل مکران شديم و تمدن دريايي ايران اسلامي‌را احيا کرديم و کارهاي پايه‌اي را در اين منطقه شکل داديم که تداوم آن احياي قدرت دريايي ايران اسلامي‌را براي دستيابي به امنيت جمعي در منطقه ميسر مي‌سازد. فرمانده نداجا گفت: کجايند ياوه گويان که ببينند زير تحريم‌هاي مضحک شان نهال انقلاب اسلامي‌تنومند شده است. آنها نفهميدند که ما باور داريم وعده الهي حق است و امروز با بيداري اسلامي‌در منطقه که الهام گرفته از حرکت رو به رشد ملت ايران است در سرازيري افول افتاده‌اند.