رييس کل بيمه مرکزي در همايش بيمه و توسعه مطرح کرد؛
گروه بانک و بیمه: صنعت بيمه از قابليت‌ها و ظرفيت‌هايي برخوردار است که مي‌تواند دغدغه‌هاي دولت را در خصوص حوادث طبيعي و تصادفات، به ميزان چشمگيري کاهش دهد.

دکتر غلامرضا سليماني که در روز ملي بيمه و بيست و پنجمين همايش ملي بيمه و توسعه سخن مي‌گفت با اعلام اين مطلب افزود: حرکت در مسير تنوع محصولات بيمه‌اي در گرو توسعه رشته بيمه‌هاي زندگي است و اگر ظرفيت‌هاي اين رشته سرنوشت ساز به طور کامل فعال شود، اعتلاي سطح رفاه و برقراري آرامش در آحاد جامعه دور از دسترس نخواهد بود. رييس کل بيمه مرکزي با تشريح شرايط صنعت بيمه در هنگام تحريم‌هاي بين المللي، تصريح کرد: براي مقابله با اثرات منفي تحريم‌ها قصد داريم اوراق ريسک‌هاي بيمه‌اي را به بازار سرمايه عرضه کنيم و از نهادهاي پولي و مالي انتظار داريم تا با ورود به اين عرصه با صنعت بيمه مشارکت کنند تا تهديد تحريم‌ها را به فرصتي طلايي مبدل کنيم.

رييس شوراي عالي بيمه با اشاره به مزاياي قانون جديد بيمه شخص ثالث، گفت: صنعت بيمه بخش عظيمي‌از منابع خود را براي خسارات قربانيان حوادث جاده‌اي هزينه مي‌کند نتايج پژوهش‌ها نشان مي‌دهد که جايگزيني "راننده محوري" به جاي "خودرو محوري" تا حدود زيادي مشکلات را برطرف خواهد کرد.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد با کاهش تصدي گري دولت و نهادناظر در صنعت بيمه، امکان حضور بيش از پيش بخش خصوصي در اين صنعت مولد، فراهم شود.

دکتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور نيز در اين همايش به ضرورت سياستگذاري مناسب براي رفع چالش‌هاي اقتصادي به نقش موثر صنعت بيمه در اين حوزه اشاره کرد و گفت: ثبات اقتصادي پيش زمينه تمامي‌فعاليت‌هاي کسب و کار است و در اين راستا سه محور بانک، بورس و بيمه مي‌توانند سياست‌هاي دولت را عملياتي کنند. وي از صنعت بيمه به عنوان يکي از پايگاه‌هاي مهم اقتصادي ياد کرد و گفت: جنگ رواني، رسانه‌اي و اقتصادي عليه ايران آغاز شده و به لطف پروردگار ملت ايران از اين بحران بزرگ نيز سربلند بيرون آمده است.

معاون اول رييس جمهور ظرفيت‌هاي صنعت بيمه را براي رويارويي با تحريم‌ها، چشمگير و موثر توصيف کرد و نسبت بر اهميت توسعه اين صنعت، تاکيد کرد.

در ادامه اين مراسم دکتر فرهاد دژپسند وزير اموراقتصادي و دارايي با ابراز خرسندي از دستاوردهاي اخير صنعت بيمه از دکتر غلامرضا سليماني به عنوان يک مدير بين المللي و مسلط بر دانش و فن آوري روز نام برد و اظهار اميدواري کرد که صنعت بيمه در دوران تازه فعاليت خود به افق‌هاي چشم‌انداز برنامه ششم توسعه دست پيدا کند و ضريب نفوذ بيمه افزايش يابد. گفتني است بيست و پنجمين همايش ملي بيمه و توسعه با حضور مقامات ارشد اقتصادي کشور و فعالان صنعت بيمه هم اکنون در محل سالن همايش‌هاي برج ميلاد در حال برگزاري است.

تبريک مديرعامل بيمه کوثر به مناسبت روز بيمه

مجيد مشعلچي فيروزآبادي مديرعامل شرکت بيمه کوثر به مناسبت روز صنعت بيمه پيام تبريکي صادر کرد که بخشي از آن منتشر مي‌شود.

30 سال پيش در چنين روزي مجلس شوراي اسلامي‌«قانون اداره امور شرکت‌‌هاي بيمه» را تصويب کرد. اين قانون آن قدر تحول جدي در ساختار صنعت بيمه کشور ايجاد کرد که دگرگوني‌هاي مثبتي را در اين حوزه نويد مي‌داد. و شايد از همين رو بود که اين روز به عنوان «روز ملي صنعت بيمه» در تقويم کشور نامگذاري شد. شرايط حساس کنوني و کارشکني دشمنان اين آب و خاک، سنگيني اين مسئوليت را صدچندان ساخته است؛ ليکن همت بلند شما دست‌اندرکاران و فعالان اين صنعت در پشتيباني هوشمندانه از همه صنايع، کسب و کارها و اجزاي مختلف اقتصادي کشور توانسته است اهميت «بيمه» و خدمات آن را بيشتر از هر زمان نمايان کند/ بنماياند. هرچند در منظومه جهاني اقتصاد، صنعت بيمه جايگاه شاخصي دارد و همپاي بانک و بورس، به آن نيز اهميت داده مي‌شود ليکن خواسته يا ناخواسته در ايران با بي‌مهري‌ها و ناملايمات فراواني مواجه بوده و هستيم. گويي نبود محصولي عيني و ملموس باعث شده است عموم افراد نتوانند به ارزيابي درستي از اثرگذاري و بايستگي آن دست يابند. با همه آنچه گفته شد، چند صباحي است آواي خوش نو شدن و ميل به رهايي از رخوت را از گوشه‌گوشه صنعت بيمه کشور مي‌شنويم. پيش‌قراول اين حرکت که بي‌ترديد تنها با تلاش گروهي و ياريگري همه ارکان صنعت به نتيجه خواهد رسيد، «بيمه مرکزي جمهوري اسلامي» بوده است. تغيير ديدگاه‌ها، اصلاح آيين‌نامه‌ها، تقويت نظارت، به‌روزرساني سامانه‌ها و درک درست از شرايط امروز که در عملکرد و تصميمات نهاد ناظر به‌وضوح ديده مي‌شود نشانگر همين حرکت رو به جلو است.

به عنوان عضو کوچکي از خانواده بزرگ صنعت بيمه و به نمايندگي از همه همکارانم در شرکت پيشرو و جوان بيمه کوثر، با افتخار روز ملي صنعت بيمه را ابتدا به تمام فعالان و زحمت‌کشان صنعت بيمه از جمله بيمه مرکزي، شرکت‌هاي بيمه‌گر، کارکنان، مديران، نمايندگان و کارگزاران تبريک مي‌گويم.

تبريک مديرعامل بيمه حافظ به مناسبت روز بيمه

عبدالرسول عطايي مديرعامل شرکت بيمه حافظ به مناسبت روز صنعت بيمه پيام تبريکي صادر کرد که بخشي از آن منتشر مي‌شود.

روز فرخنده 13 آذرکه روز صنعت بيمه نامگذاري شده است بهانه‌اي است تا ارج نهيم به تلاشهاي بي وقفه همه دست اندرکاران و متوليان اين صنعت و يادآور رسالتمان در قبال مردم عزيز کشورمان باشيم.

خداوند را شاکريم که صنعت بيمه نقش خود را در حوزه‌هاي گوناگون (حمايت از بنگاههاي اقتصادي، توليد، رشد و بالندگي اقتصادي و ايجاد اطمينان و آرامش براي هموطنان) را با رسيدگي دقيق و بموقع خسارتها و پرداخت سريع آن به خوبي ايفاء کرده و فرهنگ بيمه در کشور نهادينه گرديده است.

دراين راستا موجب افتخار و خرسندي است که اعلام کنم شرکت بيمه حافظ به عنوان شرکت بيمه خصوصي فعال در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي توانسته پس از پشت از سرگذاشتن مشکلات خود، اکنون در وضعيت مناسب در طول 17 سال فعاليت خود قرار گرفته و بدون شک با ثبات و اقتدار، آرامش و آسايش هموطنان خود را فراهم کرده و مسير رشد بالندگي خود را طي نمايد. اقدامات شرکت بيمه حافظ در سالهاي اخير با طرحهاي جديد بيمه‌اي و روشهاي نوين ارتباط با مشتري و بررسي و پرداخت خسارت در حداقل زمان، افزايش سرمايه وارتقا رتبه توانگري مالي و اقدامات لازم براي فعاليت در سرزمين اصلي، نويدبخش آينده‌اي درخشان براي اين شرکت خواهد بود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي افزود: سال ٩٨ با خروج از ماده ١٤١ و زيان، سودآوري بانک صادرات آغاز خواهد شد که نقطه عطفي براي اين بانک بزرگ بورسي است. صيدي که در حاشيه چهارمين همايش مالي اسلامي‌در دانشگاه الزهرا(س) سخن مي‌گفت، در خصوص آخرين وضعيت افزايش سرمايه بانک صادرات ايران از محل تجديد ارزيابي اظهار کرد: افزايش سرمايه بانک صادرات در حال پيگيري است و هيچ‌گونه مشکلي در مراحل انجام آن، وجود ندارد. ‌وي تأکيد کرد: سال‌جاري يقيناً اين افزايش سرمايه انجام مي‌شود و شرکت با تمهيدات لازم از شموليت ماده ١٤١ خارج مي‌شود. ‌اين مقام مسئول در بانک صادرات ايران در پاسخ به اين پرسش که آيا مشکل يا ممانعتي در مورد افزايش سرمايه نداشته‌ايد؟ و آيا اساساً سازمان بورس به ميزان سرمايه ايرادي نگرفته است؟، گفت: هيچ مشکلي در روند افزايش سرمايه نداريم، کارهاي کارشناسي و طرح توجيهي در حال انجام است و اميدواريم تا پايان سال اين افزايش سرمايه انجام شده و ثبت شود. به گفته وي، فعلاً سناريوهاي مختلفي براي محل اين افزايش سرمايه وجود دارد که تجديد ارزيابي دارايي‌ها قطعاً يکي از اين موارد است. با توجه به شرايط بانک‌ها، نياز اصلي همه اين شرکت‌ها افزايش سرمايه است. بهترين راه براي خروج از اين مرحله و رسيدن به سودآوري در سال آينده، افزايش سرمايه علي‌الخصوص از محل تجديد ارزيابي دارايي‌ها است

مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران در نشست تخصصي با فعالان اقتصادي و صادرکنندگان استان گلستان گفت: دشمن با هدف جلوگيري از کسب درآمدهاي ارزي، خريد نفت از ايران را تحريم مي‌کند، حال آنکه ايران از توان قابل توجه و ظرفيت بزرگي به نام صادرات غير نفتي برخوردار است که توانسته علي رغم همه فشارها و مشکلات ارزآوري داشته باشد دکتر علي صالح آبادي در نشست تخصصي با فعالان اقتصادي و صادرکنندگان استان گلستان در اتاق بازرگاني اين استان با اعلام اين مطلب افزود: با گذشت زمان اهميت صادرات غير نفتي بيشتر مي‌شود و بانک توسعه صادرات وظيفه خود مي‌داند در شرايط فعلي ،با منابع در اختيار خود شامل منابع سرمايه‌اي بانک، منابع صندوق توسعه ملي و خطوط اعتباري بانک مرکزي به توسعه صادرات کمک کند. مديرعامل بانک توسعه صادرات با تاکيد بر اينکه اين بانک چندان متکي به سپرده‌هاي مردم نيست، گفت: نرخ سود سپرده بانک توسعه صادرات ۱۵ درصد است و حتي زمانيکه ساير بانکها نرخ‌هاي بالاتري را ارائه کردند، اين بانک پيرو سياست‌هاي توسعه‌اي خود، نرخ سود سپرده گذاري را افزايش نداد. صالح آبادي گفت: بانک توسعه صادرات در سه سال اخير نزديک به ۱۷۲۰ ميليارد تومان از صندوق توسعه ملي جذب کرده است که با نرخ‌هاي ۱۱، ۱۲ و ۱۶ درصدي به فعالان اقتصادي تخصيص پيدا مي‌کند، لازم به ذکر است تسهيلات ۱۱ درصدي صندوق مختص صادرکنندگان است؛ ساير منابع اين بانک با نرخ ۱۸ درصد اعطا مي‌شود. به گفته مدير عامل بانک توسعه صادرات، بر اساس بسته حمايت از صادرات غير نفتي که سال گذشته ابلاغ شد، بانک توسعه صادرات منابعي تلفيقي از صندوق توسعه ملي و منابع داخلي بانک با ميانگين ۱۴.۵ درصد به صادرکنندگان تخصيص داد.

کتاب «بيمه اتکايي کاربردي» نوشته‌ي لطف‌اله نکوئي‌دستجردي از سوي انتشارات پژوهشکده بيمه منتشر شد. به گزارش روابط عمومي‌بيمه سينا، اين کتاب با توجه به تجربه بيش از چهل سال نگارنده در بخش اتکايي نوشته شده است و فقط به آن بخش از مطالب که صرفاً جنبه کاربردي دارند و از آن‌ها به‌صورت روزمره در بخش‌هاي اتکايي استفاده مي‌شود، با زباني ساده و قابل درک بيان شده است. در واقع، کتاب بيمه اتکايي کاربردي، به زبان ساده در پي رفع نيازهاي کاربردي فعالان صنعت بيمه و تأمين نيازهاي آموزشي دانشجويان اين رشته نگارش يافته است. نويسنده در مقدمه‌ي اين کتاب آورده است: بيمه اتکايي رشته‌اي است تخصصي که فقط آن‌دسته از افرادي که در بخش‌هاي اتکايي شرکت‌هاي بيمه فعاليت دارند و يا دانشجويان رشته بيمه، کم‌وبيش با آن آشنايي دارند. به همين دليل در اين زمينه کمتر مطلبي نوشته‌شده يا انتشار يافته است.

در حضور معاون اول رييس جمهور، وزير امور اقتصادي و دارايي، رييس کل بيمه مرکزي و حاضران در بيست و پنجمين همايش ملي بيمه و توسعه، اپليکيشن «جهش» بيمه سامان رونمايي شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه سامان، اين اپليکيشن که بستري براي ارائه خدمات به نمايندگان فروش بيمه است، در قالب شرکت سرمايه گذاري سرآمد فعاليت مي‌کند."جهش" يک اينشورتک در پلتفرم ديجيتال است که به مديريت يکپارچه فروش بيمه کمک مي‌کند. فرايند جذب و آموزش نماينده، صدور بيمه نامه، ارزيابي ريسک، کاربرد مکانيزم‌هاي انگيزشي، وصول حق بيمه، محاسبه و پرداخت کارمزد بيمه نامه در لحظه، ارسال بيمه نامه و ضمايم آن، فرآيند استعلام بيمه نامه و ارايه گزارشات مورد نياز از جمله امکانات اين اپليکيشن است.

آيين رونمايي از اپليکيشن مديريت هوشمند ارزيابي بيمه "ما"، روز دوازدهم آذرماه در آستانه روز ملي بيمه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي‌بيمه "ما" ، مراسم رونمايي از اپليکيشن مديريت هوشمند ارزيابي بيمه "ما" با حضور مديرعامل ، جمعي از معاونين، مديران و پرسنل شرکت بيمه "ما" در مجتمع بانک بيمه برگزار شد، بر اساس اين گزارش حجت بهاري‌فر مديرعامل شرکت بيمه "ما" در خصوص هدف راه اندازي اپليکيشن مديريت هوشمند ارزيابي گفت: بيمه "ما" با هدف حفظ و ارتقاي مزيت رقابتي و در راستاي دستيابي به چشم‌انداز خود مبني بر "برترين انتخاب از نظر بيمه‌گذاران، کارکنان و شبکه فروش با رعايت سلامت، شفافيت مالي و اصول حرفه‌اي بيمه‌گري" و استراتژي "تکريم، حفظ و وفاداري مشتريان و حفظ و صيانت از حقوق بيمه گذاران و زيان ديدگان"، اقدام به طراحي و راه‌اندازي اين اپليکيشن کرده است.

شناسايي و جمع آوري انشعاب آب 63 ميليمتري در صباشهر شهرستان شهريار

تجارت-علي کيواني – شهريار ؛ انشعاب آب غير مجاز با قطر ۶۳ ميليمتري در صباشهر شهرستان شهريار شناسايي و جمع آوري شد.محسن احمدي مدير امور آبفاي صبا شهر با اعلام اين خبر گفت: اين انشعاب به طول ۳۰۰ متر و قطر ۶۳ ميليمتري لوله پلي اتيلن بود که براي مصارف ۶ سوله کارگاهي و صنعتي در محدوده ويره صباشهر بهره برداري غير مجاز مي‌شد.او افزود: نصب و استفاده از انشعاب غير مجاز آب جرم و خاطيان اين انشعابات براي اخذ جرائم مربوطه به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.احمدي ضمن بيان آسيب‌هايي که نصب اين گونه انشعابات بر شبکه آبرساني وارد مي‌کند اظهار داشت: استفاده از انشعاب غير مجاز علاوه بر اختلال در توزيع آب و افت شبکه آبرساني باعث آسيب به لوله‌ها و هدر رفت آب مي‌شود.مدير امور آبفاي صباشهر در پايان از شهروندان خواست با توجه به منابع محدود آب ضمن مديريت در مصرف بهينه آب در صورت مشاهده هرگونه بهره برداري غيرمجاز از تاسيسات آبرساني مراتب را سريعاً با سامانه تلفني "۱۲۲" اطلاع دهند.

ارتقاي توان مقابله با حملات سايبري

در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره)

تجارت-استان خوزستان:رزمايش سايبري در شرايط قطع محدود اينترنت آذرماه سال جاري تحت نظارت نمايندگاني از سازمان پدافند غيرعامل کشور در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) برگزار گرديد.مدير منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: اين مانور با هدف ارزيابي ميزان پايداري و تداوم آن دسته از کارکردهاي ضروري در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) که وابسته به فضاي سايبري کشور است در شرايط قطع اينترنت و سرويس‌هاي وابسته به آن در حوزه حمل و نقل دريايي کشور به صورت همزمان با سازمان بنادر و دريانوردي و بندر شهيد رجايي انجام گرديد.عادل دريس افزود: مراحل مختلف اين مانور حسب سناريوي طراحي شده اين مانور سايبري با حضور نمايندگان پدافند غيرعامل کشور، نماينده فاوا و نماينده مديريت بحران و پدافند غيرعامل و HSE سازمان بنادر و دريانوردي به صورت موفقيت آميز به اجرا درآمد.وي همچنين ضمن تاکيد بر حفظ آمادگي‌هاي لازم در تمام زمينه‌ها از جمله کاهش مخاطرات قطع اينترنت اظهار داشت: ضرورت پرداختن به بحث پدافند غيرعامل و ايجاد آمادگي‌هاي لازم در برابر تهديدات خارجي در شرايط کنوني بيشتر احساس مي‌شود. لذا اين موضوع در دستور کار اين اداره کل قرار گرفته و تمامي‌مديران و کارشناسان آن مي‌بايست با جديت لازم توجه بيشتر و مضاعفي به اصل مهم پدافند غيرعامل در فرآيند‌هاي جاري کاري داشته باشند.در ادامه برگزاري اين مانور نمايندگان سازمان پدافند غيرعامل کشور به تشريح اهميت و اهداف رزمايش پرداختند.يادآور مي‌شود طي اين مانور مطابق سناريوي تدوين شده گروه‌هاي اجرايي در حوزه‌هاي مختلف وظايف خود را انجام داده و ميزان آمادگي و نحوه مقابله و نقاط قابل بهبود آن ارزيابي گرديد.

تجارت-استان ايلام:شهردار ايلام روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: سازه اين سيلبند از نوع تمام بتني بوده و ۲۰۰ متر طول دارد.

وي اضافه کرد: مدت زمان اين پروژه ۸ ماه بود و ۲۲ ميليارد ريال اعتبار براي انجام آن تخصيص يافته است.شهردار ايلام در پايان خاطر نشان کرد: همراهي و همکاري اعضاي محترم شوراي اسلامي‌شهر در راستاي تصويب پروژه‌هاي عمراني شايسته تقدير است و همچنين اعضاي شورا همواره بر سرعت، کيفيت و دقت در انجام پروژه‌ها تاکيد داشته و ما نيز مصمم هستيم تا پروژه‌هاي مختلف شهر را در اسرع وقت و با بهترين کيفيت به اتمام برسانيم و براي انجام اين مهم نيازمند همراهي و مساعدت تمامي‌شهروندان عزيز هستيم.

تجارت-استان مرکزي:طي حکمي‌از سوي مهندس خليلي مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي، مهندس حسين محمودي به عنوان مدير امور اجراي طرح‌هاي تامين وتوزيع آب شهري شرکت منصوب شد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي در جلسه‌اي که به منظور توديع و معارفه مدير امور اجراي طرح‌هاي تامين وتوزيع آب شهري با حضور مديرعامل ، معاون مهندسي وتوسعه و جمعي از مديران و کارشناسان معاونت مهندسي و توسعه شرکت درسالن جلسات شرکت آب وفاضلاب استان مرکزي برگزار شد ضمن تقدير از خدمات ارزنده مهندس سيد عابد مصطفوي در طول مدت تصدي مدير امور اجراي طرح‌هاي تامين وتوزيع آب شهري ، مهندس حسين محمودي به عنوان مدير جديد معرفي شد.

مهندس يزدي زاده در ديدار فرماندهان بسيج شرکت:

تجارت- به مناسبت هفته بسيج، فرماندهان حوزه مقامت بسيج شهيد تندگويان ذوب آهن اصفهان با مهندس يزدي زاده مدير عامل شرکت ديدار و گفتگو نمودند .در اين ديدار مهندس يزدي زاده ضمن تبريک هفته بسيج و گراميداشت رشادت‌هاي بسيجيان در عرصه‌هاي مختلف ، اهميت جايگاه و نقش بسيج در دوران دفاع مقدس و دوران كنوني و نبرد اقتصادي موجود را ياد آور شد و گفت : حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري، بسيج را به عنوان شجره طيبه، مدرسه عشق و نهاد تضمين كننده آرامش و امنيت كشور دانسته‌اند و افراد بسيجي بايد به شغل خود و بسيجي بودن خود افتخار كنند و همواره به فكر انجام رسالت‌هاي خطير آن باشند . وي افزود : افتخار من اين است كه خود بسيجي بوده و هم اكنون نيز مسئوليت اداره شركتي را بر عهده دارم كه بيش از 14000 نفر بسيجي جان بركف و اعضاء خانواده ‌هاي شهيد و ايثارگر در آن به خدمت مشغول مي‌باشند .

مهندس يزدي زاده با اشاره به شرايط اقتصادي امروز كشور و شرايط جاري شركت يادآور شد: مهمترين هدف شرکت افزايش توليد و رسيدن به توليد مطلوب 4 ميليون تن است و ما بايد با پشتوانه همكاران خود و با كمك خداوند متعال و به كارگيري صرفه جويي و بهره‌گيري از اصول اقتصاد مقاومتي ، اهداف عاليه كارخانه را به ثمر برسانيم .وي وظيفه اصلي خود را دفاع از حريم ذوب آهن در برابر بدخواهان و مغرضان، افزايش توليد و سهيم كردن كاركنان در سود كارخانه و بهبود وضع معيشتي آنها دانست .مهندس يزدي زاده در پايان با تشكر از فعاليت‌ها و حضور مؤثر در عرصه‌هاي مختلف به ويژه هفته دفاع مقدس و هفته بسيج، براي تمامي‌همكاران و بسيجيان شركت آرزوي موفقيت و سربلندي نمود. بسيجيان ذوب آهن همراه با انجام وظايف كاري خود رسالت بسيجي خود را نيز انجام مي‌دهند .در اين ديدار سرهنگ اميدي فرمانده حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان شركت نيز ضمن بيان اين مطلب با ارايه گزارشي از وظايف كاري بسيج و عملكرد آن در بخش‌هاي مختلف، آمادگي بسيجيان و فرماندهان را براي انجام وظايف توأمان خود در بعد كاري و ابعاد نظامي‌و فرهنگي در شرايط موجود اعلام نمود . وي با تاکيد بر حمايت جدي فرماندهان و بسيجيان ذوب آهن از مديريت عالي شرکت افزود: ما براي انجام وظايف خود با تمام مديران شركت و به ويژه روابط عمومي‌همكاري خوبي داشته و اميدواريم در ديدارهاي بعدي خواسته‌هاي مديرعامل را برآورده كرده و موفقيت‌هاي بيشتري را گزارش دهيم .همچنين در ادامه اين برنامه عليرضا اميري مدير روابط عمومي‌شركت طي سخناني با اشاره به همكاري‌هاي روابط عمومي‌و بسيج اظهار اميداري نمود که بتوان به نحو شايسته از اهداف ، برنامه‌ها وجايگاه ذوب آهن دفاع نمود. مجيد مراديان معاون روابط عمومي‌شركت و مسئول روابط عمومي‌بسيج نيز با اشاره به عملکرد مثبت بسيج در زمينه مسئوليت‌هاي اجتماعي ، بخشي از اقدامات عام المنفعه بسيج در زمينه‌هاي كمك‌رساني به زلزله زدگان، ساخت و تعمير اساسي 7 باب منزل مسکوني، جمع آوري و توزيع كمك‌هاي كاركنان بين نيازمندان مناطق محروم، مساعدت در برپايي موكب‌هاي اربعين در عراق و غيره را بيان نمود و افزود : بايد اقدامات و كمك‌هاي ذوب آهن اصفهان به كشور و خصوصا منطقه لنجان يادآوري و ثبت گردد.

وي از همكاران و بسيجيان شرکت درخواست نمود كه در فضاي حقيقي و فضاي مجازي به دفاع از خط اول جبهه صنعت كشور بپردازند. وي همچنين يادآور شد كه در "مجموعه فرهنگي شهداي خط شکن شهرستان فلاورجان" سالن اصلي اين مجموعه به نام: شهداي ذوب آهن اصفهان"ساخته و نامگذاري شد.

تجارت-استان ايلام - مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ايلام گفت: طرح راهداري زمستانه با 30 اکيپ عملياتي از عوامل به همراه تجهيزات و ماشين آلات بصورت شبانه روزي در جاده‌هاي ارتباطي اين استان آماده ارائه خدمات هستند.نورالله دلخواه با اشاره به اقدامات اين اداره کل در سطح جاده‌هاي استان اظهار داشت: پيش آمادگي زمستاني سرمايه‌اي ارزشمند و زير بنايي است که در صورت رخداد حوادث و سوانح ناشي از شرايط آب و هوايي، در اين فصل بايد به بهترين نحو ممکن توان خدمات‌رساني و حل و فصل مشکلات وجود داشته باشد.وي با اشاره به وجود 18 باب ساختمان راهداري و راهدارخانه ثابت و230 نفر پرسنل راهداري در استان، افزود: حوزه راهداري داراي 227 دستگاه ماشين آلات سبک، سنگين و نيمه سنگين است که براي طرح زمستاني سالجاري در آماده باش کامل هستند.مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ايلام با اشاره به بارندگي‌هاي اخير در مناطق مختلف استان تاکيد کرد: اقداماتي مانند لايروبي دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه سازي محل‌هايي که تخريب شده بود براي فصل سرما انجام شده است.دلخواه اضافه کرد: تجهيز راهدارخانه‌ها و کمبود انبارهاي شن و نمک نيز با خريد يک هزار و 700 تن نمک و دپو نزديک به چهار هزار تن ماسه در راهدارخانه‌ها انجام شده است.وي يادآور شد: براي جلوگيري از بسته شدن راه‌هاي روستايي در هنگام بارش نزولات آسماني با دهياري‌ها و بخشداري‌هاي استان هماهنگي‌هاي لازم به عمل آمده است و در صورت بسته شدن اين مسيرها از ظرفيت اين نهاد‌ها به منظور پاکسازي و برف روبي استفاده مي‌شود.مديرکل حمل و نقل و جاده‌اي ايلام تصريح کرد: مردم مي‌توانند در هنگام سفرهاي زمستاني با شماره‌گيري 141 از اطلاعات راه‌هاي استان و کشور مطلع شوند.دلخواه يکي از دلايل انسداد مقطعي راه‌ها را نداشتن زنجير چرخ دانست و گفت: نياز است شهروندان در فصل زمستان و بارش برف ضمن استفاده از زنجير چرخ در هنگام وقوع حوادث از حرکت در شانه خاکي راه‌ها خودداري کرده و در مسير خود باقي بمانند تا عوامل راهداري و پليس راه بتوانند در کوتاه‌ترين زمان براي بازگشايي راه اقدام کنند.

تجارت استان بوشهر : مدير روابط عمومي‌بنياد مسکن استان بوشهر گفت: خبرنگاران به روستاهاي استان بروند و خدمات بنياد مسکن استان بوشهر را ببينند و آنطور که شايسته است به مردم گزارش دهند.عبدالکريم شيخي شتان گفت: با توجه به اقدامات و فعاليتهاي موثر صورت گرفته از سوي اين نهاد در روستاها براي معرفي اين تحولات اساسي به جامعه تور خبري و رسانه‌اي بنياد مسکن برگزار مي‌شود.وي افزود: در همين راستا بارها اين نهاد انقلابي مورد تقدير و تحسين فرمانداران، نمايندگان مجلس و حتي نماينده عالي دولت در استان قرار گرفته است.وي اظهار داشت: برهمين اساس روابط عمومي‌اداره کل بنياد مسکن قصد دارد با برگزاري يک تور خبري ويژه اصحاب رسانه خدمات صورت گرفته در اين نهاد را به مردم استان گزارش دهند.شيخي شتان تصريح کرد: اقدامات و فعاليتهاي موثر عمراني بنياد مسکن بوشهر از جمله تهيه و اجراي طرح‌هادي روستايي، صدور اسناد مالکيت املاک روستايي، طرح بهسازي بافت با ارزش روستايي، طرح ساماندهي کالبدي سکونتگاههاي روستايي، تملک و واگذاري زمين‌هاي روستايي، خدمات فني صدور پروانه ساختمان روستايي، طرح تعيين محدوده روستا و طرح بهسازي روستاهاي نمونه، ايجاد بوستان‌هاي اميد و ... اين نهاد را بعنوان يک پاي ثابت فعاليت‌هاي عمراني در استان مبدل نموده است.وي افزود: معتقديم از آنجا که رسانه‌ها بعنوان چشمان تيزبين، نمايندگان صديق و امين جامعه به حساب مي‌آيند بايد به روستاهاي استان بروند و خدمات بنياد مسکن استان بوشهر را ببينند و آنطور که شايسته است به مردم گزارش دهند.وي بيان کرد: برگزاري تورهاي خبري با هدف آشنايي رسانه‌ها و اقشار مختلف مردم با خدمات صورت گرفته از سوي اين نهاد انقلابي در دستور کار است و تلاش مي‌شود تا زمينه حضور مسئولان محلي نيز در اين تورها فراهم شود.وي هدف از برگزاري اين تورهاي خبري را ايجاد تعامل، شناخت، هم افزايي و بهره برداري بهتر از شرايط و پتانسيل‌هاي موجود عنوان کرد.

تجارت-استان خوزستان:مديرعامل شرکت توانير از فعاليت‌ها و خدمات فرهنگي شرکت توزيع نيروي برق خوزستان تقدير کرد.محمد حسن متولي زاده مديرعامل شرکت توانير با اهداي لوح تقدير فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني شرکت توزيع برق خوزستان در سال 96 را به جهت کسب رتبه حداکثري، شايسته تقدير ويژه دانست.

بر اساس ارزيابي فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني شرکت‌هاي توزيع و امتيازات مکتسبه، شوراي فرهنگي اين شرکت حائز رتبه برتر در بين شرکت‌هاي توزيع برق سراسر کشور شد.گفتني است؛ شوراي فرهنگي شرکت توزيع نيروي برق خوزستان با فعاليت مناسب خود در بخش‌هايي از قبيل اقامه نماز، گسترش و تجهيز نمازخانه‌هاي شرکت، هماهنگي بين ائمه جماعات، برگزاري همايش‌هاي فرهنگي، همکاري در امور ورزش، امور بانوان و مديريت مصرف ترويج فرهنگ کتابخواني و فرهنگ سازي و تشويق در امر حجاب موفق به کسب اين رتبه گرديد.