مديرعامل بانک دي در دومين نشست با روساي ادارات :
گروه بانک وبیمه: دومين نشست مديرعامل بانک دي با روساي ادارات در ادامه سلسله نشست‌هاي عمومي‌با کارکنان در ستاد مرکزي اين بانک برگزار شد.

به گزارش تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، در اين ديدار که با حضور بيش از سي نفر از روساي ادارات برگزار شد، قرباني ضمن تقدير از اقدام معاونت سرمايه انساني براي برگزاري سلسله نشست‌هاي عمومي‌گفت: هدف اصلي از تشکيل اين جلسات علاوه بر تقويت کانال‌هاي ارتباطي کارکنان با مديران ارشد بانک، انتقال مستقيم مسائل ادارات به مديران ارشد و انعکاس ديدگاه مديريت ارشد به بدنه کارشناسان بانک است.

قرباني با بيان اين که برگزاري اين نشست‌ها موجب مي‌شود از طريق هم انديشي و تقويت وفاق و تفاهم سازماني در مسير حل مشکلات و مسائل بانک گام‌هاي مطمئن تري برداشته شود گفت: الحمدالله در تمام حوزه‌ها شاهد کسب موفقيت‌ها و دستاوردهاي چشمگيري هستيم که اين امر نشانه‌اي از روحيه تعاون و مبارزه طلبي همکاران براي پيشرفت روزافزون بانک است.

وي با اشاره به اين که در حوزه سرمايه انساني اقدامات متعددي انجام شده است گفت: طبقه بندي مشاغل، ارزيابي عملکرد، کارسنجي، اقدامات رفاهي و بهداشتي مربوط به کارکنان و طراحي مکانيزم جانشين پروري از بدنه کارشناسي بانک از جمله اقدامات موثر در حوزه سرمايه انساني بوده که افزايش سطح رضايت و انگيزه عمومي‌کارکنان را در پي داشته است.

مديرعامل بانک دي با اشاره به اين که اصلاح روش تسهيلات دهي بانک به مشتريان از مهم‌ترين اقدامات حوزه اعتبارات بوده است گفت:تا پيش از اين عمده تسهيلات اعطايي بانک در قالب عقد مشارکت بوده است که اين نوع عقد همراه با مشکلات خاص خود بوده و منجر به افزايش مطالبات بانک شده است اما اکنون با اصلاح روش‌ها، ساير عقود اسلامي‌کاربردي مثل خريد دين، مرابحه، فروش اقساطي و .... نيز عملياتي شده‌اند که اين امر از يک سو سبب گردش جريان وجوه و بازگشت منابع در سر رسيدها شده و از سوي ديگر باعث تنوع طرح‌هاي تسهيلاتي و کاهش ريسک اعتباري بانک شده است. تشکيل کارگروه ويژه وصول مطالبات از جمله اقدامات موثر هيئت مديره بانک بود که با پيگيري‌هاي منسجم و هدفمند اين کميته، بخش عمده‌اي از مطالبات بانک وصول شد.

مديرعامل بانک دي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت نقش استراتژيک شعب اشاره کرد و گفت: در حوزه امور شعب بيش از 45 رئيس شعبه ، شناسايي و جايگزين شدند و روساي جديد با رويکرد تاکيد بر جوان گرايي به کميته انتصابات معرفي شده و از طريق عارضه يابي شعب ، کادر نيروي انساني بسياري از شعب تکميل شد.

مديرعامل بانک دي با اشاره به تاثير اعمال دور جديد تحريم‌ها بر عمليات بانکي کشور گفت: در پي آغاز دور جديد تحريم‌ها و

قطع سوئيفت بسياري از بانک‌ها دچار مشکلات عديده‌اي شده‌اند اما در بانک دي از طريق عقد قرارداد با چند بانک داخلي و مراوده با چند بانک خارجي در حال پيگيري خدمات ارزي مشتريان هستيم.

معرفي بيمه‌ کوثر به ‌عنوان روابط ‌عمومي‌برتر

شرکت بيمه کوثر در رشته پژوهش‌هاي اجتماعي عنوان روابط‌ عمومي‌برتر صنعت بيمه را کسب کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ اين شرکت در ششمين جشنواره روابط‌عمومي‌هاي صنعت بيمه کشور که هم‌زمان با بيست‌وپنجمين همايش بيمه و توسعه و با حضور معاون طرح و توسعه بيمه مرکزي، رييس پژوهشکده بيمه، مديرکل روابط‌عمومي‌بيمه مرکزي، مديران عامل شرکت‌هاي بيمه و مديران روابط‌عمومي‌ برگزار شد، به‌عنوان روابط‌عمومي‌برتر معرفي شد.

روابط عمومي‌بيمه "ما"؛ تنها شرکت بيمه‌اي حائز مقام اول در دو بخش

در مراسم اختتاميه بيست و پنجمين همايش بيمه و توسعه، روابط عمومي‌شركت سهامي‌بيمه "ما"به عنوان تنها شرکت بيمه‌اي موفق به کسب مقام اولي در دو بخش شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، بيست و پنجمين همايش بيمه و توسعه روز ١٣ آذر به مناسبت روز صنعت بيمه، در سالن همايش‌هاي برج ميلاد باحضور معاون اول رييس جمهور، وزير امور اقتصادي و دارايي ، رئيس کل بيمه مرکزي، مديرعامل بيمه "ما"، اعضاي هيات مديره و ساير مديران شرکتهاي بيمه برگزار شد. بر اساس اين گزارش، در مراسم اختتاميه اين همايش ، روابط عمومي‌هاي برتر صنعت بيمه در 7 بخش ارتباطات رسانه اي، انتشارات، تبليغات، روابط عمومي‌الکترونيک، مديريت روابط عمومي، فعاليت‌هاي فرهنگي و پژوهش‌هاي اجتماعي انتخاب شدند كه مديريت روابط عمومي‌شركت بيمه "ما" براي سومين سال متوالي و در دو بخش انتشارات و تبليغات مقام اول را كسب كرد. گواهينامه کسب اين دو عنوان در حضور معاون طرح و توسعه بيمه مرکزي، رئيس پژوهشکده بيمه، مديرکل روابط عمومي‌بيمه مرکزي و جمعي از مديران عامل شرکت‌هاي بيمه به داود شکري مدير روابط عمومي‌شرکت بيمه "ما" اعطا شد.

رونمايي از نسخه اوليه استارت

آپ فروش الکترونيکي بيمه حکمت

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت صبا، در روز سيزدهم آذرماه سالروز تاسيس بيمه و بيست و پنجمين همايش ملي بيمه و صنعت کشور که درسالن همايش‌هاي برج ميلاد با حضور مسئولين و مديران صنعت بيمه برگزار شد، از نسخه اوليه (بتا) استارت آپ داخلي فروش الکترونيکي بيمه حکمت صبا رونمايي شد. نرم افزار مورد اشاره مي‌تواند خدماتي را از قبيل بيمه‌هاي شخص ثالث و بدنه اتومبيل، درمان مسافرتي، آتش سوزي منازل مسکوني، حوادث انفرادي، عمر و سرمايه گذاري، خدمات الکترونيک معرفي، استعلام نرخ، ثبت پيشنهاد، پرداخت الکترونيکي حق بيمه و صدور را انجام دهد. اين استارت آپ به گونه‌اي طراحي شده است که بيمه‌گذار مي‌تواند نزديک‌ترين نماينده به محل سکونت يا مکان فعلي خود را انتخاب نمايد تا اصل بيمه نامه با مهر و امضاي شرکت را تحويل نمايد.

مديرعامل بانک رفاه گفت: مشتريان در صدر اولويت‌ها و تصميم گيري‌هاي بانک قرار دارند و لازم است ارزش آفريني براي ذي نفعان در اولويت قرار گيرد.به گزارش روزنامه عصرايرانيان به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، دکتر سهماني در گردهمايي روساي شعب منطقه سه اين بانک با بيان اين مطلب افزود: مشتريان بايد به صورت دقيق و لحظه‌اي رصد و پايش شوند و براي رفع نيازها و درخواست‌هاي آنها برنامه ريزي دقيق صورت گيرد.وي با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات بانک در زمينه استقرار بانکداري جامع اظهار داشت: استقرار موفقيت آميز اين مدل از بانکداري در گرو اتخاذ رويکرد برد-برد در تعامل مشتريان است؛ در صورتي که بانک و مشتريان از برقراري يک تعامل دو جانبه منتفع شوند، مي‌توان گفت که بانکداري جامع استقرار کامل يافته است.مدير عامل بانک رفاه با قدرداني از تعامل و ارتباط نزديک مديريت شعب با سازمان تأمين اجتماعي و عملکرد خوب اين منطقه در بحث اعطاي تسهيلات به سازمان گفت: يکي از برجسته‌ترين نقاط عملکردي اين مديريت هم افزايي و همکاري اثربخش، سازمان تأمين اجتماعي است.دکتر سهماني با تاکيد بر اتخاذ رويکرد تغيير و تحول و نقش آن در توسعه و تعالي بانک گفت: تغيير و تحول زماني اثربخش است که به صورت همگاني و جمعي صورت بپذيرد. موفقيت بانک در گرو تعامل و هم افزايي تمامي‌ارکان است.

دکتر فرحي مديرعامل پست بانک ايران گفت: براساس گزارش ارزيابي‌ مرکز بازرسي وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارائي و ارتباطات‌وفناوري اطلاعات، اين بانک با کسب بيش از 96 درصد از کل امتياز ممکن در زمينه عملکرد شاخص‌هاي عمومي‌و اختصاصي به عنوان بانک برتر دولتي کشور شده است.به گزارش روزنامه تجارت يه نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: وي افزود: درراستاي استقرار نظام جامع مديريت عملکرد در دستگاه‌هاي اجرائي کشور، همه ساله فرآيند ارزيابي عملکرد دستگاه‌ها در ابعاد شاخص‌هاي عمومي‌و اختصاصي اجرا مي‌شود که اين بانک با کسب 1667 امتياز طبق ارزيابي مرکز بازرسي وزارت امور اقتصادي و دارائي و 1534 امتياز طبق ارزيابي مرکز بازرسي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از نظر مجموع شاخص‌هاي عمومي‌و اختصاصي، بهترين بانک در بين بانک‌هاي دولتي کشور معرفي شده و از سوي مهندس آذري‌جهرمي‌وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تلاش‌ها کارکنان و مديران اين بانک که در کسب اين افتخار تأثيرگذار بوده‌اند تقدير بعمل امده است.فرحي تأکيد کرد: انجام مطلوب فعاليت‌هاي مربوط به توسعه دولت الکترونيک، استفاده کامل از فناوري‌هاي نوين در ارائه خدمات، حضور مستمر در جلسات و همکاري و پيگيري مناسب در انجام امور ارزيابي عملکرد دستگاه و رشد مناسب در مجموع شاخص‌هاي عمومي‌و اختصاصي ارزيابي عملکرد از نقاط قوت عملکرد پست بانک ايران در اين ارزيابي‌هاي بوده است.

مديرعامل بانک صادرات در هفتمين سالروز تاسيس "شرکت تأمين سرمايه سپهر" که با حضور سهامداران عمده و مديران عالي رتبه بانک صادرات ايران برگزار شد، تاکيد کرد: تأمين سرمايه سپهر در زنجيرۀ ارزش اين بانک از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي "شرکت تأمين سرمايه سپهر" را از شرکت‌هايي دانست که از آغاز فعاليت تاکنون براساس ساختاري اصولي و حرفه‌اي بنا نهاده شده است.

صيدي ادامه داد: اميد است اين شرکت با نيروي انساني متخصص و حرفه‌اي که دراختيار دارد، به زودي در هيأت و ساختار يک بنگاه بزرگ بين‌المللي باشکوه ظاهر شود.

وي با اشاره به مزيت‌هاي رقابتي "شرکت تأمين سرمايه سپهر" گفت: تامين سرمايه‌ سپهر حجم عظيمي‌از پتانسيل‌ها را در اختيار دارد که مي‌تواند با استفاده از آنها مزيت رقابتي خود را افزايش دهد.

سومين هم انديشي مديريت شعب غرب استان تهران با حضور مدير، روساي دواير و مسئولين شعب غرب استان با محوريت اعتبارات و بازاريابي برگزار شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل ازروابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ ابراهيم مومن زاده مدير شعب غرب استان تهران ضمن ارائه گزارشي از وضعيت فعلي استان و مسئوليت روساي شعب اظهار داشت: از وظايف اصلي روساي شعب شناخت نيازها و راه کارهاي جذب مشتري، شناخت محيط اطراف و جغرافياي منطقه، تسلط کامل بر دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و بحث جانشين پروري در بين کارکنان را برشمرد.وي با تاکيد بر تقسيم کار عادلانه در ميان کارکنان و پيگيري امور شعب توسط تمامي‌همکاران گفت: داشتن تعهد نسبت به پيگيري مطالبات معوق و جلب رضايت مشتريان از عوامل تاثيرگذار در موفقيت شعبه است.محمد صادق کشاورز مدير دايره بازاريابي با ارائه مطالبي در خصوص كميت و كيفيت برگزاري کارگاه‌هاي توجيهي و نحوه فعاليت اين کارگاه‌ها، اظهار داشت: اصول بازاريابي، جذب منابع، شناخت محصول، جذب مشتري، استفاده از فرصت‌هاي رقابت و خدمات بازاريابي از مباحث مهم و ويژه در بازاريابي مي‌باشند که مي‌بايست مورد توجه مسئولين شعب قرار گيرد.

مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري خراسان جنوبي با اشاره به همکاري بانک‌ها در پرداخت تسهيلات اشتغالزايي روستايي،گفت : از محل تفاهم نامه منعقد شده بين معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري با بانک‌هاي عامل از جمله بانک پارسيان؛ 51 ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزايي به روستاييان پرداخت شده است.عاليه خواجوي با بيان اينکه خراسان جنوبي رتبه هفتم پرداخت وام اشتغال روستايي را در کشور دارد، افزود : با پرداخت اين تسهيلات گام مهمي‌در راستاي حل مشکل بيکاري روستاييان برداشته شده است.مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري خراسان جنوبي خاطرنشان کرد: درسال جاري 154 ميليارد تومان تسهيلات به روستاييان خراسان جنوبي پرداخت شد و از اين مبلغ 103 ميليارد تومان از محل تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري با پيش‌بيني ايجاد سه هزار فرصت شغلي پرداخت شده است. مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري خراسان جنوبي گفت: از اين محل 87 ميليارد تومان تسهيلات به استان اختصاص يافته که بقيه تسهيلات در حال پرداخت است.

تجارت-استان اصفهان:رئيس مجلس شوراي اسلامي‌در نشستي با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس کل بانک مرکزي و توليدکنندگان فولاد، بر لزوم رفع مشکلات حوزۀ صنعت فولاد و خودرو تأکيد کرد.به گزارش ايرنا از خانۀ ملت، علي لاريجاني در نشست روز چهارشنبه که با حضور رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت، عبدالناصر همتي رئيس کل بانک مرکزي، توليدکنندگان فولاد، قطعه‌سازان و خودروسازان براي بررسي مشکلات توليدکنندگان فولاد، خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد، بر لزوم رفع مشکلات حوزۀ صنعت فولاد و خودرو تأکيد کرد.رئيس مجلس شوراي اسلامي‌اظهار داشت: بايد نياز داخلي کشور به فولاد تأمين شود، اما در شرايط فعلي لازم است از ظرفيت‌هاي موجود براي صادرات اين محصولات نيز استفاده شود.

تجارت-استان ايلام:مديرعامل شرکت گاز استان ايلام از بهره مندي گاز طبيعي شهر توحيد از از توابع بخش هليلان شهرستان چرداول خبر داد و گفت: در آينده نزديک شهر توحيد و روستاهاي اطراف به شبکه سراسري گاز متصل خواهند شد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان ايلام : مهندس عباس شمس اللهي مديرعامل شرکت گاز استان در بازديد فرماندار شهرستان چرداول از پروژه‌هاي استان در اين شهرستان با اعلام خبر فوق افزود: جهت گازرساني به شهرستان چرداول 554 کيلومتر خط انتقال و شبکه توزيع اجرا و بيش از 9900 انشعاب نصب شده و بيش از 15700 خانوار در بخش شهري و روستايي از نعمت گاز بهره مند شده اند.وي به روشن شدن مشعل گاز شهر توحيد اشاره کرد و گفت : عمليات اجرايي گازرساني به شهر توحيد در حال انجام است و براي اين مهم 30 کيلومتر خط تغذيه و شبکه اجرا شده است که با روشن شدن مشعل گاز در اين شهر بيش از 600 خانوار از نعمت خداداي گاز برخوردار مي‌شوند.

برگزاری جشنواره واژه آب

در مدارس چهارمحال و بختیاری

تجارت-استان چهارمحال و بختیاری:
جشنواره واژه آموزی آب در مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری برگزار شد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در حاشیه این آیین به خبرنگار روزنامه تجارت گفت: این جشنواره به منظور فرهنگ سازی و آموزش روش های صحیح مصرف آب به دانش آموزان دوره ابتدایی این استان برگزار شد.قدرت الله بیگلری افزود: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و یک سوم متوسط جهان در ایران زندگی می کنند اما مصرف آب ما از متوسط جهان بیشتر است و این یعنی اینکه ما در مصرف آب صرفه جویی نمی کنیم و به راحتی آب را هدر می دهیم.وی گفت: با توجه به افزایش جمعیت کشورمان و کاهش منابع آبی لازم است در مصرف آب صرفه جویی کنیم و دانش آموزان به عنوان همیاران آب در مصرف این مایه حیاتی به دیگران هشدار دهند.به گفته وی ، در این جشنواره با برگزاری آیین نمادین و توزیع دفترچه راهنمای دانش آموز در پایه های اول و دوم ابتدایی، بروشورهای آموزشی فرهنگ مصرف بهینه آب به دانش آموزان ارائه شد.وی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع آب و مصرف بهینه آن را از دیگر برنامه های این جشنواره برشمرد.مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری دانش آموزان را بهترین رسانه در فرهنگ سازی استفاده بهینه در مصرف آب عنوان کرد و تاکید کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی مرکز استان با شرکت در مسابقه مصرف بهینه آب پیام رسان به خانواده هستند.

اجراي طرح بهسازي و بازپيرايي

بولوار سجاد مشهد

تجارت-استان خراسان رضوي:شهردار منطقه يک مشهد از آغاز عمليات اجرايي طرح بهسازي و بازپيرايي بولوار سجاد و تقاطع نمونه چهارراه بهار با هدف استانداردسازي معابر شهري و تسهيل در عبور و مرور شهروندان، خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌منطقه يک، جواد اصغري اظهار کرد: بهسازي و بازپيرايي معابر و پياده روهاي بولوار سجاد با هدف سهولت در تردد و ايجاد فضاي دلنشين شهري براي شهروندان و زائران صورت مي‌گيرد و در کنار بهسازي معابر، ايجاد مسيرهاي ويژه به منظور عبور توان يابان و نابينايان عزيز نيز از اولويت‌هاي اين پروژه مي‌باشد.وي با اشاره به اجراي بيش از 14 هزار متر مربع پياده روسازي و ايجاد فضاي سبز در اين پروژه، تصريح کرد: زيبايي شهر و توسعه فضاي سبز شهري مي‌تواند در افزايش نشاط و سلامت اجتماعي اثربخش باشد.شهردار منطقه يک مشهد ادامه داد: همچنين به منظور آرامسازي ترافيکي مسير در نزديکي تقاطع‌ها و افزايش ايمني عبور و مرور، عمليات اصلاح هندسي کل مسير اين پروژه اجرايي خواهد شد.اصغري بهسازي معابر، اجراي پياده رو اصلي و پشتيبان، جانمايي مبلمان شهري و اجراي تاسيسات ابياري مکانيکي و تامين روشنايي بولوار سجاد را بخشي ديگر از اقدامات اجرايي اين پروژه دانست.به گفته وي مناسب سازي فضاهاي شهري يکي از موضوعاتي اساسي است که از جهات مختلف اجتماعي، اقتصادي و بهداشتي در زندگي شهروندان تأثير عمده و نقش برجسته‌اي دارد.

تجارت-استان خوزستان: مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: شکل‌گيري مراکز تجاري کسب‌وکار و بازارهاي نوين در آبادان و خرمشهر يکي از اولويت‌هاي ما است و تلاش داريم بخش خصوصي را تشويق کنيم تا به شکل جديد به کسب‌وکار و بازاري که منطقه آزاد اروند به آن نيازمند است ورود و سرمايه‌گذاري کند.اسماعيل زماني در نشست خبري که در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: طرح جامع منطقه آزاد آئين‌نامه کار و نقشه راهي براي توسعه در منطقه آزاد محسوب مي‌شود.

وي افزود: منطقه آزاد اروند درگذشته طرح جامع داشت اما بعد از گسترش آن به محدوده آبادان و خرمشهر نيازمند يک طرح جامع مناسب‌تر بود تا ارتباط دستگاه‌ها و مردم با منطقه آزاد مشخص شود و چندين سال بر روي اين طرح کار شد.زماني بابيان اينکه اين طرح روابط مردم و دستگاه‌هاي دولتي را بر هم نزده است، بيان کرد: نبايد تغييرات به حدي باشد که براي مردم ايجاد مشکل شود.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: تصويب طرح جامع منطقه آزاد اروند در شوراي عالي شهرسازي و هيئت دولت نشان مي‌دهد که اين طرح مراحلي بالاتر از طرح‌هاي پيشين را طي کرده است.

وي گفت: يک طرح راهبردي نيز براي منطقه آزاد اروند تهيه مي‌کنيم و در تهيه آن از مشاوران خارجي و شرکت‌هاي توانا استفاده مي‌کنيم تا اهداف طرح در حوزه‌هاي مختلف ازجمله کسب‌وکار، عمران و سرمايه‌گذاري مشخص شود.

زماني افزود: با اداره کل برنامه‌وبودجه استان قراردادي بستيم تا در تهيه آمار و اطلاعات منطقه در همه زمينه‌هاي موردنياز به ما کمک کنند و اطلاعات لازم در اختيار ما قرار بگيرد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به کاربردهاي اين آمار در توسعه، بيان کرد: به‌عنوان‌مثال در حوزه فرهنگ يکي از راهبردهاي ما اين است که آموزش را قبل از سنين دبستان آغاز کنيم که براي اين موضوع نياز به آمار داريم و تا بدانيم سنين مورد هدف ما در چه مناطقي تراکم بيشتري دارند.وي افزود: يکي ديگر از اولويت‌هاي ما شکل‌گيري مراکز تجاري، کسب‌وکار و بازارهاي جديد در آبادان و خرمشهر است. هرچند تاکنون بازارهاي ما سنتي و خوب بوده است اما بعد از جنگ تحميلي نيز همان بازارها احياشده و اشکال نوين تجارت شکل نگرفته است.

رئيس هيئت‌مديره سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد: تلاش داريم بخش خصوصي را تشويق کنيم تا به شکل جديد به کسب‌وکار و بازاري که منطقه آزاد اروند به آن نيازمند است ورود و سرمايه‌گذاري کند.

وي بابيان اينکه وظيفه ما توسعه زيرساخت‌ها همگام با مفاهيم روز است، اظهار داشت: نياز به بسترهاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري مناسبي داريم که در حال فراهم‌سازي اين شرايط هستيم.زماني عنوان کرد: آبادان و خرمشهر منطقه‌اي استراتژيک هستند و بايد وحدت مديريتي در اين دو شهر وجود داشته باشد. از طرفي عراق در حال ايجاد يک منطقه آزاد در نزديکي ما است و لازم است تا ما سرعت توسعه را در منطقه آزاد اروند افزايش دهيم.

وي بابيان اينکه خروج کالاهايي مانند فرش، ظروف و توليدات ايراني از کشور و خريد آن توسط خارجي‌ها به نظر ما بلامانع است، عنوان کرد: دولت به دنبال اين است که رواديد را براي عراقي‌ها در کل کشور بردارد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بحث ما با دولت بر سر اين است که لزومي‌ندارد بلااستثنا همه بخشنامه‌هايي که در سرزمين اصلي اجرا مي‌شود به مناطق آزاد نيز ابلاغ و الزام شود چراکه مناطق آزاد بايد ماهيت خود را حفظ کنند.وي بابيان اينکه ثبت سفارش نيز نبايد در منطقه آزاد الزام شود، بيان کرد: بر اساس قانون، منطقه آزاد محدوده گمرک محسوب مي‌شود و نبايد کالا براي ورود به محدوده منطقه آزاد نياز به ثبت سفارش داشته باشد و خوشبختانه رئيس‌جمهور نيز اخيراً دستور داد که اين محدوديت برداشته شود.مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصريح کرد: به دنبال دريافت مجوز واردات خودرو براي مناطق آزاد هستيم و قول آن را از معاون اول رئيس‌جمهور گرفتيم.

تجارت-استان ايلام:افشار خسروي زاد در نشست خبري با مديران فضاي مجازي استان ايلام که با حضور جانشين، معاونين و بازپرس ويژه جرائم اينترنتي برگزار شد با بيان اينکه شناخت استکبار وظيفه مطبوعات است گفت: با توجه به اينکه نظام بيگانه بسياري از اقدامات خصمانه خود را به واسطه استفاده از ظرفيت فضا مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي به داخل کشور مي‌کشاند، رسانه‌ها بايستي با هوشياري مطالب را رصد، و واقعيت را در جامعه انعکاس دهند.

وي در ادامه رسانه‌ها را افسران جنگ با دشمنان برشمرد و افزود: فضاي مجازي امروزه نقش بسيار مهم و بي بديلي را در زندگي روزمره مردم بر عهده دارند از اين رو با انعکاس اخبار موثق و به موقع ،اعتماد مردم به نظام و ملت را چند برابر خواهد شد.

دادستان استان بيان داشت: با توجه به اينکه رسانه‌ها نماينده مردم در جامعه محسوب مي‌شوند با نقد منصفانه مسوولان را در راستاي حل مشکلات ياري نمايند.وي اظهار کرد: برخي محدوديت‌ها در راستاي اطلاع‌رساني اخبار و اطلاعات رسانه‌ها وجود دارد اما هدف نهايي دستگاه قضا خدمت به مردم و اجراي عدالت است.

وي افزود: رسالت رسانه‌هاي فضاي مجازي کمتر از رسالت سازمان‌هاي مردم نهاد در جامعه نيست، زيرا در بعضي مواقع سبب شده براي اجراي حکم دقيق تر از مستندات انتشار يافته کانال‌هاي فضاي مجازاتي استفاده کرد. وي در بخش ديگري از سخنانش از نمايندگان رسانه‌هاي استان خواست تا مسائل و مشکلات مردم را با دادستاني در ميان بگذارند.خسروي زاد تصريح کرد: فضاي مجازي اکنون براي خود جايگاه رسانه‌اي را در عرصه اطلاع‌رساني پيدا کرده‌اند بنابراين بايد تلاش کنند فضاي مجازي را به فضاي برادري و مهرباني تبديل شود به گونه که تنش بين مردم و مسئولان ايجاد نشود.

تجارت-استان مرکزي:نماينده مجلس شوراي اسلامي‌از جديت ، حسن رفتار و تلاش مدير عامل بانک و مديريت بانک کشاورزي استان مرکزي تقدير و تشکر کرد. جلسه‌اي با حضور علي اکبر کريمي‌نماينده مجلس شوراي اسلامي‌، مسعود رضائي مدير شعب بانک کشاورزي در استان ، معاونين اداره‌هاي کل اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزي ، معاونين و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزي استان ، اعضاي هيات مديره گلخانه داران مجتمع امان آباد اراك و کارشناسان مديريت بانک کشاورزي در استان به منظور بررسي مسائل و مشکلات 100واحد گلخانه موجود در مجتمع گلخانه‌اي مذکور در محل مديريت استان مرکزي برگزار شد . به گزارش روابط عمومي‌مديريت استان مرکزي ، دکتر علي اکبر کريمي‌نماينده مردم شهرستانهاي اراك ،کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي‌، با تاکيد بر توجه جدي به رفع مشکلات واحد‌هاي توليدي بويژه کشاورزان و دامداران، از جديت ، حسن رفتار و تلاش مدير عامل بانک و مديريت بانک کشاورزي استان مرکزي در امور کشاورزان تقدير و تشکر نمود.

در ادامه مسعود رضائي مدير شعب بانک کشاورزي در استان مرکزي ضمن قدرداني از اهتمام نمايندگان شهرستانهاي اراك ،کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي‌، بويژه دکتر کريمي‌و مهندس آقا زاده ، استاندار استان مرکزي در رفع مشکلات کشاورزان استان بويژه گلخانه داران ، حمايت از توليد و اشتغال را از اهداف بانک برشمرد و عملکرد عالي بانک کشاورزي در تامين مالي طرح‌هاي کشاورزي را ، نشانه بارز عملي شدن اين اهداف در جهت آباداني ايران اسلامي‌عنوان کرد. مهندس محمودي معاون اداره اعتبارات، ايجاد گلخانه با تسهيلات ارزان قيمت را يکي از اولويت‌هاي مهم بانک کشاورزي در سالهاي اخير دانست و گفت: بانک کشاورزي در طول سال گذشته و نيمه اول سال 1397 با پرداخت 15000 ميليارد ريال تسهيلات زمينه احداث حدود 1000هکتار گلخانه را فراهم نموده است . لازم به ذکر است : تعيين تکليف بدهي معوق واحدهاي خسارت ديده در چارچوب قوانين و مقررات ، پرداخت تسهيلات توسعه‌اي و سرمايه درگردش به منظور تداوم توليد و حفظ اشتغال موجود و حمايت از ايجاد زيرساختهاي تکميلي در راستاي افزايش توليد در واحد سطح و بهبود کيفيت توليد و بسته بندي از مصوبات جلسه بود.