حجت‌الله مهدیان بیان کرد؛
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد بانک با اعلام اینکه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال و کمک به حفظ اشتغال موجود در دستور کار بانک توسعه تعاون قرار دارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون حجت‌الله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این جلسه با اشاره به رویکرد اصلی بانک در ارائه تسهیلات خاطرنشان کرد:بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل در اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، همواره سعی بر اتخاذ تمهیدات لازم در راستای تسهیل فرآیند اجرای طرح نموده تا ضمن تسریع درروند تخصیص منابع در نظر گرفته‌شده و بهره‌مندی متقاضیان واجد شرایط از تسهیلات موردنظر زمینه رفع بیکاری، کاهش بی‌عدالتی، توسعه و ایجاد اشتغال جدید و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی همگام باسیاست‌های دولت تدبیر و امید را فراهم نماید.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در همین رابطه افزود: تمهیدات گوناگونی برای روان‌سازی و تسریع در تعیین تکلیف درخواست‌های ارسال‌شده به بانک صورت گرفته که ازجمله آن‌ها می‌توان به تشکیل کارگروه اشتغال ستادی با حضور مشاوران مدیرعامل و برخی از مدیران ستادی و همچنین تشکیل کمیته فنی از نمایندگان مدیریت‌های ستادی مرتبط، افزایش حدود اختیارات ارکان اعتباری مدیریت‌های شعب استان،کاهش سهم آورده متقاضیان و ایجاد تمهیدات لازم در راستای امکان ارائه مرحله‌ای سهم آورده متقاضیان.تفاهم با نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اعطای تسهیلات به مددجویان معرفی‌شده از سوی نهادهای مربوطه اشاره نمود.

وی با اشاره به اینکه این بانک بالاترین عملکرد اعطای تسهیلات در میان سایر موسسات عامل طرح را به خود اختصاص داده است گفت: از سهمیه ابلاغی تاکنون تعداد 10721 فقره درخواست مجموعاً به مبلغ 12.000 میلیارد ریال با پتانسیل اشتغال‌زایی 27.498 نفر در شرایط انعقاد قرارداد بوده که از این میزان مبلغ 9.430 میلیارد ریال کاملاً پرداخت‌شده است؛ که نسبت تسهیلات منعقده به سهمیه اعلامی 121 درصد تحقق برنامه صورت پذیرفته است.

سامانه پیامکی بیمه مرکزی افتتاح شد

نخستین سامانه پیامکی بیمه مرکزی با حضور رییس کل، اعضای هیات عامل و مدیران این نهاد حاکمیتی افتتاح شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، این سامانه با هدف دریافت پیام ها، شکایات و دیدگاه های مردمی و ارائه پاسخ در سریع ترین زمان ممکن در بیمه مرکزی راه اندازی شد.

در آیین افتتاح این سامانه، رییس کل بیمه مرکزی با تشریح اهمیت استقرار یک مرکز قدرتمند و جامع پاسخگویی در نهاد ناظر نسبت به توسعه آن تاکید و رهنمودهایی را به کارکنان این سامانه ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، شهروندان می توانند در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل از طریق تماس با شماره تلفن این سامانه (۲۳۴۲) اطلاعات بیمه ای مورد نیاز خود از قبیل اطلاعات شبکه فروش شرکت های بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای، میزان حق بیمه ی بیمه اجباری شخص ثالث، نحوه و مدارک مورد نیاز دریافت خسارت در بیمه های اتومبیل، شرایط و فرآیند اخذ مجوز کارگزاری بیمه، نمایندگی بیمه و ارزیابی خسارت بیمه ای را به صورت مکانیزه و از طریق پیامک دریافت کنند.

گفتنی است این سامانه در راستای مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری و با هدف بهبود سطح پاسخگویی بیمه مرکزی به مردم و دسترسی آسان ایشان راه اندازی شده و قادر است تمامی اطلاعات مربوط به انواع بیمه نامه، شفاف سازی اطلاعات و رفع ابهام های بیمه ای را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

محسن ایرانشاهی سرپرست مدیریت دفتر سرمایه‌گذاری بیمه دانا شد

دکتر ابراهیم کاردگر نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا با صدور حکمی محسن ایرانشاهی را به سمت سرپرست مدیریت دفتر سرمایه‌گذاری بیمه دانا منصوب کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، ایرانشاهی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بیمه،کارشناسی مدیریت دولتی و دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی است و پیش از این در سمت‌هایی همچون معاون اداره مدیریت حسابداری داخلی، رئیس شعب وحدت، بیهقی و طالقانی، رئیس مجتمع قراردادهای ویژه، مشاور معاون اداری مالی، مدیر دفتر حسابرسی و کنترل داخلی و سرپرست مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات فعالیت کرده است.

آغاز به کار مرکز تخصصی بیمه‌های زندگی بیمه نوین

با هدف توسعه و ساماندهی فروش بیمه های عمر انفرادی، مرکز تخصصی بیمه های زندگی شرکت بیمه نوین آغاز به کار کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی و بین الملل بیمه نوین، محمدرضا تمجیدی؛ معاون امور شعب،شبکه فروش و بازاريابي این شرکت با اعلام این خبر افزود: مرکز تخصصی بیمه های زندگی بیمه نوین با هدف توسعه و ساماندهی فروش بیمه های عمر انفرادی در راستای پیاده سازی آیین نامه شماره ۹۶ شواری عالی بیمه (آئین نامه نمایندگی فروش بیمه های زندگی) راه اندازی شده است. تمجیدی در ادامه تصریح کرد: تخصصی شدن خدمات در شرکت های بیمه مستلزم آموزش و ارتقای دانش فنی و تخصصی اعضای شبکه فروش است، هدف غائی ما در راه اندازی این مرکز نیز ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان و بیمه گذاران به عنوان مسئولیتی جدی و ارزش‌آفرین است. وی درخصوص محورهای فعالیت این مجموعه افزود: آموزش فنی و بازاریابی بیمه های عمر انفرادی و همچنین جذب و ساماندهی نمایندگان تخصصی فروش بیمه های عمر انفرادی بیمه نوین به عنوان محوزهای عملیاتی این مرکز در نظر گرفته شده است.

سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک مهر اقتصاد به مناسبت بیست و ششمین سال فعالیت بانک مهر اقتصاد پیامی بدین مضمون صادر کرد.

در متن این پیام آمده است: امروز در حالی وارد بیست و ششمین سال فعالیت بانک مهر اقتصاد می شویم که این بانک با اتکال به خداوند متعال و تلاش و پشتکارِ سرمایه انسانی خدوم و متعهدش از جایگاه قابل اعتنایی در شبکه بانکی برخوردار بوده و با همراهی و همیاری تمامی ذینفعان اعم از مشتریان و سهامداران گرامی روز به روز بر اعتماد عمومی و اعتبار خود افزوده است.

بیست و ششمین سالروز تاسیس بانک مهر اقتصاد یادآور خاطراتی از جنس خواستن، خودباوری، کار جهادی و صرف فعل توانستن است بانکی که علی رغم تمامی محدودیت ها توانسته شانه به شانه بانک های قدیمی و با تجربه کشور حرکت کند و چه بسا در پاره ای موارد گوی سبقت را از آنان برباید.

امروز با تکیه بر بیش از ربع قرن تجربه و پشت سر گذاردن تمامی موانع حساس و گردنه های سخت و دشوار، چشم انداز پیش رو را روشنتر از هر زمان دیگری ترسیم می کنیم و دست در دست هم با توکل بر حضرت دوست، آینده را درخشان تر از قبل خواهیم ساخت.

بی شک عزیزان بی شماری در رشد و توسعه این بانک از ابتدای تاسیس تا به امروز سهیم بوده اند که هر یک به نوبه خود در به ثمر رسیدن این درخت بارور و استوار تاثیر گذار بودند لذا همواره قدردان تمامی خدمات و زحمات اسلاف خود هستیم و در صددیم تا با سرلوحه قرار دادن قوانین و مقررات بانکداری بدون ربا، حمایت از تولید ملی و طرح های اقتصاد مقاومتی و گره گشایی از امورات اقتصادی هموطنان گرامی و رویکرد مشتری مدارانه در مسیر اهداف کلان اقتصادی نظام و اعتلا و آبادانی کشور حرکت کنیم و این امانت گرانبها را به بهترین شکل تقدیم آیندگان نماییم. در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن - شرط اول قدم آنست که مجنون باشی. سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک.

حسین مهری رييس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن، در جلسه تسهيل و رفع موانع توليد كه با حضور استاندار و جمعي از صنعتگران استان اردبیل در محل استانداري برگزار شد، گفت: واحد های تولیدی که مشکل سرمایه در گردش دارند در اولویت حمایت اين بانك قرار دارند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني اين بانك مهري در اين جلسه افزود: اولویت بعدي، حمایت از طرح های نیمه تمام بوده تا با تکمیل و اتمام این طرح ها به رونق توليد و ايجاد اشتغال پايدار كمك شود. مهری اشاره كرد: پشتيباني از طرح های توسعه، صادرات محور و اشتغالزا از ديگر اولويت هاي بانک محسوب مي شود و از همه ظرفیت ها در جهت كمك به طرح ها و واحد هایی که مشکل دارند استفاده خواهيم كرد تا از این شرایط سخت عبور کنیم. مدير عامل بانك صنعت و معدن نسبت به حمایت از واحدهای تولیدی استان که درصد بالای اشتغال را ایجاد کرده اند قول مساعد داد و تصريح كرد: حمایت از واحدهای صنعتی که چرخ اقتصادی کشور را می چرخانند ، از وظایف بانک ها بوده و این بانک در راستای تسهیل در امر فعالیت این واحدها همکاری خواهد داشت. وي همچنين عوامل موفقيت شركت هاي توليدي را دارا بودن دانش پيشين، تجربه و داشتن شبكه تامين و توزيع دانست و اشاره كرد حسن شهرت در راه اندازي واحدهاي توليدي از اهميت ويژه اي برخوردار است. اكبر بهنامجو استاندار اردبيل كه در اين جلسه حضور داشت ضمن تقدير از فعاليت ها و اقدامات ارزشمند بانك صنعت و معدن در اين استان گفت: داشتن بازار مصرف مناسب برای محصولات تولیدی مهمترین شرط در حمایت از سرمایه گذاران صنعتی در استان می باشد وآن دسته از واحدهایی که بازاریابی مناسبی برای تولید خود دارند، در اولویت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش قرار می گیرند.

به گفته وی، باید با رونق بخشی به تولید و یافتن بازارهای مناسب در آن سوی مرزها زمینه صادرات محصولات واحدهای صنعتی در استان را فراهم کرد.

واحد بانکداری شرکتی بانک گردشگری روز چهارشنبه 21 آذرماه با هدف ارائه خدمات متمایز و تعامل هدفمند با مشتریان ویژه در محل شعبه مرکزی این بانک افتتاح شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری در این مراسم که با حضور دکتر مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری، مرتضی خامی عضو هیئت مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک و گروه مالی گردشگری برگزار شد؛ بر ارائه خدمات متمایز در این حوزه متناسب با نیاز مشتریان تاکید شد.

بنابر این گزارش در این رویداد رییس گروه مالی گردشگری با اشاره به لزوم روزآوری فنی و بانکی به عنوان پیش نیاز فعالیت در عرصه بانکداری جدید، ارائه خدمات بانکداری شرکتی به مشتریان ویژه به شکلی کارامد و متمایز را یک ضرورت و نیاز مهم، متناسب با فضای کنونی اقتصادی در کشور دانست. جهانگیری خدمت رسانی شایسته به مردم را یک اصل کلی و وظیفه سازمانی در بانک گردشگری برشمرد؛ که بانکداری شرکتی بانک گردشگری ذیل این اصل تعریف شده است.

بانک صادرات ایران در هشت ماه نخست سال ٩٧ با پرداخت ١٣ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، ٨٦ هزار نفر را روانه خانه‌بخت کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک به منظور حمایت از ازدواج جوانان، از ابتدای سال ٩٧ تا پایان آبان‌ماه سال جاری با تخصیص ١٣ هزار میلیارد ریال، شرایط ازدواج ٨٥ هزار و ٨٣٢ نفر را تسهیل کرده است.

بنابراین گزارش، خدمات حمایتی بانک صادرات ایران برای کمک به تأمین مالی نیازهای بخش‌های مختلف جامعه در هشت ‌ماه نخست امسال، منجر به پرداخت ٣٧ هزار میلیارد ریال در قالب انواع وام‌های قرض الحسنه شده که در این میان ٣٦ درصد ارزش ریالی آن به لحاظ اهمیت به وام ازدواج و تهیه جهیزیه اختصاص یافته است.

علاوه بر این، بیش از ١٠ هزار میلیارد ریال نیز برای تأمین مالی نیازهای ضروری از جمله درمان و بیماری‌ها و همچنین تأمین بخشی از وام‌های ضروری صندوق بازنشستگان کشوری هزینه شده است.

عملکرد شعب جزیره کیش بانک ایران زمین در سال جاری با حضور مدیراستان و کارکنان این شعب مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی: خواجویی مدیراستان در این جلسه با تاکید براین که کارکنان باید اهداف خود را به صورت پروژه ای هدف گذاری کنند، گفت: موفقیت ما در قبال برنامه ریزی منسجم و دقیق در راستای دستیابی به پروژه هدف گذاری شده است. خواجویی گفت: پروژه می تواند در راستای دستیابی به اهدافی شامل: منابع، مصارف، بانکداری مدرن، صدور ضمانت نامه، وصول مطالبات و نصب دستگاه های فروشگاهی تعریف شود. وی افزود: کارکنان شعب باید نسبت به این اهداف آشنایی کامل داشته باشند تا در پایان سال به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

مدیراستان با اشاره به اهمیت وصول مطالبات معوق برنامه ریزی برای کاهش این شاخص را از اولویت های کاری در پایان سال برشمرد. در پایان این جلسه ضمن بررسی نقاط قابل بهبود و نقاط قوت، جایگاه شعب را با توجه به عملکرد در زمینه های مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار دادند.

تجارت-استان ايلام:به گزارش روابط عمومي؛ مديرکل بيمه سلامت استان ايلام با اعلام اين خبر گفت: در اين نشست به ارائه دهندگان ايده نو در آموزش، پيشگيري و ارتقاي سلامت، پوشش بيمه‌اي، قوانين و مقررات و فرآيندها، کاربرد فناوري اطلاعات در نظام بيمه سلامت، مديريت منابع، مصارف و سرمايه انساني و نظارت بر خدمات بيمه سلامت جوايز مناسبي داده مي‌شود.وي گفت: سازمان بيمه سلامت براي پرهيز از روز مرگي و استفاده از ايده‌هاي نو در ارائه خدمات بيمه‌اي خود اقدام به طرح نخستين رويداد هم‌انديشي در عرصه بيمه سلامت کرده است که تلاش دارد با اين رويداد هم‌انديشي، ايده‌هاي نو را مورد حمايت قرارداده تا بتواند در عرصه بيمه سلامت کشورحرفي نو براي ارائه خدمات به جامعه هدف داشته باشد.

تجارت-استان خوزستان:مرکز پايش انرژي شرکت توزيع نيروي برق خوزستان با هدف رصد و اطلاع از چگونگي ميزان مصرف برق مشترکين افتتاح شد.سياوش کريمي‌معاون فروش و خدمات مشترکين شرکت توزيع نيروي برق خوزستان در اين خصوص گفت؛ مرکز پايش انرژي در فاز اول با رصد کردن مصرف مشترکين ديماندي در غالب طرح فهام آغاز به کار کرده است.وي افزود؛ اين مرکز با استفاده از کنتور‌هاي هوشمند که از طريق سيم کارت شبکه تلفن همراه و به صورت برخط ارسال اطلاعات مي‌نمايند، اقدام به کنترل و پايش انرژي در سطح اشتراک ديماندي مي‌نمايد.معاون فروش و خدمات مشترکين در ادامه گفت؛ تا کنون 7500 کنتور هوشمند در حوزه خدمات شرکت توزيع برق در استان خوزستان نصب شده است و طبق برنامه کليه مشترکين ديماند در اين حوزه تا پايان سال 97 مجهز به کنتور هوشمند مي‌شوند. بر اساس اين گزارش؛ مرکز پايش انرژي شرکت توزيع نيروي برق خوزستان با هزينه‌اي بالغ بر 39 ميليارد ريال تجهيز و راه اندازي شد.

شهرستان شهريار داراي 160 هزار

دانش آموزاست

تجارت-علي کيواني – شهريار ، نشست مطبوعاتي مدير آموزش پرورش شهرستان شهريار با حضور بيش از 30 نفر اصحاب رسانه شهرستان شهريار برگزار گرديد. در اين نشست مدير آموزش پرورش شهرستان شهريار به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و با اشاره به برخي نکات از دغدغه‌هاي آموزش و پرورش براي رفع مشکلاتي همچون فضاي آموزشي و موانع و مشکلات فعلي براي رسيدن به حد مناسب آموزشي و تربيتي در مدارس سخناني را بيان کرد. پارسا در مورد رفع مشکلات فعلي مدارس به طرح پيشنهادي شهرداري و شوراي اسلامي‌شهريار نيز اشاره‌اي داشت .وي در اين مورد گفت: يکي از طرح‌هاي بسيار خوب و مناسب آموزش که شهرداري و شوراي اسلامي‌شهريار آن را به نتيجه رساند بررسي راهکارهاي مناسب براي افزايش فضاي آموزشي و بهره برداري از مناطق خاص در جهت رسيدن هدف اصلي دو اداره بود. در اين طرح شهردراي و شوراي اسلامي‌شهريار راهکاري راهگشا را پيشنهاد داده است که 8 مدرسه را مشخص کرده است که مي‌توان از قسمتي از آن شرايط تجاري را بهره مند شد. در اين طرح 500 متر ( 10 تا 20 درصد ) از زمين آموزشي تغيير کاربري به تجاري داده مي‌شود و در ازاي 500 متر 4500 متر شهرداري بايد براي آموزش و پرورش مدرسه بسازد که طرح بسيار خوب و مناسبي است و در استانداري تهران موجب رضايت مسئولين استاني شد تا مشکلات درون بافتي مدارس سطح شهر تا اندازه‌اي رفع شود. وي در بخش ديگر از سخنان خود همچنين اشاره به بررسي ويژه نيروهاي آموزشي مديران و معلمان آموزش و پرورش در شهرستان شهريار خبر داد وادامه داد: ما همواره سعي کرده‌ايم از افراد سالم و مناسب براي آموزش فرزندانمان بهره ببريم تا فرزندانمان به بهترين شکل آموزش ببينند. هرچند که در شوراي پزشکي نيز کاملا معلمين مورد رصد قرار مي‌گيرند و آزمايشهاي مربوطه در خصوص اين موضوع گرفته مي‌شود اما از مردم مي‌خواهيم تا اگر موردي در اين خصوص دارند با حضور در ساختمان آموزش و پرورش درخصوص رفع آن برآيند. وي در بخش ديگر از سخنان خود گفت امروز در شهرستان شهريار 160 هزار دانش آموز داريم که بايد با توجه به سياست‌هاي لازم همه اين عزيزان آموزش ببينند. وي افزود: شالوده شخصيت اجتماعي دانش آموز امروز را که در سن پايين هستند در مدرسه شکل مي‌گيرد و اعتقاد داريم که فضاي آموزشي بايد با فضاي پرورشي در يک سو حرکت کند تا با تربيت لازم آموزش مستمر را شاهد باشيم و اين موضوع بارها و بارها براي پرسنل اتفاق مي‌افتد.

مدير روابط عمومي‌فولاد مبارکه در پانزدهمين نمايشگاه ايران متافو:

تجارت-استان اصفهان:پانزدهمين نمايشگاه ايران متافو از ۱۱ تا ۱۴ آذرماه ۹۷ در محل دائمي‌نمايشگاههاي تهران و با حضور ۲۵۰ شرکت داخلي و خارجي در زمينۀ فولاد و صنايع وابسته، براي معرفي دستاوردها و پتانسيل‌هاي موجود برگزار شد. شرکتهاي فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، ورق خودرو چهارمحال و بختياري، اميرکبير کاشان، فولاد سنگان، فولاد سنگ مبارکه، گروه فولاد متيل، گروه توکا فولاد و... در اين نمايشگاه حضور پرقدرتي داشتند. در جريان برگزاري اين نمايشگاه، جمشيد ملارحمان، سرپرست سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) و عباس قبادي، معاون امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن حضور در غرفۀ گروه فولاد مبارکه با مديران گروه فولاد مبارکه ديدار و گفت وگو کردند. مدير روابط عمومي‌فولاد مبارکه در حاشيۀ اين نمايشگاه در جمع خبرنگاران گفت: کارشکني‌هاي اقتصادي آمريکا عليه کشورمان وارد مرحله تازه‌اي شده است و علاوه بر صنعت نفت، فولادسازي ايران نيز تحت تأثير اين شرايط قرار گرفته است. محمد ناظمي‌هرندي اظهار داشت: با توجه به برآوردهايي که از کارشکني آمريکا داشتيم، تمهيدات لازم انديشيده شده است و در صنعت فولاد نگراني عمده‌اي نداريم و يقين داريم صنعت فولاد تأثير قابل توجهي از اين کارشکني نخواهد گرفت. وي در ادامه افزود: اگرچه به دليل کارشکني‌هاي آمريکا تأمين برخي نيازمندي‌ها و صادرات دچار مشکلاتي شده‌اند، اما مشکل آنچنان بزرگ نيست که بخواهيم آيندۀ سياهي براي صنعت فولاد متصور باشيم و بايد همچنان به توسعه صنعت بينديشيم. وي تصريح کرد: البته برخي از موارد مثل تأمين ماشين‌آلات و مواد قابل پيش بيني بود و تلاش کرديم حداقل براي يک بازۀ زماني مشخص، نيازهاي کارخانه را ذخيره سازي کنيم تا در صورت عدم دسترسي به اين نيازها روند توليد با چالش روبه‌رو نشود. ناظمي‌هرندي با اشاره به مشکلات احتمالي در زمينۀ صادرات فولاد نيز افزود: همکاران ما با استفاده از سياست‌هاي پيچيده و کارآمد در بخش صادرات، خريد و مالي به نحوي مديريت و برنامه‌ريزي ميکنند که صادرات با کمترين ريسک انجام شود و منابع مالي آن هم جذب شرکت شود. وي درباره برخي اظهارات مبني بر کمبود فولاد در بازار داخل براي صنايع پايين‌دستي نيز گفت: به طورکلي فولاد مبارکه در کنار ساير توليدکنندگان تأمين کننده نياز داخلي است، بنابراين قطعاً تمام توليدکنندگان در بخش تأمين نياز داخلي کوشا هستند و بر اساس منافع ملي تلاش مي‌کنند آنچه بازار داخلي نياز دارد را تأمين کنند. وي تأ کيد کرد: بخش ساخت وساز و عمراني ايران که در واقع خريدار بخشي از محصولات فولاد مبارکه هستند اکنون در رکود بسر مي‌برند و صنايع پايين دستي در بخش‌هاي مختلف به دليل کارشکني آمريکا نيز درگير مشکلات رکود هستند، به همين دليل کاملاً طبيعي است که صنايع مادر مثل فولادسازي نيز دستخوش مشکلاتي باشد و براي رفع مشکلات خود راهکارهايي را استفاده کند که اصلي‌ترين آن صادرات است. ناظمي‌هرندي افزود: وقتي تعادل توليد فولاد و تقاضاي داخلي نامناسب باشد چالشي ايجاد مي‌شود که ظرفيت فولاد کشور را هدف گرفته است. به اين دليل که در گذشته توليد فولاد کشور با هدف صادرات مازاد نياز داخل گسترش يافته است، اما امروز مازاد فولاد در بازار وجود دارد و صادرات دچار موانع داخلي و بيروني است. وي افزود: در شرايطي که کارشکني آمريکا روند صادرات را با مشکلاتي روبرو کرده است نبايد خودمان نيز مشکلاتي براي صادرات فولاد ايجاد کنيم، چون تنها راهکار نجات صنعت دستيابي به بازارهاي جهاني است. مدير روابط عمومي‌فولاد مبارکه تصريح کرد: اميدواريم دولت و دستگاه‌هاي سياستگذار در اين شرايط کمک کنند ولي ما هيچوقت از دولتها اين انتظار را نداريم که به جاي ما کار کنند. وي با اشاره به اينکه صنعت فولاد به تنهايي پتانسيل بالايي در خود دارد افزود: يکي از چالش‌هاي ما اين است که بعضي از سياست‌گذاري‌ها به صنعت آسيب مي‌رساند يا چرخه صنعتي را کند مي‌کند، اميدواريم که اين دولت که دولت تدبير و اميداست، تصميم گيري‌ها و مشورت با صنايع و متوليان صنعت را در شرايط خاص و بحراني مدنظر قرار دهد تا زمينه خروج صنايع کشوراز شرايط دشوار کنوني فراهم شود.

تجارت-استان ايلام:مدير تعالي شرکت پالايش گاز ايلام گفت: فرآيند ارزيابي دومين دوره «جايزه سرآمدي و بهبود مستمر شرکت ملي گاز ايران» در پالايشگاه گاز ايلام شروع شده است .حامد علي شيري اظهار داشت: در راستاي حرکت در مسير سرآمدي، پالايشگاه گاز ايلام با تشکيل کميته‌هاي تعالي و برگزاري جلسات منظم ، آمادگي لازم را براي شرکت در اين جايزه کسب کرده است.وي به شاخص‌ترين اقدامات براي آمادگي اين شرکت براي جايزه سرآمدي اشاره کرد و افزود: چشم انداز ما در افق 1404، برترين شرکت پالايش گاز کشور در زمينه‌هاي توليد پايدار و مطابق با استاندارد، اخذ رتبه نخست در بخش‌هاي ايمني و پژوهش، استقرار کامل نظام مديريت بهره وري و اخذ تنديس زرين در زمينه تعالي سازماني است.معاون مهندسي و توسعه پالايش گاز ايلام به اقدامات انجام شده در اين خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: استقرار سيستم‌هاي نوين مديريتي براي استاندارد سازي فرآيندهاي سازمان، مديريت دانش، مديريت بهره وري، مديريت امنيت اطلاعات و همچنين پروژه‌هاي اصلاح و بهبود فرآيند‌هاي پالايشگاه و تکميل ظرفيت از اقدامات مهم اين شرکت در مسير تعالي است.علي شيري با اشاره به اينکه ارزيابان جايزه سرآمدي تا 21 آذرماه سال جاري در اين شرکت مستقر هستند، خاطر نشان کرد : اقداماتي نظير تشکيل کميته‌هاي تعالي سازماني، انجام خود ارزيابي و احصاء پروژه‌هاي بهبود، روند مناسب اجراي پروژه‌هاي تعيين شده در سال جاري، آماده سازي لازم براي حضور در جايزه، تدوين اظهار نامه از دلايل آمادگي اين شرکت براي حضور در فرآيند ارزيابي سرآمدي هستند.

تجارت-علي کيواني –باقر شهر ، همزمان با روز حسابداري شهردار باقرشهر و معاونين وي طي نسشت صميمي‌با همکاران مالي شهرداري از زحمات ايشان تقدير و تشکر کردند . عليرضا ناصري پور شهردار باقرشهر طي سخناني با اشاره به اهميت و جايگاه مالي در هر اداره گفت : حسابداران و افرادي که در حوزه مالي ادارات فعاليت مي‌کنند تکيه گاه‌هاي امين و معتمد در حفظ بيت المال هستند . هر ريالي که در هر اداره‌اي هزينه مي‌شود با نظارت اين افراد است و بديهي است از بيت المال هزينه مي‌شود و همه ما بايد پاسخگوي آنها باشيم . روز حسابداري فرصت مغتنمي‌است تا از زحمات شما عزيزان قدرداني شود .هوشمند معاون اداري مالي شهرداري نيز طي سخناني با تقدير از توجه شهردار به اين روز گفت : شهرداري باقرشهر در حوزه مالي و اعتباري موفقيت‌هاي قابل توجهي داشته است که از جمله آنها مي‌توانم به تحقق رودتر موعد درآمد‌هاي پيش بيني شده اشاره کنم که حاصل زحمات همکاران خوبم در حوزه مالي است . قطعا يادآوري اين قبيل ايام و خداقوت گفتن به همکاران ساعي مجموعه براي ايشان قوت قلبي است که بدانند در ميان همه ازدحام‌هاي فعاليتي خود از سوي رييس اداره ديده مي‌شوند .رستمي‌معاون امور شهر نيز حسابداران را افرادي قابل اعتماد و با نشان سبز خدمتي دانست و گفت : از نظر روانشناختي افرادي که در اين قبيل حوزه‌ها فعاليت مي‌کنند از نظر شخصيتي داراي تيپ‌هاي روانشناسي قابل اعتماد و امانت داري هستند که اين خصيصيه در همه همکاران ما در حوزه مالي مشهود است .در اين مراسم با اهداي هداياي معنوي از زحمات معاونت مديران و همکاران مالي تقدير و تشکر شد.