65 طرح عمراني فرودگاهي در دست اجرا

عضو هيات مديره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران گفت: 65 طرح عمراني با بيش از 650 ميليارد تومان اعتبار در دستورکار بخش فرودگاهي کشور قرار دارد که از اين تعداد 25 طرح در دست مطالعه است.

غلامحسين باقريان در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: تلاش مي‌شود آن طرح‌هايي که اکنون در دست اجرا هستند، تا پايان سال به بهره برداري برسند. معاون عمليات فرودگاهي شرکت فرودگاه‌ها وناوبري هوايي ايران افزود: با اين حال با توجه به افزايش برخي از هزينه‌ها، بازنگري در اين طرح‌ها ضروري است تا بر اساس اولويت‌ها بتوانيم طرح‌هاي ضروري را در فرودگاه‌هاي کشور به پايان برسانيم.


لزوم هم افزايي در اقتصاد حمل و نقل

رئيس سازمان راهداري گفت: كالبدشكافي سهم تقصير در مشكلات و مسائل ايجاد شده در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌اي از اقدامات با اولويت‌ و داراي اهميت محسوب مي‌شود. عبدالهاشم حسن‌نيا در نشست هم‌انديشي با رؤساي كانون‌هاي انجمن‌هاي صنفي رانندگان و شركت‌هاي حمل و نقل ، بر تعامل و هم‌فكري در زمينه رسيدگي به مشكلات موجود و ارتقاي بهره‌وري در اقتصاد بخش حمل و نقل جاده‌اي تأكيد كرد و اظهار داشت: بدون ترديد، در شرايط اقتصادي حاكم بر كشور با توجه به ظرفيت‌هاي خوبي كه در حوزه حمل و نقل جاده‌اي كالا و مسافر در كشور وجود دارد، مي‌توان با هم‌ فكري و هم‌انديشي از اين مرحله بحران عبور كرد و راه‌كارهاي اساسي‌تر و مؤثرتري ارايه شود.


هويت‌يابي شهرهاي جديد با رويداد فرهنگي

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه انجام رويدادهاي فرهنگي زمينه اجتماع‌سازي و هويت‌يابي در شهرها را تسهيل و تسريع مي‌کند گفت: ما بايد براي تحقق جريان معکوس فرهنگي در شهرهاي جديد تلاش کرده کنيم و در اين راستا بايد با استفاده هرچه بيشتر از رويدادهاي هنري در فضاي شهرهاي جديد زمينه لازم براي دستيابي به اين مهم را محقق کنيم.

حبيب‌اله طاهرخاني در آيين اختتاميه اولين سمپوزيوم مجسمه‌سازي شهر جديد پرند بيان کرد: اين سمپوزيوم رويداد بسيار خوبي است که به ما نشان مي‌دهد مي‌توانيم به يک فعاليت بسيار معمول تحت عنوان ساخت پارک و بوستان‌هاي شهري نگاهي جديد داشته و در آن به خلق يک رويداد فرهنگي و اجتماعي بپردازيم

حضور "هما" در سومين نمايشگاه

حمل‌ونقل و صنايع وابسته

مدير روابط عمومي‌شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران "هما" از حضور اين هواپيمايي در سومين نمايشگاه حمل‌ونقل و صنايع وابسته خبر داد و گفت: هم زمان با اين نمايشگاه تخفيف‌هاي ۱۵ و ۵ درصدي براي خريد بليت پروازهاي بين‌المللي و داخلي "هما" ارائه خواهد شد. معصومه اصغرزاده، در گفت‌وگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي درباره حضور اين شرکت در سومين نمايشگاه بين‌المللي حمل‌ونقل و صنايع وابسته گفت: ايران‌اير مانند سنوات گذشته قدرتمندانه در اين نمايشگاه حضور خواهد داشت. اصغرزاده به حضور همه بخش‌هاي "هما" در اين نمايشگاه اشاره کرد و افزود: بخش‌هاي مهندسي و تعميرات، خدمات فرودگاهي، کيترينگ، عمليات،مرکز آموزش و بازرگاني در اين نمايشگاه به تعامل با بازديدکنندگان و شرکت‌کنندگان مي‌پردازند.وي با اشاره به حضور فرزانه شرفبافي، مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران "هما" در اين نمايشگاه گفت: مديرعامل در مراسم افتتاحيه سومين نمايشگاه حمل‌ونقل و صنايع وابسته حضور دارد و براي حضور وي در باقي ايام برگزاري نمايشگاه نيز برنامه‌ريزي شده است.

نياز به نصب ۴هزار دوربين ثبت تخلف ديگر

در جاده‌هاي کشور

عضو هيئت عامل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با بيانه اينکه نيازمند نصب ۴ هزار دوربين ثبت تخلفات عبور و مرور ديگر در جاده‌هاي کشور هستيم، گفت: ۴ هزار دوربين مورد نياز در دو پروژ ۲ هزار عددي تعريف شده و رئيس سازمان برنامه و بودجه نيز با نصب ۲هزار دوربين اول به روش BOT کامل موافقت کرده است. فرامرز مداح در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با اشاره برنامه‌هاي در دست اقدام حوزه فناوري اطلاعات و هوشمندسازي حمل‌ونقل جاده‌اي اظهار داشت: بحث هوشمند سازي حمل‌ونقل جاده‌اي طي يک دهه گذشته در دستور کار سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي قرار گرفت و تا امروز نيز شاهد دستاوردهاي مهمي‌در اين زمينه هستيم. وي افزود: يکي از مهم‌ترين اقدامات انجام‌شده، امضاي قرارداد نصب و راه‌اندازي ۱۸۷۹ سامانه‌ ثبت تخلف عبور و مرور به‌صورت يکپارچه با شرکت مبين بود که ۱۱۲۰ سامانه تا ابتداي آذرماه سال جاري در دست بهره‌برداري قرار دارد.

نرخ‌هاي جديد حمل برمبناي تن کيلومتر

به شرکت‌ها ابلاغ مي‌شود

شيرين‌زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداري وحمل ونقل جاده‌اي استان گفت: بر اساس شاخصه‌هاي جديد، نرخ‌هاي جديد حمل بر مبناي تن کيلومتر احصاء و به زودي به شرکت‌هاي حمل ونقل ابلاغ خواهد شد.به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي‌اداره کل راهداري وحمل ونقل جاده‌اي استان اردبيل، شيرين زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداري وحمل ونقل جاده‌اي استان که در جلسه تعيين نرخ حمل برمبناي تن کيلومتر با حضور معاونين حمل ونقل ادارات کل راهداري وحمل ونقل جاده‌اي استان‌هاي آذربايجان شرقي ،غربي ،زنجان و گيلان در سالن کنفرانس راهداري استان اردبيل سخن مي‌گفت، افزود: در اين جلسه تمامي‌مسائل ومشکلات مربوط به حمل ونقل مورد بررسي قرارگرفت، نرخ‌هاي جديد نيز براساس معيارهاي کارشناسي شده مشخص و همچنين سعي شد با تبادل نظر معاونين ۵ استان قيمت‌هاي پايه به قيمت‌هاي عرف نزديک باشد.

در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزير راه و شهرسازي صورت گرفت؛

گروه راه و مسکن: ايجاد مسکنِ فاقد کيفيت، معضل جدي و ميراث دردسرساز شهرسازي بي در و پيکر کشور است که هر از گاهي توسط مسئولان در باره آن اظهار نظر مي‌شود و در ادامه بي آن که تدبير و تصميم خاصي در مورد آن اعمال شود در طاق نسيان رها مي‌شود تا نوبتي بعد و در مناسبت بعدي در مورد آن سخن به ميان آورده شود. اظهارات فاضلانه عباس آخوندي در دوره مديريت ايشان در وزارت راه و شهرسازي مشحون از همين سخنراني‌هاي بي فرجام و بدون نتيجه است. وزير جديد راه و شهرسازي شاهد اتخاذ تصميمات کارشناسانه، به خصوص در حوزه شهرسازي باشيم.

  • نقش شهرسازي در برنامه‌ريزي مسکن

دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري گفت: اولويت اول پايتخت و ديگر شهرهاي بزرگ کشور، رفع بدمسکني در پهنه سرزميني است.

به گزارش تجارت به نقل از وزارت راه و شهرسازي، محمدسعيد ايزدي در جمع مديران معماري و شهرسازي سراسر کشور، ضمن تاکيد بر تهيه آسيب‌شناسي جامع شهري در هريک از مناطق کشور و جمع بندي آنها در يک جلسه و ارايه به وزير راه و شهرسازي جهت طرح شدن در نشست مشترک وزير راه و شهرسازي با رياست جمهوري، گفت: اخيرا وزير راه و شهرسازي نامه‌اي ابلاغ کردند که مضمون آن تاکيد بر نقش شهرسازي در برنامه‌ريزي مسکن بود و همه به آن واقف هستيد که بايد با اين اولويت، فعاليت‌هاي خود را در استان‌هاي سراسر کشور دنبال کنيد.

ايزدي ادامه داد: در دوره جديد با انتخاب مهندس اسلامي‌به عنوان وزير راه و شهرسازي شاهديم که تاکيدشان همانطور که رياست‌جمهوري نيز تاکيد دارند بر فعال‌سازي بخش مسکن است. به همين دليل بايد بتوانيم با کمک شما و با مطالعات دقيق در نظام شهرسازي و همچنين آسيب‌شناسي که در استان‌هاي کشور با موضوع شهرسازي داريم و در آن حمل و نقل و مسکن هم يکپارچه ديده مي‌شود، به تحقق اين تاکيدها، ياري برسانيم.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: در طول ساليان گذشته همواره شکافِ عدم حضور شهرسازي در نظام برنامه‌ريزي مسکن وجود داشت و همين شکاف نيز منجر به ايجاد مشکلات و عدم‌انطباق‌هايي شد که نتيجه آن را در ايجاد مسکن‌هاي فاقد کيفيت در شهرها با اجراي طرح مداخله مستقيم دولت در مسکن سازي، شاهد بوديم. بنابراين فعال‌شدن همه شما در استان‌ها با رويکرد جديد بسيار مهم است تا بتوانيم به آسيب‌شناسي‌هاي جامعي در اين رابطه، دست پيدا کنيم.

ايزدي خاطرنشان کرد: بايد آسيب‌شناسي که توسط شما مديران معماري و شهرسازي در استان‌هاي سراسر کشور تهيه مي‌شود بتواند به چندين سوال پاسخ دهد. اينکه افق جمعيتي شهر با توجه به تمامي‌موارد به چه جمعيتي مي‌رسد؟ اولويت‌هاي شهرها کدامند؟

  • طرح‌هاي جامع سند توسعه شهرها هستند

وي يادآور شد: همه شهرهاي ما طرح جامع دارند و طرح‌هاي جامع شهري براي ما در حکم سند توسعه شهر و قانون هستند. در اين قانون پيش بيني شده است که تا افقي مشخص، شهر تا چه اندازه ظرفيت دارد. همچنين مديران شهرسازي و معماري در تهيه آسيب‌شناسي بايد راهکارهاي رسيدن به تعادل شهري را نيز بر اساس ويژگي‌هاي بومي‌شهرهاي خود ارايه کنند.

اين مقام مسئول همچنين گفت: مطالعاتي که انجام مي‌شود بايد نتيجه‌اش به اين نقطه برسد که بتوانيم به برنامه‌ريزان مسکن در حوزه ستادي اعلام کنيم که مستند به طرح‌هاي جامع مصوب و مطالعات انجام شده مديران شهرسازي و معماري بايد برنامه‌ريزي مسکن را براي شهرهاي مختلف انجام داد.

ايزدي با طرح اين پرسش که چرا در حال حاضر مسکن بدون متقاضي در کشور وجود دارد؟ بار ديگر بر تعيين اولويت‌هاي شهرسازي و شهري براي تامين مسکن تاکيد کرد و گفت: اولويت يک تهران رفع بد مسکني در پهنه سرزميني و نه شهر است. در حال حاضر در منطقه ۲۲ تهران که قرار بود ۳۲۰ هزار نفر ساکن باشند بيش از ۴۰۰ هزار نفر ساکن شده‌اند و همين نکته نيز توزيع نامتعادل جمعيت را نشان مي‌دهد و مبين اين مطلب است که ساخت وسازهاي اضافي و خلاف طرح جامع در آن منطقه از پايتخت رخ داده است. ما با انجام اين مطالعات درصدد هستيم تا مشکلات مربوط به زندگي و مسکن را که شهرسازي ما را دچار چالش کرده است برطرف کنيم.

دبير شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ايران يادآور شد: در بخش مسکن شاهديم که نگاه، نگاهي کاملا مهندسي است در حاليکه بايد اين بخش بتواند براي مواردي همچون هم پيوندي با طبيعت، پرهيز از تخريب بافت‌هاي ارزشمند، باغات و مواردي از اين دست که عموما کيفيت زندگي شهر و شهروندان وابسته به آن است، پاسخي مناسب داشته باشد.

  • طرح‌هاي جامع بايد توان حل مسائل شهرها را داشته باشند

وي عدم توزيع جمعيتي را يکي از مشکلات شهرهاي مختلف ايران برشمرد و با ارايه نمونه‌هايي که تحت‌عنوان مغايرت اساسي به شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ارايه مي‌شود از مديران معماري و شهرسازي خواست تا به استناد تجريه‌هاي خود از ۳ تا ۴ دهه تهيه طرح‌هاي توسعه شهري از ناکارآمدي طرح‌هايي که تهيه مي‌شوند جلوگيري کنند.

ايزدي تصريح کرد: طرح‌هاي جامع بايد توان حل مسايل شهرها را داشته باشند.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه سخنان خود با تاکيد بر اجراي صحيح بازآفريني شهري يادآور شد: از بازآفريني شهري تصور اشتباهي شده است. در پنج سال گذشته تلاش کرديم تا مسير از ريل خارج شده را به راه اصلي خود بازگردانيم.

  • سامانه کميسيون ماده ۵ نظام‌مند مي‌شود

وي با اعلام اينکه تکميل بحث سامانه کميسيون ماده ۵ نظام مند مي‌شود، بر استفاده از نظرات کارشناسي گروه‌هاي تخصصي و مردمي‌تاکيد کرد و گفت: با انتشار فراخوان فضاي گفتگو را در شهرهاي کشور براي مطالعه يکپارچه فراهم کنيد.

اين مقام مسئول از مديران معماري و شهرسازي خواست تا نتايج حاصل از آسيب‌شناسي شهرسازي را در شهرهاي تحت مسئوليت خود در مدت زماني ۳ ماهه تکميل و به معاونت معماري و شهرسازي ارايه دهند.

وي از ديگر رويکردهاي وزارت راه و شهرسازي را معماري خواند و گفت: کميته اعتلاي معماري راه اندازي شده است. در اين کميته چندين جلسه با حضور معماران برجسته کشور و همچنين معماران جوان تشکيل شده و موضوعاتي همچون تغيير ضوابط ساختماني ۴۰-۶۰ که ضابطه‌اي است که شهرها را در معرض نابودي قرار داده و همچنين مستندسازي معماري معاصر شهرهاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته است.

ايزدي در پايان از مديران معماري و شهرسازي در سراسر کشور خواست تا به تقويت بنيه کميته اعتلاي معماري کمک و موضوعات کميته را در استان‌ها دنبال کنند.

رييس اتحاديه مشاوران املاک هشدار داد:
گروه راه و مسکن: علاقه مندان به خريد ملک در کشورهاي خارجي وارد قرارداد با بانک‌هاي کشور و وزارت امور خارجه شوند تا هزينه‌هاي خريد ملک در اين کشورها به بانک ايراني منتقل شود و بانک به جاي پرداخت پول به طرف خارجي،‌ مصالح ساختماني به اين کشورها صادرات داشته باشد و به نوعي تهاتر پول ملک با مصالح ساختماني توليد ايران انجام شود.

مصطفي قلي خسروي در گفت وگو با ايلنا ضمن توصيه فوق، درباره بازار خريد ملک در کشورهاي همسايه و مشکلاتي که براي ايراني‌ها به دليل خريد ملک در گرجستان به وجود آمده است، اظهار داشت: باعث تاسف است که تجربه تلخ دهه 80 که مردم براي اخذ اقامت، ملک و املاک در دوبي خريدند و ارز هنگفتي از کشور خارج کردند اما موفق به اخذ اقامت نشدند باز هم تکرار شده است.

وي ادامه داد: در آن دوره هر چه کارشناسان و مسئولان به مردم هشدار دادند که اين تبليغات براي اخذ اقامت هيچ اعتباري ندارد و در حوزه خريد ملک در کشورهاي همسايه سرمايه‌گذاري نکنيد اما متاسفانه مردم توجهي به اين هشدارها نداشتند و پس از مدتي که نتوانستند اقامت آن کشور را بگيرند حتي نتواستند ملک خود را بفروشند و پولشان را به کشور بازگردانند.

رييس اتحاديه مشاوران املاک با اشاره به افزايش تقاضا براي خريد ملک در کشورهاي همسايه در چند سال اخير گفت: پس از آن تجربه تلخ باز هم در يکي دو سال اخير به ويژه در سال جاري شاهد آن بوديم که باز هم تقاضا براي خريد ملک در شهرهاي مختلف ترکيه و اخيرا گرجستان وحتي قبرس به طور چشمگيري افزايش يافته است.

خسروي ادامه داد: آمار تکان دهنده‌اي از خريد ملک از سوي ايرانيان در يک شهر ترکيه وجود دارد مبني بر اينکه هموطنانمان از ابتداي سال 97 تا کنون 8 هزار واحد مسکوني فقط در ازمير خريداري کرده‌اند.

وي تاکيد کرد: متاسفانه اخيرا هم تبليغات براي خريد خانه در گرجستان افزايش يافته بود و بسياري از ايراني‌ها دارايي‌هاي خود براي خريد ملک را به اين کشور منتقل کردند که بتوانند با خريد ملک اقامت گرجستان را دريافت کنند اما پس از اينکه تعداد واحدهاي قابل توجهي ملک به ايراني‌ها فروخته شد اعلام کردند که خريد ملک معيار اعطاي اقامت نيست و در اين ميان سود کلاني نصيب دلالان شد و ايراني‌هاي مالباخته امروز با مشکل برگرداندن پول‌هاي سرگردان خود مواجه هستند.

رييس اتحاديه مشاوران املاک استان تهران با تاکيد براينکه انجام مراحل فروش ملک خارجي در ايران و حتي تبليغ آن غير قانوني است، اظهار داشت: هيچ يک از مشاوران املاک حق انجام معامله و تبليغ براي فروش ملک در کشورهاي خارجي را ندارند و در صورت گزارش درباره اين موضوع با آن مشاوره املاک برخورد قانوني مي‌شود. وي ادامه داد: متاسفانه برخي افراد در قالب ثبت شرکت‌هايي در کشورمان اقدام به بازاريابي و تبليغ براي فروش ملک خارجي به ايرانيان مي‌کنند که با همکاري اماکن بازرسي‌هايي از برخي از دفاتر داشتيم و متوجه شديم که عده‌اي نه در قالب مشاوره املاک بلکه تحت عنوان شرکت‌هاي اقتصادي اقدام به انجام اين معاملات در داخل کشور مي‌کنند.

خسروي افزود: متاسفانه در نمايشگاه‌هاي مرتبط با صنعت ساختمان و املاک شاهد شرکت کنندگاني هستيم که به بهانه ورود تکنولوژي‌هاي خارجي به صنعت ساختمان در اين نمايشگاه‌ها حضور پيدا مي‌کنند ما هدفشان تبليغ فروش ملک خارجي به ايراني‌ها است.

وي با بيان اينکه در يکي از نمايشگاه‌هاي اخير که در محل نمايشگاه بين المللي تهران برگزار شد، شاهد خريد و فروش ملک کشورهاي خارجي بودم، گفت: از اين موضوع بسيار متاسف شدم چراکه مردم وقتي مي‌بينند پرچم يک کشور در غرفه‌هاي نمايشگاهي برافراشته شده به آن شرکت کننده اعتماد مي‌کنند چراکه بر اين باورند براي حضور در اين نمايشگاه از فيلترهاي قانوني عبور کرده است. اما واقعيت اين است از آنجايي که شرکت کنندگان خارجي براي حضور در نمايشگاه هزينه‌ها را دلاري پرداخت مي‌کنند برگزار کنندگان نمايشگاه هم از حضور آنها استقبال مي‌کنند.

خسروي تاکيد کرد: در شرايطي که مردم به هشدارهاي مسئولان و کارشناسان براي سرمايه گذاري در حوزه ملک در کشورهاي خارجي معمولا توجه نمي‌کنند، پيشنهاد ما اين است که علاقه مندان به خريد ملک در کشورهاي خارجي وارد قرارداد با بانک‌هاي کشور و وزارت امور خارجه شوند تا هزينه‌هاي خريد ملک در اين کشورها به بانک ايراني منتقل شود و بانک به جاي پرداخت پول به طرف خارجي،‌ مصالح ساختماني به اين کشورها صادرات داشته باشد و به نوعي تهاتر پول ملک با مصالح ساختماني توليد ايران انجام شود.

وي افزود: البته اين موضوع مشروط به جلب اعتماد مردم و موافقت کشورهاي خارجي براي واردات مصالح ساختماني ايران است که البته مصالح ساختماني ايران در منطقه صاحب اعتبار است و ايران يکي از صادر کنندگان قوي در حوزه مصالح ساختماني محسوب مي‌شود.

معاون بازرگاني و بهره برداري راه‌آهن خبر داد:
بابک احمدي معاون بازرگاني و بهره برداري راه‌آهن با بيان اينکه «راه‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران به تازگي عضو وابسته CIS شده است» گفت: در بحث مشکلات واگن‌هاي روسي نيز تا چند ماه آينده به طور کامل از واگن‌هاي ايراني براي انتقال بار در حوزه بين‌الملل استفاده خواهيم کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي بابک احمدي معاون بازرگاني و بهره برداري و عضو اصلي هيئت مديره راه آهن جمهوري اسلامي‌در حاشيه بازديد کمسيون فني و ايمني از اداره کل راه آهن قم با اشاره به اينکه آسيب‌هاي ناشي از تحريم‌ها در بخش ريلي ناچيز است گفت: بيشترين ثبات در تحريم‌هاي اخير را حمل‌و‌نقل ريلي‌ داشته است و با همکاري شرکت‌هاي خصوصي برنامه‌هاي خوبي در اين بخش شاهد هستيم.وي با تاکيد بر اينکه ظرفيت خوبي در استان قم براي انتقال بار به شبکه ريلي وجود دارد گفت: انتقال بخش از بار موجود در استان به شبکه ريلي مستلزم برگزاري جلسات توجيهي با صاحبان بار و برخي از ارگان‌هاي استاني است.

معاون بازرگاني و بهره برداري شرکت راه‌آهن با اشاره به اينکه ۱۹ ميليون تن بار در استان وجود دارد، افزود: از اين ۱۹ ميليون تن بايد ۵۰ درصد آن به ريل منتقل شود. احمدي با تاکيد بر عبور بخشي از قطار‌هاي باري کشور از راه‌آهن قم، ادامه داد: راه‌آهن قم با قرار گرفتن در کريدور شمال به جنوب و شرق به غرب مي‌تواند در مقوله بار منشا بار باشد. وي از عضويت راه‌‌آهن ايران در کشورهاي CIS (کشورهاي مستقل مشترک المنافع) خبر داد و تصريح کرد: راه‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران به تازگي عضو وابسته CIS شده است و در بحث مشکلات واگن‌هاي روسي نيز تا چند ماه آينده به طور کامل از واگن‌هاي ايراني براي انتقال بار در حوزه بين‌الملل استفاده خواهيم کرد. معاون بازرگاني و بهره برداري شرکت راه‌آهن گفت: در حوزه CIS کاميون وسيله مناسبي براي حمل بار نيست و پايه حمل‌و‌نقل در اين حوزه حمل‌و‌نقل ريلي است بر همين اساس بايد در جلب و انتقال بار به شبکه ريلي کوشا باشيم.

طبق گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه آهن قم وي در بخش ديگري از از سخنان خود تاکيد کرد: رويکرد اصلي راه‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران ايمني است و نگاه به مقوله ايمني نگاه ويژه و مهمي‌است.