مديرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت:
گروه بانک و بیمه: بازار وام‌هاي بانکي هر روز داغ‌تر مي‌شود و مردم خواهان انوع تسهيلات هستند. وارد اين وادي که مي‌شويم انبوه مشکلات پيشِ روي وام‌گيرندگان، در کنار نگراني‌هاي بانک‌ها، حسابي خودنمايي مي‌کند.

از طرفي درخواست وثيقه‌هاي گوناگون بانکي و ضمانت‌نامه‌ها، دريافت تسهيلات را به کام مشتريان تلخ کرده و از سوي ديگر مطالبات معوق و عدم تعهد برخي مشتريان بر سخت‌گيري بانک‌ها دامن زده و دود آن به چشم همه مشتريان رفته است. نقش اساسي وام‌ها در صنعت بانکداري، افزايش تعداد درخواست‌ تسهيلات و ريسک موجود در اين صنعت، ارائه روشي مديريتي براي تسهيل در روند تسهيلات و به دنبال آن، کاهش مطالبات معوق را انکارناپذير کرده است. بانک قرض‌الحسنه رسالت با شعار بانکي اجتماعي با خدمات نوين، مدت‌هاست شرعي، آسان و ارزان بودن خدمات مدرن را مبنا قرار داده و توجه به خواست‌ها و دغدغه‌هاي مشتريان را سرلوحه قرار داده است. اين بانک با سنجش اعتبار مشتريان براي پرداخت تسهيلات، براي اولين بار در کشور، اعتبارسنجي افراد حقيقي را اجرايي کرده است.

مديرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با بيان اينکه اعتبارسنجي، ارزيابي و سنجش توان بازپرداخت مشتريان اعتباري به ‌صورت انفرادي و محاسبه احتمال عدم بازپرداخت اعتبارات دريافتي آن‌ها است، گفت: اعتبارسنجي و رتبه‌بندي مشتريان روشي جايگزين براي وثيقه‌گذاري در اين بانک است. محمدحسين حسين زاده با تاکيد بر اينکه در اعتبارسنجي، بانک‌ها و مؤسسات اعتباري با استفاده از اطلاعات حال و گذشته متقاضي، توان بازپرداخت وام توسط وي را ارزيابي کرده و به مشتري امتياز (سطح اعتباري) خاص خود را مي‌دهند، افزود: اين روش ابزاري عيني براي مديريت ريسک اعتباري بانک‌هاست و مشتريان اعتباري را بي‌طرفانه و براساس آمار و اطلاعات کيفي و کمي‌طبقه‌بندي مي‌کند.

وي اظهار داشت: براي تحقق اين مهم، شرکت پردازش اطلاعات مالي پارت، با تکيه بر تجربه همکاري با مؤسسه «فيچ» يکي از بزرگترين موسسات رتبه‌بندي اعتباري در جهان، مرکز اعتبارسنجي مرآت را با بهره‌گيري از تخصص کارشناسان مجرب و همکاري و همفکري اين بانک، راه‌اندازي و اعتبارسنجي اشخاص حقيقي را براي اولين بار در کشور پياده‌سازي کرد. حسين‌زاده يادآور شد: برخلاف وام‌هاي مرسوم در نظام بانکي، که متقاضيان بر حسب گردش مالي مورد احترام و تفقد قرار مي‌گيرند، اساس اين سيستم، بر تکريم مشتريان و ارائه ساده و بي‌دردسر تسهيلات، مطابق قواعد مشخص و به ميزان امتياز اعتبارسنجي آن‌ها است.

شعبه بيمه حکمت شهر رشت افتتاح شد

دکتر چايچي: رقابت بيمه‌ها بايستي در حوزه کسب رضايت مشتري باشد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت صبا، با هدف خدمت‌رساني بيشتر و بهتر به مشتريان عزيز، شعبه بيمه حکمت شهر رشت با حضور دکتر غلامحسين چايچي مدير عامل بيمه حکمت صبا و برخي از مسئولين لشگري افتتاح شد. در افتتاح اين شعبه ناخدا شيدايي رئيس ستاد فرماندهي آموزش تخصص‌هاي دريايي باقرالعلوم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران ، دکترخوش پورمشاور مدير عامل، دکتر طباطبايي معاون تحقيق و توسعه بازار و مديران شرکت حضور داشتند. بر پايه اين گزارش، دکتر چايچي مدير عامل شرکت بيمه حکمت صبا طي سخناني به افتتاح 17 شعبه بيمه حکمت صبا در کشور اشاره داشت و عنوان کرد: افتتاح شعبه رشت و شعبه‌هاي ديگري که در دستور کار قرار دارد، نشان از عملکرد موثر و خوب اين شرکت در جامعه است. وي در ادامه گفت: عمده سهامداران شرکت بيمه حکمت صبا کارکنان ارتش جمهوري اسلامي‌ايران و خانواده‌هاي معظم آنها هستند که هم اکنون قريب به 150 هزار نفر تحت پوشش اين بيمه قرار گرفته‌اند. مديرعامل شرکت بيمه حکمت صبا با خطاب قرار دادن بيمه‌هاي ديگر در کشور، گفت: رقابت بيمه‌ها بايستي در حوزه کسب رضايت مشتري باشد و رفاقت و همدلي ما موجب شود تا سهم بيمه‌ها در کشور افزايش پيدا کند. دکتر چايچي از توسعه بيمه زندگي در جامعه گفت و تصريح کرد: بيمه زندگي مي‌تواند نگراني‌هاي افراد را براي آينده برطرف کند، از اين رو بايستي در اين حوزه بيشتر کار کنيم و مردم عزيزمان را به سمت استفاده از اين نوع بيمه سوق دهيم.

بهبود شاخص عملکرد فني بيمه ايران

در 8 ماهه سال 97

بيمه ايران در 8 ماهه سال 97 با رشدي معادل 5‏/28 درصد افزايش در توليد حق بيمه و کاهش نسبت خسارت به ميزان 18 % بهبود عملياتي در اين دو شاخص اساسي را در طي شش سال گذشته تجربه کرده است . محمد زاهدنيا معاون فني بيمه ايران بااعلام وضعيت عملکرد فني بيمه ايران اعلام کرد ، با تداوم برنامه اصلاح و بهبود شرکت ، هم اکنون سهم پرتفوي بيمه‌هاي زندگي اين شرکت که در سال گذشته 4 % بود به 5‏/8 % افزايش يافته و سهم بيمه درمان نيز با تعديلات صورت گرفته به 10 % رسيده است. وي پس از بيمههاي زندگي عمده رشد شرکت را در ساير رشته‌ها از جمله بيمه حمل و نقل کالا معادل 64% ، آتش سوزي 56 % و بيمه بدنه اتومبيل را 52 % اعلام نمود و در همين ارتباط در 8 ماهه 97، نسبت خسارت شرکت نيز از 79 % به 61 % کاهش يافته که در مجموع حاکي از بهبود عملکرد خسارت به ميزان 18 درصد ميباشد. آقاي زاهدنيا موفقيت‌هاي اخير حاصل شده را مرهون سياستگذاري‌هاي شفاف مديرعامل و اعضاي هيأت مديره و روحيه مشتري مدارانه مجموعه همکاران بيمه ايران دانست و افزايش اعتماد روز افزون و پايدار عامه مردم و سازمانها ، مؤسسات و شرکتها را نيز در گرو قابليت و توانمندي‌هاي ويژه و متمايز بيمه ايران در ايفاي تعهدات در برابر بيمه گذاران شرکت مي‌داند . آقاي زاهدنيا در خصوص حمايت بيمه ايران از اقتصاد ملي کشور ، بر توسعه فعاليت واحد بيمه اتکايي و گسترش توافق نامه‌هاي کنسرسيومي‌داخلي اشاره کرد و به آن دسته از بيمه گذاران بيمه ايران که سرمايه بيمه خود را افزايش نداده‌اند ، تأکيد نمود نسبت به افزايش و روزآمدسازي سرمايه بيمه نامه بدنه اتومبيل ، بيمه نامه آتش سوزي ، مهندسي و ساير بيمه نامه‌هاي اموال خود اقدام نمايند.

مشاورمدير عامل شرکت تجارت الکترونيک پارسيان شرط موفقيت اجراي مبادلات بين المللي بر پايه بلاک چين را بي‌طرف بودن اين فناوري دانست و گفت: قوانين محلي کنشگر تراکنش بايد در اين بستر اعمال شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ستاد خبري هشتمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، محمدجواد صمدي در خصوص چالش‌هاي اجرايي در مسير عملياتي کردن فناوري بلاک‌چين در کشور، افزود: اولين مسئله اين است که در کشور تمرين کار غيرمتمرکز (Decentrilized) نداريم. صورت‌مسئله در حوزه بلاک چين يادگيري روش‌هاي غيرمتمرکز است زيرا تاکنون عمده فعاليت‌هاي نهادهاي ما به‌صورت متمرکز (Centralized)، انفرادي و جزيره‌اي بوده است.

وي افزود: در فضاي بلاک‌چين بايد حرکت در مسير تأمين منافع جمعي باشد تا فعاليت‌هاي غيرمتمرکز در اين بخش شکل گيرد، ما خيلي تجربه موفق کار تيمي‌و مشترک نداريم و معمولاً منافع شخصي را به منافع مشترک و گروهي ترجيح مي‌دهيم و اين روحيه زيربناي تشکيل انجمن‌هاي (Community) واقعي موردنياز رو سخت مي‌کند. اين کارشناس حوزه پرداخت تصريح کرد: چالش ديگر در اين حوزه نبود استانداردها است. وجود استانداردها به‌عنوان يک‌زبان مشترک در کارگروهي و غيرمتمرکز يک اصل مهم است. اين کارشناس حوزه پرداخت تأکيد کرد: به‌منظور موفقيت در فضاي بلاک چين بايد اين فناوري بي‌طرف عمل کند و اجازه بدهد، قوانين محلي کنشگر يک تراکنش در بلاک چين اعمال شود.

توسعه مراودات خرد مالي در کيف پول الکترونيکي بانک ملّي ايران عضو هيات مديره و معاون فناوري اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملي ايران با تاکيد بر اينکه چشم‌انداز بانکداري الکترونيک بانک ملي ايران بسيار روشن است، گفت: کيف پول الکترونيک محصولي نوين در بانک ملي ايران است که امکان توسعه مراودات خرد مالي و دريافت و پرداخت‌هاي متقابل را براي کسب و کارهاي مختلف فراهم مي‌کند.

مسعود خاتوني در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک ملي ايران با بيان اينکه بانک ملي ايران توسعه بازار کسب و کارها را بر خود ضروري مي‌داند، افزود: صاحبان کسب و کار مي‌توانند با کيف پول الکترونيکي علاوه بر امکانات متنوع براي دريافت و پرداخت‌هاي متقابل، از توسعه وفاداري مشتري نيز بهره مند شوند.

وي تصريح کرد: همچنين اين بانک پس از اقدامات موفق خود در نوين سازي خدمات بانکداري خرد در محيط وب و موبايل در قالب سامانه‌هاي بام و همچنين توسعه بانکداري مبتني بر شبکه‌هاي اجتماعي در سامانه بله، اخيرا نيز از محصولات بانکداري شرکتي و بانکداري سازماني خود رونمايي کرده است. خاتوني ادامه داد: اين محصولات به شرکت‌ها و سازمان‌ها اجازه مي‌دهند تا امور مالي خود را به صورت کاملا بر خط و امن کنترل و مديريت کنند.

رييس شوراي شهر تبريز با اشاره به اينکه خدمات بانک شهر در زندگي شهروندان در تمامي‌شهرها ملموس است،گفت: اين بانک پشتوانه طرح‌هاي توسعه‌اي در کلانشهرها و از عوامل ارتقاي سطح زندگي شهري است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر ، شکور اکبرنژاد با بيان اين مطلب گفت: بانک شهر از جمله بانک‌هايي است که منافع مردم را در همه سطوح مدنظر قرار داده و به همين دليل است که مردم از آن استقبال کرده و آن را پذيرفته اند. وي با تاکيد بر اينکه بانک شهر سرمايه خود را در راستاي کمک به شهرداري‌ها و منافع مردم صرف مي‌کنند افزود: يکي از دلايل گرايش مردم به بانک‌ها اعتماد به آنهاست که خوشبختانه بانک شهر توانسته است اعتماد عمومي‌مردم را جلب کند و اميدواريم اين اعتماد هر روز بيشتر شود. اکبر نژاد با بيان اينکه حضور بانک شهر در نمايشگاه‌هاي کتاب استاني نيز نشان دهنده توجه اين بانک به مردم است ،گفت: هر ملتي که کتاب بخواند به توسعه نزديک‌تر است و حضور بانک شهر و کمک به مقوله کتاب نيز نشان دهنده اين است که اين بانک به توسعه کشور اهميت مي‌دهد و به مسئوليت اجتماعي خود در قبال مردم توجه زيادي دارد.

مدير امور اعتباري بانک مسکن از رشد ۵۰.۶ درصدي حجم تسهيلات پرداختي از سوي بانک مسکن طي هشت ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از بانک مسکن-هيبنا، محمد حسن علمداري مدير امور اعتباري بانک مسکن حجم تسهيلات منعقده و اعطايي (در قالب طرح مسکن مهر و غير از طرح مسکن مهر ) طي هشت ماهه نخست سال جاري را معادل 341 هزار و 421 فقره اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال 96 معادل 50.6 درصد افزايش يافته است. وي با اشاره به کارنامه تسهيلات منعقده و اعطايي بانک مسکن در هشت ماه ابتدايي سال جاري عنوان کرد: در بازه زماني مذکور بانک مسکن سعي کرد با تمام توان و سرعت بالا به تقاضاي اخذ تسهيلات در دو بخش خريد و ساخت مسکن پاسخگو باشد. از اين رو ارزش ريالي تسهيلات اعطايي و منعقده از سوي بانک مسکن از ابتداي سال جاري تا نيمه پاييز معادل 12 هزار و 518 ميليارد و 545 ميليون و 300 هزار تومان بوده است. وي با مقايسه عملکرد تسهيلات منعقده و اعطايي طي هشت ماه ابتدايي سال جاري و سال گذشته اظهار کرد: مجموع تسهيلات منعقده و اعطايي در هشت ماه نخست امسال به لحاظ تعداد معادل 50.6 درصد و به لحاظ ارزش ريالي معادلي 35.5 درصد رشد يافته است.

تيم هنرهاي رزمي‌سواره کشورمان در دومين دوره مسابقات جهاني هنرهاي رزمي‌سواره با حمايت بانک صادرات ايران به مقام قهرماني دست‌ يافت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، مسابقات جهاني هنرهاي رزمي‌سواره ٢٠١٨ با شعار (ورزش، صلح، دوستي) با حمايت اين بانک و با حضور ٦٨ سوارکار از ٢٨ کشور جهان در ٤ رشته کمانگيري روي اسب، شمشير، نيزه و کاباک در ٣ رده تيمي، انفرادي بزرگسالان و انفرادي زير ١٦ سال در شيراز برگزار شد. بانک صادرات ايران همچون گذشته به‌منظور ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود با حمايت از تيم ملي کشورمان در اين رشته ورزشي، زمينه کسب اين افتخار ملي را فراهم کرد. در اين رقابت‌ها که به مدت ٣ روز بين تيم‌هاي حاضر برگزار شد، تيم ملي جمهوري اسلامي‌ايران عنوان قهرماني را کسب کرد و تيم‌هاي لهستان و فنلاند به‌ترتيب در رده‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند. هنر رزمي‌سواره يکي از گرايش‌هاي ورزش سوارکاري است که شامل شاخه‌هاي کمانگيري روي اسب، نيزه‌زني، شمشيرزني و کمانگيري با پرتاب تير است. به زعم کارشناسان و براساس تحقيقات صورت‌گرفته و مستندهاي موجود، ايران قديمي‌ترين تاريخچه را در اين رشته ورزشي دارد و به نوعي خاستگاه اين ورزش است. اين رشته ورزشي جذاب به مدت دو سال است که به‌صورت رسمي‌در فدراسيون سوارکاري فعاليت دارد.

تجارت-استان مرکزي:سرپرست شهرداري اراک گفت: پيگيري توسعه شهري اراک با حمايت‌ و همفکري اعضاي شوراي اسلامي‌شهر در دستور کار شهرداري قرار مي‌گيرد. ابوالفضل شالي بگ در صحن علني شوراي اسلامي‌اراک، پس از اينکه از سوي اعضاي شوراي اسلامي‌به عنوان سرپرست شهرداري انتخاب شد، اظهار داشت: مدتي که به عنوان سرپرست شهرداري اراک تا تعيين شهردار جديد در خدمت شهروندان هستم، تلاش مي‌کنم با همکاري مجموعه شهرداري و حمايت‌هاي اعضاي شوراي اسلامي‌در توسعه شهري اراک گام‌ موثر بردارم.وي افزود: از اعتماد اعضاي شوراي اسلامي‌براي سرپرستي شهرداري، تا تعيين شهردار اراک قدردان هستم و اميدوارم بتوانم در اين فرصت پيش آمده با حمايت اعضاي شوراي اسلامي‌در خدمت مردم اراک و شهروندان باشم.

تجارت-استان گلستان:به گزارش مرکز اطلاع‌‌رساني روابط عمومي‌شهرداري گرگان، دو تيم بسکتبال شهرداري گرگان و رعد پدافند دزفول از هفته پنجم ليگ برتر بسکتبال باشگاه‌هاي کشور، در سالن امام خميني(ره) مجموعه ورزشي آزادي گرگان به مصاف هم رفتند که شهرداري گرگان موفق شد با نتيجه 77 بر 64 ميهمان خود را شکست دهد.

با اين نتيجه، شهرداري گرگان چهارمين برد متوالي خود در اين ليگ را بدست آورده و پنجشنبه آينده در تهران به مصاف تيم بسکتبال شيميدر خواهد رفت.تيم بسکتبال شهرداري گرگان کوارتر اول تا چهارم را به ترتيب با نتيجه 21بر 9، 44 بر 27، 65 بر 43 و 77 بر 44 پيروز شد و پنجشنبه آينده در تهران به مصاف تيم شيميدر خواهد رفت.

حضور پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد

در نمايشگاه کشاورزي کرمان

تجارت-استان خراسان رضوي:جمعي از کارشناسان پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد با هدف معرفي محصول کود گوگرد بنتونيتي به کشاورزان در دهمين نمايشگاه تخصصي تکنولوژي‌هاي نوين کشاورزي و ماشين آلات وابسته سال 97 در کرمان حضور پيدا کرده و به معرفي دستاوردهاي اين شرکت پرداختند.به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، کارشناس روابط عمومي‌اين پالايشگاه با اعلام اين خبر افزود: اين نمايشگاه با هدف ايجاد بستر مناسب براي معرفي شرکت‌هاي توانمند، توليدات شرکت‌ها، معرفي تخصص و توانمندي‌هاي بخش کشاورزي، ماشين آلات و ادوات کشاورزي و باغباني، نهاده‌هاي کشاورزي، سيستمهاي آبياري، تجهيزات و تاسيسات گلخانه اي، مکانيزاسيون کشاورزي، شرکتهاي بازرگاني، خدمات فني مهندسي و مشاور ، مراکز علمي‌و دانشکده‌هاي کشاورزي ايجاد ارتباط و تعامل دو سويه ميان توليدکنندگان، صادرکنندگان، و تعاوني‌هاي بخش کشاورزي برگزار شد.هادي مهاجر اظهارداشت: اين مجتمع گازي در کنار رسالت اصلي خود مبني بر تامين گاز مشترکين شمال و شمال شرق کشور، محصولات جانبي همچون گوگرد را توليد مي‌نمايد و در حال حاضر به عنوان بزرگترين توليد کننده گوگرد در کشور بشمار ميرود و روزانه بيش از دو هزار تن گوگرد در اين مجتمع توليد ميشود.وي در زمينه توليد کود گوگرد بنتونيتي اين پالايشگاه بيان کرد: کود گوگرد بنتونيتي در راستاي ارتقاء کيفي خاک و تامين عناصر مورد نياز رشد گياهان تاثير بسزايي در راندمان محصولات کشاورزي دارد.مهاجر تاکيد کرد: کود گوگرد بنتونيتي توليدي اين شرکت، از کيفيت بسيار مطلوبي براي مصرف در بخش کشاورزي برخوردار بوده که با توجه به شکل فرآوري و فرآيند نحوه توليد، متمايز از نمونه‌هاي فعلي موجود در بازار مي‌باشد.همچنين رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمان در بازديد از غرفه پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد در اين نمايشگاه گفت: شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌تاثير خوبي در براي استان کرمان خواهد داشت و خوشحاليم که شما در نمايشگاه بعنوان يک شرکت دولتي شرکت کرديد.عباس سعيدي اضافه کرد: اين نمايشگاه سبب ايجاد فضاي رقابتي جهت ورود به بازار‌هاي جديد، ارائه توانمندي‌هاي در بخش کشاورزي، تبادل اطلاعات و تجربيات و ورود تکنولوژي و نتيجه آن افزايش توليد محصولات کشاورزي مي‌باشد.

فولاد مبارکه و برق منطقه‌اي اصفهان امضا کردند؛

تجارت-استان اصفهان:بر اساس تفاهمنامهاي که به امضاي مديرعامل شرکت فولاد مبارکه و مديرعامل شرکت برق منطقــــــهاي اصفهـــــــــــان رسيــــــد، بهرهبرداري از پست 400 کيلوولت زندهرود که در رينگ شبکۀ سراسري انتقال برق قرار دارد به فولاد مبارکه و عمليات نگهداري و تعميرات اين پست به برق منطقهاي اصفهان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار فولاد، در اين جلسه مهندس عظيميان مديرعامل فولاد مبارکه، تعامل و همکاري سازندۀ صنعت برق و شرکت فولاد مبارکه را گامي‌ارزشمند در راه اعتلاي صنعت و پيشرفت اقتصادي کشور دانست و ضمن قدرداني از زحمات مديران و کارکنان شرکت برق منطقهاي اصفهان بر گسترش اين همکاريها تأکيد کرد.در ادامه، مهندس موسي رضايي مديرعامل شرکت برق منطقهاي اصفهان از فولاد مبارکه بهعنوان بزرگترين و خوشنامترين مشترک برق صنعتي وزارت نيرو نام برد و گفت: اين شرکت در سختترين لحظات بهويژه در ساعات اوج بار در تابستان ضمن مديريت و حفظ روند توليد خود، صنعت برق کشور را نيز با همکاري و تعامل سازنده ياري کرده است.وي با اشاره به پروژههاي در حال اجرا در مجموعۀ پستهاي برق جديد فولاد مبارکه به اهميت همکاري و تعامل سازندۀ طرفين در اجراي اين پروژهها تأکيد کرد.موسي رضايي با اشاره به سابقۀ طولاني و موفق بهرهبرداري از پستهاي 400 کيلوولت در شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به واگذاري بهرهبرداري پست زندهرود به واحد توزيع برق شرکت فولاد مبارکه و اطمينان خاطر از اين شرکت درخصوص هماهنگي و رعايت کامل دستورالعملها، بهرهبرداري از پست 400 کيلوولت به شرکت فولاد مبارکه و کارِ تعميرات و نگهداري از آن به برق منطقهاي اصفهان واگذار شد.مديرعامل شرکت برق منطقهاي اصفهان با اشاره به بازديد خود و هيئت همراه از ناحيۀ فولادسازي و ريختهگري مداوم و روند تکميل پروژههاي توسعۀ ظرفيت پستهاي برق شرکت فولاد مبارکه شامل مجموعۀ پستهاي 400 کيلوولت زندهرود، پست 400 کيلوولت NIS2 و پست 63 کيلوولت MIS2 از ميزان پيشرفت اين پروژهها قدرداني کرد و بر اتمام عمليات و برقدار کردن پستهاي NIS2 و MIS2 از طريق پست زندهرود و فعال کردن ديماند جديد خريداريشده از طريق اين پست تأکيد نمود.در ادامۀ اين جلسه، مدير ناحيۀ انرژي و سيالات فولاد مبارکه با اشاره به نقش پست 400 کيلوولت زندهرود در فولاد مبارکه گفت: اين پست که تأمين برق واحدهاي احيا مستقيم 2 (شهيد خرازي) بههمراه خطوط انتقال مربوطه را بر عهده دارد، با همکاري بينظير فولاد مبارکه و برق منطقهاي اصفهان احداث شد و در اسفندماه سال 1396 در مدار بهرهبرداري قرار گرفت.عباس اکبري محمدي با اشاره به وجود دانش مطلوب و تجربۀ موفق بهرهبرداري فولاد مبارکه از اين پست که بالاترين سطح ولتاژ در شبکۀ برق کشور را دارد و ازلحاظ ايمني و تأثير عملکرد از اهميت بسزايي برخوردار است، تصريح کرد: با برقدار شدن پستهاي جديد، ضمن انتقال قسمتي از بار الکتريکي شرکت به پست جديد، پايداري تأمين برق شرکت افزايش مييابد و محدوديتهاي فصلي نيز درزمينۀ تأمين برق موردنياز خطوط توليد کاهش مييابد.مدير ناحيۀ انرژي و سيالات فولاد مبارکه در ادامه از تشکيل کميتۀ مشترک متشکل از واحدهاي ديسپاچينگ، ساير واحدهاي مرتبط شرکت برق منطقهاي اصفهان، واحدهاي اجراي پروژههاي انرژي و سيالات و واحد توزيع برق فولاد مبارکه و همچنين تهيۀ دستورالعمل بهمنظور برقدار کردن پستهاي احداثشده شامل پست 400 کيلوولت NIS2 و پست 63 کيلوولت MIS2 خبر داد و گفت: در اين جلسه با حضور مديران و کارشناسان برق و نيروگاه فولاد مبارکه و برق منطقهاي اصفهان راهکارهاي تعامل و همکاري هرچه بيشتر و به بار نشستن هرچه سريعتر پروژههاي تعريفشده مورد بررسي و تبادلنظر قرار گرفت.

در همايش راهبردي شرکت عنوان شد :

تجارت-مهندس منصور يزدي زاده مديرعامل شرکت گفت : ذوب آهن اصفهان از زمان بهره برداري تاکنون بالغ بر 70 ميليون تن توليد داشته است.صادرات ما نيز در اين مدت بيش از 8 ميليون تن بوده که عمده آن در سال‌هاي اخير بوده است.وي با اشاره به ميزان توليد و صادرات در شرايط فعلي افزود : در سال گذشته ميزان 50 درصد از توليد شرکت صادر شده است و در هشت ماهه امسال نيز ميزان 662 هزار تن صادرات داشتيم که اميد است، در سال جاري با وجود مشکلات و تحريم‌ها، از مرز يک ميليون تن صادرات عبور نماييم.مديرعامل شرکت تصريح کرد : در زمينه نيروي انساني نيز هم اکنون ميزبان 14 هزار نفر از کارکنان در داخل شرکت هستيم و همچنين تعداد 17 هزار نفر نيز در بخش معادن کشور به صورت غير مستقسم با اين شرکت در ارتباط مي‌باشند.اين مقام مسئول با اشاره به اينکه ذوب آهن اصفهان بزرگترين جنگل دست کاشت کشور را به مساحت 16 هزار و 500 هکتار دارا مي‌باشد ، بيان کرد : ذات صنايع در همه جاي جهان با آلايندگي همراه است اما نکته مهم کنترل و کاهش اين فرايند است.

در زمينه زيست محيطي اين شرکت اقدامات گسترده‌اي را انجام داده و پروژه‌هاي مهمي‌را نيز در دست اقدام دارد.مهندس يزدي زاده گفت : بيمارستان شهيد مطهري شرکت به عنوان يکي از بزرگترين و مجهز‌ترين مراکز پزشکي استان ، علاوه بر خدمت‌رساني به پرسنل در راستاي مسئوليت اجتماعي خود در سطح استان نيز خدمات‌رساني مي‌نمايد.وي فعاليت‌هاي باشگاه فرهنگي ورزشي ذوب آهن را از جمله ساير اقدامات شرکت در راستاي مسئوليت اجتماعي برشمرد و اظهار کرد : اين باشگاه در رشته‌هاي ورزشي مختلف فعاليت‌هاي بسيار خوبي داشته و اميد است در آينده شاهد نتايج بهتر از اين مجموعه باشيم. دو رشته هندبال و بسکتبال نيز اخيراً اضافه شده است که نتايج خوبي را در مجموعه تيم‌هاي استان و کشور دريافت کردند.مهندس يزدي زاده بيان کرد : امسال با چالش بحران آب مواجه بوديم که مشکلاتي را براي توليد ايجاد کرده بود اما برنامه ريزي صورت گرفته بحث تامين پايدار آب برقرار شد.

وي در خصوص وضعيت فروش محصولات توليدي شرکت گفت: امسال در مقايسه با سال گذشته ، 164 درصد رشد داشتيم که دلايل آن عبارتند از افزايش قيمت‌هاي جهاني، کاهش هزينه‌ها و توليد محصولات با ارزش افزوده بالا که مجموع آنها ارزش آفريني مناسبي را در شش ماه نخست امسال براي شرکت رقم زده است.مديرعامل ذوب آهن با اشاره به اينکه براي ارتقاء توليد نيازمند ورود مواد اوليه به شرکت هستم گفت : اميدواريم با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته براي تامين مواد اوليه ، وضعيت معيشت پرسنل نيز بهبود مي‌يابد.وي افزود : شرکت با توجه به رويکردي که در آن قرار گرفته است و رسيدن به ظرفيت چهار ميليون تن توليد، نقشه راه شرکت تدوين شده است و در صورت نياز مورد بازنگري قرار مي‌گيرد.مهندس يزدي زاده گفت : عزت و کرامت انساني در شرکت بسيار مهم است و تلاش داريم اين مهم به نحو مطلوب در اين مجموعه بزرگ صنعتي حاکم شود.وي با اشاره به نقش ذوب آهن در دوران دفاع مقدس يادآور شد : ذوب آهن اصفهان تعداد 286 شهيد را تقديم اسلام نموده و تعداد 1446 جانباز و حدود 14 هزار نفر ايثارگر دارد . از بابت اين برکات ، امروز اين شرکت توانسته است با وجود تمام ناملايمات و سختي‌ها ، شرايط خوبي را در پيش بگيرد و محصولاتي را توليد کند که ريل ملي يکي از افتخارات آن به شمار مي‌رود.

تجارت استان بوشهر : امضاي تفاهم نامه انتقال تجربيات و همکاري مشترک در حوزه فناوري‌هاي نوين در عرصه مديريت شهري في مابين سازمان فناوري اطلاعات شهرداري بندر بوشهر و سازمان فاواي شهرداري شيراز.بنا به گزارش روابط عمومي‌سازمان فاوا شهرداري بندر بوشهر، امروز پنج شنبه مورخ 97/09/22 سازمان فاواي شهرداري بندر بوشهر ميزبان مدير عامل و مديران سازمان فاواي شهرداري شيراز بودند.

در همين راستا در نشستي که با حضور شهردار بندر بوشهر و مدير عاملان سازمان فاوا شهرداري بندر بوشهر و شيراز به اتفاق همکاران برگزار گرديد، نسبت به امضاي تفاهم نامه همکاري دوجانبه اقدام شد.

اين نشست که به منظور اشتراک گذاشتن تجربيات موفق بين هر دو شهرداري در زمينه فناوري اطلاعات و زير ساخت‌هاي لازم با هدف خدمت‌رساني هر چه بيشتر به شهروندان دو شهر برگزارگرديد، در ابتداي آن چارکي سرپرست سازمان فاواي شهرداري بندر بوشهر به معرفي پيشينه تاريخي و ظرفيت‌هاي شهر بوشهر و ضرورت‌هاي پرداختن به فناوري‌هاي نوين در مديريت شهري پرداختند. در ادامه گزارشي از چشم‌انداز گذشته و فعاليت‌هاي بروز سازمان فاواي شهرداري بندر بوشهر توسط مهندس زربان از مديران سازمان فاوا ارائه گرديد. در اين نشست حيدري مدير عامل سازمان فاوا شهرداري شيراز با استقبال از انعقاد اين تفاهم نامه و ظرفيت‌هاي همکاري متقابل به ارايه گزارشي از برنامه‌ها و طرح‌هاي اجرا شده در حوزه فناوري در مديريت هرچه مطلوب تر شهر شيراز پرداختند.

در پايان اميري شهردار بندر بوشهر با اشاره به اقدامات ارزنده‌اي که در راستاي مديريت هوشمند شهر بوشهر در دست اقدام و طراحي مي‌باشد، بر لزوم استفاده از فناوري‌هاي نوين در مديريت و کنترل مشکلات شهري از جمله ترافيک شهري تاکيد نمودند. ايشان با اشاره به تجربيات موفق شهر شيراز در ايجاد کارت پارک‌ها انعقاد اين تفاهم نامه را حرکتي ارزشمند در استفاده از تجربيات موفق ديگر شهر‌ها و تبادل اطلاعات دانستند و ابراز اميدواري نمودند با پيگيري اين تفاهم نامه گام‌هاي مطلوبي در جهت بکارگيري از توان و تجربيات في مابين در جهت مکانيزه نمودن سيستم مديريت شهر برداشته شود و به رشد و تعالي سرمايه‌هاي انساني و اجتماعي هر دو شهر منجر گردد.