حسين‌زاده با اشاره به اعتراضات اخیر کارگران گروه ملی فولاد اهواز؛
گروه بانک و بیمه: مديرعامل بانک ملي ايران درباره اعتراضات اخير کارگران گروه ملي فولاد اهواز گفت: در شرايط حاضر، صرفا يک ماه حقوق معوقه کارگران باقي مانده و دليل آن هم مشکلاتي است که اعتصاب‌ها در روند جاري شرکت ايجاد کرده و حدود يک‌ماه است که توليد متوقف شده و اجازه فروش محصولات هم داده نمي‌شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايلنا، بيش از يک‌ماه است که کارگران گروه ملي فولاد اهواز در اعتراض به نبود چشم‌انداز روشن براي ادامه فعاليت اين مجموعه بزرگ و باقدمت صنعتي، تجمعات صنفي برگزار کرده‌اند. از قرار معلوم اصلي‌ترين مطالبه‌ کارگران تداوم توليد شرکت و واگذاري آن به دولت يا هر ارگاني است که بتواند به شکل کارآمد، اين مجموعه را مديريت کند. محمدرضا حسين‌زاده (مديرعامل بانک ملي ايران) در گفت‌وگو با ايلنا، به ذکر نکات و مواردي در خصوص اعتراضات اخير کارگران گروه ملي فولاد اهواز پرداخت که شرح آن در ذيل مي‌آيد:

در ابتدا توضيحي درباره روند واگذاري شرکت ارائه مي‌دهم. وقتي پرونده گروه اميرمنصور آ‌ريا در دادگاه مطرح شد آنها به تعدادي از بانک‌ها بدهي داشتند. از آنجايي که آنها پولي براي پرداخت بدهي‌هايشان نداشتند دادگاه ناچار شد حکم به رد مال بدهد يعني هر آنچه که شرکت داشت در قبال طلب بانک مي‌بايستي به بانک‌ها از جمله بانک ملي پرداخت شود. حدود ۷ الي ۸ شرکت از اين مجموعه را دادگاه حکم به رد مال داد. يکي از آنها گروه ملي فولاد است. در اسفند سال ۱۳۹۵ اين شرکت به بانک ملي واگذار شد.

از آن زمان قريب به ۲۱ ماه مي‌گذرد. زماني که بانک ملي اين شرکت را تحويل گرفت حدود هشت ماه حقوق معوقه در آنجا وجود داشت. به‌علاوه، شرکت بدهي‌هاي بسيار زيادي به سازمان‌هاي مالياتي و تامين اجتماعي داشت. طي اين ۲۱ ماهي که بانک ملي اين شرکت را تحويل گرفته، بالغ بر ۴۷۰ ميليارد تومان از بابت بدهي‌هاي معوق و سرمايه در گردش شرکت هزينه شد تا توليد آن راه‌اندازي شود.

از پنج خط، سه خط توليد آن راه‌اندازي شد. کارگران هم مشغول به کار و توليد بودند. البته مقاطعي بود که حقوق آنها بين يک الي دو ماه ممکن بود معوق شود. راهکار براي چنين مقاطعي هم، فروش محصولات و يا وام براي سرمايه‌ در گردش بود.

گفتني است طي همين دو ماهه اخير بانک ملي ۱۳۸ ميليارد تومان هم از بابت يک الي دو ماه حقوق معوقه کارگران و هم از بابت سرمايه در گردش پرداخت کرده است. در شرايط حاضر، صرفا يک ماه حقوق معوقه کارگران باقي مانده است و دليل آن هم مشکلاتي است که اعتصاب‌ها در روند جاري شرکت ايجاد کرده و حدود يک‌ماه است که توليد متوقف شده و اجازه فروش محصولات هم داده نمي‌شود.

اين کارخانه در انبارش ۲۷ هزار تن محصول براي فروش دارد و اگر اجازه فروش آنها داده شود بخشي از سرمايه در گردش شرکت نيز تامين شده و مواد اوليه خريداري مي‌شود تا اين واحد توليدي فعاليتش را توسعه دهد.

بازديد رئيس کل بيمه مرکزي از بيمه دي

دکتر سليماني، رئيس کل بيمه مرکزي به همراه هيئت عامل و مديران خود از بخش‌هاي مختلف شرکت بيمه دي بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌وامور بين الملل؛ در اين ديدار مهندس محمدرضا کشاورز مديرعامل بيمه دي، ضمن خوش آمد گويي به رئيس کل بيمه مرکزي و هيئت همراه، حضور ايشان را حاوي پيام همدلي و همراهي براي همکاران شرکت بيمه دي دانست و با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي شرکت بيان داشت: مجموعه بيمه دي به دليل داشتن مؤلفه‌هاي ناب و اصيلي مانند جديت، صميميت، همدلي و سخت کوشي توأم با برنامه محوري ضمن رعايت اصول شرکت؛ "سلامت، حرفه‌اي گري و انسجام سازماني" توانسته است با حفظ توانگري خود، پروژه موفق قرارداد بيمه تکميلي خانواده معظم شهدا و ايثارگران را در سال گذشته اجرا نمايد. مهندس کشاورز با قدرداني از حمايت‌هاي سهامداران از جمله بنياد شهيد و امور ايثارگران و بانک دي گفت: هم اکنون بيمه دي 7% از سهم بازار را در اختيار دارد و از اين نظر در رتبه چهارم شرکت‌هاي بيمه‌اي قرار دارد. در ادامه دکتر سليماني رئيس کل بيمه مرکزي نيز با قدرداني از تلاش مجموعه بيمه دي بيان کرد: طي بازديدي که از بيمه دي داشتيم انسجام سازماني در اين شرکت به وضوح قابل لمس بود، بيمه دي با سرمايه انساني جوان خود توانسته است مجموعه‌اي همگرا، همفکر، علاقه مند و دلسوز را گرد هم بياورد و اميدوارم روز به روز بر موفقيت‌هاي اين مجموعه افزوده شود. دکتر سليماني با اشاره به قرارداد بيمه درمان تکميلي خانواده‌هاي معظم ايثارگران عنوان کرد: اين قرارداد نه تنها براي بيمه دي حائز اهميت است بلکه براي مجموعه نظام جمهوري اسلامي‌مورد توجه و مهم قلمداد مي‌شود.

انتخاب بيمه دانا به عنوان کارآفرين صنعت بيمه

شرکت بيمه دانا در دومين همايش ملي کارآفريني به عنوان يک شرکت کارآفرين در صنعت بيمه کشور مطرح شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، ملک‌علي عبدالرحماني رئيس شعبه غديرکرج با اعلام اين خبر گفت: درپي برگزاري دومين همايش ملي کارآفريني که توسط دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد، بيمه دانا به عنوان شرکت کارآفرين صنعت بيمه مورد توجه کميته داوران قرار گرفت. بر اساس اين گزارش، در اين همايش مقاله"بررسي علل بروز کارآفريني سازماني در بيمه دانا" که توسط حسين حسيني قائم مقام مديرعامل بيمه دانا و محسن ميري از دانشکده مهندسي صنايع و مکانيک دانشگاه آزاد اسلامي‌واحد قزوين تهيه شده بود، ارائه و توانست بيمه دانا را در جمع شرکت‌هاي کارآفرين صنعت بيمه قرار دهد. گفتني است: در مقاله ارائه شده توسط قائم مقام مديرعامل بيمه دانا، در‌باره دلايل موفقيت در بروز کارآفريني سازماني در اين شرکت تحقيق شده و از ذينفعان بيمه دانا به عنوان جامعه آماري استفاده شده است.

پرداخت 9ميلياردو964ميليون ريال

به زيان‌ ديده خراساني

سرپرستي بيمه ‌کوثر استان خراسان‌ رضوي در پي حادثه رانندگي 9ميلياردو964ميليون ريال به يک زيان ‌ديده پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام مدير سرپرستي بيمه‌ کوثر استان خراسان‌رضوي، در پي اين حادثه يکي از سرنشينان دچار حادثه شد و باتوجه‎به تعدد ديات مبلغ ياد شده به زيان‌ديده پرداخت شد.

دکتر علي ديواندري رئيس پژوهشکده پولي و بانکي کشور در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در بانک کشاورزي اظهار داشت: بانک کشاورزي جزو بانک‌هاي پيشرو در امر پژوهش است و با حضور روح اله خدارحمي‌که مديري نوگرا و توانمند است و با تکيه بر توان، تخصص و تجارب ارزنده کارکنان، آينده درخشاني را براي بانک کشاورزي پيش‌بيني مي‌کنم و معتقدم به زودي قدم‌هاي ارزشمندي را براي توسعه اقتصاد کشور و اعتلاي جايگاه خود بر خواهد داشت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، در اين مراسم که روز يکشنبه25 آذر با حضور مديران و کارشناسان در محل ساختمان مرکزي بانک کشاورزي برگزار شد، دکتر ديواندري با بيان مطلب فوق افزود: تحولات عظيمي‌در صنعت بانکداري و روندهاي آن در شرف وقوع است و در اين مسير هيچ چيز بيشتر از پژوهش و جستجوي راه حل‌هاي نوين نمي‌تواند ياري گر باشد.

وي تصريح کرد: با غفلت از تحقيق و توسعه، فناوري‌هاي نوين و نوظهور و چالش‌هاي پيش روي صنعت بانکداري، بازارهاي رقابتي را از دست خواهيم داد.

دکتر ديواندري اظهار داشت: تحقق اين تحول در گرو ياري نيروهاي مستعد، خردمند، نوآور و صاحبان انديشه درسازمان است و اساسا در حوزه پژوهش و تحقيق بايستي اتکاي ما بر نيروهاي داخلي بانک باشد.

وي افزود: تحقيق و پژوهش در بانک موضوعي درون زا است و هرگونه تحول و تعالي با تکيه بر نيروهاي داخلي و نتايج پژوهش‌هاي کاربردي ان‌ها ميسر است.

آيين افتتاح باجه کشتيراني باحضوردولت آبادي مديرعامل بانک و سعيدي مديرعامل کشتيراني جمهوري اسلامي‌در مجموعه فرهنگي ورزشي شيان برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، دولت آبادي مديرعامل اين بانک در آيين افتتاحيه باجه کشتيراني گفت: بانک تجارت طي اين سال‌ها همواره روابط بسيار مناسبي با اين مجموعه داشته و اکنون هم مصمم هستيم با افتتاح باجه بانک در مجموعه رفاهي کشتيراني ارائه خدمات به شرکت کشتيراني تسهيل و گسترش يابد. تمام تلاش خود را در راستاي ارائه خدمات مناسب بانکي به کار مي‌بنديم و اميدواريم بتوانيم رضايت اين شرکت را به بهترين شکل فراهم کنيم.

دولت آبادي افزود: بانک تجارت با توجه به امکانات و ظرفيت‌هاي موجود داخلي و خارجي در زمينه صدور ضمانت نامه و تامين مالي در بخش‌هاي مختلف همواره آمادگي ارائه خدمات مناسب با توجه به نياز‌هاي اين مجموعه را دارد تا همکاري‌هاي آتي بانک تجارت و شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي‌ايران افزايش پيدا کند. اين شرکت در حوزه حمل و نقل بين المللي تاثير به سزايي در پيشرفت اقتصادي به خصوص توسعه صادرات دارد.

محمد سعيدي مديرعامل شرکت کشتيراني با تمجيد از عملکرد بانک تجارت به عنوان بانکي حرفه‌اي و باکيفيت افزود: بدون هيچ اغراقي بايد اذعان کنم مجموعه بانک تجارت پيشرو و آشنا به بانکداري بين المللي است و بازوي توانمند مالي براي شرکت کشتيراني در عرصه‌هاي مختلف محسوب مي‌شود.

با همت کارشناسان اداره امنيت و شبکه و اداره سايت و سخت افزار معاونت فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک، دومين رزمايش سايبري در بانک دي برگزارشد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي؛ محمد علي بخشي زاده، معاون فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک بانک دي با اعلام اين خبر ،گفت: يکي از اصلي‌ترين حوزه‌هاي بانکداري الکترونيک، حوزه امنيت مي‌باشد و امنيت سيستم بانکي موجب افزايش رضايتمندي در مشتريان و ارتقاي برند بانک شده و حس اعتماد مشتريان به سيستم بانکي را تقويت مي‌کند.

بخشي زاده با بيان اين که دومين رزمايش سايبري با هدف پايش متمرکز امنيت انجام شد، افزود: در اين رزمايش، با قطع شبکه اينترنت، وضعيت تداوم ارائه سرويس‌هاي بانکي و مالي در شبکه‌هاي پرداخت شتاب، شاپرک، ساتنا، پايا و... به صورت مستقل از شبکه جهاني اينترنت، مورد ارزيابي قرار گرفت.

پروژه ۲۷۱ واحدي مسکن مينا رزيدنس کيش ، با حضور مديرعامل بانک مسکن و معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد کيش در سواحل شرقي جزيره کيش به بهره برداري رسيد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از بانک مسکن- هيبنا: طي مراسمي‌در روز پنج شنبه 22 آذر ماه با حضور ابوالقاسم رحيمي‌انارکي مديرعامل بانک مسکن ، عليرضا قائديان معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد کيش ، اعضاي شوراي شهر کيش و جمعي از مسوولان محلي و فعالان اقتصادي ، پروژه مينا رزيدنس کيش به بهره برداري رسيد . اين پروژه در زميني به مساحت 13500 متر مربع وبا زيربنايي حدود000ر60 مترمربع در 5 بلوک و 13 طبقه به شکل کشتي طراحي و در ساحل مرجان با سرمايه گذاري گروه مالي بانک مسکن به بهره برداري رسيد . مديرعامل بانک مسکن به همراه هيات همراه ضمن بازديد از قسمت‌هاي مختلف اين پروژه، ابراز رضايت وخرسندي خود را از عمليات اجرا و بهره برداري اين پروژه ابراز داشت.

٨٠ باب منزل مسکوني احداث شده توسط خيرين بانک صادرات ايران در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌هاي سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجاني اواخر اين هفته با حضور مديران بانک و مقامات محلي تحويل و به بهره‌برداري خواهند رسيد. به گزارش روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، همزمان با افتتاح ٦٠ واحد مسکوني در شهرستان ثلاث باباجاني و ٢٠ واحد در شهرستان سرپل‌ذهاب در اين هفته، تعداد پروژه‌هاي عمراني انجام شده از محل جمع‌آوري کمک‌هاي کارکنان بانک صادرات ايران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به ١١٠ پروژه خواهد رسيد.

با اتمام فاز اول مشارکت کارکنان بانک ياد شده در تکميل و آماده‌سازي منازل و اماکن تخريب شده يا آسيب‌ديده از زلزله غرب کشور در دو شهرستان ذکر شده، ١٢ باب منزل مسکوني، يک مدرسه سه کلاسه در روستاي گنجور، يک هنرستان و يک حوزه علميه تا نيمه مهرماه سال ٩٧ تحويل داده شده است که در فاز بعدي در اواخر اين هفته ٨٠ باب خانه براي تحويل به صاحبان آنها آماده مي‌شود.

تجارت-استان کرمانشاه:مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان کرمانشاه از راه اندازي سامانه مديريت پروژه‌هاي عمراني در استان کرمانشاه خبر داد.مهندس فريبرز کرمي‌گفت:سامانه مديريت پروژه‌هاي عمراني به منظور ساماندهي جامع درخصوص ايجاد اطلاعات،بررسي،ثبت وکنترل پيشرفت پروژه‌هاي عمراني تحت شبکه بکار گرفته مي‌شود. وي اظهار داشت:اين سامانه با امکان دسترسي مديران،کاربران سازماني،پيمانکاران،ناظرين و مشاوران مرتبط با اين موضوع در سطح کشور طراحي شده است. فريبرز کرمي‌گفت:با توجه به تهيه و راه اندازي اين سامانه در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي کشور و دستور ابلاغ آن به استان‌ها،آموزش کاربران و نحوه بهره برداري از اين سامانه در استان کرمانشاه برگزار شد.

تجارت-استان کرمانشاه:پس از هماهنگي‌هاي بعمل آمده جلسه‌اي تعاملي با حضور آقاي سهراب زاده رئيس محترم حوزه قضايي بخش موسيان، آقاي كاظمي‌مدير عمليات،آقاي كمريان مدير منابع انساني، آقاي كاظمي‌رئيس حراست شركت بهره برداري نفت و گاز غرب در مجتمع شهيد تند گويان ايلام برگزار شد.در اين جلسه در خصوص چگونگي بكارگيري نفرات طرح توسعه تنگ بيجار كه داراي سابقه كار در طرح توسعه فاز 2 تنگ بيجار در سنوات گذشته بوده‌اند و جهت بكار‌گيري مجدد آنها مجوز‌هاي قانوني اخذ شده، بحث و تبادل نظر گرديد؛ هم چنين در اين جلسه بر رعايت اولويت جذب نفرات بومي‌شهرستان دهلران و بخش موسيان در پروژه‌هاي نفتي كه در آينده به نيروي انساني واجد شرايط نياز داشته باشند، تاكيد شد .

نکوداشت نودمين سالگرد

بنيان بندرامام خميني(ره)

تجارت-استان خوزستان:به مناسبت نودمين سالگرد بنيان بندر امام خميني(ره) ضمن برگزاري جشن‌هاي مردمي‌و تقدير از پيشکسوتان، نقش و جايگاه اين بندر بزرگ تجاري در حوزه بازرگاني و حمل و نقل کشور تبيين شد.

به گزارش روابط عمومي، طي اين مراسمات که از ۱۸ آذرماه سالروز بنيان بندرامام خميني(ره) به مناسبت پهلوگيري نخستين شناور در اسکله بندرامام خميني(ره) طي چنين روزي در سال ۱۳۰۷ آغاز گرديد، ضمن برگزاري همايشي با همکاري روابط عمومي‌اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان، تاريخچه شکل‌گيري اين مجتمع بزرگ تجاري همزمان با تأسيس راه آهن سراسري تشريح شد و به نقش و جايگاه اين بندر مهم تجاري کشور در مبادلات بازرگاني و تأثير مثبت آن در توليد ثروت ملي و نقش آفريني‌هاي آن در بزنگاه‌هاي تاريخي نظير جنگ جهاني دوم، پشتيباني محورهاي دفاعي جبهه‌هاي حق عليه باطل در دوران دفاع مقدس و زنجيره تأمين کالاهاي اساسي مورد نياز کشور اشاره گرديد.

همچنين طي جشن‌هاي سه روزه مردمي‌که با مشارکت فعالانه روابط عمومي‌اين اداره کل از ۲۲ لغايت ۲۳ آذرماه در مجتمع فرهنگي– تفريحي خليج فارس شهر بندرامام خميني(ره) برگزار شد، ضمن برگزاري نمايشگاه عکس قديم بندر تحولات تاريخي اين بندر بزرگ تجاري کشور به استناد تصاوير قديمي‌ روايت گرديد.در جريان برگزاري اين نمايشگاه بالغ بر ۲۰۰ تابلو عکس قديمي‌با موضوعات روند احداث و توسعه بندرامام خميني(ره) و زندگي ساکنان قديمي‌در معرض ديد عموم قرار گرفت و بازديدکنندگان از اقشار مختلف مردم با نحوه شکل‌گيري طي اين نود سال آشنا شدند.

تقدير از يکي از مديران بازنشسته دهه‌هاي گذشته و اهداي لوح يادبود به وي از ديگر برنامه‌هاي جشن بنيان نودسالگي بندرامام خميني(ره) بود. طي اين برنامه که با حضور معاون اداري و مالي، جمعي از اعضاي شوراي اداري و کارکنان اين اداره کل برگزار شد، از تلاش‌هاي اين نيروي خدمتگزار در روند توسعه فعاليت‌هاي بازرگاني بندرامام خميني(ره) تقدير و تشکر به عمل آمد. همچنين پخش زنده تلويزيوني آيين پاياني جشن نکوداشت نودسالگي بندرامام خميني(ره) به همراه نور افشاني در کنار برگزاري جشنواره اقوام ايراني از جمله برنامه‌هاي قابل توجه و جذاب اين مراسم بود که با استقبال شهروندان بندرامام خميني(ره) مواجه گرديد

مدير امور آبفاي شهرستان شهريار اعلام کرد:

تجارت-علي کيواني – شهريار، با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته از ۲ هزار انشعاب فاضلاب تا کنون ۱۳۰۰ انشعاب نصب شده است. بهزاد اسدي مدير امور آبفاي شهرستان شهريار در نشست خبري، گفت:در حال حاضر آبفاي شهريار با جمعيت ۳۷۵ هزار نفري و ۱۴۵ هزار خانوار، با ۱۳۰۰ ليتر در ثانيه از منابع آبي موجود و با کنترل کيفيت به مردم ارائه خدمت مي‌دهد.اسدي ادامه داد: در راستاي توسعه شهري در شهرستان شهريار تصفيه خانه‌اي با سه مدول طراحي شده که در حال حاضر يک مدول آن ۱۰ هزار مشترک را تحت پوشش خود قرار دارد و با تامين اعتبارات لازم فاز دوم و سوم اين تصفيه خانه در آينده نزديک وارد مدار مي‌شود.مدير امور آبفاي شهرستان شهريار با اشاره به اينکه زيرساخت‌هاي لازم براي استفاده از پساب در شهرداري‌ها وجود ندارد، گفت: در صورتي که شهرداري شهريار شبکه‌هاي انتقال را براي استفاده از پساب فراهم کنند، ما نيز آمادگي لازم براي انتقال پساب در جهت استفاده فضاي سبز را داريم. او در ادامه با بيان اينکه يک سوم شبکه‌هاي انتقال آب شهرستان شهريار بالاي ۱۵ سال قدمت دارند، گفت: در راستاي کاهش هدر رفت آب و افزايش پوشش شبکه انتقال سالانه بين ۵ تا ۱۰ درصد اصلاح و باز سازي شبکه انجام مي‌شود.اسدي با اشاره به اينکه روزانه کيفيت آب شهرستان شهريار مورد بررسي قرار مي‌گيرد، گفت: خوشبختانه کيفيت آب شرب در منطقه از کيفيت بالايي برخوردار است و روزانه مورد بررسي قرار مي‌گيرد.مدير امور آبفاي شهرستان شهريار در پاسخ به سوال مبني بر ميزان فروش انشعاب فاضلاب در اين شرکت چگونه است، افزود: با توجه به ميزان متقاضي آمادگي فروش انشعاب در شهرستان وجود دارد و طي پيش‌بيني صورت گرفته از ۲ هزار انشعاب تا کنون ۱۳۰۰ انشعاب به فروش رسيده و نصب شده است.اسدي در ادامه تصريح کرد: در راستاي مديريت مصرف آب، کميته مديريت مصرف در سطح کشور تشکيل شده و تا کنون از لوازم کاهنده مصرف براي اماکن عمومي‌مورد استفاده قرار گرفته است، اما به دليل هزينه بالاي اين لوازم تنها با در خواست مشترکين ارائه مي‌شود. او ادامه داد: در حال حاضر توليد کنندگان داخلي نيز به سمت توليد لوازم کاهنده مصرف حرکت کرده و علاوه بر آن نيز در ساختمان‌هاي جديد نيز از اين کاهنده‌ها استفاده مي‌شود. اسدي در ادامه با اشاره به انشعابات غير مجاز در باغ‌هاي شهرستان، گفت: متاسفانه در مقابله با انشعابات غير مجاز بايد از طريق پرونده حقوقي و گرفتن حکم ورود به ملک انجام شود که پروسه طولاني را طي مي‌کند، اما با همکاري فرمانداري وتشکيل اکيپ‌هاي عملياتي اين پروسه در زمان کمتري اجرا مي‌شود. اسدي در پاسخ به سوال ديگر نسبت به افزايش تعرفه‌هاي مشترکين پرمصرف گفت: پيشنهاد افزايش تعرفه آب براي مشترکان پر مصرف از سوي وزارت نيرو به هيات دولت داده شد و اخيرا نيز اين طرح به تصويب رسيده است.او ادامه داد: افراد پر مصرف که الگوي مصرف را پشت سر مي‌گذارند قيمت‌هاي بيشتري از آنها اخذ مي‌شود، اما بايد گفت که باز هم تمام اين اعداد زير قيمت واقعي آب است و درصورت واقعي شدن قيمت آب بها مي‌توان خدمات بهتري را به مشترکين ارائه داد.مدير امور آبفاي شهرستان شهريار با تاکيد بر اين که عمده‌ترين هدف اجراي اين طرح عوامل کنترلي در مصرف آب است، تصريح کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار نيست که قيمت تمام شده از مشترکان پر مصرف اتخاذ شود بلکه قرار است قيمت آب به صورت پلکاني از مشترکان اخذ شود.اسدي افزود: مدول ۲ و سه تصفيه خانه فاضلاب شهريار با توجه به اينکه فاضلاب سه شهر به اين تصفيه خانه انتقال مي‌يابد در آينده نزديک و با تامين اعتبارات اجرا مي‌شود، اما به دليل افزايش هزينه‌هاي موجود با مشکل تامين اعتبار مواجه هستيم.او در ادامه با اشاره به بارندگي‌هاي پاييز امسال، افزود: خوشبختانه بارش‌هاي امسال قابل توجه بوده و اميدواريم تا پايان سال و بنا به پيش بيني‌هاي صورت گرفته افزايش داشته باشيم.مدير امور آبفاي شهرستان شهريار در ادامه به حذف قبوض آب به صورت کاغذي اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال مردم از خدمات و پرداخت‌هاي غير حضوري قبوض آب اين امکان وجود دارد که در آينده نزديک از سيستم هوشمند مصرف انرژي استفاده کرد و در همين راستا نيز مشترکين مي‌توانند با سامانه ۱۵۲۲ نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.اسدي در ادامه با بيان اينکه در تابستان سال جاري به علت افزايش پيک مصرف برق با مشکلات قطعي آب مواجه بوديم، گفت: سال جاري به دليل قطعي‌هاي مکرر برق در منطقه با قطعي آب مواجه بوديم اما با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته ۳۰ درصد از مخازن آبرساني را با سيستم برق اضطراري مجهز کرده و اين ميزان تا تابستان سال آينده افزايش خواهد يافت.

تجارت-استان اصفهان:مهندس حميدرضا عظيميان مديرعامل فولاد مبـارکه با اعضاي جديد هيئت مديـرۀ کانون بازنشستگان فولاد مبارکه ديدار و طي سخناني اظهار کرد: بازنشستگان بهعنوان سرمايههاي اصلي سازمان در ساخت، بهرهبرداري و توسعۀ شرکت فولاد مبارکه اصليترين نقش را ايفا کردهاند.در اين جلسه که معاون سرمايهگذاري و امور شرکتها و معاون نيروي انساني و سازماندهي فولاد مبارکه نيز حضور داشتند، مهندس عظيميان ضمن قدرداني از خانوادۀ همکاران بازنشسته، تکريم بازنشستگان را وظيفۀ مديريت شرکت دانست و با تاکيد بر ضرورت تداوم ارتباط و همکاري مديريت شرکت با بازنشستگان عزيز، تصريح کرد: بايد در رفع مشکلات معيشتي و درماني اين عزيزان اهتمام بيشتري داشته باشيم.وي با اشاره به برخي مشکلات جاري در صندوق بازنشستگي تصريح کرد: بايد با همکاري صندوق بازنشستگان به دنبال راهکارهايي باشيم تا مشکلات بازنشستگان در اين حوزه رفع شود.به گزارش خبرنگار فولاد، در اين جلسه آقاي فاطمي‌رئيس هيئت مديره کانون ضمن معرفي ساير اعضاي هيئت مديره تصريح کرد: برگزاري اين گونه جلسات با حضور مدير عامل شرکت حاکي از اين است که شرکت فولاد مبارکه اهميت خاصي براي بازنشستگان محترم و خانوادههاي معزز ايشان قائل است. وي از همکاري‌هاي فولادمبارکه در خصوص توجه به بازنشستگان شرکت و ارائه خدمات رفاهي خصوصا در بخش بيمه درماني تقدير کرد.در ادامه، اياز اسماعيلي معاون نيروي انساني و سازماندهي شرکت با بيان اينکه کانون بازنشستگان نقطۀ اتصال فولاد مبارکه با جامعۀ معزز بازنشستگان است، از اينکه کانون بازنشستگان تاکنون توانسته است نقش خود را بهخوبي ايفا کند قدرداني کرد.به گزارش خبرنگار فولاد در جريان برگزاري اين نشست مدير عامل شرکت دستورات لازم را جهت پيگيري مسائل و مشکلات برخي از بازنشستگان با صندوق بازنشستگي صادر کردند.

تجارت-استان ايلام:با حضور مدير عامل و معاونين ستادي جلسه شوراي معاونين شرکت آب و فاضلاب استان ايلام برگزار شد.به گزارش روابط عمومي‌و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان ايلام، در اين نشست ابتدا مهندس مظاهري، ضمن ارائه گزارشي از وضعيت کلي شرکت و چالش‌هاي پيشرو از مدير دفتر حراست شرکت که عنوان مدير برتر در بين مديران حراست صنعت آب و برق کشور را کسب کرده بودند تقدير نمود.رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت در اين جلسه با تاکيد بر جلب رضايت حداکثري شهروندان و خدمات‌رساني مطلوب گفت : عملکرد صحيح کارکنان و تکريم ارباب رجوع باعث افزايش سطح رضايتمندي خواهد بود و با هماهنگي بيشتر واحدهاي مختلف در شهرهاي تحت پوشش خواهيم توانست بهترين و بيشترين خدمات را به شهروندان ارائه دهيم .وي با تبيين شرايط اقتصادي شرکت، گفت: با توجه به وضعيت محدود منابع مالي شرکت و افزايش هزينه‌ها و شرايط سختي براي شرکت ايجاد شده که بايد با همفکري و همکاري و حرکت در چارچوب برنامه و رعايت انضباط مالي اين شرايط را مديريت کرد.در اين جلسه همچنين مباحث مختلف حوزه‌هاي مشترکين و بهره برداري و مهندسي و توسعه و منابع انساني و روابط عمومي‌شامل راه اندازي ارتقاء تصفيه خانه شهر ايلام، تجهيز ايستگاه چشمه آب گل گل، مديريت هزينه‌ها، برگزاري نخستين واژه آب در مدارس شهر ايلام، و...مورد بحث و بررسي قرار گرفت .در پايان اين جلسه هر کدام از معاونين ديدگاه‌ها، مشکلات و برنامه‌هاي خود را مطرح نمودند و مدير حراست شرکت نيز ضمن تشکر از مدير عامل و معاونين شرکت بيان داشتند: اگر موفقيتي کسب شده حاصل تعامل و همکاري و حمايت‌هاي مدير عامل و معاونين شرکت بود و انشاء الله با پتانسيل‌هاي که شرکت وجود دارد شاهد موفقيت بيش از پيش شرکت باشيم.