گروه ورزش: تيتان اسپورت چين فهرست ۲۴ نفره بهترين بازيکن سال ۲۰۱۸ در قاره آسيا را علام کرد.

به گزارش فاکس اسپورت، نشريه تيتان اسپورت چين چند سالي است که تلاش کرده با الگو برداري از کار فرانس فوتبال فرانسه در دادن توپ طلا، در فوتبال آسيا نيز با کمک روزنامه‌نگارها و خبرنگاران ورزشي بهترين بازيکن سال فوتبال آسيا را انتخاب کند.

بر اين اساس، فهرست اوليه ۲۴ نفره سال ۲۰۱۸ که با نظر تيم کارشناسي تهيه شده، منتشر شد که در آن نام عليرضا بيرانوند دروازه‌بان تيم ملي فوتبال ايران و پرسپوليس و عليرضا جهانبخش‌هافبک تيم ملي فوتبال ايران و برايتون ديده مي‌شود.

چندي قبل فهرست نامزدهاي AFC براي انتخاب برترين بازيکن سال قاره اعلام شد اما با وجود برخي خبرها که در رسانه‌هاي بين‌المللي مبني بر حضور عليرضا بيرانوند در بين کانديداها منتشر شد، اين دروازه‌بان جايي در بين گزينه‌هاي نهايي نداشت. اين در حالي است که بيرانوند در يک سال اخير با درخشش خود در جام‌جهاني ۲۰۱۸ روسيه و ليگ قهرمانان آسيا، مورد توجه کارشناسان قرار گرفته بود و يک روز پيش از اعلام اسامي‌نهايي کانديداهاي بهترين بازيکن نيز، نام او از سوي رسانه‌هاي خارجي به عنوان يکي از سه نامزد نهايي اعلام شده بود. حالا بسياري اميدوارند بيرانوند بتواند اين عنوان را به دست آورد.

بهترين بازيکن سال ۲۰۱۸ در هفته پاياني اين سال اعلام و توپ طلا را به دست خواهد آورد.

البته نفرات شاخصي چون بغداد بونجاح، سون هيونگ مين، آرون موي و تاکاشي اينوي در اين فهرست حضور دارند. سون هيونگ مين برنده سه دوره اين جايزه بوده‌ است تا در اين زمينه رکورددار باشد.

گروه بین الملل: گزارشي که به تازگي منتشر شده حاکي از آن است که برنامه دولت آمريکا براي مقابله با "تروريسم بيولوژيکي" به رغم تلاش‌ها براي حل برخي از مشکلات سر راه آن، همچنان با آسيب‌پذيري‌هاي امنيتي روبه‌رو است. گروه موسوم به "واکنش بيوتروريسم" آمريکا موسوم به "بيوواچ" BioWatch)) 600 سنسور در بيش از 30 شهر آمريکا دارد که به طور روزانه بررسي مي‌شوند تا در صورتي که نشانه‌اي از سموم بيولوژيک هوايي را ثبت کرده‌اند، به اطلاع مسئولان برسد. به نوشته وبسايت اخبار تکنولوژي و امنيت سايبري فدرال آمريکا (Next Go)، اگر نشانه‌اي از وجود يک ماده سمي‌به ثبت برسد و اين هشدار درست باشد، "واکنش قابل اجراي بيوواچ" آغاز خواهد شد که مستلزم هماهنگي ميان نيروهاي خدمات درماني، مسئولان اجراي قانون و مقامات دولتي است. بر اساس توضيحات وزارت امنيت داخلي آمريکا، آنان سپس از طريق وبسايتي به نام "بيوواچ پورتال" که دستري به آن محدود است و از اطلاعات "بسيار حساس" پشتيباني مي‌کند، با يکديگر همکاري مي‌کنند. طبق گزارش Next Gov، اين وبسايت که هماهنگي‌هاي نيروها از طريق آن انجام مي‌شود، ممکن است شامل اطلاعات مفيدي براي دشمنان آمريکا، به ويژه در زمينه حمله با تسليحات بيولوژيک باشد. همچنين خطر موقعيت‌يابي و غيرفعال يا دستکاري کردن اين سنسورها از سوي مهاجمان نيز وجود دارد. آسيب احتمالي ديگر اين است که هکرها نيروهاي خدمات درماني، پليش با مقاماتي را که از اين وبسايت براي واکنش هماهنگ خود استفاده مي‌کنند، هدف قرار دهند. به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، مقاماتي از جمله کارکنان وزارت دفاع، اف‌بي‌آي و ديگر نيروهاي اجراي قانون از اين سايت استفاده مي‌کنند. بر اساس اعلام دفتر بازرس کل وزارت امنيت داخلي آمريکا و همچنين طبق اظهارات يک افشاگر، هر چيزي که در اين وبسايت وجود دارد، با خطر فاش شدن روبه‌رو است. در سال 2016، هري جکسن، مدير امنيتي سيستم‌هاي اطلاعاتي بيوواچ به روساي خود گفت، از آنجاکه اين سايت با دامنه ".org" و خارج از ديوار محافظتي وزارت امنيت داخلي پشتيباني مي‌شود، امن نيست.

صبح ديروز يک واحد آموزشي در زاهدان‌ دچار آتش سوزي شد و در پي آن چهار کودک اين مدرسه با 70 درصد سوختگي به بيمارستان منتقل شدند ولي متاسفانه 2 نفر از آنها جان باختند. به گزارش ايسنا، مدير مرکز حوادث و فوريت‌هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان در اين باره گفت: ‌اين واحد آموزشي پيش دبستاني و دبستان در خيابان مصطفي خميني 23 زاهدان بوده که طعمه حريق شد. چهار دستگاه آمبولانس اين دانشگاه به محل حادثه اعزام شدند که چهار کودکي که دچار سوختگي شديد شده بودند را به بيمارستان امام علي(ع) منتقل کردند. راشدي گفت: اين مرکز آموزشي داراي 59 کودک بود که بلافاصله بعد از حضور تيم‌هاي آتش نشاني اين کودکان از محل حادثه خارج شدند. ‌بعد از ساعتي خبر فوت دو تن از دانش آموزان حادثه از سوي عليرضا نخعي مدير کل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان اعلام شد.

وارد داروخانه شدم و منتظر بودم تا نسخه‌ام را تحويل دهند. فردي وارد شد و با لهجه‌اي ساده و روستايي پرسيد: «کرم ضد سيمان دارين؟» فروشنده که انگار موضوعي براي خنده پيدا کرده بود با لحني تمسخرآميز پرسيد: «کرم ضد سيمان؟ بله که داريم. کرم ضد تير آهن و آجر هم دارم. حالا ايرانيشو ميخواي يا خارجي؟ اما گفته باشم خارجيش گرونه‌ها.» مرد نگاهش را به دستانش دوخت و آنها را رو به صورت فروشنده گرفت و گفت: «از وقتي کارگر ساختمون شدم دستام زبر شده، نمي‌تونم صورت دخترمو ناز کنم. اگه خارجيش بهتره، خارجي بده.»

به مناسبت يلدا مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران از تاريخ 24 تا 30 آذر ماه ميزبان جشنواره آييني انار استان‌هاي غربي کشور مي‌باشد.پروانه اسکاش مدير روابط عمومي‌مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران و دبير برگزارکننده جشنواره گفت:نخستين جشنواره انار استان‌هاي غربي کشور در تهران با همکاري اداره کل ميراث فرهنگي استان تهران و کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي‌ايران به مدت هفت روز در اين مجموعه برگزار مي‌شود.وي اجراي موسيقي دف و تنبور، شاهنامه خواني به زبان کردي، اجراي حرکات نمايشي با اسب و انارگرداني ، نمايشگاه صنايع دستي و عرضه سوغات محلي استان‌ها غربي را از جمله برنامه‌هاي اين جشنواره عنوان کرد.اسکاش مديرروابط عمومي‌مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران افزود: جشنواره آئيني انار ۲۷ آذر ماه به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) در اين مجموعه اجرا نگرديد ولي نمايشگاه سوغات محلي و صنايع دستي اقوام طبق روال پذيراي علاقه مندان بود و سه روز پاياني اين جشنواره در تاريخ‌هاي ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۵ به کار خود ادامه خواهد داد. گفتني است يکي از زيباترين آيين‌ها در فصل پاييز جشن برداشت انار است که در بين اقوام مختلف ايران با آداب و رسوم خاص و همچنين زمان مشخص انجام مي‌شود. فسلفه پيدايش اين آيين‌‌ها جدا از شکرگزاري به درگاه ايزد منان براي برداشت محصول، احترام و تقدس به طبيعت و همچنين موهبت‌‌هاي آن است.

هر آنچه که در حوزه حمل و نقل عمومي‌و خدمات شهري وجود دارد يکجا در يک نمايشگاه تحت عنوان شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي حمل و نقل عمومي‌و خدمات شهري در معرض ديد مخاطبان قرار مي‌گيرد. نمايشگاهي که در آن تقزيبا همه فعالان و صنعتگران اين حوزه گردهم مي‌آيند و جديد‌ترين توليدات،صنايع، ماشين آلات، تجهيزات و خدمات خود را به نمايش عموم مي‌گذارند.

به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع‌رساني شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي حمل و نقل عمومي‌و خدمات شهري: اين نمايشگاه از 12 تا 15دي ماه در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران و با حضور شهرداري‌هاي سراسر کشور، سازمان‌هاي مرتبط با حوزه حمل و نقل و خدمات شهري و مشارکت بخش‌هايي از وزارت کشور برگزار مي‌شود.

يکي از ويژگي‌هاي نمايشگاه امسال حضور شرکت‌هاي مختلف دانش بنيان و عرضه توليدات و محصولات نوين براي نخستين بار است. مراکز دانشگاهي، شرکت‌هاي دانش بنيان و پژوشگاه‌هاي حوزه شهري هم در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت. شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي حمل و نقل عمومي‌و خدمات شهري در فضائي بالغ بر ده هزار متر برپا مي‌شود و شرکت‌هاي مختلف حاضر در نمايشگاه هم در کنار ارائه توليدات خود، پروژه‌هاي نيازمند جذب سرمايه، فرصت‌هاي سرمايه گذاري، قابليت‌ها و امکانات اجراي پروژه‌ها را ارائه مي‌کنند. رئيس ستاد برگزاري شانزدهمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل عمومي‌و خدمات شهري با بيان اينکه حمايت از توليدات داخلي و تحقق اقتصاد مقاومتي محور اصلي برگزاري اين نمايشگاه است،گفت: شانزدهمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل عمومي‌با هدف رقابت پذيري توليدات ملي، تحقق اقتصاد مقاومتي، هم افزايي توان داخلي و عرضه توانمندي‌هاي رقابت پذير کشور برگزار مي‌شود.