دکتر ابراهيمي‌مديرعامل بانک انصار تاکيد کرد:
گروه بانک و بيمه: دکتر ابراهيمي‌مديرعامل بانک انصار ضمن تحليل شرايط اقتصادي کشور و بررسي مهمترين مسائل تأثيرگذار آن و لزوم بکارگيري راههاي مطمئن وموثر در عرصه مقابله با تحريم ظالمانه آمريکا گفت: در حال حاضر مبادلات بين الملل و پرداخت ما به ازاء معاملات ايران با ديگر کشورها مهم‌ترين مسئله کشور است که خوشبختانه با سياست‌هاي اتخاذشده و برخلاف تصورات باطل آمريکا، ايران با رايزني، حل مشکلات خود با کشورهاي طرف معامله را دنبال و درحال گره گشايي از اين حوزه حساس اقتصاد کشور است.

دکترابراهيمي‌مديرعامل بانک انصار در بخش ديگر سخنان خود به موضوع سياست‌هاي پولي و بانکي کشور و وضعيت بانک‌ها در حوزه داخلي پرداخت و ضمن ارزيابي مثبت از تحولات رخ داده در بانک مرکزي، درخصوص نرخ سود سپرده‌ها وسياست‌هاي انضباط بخشي افزود: بانک مرکزي با مشي خردمندانه به دنبال تثبيت نرخ سود سپرده‌ها مبتني بر منافع عمومي‌و اقتضائات اقتصادي و بانکي کشور در شرايط فعلي است. وي در ادامه به تشريح و تبيين موضوعات تحولي بانک انصار طي سال‌هاي اخير پرداخت و با تأکيد بر مضاعف شدن فعاليت‌هاي بانک در اين حوزه اظهار داشت: اهداف، سياست‌ها و برنامه‌هاي بانک انصار مبتني بر افق 1404 درحال تحقق است و به حول وقوه الهي، فرايندهاي پياده سازي کسب وکارهاي نوين، به عنوان يک رسالت حرفه‌اي، هرروز از عمق راهبردي بيشتري برخوردار مي‌شوند.

دکتر ابراهيمي‌با اشاره به طرح ربيع، با هدف کاهش مطالبات معوق به زير 5 درصد، اجراي آن را يکي از اولويت‌هاي بانک در مقطع زماني حاضر دانست که مديريت شعب استان‌ها بايد نسبت به اجراي آن به صورت مستمر و با نظارت دقيق اقدام کنند .

وي همچنين موضوع جذب منابع ارزان قيمت و قرض الحسنه و تقويت خط کسب و کار قرض الحسنه را يکي از موضوعات اساسي بانک انصار برشمرد که مسئولان امر بايد از آن به عنوان يک ابزار کليدي و منطبق با آموزه‌هاي ديني استفاده کنند و ضمن فرهنگ سازي براي ترويج آن در جامعه از تشويق سپرده گذاران و توسعه ابزارهاي لازم براي حفظ موجودي پس از انجام قرعه‌کشي غفلت نورزند.

مديرعامل بانک انصار تصريح کرد: بايد همه اجزاء بانک و همه فعاليت‌هاي آن تحت رصد و مراقبت‌هاي دقيق وفني قرارگيرد تا کنترل و بهبود همه فعاليت‌هاي موثر درپيشرفت وتوسعه کسب وکارهاي بانک به‌صورت لحظه‌اي ميسر شود

تبريک مديرعامل صندوق خسارتهاي

بدني به مناسبت سالروز تأسيس

دکتر علي جباري مديرعامل اين نهاد عمومي‌در پيامي‌پنجاهمين سالروز تأسيس صندوق را تبريک گفت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌صندوق تأمين خسارتهاي بدني کشور، متن بخشي از پيام به شرح زير مي‌باشد: فرارسيدن 23 دي ماه، پنجاهمين سالروز تأسيس صندوق تأمين خسارتهاي بدني را تبريک و تهنيت عرض مي‌نمايم. امروز نيم قرن فعاليت صندوق تأمين خسارتهاي بدني را که با ولادت حضرت زينب (س) مصادف شده است، در حالي جشن مي‌گيريم که خوشبختانه به اذعان کليه صاحبنظران صنعت بيمه کشور و انديشمندان حوزه مسئوليت اجتماعي، حوزه خدمات رساني اين صندوق به کليه آحاد جامعه در بهترين شرايط ممکن عملکردي قرار دارد، بطوريکه صندوق تأمين خسارتهاي بدني در 5 دهه اخير با ارائه خدمات صادقانه و به موقع به خانواده‌هاي قربانيان حوادث رانندگي و زندانيان جرايم غيرعمد تصادفات رانندگي، به عنوان يک نهاد حاکميت محور، اولاً: به ايفاي نقش عدالت اجتماعي در جهت حمايت از گروه هدف و همچنين پشتيبان صنعت بيمه کشور در کنار 2 بال ديگر حاکميت در صنعت بيمه از جمله بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و شرکت سهامي‌بيمه ايران گام برداشته است. ثانياً: بيمه شخص ثالث در کنار شرکت‌هاي بيمه بعنوان پشتوانه آنها عمل نموده است تا وجود يک صندوق توانمند و تخصصي در کنار شرکتهاي بيمه بعنوان حامي‌آنها در مواقع خاص ، سبب جلب اعتماد مردم به شرکتهاي بيمه گردد.

انتخاب مديرعامل بيمه البرز

در شوراي سنديكاي بيمه گران

مديرعامل بيمه البرز با راي مديران عامل شركت‌هاي بيمه به عنوان نايب رئيس شوراي عمومي‌سنديكاي بيمه گران ايران انتخاب شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه البرز، سيدرسول تاجدار با كسب اكثريت آراي اعضاي شوراي عمومي‌سنديكاي بيمه گران به عنوان نايب رئيس اين شورا به مدت دوسال انتخاب شد.

براساس اساسنامه سنديكاي بيمه گران ايران، شوراي عمومي‌عالي‌ترين مرجع براي رسيدگي و اخذ تصميم دربارۀ تمام امور سنديكا است. شوراي عمومي‌از ميان نمايندگان اعضاء، يك رئيس و يك نايب رئيس را براي مدت دوسال انتخاب مي‌كند و انتخاب مجدد آنها براي دوره‌هاي بعدي بلامانع است.

راه اندازي سامانه پرسش و پاسخ نمايندگان بيمه سامان

بيمه سامان يکي ديگر از پروژه‌هاي تحول آفرين خود را با عنوان «سامانه مديريت دانش» رونمايي کرده که با پياده سازي کامل آن علاوه بر روان کردن فرايند پاسخگويي به سوالات نمايندگان فروش، مجموعه‌اي دانش انباشته را در اختيار آنها قرار خواهد داد. با اين روند در کنار دانش افزايي، امکان انتقال تجربيات نمايندگان در بستر فضاي اينترنت فراهم خواهد شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سامان، جعفر خامسي مدير توانمند سازي شبکه فروش اين شرکت با بيان اين که هر روز ممکن است سوالات متعددي براي نمايندگان ايجاد شده و يا تجربه جديدي در عمليات بيمه گري براي هر يک از آنها فراهم شود، گفت: در روش سنتي، براي پاسخ به سوالات بايد به کارشناسان يا مديران شرکت به صورت مستقيم مراجعه و يا در بهترين حالت از روش‌هايي مانند تماس تلفني و يا ايميل براي دريافت پاسخ استفاده کرد.جعفر خامسي اظهار کرد: روند سنتي نه تنها وقت بسيار زيادي از بدنه کارشناسي شرکت را براي پاسخ به سوالات مي‌گيرد، بلکه پاسخ‌ها و يا تجارب را ميان نفرات محدود، متمرکز مي‌کند، در حالي که بسياري از سوالات، ممکن است ميان نمايندگان مشترک باشد. وي گفت: بيمه سامان با طراحي يک سامانه پرسش و پاسخ، اين روند را سامان داده است

عضو هيئت مديره بانک سينا از افزايش 61.3 درصدي وصول مطالبات اين بانک خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، عليرضا تقديري گفت: با برنامه‌ريزي و تلاش همکاران ستاد و مناطق بانک سينا وصول مطالبات اين بانک در 6 ماهه اول سال 97 در مقايسه با 6 ماهه اول سال قبل از رشد 61.3 درصدي برخوردار شده است.

وي با بيان آنکه سياست بانک سينا بر آسيب شناسي و اقدامات پيشگيرانه استوار است، اظهار داشت: آنچه در اين بانک همواره مد نظر قرار گرفته، اعتبارسنجي درست و نظارت بر روند اعطاي تسهيلات و نظارت بر مصرف آن به ويژه تاکيد بر اعطاي تسهيلات به بخشهاي پربازده و مولد اقتصادي است تا از ايجاد معوقات جلوگيري به عمل آيد که همين اقدامات سبب شده است تا بانک سينا از لحاظ ميزان مطالبات در جايگاه بسيار خوبي نسبت به شبکه بانکي قرار گيرد.

وي همچنين بيان داشت از آنجائيکه بانکها بواسطه عدم وجود يک نظام حقوقي مدون در خصوص وثائق بانکي در معرض مخاطرات جدي قرار دارند اولويت اين بانک را حتي الامکان استفاده از روشهاي بانکي جهت وصول مطالبات با مذاکره با بدهکاران براي تعيين تکليف پرونده‌هاي مطالباتي برشمرد و افزود: مهمترين مزاياي اين روش اين است که ابتکار عمل به دست بانک بوده و امکان انعطاف در نحوه تقسيط و استمهال و تحکيم وثايق فراهم مي‌باشد.

مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه‌گذاري استانداري يزد گفت: بانک توسعه صادرات به عنوان يک بانک پيشرو و تخصصي در حمايت از توليد صادرات محور در نوک پيکان حمايت از واحدهاي کوچک و متوسط قرار دارد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات به نقل از اگزيم نيوز، در حاشيه سي و چهارمين نشست تخصصي معرفي خدمات بانک توسعه صادرات ايران که در يزد برگزار شد، سيدکمال‌الدين نورالديني تصريح کرد: توسعه بازارهاي خارجي ضامن پايداري توليد و اشتغال در کل کشور است لذا نقش بانکها، به خصوص بانک توسعه صادرات بعنوان نقش واسط و تسهيل کننده ارائه خدمات به صادرکنندگان است و مي‌تواند نقش محوري و مهمي‌در اين ميان ايفا کند.

به گفته نورالديني، از آنجاييکه تکانه‌هاي اقتصادي تاثير آني برفعاليت شرکت SME‌ها دارد، ضروري است دولت تدابيري براي ارتقا پايداري اقتصادي و حمايت از واحدهاي کوچک و متوسط بيانديشد

به گفته وي، 25 سال متوالي استان يزد رتبه‌هاي برتر کنکور را به خود اختصاص داده و اين دستاورد ايجاب مي‌کند که سرمايه گذاري در بخش‌هاي دانش بنيان و فناورانه در اولويت قرار بگيرد.

وي ادامه داد: استان يزد با 1.4 درصد سهم جمعيتي بالغ بر 2.1 درصد از سهم توليدات کشور را به خود اختصاص داده است که عمده اين توليدات توسط شرکت‌هاي کوچک و متوسط انجام مي‌شود.

ساده‌ترين شيوه پرداخت اقساط بانک مسکن که در آن حتي نياز به صرف زمان يک دقيقه‌اي ماهانه براي مراجعه به همراه‌بانک حذف شده است، استفاده از سرويس «حواله منظم» است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، اهميت پرداخت به موقع تسهيلات سبب شده بانک مسکن همواره در تدارک ساده‌ترين و ايده‌آل‌ترين مسيرهاي ممکن براي پرداخت اقساط توسط تسهيلات‌گيرندگان باشد و علاوه بر روش‌هاي حضوري، روش‌هاي متنوع غيرحضوري نيز قابل استفاده است. اما در ميان همه اين روش‌ها، يک روش ساده‌تر و ايده‌آل‌تر به نظر مي‌رسد و آن استفاده از سرويس «حواله منظم» است. با استفاده از اين سرويس حتي نيازي به مراجعه هر ماهه به سرويس اينترنت‌بانک يا سامانه پرداخت اينترنتي اقساط وجود ندارد و تنها با يک مراجعه و يک نوبت ثبت درخواست حواله منظم، مي‌توان براي تمام يا بخشي از مدت باقي‌مانده از بازپرداخت اقساط ماهانه طوري برنامه‌ريزي کرد که مبلغ قسط در روز مورد نظر از هر ماه با تعداد دفعات تکرار مشخص از حساب بانکي تسهيلات‌گيرنده کسر و به حساب تسهيلات واريز شود. در سامانه همراه‌بانک يا اينترنت‌بانک مي‌توانند وارد سامانه مذکور شده و با انتخاب گزينه «سپرده» و سپس گزينه «حواله منظم»، روي گزينه «درخواست حواله منظم» کليک کند.

در مجمع عمومي‌فوق العاده شرکت آسان پرداخت پرشين (آپ)، سهامداران اين شرکت با افزايش سرمايه 32.5 درصدي آپ در بازار بورس از محل سود انباشته موافقت کردند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت آسان پرداخت پرشين (آپ)، در پي مجوز افزايش سرمايه سازمان بورس، مجمع عمومي‌فوق العاده آسان پرداخت پرشين صبح روز يکشنبه 23 دي ماه 97 در مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش با حضور اکثريت سهامداران برگزار شد. در مجمع فوق‌العاده آسان پرداخت حامد منصوري مديرعامل شرکت آسان پرداخت پرشين به بررسي و تشريح عملکرد آپ در ۶ ماه اول سال مالي 97 پرداخت و افزايش سرمايه 32.5 درصدي آسان پرداخت پرشين به تصويب سهامداران رسيد.

گفتني است آسان پرداخت پرشين در سال ۹۵ با سرمايه هزار ميليارد ريالي در بازار دوم معاملات بورس شروع به کار کرد و در حال حاضر سرمايه خود را بعد از برگزاري مجمع عمومي‌فوق‌العاده سال 97 به دو هزار و 650 ميليارد ريال رسانده است. تامين مالي آپ از محل جذب سود انباشته به منظور جلوگيري از خروج وجه نقد بابت تأمين سرمايه در گردش لازم جهت تحقق طرح توسعه پايانه‌هاي فروشگاهي انجام مي‌شود.

مدير امور سهام بانک شهر از بازگشايي نماد بانک شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر امکان خريد و فروش سهام اين بانک براي متقاضيان و سهامداران فراهم شده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، حجت اله نجاري با اعلام اين خبر گفت: خوشبختانه نماد اين بانک بعد از 22 ماه توقف، شنبه 15 دي ماه بازگشايي و به اين ترتيب امکان خريد و فروش سهام بانک شهر براي متقاضيان فراهم شد. وي افزود: بانک شهر جزو اولين بانک‌ها در بازار پايه فرابورس است که توانست مجوز بازارگرداني را از سازمان بورس اوراق بهادار تهران بگيرد و پس از دريافت مجوز از هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار و ابلاغ آن به شرکت فرابورس،مجوز بازگشايي نماد معاملاتي بانک شهر گرفته شد. نجاري با اشاره به استقبال صورت گرفته از بازگشايي نماد بانک شهر اظهار کرد: از نخستين روز دريافت اين مجوز تا کنون، استقبال خوبي توسط سهامداران درعرضه سهام براي فروش و همچنين تقاضا براي خريد سهام وجود داشته است. وي افزود: نماد اکثر بانک‌ها مثبت است و هرروز شاهد افزايش قيمت سهام بانک‌ها در بازار سرمايه هستيم.