نيويورک تايمز منتشر کرد

يک فعال زن عربستاني با افشاي شکنجه‌هاي خواهرش در زندان‌هاي عربستان از گوشه‌اي ديگر از جنايات مقامات اين کشور در حق فعالان زن پرده برداشت. علياء الهذلول، خواهر لجين الهذلول، يک فعال حقوق زنان در خارج از عربستان که توسط مقامات رياض بازداشت شده است در مقاله‌اي که روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز آن را منتشر کرد، درباره وضعيت خواهر خود در زندان‌هاي عربستان و شکنجه‌هاي وي صحبت کرده است. الهذلول در اين مقاله گفته است که خواهرش به پدر و مادرش اطلاع داده که مقامات رياض انواع شکنجه از کتک و شوک الکترونيکي گرفته تا اذيت و آذار جنسي و تهديد به تجاوز و قتل را روي وي پياده کرده‌اند. علياء الهذلول که در حال حاضر ساکن بروکسل است، افزود که لجين مه گذشته توسط مقامات عربستان بازداشت شد و پس از آن به زندان سياسي "ذهبان" در جده منتقل شد. وي ادامه داد: مقامات عربستان يک بار به پدر و مادرم اجازه ديدار با لجين را دادند که آنها با ديدن اين صحنه که دخترشان به دليل شکنجه قادر به کنترل حرکات خود و حتي گرفتن چيزي نيست، شوکه شدند. لجين در اين ديدار در مقابل پدر و مادرش غرق در گريه شده و به آنها اطلاع داده در دوراني که مقامات رياض اجازه ملاقات با وي را نمي‌دادند انواع مختلف شکنجه بر روي وي انجام گرفته است. الهذلول گفت که پدر و مادرش در اين ديدار کبودي ناشي از شکنجه را روي بدن لجين مشاهده کرده‌اند. وي در ادامه تاکيد کرد که سعود القحطاني، مشاور سابق دربار پادشاهي عربستان به طور مستقيم بر شکنجه خواهرش نظارت داشته و وي را تهديد به تجاوز، قتل و انداختن اعضاي مثله شده بدن او در فاضلاب کرده است. اين دختر عربستاني ادامه داد: قحطاني و شش تن از نيروهايش در ماه مبارک رمضان گذشته بر شکنجه لجين نظارت داشته و پس از طلوع خورشيد او را وادار به خوردن غذا به همراه خود مي‌کردند و زماني که لجين از آنها مي‌پرسد که چرا روزه نمي‌گيريد؟ يکي از اين افراد به وي مي‌گويد که هيچ کس بالاي سر ما نيست حتي خدا! علياء الهذلول در اين مقاله از مايک پامپئو، وزير خارجه آمريکا خواست تا در سفر خود به عربستان موضوع زنان فعال بازداشت شده در زندان‌هاي عربستان را پيگيري کند. گفتني است لجين الهذلول که از يک خانواده ثروتمند سعودي است، ماه مه گذشته به همراه چند فعال ديگر امور زنان به اتهام ارتباط با خارج از کشور دستگير شد.

لوفيگارو فرانسه تحليل کرد؛

لوفيگارو در گزارشي براي جام ملت‌هاي آسيا از سه مدعي قهرماني نام برد و نکات برجسته اين جام را مورد ارزيابي قرار داد.

در گزارش لوفيگارو فرانسه آمده است: تيم‌هاي ملي فوتبال ايران، ژاپن و کره جنوبي را بايد مدعيان قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا دانست. ايران با هدايت کارلوس کي‌روش در جام جهاني عملکرد خوبي داشت و توانست مراکش را شکست دهد و روند خوبي نيز در جام ملت‌ها داشته است. ژاپن موفق‌ترين تيم قاره با چهار قهرماني را بايد يکي ديگر از مدعيان قهرماني دانست و کره جنوبي نيز در اين جام حاضر است که ستاره‌هاي خوبي در ترکيب دارد و از مدعيان قهرماني است. اين گزارش ادامه مي‌دهد: يمن در حالي در اين رقابت‌ها حاضر است که در داخل شرايط سختي را تجربه مي‌کند و حالا جام ملت‌ها فرصتي براي مردم اين کشور است که اوضاع بد را فراموش کنند. ورزشگاه‌ها در يمن تخريب شده است. خيلي از بازيکنان اصلي اين تيم در سال‌هاي اخير از بين رفتند و اردوهاي اين تيم براي جام ملت‌ها نيز مختل شده بود. البته يمني‌ها در اولين ديدار در جام ملت‌ها با ۵ گل شکست خوردند با اين حال حضور در جمع بزرگان اتفاق خوبي براي اين کشور است.

اين گزارش در ادامه مي‌افزايد: تيم قطر و عربستان در ديداري حساس در مرحله گروهي بايد برابر هم به ميدان بروند. بعد از بحران خليج بين اين دو کشور، اين ديدار مي‌تواند نقطه عطفي بين دو کشور باشد. به همين خاطر بوده است که جياني اينفانتينو، رييس فيفا عنوان کرده است که فوتبال پلي براي ارتباط بين کشورها است و نبايد مسائل سياسي را با اين رشته ورزشي در هم آميخت.

کمپين زمستانه آسياتک با نام "هيجان يک انتخاب" در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي‌آسياتک، پس از طراحي و اجراي موفقيت آميز کمپين روي نُت نت و نظر به استقبال مشترکين، کمپين زمستانه آسياتک با نام "هيجان يک انتخاب" از روز شنبه 22/10/1397 آغاز و تا پايان فروردين 1398 ادامه خواهد داشت.

بر اساس اين گزارش شرکت آسياتک به عنوان برترين اپراتور ارتباطات ثابت کشور، همواره بر ارائه و پشتيباني سرويس‌هاي با کيفيت تاکيد داشته و سعي کرده است رضايت مشتريان از سرويس‌هاي ارائه شده را سرلوحه اهداف خود قرار دهد.

در کمپين زمستانه "هيجان يک انتخاب"، به جهت افزايش رضايتمندي مشترکين، امکان برخورداري از سرعت Mbps16 با حجم و هزينه‌هاي متنوع، به صرفه و اقتصادي به انتخاب مشتريان وجود دارد.

امکان استفاده از شرايط ويژه خريد تلفن ثابت آسياتل با قابليت جابه جايي کشوري و استفاده از پرظرفيت‌ترين و مجهزترين ديتاسنتر کشور و همچنين برخورداري از شرايط ويژه فروش پهناي باند نيز از ديگر مزاياي کمپين زمستانه آسياتک است.

در ادامه اين گزارش آمده است از آنجايي که مشتريان سرمايه‌هاي اصلي سازمان به شمار مي‌آيند، شرکت آسياتک با انعقاد قرارداد مشترک با مجموعه اسنپ، امکان استفاده از سفر رايگان اولين سفر و پين تخفيف 30درصدي اسنپ تا سقف 30.000 ريال در شهرهايي از سراسر کشور که مجموعه اسنپ در آنها فعاليت مي‌کند را براي مشترکين کمپين زمستانه خود فراهم آورده است.

علاوه بر تسهيلات اشاره شده، به پاس همراهي مشترکين محترم جوايز نفيسي از جمله کنسول بازي XBOX و دهها سرويس ويژه به قيد قرعه به خريداران پکيج‌هاي کمپين زمستاني آسياتک " هيجان يک انتخاب" اختصاص مي‌يابد.

در انتهاي اين گزارش آمده است آسياتک به عنوان برترين اپراتور ارتباطات ثابت کشور و با برخورداري از توان جوانان متخصص و متعهد ايران و بهره مندي از جديدترين دانش نرم افزاري و امکانات سخت افزاري دنيا، در مسير افزايش رضايت و ارتقاء کيفيت زندگي مشترکين خود گام بر مي‌دارد

اختلاف با تایوان موجب شد؛

گروه بين الملل:رئيس جمهوري چين در جريان نخستين سخنراني رسمي‌اش در سال نوي ميلادي براي نيروهاي مسلح، به ارتش آزادي بخش اين کشور دستور داد تا براي مبارزه و نبرد آماده باشند.

به گزارش ايسنا، شي جينپينگ، رئيس جمهوري چين گفت: تمامي‌واحدهاي نظامي‌کشور بايد به صورت صحيحي وضعيت‌هاي اصلي در امنيت ملي و توسعه را درک کنند و براي نبرد، دشواري‌ها و بحران‌ها آماده باشند. وي همچنين خواستار آموزش‌ها و تمرين بيشتر نيروهاي مسلح کشور شد. به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، رئيس جمهوري چين ادامه داد: نيروهاي مسلح چين بايد براي يک کشمکش نظامي‌جامع از همان ابتدا آماده باشند. آمادگي براي نبرد و جنگ بايد به گونه‌اي باشد که واکنش درست در زمان‌هاي فوق‌العاده و اضطراري صورت گيرد. روزنامه ارتش آزادي بخش خلق چين نيز در مقاله‌اي نوشت که هر چه سريعتر بايد براي جنگ آماده شد.به گفته کارشناس نظامي‌مستقر در شانگهاي، اين صحبت‌ها از سوي رئيس جمهوري چين ممکن است در جهت هشدار دادن به تايوان باشد.دولت چين مدعي مالکيت تايوان است و حتي بارها گفته که در صورت لزوم آن را با زور هم که شده، تحت امر خود درمي‌آورد. دستورات جديد نظامي‌امضا شده توسط رئيس جمهوري چين بر بهبود آمادگي ضربتي، بازرسي سربازان و تمرينات مقاومتي تمرکز دارد.

با آغاز مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا ، تبليغات براي شرط بندي و پيش‌بيني نتايج مسابقات فوتبال نيز افزايش داشته است، موضوعي که پليس فتا در مورد آن هشدار داده و از شهروندان خواسته تا فريب اين تبليغات را نخورند.

سرهنگ تورج کاظمي، رييس پليس فتاي تهران بزرگ با اشاره به افزايش فعاليت سايت‌هاي شرط بندي نتايج فوتبال همزمان با جام ملت‌هاي آسيا، گفت: سودجويان فضاي مجازي در کمين هستند تا با سوءاستفاده از مناسبت‌هاي مختلف و با استفاده از شور و هيجان ايجاد شده در ميان مردم نسبت به کلاهبرداري و سوءاستفاده از آنان اقدام کنند و در اين بين مسابقات فوتبال نيز يکي از مواردي است که با توجه به علاقه مندان فراواني که دارد از چشم سودجويان نيز در امان نمانده است.وي ادامه داد: در همين راستا نيز چه در ايام مسابقات جام جهاني فوتبال و چه اين ايام که مسابقات جام ملت‌هاي آسيا در حال برگزاري است، برخي افراد اقدام به راه‌اندازي و تبليغ سايت‌هاي شرط بندي نتايج فوتبال کرده‌اند.

همزمان با گشايش نهمين نمايشگاه بين المللي معماري سازمان‌ها، مراکز علمي‌و دانشگاهي و شرکت‌هاي مختلف دانش بنيان و صنعتي؛ جديدترين و به روزترين طرح و برنامه خود را براي رونق صنعت معماري و ساخت و ساز کشور ارائه کردند، طرح‌هائي که با محوريت معماري ايراني اسلامي‌تهيه شده اند.

به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني نهمين نمايشگاه بين المللي معماري(ميدکس):اين نمايشگاه که در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران گشايش يافت، آوردگاه بيش از 180 شرکت داخلي و خارجي و سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و بخش خصوصي است که توانمندي‌هاي خود را در سه حوزه طراحي داخلي، ساخت و ساز و شهرسازي عرضه کرده اند.

در نهمين نمايشگاه بين المللي معماري،دكوراسيون داخلي وخانه مدرن 165 شرکت داخلي از جاي جاي کشورمان و 20 شرکت خارجي از کشورهاي هلند،چين و ترکيه جديدترين طرح‌ها،برنامه‌ها،صنايع،تجهيزات ،توليدات و خدمات خود را ارائه و در معرض علاقمندان قرار مي‌دهند.

در نهمين نمايشگاه بين المللي معماري،دكوراسيون داخلي وخانه مدرن که تلفيقي از دانش، هنر و صنعت است، علاوه شرکت‌هاي خصوصي؛ برخي سازمان‌ها، مراکز علمي‌و دانشگاهي و دستگاه‌هاي دولتي و خصولتي هم توانمندي‌هاي خود در حوزه‌هاي مختلف طراحي و مشاوره معماري و دكوراسيون داخلي و همچنين آخرين دستآوردها و توليدات حوزه‌هاي نانوتكنولوژي و بيوتكنولوژي را ارائه و در معرض ديد علاقمندان قرار داده اند.

در اين نمايشگاه همچنين انواع خانه پيش ساخته، نورپردازي و هوشمند سازي، تکنولوژي‌هاي نوين تاسيسات، مبلمان و تجهيزات مربوط به فضاي باز، تجهيزات دکوراسيون داخلي، انواع پرده، کاغذ ديواري، پوشش‌هاي تزئيني، ديوارپوشي،لوازم ويژه دکوراسيون و تزئيني، مبلمان ورزشي و تفريحي، انواع لوازم الکترونيکي شامل هوشمندسازي، سيستم‌هاي کنترل از راه دور، سيستم‌هاي ايمني ساختمان، سيستم‌هاي پالايشي مواد و ديگر محصولات و طرح‌ها، به معرض نمايش گذاشته شده است.

نهمين نمايشگاه بين المللي معماري،دكوراسيون داخلي وخانه مدرن در فضائي بالغ بر 18هزار متر مربع و در پنج سالن B31 A-31 - 38- A 44 - 44 Bو فضاي باز محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برپا شده است

معرفي توانمندي‌هاي داخلي درحوزه توليد محصولات و خدمات معماري و دکوراسيون ، آشنائي شرکت‌هاي ايراني با آخرين تکنولوژي‌هاي روز دنيا، معرفي آخرين توانمندي‌ها و فناوري‌هاي نوين به ويژه در حوزه محصولات نانوتکنولوژي و بيوتکنولوژي، ايجاد فرصت‌هاي تجاري جديد، اشتغالزائي ، فراهم کردن زمينه تعامل بين دانشگاه و توليدکنندگان و شناسايي پتانسيل خدمات صادراتي حوزه دکوراسيون کشور ، مهمترين اهداف برگزاري نهمين نمايشگاه بين المللي خانه مدرن، معماري داخلي و دکوراسيون است.

برقراري ارتباط بين دانشگاه و صنعت معماري و دکوراسيون داخلي و گسترش ارتباط بين اين دو، يکي از مهمترين محورهاي برپائي اين نمايشگاه است و براي تحقق اين هدف نيز چندين همايش و کارگاه علمي‌آموزشي از جمله کارگاه‌هاي مختلف آموزشي و فستيوال معماري با حضور استادان دانشگاه و فعالان اين صنعت برگزار مي‌شود.