دکتر صالح‌ آبادي مطرح کرد:
گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک توسعه صادرات گفت: ميزان صادرات محصولات غير نفتي به طور تقريبي با ميزان واردات برابر است به طوري که ارز حاصل از صادرات غيرنفتي مي‌تواند نياز کشور به ارز را تامين کند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، دکتر علي صالح آبادي در برنامه «روي خط بازار» راديو اقتصاد افزود: منابع ارزي حاصل از صادرات محصولات غير نفتي بايد به چرخه اقتصادي کشور برگردد تا ارز مورد نياز کشور تامين شود. وي با اعلام اين مطلب که ارز حاصل از صادرات محصولات غيرنفتي بايد براي واردات کالا صرف شود، اظهار داشت: صادرکننده مي‌تواند ارز صادراتي خود را به واردکننده ديگري بفروشد و يا اينکه خود به طور مستقيم کالا براي شرکت خودش وارد کشور کند. مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران ادامه داد: طبق دستورالعمل جديد روش‌هاي مختلفي که يک صادر کننده مي‌تواند ارز صادراتي خود را به چرخه تجاري کشور برگرداند، احصا شده است و نحوه رهگيري آن متناسب با دستورالعمل‌هاي بانک مرکزي مشخص شده است.

وي با اشاره به پيگيري بازگشت ارز حاصل صادرات از سوي بانک مرکزي پيگيري ادامه داد: اين الزام مصوبه هيات وزيران است که شرکتهاي صادرکننده ظرف سه ماه ارز خود را وارد سامانه کنند و البته مي‌توانند حدود 5درصد از اين ارز را صرف هزينه‌هاي جاري و امور دفتر خود در خارج از کشور کنند. وي تصريح کرد: ميزان صادرات غيرنفتي بيش از 40 ميليارد دلار بوده و چيزي حدود 30 تا 40 درصد آن متعلق به پتروشيمي‌هاست که بخش عمده ارز مربوط به اين بخش به کشور بازگشته و بقيه ارز نيز مربوط به ساير کالاهاست. صالح آبادي با تاکيد بر اينکه در تمام دنيا نحوه بازگشت ارز صادراتي به داخل رصد مي‌شود، افزود: خروج سرمايه در برخي کشورها آزاد است و سرمايه به هرميزان مي‌تواند از کشور خارج شود اما در برخي ديگر کشورها اين امر کنترل مي‌شود. در کشورما اهميت بازگشت ارز صادراتي به داخل نسبت به کشورهاي ديگر بيشتر است. وي يادآور شد: صادرات زماني ارزشمند است که ارز حاصل از صادرات تبديل به واردات شده و به چرخه تجاري برگردد و يا حتي بخشي از وجوه حاصل از صادرات پس از تبديل به اسکناس ارزي، نيازهاي کشور را تامين کند.

رشد 27 درصدي بيمه دانا در 9 ماه امسال

نايب رئيس هيأت مديره و مدير عامل بيمه دانا، با اشاره به رشد 27 درصدي اين شرکت در 9 ماه امسال، اعمال نظارت هوشمند بر فرآيند عمليات پرداخت خسارت را عامل تأثير‌گذاري در کاهش ضريب خسارت عنوان کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر ابراهيم کاردگر در جلسه شوراي مديران اين شرکت که در محل ساختمان سعدي برگزار شد، با ارائه‌گزارشي از عملکرد 9 ماهه شرکت، خواستار افزايش نظارت بر حوزه‌هاي مختلف ستادي و صف شد و اظهار داشت: براي کنترل و رسيدگي بهينه بر امور لازم است از ابزارهاي نظارتي به درستي و به بهترين شکل ممکن استفاده شود که يکي از اين ابزارها، بهره‌گيري از نظارت هوشمند است که موجب تقويت فرآيند کنترل سيستم خواهد شد. وي، جلوگيري از پرداخت خسارت غير واقع و يا تکراري را از فوايد استفاده از نظارت هوشمند عنوان کرد و از مديران شرکت خواست با استفاده درست و بهينه از امکانات و قابليت‌هاي "داشبورد مديريتي"، ضمن‌کوتاه‌کردن فرآيند امور، به تقويت ابزارهاي نظارتي کمک شاياني داشته باشند. دکتر کاردگر، دوري از انعقاد قراردادهاي زيان‌ده را مورد تأکيد قرار داد و افزود: خوشبختانه در 9 ماهه اول امسال حدود 2200 ميليارد تومان حق بيمه توليد‌کرديم که حاکي از رشد 27 درصدي بيمه دانا در اين مدت بوده است. وي گفت: اگر همين روند تا پايان امسال ادامه يابد، ضمن تحقق بودجه پيش‌بيني شده، موجب افزايش پرتفوي نيز مي‌شود. وي در بخش ديگري از سخنان خود، شکل‌گيري کميته‌هاي جبران خدمات، ريسک، حسابرسي و سرمايه‌گذاري را مورد تأکيد قرار داد و ابراز اميدواري کرد با تشکيل و عملياتي شدن اين کميته‌ها، نقش و تأثير‌گذاري بيشتري از بيمه دانا در صنعت بيمه شاهد باشيم.

فرش قرمز تجارت نو براي نصف جهان

مديرعامل بيمه تجارت نو طي ديداربا نمايندگان وکارکنان شعبه اصفهان از نزديک در جريان عملکرد اين مجموعه قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه تجارت نو؛ نيما نوراللهي در جمع حاضران تاکيد داشت:حمايت، پشتيباني وايجاد فضاي کار براي شبکه فروش دراولويت سياست‌هاي اين بيمه قرار دارد. مديرعامل بيمه تجارت نو سرانه درآمد نمايندگان صنعت بيمه را بالغ بر۳ ميليون تومان اعلام کرده وافزود :بيمه تجارت نو در نظر دارد با انعقاد قراردادهاي بزرگ کشوري و توزيع پرتفوي آن بين استان‌ها امکان استفاده ازظرفيت اين قراردادها را براي نمايندگان خود فراهم کند. نوراللهي با بيان اينکه انعقاد قرارداد کميته امداد امام خميني(ره) براي مجموعه بيمه تجارت نو مانور بزرگي است؛ نمايندگان را به استفاده از ظرفيت‌هاي اين قرارداد جهت جذب حداکثري پرتفوي دعوت کرد.

تأييد صلاحيت اعضاي هيات‌مديره بيمه آرمان

بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران صلاحيت حرفه‌اي همۀ اعضاي هيات‌مديره شرکت بيمه آرمان را تاييد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، بيمه مرکزي صلاحيت حرفه‌اي آقايان عليرضا بيانيان، کامبيز پيکارجو، سيدمحمد آقاميري، مجيد قلي پور و رضا آقابابايي را به عنوان اعضاي جديد هيات‌مديره بيمه آرمان تأييد و بلامانع اعلام کرد. در نامه بيمه مرکزي آمده است نظر به تصميمات متخذه در مجمع عمومي‌عادي بطور فوق العاده ۱۵ دي ۱۳۹۷ بيمه آرمان، حسب بررسي‌هاي بعمل آمده انتصاب افراد معرفي شده به عنوان اعضاي هيات‌مديره شرکت بيمه آرمان براي مدت حداکثر ۲ سال از تاريخ برگزاري مجمع فوق الذکر، از نظر اين سازمان بلامانع است.

روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي روز يکشنبه 23 دي ماه سال جاري در جلسه هم انديشي و تشريح عملکرد بانک که با حضور دکتر عباس معمارنژاد معاون امور بانکي، بيمه و شرکت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي و دکتر عباس مرادپور مديرکل دفتر امور بانکي و بيمه اين وزارتخانه و هيات همراه، مشاوران ، اعضاي هيات مديره و مديران امور بانک کشاورزي در محل ساختمان مرکزي اين بانک در تهران برگزار شد، به تشريح ماموريت، راهبردها، استراتژي و چالش‌هاي بانک کشاورزي در سال 1397 پرداخت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، خدارحمي‌در اين نشست ضمن اشاره به پراکنش جغرافيايي و تعداد بالاي شعب اين بانک در سطح کشور و نيز زيرساخت‌هاي قدرتمند فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک در تمام شعب، اظهار داشت: امسال با الهام از شعارملي «حمايت از کالاي ايراني»، شعار « خدمات بهتر، تسهيلات بيشتر، حمايت از توليد پايدار کشاورزي» را براي بانک انتخاب کرديم و به حمدالله تا اين تاريخ توانسته ايم تا حدود زيادي به آن جامه عمل بپوشانيم و عملکرد موفقي داشته باشيم.

خدارحمي‌در ادامه سخنان خود به تشريح چالش‌هاي عمده پيش روي بانک کشاورزي پرداخت و ابراز اميدواري کرد با حمايت دولت و وزارت اموراقتصادي و دارايي ، شرايطي فراهم شود تا اين مشکلات و چالش‌ها به حداقل برسد.

اين گزارش مي‌افزايد: در ادامه اين نشست، اعضاي هيات مديره و مديران امور بانک کشاورزي به ارائه گزارش عملکرد بانک در حوزه‌هاي مختلف در سال جاري و مقايسه آن با سال‌هاي گذشته پرداختند.

در پي سلسله نشست تخصصي و کاربردي رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون، اعضاء هيئت‌مديره و مديران اين بانک با اعضاي هيئت‌مديره اتحاديه‌هاي شرکت‌هاي تعاوني، حجت اله مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه نشست هم‌افزايي با هيئت‌مديره اتحاديه سرا سري شرکت‌هاي تعاوني تخصصي فولاد و معدن و اعضاء زيرمجموعه که در محل اين اتحاديه برگزار گرديد شرکت نمود.

عزيزاله طلاوري رئيس هيئت‌مديره اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني تخصصي فولاد و معدن و مديرعامل شرکت تعاوني حمايت فولادسازان معين بابيان اينکه بانک توسعه تعاون سال‌به‌سال چابک‌تر و اتخاذ تصميم در اين بانک سريع‌تر شده است، گفت سرعت تصميم‌گيري و خدمات‌رساني بانک توسعه‌اي و تخصصي توسعه تعاون قابل قياس با گذشته نيست و اين بانک به‌عنوان يک بانک جوان به همان ميزان که از سابقه فعاليتي آن مي‌گذرد به همان ميزان در ارائه خدمات کيفي‌تر شده است.

همچنين در اين جلسه همامي‌مديرعامل اتحاديه سرا سري شرکت‌هاي تعاوني تخصصي فولاد و معدن با اشاره به اينکه اين اتحاديه با 17 شرکت تعاوني زيرمجموعه ازجمله اتحاديه‌هاي بزرگ و فعال بخش تعاون به‌ويژه در حوزه تخصصي فولاد و معدن به‌حساب مي‌آيند گفت هريک از شرکت تعاوني عضو اين اتحاديه داراي 40 الي 50 شرکت زيرمجموعه مي‌باشد که با احتساب جمعيت حقيقي و حقوقي عضو اين اتحاديه، به يک گروه فعال ايجادکننده حلقه تأمين، توليد و توزيع در حوزه تخصصي صنعت و معدن تبديل‌شده است.

همامي‌توسعه و افزايش سهم بخش تعاون و ارتقاء سطح کمي‌و کيفي فعاليت تعاون گران را بر حول ايجاد حلقه ارتباط بين همه اجزاء بخش تعاون دانست و نقش بانک توسعه تعاون را در اين امر مهم بسيار اثربخش تلقي کرد.

بانک ملت در واکنش به پخش آيتمي‌در برنامه زنده تلويزيوني تهران ۲۰، کافه داونتيسم، محل کار تعدادي از بچه‌هاي مبتلا به اوتيسم و سندرم داون، را مورد حمايت نقدي قرار داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در پي پخش آيتمي‌در برنامه زنده تلويزيوني تهران ۲۰ از شبکه ۵ سيما درباره کافه داونتيسم که توسط تعدادي از پسران و دختران مبتلا به اوتيسم و سندرم داون اداره مي‌شود و بيان مشکلات مالي اين مجموعه از زبان موسس آن، مدير کل روابط عمومي‌اين بانک براساس دستور دکتر بيگدلي مديرعامل بانک ملت، روي خط برنامه آمد و از کمک نقدي بلاعوض به اين کسب و کار نيکوکارانه خبر داد.

علي اکبر صابريان در اين ارتباط تلفني با برنامه تهران ۲۰ گفت: دکتر بيگدلي مديرعامل بانک ملت گزارش برنامه تهران ۲۰ با حضور موسس کافه داونتيسم را مشاهده و دستوري مبني بر کمک مالي به اين کسب و کار خلاقانه و خيرخواهانه صادر کردند. براساس اين گزارش، صابريان در اجابت درخواست مجري برنامه تهران ۲۰، روز پس از پخش برنامه، با همراهي عوامل برنامه تلويزيوني در کافه داونتيسم حاضر شد و کمک نيکوکارانه مديرعامل و کارکنان بانک ملت را به مدير مجموعه اهدا کرد.

بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران پس از طي‌کردن مراحل قانوني مجوز دائمي‌فعاليت بانک قرض الحسنه مهرايران را صادر كرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، بانک مرکزي، باتوجه به شاخص‌هاي مطلوب و شايسته بانک قرض الحسنه مهرايران در حوزه‌هاي مختلف بانكداري از جمله كفايت سرمايه ۲۷ درصدي، رشد مثبت منابع قرض الحسنه، پايين بودن ميزان مطالبات بانكي به ميزان يك درصد، پيشگامي‌در عرصه‌هاي بانكداري الكترونيك، شفافيت عملكرد مالي و ... با اعطاي مجوز رسمي، فعاليت اين بانك را دائمي‌كرد. در متن اين مجوز آمده است: « پيرو مجوز موقت فعاليت شماره ۲۷۳۱/ه مورخ ۶ شهريور ماه سال ۱۳۸۷، بدين وسيله با ادامه فعاليت آن بانک در چارچوب قانون پولي و بانکي کشور، قانون عمليات بانکي بدون‌ربا، مصوبات شوراي پول‌و اعتبار، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي بانك مركزي و ساير قوانين و مقررات ذي‌ربط موافقت به عمل مي‌آيد. توسعه فرهنگ پسنديده قرض الحسنه، حفظ حقوق سپرده گذاران، تطبيق ساختار آن بانک با ضوابط و مقررات ذي ربط از اهم مواردي است که انتظار مي‌رود توسط مديران و کارکنان محترم آن بانك مورد توجه قرار گيرد.

بانک‌پاسارگاد پس از برگزاري موفقيت‌آميز مجمع عمومي‌ساليانه و بازگشت به بورس، مورد استقبال کم‌نظير فعالان بازار سرمايه و سرمايه‌گذاران قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، خسرو رفيعي مشاور مديرعامل و مدير روابط‌عمومي‌اين بانک ضمن اعلام اين خبر گفت: نماد بانک‌پاسارگاد از لحظه‌ي بازگشايي باعث رونق بسيار در بورس و ايجاد هيجان بسيار در بين سرمايه‌گذاران شده‌است. به‌طوريکه در مدت 9 روز از زمان بازگشايي، تعداد 4 ميليارد و 387 ميليون و 744 هزار سهم اين بانک در بورس معامله شده‌است. وي ادامه داد: بانک‌پاسارگاد با توجه به پيشينه فعاليت و همچنين جايگاه بسيار ارزشمندي که در شبکه بانکي کشور و جهان داراست، آينده‌ي بسيار درخشان و موفقي را پيش‌رو خواهد داشت. عملکرد موفق و شفاف، مديريت باثبات، استقبال ساير کشورها براي همکاري بانکي، تأسيس شعبه‌ها در خارج و ... بانک‌پاسارگاد را بيش از پيش به سمت يکه‌تازي در عرصه‌هاي بانکي و مالي پيش خواهد برد. رفيعي در پايان تأييد کرد: بانک‌پاسارگاد ضمن رعايت کليه قوانين و مقررات وضع‌شده از سوي نهادهاي نظارتي با گام‌هايي استوار و برنامه‌هاي گسترده براي توسعه و رشد، در جهت حفظ منافع سهامداران و ساير ذي‌نفعان خود مي‌کوشد و در اين مسير ثابت‌قدم و قاطع است.