حمايت از هر اقدام منجر به نابودي تروريسم

کاظم غريب آبادي، سفير و نماينده دائم کشورمان نزد سازمان‌هاي بين المللي در وين گفت: ايران از هر اقدامي‌که منجر به نابودي تروريسم و خشونت‌گرايي افراط‌آميز شود، حمايت مي‌کند.به گزارش ايسنا، کاظم غريب‌آبادي در رشته توييت‌هايي نوشت: از بدو استقرار نظام جمهوري اسلامي‌در ايران، همواره پديده شوم تروريسم که با حمايت و پشتيباني برخي دولت‌هاي خارجي همراه بوده ، يکي از موارد جدي نقض حقوق اساسي شهروندان ايراني به خصوص حق حيات، حق صلح و امنيت است. وي افزود:در سال‌هاي اخير حملات تروريستي متعددي عليه مرزبانان ايراني و نيز تعدادي از اماکن فرهنگي و ديپلماتيک جمهوري اسلامي‌ايران در بيروت، صنعا و پيشاور به وقوع پيوسته است.


رنج کشور از بي عرضگي، اختلاس و احتکار

آيت الله جوادي آملي با بيان اينکه به لطف الهي همه چيز در اين مملکت داريم و همه منابع در اختيار ماست، عنوان کرد: مشکل ما بي عرضگي و بي مديريتي از يک سو و اختلاس نجومي‌و احتکار از سوي ديگر است.به گزارش ايسنا، آيت الله جوادي آملي در ديدار بهرام سرمست استاندار قم و هيات همراه، با تاکيد بر تقويت مديريت کارآمد در کشور، اظهار کرد: ما همواره به‌خصوص در شرايط کنوني به يک مديريت کارآمد نيازمنديم، داشتن رهبر خوب اگر با همراهي و تدبير کارگزاران همراه نباشد شکست قطعي است، ما به لطف الهي همه چيز در اين مملکت داريم و همه منابع در اختيار ماست و از اين حيث مشکلي نداريم، مشکل ما بي عرضگي و بي مديريتي است.


استاني‌شدن انتخابات به شرط داشتن نظام حزبي

يک عضو فراکسيون اميد مجلس گفت: زماني مي‌توانيم انتخابات استاني برگزار کنيم که احزابي قوي با برنامه‌ريزي مدون در حوزه‌هاي مختلف داشته باشيم تا از درون آنها مديران عالي و نمايندگان شايسته بيرون آيند. علي بختيار در گفت‌وگو با ايسنا بيان کرد: ما براي توسعه يافتگي نظام اداري کشور بايد به سمتي پيش برويم که احزاب قوي‌اي در کشور شکل بگيرند و براي اداره کشور در حوزه‌هاي مختلف سياسي - اقتصادي و اجتماعي برنامه مدوني داشته باشند. آنگاه اين احزاب مي‌توانند نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌و مديران عالي را در درون خود تربيت کنند و در نهايت از درون آنها نماينده يا مديري با يک نگرش خاص سياسي بر پايه شايسته‌سالاري بيرون آيد.

شناسايي و پيگيري نقاط ضعف هواپيما

رهبر انقلاب آيت الله خامنه‌اي در پيامي‌حادثه تلخ سقوط هواپيماي حامل کارکنان نيروي هوايي ارتش را تسليت گفتند.به گزارش ايلنا، در متن پيام رهبر انقلاب آمده است: حادثه‌ي تلخ و تأسف‌بار سقوط هواپيماي حامل کارکنان خدوم نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران و جان‌باختن آن عزيزان و ديگر سرنشينان آن پرواز را با تأثر و اندوه و همدردي، به خانواده‌هاي داغديده و به خانواده‌ي بزرگ ارتش و نيروي هوايي تسليت ميگويم و صبر جميل براي بازماندگان و رحمت و مغفرت براي درگذشتگان مسألت ميکنم. لازم است مسئولان ذيربط با بررسي کامل اين حادثه‌ي اندوهبار، نقاط ضعف و خلأها و خطاهاي احتمالي را شناسايي و پيگيري کنند.

برخي مسئولان به نظام خيانت کردند

رئيس ستاد چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي‌استان تهران گفت: شهدا بسياري فداي اين انقلاب شدند تا امروز مسئولان پشت اين ميزها نشسته‌اند، برخي از مسئولان به نظام خيانت کرده‌اند و عده‌اي از مسئولان هم در خوابند و انگيز کار کردن براي انقلاب را ندارند.به گزارش ايسنا، حجت الاسلام سيدمحسن محمودي بيان کرد: در بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي‌تدافعي عمل کرده ايم و بايد بسيجي وار براي دفاع از نظام اسلامي‌به ميدان بياييم؛ چراکه امروز در دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي‌کوتاهي کرده ايم.وي گفت: امروز مردم براي چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي‌با روحيه بسيجي وارد عمل شده‌اند و اين همان وحدتي است که انقلاب را سرپا نگاه داشته است.

محمودي تصريح کرد: دستاوردهاي انقلاب اسلامي‌به خوبي براي مردم تبيين نشده است امروزه جوانان انقلابي ايران اسلامي‌به فرموده مقام معظم رهبري بايد با استفاده از فضاي مجازي از نظام و انقلاب حمايت کنند و با اين کار خود به دهان دشمن بزنند.

احضار سفير هلند به وزارت خارجه

در اعتراض به حمله تعدادي از عناصر ضدانقلاب و تجزيه طلب به سفارت ايران در لاهه، ژاک لويي ورنر، سفير هلند توسط رئيس اداره اول اروپاي وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي‌ايران به وي ابلاغ شد.به گزارش ايسنا، در اين جلسه رئيس اداره اول غرب اروپا با اشاره به وقوع حملات مشابه در گذشته و عدم اقدام قاطع و پيشگيرانه پليس و مقامات قضايي هلند، موکداً خواستار اقدام جدي دولت اين کشور در چارچوب تعهداتش در کنوانسيون ۱۹۶۱ وين و تأمين امنيت سفارت و ديپلمات‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران در لاهه و جلوگيري از اين گونه تهاجمات شد.

سفير هلند ضمن ابراز تأسف از حادثه مذکور، گزارشي از واکنش و اقدامات پليس اين کشور در قبال مرتکبين اين حادثه ارائه و اظهار داشت که موضوع را به دولت متبوع خود منعکس خواهد کرد.

رئيس‌جمهور بر واردات سرمايه‌ گذاري و تکنولوژي پيشرفته تاکيد کرد؛

گروه سیاسی: رئيس جمهور امنيت و همدلي را لازمه حل مشکلات دانست و با تاکيد بر اينکه "از تحريم نمي‌ترسيم، اما جنگ اقتصادي بدون سختي معنا ندارد"، گفت: مانند جنگ تحميلي، جنگ اقتصادي هم به ما تحميل شد؛ ما خسارت مي‌بينيم، اما مي‌ايستيم.

به گزارش ايسنا،‌ حجت الاسلام حسن روحاني در جلسه شوراي اداري استان گلستان با بيان اينکه "افتخار مي‌کنيم که مانند جنگ 8 ساله، در جنگ اقتصادي هم ناقض تعهدات کشور نبوده ايم"، گفت: هدف ترامپ، جدايي مردم از نظام، دست شستن از استقلال و انزواي ايران است اما او هم موفق نشد و نخواهد شد. رئيس‌ جمهور امنيت و همدلي را اساس توسعه کشور دانست و اظهار داشت: بدون ترديد اگر در جايي امنيت و همدلي وجود نداشته باشد، سرمايه نيز به آن منطقه وارد نمي‌شود، لذا توسعه نيز اتفاق نمي‌افتد. رئيس جمهور با بيان اينکه امروز در شرايط تحريم قرار داريم بدين معنا که شرايط عادي و طبيعي نيست، اظهار داشت: قرار داشتن در اين شرايط سخت بدين معنا نيست که از تحريم بترسيم و از اهداف خود دست برداشته و عقب‌نشيني کنيم، اما به هر حال شرايط جنگ اقتصادي ويژگي‌هاي خاص خود را دارد.

وي با اشاره به آثار جنگ اقتصادي آمريکا عليه کشورمان گفت: ابرقدرت مستبدي به نام آمريکا با کمک صهيونيست‌ها و مرتجعين منطقه جنگ اقتصادي بزرگي را بر ملت ايران تحميل کرده و معلوم است که اين جنگ مي‌تواند شهيد، مجروح و خسارت داشته باشد، اما مهم اين است که بايد در مقابل آن ايستادگي کنيم و البته در اين جنگ ما نيز خسارت‌هايي به دشمن مي‌زنيم. رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه افتخار دولت اين است که آغازگر و متجاوز به حقوق بين‌المللي نبوده است، گفت: همانطور که در جنگ 8 ساله نيز ايران آغازکننده حمله به عراق نبوده و صدام جنگ را بر ملت ايران تحميل کرد امروز هم آغازگر جنگ اقتصادي آمريکا، صهيونيست‌ها و مرتجعين منطقه هستند چرا که هنوز هم آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌اعلام مي‌کند که ايران کاملاً به تعهدات خود پايبند بوده است. روحاني با تاکيد بر اينکه هدف اصلي آمريکا اين است که مردم ايران از نظام اسلامي‌جدا شوند، منزوي کردن ايران را هدف ديگر آمريکا از جنگ اقتصادي عليه ملت ايران دانست و گفت: بدون ترديد هرگونه پيشرفت و توسعه در کشور با انزوا همخواني ندارد چرا که اگر صادرات نداشته باشيم و سرمايه‌ گذاري و تکنولوژي پيشرفته وارد کشور نشود، قرار گرفتن در مسير رشد و توسعه بسيار دشوار و چه بسا نشدني است. رئيس جمهور افزود: ضمن اينکه اگر کالا صادر نشود، کيفيت آن ارتقاء نمي‌يابد و توليد کننده کالا در مسير صادرات و ورود به بازار رقابت جهاني ناچار است که کيفيت توليدات خود را افزايش و قيمت را کاهش دهد. روحاني با بيان اينکه انحصار و عدم رقابت بلاي بزرگي براي کشور است، گفت: در کشورمان در هر موضوعي که رقيب وجود نداشته باشد، شاهد پيشرفت در آن نيز نخواهيم بود و انحصار و انزوا، کشور را به عقب مي‌اندازد. رئيس جمهور با طرح اين سوال که چرا توليد دچار مشکل مي‌شود، گفت: اگر کالايي توليد شود، اما به فروش نرسد، بدون ترديد، کارخانه تعطيل مي‌شود، لذا تقاضا است که توليد را تحريک مي‌کند. وي با تأکيد بر اينکه آمريکا قصد دارد ديواري دور ايران بنا کند، تأکيد کرد: اين کار براي آمريکا امکان‌پذير نيست و ايران هيچ‌گاه منزوي نخواهد شد و هم‌اکنون در سطح جهان نسبت به اهداف آمريکا در خصوص توافق هسته‌اي و تحريم‌ها تنها چند کشور انگشت‌شمار از آن حمايت مي‌کنند و به جز اين چند کشور تمام کشورهاي دنيا، حتي متحدين آمريکا و اتحاديه اروپا از ايران دفاع کرده و آمريکا را محکوم مي‌کنند لذا آمريکا هيچ‌گاه نمي‌تواند ايران را در محاصره قرار دهد. روحاني خاطر نشان کرد: هدف ديگر آمريکا اين است که نقش ايران را در منطقه کم‌رنگ کند تا نتوانيم در اين منطقه جزو کشورهاي پيشرو و تأثيرگذار باشيم، اما ناموفق بودند. رئيس جمهور خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته برخي کشورهاي منطقه بيش از 100 ميليارد دلار اسلحه خريداري کردند که عمدتاً از آمريکا بوده ، اما علي‌رغم اين تسليحات اعلام مي‌کنند که در يمن شکست خورده و يمن راه‌حل نظامي‌ندارد. وي گفت: اينکه آمريکا مي‌خواهد ايران در منطقه، خود را کنار بکشد تا خودش همه کاره منطقه شود، از کارهاي نشدني است و امکان‌پذير نيست. هر چقدر هم که وزير خارجه آمريکا حتي به جاي يک هفته ده‌ها هفته هم در کشورهاي منطقه بچرخد، باز هم ناموفق خواهند بود.

روحاني با تاکيد بر اينکه بايد به آمريکايي‌ها تفهيم کنيم که اگر مي‌خواهند با ايران صحبت کنند بايد به ملت ايران احترام بگذارند و تحريم‌ها را کنار بگذارند افزود: ما هيچ‌گاه از حرف زدن مضايقه نکرديم، اما بايد اين موضوع از چارچوب اصولي و منطقي برخوردار باشد.

روحاني با اشاره به مشکلات اقتصادي مردم، اظهار داشت: اگر کسي ادعا کند که مي‌تواند به طور کامل مشکلات اقتصادي را از بين ببرد سخن درستي نگفته و اگر کسي نيز بگويد که نمي‌توانيم در مقابل اين فشارها اقداماتي انجام دهيم،سخن نادرستي بيان کرده چرا که حتماً مي‌توانيم در مقابل اين فشارها با برنامه‌ريزي صحيح توفيقات بزرگي به دست آوريم. رئيس جمهور با بيان اينکه آمريکايي‌ها به زعم خودشان سه گلوگاه سيستم بانکي، درآمدهاي ارزي و حمل و نقل را تحت فشار قرار داده‌اند، گفت: در حوزه کشتيراني و حمل و نقل کالا با پيش بيني‌هايي که از قبل کرده بوديم اقدامات خوبي انجام شده و طي ماه‌هاي اخير ده فروند کشتي کانتينر بر خريداري کرده‌ايم ضمن اينکه راه‌هاي جايگزيني نيز در اين حوزه وجود دارد. روحاني خاطر نشان کرد: وعده‌هايي که در تمام استان‌ها به مردم عزيز داده‌ام، حتماً بر مبناي کار کارشناسي بوده و هيچ‌گاه به طور فردي تصميمي‌در عرصه کلان اتخاذ نشده است. ضمن اينکه هيچ طرح و پروژه‌اي هم نبوده که وعده داده باشيم و اجرايي شدن آن را پيگيري نکنيم. رئيس جمهور با يادآوري زماني که قيمت دلار نوسان پيدا کرد، همه اقتصاددانان در جلسه‌اي اعلام کردند که بايد دلار تک‌نرخي شده و با 4200 تومان عرضه شود گفت: پس از اعلام تک نرخي شدن ارز يک عده دلال وارد عرصه شده و براي واردات جنس دلار دريافت کردند، اما با ثبت سفارش و اقدامات صوري، نيمي‌از ارز دريافتي خود را در بازار آزاد عرضه کردند و اين کار بسيار ناپسندي بود. اگر چه بايد با آن برخورد شود، اما مگر مي‌شود بالا سر هر فردي دو مأمور گماشت. لذا با توجه به تخلفاتي که انجام شد، دولت نتوانست طرح تک نرخي ارز را دنبال کند. رئيس جمهور خاطر نشان کرد: امروز هم براي کالاهاي اساسي دولت ارز 4200 توماني مي‌دهد اما در اين حوزه نيز شاهد تخلفاتي هستيم. به نحوي که شخصي براي واردات ماده اوليه دارويي که تاريخ مصرف آن 3 ساله است، ارز دريافت مي‌کند، اما موادي وارد مي‌کند که بيش از 3 ماه از تاريخ انقضاي آن باقي نمانده است لذا خيانت‌هايي در اين حوزه انجام مي‌شود که اصلاً گفتني نيست. لذا در اين شرايط همه بايد دست به دست بدهيم تا کشور را نجات بدهيم. روحاني با تاکيد بر اينکه در 40 سالگي انقلاب اسلامي‌در همه عرصه‌ها پيروز شديم و تنها در حوزه اخلاق، ايثار، فداکاري، راستگويي و اداي امانت کم آورديم گفت: چرا توليدکننده و کاسب به سود کم و منطقي قانع نيستند و جيب بزرگ براي بيت‌المال دوخته شده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص بزرگ‌ترين چالش انقلاب در دهه پنجم آن، تصريح کرد: ما به لحاظ اخلاقي که يکي از پيام‌هاي مهم اسلام و انقلاب بوده، دچار عقب‌گرد و افت شده‌ايم. اخلاق پايه و اساس هر تمدن و اصلاحي است و اين بداخلاقي‌هاي سياسي و اجتماعي که متاسفانه بر بستري از فضاي مجازي نيز سوار شده و امواج تهمت، تخريب، ياس‌آفريني و بداخلاقي‌هاي مختلف وجود دارد، بايد متوقف شود. حجت الاسلام مجيد انصاري در گفت‌وگو با ايسنا گفت: ما با نسل جوان بالنده و تحصيلکرده‌اي مواجه هستيم، متاسفانه ميليون‌ها نفر از دختران و پسران تحصيلکرده و توانمند ما به دليل مشکلات، امکان اشتغال در مکان مناسب با تحصيل و علاقه خود را ندارند، ما بايد بستري فراهم کنيم که زمينه سرمايه‌گذاري براي مردم، بخش غير دولتي و سرمايه‌گذاران واقعي خارج از کشور فراهم شود. وي اضافه کرد: بايد تجربه‌هاي موفق دنيا و مسيري که ديگران همچون مالزي، اندونزي، چين و کشورهاي ديگر رفتند و رشد اقتصادي دو رقمي‌را طي 10 سال تجربه کردند را کسب کنيم. بايد تلاش نماييم که در روابط ما با دنيا آرامش حاکم شود، نبايد داوطلبانه با ناداني و بداخلاقي در دام صهيونيست‌ها و دشمنان بيافتيم. دشمنان ما شامل اسرائيل و ديگران، روابط خوب ايران با اروپا و کشورهاي منطقه را نمي‌خواهند، ما نبايد بگذاريم که اهداف آن‌ها حاکم شود، بلکه بايد با ديپلماسي عاقلانه و اقتصادي، با تلاش مضاعف در داخل کشور و با تکيه بر توان داخلي خود موجبات اقتدار اقتصادي را فراهم کنيم. انصاري با بيان اينکه اگر امروز اقتدار نظامي‌مي‌خواهيم، بايد اقتدار اقتصادي داشته باشيم، عنوان کرد: اين امر بدين دليل است که اقتصاد بزرگ است. حدود 5 درصد از بودجه عمومي‌ما خرج اقتدار نظامي‌مي‌شود، اين 5 درصد در اقتصاد کوچک فعلي يک عدد است اما اگر اقتصاد ما 5 برابر شد، اين 5 درصد نيز 25 برابر خواهد شد، بنابريان اگر ما اقتدار نظامي‌و سياسي مي‌خواهيم، بايد در حوزه اقتصاد قوي شويم. اقتصاد نيز جز با وحدت، انسجام ملي، همه با هم بودن و آرامش در فضاي کسب و کار به دست نخواهد آمد. اين موارد اولويت‌هاي فعلي ما بوده که بايد به آن‌ها بپردازيم.

رئيس‌جمهور سوريه در ديدار با رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس تاکيد کرد: روابط تهران و دمشق از همان ابتدا براساس اصول و احترام به خواسته‌هاي ملت در تعيين سرنوشت خود و بدون دخالت‌هاي خارجي ايجاد شد.به گزارش ايسنا از سانا، بشار اسد در اين ديدار تاکيد کرد: بايد با تکيه بر اين روابط شبکه بزرگتري از روابط به خصوص با کشورهايي که با ايران و سوريه توافق نظر دارند ايجاد کنيم. از سوي ديگر، حشمت‌الله فلاحت پيشه تاکيد کرد: ارث فرهنگي اصيل و ريشه‌داري که دو ملت ايران و سوريه از آن برخودار هستند يک زمينه قوي و محکم براي مقابله با برخي کشورها ايجاد کرد؛ کشورهايي که سياست‌هاي غير اخلاقي و در تضاد با قوانين بين‌المللي در پيش گرفتند و از تروريسم به عنوان ابزاري براي تحقق اهداف خود استفاده کردند و يا تحريم‌هايي عليه کشورهايي که مخالف آنها هستند وضع کردند. همچنين حشمت‌الله فلاحت‌پيشه با حموده صباغ، رئيس پارلمان سوريه نيز ديدار و دو طرف در رابطه با تقويت روابط ميان دو کشور تاکيد کردند. رئيس پارلمان سوريه با اشاره به اينکه اميدوارم روابط پارلماني ميان دو کشور عميق‌تر شود، افزود: ايران شريک اصلي سوريه در مقاومت و پيروزي است و دشمنان ايران و سوريه همچنان در تلاش هستند تا از طريق توطئه‌ها در دو کشور دوست بي‌ثباتي ايجاد کنند، دو کشوري که در کنار هم مبارزه مي‌کنند. فلاحت‌پيشه نيز در اين ديدار با تاکيد بر اهميت بالا بردن سطح همکاري و هماهنگي ميان مجالس دو کشور به منظور گسترش روابط پارلماني و توافقات راهبردي، پيشنهاد تشکيل کميسيون مشترک ميان مجالس دو کشور به منظور تحقق اين اهداف را داد. رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ايران با تاکيد بر اينکه ايران به حمايت‌هاي خود از سوريه تا تحقق پيروزي نهايي بر تروريسم و حاميان آن ادامه خواهد داد، گفت: بسياري از کشورها و سازمان‌ها که عليه سوريه توطئه کردند دچار نااميدي شدند و پس از خروج نيروهاي آمريکايي از سوريه نگراني آنها بيشتر شد.وي افزود: مشکلات و چالش‌هاي داخلي و بين‌المللي که آمريکا با آنها مواجه است نشان دهنده افول سلطه‌گري آنها و شکست تروريسم مورد حمايت آمريکا است.

صاحب نظران در خصوص همايش ضدايراني واکنش نشان دادند؛

برگزاري همايش ضد ايراني ورشو که قرار است روزهاي 24 و 25 بهمن در لهستان برگزار شود، همچنان حاشيه ساز است و با واکنشهاي شديدي رو به رو است. اين همايش از سوي مايک پمپئو اعلام شد به نوعي که وزير امورخارجه آمريکا با اعلام اينکه کشورش قصد دارد با همکاري لهستان کنفرانسي را در وروشو درباره خاورميانه برگزار کند، گفته بود: تمرکز اين کنفرانس برروي ايران قرار دارد.ايران در اعتراض به اين خبر کاردار لهستان در تهران را احضار و مراتب اعتراض کشورمان را به لهستان ابلاغ کرد.محمدجواد ظريف وزير امورخارجه کشورمان نيز در واکنش به برگزاري اين کنفرانس در صفحه توييتر خود نوشت: يادآوري به ميزبان و شرکت‌کنندگان کنفرانس ضد ايراني، کساني که در آخرين نمايش ضد ايراني توسط آمريکا شرکت کرده بودند، يا مرده‌اند، يا بي‌آبرو شده و يا به حاشيه رانده شده‌اند؛ و ايران قوي‌تر از هميشه است.وي ادامه داد: دولت لهستان نمي‌تواند اين ننگ را پاک کند: در حالي که ايران لهستاني‌ها را در جنگ جهاني دوم نجات داد، اين کشور اکنون ميزبان يک سيرک درمانده ضد ايراني مي‌شود. در اين رابطه سفير کشورمان در ورشو به درخواست وزارت خارجه لهستان با معاون وزير امورخارجه اين کشور ديدار و درباره برگزاري کنفرانس بين‌المللي عليه ايران در لهستان گفت‌وگو کرد. وزارت امورخارجه لهستان اعلام کرد: مسعود ادريسي کرمانشاهي سفير ايران در ورشو با معاون وزير امورخارجه لهستان ديدار کرد.بنابر اعلام وزارت امورخارجه لهستان، در اين ديدار که به درخواست طرف لهستاني برگزار شد، دو طرف درباره نگراني‌هاي ايران نسبت به برگزاري يک کنفرانس بين‌المللي در ورشو با موضوع برقراري صلح و ثبات در خاورميانه گفت‌وگو و توافق کردند که اين رايزني‌ها ادامه داشته باشد. اين در حالي است که پس از سفر ديويد هيل، معاون وزارت خارجه آمريکا در امور سياسي به لبنان، سفارت آمريکا در بيروت اعلام کرده بود که هيل با مقامات لبناني ديدار داشته و برخي منابع آگاه اعلام کردند، به نظر مي‌رسد سفر ديويد هيل که سومين مقام وزارت خارجه آمريکا به شمار مي‌رود در راستاي سفر مايک پمپئو، وزير خارجه آمريکا به منطقه و مقدمه‌ سازي براي نشست ضد ايراني لهستان باشد. اما نايب رئيس پارلمان لبنان با اشاره به سفر يک مسئول وزارت خارجه آمريکا به بيروت گفت که واشنگتن به خوبي مي‌داند که مشارکت هر شخصيت لبناني در نشست لهستان عليه ايران پيامدهاي منفي به دنبال خواهد داشت. ايلي فرزلي در گفت وگو با الميادين گفت: گمان مي‌کنم ديويد هيل به بيروت آمده تا درباره نقاط مرزي که با رژيم اشغالگر صهيونيستي در رابطه با آنها اختلاف نظر وجود دارد و همچنين ترسيم مرزهاي دريايي صحبت کند.وي افزود: اظهارات هيل عليه حزب‌الله با توجه به مواضع آمريکا مساله جديدي نيست.فرزلي تاکيد کرد: واشنگتن به خوبي مي‌داند که مشارکت هر شخصيت لبناني در نشست لهستان که عليه ايران است، پيامدهاي منفي به دنبال خواهد داشت. آمريکا همچنين مي‌داند که هر تلاشي براي بي‌ثبات کردن لبنان به سود آمريکا نخواهد بود. از سوي ديگر نايب رييس کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اين‌که «آمريکا با برگزاري اجلاس ضدايراني در لهستان به دنبال همراه کردن کشورهاي عربي و مرتجع منطقه است»، گفت: قطعا اين حرکات آمريکا در نهايت به نفع ايران تمام خواهد شد.کمال دهقاني در گفت‌وگو با ايسنا افزود: بايد جايگاه آمريکا و تصميماتش را در صحنه روابط بين‌الملل و منطقه مورد بررسي قرار داد که بعد از روي کار آمدن ترامپ تغيير کرده است. ترامپ از توافق بين‌المللي برجام خارج شد و با اتخاذ سياست‌ يک جانبه‌گرايي به دنبال جا انداختن هژموني و سلطه آمريکا در عرصه روابط بين‌المللي است که نتيجه آن لطمه به پرستيژ آمريکا شده است.وي توضيح داد: اکنون حتي کشورهاي اروپايي هم آمريکا را همراهي نمي‌کنند و بسياري از کشورهاي بزرگ آمريکا را تنها گذاشته اند. ترامپ رفتارهايي نسبت به شوراي امنيت سازمان ملل داشته است که واکنش اعضاي دائم را به دنبال داشته و ديگر آمريکا جايگاهي در مجمع عمومي‌سازمان ملل هم ندارد.نايب رييس کميسيون امنيت ملي با بيان اين‌که «آمريکا به دنبال پياده‌سازي پروژه ايران‌هراسي با پشتوانه پول‌هاي برخي کشورهاي عربي به خصوص عربستان سعودي است»، ادامه داد: عربستان سعودي در شرايطي به آمريکا کمک مي‌کند که کشتار مردم يمن جلوي چشم جهانيان است و چهره واقعي خود را به دنيا نشان داد. عربستان سعودي و برخي کشورهاي مرتجع منطقه به داعش هم کمک کردند، اين يعني آمريکا به کمک داعش و عربستان سعودي مسلمانان را به جان يکديگر انداخته است.