مديرعامل بانک مسکن تاکید کرد؛
گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک مسکن اعلام کرد: 8 ميليون خانوار با تسهيلات بانک مسکن خانه دار شده‌اند و موجب افتخار است که اين بانک در خصوص يکي از مهمترين نيازهاي جامعه تلاش مي‌کند.

به گزارش روزنامه تجارت، ابوالقاسم رحيمي‌انارکي در نشست خبري نمايشگاه بين المللي مسکن، شهرسازي و بازآفريني شهري گفت: امروز بانک مسکن 80 ساله شده و خوشبختانه در اين مدت عملکرد مناسبي ارائه نموده است.

رحيمي‌انارکي ادامه داد: تعداد سپرده‌هاي افتتاحي صندوق يکم تاکنون ۵۰۴ هزار واحد بوده که به ۱۷۰ هزار سپرده اکنون زنده است و متقاضي تسهيلات هستند.

وي با بيان اينکه مانده سپرده‌ها به ۶۵ هزار و ۸۰۰ هزار ميليارد تومان رسيده است، گفت: ۹۰ هزار واحد تاکنون تسهيلات گرفته‌اند که مجموعاً ۶۸ هزار ميليارد ريال بوده و از اين ميزان ۳۲ هزار و ۶۰۰ واحد متعلق به زوجين بوده است.

رحيمي‌انارکي با تاکيد بر اينکه منابع صندوق پس انداز مسکن يکم تقريباً مصرف شده است، تصريح کرد: صندوق اکنون متکي به منابع بازپرداخت تسهيلات مسکن مهر است و با توجه به اينکه اقساط مسکن مهر تا سال ۱۴۰۵ براي بانک مسکن امهال شده است از اين محل تامين مي‌شود.

رحيمي‌انارکي در مورد اينکه آيا افزايش سقف تسهيلات مسکن منجر به افزايش قيمت مي‌شود يا خير گفت: تحقيقات نشان داده که افزايش سقف تسهيلات منجر به افزايش قيمت مي‌شود اما اينکه اين افزايش سقف در چه دوره‌اي از سيکل رکودي و تورمي‌اتفاق افتد مهم است.

مديرعامل بانک مسکن در بخش ديگري از سخنانش درباره عملکرد اين بانک اظهار داشت: در حوزه مسکن به ۳۶۳ هزار واحد مبلغ ۱۳۳ هزار ميليارد ريال تسهيلات جديد از ابتداي سال جاري تا بيستم دي ماه ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد در تعداد و ۲۱ درصد مبلغ افزايش داشته است.

وي افزود: همچنين ۱۱۵ هزار واحد تسهيلات به صورت فروش اقساطي به مبلغ ۴۶ هزار ميليارد ريال ارائه شده که دو درصد در تعداد کاهش داشته اما مبلغ آن ۷ درصد افزايش يافته است. رحيمي‌انارکي خاطرنشان کرد: در مجموع در حوزه مسکن ۴۸۰ هزار واحد در حدود ۱۸۰ هزار ميليارد تومان تامين مالي شده و کل تسهيلات اعتباري بانک ۲۰۰ هزار ميليارد ريال بوده است.

پيشگيري از تصادف اولويت همه دستگاه‌ها

دکتر علي جباري در ديدار رئيس کل دادگستري استان البرز ، معاونان و مديران صندوق و مديرکل بيمه ايران استان البرز با اشاره به اهميت و جايگاه قانوني صندوق خسارت بدني با برشمردن سرفصل‌هاي همکاري اين نهاد با قوه قضائيه گفت: يکي از مهمترين نقاط اتصال صندوق با دادگستري ، ماده 50 قانون بيمه شخص ثالث است که اميد داريم با همکاري و تعامل قوه قضائيه اين ماده اجرايي تر از قبل دنبال شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌صندوق تامين خسارت بدني کشور، مديرعامل صندوق خسارت بدني در ادامه با ارائه گزارشي در خصوص راه اندازي شعب صندوق و بصورت ويژه ايجاد شعبه در استان البرز از عزم اين نهاد در کاهش حوادث رانندگي گفت و افزود: عزم صندوق در همکاري و پيش گيري تصادفات با دستگاههاي مرتبط است و در اين مسير آماده هرگونه همکاري هستيم ، اولويت بعدي ما شناسايي تقلب و کاهش پرونده‌هاي صوري است ، متاسفانه آمار تقلب رو به افزايش است و ما به همين علت در ساختار صندوق اداره تحقيق راه اندازي کرديم و درخواست همکاري مرجع قضايي را داريم. احمد فاضليان رييس کل دادگستري استان البرز گفت: قانون جديد شخص ثالث ، قانون خوبي است و ظرفيت‌هاي مناسبي را در خود دارد . واقعا اگر براي مردم تبيين شود نداشتن بيمه نامه چه عواقبي دارد ، بسياري پوشش بيمه‌اي را خريداري مي‌کنند. رضايتمندي از صندوق کاملا ملموس و ارزشمنداست، عملکرد صندوق در رفع تبعيض‌ها و عدالت اجتماعي رضايت بخش است.

نشست مشترک بيمه "ما"

با سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها

نشست مشترک معاونين بيمه "ما" با مديرکل دفتر نوسازي، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان شهرداري‌هاي و دهياري‌هاي کشور برگزار شد به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه "ما" اين نشست صميمانه با حضور صالح شيري معاون شبکه فروش و توسعه بازار، مير سياوش اسبقي معاون سرمايه انساني و پشتيباني، عباس کرکه آبادي مديركل دفتر نوسازي، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان شهرداري‏ها و دهياري‏هاي كشور در دفتر اين سازمان برگزار شد. طرفين ضمن گفت و گو درباره تخصيص انواع بيمه نامه مهندسي، مسئوليت، عمر و سرمايه گذاري و درمان براي پرسنل خانواده بزرگ شهرداري در خصوص زمينه‌هاي همکاري مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

30 درصد از بودجه بيمه دانا

در پاييز امسال محقق شد

رئيس هيات مديره شرکت بيمه دانا با تأکيد برضرورت افزايش سرمايه اين شرکت به منظور ارتقاي ظرفيت نگهداري ريسک و بهره‌مندي از ظرفيت قبولي اتکايي، از تحقق 30 درصدي بودجه در سه ماه اخير خبر داد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا ، دکتر رضا جعفري در جلسه شوراي مديران با تشريح عملکرد و مصوبات هيأت مديره گفت : با ورود مجدد دکتر کاردگر به شرکت ، شاهد تحولات مثبت و اميدوارکننده‌اي بوديم که تحقق30 درصدي بودجه درفصل پائيز يکي از تحولات مثبت به شمار مي‌رود . وي افزود : اين در حالي است که در 6 ماه اول سال جاري مجموعاً 47 درصد بودجه محقق شده بود،اما در مدت ياد شده به طور متوسط هر ماه 10 درصد از بودجه پيش بيني محقق شده است. رئيس هيات مديره بيمه دانا اظهار داشت : همچنين در 9 ماه اخير، متوسط رشد آماري شرکت بالغ بر27درصد شده که ناشي از رشد 55 درصدي فروش در سه ماهه اخير است.

مديرعامل شرکت سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران وابسته به بانک صنعت و معدن گفت: طرح توسعه LAB جزو برنامه کارى آينده ما است که تا امروز ٢٨درصد پيشرفت کارى داشته‌ايم و با اجراي اين طرح توليد LAB به 220 هزار تن افزايش ميابد.

به گزارش روزنامه تجارت، امير رحيمي‌مديرعامل سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران اعلام کرد : توليد محصولات شرکت با افزايش نسبت به سال قبل در سال مالي جديد در توليد LAB به ۱۱۵۰۰۰ تن، در HAV به ۸۰۰۰ تن و در نرمال پارافين به ۱۷۰ هزار تن افزايش خواهد يافت. رحيمي‌ادامه داد : شرکت در سال ۹۷ در مجموع بيش از ۸.۳۰۰ تن محصول توليد کرده است که از بين ۲۳۰۰۰ تن LAB، به ميزان ۳۸۰۰۰ تن نرمال پارافين و به ميزان ۳.۹۰۰ تن HAV صادر شده است که ارزش صادراتي شرکت را به ۶۵ ميليون دلار رسانده است که در اين زمينه يک سطح قابل توجه را شکل داده است. مديرعامل سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران درباره کشورهاي هدف صادرات محصول اين شرکت نيز گفت: کشورهاي هند، چين، پاکستان و برخي از کشورهاي هم جوار از جمله بازارهاي صادراتي شرکت هستند و در حال حاضر با تمرکز به مشتريان فعلي سعي مي‌کنيم که سهم صادرات را ارتقا بدهيم و در عين حال بيشتر از آن که به فکر جذب مشتريان خارجي جديد باشيم تلاش مي‌کنيم تا مشتريان فعلي را حفظ کنيم. رحيمي‌در مورد عرضه سهام «خدمات بندري» از شرکت‌هاي تابعه سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران اعلام کرد: بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته ۱۰ درصد سهام شرکت «خدمات بندري» تا پايان سال جاري در فرابورس عرضه مي‌شود و مقدمات درج نماد آن در اين بازار در حال پيگيري و انجام است. رحيمي‌ادامه داد: بيشتر ارز حاصل از صادرات شرکت به سامانه نيما خبر داد و گفت: تا کنون بخش زيادى از ارز صادراتى ما به سامانه نيما عرضه شده است و تا پايان سال نيز به همين روال عرضه خواهيم داشت.

حجت اله صيدي مديرعامل بانک صادرات ايران با تأکيد بر اينکه روند افزايشي زيان بانک متوقف شده، گذر از نقطه سر به سري سود و زيان تا پايان سال 97 و سودآوري در سال آينده را دو هدف مهم ديگر اين بانک در ماه‌هاي پيش‌رو عنوان کرد و با بيان اينکه درخت بانک صادرات ايران درخت ريشه‌دار، بسيار محکم و استواري است، افزود: براي آنکه در 20 سال آينده نيز همچنان بتوان از سايه اين درخت استفاده کرد، بايد نسبت به هرس شاخ و برگ‌هاي مازاد آن اقدام کردکه تحقق اين هدف با اجراي دقيق برنامه‌هاي سه‌گانه ابلاغي امکان‌پذير است.

به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي که همزمان با سفر رئيس‌جمهور به استان گلستان، در جمع کارکنان اين بانک در اين استان حضور يافته بود، وجود 25 ميليون سپهر کارت در اختيار مردم کشور را نشان‌دهنده ضريب نفوذ بالا و عمق رضايت‌مندي مردم از عملکرد اين بانک دانست و گفت: ارائه خدمات تخصصي‌تر، مشاوره و راه‌حل‌هاي متنوع براي حل مشکلات مشتريان و به‌ويژه توليدکنندگان و صاحبان صنايع، استراتژي نوين بانک صادرات ايران است که با هدف پشتيباني و حمايت از توليد ملي صورت مي‌گيرد.

صيدي افزود: رفع نيازهاي مالي مشتريان بانک صادرات ايران با شيوه‌اي هوشمند و تقويت نگرش در مراقبت و پرستاري از توليد، همراه است و شيوه عرضه انواع مشاوره در سوپرمارکت‌هاي مالي بانک، در تمامي‌شعب گسترش خواهد يافت. وي در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مشتريان به دنبال دريافت راه‌حل براي حل مشکلات خود از سوي کارکنان بانک هستند و بنابراين، نقش مشاوره‌اي کارکنان شعب، نقشي محوري است که براي اين منظور گسترش خدمات سوپر مارکت مالي در دستورکار است. مديرعامل بانک صادرات ايران افزود: درراستاي تحقق اين اهداف، برنامه‌ريزي، همدلي و هم‌گرايي خوبي ايجاد شده است که با توجه به ظرفيت و قابليت‌هاي نيروي انساني بانک صادرات ايران، فرصت کسب موفقيت‌هاي بيشتر در سال آتي براي بانک مهيا شده است.

مراسم تکريم و معارفه مديريت شعب استان‌هاي فارس و کهگيلويه و بويراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ جواد فهيمي‌پور سرپرست موسسه کوثر با اشاره به اهميت پاسخگويي در پيشگاه خداوند نسبت به مسئوليت‌ها گفت: همواره در مسئوليت‌هايي که مي‌پذيريم بايد از حرص و دنيا طلبي پرهيز نماييم.

عضو هيئت مديره موسسه اعتباري کوثر افزود: بانک‌ها به مثابه قلب تپنده اقتصاد مي‌باشند. اساساً وظيفه نظام بانکي درهر کشوري حمايت و کمک به شکوفايي اقتصادي آن است.

فهيمي‌پور اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي‌اداره همه امور کشور بر اساس شريعت اسلام پايه گذاري شد. بانکداري اسلامي‌موضوعي است که بعد از انقلاب اسلامي‌در کشور مطرح و براي اجرايي شدن آن قوانيني نيز تصويب شد.

وي شادابي، جواني و تجارب ارزشمند کارکنان را در راستاي برقراري ارتباط موثر ميان دانش و تجربه را يکي از عوامل موفقيت کوثر برشمرد.

بانک ملي ايران و استانداري گلستان در حضور رئيس جمهور تفاهمنامه همکاري امضا کردند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، مديرعامل بانک ملي ايران و معاون استاندار گلستان در حضور رئيس جمهور، تفاهمنامه‌اي به منظور جذب و حمايت از سرمايه گذاري و تامين مالي طرح‌هاي صنعتي، کشاورزي و خدماتي با رويکرد بهبود و توسعه شاخص‌هاي اقتصادي استان امضا کردند.

دکتر محمد رضا حسين زاده که همزمان با سفر رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت به گرگان سفر کرده بود، در جلسه توسعه و برگزيدگان و افتتاح همزمان پروژه‌هاي زيربنايي و اقتصادي، اين تفاهمنامه را با هدف تامين مالي طرح‌هاي توليدي با مير محمد غراوي سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گلستان امضا کرد.

در مراسم امضاي اين تفاهمنامه، برات کريمي‌عضو هيات مديره بانک ملي ايران، مديران استاني اين بانک و مسئولان کشوري و استاني نيز حضور داشتند.

عباس نجفي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون به‌اتفاق تعدادي از مديران ستادي اين بانک از شعب مرکزي، توحيد، وحدت و شوشتري شهرستان زاهدان و شهرستان‌هاي ايرانشهر، خاش، زابل و زهک بازديد به عمل‌آورند.

هدف از انجام اين سفر را بررسي وضعيت عملکردي شعب و ميزان تحقق برنامه‌ها به‌ويژه اقدامات و آمار و ارقام عملکردي در عامليت دو طرح ملي اشتغال پايدار روستايي و عشايري و اشتغال فراگير در اين استان عنوان کرد و دراين‌باره افزود: يکي از ذينفعان مهم و اصلي هر سازمان کارکنان آن سازمان محسوب مي‌شوند و بازديد از شعب استان و شهرستان‌هاي کمتر برخوردار و ديدار از نزديک و متعاقب آن تصميم‌گيري صحيح‌تر و همچنين کارايي، اثربخشي و بهره‌وري بيشتر شود.

وي چابکي و اثربخشي سازمان را در ارائه خدمات به مشتريان مرهون کارکنان متعهد و وفادار دانست و يادآور شد که بدون امکان برقراري ارتباط مناسب و منطقي و درک متقابل، فعاليت‌ها نتيجه‌بخش نخواهد بود.