شاگردان کي روش انتقام شکست بازي قبل را مي‌گيرند؟

گروه ورزش: تيم ملي فوتبال ‌کشورمان روز چهارشنبه ۲۶ دي ماه آخرين بازي مرحله گروهي خود در جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۹ را مقابل تيم ملي فوتبال عراق برگزار مي‌کند. تيم ملي فوتبال ايران در ۲ بازي ابتدايي خود در اين تورنمنت توانست ۲ پيروزي بدست بياورد و صعودش از گروه چهارم مسابقات قطعي شده است. تيم ايران در اولين بازي خود در اين تورنمنت با درخشش بازيکناني چون طارمي، آزمون، دژاگه و قدوس توانست تيم ملي فوتبال يمن را با نتيجه پر گل ۵ بر صفر شکست دهد. شاگردان کي روش در بازي دوم مقابل تيم ملي فوتبال ويتنام نيز عملکرد برتري نسبت به حريف داشتند و اين ديدار را نيز با دبل سردار آزمون ۲ بر صفر بردند. تيم ملي فوتبال عراق در ديدار اول خود توسط ويتنام غافلگير شد اما در نهايت با ضربه ايستگاهي دقيقه نود علي عدنان توانست در آن ديدار با نتيجه ۳ بر ۲ به برتري برسد. شاگردان کاتانچ در دومين مسابقه خود مقابل يمن قرار گرفتند و براي شکست اين تيم کار سختي را نداشتند و با نتيجه ۳ بر صفر به پيروزي رسيدند تا به همراه تيم ملي فوتبال کشورمان صعودشان از اين گروه را قطعي کنند. ديدار روز چهارشنبه بين تيم‌هاي فوتبال ايران و عراق تعيين کننده سر گروهي خواهد بود تيم ملي ايران با توجه به تفاضل گل بيشترش با يک تساوي هم تيم اول صعود مي‌کند اما عراقي‌ها براي اول شدن حتما بايد پيروز اين ديدار باشند. تيم کشورمان در چند سال اخير زير نظر کارلوس کي روش سرمربي پرتغالي اش به انسجام قابل توجهي رسيده است و يکي از نقاط قوتي که در اين چند سال در تيم ما به وجود آمده است سيستم دفاعي قدرتمند اين تيم است. خط دفاعي که در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه مقابل تيم‌هاي بزرگ پرتغال و اسپانيا عملکرد بسيار خوبي داشتند و در جام ملت‌هاي ۲۰۱۹ نيز هنوز گلي دريافت نکرده است. تيم ملي عراق براي رسيدن به هدفش يعني سر گروهي بايد به تيم ايران گل بزند که قطعا اين اتفاق براي آن‌ها آسان نخواهد بود.

از طرفي تيم ملي عراق در مقابل ويتنام نشان داد که شکننده است و با کمي‌سرعت و کار ترکيبي مي‌توان مقابل اين تيم به گل رسيد. اين موضوع را نيز بايد در نظر گرفت که تيم ملي ما با ۷ گل زده پس از تيم ملي فوتبال قطر بهترين خط حمله جام را در اختيار دارد و حضور بازيکنان آمده‌اي چون آزمون و طارمي‌براي گل نخوردن کار سختي خواهد داشت. تيم ملي فوتبال کشورمان تا به حال ۳ بار قهرمان جام ملت‌هاي آسيا شده است و بعد از قهرماني در سال ۱۹۷۶ که به ميزباني کشور خودمان برگزار شد تا سال ۲۰۱۹ ديگر نتوانست حتي به فينال اين مسابقات راه پيدا کند و بهترين نتايجش 4 عنوان سومي‌در سال‌هاي ۱۹۸۰، ۱۹۸۸، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ بوده است. تيم ملي در آخرين دوره قبل اين مسابقات که به ميزباني کشور استراليا برگزار مي‌شد بعد از اين که هر ۳ بازي خود را در مرحله گروهي با پيروزي پشت سر گذاشت و در مرحله يک چهارم نهايي در ضربات پنالتي مقابل همين تيم ملي عراق شکست خورد و وداع تلخي با جام ملت‌ها داشت.

تيم‌هاي ملي ايران و عراق تاکنون ٢۷ بار در مقابل يکديگر قرار گرفته‌اند که حاصل اين ٢۷ بازي، ۱۶ پيروزي براي ايران، ۵ پيروزي براي عراق و ۶ تساوي بوده است. تيم ايران ۳۸ بار و تيم عراق ۲۰ بار موفق به گل زني مقابل هم شده اند.

از تيم ايران احسان حاج صفي، مهدي طارمي‌و رامين رضاييان يک کارت زرد دريافت کرده‌اند و در طرف مقابل اسمه رشيد از تيم ملي عراق يک کارت زرد دارد.

از نکات قابل توجه اين ديدار حضور 2 بازيکن اصلي تيم ملي عراق است که عضو تيم‌هاي باشگاهي بزرگ کشورمان هستندو بشار رسن و طارق همام هر کدام به ترتيب در باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال ايران فوتبال بازي مي‌کنند و در نيم فصل ابتدايي ليگ هجدهم جزو بازيکنان کليدي هر 2 تيم بوده اند. بشار رسن در ديدار مقابل تيم يمن توانست يکي از گل‌هاي عراق را به ثمر برساند.

يک دختر سعودي ديگر با انتشار يک فايل ويدئويي و بازگو کردن اوضاع نامناسب خود در عربستان جنجال به پا کرد.

به گزارش اسپوتنيک، فعالان عربستاني يک فايل ويدئويي را در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر کردند که در آن يک دختر سعودي به نام «نجود» از خشونت پدرش عليه خود و فرار از منزل خبر مي‌دهد.

اين دختر سعودي در اين فايل ويدئويي مي‌گويد: پدرم به شدت من را کتک مي‌زد و فحش مي‌داد. امروز نيز من را تهديد کرد که به يک دليل مسخره آتش بزند. من از ترس سوخته شدن، از پنجره اتاقم فرار کردم.

وي در ادامه افزود: من پيشتر که توسط پدرم مورد ضرب و شتم قرار گرفتم به پليس مراجعه کردم اما آنها تنها يک تعهد از او گرفتند و هيچ کاري نکردند. من در حال حاضر به کمک شما نياز دارم و نمي‌خواهم به منزل باز گردم.

پيشتر نيز «رهف محمد القنون» يک دختر ۱۸ ساله سعودي با فرار از اين کشور از طريق کويت و پناهنده شدن به کانادا و بازگو کردن اوضاع بد زندگي اش در کنار خشونت جسمي‌که از سوي پدرش متحمل مي‌شد مرکز توجه افکار عمومي‌جهان قرار گرفت.

توماس ساعت دو بعد از ظهر از محل کارش خارج شد و چون نيم ساعت وقت داشت تا به محل کار دوستش برود، تصميم گرفت با همان يک دلاري که در جيب داشت ناهار ارزان قيمتي بخورد و راهي شرکت شود. چند رستوران گران قيمت را رد کرد تا به رستوراني رسيد که روي در آن نوشته شده بود: «ناهار با نوشابه فقط يک دلار.» توماس معطل نکرد، داخل رستوران شد و يک پرس اسپاگتي و يک نوشابه برداشت و سر ميز نشست. گارسون برايش دو نوع سوپ، سالاد، سيب زميني سرخ کرده، نوشابه اضافه، بستني و دو نوع دسر آورد و به اعتراض توماس توجهي نکرد که گفت: «ولي من اين غذاها رو سفارش ندادم.» گارسون که رفت توماس شانه‌اي بالا انداخت و گفت: «خودشان مي‌فهمند که من نخوردم!» اما توماس موقعي فهميد که اين شيوه آن رستوران براي کلاهبرداري است که رفت جلو صندوق و متصدي رستوران پول همه غذاها رو حساب کرد و گفت: «ميشه ۱۵ دلار و ۱۰ سنت.» توماس معترض شد: «ولي من هيچ کدوم رو نخوردم!» صندوقدار پاسخ داد: «ما آورديم، مي‌خواستين بخورين!» توماس سري تکان داد و يک سکه ۱۰ سنتي روي پيشخوان گذاشت و وقتي صندوقدار اعتراض کرد، گفت: «من مشاوري هستم که بابت يک ساعت مشاوره ۱۵ دلار مي‌گيرم.» صندوقدار گفت: «ولي ما که مشاوره نخواستيم!» توماس پاسخ داد: «من که اينجا بودم! مي‌خواستين مشاوره بگيرين!» و سپ س به آرامي‌از رستوران خارج شد.

مردم يکي از شهر‌هاي برزيل اتفاقي عجيب که آن را «باران عنکبوتي» ناميدند، تجربه کردند.

به گزارش روزنامه سان، خبرگزاري نيوز کام گزارش داد در يکي از شهر‌هاي برزيل در ايالت «ميناس گرايس» در منطقه جنوب شرقي اين کشور از آسمان باران عنکبوت باريد. گفته‌هاي اهالي منطقه حاکي از آن است که توده‌هاي عنکبوتي آسمان اين شهر را پُر کرده بودند.

منابع محلي اعلام کردند اين رخداد مانند آن بود که «باران عنکبوتي» از آسمان در حال بارش است.

کارشناسان در اين خصوص گفتند اين موضوع در منطقه عادي است. مواقعي که هوا گرم و شرجي مي‌شود عنکبوت‌ها يک شبکه مشترک موقت مي‌سازند. کريستينا آنه ريمز، يک متخصص زيست شناسي در موسسه بوتانو، در اين خصوص گفت: «آن‌ها بي‌خطر هستند و زهرشان براي انسان خطرناک نيست».

بسياري از منابع محلي سعي کردند ويدئو و تصاوير اين رخداد را ثبت کنند. يکي از اهالي به يک روزنامه محلي گفت: «تعداد عنکبوت‌ها و شبکه تار‌هاي آن‌ها خيلي بيشتر از آنچه در ويدئو‌ها ديده مي‌شود، بود.

در سال‌هاي اخير اين کمپاني خودروسازي کره‌اي نيز همچون شرکت مادر خود يعني هيونداي جهش‌هاي چشمگيري داشته است و با خودروهاي جذايي که روانه بازار کرده است مورد استقبال بسياري از مردم قرار گرفته است. از خودروهاي کوچک کيا مي‌توان به ريو و پيکانتو و خودروهاي بزرگتر آن اپتيما ، سورنتو، اسپورتيج و.. را نام برد شايد مهم‌ترين خودروي کيا در سال‌هاي اخير کيا اسپورتيج باشد که خريداران زيادي را به خود جلب کرده است. از نقاط قوت خودروهاي کيا مي‌توان به ضمانت قطعات خودرو توسط اين کمپاني اشاره کرد که قطعا يکي از دلايل پيشرو بودن اين برند در بازار خودرو به حساب مي‌آيد. اگر دنبال يک خودروي جمع و جور هستيد خريد پيکانتو يکي از بهترين گزينه‌ها است که شما اين خودرو را مي‌توانيد با بودجه‌اي بالغ بر ۱۱۴ ميليون تا ۱۶۰ ميليون تومان بخريد، به طور مثال مدل ۲۰۱۳ پيکانتو با ۵۲۰۰ کارکرد را به قيمت ۱۲۸ ميليون خريداري کنيد که گزينه بسيار مناسبي به نظر مي‌رسد و يا اگر به دنبال مدل صفر اين خودرو هستيد مي‌توانيد با قيمت ۱۵۸ ميليون تومان پيکانتوي مورد نظر خود را خريداري کنيد. اما اگر علاقه‌مند به خودروي بزرگتر و يا قدرتمندتري از کمپاني کيا هستيد پيشنهاد ما به شما کيا سورنتو و يا اسپورتيج است اين دو مدل خودرو تا حد بسيار زيادي خريداران خود را راضي نگه داشته‌اند .

کيا اسپورتيج داراي موتور ۴ سيلندر ۲۴۰۰ سي سي است که در مقايسه با نسل قبلي خود از نظر تعداد سيلندر و حجم موتور تضعيف شده است. اما از لحاظ طراحي بسيار زيبا و چشم‌نواز است و حالت اسپرت بسيار جذابي به خود گرفته است.

اين مدل جديد اسپورتيج داراي نقاط مثبت بسياري از جمله کم مصرف بودن، سيستم ترمز و هندلينگ مناسب، عملکرد مناسب گيربکس و تعويض دنده و امکانات رفاهي مناسب است.

از ضعف‌هاي اين خودرو نيز مي‌توان به کيفيت پايين چرم فرمان و صندلي، نداشتن سنسور باران، ديد محدود راننده و خشک بودن سيستم تعليق خودرو اشاره کرد که البته اين خشکي سيستم تعليق به علت اسپرت بودن خودرو است. در ميان آگهي‌هاي فراواني که براي اين خودرو وجود دارد مي‌توانيد با ۲۵۰ ميليون تومان صاحب يک اسپورتيج ۲۰۱۳ با ۷۰ هزار کارکرد که در حد يک خودروي صفر سالم است ، شويد. يا اگر مايليد صاحب اسپورتيج جديدتري شويد با ۳۹۵ ميليون تومان اسپورتيج فول مدل ۲۰۱۶ با ۲۸ هزار کارکرد را خريداري کنيد .

ناگفته نماند که تمامي‌اسپورتيج‌هاي ۲۰۱۷ نيو قيمتي بيش از ۴۵۰ ميليون تومان دارند.

کيا سورنتو از ديگر خودروهاي جذاب و صدالبته بسيار جادار کمپاني کيا است. اين خودرو نسبت به نسل قبل خود از ۲۵ درصد استحکام بالاتر برخوردار شده و ايمني جلو و عقب خودرو افزايش يافته است. همچنين سيستم تعليق اين خودروي نسبت به نسل پيشين خود کاملا دگرگون شده است.

نقاط مثبت سورنتو نسل جديد شامل بي سر و صدا بودن سيستم تعليق، شتاب مناسب همراه با مصرف متناسب و از همه مهمتر سيستم فرمان سه حالته آن است، که به حالت اسپرت، نرمال و راحت تنظيم مي‌شود. شما سورنتو مدل ۲۰۱۲ به بعد را از قيمت ۳۳۸ ميليون تومان تا ۶۵۰ ميليون تومان مي‌توانيد خريداري کنيد.

گروه بین‌الملل: روزنامه راي اليوم نوشت صهيونيست‌ها درباره وضع جسماني دبيرکل حزب‌ا... لبنان شايعه‌پراکني مي‌کنند تا افکار عمومي‌را از موضوع تخريب تونل‌هاي ادعايي اين جنبش منحرف کنند. روزنامه راي اليوم در سرمقاله نسخه اينترنتي خود به سخنراني نکردن سيد حسن نصرا...، دبير کل حزب‌ا... لبنان، طي يک ماه اخير پرداخت و نوشت: وقتي سيد حسن نصرا... سخنراني مي‌کند نگراني به دل‌هاي آن‌ها (سران رژيم صهيونيستي) نفوذ مي‌کند و شروع مي‌کنند به تحليل کلمه به کلمه صحبت‌هاي او و وقتي هم سکوت مي‌کند، بيشتر نگران مي‌شوند و به دنبال علت مي‌گردند؛ زيرا سکوت شخصيتي در جايگاه سيد حسن نصرا... يا به منزله موضع‌گيري و شايد هم به منزله آمادگي براي اقدامات غافلگيرکننده آينده از جمله جنگ است. روزنامه راي اليوم از اظهارات يسرائيل کاتس، وزير اطلاعات اسرائيل، و ساير مقامات اين رژيم اينگونه برداشت مي‌کند که برداشت‌هاي مربوط به سيد حسن نصرا... سطحي است و متقاعد کننده نيست. کاتس گفته است سکوت سيد حسن نصرا... و ظاهر نشدن وي در انظار عمومي‌به خاطر شوکي است که در پي اقدام اسرائيل در از بين بردن تونل‌هاي زيرزميني به دبير کل حزب‌ا... لبنان وارد شده است؛ تونل‌هايي که به سمت شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين در شمال سرزمين‌هاي اشغالي حفر شده است. به گفته کاتس، عمليات از بين بردن تونل‌هاي زير زميني در چارچوب عمليات موسوم به سپر شمال انجام شد که بيشتر بر پايه هوش فناوري قرار داشت و تا حد زيادي در از بين بردن خطر نابود کردن شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين مؤثر بود.

راي اليوم نوشت: اين برداشت، سطحي است زيرا فاقد اعتبار و ادله علمي‌است. نمايش از بين بردن تونل‌ها حتي خود اسرائيلي‌ها را متقاعد نکرد و رسانه‌هاي اين رژيم گفتند نتانياهو با اين عمليات تلاش کرد افکار عمومي‌را از اتهامات مربوط به فسادي منحرف کند که متوجه وي و همسرش است. در ادامه اين مطلب آمده است: نتانياهو با حالتي شاکي به شوراي امنيت بين‌المللي رفت، اما حتي نتواست به بيانيه‌اي در محکوميت حزب‌ا... و دبير کل آن دست يابد زيرا هرسندي و شاهدي که درباره اين تونل‌ها ارائه داده بود با شهادت کارشناسان نيرو‌هاي ناظر بين‌المللي در طرف در ديگر مرزها، بي اعتبار شد. چطور ممکن است تونلي به طول چهل متر در سمت فلسطيني مرز‌ها براي شهرک‌هايي که اکثرا بيش از دو کيلومتر دورتر قرار دارد خطرساز باشد؟ علاوه بر اين آيا وقتي اسرائيل تونل‌هاي حماس را در مرز‌هاي غزه با رژيم اشغالي پيدا کرد حماس شوکه شد و رهبران آن در انظار عمومي‌ظاهر نشدند و سکوت اختيار کردند؟ راي اليوم افزود: شايد سکوت سيد حسن نصرا... به اين سبب است که وي آنقدر عمليات اسرائيل را بي‌ارزش مي‌داند که معتقد است حتي ارزش واکنش نشان دادن هم ندارد؛ زيرا اگر واکنش نشان دهد يعني تا حدي به آن اعتبار داده است و شايد هم دبيرکل حزب ا... لبنان راهبرد جنگ رواني را پيش گرفته است تا دشمن را دستپاچه و با اعصاب آن بازي کند.