مديرعامل بانک ملي تصريح کرد:
گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک ملي ايران بر ضرورت استفاده از روش‌هاي نوين در حوزه اطلاع رساني تاکيد کرد و گفت: امروز محصولات بسيار متنوعي در بانک ملي ايران وجود دارد که نيازمند تبليغات گسترده و اطلاع رساني کامل به مشتريان و مردم است.

به گزارش پايگاه خبري تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در جمع مديران و کارکنان روابط عمومي‌اين بانک با اشاره به اين که فضاي مجازي، ظرفيت بسيار خوبي براي اطلاع رساني است، اظهار کرد: روابط عمومي‌بانک ملي ايران از ديرباز در فضاي اينترنت بسيار فعال بوده و امروز نيز از اين ظرفيت استفاده مي‌کند، اما نبايد به حد کنوني راضي باشيم، بلکه بايد از پتانسيل‌هاي مغفول نيز حداکثر استفاده را داشته باشيم.

وي افزود: خوشبختانه ساختار روابط عمومي‌بانک ملي ايران متحول شده و جزو ساختارهاي پيشرو در بانک است، بنابراين همه زيرساخت‌ها براي جهش آن به خوبي فراهم است.

حسين زاده با اشاره به اين که کار کردن در حوزه روابط عمومي‌به عشق، تلاش شبانه روزي، هنر و علاقه نياز دارد، تاکيد کرد: روابط عمومي‌فعال و تهاجمي‌مطلوب ماست.

مديرعامل بانک ملي ايران بر لزوم اطلاع رساني خدمات بانک به مشتريان تاکيد کرد و گفت: بسياري از خدمات بانک درون سازمان ارائه مي‌شود، اما اين خدمات براي کارکنان مبهم است که روابط عمومي‌بايد در اطلاع رساني آنها نيز پيشتاز باشد.

به گفته وي، ارتباط بانک ملي ايران با رسانه‌ها پيوسته و دائم است، اما نبايد به شرايط کنوني قانع باشيم، بلکه بايد از ظرفيت رسانه‌ها براي تشريح خدمات بانک حداکثر استفاده را داشته باشيم.

حسين زاده پيام رسان بله را ظرفيت بي بديلي براي معرفي محصولات بانک ملي ايران خواند و گفت: امروز اپليکيشن 60، سامانه بام و بانک آفيسر، در نظام بانکي منحصر به فرد هستند، بنابراين هر چه براي معرفي آنها کار کنيم، کم است.

در اين نشست، سعد اله عيسي زاده مدير امور حوزه مديريت و روابط عمومي‌بانک ملي ايران نيز با ارائه گزارشي از عملکرد مجموعه تحت مديريتش، بر لزوم استفاده حداکثري از توان کارکنان اين بخش در جهت منافع بانک تاکيد کرد.

کارکنان روابط عمومي‌بانک ملي ايران نيز در اين نشست به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند.

درخواست توقف صدور مجوز ايجاد

صندوق‌هاي بازنشستگي خصوصي

رئيس کل بيمه مرکزي با اشاره به قانون مربوط به اجازه ايجاد صندوق‌هاي بازنشستگي خصوصي در شرکت‌هاي بيمه گفت: با وزارت تعاون، کار و رفاه براي توقف صدور مجوز اين صندوق‌ها در حال مذاکره و رايزني هستيم.به گزارش فارس، غلامرضا سليماني در گردهمايي سالانه ارزيابان حرفه‌اي خسارت، اظهارداشت: براي اصلاح قوانين و مقررات مرتبط با ارزيابي خسارت گام بر خواهيم داشت و اين در حالي است که حادثه در تمام جهان وجود دارد، اما شرکت‌هاي بيمه بايد التيام بخش مالي و جاني حادثه ديدگان باشند.وي افزود: اگر بتوانيم خوب کار کنيم، بخشي از مشکلات مردم را حل مي‌کنيم، البته لزومي‌ندارد، شرکت‌هاي بيمه‌اي وقتي حادثه رخ داد اقدام به جبران کنند، بلکه بايد در بيمه‌هاي زندگي پيش از وقوع حادثه پرداخت داشته باشند تا فرد بتواند هزينه‌هاي درمان را بپردازد.رئيس کل بيمه مرکزي با بيان اينکه شرکت‌هاي بيمه مي‌توانند بخشي از زندگي افراد را تامين کنند، گفت: شرکت‌هاي بيمه‌گر که در حوزه بيمه زندگي فعاليت مي‌کنند و صندوق‌هاي بازنشستگي خصوصي هم تشکيل شده‌اند، اما نبايد اجازه دهيم صندوق بازنشستگي خصوصي جداگانه‌اي راه‌اندازي شود

شفاف‌سازي صورت‌هاي مالي بيمه زندگي خاورميانه

شرکت بيمه زندگي خاورميانه با انتشار يک اطلاعيه رسمي‌شفاف در سامانه کدال، صورت‌هاي مالي صاحبان سهام خود را شفاف کرد.

به گزارش ايبِنا، بيمه زندگي خاورميانه در دوره ۹ ماهه منتهي به ۳۰ آذر ماه ۹۷ «حسابرسي نشده» به ازاي هر سهم ۶۰ ريال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.بر اساس اين گزارش، اين شرکت براساس عملکرد ۹ ماهه براي سال مالي منتهي به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ مبلغ ۷۲.۰۰۲ ميليون ريال سود خالص محقق کرده است.در اين اطلاعيه شفاف سازي ذکر شده است که شرکت در طول دوره مورد گزارش پس از انتشار آگهي در روزنامه و اطلاع رساني در سامانه کدال در تاريخ ۳۰ آبان ماه ۹۷، اقدام به تاديه مابقي سرمايه خود کرده و تا تاريخ ۳۰ آذر ماه ۹۷ مبلغ ۴۴۷.۱۰۰ ميليون ريال از مابقي سرمايه خود را دريافت کرده که اين موضوع موجب افزايش موجودي نقد و بانک و دريافتي بابت افزايش سرمايه در ترازنامه شده است.

انتخاب مقالات برتر پنجمين همايش

مديريت ريسک و بيمه

مقالات شرکت ‌‌کنندگان پنجمين همايش مديريت ريسک و بيمه از سوي داوران علمي‌اين همايش انتخاب شدند. به گزارش ريسک نيوز از روابط‌عمومي‌و اعلام دبير پنجمين همايش مديريت ريسک و بيمه، از ميان مقالات ارسالي به دبيرخانه همايش، سه مقاله براي ارايه ر همايش و پنج مقاله در بخش پوستري برگزيده شدند. زينب حميدي‌فر گفت: بسياري از مديران و کارکنان شرکت‌هاي بيمه، پژوهشکده بيمه و بيمه‌مرکزي و نيز دانشجويان فعال مقالات خود را به دبيرخانه همايش فرستادند که داوران خبره و نامي‌صنعت بيمه آن‌ها را بررسي و ارزيابي کردند و مقالات برتر انتخاب شدند. وي خاطرنشان‌کرد: مقالاتي با عناوين تدوين الگوي ريسک‌پذيري شرکت‌هاي بيمه بر پايه قابليت‌هاي بازاريابي پوشايي و ريسک‌پذيري مشتري (فواد کوهزادي و يوسف محمد کريمي)، واکاوي الزامات، چالش‌ها و راهکارهاي مشتري‌مداري در صنعت بيمه (محمدابراهيم پورملکي و حجت‌ا.. لباف) و طبقه‌بندي مشتريان براساس شاخص سوداوري با استفاده از تجزيه و تحليل مه داده‌ها (Big Data) (سيد محمد عباس زادگان، فرامرز خجير انگاسي، زهره جوادي و زهرا گودرزي) به‌ترتيب حايز رتبه اول تا سوم در حوزه مقالات قابل ارايه شده در همايش شدند.

حجت‌اله صيدي با بيان اينکه بانک صادرات ايران در حال حاضر جايگاه مطلوبي در بورس دارد، گفت: سهام اين بانک، يکي از نقدشونده‌ترين سهام‌ها با افزايش بالاتر از 140 درصد است.به گزارش پايگاه خبري تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، مديرعامل اين بانک در سفر خود به استان مازندران، با اشاره به اينکه موفقيت‌هاي نظام بانکي و پولي به صورت گروهي تحقق‌پذير است، افزود: در پس موفقيت‌هاي بانک صادرات ايران، شبکه منسجم و کارکنان خدوم اين بانک در سراسر کشور قرار دارند.وي خاطرنشان کرد: با توجه به شرايط حساس کشور اين بانک ريشه‌دار با همت و تلاش مديران و کارکنان توانمند، چالش‌ها را پشت سر گذاشته و توانسته جايگاه مناسبي را در بين بانک‌هاي کشور به خود اختصاص دهد.صيدي در خصوص حرکت به سمت سوددهي گفت: بايد بهاي تمام‌شده‌ پول را به وسيله افزايش منابع ارزان قيمت، پايين آورده و نرخ مؤثر تسهيلات را افزايش داد. مديرعامل در ادامه افزود: بانک صادرات ايران به‌واسطه مزيت‌هاي رقابتي همچون تعدد شعب، پراکندگي خوب و جانمايي مناسب آن‌ها، مي‌تواند نقش بسزايي را در اجرايي کردن اقتصاد مقاومتي ايفا کند.صيدي در ادامه سخنان خود، با اشاره به ظرفيت‌هاي بالفعل و بالقوه در استان مازندران گفت: کسب موفقيت‌هاي اين مديريت، نشان از همت والا و توانمندي مديران و کارکنان آن دارد.مديرعامل ضمن اشاره به تلاش کل شبکه در جهت رسيدن به اهداف سازمان، عملکرد مديريت شعب استان مازندران را در بخش‌هاي منابع، وصول مطالبات، تعهدات، ضمانت‌نامه‌ها و... مطلوب ارزيابي کرد و افزود: اميدواريم اين مديريت تا پايان سال با رسيدن به اهداف ابلاغي به استان ممتاز تبديل شود و در سال آينده نيز بتواند در شبکه بانکي استان به‌عنوان بانکي ممتاز به ارائه‌ خدمات بپردازد.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بودجه شرکت‌هاي دولتي را در حوزه‌هاي نفتي و بانکي به تفکيک توضيح داد و ورشکستگي بانک‌ها را رد کرد.

به گزارش تجارت به نقل از بانک مردم، محمد حسيني ، مسئوليت بررسي بودجه شرکت‌هاي دولتي را بر عهده دارد، او براي آنکه زير و بم اين بخش از بودجه را که گفته مي‌شود شفاف و نامعلوم است و منجر به تخلفاتي چون پرداخت حقوق‌هاي نجومي‌شده ، چندين نشست با مديران ومسئولان شرکت‌ها بزرگ دولتي برگزار کرده است. با ارائه لايحه بودجه سال ۹۸، مجدد انتقادها و دغدغه‌هايي مبني بر اينکه حجم بالايي از اعتبار و بودجه کشور در بخشي ديده شده که قابل ارزيابي و رصد نيست در صدر اخبار قرار گرفته است، از اين روي با رئيس کميته بررسي بودجه شرکت‌هاي دولتي در بودجه‌هاي سنواتي گفت‌وگويي انجام شده است.

محمد حسيني عضو کميسيون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به انتقاداتي که به عدم شفافيت بودجه شرکت‌هاي دولتي وارد است، گفت: برخلاف انتقاداتي که وجود دارد، بودجه شرکت‌هاي دولتي در لايحه بودجه سال ۹۸، به نسبت سنوات گذشته از شفافيت بيشتري برخوردار است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در دفاع از شفافيت بودجه شرکت‌هاي دولتي بيان داشت: بودجه ۶ شرکت دولتي با وجود آنکه طبق ماده ۴ قانون محاسبات عمومي‌سهام بيش از ۵۰ درصدي داشته‌اند در پيوست ۳ لايحه بودجه سنوات گذشته لحاظ نمي‌شد اما در بودجه سال ۹۸ اين موضوع ديده شده است.

گردهمايي سراسري معاونين و تحويلداران شعب استان‌هاي اصفهان، قم، مرکزي و چهار محال و بختياري بانک ايران زمين با هدف ابلاغ مفاد همايش سراسري تهران با حضور مديراستان، معاونين و تحويلداران شعب برگزار شد. به گزارش پايگاه خبري تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين: محمدرضا سبزواري مديريت شعب استان‌هاي اصفهان،قم،مرکزي و چهارمحال و بختياري با ارج نهادن زحمات کليه عزيزان مراتب تقدير تشکر از سوي مقام محترم مديريت عامل بانک در همايش روساي شعب سراسر کشور را ابلاغ و با تشريح مفاد همايش در خصوص تلاش‌هاي چند ماه گذشته و همت صورت گرفته نکاتي را ِيادآور و کار تيمي‌را ارزشمند عنوان و ايجاد هماهنگي جهت تحقق اهداف را بيش از پيش مهم و يکي از اصول پيشبرد آن برشمرد و گفت بايد به درستي در مسير مشخص شده گام برداشته و زمينه لازم جهت موفقيت بانک را در دستيابي به چشم انداز‌ها را هموار نمود. وي در ادامه با اشاره به موانع پيش رو، فرصت‌ها و تهديدها ايراد سخن نمود و با حساس دانستن شرايط کنوني، رشد صورت گرفته را لازم ولي کافي ندانست و وجود نيروي انساني قوي در استان را عامل اصلي و تاثير‌گذاردر رشد و جذب منابع عنوان و از همه همکاران خواست با توجه به وظيفه سنگيني که بر عهده فرد فرد همکاران گذاشته شده در حد انتظارات مديران و سهامداران و اولياي گرامي‌بانک حرکت و به آرمان‌هاي بانک دست يابند. مدير منطقه‌اي بانک ايران زمين ضمن تشريح زمينه‌هاي فعاليت بانک در بخش‌هاي متنوع و مختلف افزود: براي تثبيت و تقويت بنيه‌هاي مورد نياز بانک بايد تلاش مضاعفي با چاشني کار مقرون به صرفه و به عنوان يک بنگاه اقتصادي به اصل انتفاع و حصول آن جهت تداوم فعاليت نگاه متفاوتي ترسيم داشت.

مديرعامل به پرداخت ملت گفت: فين‌تک‌ها به عنوان بازيگران و کسب و کارهاي جديد در تحقق بانکداري باز مي‌توانند نقش بسيار مهمي‌داشته باشند و حرکت به سمت بانکداري باز را تسريع کنند.به گزارش ايبِنا و به نقل از ستاد خبري هشتمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، شهريار خليلي، درباره فاصله بانکداري باز و سيستم بانکي ايران، افزود:سيستم بانکي ايران با بانکداري باز در زمينه نبود زيرساخت‌هاي لازم فاصله معنا داري دارد و رفع آن نيازمند تلاش بسيار زياد بانک‌ها در حوزه تقويت و بهبود زيرساخت‌هاي نرم افزاري است تا در نتيجه فاصله سيستم بانکي ايران با روند جهاني کاهش پيدا کند و خدمات مورد نياز مشتريان ارائه شود.مديرعامل به پرداخت ملت با بيان اين که بايد فرآيندهاي سيستم بانکي براي حرکت به سوي بانکداري باز در کشور مورد بازنگري قرار بگيرد، افزود: اعتقاد دارم بايد در گام اول فرآيندهاي سيستم بانکي مورد بازنگري قرار گيرد و سپس متناسب با فرآيندهايي که نياز به برقراري سيستم مبتني بر بانکداري باز لازم داريم، پيش بيني‌هاي لازم انجام و طراحي‌هاي نرم افزاري در دستور کار قرار بگيرد.وي با اشاره به نقش فين‌تک‌ها و کسب و کارهاي استارت آپي براي تحقق بانکداري باز در ايران گفت: معتقدم فين‌تک‌ها به عنوان بازيگران و کسب و کارهاي جديد در تحقق بانکداري باز نقش بسيار زياد و مهمي‌ داشته باشند چرا که فين‌تک‌ها هيجان حضور بيشتري نسبت به سيستم‌هاي پرداخت و بانک‌ها دارند و علاقه مند هستند تا خدماتي متفاوت را به کسب و کارهاي موجود ارائه دهند.

جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري شهرستان سيرجان با حضور حسن‌پور نماينده مردم سيرجان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و روساي ادارات اين شهرستان و مديرعامل بانک توسعه تعاون برگزار شد.

به گزارش ايبِنا و به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري شهرستان سيرجان با حضور حسن‌پور نماينده مردم سيرجان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و روساي ادارات اين شهرستان و رئيس هيئت مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون و تعدادي از مديران ستادي اين بانک و تعدادي از مديران شرکت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي شهرستان سيرجان برگزار شد.

حجت‌ا... مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون ضمن معرفي خدمات و قابليت‌هاي بانک توسعه تعاون گفت اين بانک در استان کرمان با ۳۴ واحد اجرايي اعم از شعبه و باجه طي مدت سال جاري بالغ‌بر ۱۲۰۰ ميليارد ريال تسهيلات اعتباري پرداخت کرد که اين عدد تا پايان سال جاري به ۱۵۰۰ ميليارد ريال تسهيلات اعتباري افزايش خواهد يافت.مهديان پرداخت تسهيلات اعتباري به ميزان ۵۳۰ ميليارد ريال از محل طرح ملي اشتغال روستايي را از ديگر خدمات به مردم اين استان يادکرد و دراين‌باره افزود مشارکت در طرح ملي انتقال آب از درياي خليج‌فارس و سد صفارود به‌عنوان يکي از بانک‌هاي عامل از ديگر اقدامات اجرايي اين بانک بوده است.