يک اتفاق عجيب در تيم ملي قبل از يديدار سرنوشت ساز با عمان

گروه ورزش: با اتمام مرحله گروهي مسابقات جام ملت‌هاي فوتبال آسيا، چهره تمام تيم‌هاي راه يافته به مرحله يک‌هشتم نهايي مشخص شد و براين اساس تيم ملي فوتبال ايران بايد به مصاف عمان برود. اين بازي از ساعت ۲۰:۳۰ يک‌شنبه ۳۰ دي در ورزشگاه محمد بن زايد ابوظبي آغاز مي‌شود. هر چند قرعه خوب ايران در اين مرحله بسياري را به قهرماني ايران اميدوار کرده اما حالا حاشيه‌اي عجيب اردوي تيم ملي را به هم ريخته و نگراني فوتبال دوستان را در پي داشته است. کارلوس کي روش که در سالهاي اخير همواره با برخي از افراد و مربيان باشگاهي درگير بوده حالا و در استانه اتمام قراردادش با انتقادهاي خود وزير ورزش را هدف گرفته است.

سخنان تند کي روش در داخل ايران انتقادهاي بسياري به دنبال داشت و فضاي رسانه‌اي فوتبال ايران را ملتهب کرد.

کارلوس کي‌روش در حاشيه تمرين روز پنج‌شنبه‌ تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران در امارات در پاسخ به سوالي درباره پيشنهاد فدراسيون کلمبيا به او، اظهار کرد: بگذاريد مساله را شفاف کنم. تنها مطلبي که اکنون مي‌شود از آن مطمئن بود اين است که شش ماه پيش فدراسيون تصميم گرفت قرارداد من شش ماهه باشد. اين يک واقعيت است. تصميمي‌بود که گرفته شد و شفاف هم اعلام شد. در آن برهه احساساتم را با آقاي تاج در ميان گذاشتم ولي اين خواسته و تصميمي‌بود که از سوي فدراسيون و آقاي تاج اتخاذ شد. مطلبي که آن زمان نمي‌دانستم ولي اکنون با توضيحات تاج مطلع شده‌ام چيزي است که اگر آن زمان مي‌دانستم هرگز قراردادم را تمديد نمي‌کردم. تاج اين مطلب را از من پنهان کرده بود. آن مطلب اين بود که ماندن من کاملا بر خلاف خواسته وزارت ورزش و جوانان بود. آقاي تاج دستورات خاصي از وزير ورزش و جوانان گرفته بود که قرارداد من را تمديد نکند. اگر اين مطلب را آن زمان مي‌دانستم هرگز نمي‌ماندم. نمي‌خواستم کاري بر خلاف ميل آقاي وزير انجام دهم.

او ادامه‌ داد: آقاي تاج چند بار به من گفت‌ دليل اين که وزارت از فدراسيون حمايت نمي‌کند اين است که او به دستورات وزارت عمل نمي‌کند. براي من عقلاني نيست که ماندنم باعث لطمه خوردن تيم‌ ‌ملي يا فدراسيون شود. جناب آقاي دکتر سلطاني‌فر به هر دليلي برنامه يا گزينه‌هاي ديگري دارند. من از مربياني نيستم که بخواهم مدام از سيستم تشکر کنم و جلويش خم شوم. هميشه اصول خودم را دارم. يک نقطه نظر هم دارم که آن هم اين است که از زماني که رهبر ايران آن پيام تبريک و تحسين تيم‌ ‌ملي را دادند، وزارت ورزش و جوانان از آن به بعد کاملا عليه من قرار گرفت. اکنون يک واقعيت وجود دارد و آن خواسته وزير ورزش و جوانان است که نمي‌خواهد کي‌روش اين جا باشد. هيچ وقت از تيم و بازيکنان حمايت نشد. تمام برنامه‌هاي آماده‌سازي ما لطمه خورد و به نظر من اگر اين تفرقه‌ها و مسائل در فوتبال ايران به وجود آمده است مسئوليتش با ايشان است. اکنون تمام باشگاه‌ها گلايه دارند و فقط يک باشگاه است که گلايه ندارد. سرمربي تيم‌ ‌ملي ادامه‌ داد: چه شخصي از يکسري افراد و روزنامه‌‌ها حمايت مي‌کند؟ مثل آقاي مسعودي و ديگران که هميشه به تيم‌ ‌ملي ضربه زده اند. چه شخص و اشخاصي اين بي‌نظمي‌را در بحث انتقادهاي دروغ و واهي ايجاد مي‌کنند؟ اين داستان‌هاي آقاي الکساندر، آقاي ميک، داستان بازي دوستانه با آرژانتين، همه از طرف يک نفر بود اما چه کسي اجازه اين کار را داده است؟ آن باشگاه و آن مربي تحت تسلط چه شخصي هستند. وقتي ما حتي مشکلات پايه‌اي داريم حتي در اين حد که برخي مردم نگران هستند که غذا در سفره‌شان باشد اين اجازه را به آنها مي‌دهند که با پرواز فرست‌کلاس به ژاپن بروند و برگردند. هيچ دليلي براي گمانه زني وجود ندارد.

او ادامه‌ داد: ما تا پايان جام ملت‌هاي آسيا با قدرت ادامه خواهيم داد و براي هواداران فوتبال ايران مي‌جنگيم ولي الان زمان آن است که افرادي که در دو سال گذشته روي وجاهت، شخصيت و احترام تيم‌ ‌ملي پا گذاشتند، مشخص شوند. آقاي مسعودي آن داستان دروغ را درباره مربيان تيم‌ ‌ملي مطرح کرد و حالا چه کسي از او حمايت مي‌کند؟ او هم به همان سيرک متصل است. چه کسي اجازه داد؟ فقط يک اسم. باز هم مي‌گويم که آينده براي من همين امروز است. به تعهداتم با تيم‌ ‌ملي ايران بسيار پايبند هستم اما وقتي من را نمي‌خواهند ديگر متشکرم! اما حداقل بايد از زبان من واقعيت را بشنوند.

بسياري از کارشناسان و حتي مجريان تلويزيوني از او انتقاد کرده‌اند که در حال حاضر که تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا حضور دارد بيان اين صحبت‌ها فقط به ضرر تيم ملي ايران است.

تيم ملي ايران فردا در مرحله يک هشتم نهايي جام ملتها بايد به ديدار عمان برود و همه حالا نگران حاشيه‌هاي پيش آمده براي فوتبال ايران هستند که بي شک دودش بيش از همه به چشم مردم ايران مي‌رود.

پس از نمايش تيزرها و نسخه اوليه از تلورايد، شرکت کيا موتورز سرانجام از خودروي شاسي بلند سه رديفه و بزرگ خود در نمايشگاه بين‌المللي آمريکا رونمايي کرد. کيا قصد دارد با اين خودروي 8 صندلي به رقابت با خودروهاي بزرگ‌ اين حوزه برود. طراحي اين خودرو در دفتر کاليفرنياي کيا انجام شده و خودرو در گرجستان براي فروش در آمريکا ساخته خواهد شد و از معدود نمونه‌هاي ويژه بازار آمريکاست. قدرت اين تلورايد بزرگ از يک موتور 3.8 ليتري V6 با قدرت 291 اسب‌بخار و گشتاور 355 نيوتن‌متر توليد مي‌شود. اين موتور با يک سامانه انتقال قدرت 8 سرعته خودکار و با دو گزينه محرک تمام چرخ و چرخ‌هاي جلو موجود است. تلورايد 2020 قادر است محموله‌اي به وزن 2268 کيلوگرم را با قابليت ترمز در سرازيري و تپه‌ها بکسل کرده و ارتفاع آن با توجه به ميزان بار و قدرت ثبات بيشتر تظيم خواهد شد. سيستم تعليق ويژه خودرو نيز هندلينگ خودرو را در زمين‌هاي مختلف بهبود مي‌بخشد.

سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي پس از پرداخت پاداش هزاران دلاري به بازيکنان تيم ملي و کارلوس کيروش که بخاطر برد تيم‌هاي يمن و ويتنام انجام شد، متني گلايه آميز منتشر کرد.

به گزارش ايسنا، پس از برتري تيم ملي فوتبال ايران برابر تيم‌هاي يمن و ويتنام در جريان رقابت‌هاي مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا، بلافاصله جمعا مبلغ ۶۰۰ هزار دلار پاداش به بازيکنان، کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي و ديگر عوامل تيم پرداخت شد که در اين ميان کي‌روش ۲ برابر بازيکنان پاداش گرفت. پس از اين اتفاق، محمد بنا سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي که تيمش را براي حضور موفق در رقابت‌هاي المپيک ۲۰۲۰ توکيو آماده مي‌کند، در صفحه شبکه اجتماعي خود نسبت به اين موضوع و تفاوت‌هاي موجود ميان فوتباليست‌ها و کادر فني تيم ملي و ديگر رشته‌هاي ورزشي انتقاد کرد. بنا در بخش‌هايي از پيام خود آورده است:"امشب دلم گرفت، افسوس خوردم بخاطر اين همه تفاوتي که بين فوتبال و بقيه رشته‌هاست.

در مراسم تشييع پيکر زنده‌ياد حسين محب‌اهري که با حضور جمعيت زيادي از علاقمندان اين بازيگر برگزار شد، سخنرانان از عشق او به بازيگري و اميدش به زندگي گفتند. مراسم تشييع پيکر زنده‌ياد حسين محب‌اهري، هنرمند خاطره‌ساز تئاتر، سينما و تلويزيون، با حضور جمع زيادي از هنرمندان و علاقمندانش، از تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد. اصغر همت، بازيگر تئاتر و سينما که اجراي اين مراسم را بر عهده داشت، در آغاز سخنانش گفت: «امروز اين‌جا جمع شده‌ايم براي تشيع يک آدم استثنايي. حسين محب‌اهري براي لحظه لحظه زندگي له له مي‌زد و تا آخرين لحظه از اميد مي‌گفت. او ادامه داد: «چيزهايي که حسين محب‌اهري داشت، آن قدر براي همه رو بود که اگر قرار باشد کساني هم که در حوزه راديو و تلويزيون نيستند در مورد او صحبت کنند، همان حرف‌هايي را خواهند زد که نزديک‌ترين کسانش.» پس از پايان سخنراني‌ها، حجت‌الاسلام محمود دعايي به همراه جمعيت گردآمده در تالار وحدت، بر پيکر اين بازيگر محبوب نماز خواند و حسين محب‌اهري به سمت آرامگاه ابدي‌اش در بهشت زهرا بدرقه شد.

تهران از سوم تا ششم بهمن ماه ميزبان چهارمين نمايشگاه بين المللي لجستيک و زنجيره تامين است، نمايشگاهي که در آن ده‌ها شرکت داخلي و خارجي و سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و غير دولتي، نوين‌ترين توليدات،خدمات و برنامه‌هاي خود را ارائه و در معرض ديد علاقمندان قرار مي‌دهند.

به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني چهارمين نمايشگاه بين المللي لجستيک و زنجيره تامين؛علي محتشم اميري،رئيس ستاد برگزاري اين نمايشگاه گفت: امسال نمايشگاه لجستيک تهران ميزبان تعداد زيادي از دست اندرکاران و سرمايه گذاران داخلي و خارجي است که اميد مي‌رود با ايجاد فضاي مناسب براي تعامل و تبادل کالا، تکنولوژي و دانش لجستيکي باعث رشد اين صنعت و در نهايت با حرکت به سمت توليد بهينه سبب رشد در توليد ملي شود.

وي افزود: در چهارمين نمايشگاه بين المللي لجستيک و زنجيره تامين تاکنون با نمايندگان شرکت‌هايي از کشورهاي آلمان، ترکيه، روسيه، چين، آذربايجان مذاکراتي صورت گرفته که تا کنون هيئت آلماني در حد 250 متر حاضر به مشارکت شده است.

وي با بيان اينکه اين نمايشگاه در سالن‌هاي 6 و 7 نمايشگاه بين المللي تهران و در فضايي بالغ بر 6 هزار متر مربع برگزار مي‌شود،گفت: در اين دوره 60 شرکت ايراني و خارجي تا کنون ثبت نام کرده‌اند و اين روند ادامه دارد.

رئيس ستاد برگزاري چهارمين نمايشگاه بين المللي لجستيک و زنجيره تامين گفت: هدف از برگزاري اين نمايشگاه ايجاد و نمايش شبکه‌اي گسترده از فعالين صنعت لجستيک، برقراري ارتباط و پيوند مناسب بين عرضه کنندگان و متقاضيان خدمات اين صنعت، ايجاد بستري مناسب در زمينه‌هاي مرتبط با لجستيک، زنجيره تامين و شبکه‌هاي کسب و کار، تعامل و همکاري پويا با دانشگاه‌هاي معتبر و نهادهاي مرجع و دانش بنيان است.

رییس جمهور آمریکا پرواز رئیس کنگره به بهانه تعطیلی دولت را لغو کرد؛

گروه بین‌الملل: اگر بپذیریم که ترامپ از تعادل روانی برخوردار نیست، آنگاه بسیاری از رفتارها و اظهارات ترامپ توجیه دارد. رئیس‌جمهور آمریکا با واکنش به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی، صحبت‌های بی‌اساسی را درباره کشورمان مطرح کرده است. اما ترامپ در کفرانسی ادعا کرد: ایران یک ماهواره‌بر را آزمایش کرد که البته شکست خورد. این ماهواره‌بر اگر شکست نمی‌خورد، اطلاعات حیاتی برای ایران مهیا می‌کرد که ایرانی‌ها می‌توانستند با استفاده از آن به سراغ توانایی‌های موشک‌های بالیستیک قاره‌پیمای خود بروند. توانایی که حتی می‌توانست ایالات متحده را هدف قرار دهد. ما نمی‌گذاریم چنین اتفاقی بیفتد.وی با اشاره که توافق هسته‌ای ایران با 5+1 موسوم به برجام، مدعی شد: از زمانی که به ریاست جمهوری رسیده‌ام، کار معجزه‌آسایی با ایران انجام داده‌ایم. من از توافق هسته‌ای وحشتناک و ضعیف با ایران خارج شدم. من به جرات می‌گویم که ایران حال حاضر با کشوری که دو سال پیش بوده است، بسیار تفاوت دارد.ترامپ در اظهاری بی‌اساس و متوهمانه مدعی شد که ایران خواهان مذاکره با ایالات متحده است. از سوی دیگر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اکثریت دموکرات قرار بود به افغانستان برود که ترامپ اعلام کرد اجازه نمی‌دهد هواپیمای نظامی که پلوسی قرار بود از آن برای سفر به افغانستان استفاده کند، پرواز کند.به گزارش ایسنا،‌ از سی.ان.ان، این اقدام از سوی ترامپ در تلافی اختلاف نظر میان رهبران دموکرات و جمهوری خواه صورت گرفته که باعث شده تا مساله تعطیلی دولت که نزدیک است یک ماهه شود، لاینحل باقی بماند.یکی از مقام‌های کاخ سفید گفت: دولت با نیروی هوایی و وزارت دفاع دست به یکی کرد و حق داشتن هواپیمای نظامی را از رئیس مجلس نمایندگان گرفت.کاخ سفید نامه ترامپ به پلوسی را یک روز پس از آن منتشر کرد که رئیس مجلس نمایندگان به ترامپ پیشنهاد کرد سخنرانی سالانه‌اش را تا زمان حل مساله تعطیلی دولت به تعویق بیندازد؛ این سخنرانی قرار است اواخر ماه جاری انجام شود.ترامپ به پلوسی نوشت: به دلیل تعطیلی دولت، متاسفم که باید به شما اطلاع دهم سفرتان به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق می‌افتد. زمانیکه تعطیلی دولت حل شد، این سفر هفت روزه را یک بار دیگر برنامه ریزی می‌کنیم.بعدا سخنگوی پلوسی گفت که توقف در بروکسل تنها برای استراحت خلبان است و مصر در دستور سفر پلوسی نیست. همچنین با وجود اینکه افغانستان یکی از کشورهایی بود که پلوسی قصد داشت به آنجا برود، اما ترامپ گفت که پلوسی می‌تواند با پرواز تجاری به آنجا سفر کند.ترامپ برای پلوسی نوشت: اگر می‌خواهید به سفر خودتان برسید،‌ با پرواز تجاری بروید این امتیاز برای شماست.