رئيس کل بيمه مرکزي تاکيد کرد:
گروه بانک و بيمه: شرکت‌هايي که ريسک نامتناسب و غيرمنطقي مي‌پذيرند، نمي‌توانند در حوزه مديريت ريسک ادعايي داشته باشند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين‌الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني که در پنجمين همايش مديريت ريسک و بيمه با رويکرد بازار (چالش‌ها و رويکردها) سخن مي‌گفت با اعلام اين مطلب افزود: مديريت ريسک يک فرايند سيستماتيک است و در سايه شناخت تحليل دقيق و فني محقق خواهد شد.

رئيس کل بيمه مرکزي، توانگري مالي، قدرت توزيع ريسک و درک وضعيت ريسک‌ها را از مولفه‌هاي اصلي مديريت ريسک دانست و تصريح کرد: قبولي ريسک بايد متناسب با ميزان سرمايه باشد و شرکت‌هاي بيمه با توجه به تورم و افزايش ضريب خسارات در کشور بايد براي افزايش سرمايه خود تمهيدات کافي را بيانديشند.

دکتر غلامرضا سليماني افزود: در بحث حاکميت شرکتي به تمامي‌شرکت‌هاي صنعت بيمه تاکيد شده که کميته‌هاي مديريت ريسک را راه اندازي و فعال کنند.

وي فلسفه وجودي شرکت‌هاي بيمه را پوشش ريسک‌هاي موجود دانست و گفت: شرکت‌هاي بيمه علاوه بر پوشش ريسک بيمه گذاران و شرکتهاي ديگر بايد ريسک‌هاي درون شرکتي را نيز به خوبي پوشش بدهند.

دکتر سليماني با قدرداني از تلاش شرکت بيمه کوثر براي استمرار برپايي همايش مديريت ريسک و بيمه اين تعامل‌هاي بيمه‌اي را از راهکارهاي جدي حل مشکلات صنعت بيمه دانست.

رئيس کل بيمه مرکزي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اين نکته که بيمه مرکزي اراده‌اي براي تعيين تعرفه‌هاي بيمه‌اي ندارد، خاطرنشان کرد: شرکتهاي بيمه بايد بدانند پوشش ريسک با نرخ پايين مشکلات بسياري را براي آنها در پي خواهد داشت و به همين خاطر بايد از نرخ شکني پرهيز کنند و به هر قيمتي دنبال جذب پرتفوي نباشند.

در ادامه اين نشست دکتر مجيد مشعلچي مديرعامل شرکت بيمه کوثر و ميزبان اين همايش ضمن ابراز خرسندي از حضور رئيس کل بيمه مرکزي و مديران ارشد صنعت بيمه در اين همايش گفت: ريسک‌هاي صنعت بيمه در دو حوزه درون زا و برون زا مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرند اما در نهايت بايد راه حل برون رفت از بحران‌هاي بيمه‌اي را در درون صنعت بيمه جستجو کنيم.

گفتني است پنجمين همايش مديريت ريسک و بيمه به ميزباني شرکت بيمه کوثر برگزار شد.

تنديس برنزي جايزه ملي تعالي ارتباطات

به بيمه نوين رسيد

بيمه نوين به عنوان تنها شرکت بيمه‌اي موفق به دريافت تنديس از نخستين جايزه ملي تعالي ارتباطات و بازاريابي و برندينگ شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بين‌الملل بيمه نوين، همزمان با برگزاري سومين کنفرانس ملي ارتباطات و بازاريابي و برندينگ و نخستين جايزه ملي تعالي ارتباطات و بازاريابي و برندينگ، اين شرکت با کسب رتبه سوم موفق به دريافت تنديس برنزي از اين رويداد شد. اين جايزه در پايان کنفرانس دو روزه ارتباطات و بازاريابي و برندينگ از سوي هيأت داوران پس از ارزيابي‌هايي که طي جلسات مختلف در محل شرکت بيمه نوين برگزار شده بود، به مهدي شمسائي ظفرقندي؛ مدير روابط عمومي‌و بين‌الملل اين شرکت اهدا شد. اين در حاليست که بيمه نوين به عنوان تنها شرکت بيمه‌اي در جمع دريافت کنندگان تنديس اين کنفرانس قرار گرفت.

بيمه دانا خسارت بازارچه مرزي نقده را پرداخت مي‌کند

شرکت بيمه دانا آماده پرداخت خسارت به زيانديدگان حادثه آتش‌سوزي در بازارچه مرزي شهرستان نقده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، منصور حسيني معاون فني بيمه‌هاي اموال و مسووليت اعلام کرد: پس از وقوع حادثه آتش‌سوزي در بازارچه مرزي شهرستان نقده که داراي 17 واحد تجاري است، بلافاصله کارشناسان شعبه اروميه اين شرکت براي بازديد از محل حادثه و تشکيل پرونده به نقده اعزام شدند و نسبت به برآورد ميزان خسارات احتمالي اقدامات لازم را انجام دادند. وي افزود: در اين بازديد که روز جمعه 27 دي ماه جاري انجام شد، مسوولان محلي اعم از فرمانداري، شهرداري و ساير مسوولان استاني حضور داشتند. حسيني گفت: ساختمان بازارچه مرزي نقده به موجب يک فقره بيمه نامه با سرمايه 30.900.000.000 ريال در قالب 17 واحد تجاري با سرمايه‌هاي مختلف ساختمان و موجودي بيمه شده است. طبق بازديد به عمل‌آمده، ميزان خسارات اين حادثه حداکثر حدود چهار ميليارد ريال برآورده شده که پس از تشکيل و تکميل پرونده و بررسي‌هاي کارشناسي، به زيانديدگان آن پرداخت خواهد شد.

شمارش معکوس خدمات‌رساني

بيمه درمان تکميلي تجارت‌نو

خدمات‌رساني درحوزه بيمه درمان تکميلي به کارکنان کميته امداد امام خميني (ره) سراسرکشور و خانواده‌هاي آنان توسط سفيران بيمه تجارت‌نو از اول بهمن ماه سال جاري کليد مي‌خورد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه تجارت‌نو، درهمايش کارشناسان و رابطين قرارداد کميته امداد امام خميني (ره)، نحوه ارائه خدمات از سوي مديران ارشد بيمه تجارت‌نو به تفسير شرح داده شد تا کارشناسان مدعو هم‌راستا با مهم‌ترين هدف اين بيمه که خدمات‌رساني مطلوب است، نقش آفريني کنند. علي‌رضا بني اسدي قائم مقام مديرعامل بيمه تجارت‌نو در ابتداي اين نشست آموزشي با اشاره به اينکه توسعه صنعت بيمه يکي ازشاخص‌هاي توسعه يافتگي هر کشوري به شمارمي‌آيد افزود: نقش بيمه روز به روز در زندگي مردم پررنگ تر مي‌شود از اين رو شرکت‌هاي بيمه‌اي بايد با ارائه هرچه بهتر خدمات رسالت خود را که ايجاد آرامش است، محقق کنند. وي با اعلام اينکه صنعت بيمه پيش ازسال 81 در دست شرکت‌هاي ايران، البرز، آسيا ودانا بود اظهارداشت: به منظور توسعه فرهنگ و ضريب نفوذ صنعت بيمه از اين سال امکان حضور شرکت‌هاي خصوصي بيمه فراهم شد، دولتمردان براساس اصل 44 قانون اساسي در سال87 سهام بيمه‌هاي البرز،آسيا و دانا را به خصوصي‌ها واگذار کردند تا بستري منصفانه و حرفه‌اي تر براي حضور شرکت‌هاي خصوصي فراهم شود.

مديرعامل بانک ملي ايران از کارکنان بانک خواست تا حد امکان دريافت کپي مدارک از مشتريان را کاهش دهند.

دکتر محمد رضا حسين زاده در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک ملي ايران با بيان اين که امروزه استفاده بي رويه از کاغذ به يک مشکل اساسي در جهان و کشور ما تبديل شده است، گفت: براي توليد کاغذ، درخت قطع مي‌شود و اين به زيان همه ماست.

وي افزود: در شرايطي که دنيا با سرعت زياد به سمت فعاليت‌هاي ديجيتال حرکت مي‌کند، دريافت کپي مدارک در سازمان‌ها که حجم زيادي از کاغذ را استفاده مي‌کند، معنايي ندارد.

حسين زاده با اشاره به اين که بانک ملي ايران همپاي بانک‌هاي بزرگ جهان، هر روز در حال معرفي خدمات جديد ديجيتالي و اينترنتي مبتني بر سامانه‌هاي غيرحضوري است، اظهار کرد: امروز پيام رسان بله، سامانه بام و اپليکيشن 60 بسياري از نيازهاي مشتريان را بدون استفاده از کاغذ و بدون حضور فيزيکي در شعبه برطرف مي‌کند.

به گفته وي، کاغذبازي و دريافت کپي مدارک در سازمان‌ها علاوه بر هدررفت سرمايه، معضلات بزرگي مانند بايگاني کردن و سختي دسترسي به آنها را ايجاد کرده است، در حالي که مي‌توان همه مدارک مورد نياز را به صورت ديجيتالي و حتي بر روي يک لوح فشرده از مشتري دريافت کرد.

مديرعامل بانک ملي گفت: کارکنان بانک ملي ايران بايد تا حد امکان از دريافت اسناد کاغذي و کپي مدارک مشتريان خودداري کرده و روش‌هاي غيرکاغذي را جايگزين آنها کنند.

مديرعامل بانک رفاه در جمع آموزشي- تخصصي روابط عمومي‌ها اظهار داشت: وجود يک روابط عمومي‌قدرتمند، فعال و همراه با ارتباطات گسترده درون و برون سازماني زمينه ساز ايجاد توسعه سازماني و مديريت افکار عمومي‌به نفع سازمان است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، دکتر سهماني مدير عامل اين بانک در جمع مديران و مسئولان روابط عمومي‌مديريت شعب استان‌ها با قدرداني از مسئولان و پيشکسوتان پيشين روابط عمومي‌و همچنين عملکرد و دستاوردهاي اين حوزه اظهار داشت: حوزه روابط عمومي‌بايد با افزايش بهره وري و انجام اقدامات ارزش آفرين و همچنين بهره‌گيري از زير ساخت‌ها و کانال‌هاي ارتباطي در اختيار خود بتواند در خدمت اهداف کلان سازمان باشد، البته تاکنون اقدامات ارزشمندي از سوي اين حوزه صورت گرفته است.

مدير عامل بانک رفاه ادامه داد: روابط عمومي‌با بهره‌گيري از ابزارها، زير ساخت‌ها و تخصص خود مي‌تواند زمينه ساز اعتماد عمومي‌باشد و روابط عمومي‌اين بانک بحمدالله با اقدامات اثربخش مسئولان و کارگزاران پيشين و همچنين تلاش و کوشش مطلوب مسئولان کنوني توانسته جايگاه شايسته‌اي در درون و بيرون سازمان کسب کند.

در اين مراسم، دکتر سعيدي رئيس اداره روابط عمومي‌بانک رفاه نيز طي سخناني به تشريح نقش و جايگاه روابط عمومي‌پرداخت و با ارائه گزارشي از عملکرد روابط عمومي‌اظهار داشت: بي ترديد نگاه حمايتي مديريت عالي بانک نقش مهم و تأثيرگذاري در توسعه فعاليت‌هاي روابط عمومي‌دارد.

دومين دوره از سلسله همايش‌هاي «هنر براي صلح» با موضوع «هنر، صلح و توسعه پايدار» با حمايت بانک شهر و با حضور سفير کشور هلند در جمهوري اسلامي‌ايران، رئيس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد،جمعي از مديران شهري،دانشجويان و عموم علاقه‌مندان حوزه هنر و صلح برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مديرمرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر در حاشيه همايش به تشريح ابعاد گسترده توسعه صلح در جوامع و نقش آن بر اقتصاد و سبک زندگي افراد پرداخت و افزود:بي شک " صلح " شاخص موثر و مهم در تعيين سطح امنيت و اقتصاد جامعه است. حميدرضا عظيمي‌گفت: اقتصاد کشورها زماني مي‌تواند داراي ثبات و جذابيت‌هاي سرمايه گذاري باشد که سطح امنيت در آنها از تمامي‌زوايا و سطوح مختلف قابل ارزيابي باشد؛در حال حاضر فعالان اقتصادي براي بررسي جذابيت‌هاي يک بازار شاخص‌هاي مختلفي را در نظر مي‌گيرند که مهمترين آنها " امنيت و صلح " است. وي گفت:بانک شهر به عنوان بانکي فعال در حوزه فرهنگي و مديريت شهري ، تلاش کرده است با حمايت از همايش «هنر براي صلح» نقش حمايتي خود را در کمک به توسعه صلح در جوامع ايفا کند.

در مراسمي‌با حضور مقامات استانداري استان کهگيلويه و بويراحمد، نمايندگان بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي، مدير منطقه فارس، بوشهر و کهگيلويه و بويراحمد و اهالي محل، باجه بانک سينا در شهر ياسوج به بهره برداري رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، اين باجه در راستاي سياست‌هاي بنياد مستضعفان مبني بر ايجاد توسعه پايدار در مناطق کمتر برخوردار و به منظور ارائه بهينه خدمات و حمايت از طرح‌هاي اشتغالزا در اين منطقه ايجاد شده است. آقاي فيلي معاون عمراني استانداري استان کهگيلويه و بويراحمد در اين مراسم ضمن قدرداني از فعاليت‌ها و اقدامات بانک سينا در کمک به توسعه اشتغال در مناطق روستايي، حضور بانک سينا را در اين شهر مغتنم برشمرد و ابراز اميدواري کرد اين حضور براي مردم منطقه منشاء آثار و برکات خوبي باشد. آقاي شاکري مدير منطقه فارس، بوشهر و کهگيلويه و بوير احمد هم با تشريح اقدامات بانک سينا در زمينه توسعه اشتغال مناطق روستايي گفت: بانک سينا از طريق انعقاد تفاهم نامه همکاري با معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري و بنياد علوي، تسهيلات يارانه دار را در اختيار متقاضيان ايجاد طرح‌هاي اشتغال زا در مناطق روستايي قرار مي‌دهد.

همايش معلولان اوتيسم شهر کاشان با حضور دکتر سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم کاشان در مجلس شوراي اسلامي، حسين مقني رئيس آموزش و پرورش و مريم خيامي‌پور مدير عامل انجمن اوتيسم كاشان، جمعي از خيران و نيکوکاران و حمايت موسسه اعتباري کوثر برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ مريم خيامي‌پور مدير انجمن اوتيسم كاشان در همايش‹‹از نگاهم بخوان›› گفت: بيماري اوتيسم همانند دستگاه موسيقي است كه وقتي كوك نباشد صداي ناهنجاري خواهد داشت. حسين مقني رييس آموزش و پرورش كاشان نيز در اين همايش با تقدير از حمايت‌هاي موسسه اعتباري کوثر، خيرين كاشاني و تلاش‌هاي رئيس انجمن اوتيسم كاشان از افتتاح نخستين مدرسه اوتيسم استان اصفهان در كاشان خبر داد و افزود: مدرسه اوتيسم كاشان نخستين مدرسه اوتيسم در استان اصفهان و دومين مركز اوتيسم در كاشان است كه تا پايان دي ماه با حضور معاون وزير آموزش و پرورش افتتاح و راه اندازي مي‌شود. بر اساس اين گزارش، موسسه اعتباري کوثر در راستاي انجام مسئوليت‌هاي اجتماعي خود با حمايت از کودکان اوتيسم کاشان اميدوار است گامي‌در جهت بهبود روحيه و توانبخشي اين دسته از معلولان برداشته باشد.