تفاوت زن ومرد را قبول داريم، تبعيض را هرگز

دبيرکل مجمع زنان اصلاح طلب با بيان اينکه زنان صنف و قشر نيستند، گفت: به رغم نگاه جنسيتي، تفاوت ميان زن و مرد را به رسميت مي‌شناسيم، ولي قبول نداريم اين تفاوت منشا تبعيض باشد.زهرا شجاعي در گفت و گو با ايرنا افزود: مساله زنان نه جناحي و بخشي بلکه موضوعي ملي است و بايد به آن از دريچه منافع ملي نگاه کنيم. با به رسميت شناختن تفاوت‌ها ميان زنان و مردان مي‌توان از آن براي برنامه ريزي‌ها و توزيع عادلانه امکانات و فرصت‌ها استفاده کرد تا عدالت جنسيتي که خواسته نظام و انقلاب اسلامي‌است، محقق شود.وي با بيان اينکه بخشي از مسائل زنان ماهيت سياسي ندارد و اجتماعي و فرهنگي است، گفت: مي‌توانيم با همکاري اصولگرايان اقدامي‌انجام دهيم.


تندروها به دنبال سواستفاده از کاستي‌ها

يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: تندروها همواره به دليل اهداف نامشروعي که دنبال کرده و تنها به منويات شخصي و گروهي خود توجه مي‌کنند، در هر فرصتي سعي دارند از کاستي‌ها و مشکلات استفاده کنند و به هيچ عنوان توجه نمي‌کنند که نفع جامعه در چه مسائلي است.مرتضي مبلغ در گفت‌وگو با ايلنا افزود: الان زماني است که همه بايد تلاش کنند تا مشکلات به حداقل رسيده و ان‌شاءالله در يکي و دوماه بعد از آغاز سال آينده فرصت مناسبي براي ورود به فضاي انتخابات فراهم شود. وي گفت: اينکه برخي بخواهند از انتقاد به مشکلات معيشتي در مسير منويات باندي و جناحي بهره‌برداري کنند، امري مذموم، زشت و حتي خطرناک است و البته ربطي هم به فضاي انتخابات ندارد.


جمع کردن بساط خريد راي با انتخابات استاني

عضو کميسيون قضايي مجلس گفت: استاني شدن انتخابات مجلس از وام‌داري نمايندگان به افراد خاص جلوگيري کرده و بساط خريد راي و کاروان‌هاي تبليغاتي را جمع مي‌کند.فرهاد تجري در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه استاني شدن انتخابات، نمايندگان مجلس را از وام‌داري به افراد و اشخاص و پايگاه‌هاي قدرت و ثروت جدا مي‌کند، افزود: اين طرح باعث حفظ عزت نمايندگان مي‌شود و به آنها فرصت ملي شدن مي‌دهد.نماينده قصرشيرين گفت: با استاني شدن انتخابات، نمايندگان ديگر درگير مباحث خرد شخصي، بخشي و منطقه‌اي نمي‌شوند و مي‌توانند زمان و انرژي خود را صرف تصميمات کلان استان و کشور کنند و نماينگان مي‌توانند در کلان کشور تصميمات سنجيده‌تري بگيرند.

بازداشت و آزادی کرباسچی

وکیل دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که بازداشت موکل خود غلامحسین کرباسچی خبر داده بود، از آزاد شدن موکل خود خبر داد.سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: آقای کرباسچی توسط پلیس برای اجرای حکم‌شان بازداشت شدند.وی با بیان اینکه بازداشت کرباسچی براساس روال معمول نیست، اظهار داشت: وقتی حکم یک فرد قطعی می‌شود، باید برای آن فرد جهت اجرای حکم احضاریه‌ای صادر و ابلاغ شود که این اقدام برای موکلم انجام نشده بود. وی پس از گذشت مدتی گفت: موکلم اصلا بازداشت نشده بود و اصل خبر بازداشت شدن ایشان از اصل دروغ است.وی ادامه داد: آقای کرباسچی صبح امروز به دادسرا احضار شده بودند و در آنجا به مدت یکی، دو ساعت بازجویی شده بودند.

لغو اجازه پرواز ماهان اير در آلمان

يک مقام ارشد در دولت آلمان گفت که حق فعاليت خطوط هوايي ماهان اير ايران را به بهانه موضوعات ايمني و ظن به کارگيري آنها در مقاصد نظامي‌لغو کرده است. به گزارش ايسنا از رويترز، دولت آلمان نسبت به اين شرکت هواپيمايي مشکوک و بر اين باور است که هواپيماهاي آن براي مقاصد نظامي‌توسط سپاه پاسداران و همچنين فعاليت‌هاي تروريستي مورد استفاده قرار گرفته است. ماهان اير از سال 2011 در فهرست تحريم‌هاي آمريکا قرار دارد.پيش از اين روزنامه زود دويچه، شبکه تلويزيوني شمال آلمان (NDR) و شبکه راديو تلويزيون غرب آلمان (WDR) گزارش داده بودند که اداره فدرال خطوط هوايي آلمان قرار است در روزهاي آينده اجازه پرواز خطوط هوايي ماهان اير ايران را در آلمان لغو کند.به نوشته روزنامه آلماني زود دويچه ، ماهان اير سه ‌بار در هفته به دوسلدورف و يک‌ بار نيز به مونيخ پرواز مي‌کند. اين شرکت هوايي از سال ۲۰۱۱ در فهرست شرکت‌هاي تحريم شده آمريکا قرار گرفت و آمريکا سال‌هاست از هم‌پيمانان خود مي‌خواهد که ماهان اير را تحريم کنند.

حمله به سوريه پيام براي ايران

وزير اطلاعات رژيم صهونيستي در پي حمله هوايي اين رژيم به سوريه، با اين ادعا که "حمله پيامي‌آشکار به ايران بوده است"، گفت اسرائيل به هرگونه تهديدي عليه خود پاسخ مي‌دهد.به گزارش ايسنا از اورشليم پست، "يسرائيل کاتس" با اشاره به اين که سياست اين رژيم تغيير کرده افزود: اين رويارويي آشکار با ايران است. هرگاه بخواهيم بر شدت اين‌کار بيافزاييم، اين کار را مي‌کنيم.ادعاي تقابل با ايران در سوريه در حالي از سوي مقامات رژيم صهيونيستي مطرح مي‌شود که ايران بارها تاکيد کرده که پايگاه يا يگان نظامي‌در سوريه ندارد و بنابر اين اساسا ادعاي "حمله به اهداف ايراني در سوريه" بي‌اساس است.وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي پس از حمله شب گذشته در توييتي مدعي شد حمله در پاسخ به "شليک موشک ايراني از داخل اراضي سوريه" صورت گرفته است. در اين توييت آمده است: روز گذشته، نيروهاي سپاه قدس در سوريه، موشکي به سوي بلندي‌هاي جولان اسرائيل پرتاب کردند. پدافند دفاعي گنبد آهنين توانست جلوي اين موشک را بگيرد. تلاش ايران براي نفوذ در سوريه، جان اسرائيلي‌ها را تهديد مي‌کند و چنين چيزي قابل تحمل نيست.

خروج از برجام دستاورد ترامپ

کاخ سفيد با انتشار يک بيانيه، فهرستي از آنچه دستاوردهاي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا خوانده، منتشر و اعلام کرد: رئيس جمهور ترامپ يک استراتژي جديد براي مقابله با فعاليت‌هاي مخرب ايران اعلام کرد و از توافق هسته‌اي وحشتناک و يک طرفه با ايران خارج شد. به گزارش ايسنا، همچنين تمام تحريم‌هايي که تحت اين توافق با ايران لغو يh تعليق شده بودند، بازگردانده شدند.رئيس جمهور آمريکا در ماه مه 2018 (ارديبهشت ماه) پس از بارها انتقاد از توافق هسته‌اي که به تصويب و تائيد شوراي امنيت سازمان ملل رسيده است، آن را نقض کرد و از آن خارج شد. وي در پي اين تصميم تحريم‌هاي غيرقانوني آمريکا عليه ايران را بازگرداند و گفت که هدف از اين کار اعمال فشار حداکثري بر ايران است.

قسم خورديم صادقانه رفتار کنيم

نماينده تهران در مجلس گفت: متاسفانه يکي از نمايندگان گفت «وزرا و ما نمايندگان به مردم دروغ مي‌گوييم» بنده نمي‌گويم که کافر همه را به کيش خود پندارد، اگر شما به مردم دروغ مي‌گوييد به والله ما نمي‌خواهيم دروغي به مردم گفته باشيم.به گزارش ايسنا، مصطفي کواکبيان در تذکر شفاهي گفت: قسم خورده‌ايم با مردم صادقانه رفتار کنيم. حالا شما مي‌خواهيد به رييس‌جمهور و وزرا گل بدهيد، بدهيد چرا به مجلس توهين مي‌کنيد؟ يکي در يک جايي مرتکب تخلفي مي‌شود و در تلويزيون گفته مي‌شود شرم بر اين مجلس. کاري نکنيد که از نماينده مجلس بودن شرم کنيم. خودمان، خودمان را تضعيف مي‌کنيم؛ چرا به همه نمايندگان توهين مي‌کنيد؟

معاندين دنبال بر هم زدن اتحاد ملت

فرمانده نيروي انتظامي‌گفت: دشمنان و گروه‌هاي معاند همواره به دنبال بر هم زدن وحدت مردم و آرامش آنها هستند، اما هيچ گاه موفق نشده و نخواهند شد. سرتيپ حسين اشتري در گفت و گو با ايرنا افزود: اين گروه‌هاي معاند از ابتداي سال طرح بر هم زدن وحدت مردم را دنبال مي‌کردند که با هوشياري مردم، نيروي انتظامي‌و دستگاه‌هاي مسئول به هدف خود نرسيدند.فرمانده نيروي انتظامي‌با تاکيد بر اينکه هيچ تهديدي را مشاهده نمي‌کنيم، تصريح کرد: نيروي انتظامي‌به منظور مقابله با هر تهديد احتمالي دشمن، هوشيار و آماده است.سردار اشتري در ادامه به موضوع مرزبانان ربوده شده در مرزهاي جنوب شرقي کشور اشاره کرد و بيان داشت: ستاد کل نيروهاي مسلح و وزارت امور خارجه پيگير اين موضوع هستند و اميدواريم نتايجي در اين زمينه حاصل شود.

ورشکستگي بنگاهاي اقتصادي کرمانشاه

نماينده کرمانشاه در مجلس با اعلام اينکه بعد از ضربه جبران ناپذير واگذاري پالايشگاه کرمانشاه به قيمت بسيار ناچيز، اينبار شاهد واگذاري سيلوهاي استان، پتروشيمي‌بيستون، جايگاه‌هاي سوخت و غيره با قميت بسيار ناچيز هستيم گفت: تعداد قابل توجهي از واحدهاي صنعتي استان به دليل مشکلات نقدينگي و عدم همکاري بانکها براي امهال وام‌ها در حال ورشکستگي و تعطيلي هستند.به گزارش خانه‌ملت، احمد صفري در نطق ميان دستور خطاب به رييس جمهور گفت: افزايش بي رويه قميت‌ها عرصه را بر اقشار مختلف مردم به خصوص افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي تنگ کرده است.وي ادامه داد: چرا براي وضعيت نابسامان قيمت‌ها اقدام موثري صورت نمي‌گيرد؟. چرا علي رغم کاهش قميت نرخ ارز اقدامي‌براي کاهش قيمت کالاهاي اساسي صورت نمي‌گيرد؟ آيا پاسخ حمايت همه جانبه مردم از سياست‌هاي اعلاميتان در انتخابات رياست جمهوري کوچک شدن سفره مردم و افزايش تورم و کاهش ارزش پول ملي است؟نماينده کرمانشاه گفت: ايمان قلبي و عملي اينجانبت و اجراي دقيق اصل 44 قانون اساسي، علي رغم اينکه استان کرمانشاه و مناطق محروم و کمتر توسعه يافته داراي رتبه اول بيکاري در کشور است.

روحاني در دیدار با وزیر، معاونان و مدیران وزارت ارتباطات؛

گروه سیاسی: رئيس جمهور ارتباطات و فناوري اطلاعات را نماد تحول جوامع در حوزه تکنولوژي دانست و با بيان اينکه مقاومت در برابر فناوري‌ها و تحولات نوين، رويکردي قديمي‌است، تاکيد کرد: شناخت درست و فرهنگ سازي، تنها راه مديريت و پيشگيري از مشکلات فناوري است.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در ديدار وزير، معاونين و مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه مبارزه با خواست عموم مردم، شرعي و قانوني نيست گفت: پيشرفت و تکامل رسانه‌ها، با اين دست مخالفت‌ها متوقف نشد. رئيس جمهور افزود:عادت انسان‌ها در استفاده از يک امکان و وسيله گاهي به طور طبيعي تبديل به حق مي‌شود که هر نوع مخالفت با آن اقدامي‌نادرست از سوي استفاده‌کنندگان به حساب مي‌آيد و از سوي ديگر نيز عده‌اي همواره با هر پديده جديدي مخالفت و مقابله مي‌کنند و اين دو خصيصه اجتماعي، عرصه ارتباطات و تجهيزات ارتباطاتي را نيز شامل شده و شاهد هستيم که همچنان عده‌اي با پديده‌هايي جديد بويژه در زمينه فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي مخالفت مي‌کنند. روحاني تصريح کرد: درست است که هر پديده جديدي ممکن است در کنار فوايد زيادش خطراتي نيز داشته باشد اما اين معقول نيست که در برابر احتمال بروز يک آسيب يا خطر، استفاده از ابزار يا امکاني که فوايد زيادي دارد را به طور کلي کنار بگذاريم و از سوي ديگر اينگونه نيست که همه عالم گوش به فرمان ما باشند تا ببينند که چه زماني استفاده از يک امکان يا ابزار جديدي را ممنوع مي‌کنيم تا آنها نيز ديگر از آن استفاده نکنند! روحاني گفت: ديگر نمي‌شود فضاي مجازي را از زندگي مردم جدا کرد. ديگر اين امر قابل تحقق نيست که حاکميت از مردم بخواهد به عنوان مثال موبايل را به خاطر برخي آسيب‌هايش کنار بگذارند. رئيس جمهور با بيان اينکه مبارزه با خواست عموم مردم، شرعي و قانوني نيست، اضافه کرد: برخي فکر مي‌کنند اختياراتي از آسمان دارند تا بر زميني‌ها هر فرماني که مي‌خواهند صادر کنند، اما خداوند به پيامبر خاتم (ص) نيز تأکيد کرد که تو وکيل مردم نيستي و فقط مأمور ابلاغ پيام هستي و مردم در پذيرش يا رد آن ، مختار هستند. نمي‌توان با خواست عمومي‌مردم مبارزه کرد و اين کار نه شدني و نه مشروع و قانوني خواهد بود. روحاني اظهار داشت: اگر کسي بخواهد مردم را مجبور به کاري کند ديگر اسم آن ارتباطي با دين و دينداري ندارد، چرا که اساس دين، فهم، درک و سپس پذيرش و انتخاب است و البته اين اصل بر همه اصل‌هاي عرصه‌هاي ديگر صادق و حاکم است. مردم فهم دارند و در مواجهه با هر مسأله‌اي که آسيب‌هايي دارد به دنبال فرا گرفتن فرهنگ صحيح استفاده از آن و راه‌هاي پرهيز از آسيب‌هايش هستند. رئيس جمهور گفت: بايد قبول کنيم که اشتباه کرديم فکر کرديم اگر بگوييم استفاده از فلان امکان ممنوع بوده و فيلتر است همه به آن گوش مي‌کنند. ديديم که پس از فيلتر هر امکاني، فيلترشکن آن ايجاد شد و هر چه تلاش کرديم به طور روزانه فيلترشکن‌هاي جديد ارايه شد و در نتيجه ، زيان و آسيبي که بويژه به جوانان و فرزندان ما از ناحيه استفاده از فيلترشکن‌ها وارد شد ، بيشتر از زماني است که به طور عادي مثلاً از همان نرم‌افزاري که فيلترکرديم، استفاده مي‌کردند.

روحاني ادامه داد: راه پيشگيري از مخاطرات ابزارهاي ارتباطي جديد، فيلترينگ نيست، بلکه بايد سواد رسانه‌اي و ديجيتال جوانان و نوجوانان و البته والدين و همه جامعه را بالا ببريم تا بتوانند در کنار استفاده مناسب از اين امکانات، از مخاطرات و آسيب‌هاي آن نيز در امان بمانند. وي با بيان اينکه انحصار در هيچ پديده‌اي جواب نمي‌دهد گفت: امروزه استفاده از موبايل در ايران نسبت به خيلي کشورهاي ديگر بيشتر است و يک دليل مهم آن اين است که در کشور رسانه آزاد نداريم، فقط يک صدا و سيماي دولتي داريم و مردم براي دسترسي آزادانه‌تر به اطلاعات به استفاده از موبايل و دسترسي به فضاي مجازي از طريق آن، هجوم آورده اند. رئيس جمهور گفت: وقتي گردش آزاد اطلاعات رواج يابد و نظارت بر آن تقويت شود، ديگر شاهد آن نخواهيم بود که هر کسي يا گروهي به طور ناشناس و بدون شناسنامه بتواند از اين عرصه براي بي‌اخلاقي‌هاي خود سوء استفاده کند و يا از سوي ديگر شاهد آن نخواهيم بود که عده‌اي به طور فله‌اي با يک سيم‌کارت پيامک‌هاي تبليغاتي انبوه بفرستند و وقت و عمر مردم را تلف کنند؛ اينگونه اتلاف وقت و عمر مردم و آزار و اذيت‌هاي بي‌حساب شرعاً حرام است و راه مقابله با آن ايجاد فضاي آزاد و البته قانونمند نشر اطلاعات و نظارت قانوني و دقيق بر آن است. روحاني اظهار داشت: چندين بار تأکيد کردم که بايد هر فرد يا مجموعه‌اي که درخواست دريافت ارز دولتي براي واردات دارد از همان لحظه ثبت درخواست‌، مراحل بررسي و تأييد درخواست، در اختيار قرار دادن ارز، خريد کالا، انتقال آن، ترخيص از گمرک، انبار و نحوه و ميزان توزيع در بازار را به طور دقيق و به روز در فضاي مجازي ثبت کند تا امکان فساد و سوء استفاده به حداقل برسد. دولت نيز در راستاي تحقق يکي از بزرگترين شعارهايش يعني ايجاد شفافيت لوايح مورد نياز را در دست بررسي دارد تا به مجلس تقديم شوند. وي با بيان اينکه امروز بايد تلاش و حرکت بزرگي را در راستاي استفاده از فناوري اطلاعات در بخش‌هاي مختلف انجام دهيم، اظهار داشت: اينکه مي‌گوييم فيلتر وجود نداشته باشد به معناي اين نيست که اين فضا بدون حساب و کتاب و نظارت باقي بماند بلکه هم بايد نظارت کافي داشته باشيم و هم بايد به کساني که از فضاي مجازي استفاده مي‌کنند، آموزش‌هاي صحيح را ارايه دهيم. رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه راه‌حل رفع بسياري از مشکلات جامعه، تقويت، توسعه و سلامت دولت الکترونيک است، گفت: ما ناچاريم تحولي بزرگ در اين راستا ايجاد کنيم که البته دولت به طور کامل از آن پشتيباني مي‌کند. وي با بيان اينکه دولت براي توسعه فضاي مجازي و افزايش پهناي باند در کشور فشارهاي فراواني را تحمل کرد، اما در برابر همه آنها ايستاد، افزود: هر تصميمي‌در هر دستگاهي برخلاف آن اتخاذ مي‌شد دولت مخالفت مي‌کرد و مردم اگر امروز به راحتي مي‌توانند از اين فضا استفاده کنند بايد بدانند دولت يازدهم و دوازدهم از آبروي خود در اين راستا مايه گذاشت. روحاني اشتغال جوانان بويژه افراد تحصيلکرده را يکي از مسئوليت‌هاي مهم مسئولان دانست و گفت: امروز آمار رسمي‌بيکاري در کشور در مجموع حدود 11.7 دهم درصد است، اما اگر در اقشار مختلف مانند جوانان تحصيلکرده يا زنان و نوجوانان وارد شويم مي‌بينيم که اين آمار افزايش مي‌يابد.

رئيس جمهور با بيان اينکه مسئوليت ما اين است که بايد براي همه شغل ايجاد کنيم، گفت: روزگاري که بخواهيم بگوييم خانم‌ها بايد فقط در خانه باشند و حق آمدن در جامعه را ندارند، گذشته است. روحاني با اشاره به اينکه همه بايد اصول مربوط به خود را حفظ کنند، گفت: متأسفانه در مسأله حجاب ،اول از زن شروع مي‌کنيم در حالي که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور مي‌کند، اما بخاطر حجاب، دختران و زنان را دستگير مي‌کنيم. رئيس جمهور ادامه داد: اساس حجاب براي امنيت زن است. همه آنچه درباره حجاب در قرآن آمده براي حمايت از زن است اما به گونه‌اي رفتار شده که انگار بايد چماقي بر سر زن باشد و اين بخاطر آن است که مساله حجاب را درست در جامعه تبيين نکرديم. روحاني با بيان اينکه زنان در برخي امور سلامت بهتري نسبت به مردم دارند، گفت: بايد برخي امور را که مربوط به زنان است و آنان بهتر مي‌توانند انجام دهند ، به آنها واگذار کنيم، به گونه‌اي که براساس تجارب گذشته در وزارتخانه‌ها تاکنون هيچ فساد مالي از سوي زنان در مسئوليت‌هاي مختلف ديده نشده است.

واکنش های منفی جهان به نشست ضد ایرانی ورشو موجب شد؛
در آستانه برگزاري نشست ضد ايراني که قرار است روزهاي 24 و 25 بهمن در ورشو برگزار شود و با اعتراض جدي ايران مواجه شد، هياتي از ديپلمات‌هاي لهستاني به رياست، ماچي پرز ميسلاولانگ، معاون وزير خارجه اين کشور اروپاي شرقي در سفر به تهران با سيد عباس عراقچي، معاون امور سياسي خارجي ايران ديدار و رايزني کردند. محور اين ديدار که در ساختمان شماره يک وزارت امور خارجه برگزار شده، بحث نشست ضد ايراني ورشو است که لهستاني‌ها قرار است در اواخر بهمن ماه با همکاري آمريکا در اين کشور اروپايي برگزار کنند. تاکنون اخبار ضد و نقيضي در مورد تعداد مهمانان شرکت کننده در اين نشست منتشر شده است.همچنين هفته‌ گذشته نيز سفير ايران با معاون وزير امور خارجه لهستان ديدار کرد و اعتراض ايران را نسبت به برگزاري اين نشست به مقامات لهستاني اعلام کرد.در همين چارچوب وزارت امور خارجه ايران کاردار لهستان در تهران را به وزارت امور خارجه احضار کرد و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي‌ايران را به اين ديپلمات لهستاني اعلام کرد.همچنين فدريکا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا پيش از آغاز نشست شوراي روابط خارجي اروپا در بروکسل درجمع خبرنگاران در پاسخ به اين که آيا در نشست ورشو که قرار است با تمرکز روي ايران برگزار شود شرکت مي‌کند يا نه؟ پاسخ داد: من در آن روزها قرار است در نشست اتحاديه آفريقا شرکت کنم. بنابراين، در روزهاي برگزاري اين نشست در بروکسل و حتي در اروپا حضور ندارم.

همچنين وزير خارجه لهستان گفت که مسکو دعوت اين کشور را براي شرکت در کنفرانس ضد ايراني ورشو رد کرده است .جاکيچ کژاپوتوويچ در گفت و گو با «ژچپاسپوليتا» با ابراز تاسف از عدم حضور روسيه در نشست ورشو ؛ گفت: بدون حضور مسکو، نمي‌توان به موفقيت آميز بودن اين نشست ؛ اميدوار بود.وزير خارجه لهستان گفت: «روسيه نقش مهمي‌در تحولات خاورميانه ايفا مي‌کند و بدون حضور مسکو در اين نشست نمي‌توان به موفقيت آميز بودن آن اميدوار بود.»وي افزود : «ما مي‌خواهيم (در کنفرانس ورشو) يک پروسه را آغاز کنيم و کارگروه‌هايي تعيين کنيم که به بررسي مسائلي مانند مبارزه با تروريسم، وضعيت پناهجويان، کمک‌هاي انساندوستانه و مقابله با تهديدهاي سايبري بپردازند.«اين‌ها مسائل بسيار پيچيده‌اي هستند. بنابراين بدون حضور روسيه در نشست ورشو، انتظار ندارم بتوانيم به توافقي دست پيدا کنيم. نشست احتمالاً منحصر به صدور بيانيه‌هاي مايک پمپئو و من مي‌شود».

براساس گزارش ريانووستي، سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه پيش تر اعلام کرده بود که مسکو دعوتنامه رسمي‌شرکت در نشست ورشو را که از سوي آمريکا سازماندهي شده است، دريافت کرده اما ترديد دارد که چنين نشستي کمکي به حل مسائل منطقه کند.

وزير خارجه لهستان در عين حال گفته است که شايد اين نشست بتواند به حل مساله توافق هسته‌اي ايران هم کمک کند.وي گفت : «ما در مقابل اتحاديه اروپا نخواهيم ايستاد. ما هم عضوي از اتحاديه هستيم و در خصوص اينکه توافق هسته‌اي ايران نقش مثبتي ايفا مي‌کند با آن‌ها هم نظريم. »وي با بيان اين که اتحاديه اروپا در حوزه خاورميانه نمي‌تواند با آمريکا مخالفت کند ؛ به خروج ايالات متحده از برجام و پيامدهاي آن اشاره کرد و گفت که نمي‌توان وانمود کرد که توافق هسته‌اي ايران بدون تغيير در حال اجرا است . اين نشست مي‌تواند به امکاني براي اتحاديه اروپا تبديل شود تا از اين بن بست خارج شود.

معاون اول رييس جمهور با تاکيد بر اينکه تجربه نشان داده که فرهنگ ايثار و شهادت کشور را در بسياري از بحران‌ها و تنگناها نجات داده است، گفت: آنچه که ما را در دوران دفاع مقدس سرفراز کرد و باعث شد تا در جنگي نابرابر پيروز شويم موضوع از خودگذشتگي و فرهنگ ايثار و شهادت بود.

به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري در دومين جلسه شوراي عالي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت گفت: در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات اقتصادي و مسائل متعدد، شهدا و ايثارگران با از خودگذشتگي و ايثار کاري بزرگ کرده اند، امروز نيز اگر مي‌خواهيم از مشکلات عبور کنيم بايد به فرهنگ ايثار و شهادت مردم اتکا داشته باشيم. وي با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، گفت: اين يک واقعيت است که هر چقدر مسئولان در جهت تعالي فرهنگ ايثار و شهادت خدمت کنند و ايثارگران را تکريم نمايند در پيشرفت کشور موفق تر خواهيم بود. جهانگيري با اشاره به منابع محدود دولت براي اداره کشور ، گفت: دولت در برنامه ريزي‌ها و سياست گذاري‌هاي خود تلاش کرده است تا بتواند بيشترين خدمت را به خانواده‌هاي شهدا، آزادگان و جانبازان و ايثارگران کشور ارائه کند به طوريکه ظرف 5 سال گذشته بودجه خدمات درماني به اين بخش از جامعه بيش از ده برابر شده است. معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه اعضاي دولت با فرهنگ ايثار و شهادت غريبه نيستند و مشکلات خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران را درک کرده اند، گفت: نبايد تصور شود که عده‌اي در محلي براي تصميم‌گيري نشسته‌اند که اين موضوع برايشان فاقد اهميت است. وي افزود: فرهنگ ايثار و شهادت به ما کمک مي‌کند و نحوه رفتار ما با اين عزيزان مي‌تواند درس آموزي داشته باشد تا ببينند ما با ايثارگران خود چه رفتاري کرده ايم.

جهانگيري همچنين بر شناساندن ارزش‌هاي دفاع مقدس و فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جديد تاکيد کرد و گفت: حضور مردم و نقش آنها در برگزاري همايش‌ها، کنگره‌ها و يادواره‌هاي مربوط به شهدا و ايثارگران چشمگير و قابل تقدير است و بايد ضمن آسيب شناسي و پرهيز از دولتي شدن برنامه‌ها در جهت تشويق و حمايت از آنها گام برداشت.

عضو کميسيون شوراها و امورداخلي کشور با تاکيد بر اينکه اوضاع خوبي در جامعه وجود ندارد، خطاب به رئيس جمهور افزود: لايحه مبارزه با فساد و افشاي افسادگران را سرلوحه کار خود قرار بدهيد، همچنين نگاهي به پرونده اطرافيان و نزديکان خود بي‌اندازيد، سلطان موز چه نسبتي با شما دارد؟ به پرونده نزديکترين افراد و دختران معاونين خود نگاهي بياندازيد.به گزارش خانه‌ملت، حسين مقصودي در نطق ميان دستور خود گفت: قبل از شروع صحبتم چند گل به مسئولان تقديم مي‌کنم، ابتدا به نيابت از دکتر پزشکيان گلي را به وزير جهاد کشاورزي به دليل سياست‌هاي خوب ايشان تقديم مي‌کنم، چرا که فاتحه مرغ دار، کشاورز، گندم کار و چغندر کار را خوانده است. گل دوم را به وزير صنعت، معدن و تجارت به دليل انتخاب مديران سايپا و ايران خودرو تقديم مي‌کنم چرا که فساد در اين مراکز بيداد مي‌کند. گل سوم را به وزير آموزش و پرورش تقديم مي‌کنم چرا که اين روزها سياسي‌کاري را سرلوحه کار خود قرار داده و براي بهبود وضع معلمان فقط شعار داده است، گل آخر را به رئيس جمهور محترم تقديم مي‌کنم چرا که در دولت ايشان نه تدبير و نه اميدي ديده‌ايم و مجموع همه گل‌ها را به دکتر نوبخت تقديم مي‌کنم. نماينده سبزوار افزود: درود بر مديراني که انديشه‌هاي امام و مقام معظم رهبري را سرلوحه خود قرار داده اند. نمايندگان و رئيس جمهور، اگر در عمل به راه امام و شهدا اعتقاد داريد، ارزش‌هاي دهه فجر 57 را يادآوري مي‌کنم،در دهه فجر 57 با فساد، رشوه‌خواري، رانت‌خواري، جيره‌خواري، فاصله طبقاتي، تبعيض، بي عدالتي مبارزه کرديم. مقصودي ادامه داد: تاريخ هر ملت آزمايشگاهي راستين براي شناخت تندرستي و بيماري آن جامعه است که از آن طريق مي‌توان سرنوشت آن ملت را پيش‌بيني کرد. مطالعه تاريخ قبل از انقلاب مطالعه ارزشهاي دهه فجر 57 و ارزشها و صداقت‌هاي 8 سال دفاع مقدس است، همچنين اوضاع امروز جامعه نشان دهنده بيماري آن جامعه است. مديران شايسته خانه‌نشين شده‌اند، رئيس جمهور، وزرا و ما نمايندگان به مردم دروغ مي‌گوييم.

انتقاد نماینده رشت از لایحه دخل و خرج دولت؛

عضوکميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: کتاب بودجه سال 1398 ، کتاب آرزوها است و تبديل به کتاب تعبير خواب شده وبه واقعيت نخواهد پيوست؛ زيرا اشکال آنجايي است که براي درآمدهايي که هرگز تحقق نخواهد پيوست، هزينه پيش‌بيني شده و اين کشور را دچار مشکل مي‌کند. به گزارش خانه‌ملت، غلامعلي جعفرزاده در نطق ميان دستور گفت: کميسيون تلفيق در حال بررسي و تصويب بودجه است؛ لحاظ فروش يک و نيم ميليون بشکه نفت درروز در سال 1398 اشتباه و غير ممکن است. اصرار بر فروش نفت در چيست؟ چه اشکالي داشت که ميزان فروش را به زيريک ميليون در روز رسانديم؟ چه زماني کاهش وابستگي به نفت قرار است که اتفاق بيافتد؟ درحاليکه بودجه نفتي عامل بدبختي و فقر کشور است. وي بين کرد: ايثارگران، فرهنگيان، بازنشستگان، کشاورزان، کارگران، محروميان و جوانان در اين بودجه فراموش شده اند؛ کميسيون تلفيق هم از لحاظ قانوني اجازه دخالت تغيير کل ندارد. عضوکميسيون برنامه و بودجه افزود: از آقاي دکتر روحاني انتظار اصلاح ساختاري کشور و بودجه را داشتيم که اتفاق خاصي در بودجه مشاهده نمي‌شود؛ زيرا حامل‌هاي انرژي اصلاح نشد و هدفمندي يارانه‌ها همان پول پاشي سابق است در حاليکه تورم رشد صعودي داشته و سفره‌هاي مردم در حال خالي شدن است. بيکاري جوانان عرصه را براي آنها تنگ کرده وبيکاري جوانان عامل غصه خوردن خانواده‌ها شده که متاسفانه هيچ تدبيري در بودجه ديده نمي‌شود جعفرزاده گفت: بيکاري جوانان تحصيل کرده به مرحله بحراني رسيده و نصيحتي نمي‌پذيرند و صبرشان نيز تمام شده است؛ زيرا افق مثبتي در آينده خود نمي‌بينند که دولت بايد اقدام ويژه‌اي انجام دهد. نماينده رشت در مجلس ادامه داد: اعتماد مردم از حاکميت سلب شده و بشدت ضعيف شده است، قول و قرار ما هيچگونه اعتباري ندارد. مگر مي‌شود مردم براي خودرو ثبت نام کنند و پول را واريز کرده و بعد خودروسازان در تحويل خودروتاخير داشته باشند و در هنگام تحويل افزايش مبلغ نيز صورت گيرد؟ اگر زورتان به خودرو سازان نمي‌رسد، اجازه دهيد که مردم تکليف خود را با آنها مشخص کرده و اجازه واردات خودرو را بدهيد. وي افزود: اوضاع خدمت‌رساني در بيمارستان‌هاي دولتي وخيم است. مردم سرگردان هستند؛ زيرا هيچگونه رسيدگي مطلوبي به بيماران انجام نمي‌شود، چاه ويلي که در بهداشت و درمان درست شده است، تمام بودجه کشور را در کنار پول پاشي هدفمند کشور مي‌بلعد و اتفاقا موجبات نارضايتي مردم را فراهم کرده است که بايد در طرح سلامت بازنگري صورت گيرد و اشکالات اساسي آن برطرف شود.

  • يارانه به صورت کالابرگ الکترونيکي يا کارت الکترونيکي اعتباري پرداخت شود

جعفرزاده ايمن آبادي با بيان اينکه بايد گفت که 14 ميليارد دلار اعتبار براي کالاي يارانه‌اي هيچ وقت کالاي ارزان را بدست مردم نمي‌رساند و فقط جيب مافياي واردکنندگان کالا را پر مي‌کند، گفت: يارانه در انتها با کالابرگ الکترونيکي يا کارت الکترونيکي اعتباري به مصرف کننده واقعي داده شود.