پدافند سوريه ده ها موشک متجاوز را سرنگون کرد

به دنبال شکست حمله موشکي روز يک شنبه ارتش رژيم صهيونيستي به خاک سوريه، جنگنده‌هاي اين رژيم بامداد دوشنبه مجددا مواضعي در اطراف دمشق را مورد حمله هوايي خود قرار دادند, بنابر گزارشهاي تاييد نشده، پدافند دفاع هوايي سوريه اهداف متخاصمي‌را شناسايي کرده و چندين هدف را ساقط کرد. دقايقي بعد، سخنگوي عرب زبان ارتش رژيم صهيونيستي در حساب توئيتري خود نوشت که ارتش اين رژيم در حال بمباران اهدافي در خاک سوريه است. نيروهاي مسلح رژيم صهيونيستي نيز طي بيانيه‌اي حمله به خاک سوريه را تاييد کرده و به سوريه هشدار داده است از حمله به خاک اين رژيم خودداري کند. برخي منابع خبري مي‌گويند که حملات رژيم صهيونيستي از خاک لبنان انجام شده است. خبرگزاري سانا به نقل از يک منبع نظامي‌گزارش داد که تا الان هيچ يک از موشکهاي اسرائيلي به اهداف مورد نظر اصابت نکرده‌اند. سانا به نقل از ارتش سوريه همچنين گزارش داد که ده‌ها موشک شليک شده از سوي رژيم صهيونيستي را در آسمان جنوب و غرب دمشق ساقط کرده است. ارتش سوريه همچنين گفته حملات از آسمان لبنان و جولان اشغالي و طبريا در شمال فلسطين اشغالي بصورت همزمان و با سلاح‌هاي مختلف انجام گرفته است. در همين حال وزارت دفاع روسيه در واکنش به حملات رژيم صهيونيستي به جنوب سوريه در بيانيه‌اي اعلام کرد؛ پدافند هوايي سوريه به بهترين نحو حمله رژيم صهيونيستي به منطقه جنوب سوريه را دفع کرده و تل‌آويو به هيچ يک از اهداف خود در اين حمله دست نيافته است. در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: «اين حمله هوايي توسط چهار هواپيماي اف-۱۶ اسرائيلي... انجام شد. موشک‌هاي هدايت‌شده از هواپيما، از جانب درياي مديترانه به سمت اراضي سوريه شليک شده بود.» وزارت دفاع روسيه با اعلام اينکه پدافند موشکي ارتش سوريه 30 موشک متجاوز صهيونيستي را سرنگون کرده است، گفت که جنگنده‌هاي اسرائيلي از سه محور به اين کشور حمله کردند. به نوشته خبرگزاري «اينترفکس» در اين بيانيه آمده است که در ساعات اوليه روز دوشنبه، جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي سه بار از سه محور به خاک سوريه تجاوز کردند.

پيام معنادار و پيش بيني AFC در خصوص قهرماني ايراني‌ها در جام ملت ها

تيم ملي فوتبال ايران يکشنبه شب مقابل عمان با نتيجه دو بر صفر به برتري رسيد و جواز حضور در يک چهارم نهايي جام ملت‌ها را به دست آورد. نکته قابل توجه درباره تيم ملي اين است که در 4 مسابقه گذشته هيچ توپي از خط دروازه عليرضا بيرانوند عبور نکرده است. بيرانوند با گرفتن پنالتي احمد مبارک بازيکن عمان نقش زيادي در برد ايران داشت و حالا او توانسته از رکورد منصور رشيدي در جام ملت‌هاي 1976 عبور کند. در جام ملت‌هاي 1976 که با حضور 6 تيم برتر فوتبال آسيا برگزار شد، تيم ايران در 4 مسابقه‌اي که انجام داد 13 گل به ثمر رساند و بدون گل خورده عنوان قهرماني را از آن خود کرد. در آن دوره حشمت مهاجراني سرمربي ايران بود و منصور رشيدي درون دروازه ايستاد. حالا اما در حالي که جام ملت‌ها با 24 تيم برگزار مي‌شود بيرانوند در 4 مسابقه اول کلين شيت کرده و رکورد رشيدي را زده است. البته تيم ملي براي رسيدن به قهرماني به 3 پيروزي ديگر نياز دارد و اگر بيرانوند بتواند در بازي‌هاي بعدي نيز روند کنوني را حفظ کرده و با کمک گرفتن از خط دفاع دروازه‌اش را بسته نگه دارد، يک رکورد تاريخي را به ثبت مي‌رساند که تا به حال هيچ دروازه باني در طول تاريخ آن را در کارنامه‌اش نداشته است. در همين حال صفحه رسمي‌AFC با انتشار فيلم واکنش بيرانوند روي پنالتي زودهنگام در ديدار مقابل عمان نوشت: «آخرين باري که تيم ملي فوتبال ايران در جام ملت‌هاي آسيا به چهار کلين شيت رسيد آنها به عنوان قهرماني دست پيدا کردند. ايران ممکن است براي اين اتفاق به آزمون که به بيرانوند کمک کرد مديون باشد.» حالا و با رسيدن تيم ملي ايران به چين بسياري با توجه به پيشينه ديدارهاي اين دو تيم و توانايي‌هاي ايران در برابر چيني‌ها معتقدند ايران بعد از شکست چين به مصاف زاپني مي‌رود با شکست عربستان حالا يکي از مدعيان اصلي فتح جام است و البته به گفته اکثر کارشنماسان و وزير ورزش شکست ژاپن و رسيدن به فينال براي ايران دور از انتظار نيست. وزير ورزش و جوانان بعد از پيروزي ايران و گذشتن از سد عمان درمورد تيم ملي فوتبال گفت: ايران در بازي يک هشتم واقعا در حد نام موقعيت و شخصيتي که قائل بوديم ظاهر شد. ما فرصت داشتيم يکي، دو گل ديگر بزنيم و اين پيروزي را پررنگ‌تر کنيم.

مجمع جهاني اقتصاد، احتمال وقوع رکود در اقتصاد جهاني را به عنوان مهم‌ترين نگراني مديران عامل شرکت‌ها و بنگاه‌هاي تجاري معرفي کرد. در نظرسنجي از مديران ارشد ۸۰۰ بنگاه اقتصادي و تجاري بزرگ جهان، اين افراد رکود اقتصادي را بزرگ‌ترين نگراني خود در سال ۲۰۱۹ عنوان کردند. رکود اقتصادي در کشورهاي آسيايي، اروپايي و آمريکاي لاتين به عنوان دغدغه نخست و در آمريکا به عنوان سومين دغدغه بزرگ مديران مطرح شده است. در امريکا، مديران تهديدات سايبري را مهم‌ترين دغدغه خود معرفي کرده‌اند. افزايش منازعات تجاري بين چين و روسيه باعث شده است تا نگراني از گسترش سياست‌هاي حمايت گرايانه به سراسر جهان تشديد شود و تهديدات بر سر تجارت جهاني به عنوان دومين دغدغه بزرگ مديران معرفي شده است. ربکا ري، معاون سرمايه‌هاي انساني رئيس مجمع جهاني اقتصاد، کمبود نيروي انساني ماهر را يکي ديگر از تهديدات موجود بر سر راه اقتصاد جهاني خوانده است.

يک روز وقتي کارمندان به اداره رسيدند، اطلاعيه بزرگي را در تابلو اعلانات ديدند که روي آن نوشته شده بود: ديروز فردي که مانع پيشرفت شما در اين اداره بود درگذشت! شما را به شرکت در مراسم تشييع جنازه که ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات برگزار مي‌شود دعوت مي‌کنيم! در ابتدا، همه از دريافت خبر مرگ يکي از همکارانشان ناراحت مي‌شدند، اما پس از مدتي کنجکاو مي‌شدند که بدانند کسي که مانع پيشرفت آن‌ها در اداره مي‌شده که بوده است. اين کنجکاوي تقريباً تمام کارمندان را ساعت ۱۰ به سالن اجتماعات کشاند. رفته رفته که جمعيت زياد مي‌شد، هيجان هم بالا رفت. همه پيش خود فکر مي‌کردند اين فرد چه کسي بود که مانع پيشرفت ما در اداره بود؟ به هرحال خوب شد که مرد! کارمندان در صفي قرار گرفتند و يکي يکي از نزديک تابوت رفتند و وقتي به درون تابوت نگاه مي‌کردند ناگهان خشک‌شان مي‌زد و زبان‌شان بند مي ‌آمد.

گاف وزير خارجه آمريکا درباره «آزادي گروگان‌هاي آمريکايي در ايران» که او را مجبور کرد توييت خود را حذف کند، انتقاد کاربران توييتر در آمريکا را به دنبال داشته است. روزنامه «واشنگتن پُست» با اشاره به دو توييت آخر وزير خارجه اين کشور که شامگاه يکشنبه عليه ايران منتشر شدند، به جنجال‌ها و خبرساز شدن گاف او درباره ايران پرداخته است. اين روزنامه نوشت: «هيچ کشوري تاکنون به اندازه ايران در سخنراني‌ها يا توييت‌هاي مايک پامپئو محکوم نشده است. اما روز يکشنبه پيام مد نظر او در ميان موج واکنش‌هاي منفي به محاسبه غلط زماني او درباره تاريخ آزادي ديپلمات‌هاي گروگان گرفته شده در سفارت آمريکا در ايران، گم شد». پامپئو در توييت اول خود نوشته بود: «۴۰ سال قبل در چنين روزي، تندروها در ايران ۵۲ گروگان آمريکايي را که ۴۴ روز گروگان گرفته بودند، آزاد کردند. ايران هنوز هم آمريکايي‌هاي بي‌گناه را گروگان دارد». گاف وزير خارجه آمريکا درباره سالگرد آزادي اعضاي سفارت واشنگتن در تهران که بعد از اشغال لانه جاسوسي اين کشور به مدت ۴۴۴ روز در ايران بودند.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي رنگ و رزين و پوشش‌هاي صنعتي،مواد کامپوزيت و صنعت آبکاري فردا در محل دائمي‌نمايشگاه‌هايبين المللي تهران گشايش مي‌يابد، نمايشگاهي که در آن علاوه ده‌ها شرکت داخلي، نمايندگان بيش از 20 کشور جهان نيز حضور و مشارکت دارند.به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي رنگ و رزين و پوشش‌هاي صنعتي،مواد کامپوزيت و صنعت آبکاري؛اين نمايشگاه بزرگترين رويداد ساليانه حوزه صنعت رنگ و رزين در منطقه خاورميانه محسوب مي‌شود و در آن اکثر شرکت‌ها و برندهاي مطرح و صادراتي داخلي و خارجي حضور پر رنگي دارند.در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي رنگ و رزين 220 توليد کننده داخلي و 60 شرکت خارجي از کشور‌هاي فرانسه- چين- هند- اسپانيا- آلمان- هلند- تايوان- کره- قبرس-روسيه-انگليس-دانمارک- ايتاليا- سوئد- مالزي- امارات- ژاپن- ترکيه- سوئيس- بلژيک - بلاروس و...... حضور پر رنگ خواهند داشت. اين نمايشگاه با مجوز رسمي‌از سازمان توسعه تجارت ايران و شرکت سهامي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي جمهوري اسلامي‌ايران و به همت مجموعه بانيان اميد در فضايي بالغ بر 30 هزار مترمربع برپا مي‌شود و شرکت کنندگان در آن، جديدترين توانمندهاي خود را در معرض ديد عموم قرار داده و با يکديگر به رقابت مي‌پردازند.گفتني است حمايت از صنعت رنگ و رزين ،مواد کامپوزيت و صنعت آبکاري در داخل کشور با رويکرد صادراتي اولويت اصلي نمايشگاه و تشويق فعاليت‌هاي صادراتي وفراهم کردن بستري جهت ارتقاء سطح کمي‌وکيفي توليد ، فروش و صادرات توليدات ومحصولات ايراني مهمترين اهداف برپايي نمايشگاه است.برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي و گردهمايي صنفي جهت تبادل نظر مديران بلند پايه مشارکت کنندگان و سمينار پروفسور بروک مسئول کميته علمي‌فدراسيون اتحاديه‌هاي تخصصي رنگ کشورهاي اروپايي FATIPEC از ديگر برنامه‌هاي نمايشگاه امسال مي‌باشد.هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي رنگ و رزين و پوشش‌هاي صنعتي،مواد کامپوزيت و صنعت آبکاري از فردا تا 6 بهمن ماه به مدت ۴ روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران آماده بازديد علاقمندان است.