راهبرد دولت شنيدن صداي نقد و کمبودها

معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري گفت : راهبرد مهم دولت دوازدهم اتکا به ظرفيت‌هاي مردمي‌است که مبتني بر شبکه سازي سازمان‌هاي مردم نهاد دنبال مي‌شود.به گزارش ايرنا، معصومه ابتکار افزود : توان افزايي سازمان‌هاي مردم نهاد ، يکي از اهداف طرح ارتقاي وضعيت زنان در کشور به شما مي‌رود.وي ادامه داد: راهبرد دولت دوازدهم اين است که فضا براي ديده باني سازمان‌هاي مردم نهاد، شنيدن صداي نقد، بيان خلأها، کمبودها و کاستي‌ها ايجاد شود.ابتکار گفت: به توان نهادهاي مدني کشور اميدوار هستيم و معتقديم با همراهي اين سازمان‌ها مي‌توانيم از تمامي‌دشواري‌هايي که به کشور تحميل شده عبور کنيم.


بدون ثبات نرخ ارز، امنيت اقتصادي نيست

يک عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه براي بودجه واقعي نيازمند امنيت اقتصادي هستيم، گفت: امنيت اقتصادي به معناي ثبات نرخ ارز در جامعه است. امنيت اقتصادي يعني عدم اخذ رشوه و عدم وجود ربا در جامعه، ما امنيت اقتصادي نداريم.به گزارش ايسنا، ولي ملکي افزود: در کشوري که نرخ ارز ثبات نداشته باشد امنيت اقتصادي نخواهد بود. امنيت اقتصادي به معناي فعاليت در بازار جهاني، انجام گشايش اعتبار به صورت راحت و به بهترين وجه، نداشتن رانت، پرداخت وام بانکي مثل تمام دنيا به رقم يک درصدي زير پنج درصد. امنيت اقتصادي يعني مشارکت بانک‌ها در امور سرمايه گذاري به شرط مشارکت در سود و زيان، آيا در کشور ما چنين است؟


گسترش فرهنگ تحزب با استاني شدن انتخابات

يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: استاني شدن انتخابات يک گام به سمت سازمان يافتگي انتخابات در کشورمان خواهد بود.محمود ميرلوحي در گفت‌و گو با ايسنا ادامه داد: به خاطر نبود ساختار جدي در کشور، هزينه زيادي ‌پرداخت مي‌کنيم و تقريبا مجلس ما از جايگاه ملي‌ به سطح مسائل محلي و خرد تنزل پيدا کرده است.اين فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: اگر کشور بتواند در راستاي تحزب گام بردارد، اتفاق‌هاي خوبي در سپهر سياسي کشور مي‌افتد. در انتخابات‌هاي اخير هم ديديم براي رسيدن به اين رويکرد گام‌هاي خوبي برداشته شد؛ مردم در شهرهاي بزرگ و مراکز استان‌ها به صورت ليستي راي دادند و در دوره آخر انتخابات مناطق عشايري هم رد پاي ليستي راي دادن ديده مي‌شود.

بررسي پالرمو در کميسيون امنيتي مجمع

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: لايحه الحاق ايران به کنوانسيون مبارزه با جرائم سازمان‌ يافته فراملي (پالرمو) امروز - سه شنبه - در کميسيون امنيتي سياسي اين مجمع بررسي شد.حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در گفت وگو با ايرنا افزود: جلسه علني مجمع براي بررسي لايحه پالرمو روز شنبه برگزار مي‌شود.کنوانسيون ملل متحد عليه جرائم سازمان‌يافته فراملي از معاهده‌هاي چندجانبه مورد حمايت سازمان ملل متحد است که در 15 نوامبر 2000 با قطعنامه مجمع عمومي‌اين سازمان به تصويب رسيد.طرح کنوانسيوني اين معاهده در دسامبر 2000 در پالرموي ايتاليا براي امضاي دولتها مفتوح شد و به امضاي 147 دولت از جمله ايران رسيد به همين دليل به اين کنوانسيون، کنوانسيون پالرمو نيز گفته مي‌شود.کنوانسيون پالرمو داراي سه پروتکل تکميلي از جمله پروتکل پيشگيري، سرکوب و مجازات قاچاق اشخاص مخصوصاً زنان و کودکان، پروتکل عليه قاچاق مهاجرين از طريق زمين، دريا و هوا و پروتکل عليه توليد غيرقانوني و قاچاق مهمات است که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به عنوان عهده‌دار اين کنوانسيون و پروتکل‌هاي آن عمل مي‌کند.

شکايت سلمان خدادادي به قوه قضاييه

عضو هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس گفت: اصالت فايل صوتي که درباره نماينده ملکان منتشر شده هنوز تاييد نشده و «سلمان خدادادي» قصد دارد درمورد اتهام وارده به قوه قضاييه شکايت کند.به گزارش ايرنا، حجت الاسلام عليرضا سليمي‌در جمع خبرنگاران در مورد فايل صوتي از يک خانم درباره نماينده ملکان مبني بر روابط غيراخلاقي به تشريح جلسه هيات نظارت بر رفتار نمايندگان در اين مورد پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر اصالت فايل صوتي که در اين باره از سوي يک خانم منتشر شده براي ما مشخص نيست و در حال پيگيري اين موضوع هستيم.وي افزود: مدرکي هم به دست ما رسيده که يک خانم قصد اخاذي از نماينده ملکان را داشت و آن فرد به خدادادي اعلام کرد که بايد 500 ميليون به حساب من واريز کنيد و اگر اين کار را انجام ندهيد آبرويت را مي‌برم.عضو هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس تاکيد کرد: ما براي اين موضوع سند داريم.

روستاها آسايشگاه سالمندان شده است

يک نماينده مجلس شوراي اسلامي‌تاکيد کرد: متاسفانه عدم شغل و توليد مناسب در روستاها منجر به مهاجرت شده و بهتر است دولت فکري براي روستاها که هم اکنون به آسايشگاه سالمندان تبديل شده کند.به گزارش ايلنا، بشير خالقي گفت: با توجه به سردسير بودن اين منطقه و فصل سرد سال، آسفالت مناطق روستايي و شهري اين حوزه انتخابيه به سال بعد موکول مي‌شود در حالي که با اين کار زيرسازي‌هاي انجام شده از بين مي‌رود.

سکوت در قبال آزمايش موشکي اسرائيل

رژيم صهيونيستي همزمان با اظهارات مداخله‌جويانه عليه فعاليت‌هاي موشکي ايران، از ادامه فعاليت‌هاي موشکي خود در ارتفاعات جولان خبر داد.به گزارش ايلنا از جروزالم پست، وزارت جنگ اسرائيل و انجمن دفاع موشکي آمريکا روز سه‌شنبه اعلام کردند آزمايش موشک‌هاي نظامي‌آنها با موفقيت صورت گرفته است.اين آزمايش توسط نيروي هوايي اسرائيل و صنعت هوا فضاي رژيم صهيونيستي انجام گرفته است.آزماش‌هاي موشکي اسرائيل که در ماه فوريه گذشته هم انجام شده بود، پس از دوبار شکست و چندين ماه کار روي اين پروژه، نهايتا به انجام رسيد.طبق اعلام وزارت جنگ رژيم صهيونيستي اين موشک‌ها در ارتفاعات جولان پرتاب شده است و اين سيستم براي دفاع در برابر تهديد موشک‌هاي بالستيک در خارج از جو طراحي شده است و اين آزمايش‌ها در يک سايت آزمايشي در مرکز سرزمين‌هاي اشغالي انجام شده است.

فقرا کجاي بودجه قرار دارند

نماينده اصفهان در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: دولت بايد پاسخ دهد جايگاه کلاه نمدي‌ها و فقرا در بودجه کجا قرار دارد و چه معيشتي برايشان تنظيم شده است؟به گزارش ايلنا، حسن کامران در نطق ميان دستور گفت: افزايش اعتبار کميته امداد، بهزيستي قابل قبول نيست و دولت بايد براي اين موضوع متمم ارائه مي‌کرد.نماينده اصفهان اظهار کرد: متاسفانه وقتي پستي را از مديري بي عرضه ميگيريم دستمال به کله مي‌بندد زيرا نتوانسته‌ايم وي را درست توجيه کنيم.اين نماينده مجلس دهم با اشاره به اينکه در بودجه نتواسته‌ايم به رشد ۸ درصد برسيم، تصريح کرد: اين در حاليست که بودجه جاري ۸۵ ردصد افزايش يافته اما ۱۵ درصد سهم حوزه عمراني است.عضو کميسيون شوراها با اشاره به اينکه کسري ۷۰ ميليارد تومان وجود دارد، افزود: اين امر به دليل اين است که برخي مي‌خواهند شرکت‌هاي صوري را سودده نشان دهند و پاداش بگيرند که چنين موضوعي با فرهنگ امام (ره) فاصله دارد.کامران دستجردي گفت: امروزه اگر جلوي فردي که رييس است عدس پلو بگذاري قهر مي‌کند در حالي که مگر افراد منتصب مي‌شوند که مشکلاتشان را برطرف کنند.

ترامپ و پمپئو فاقد عقل و احمق

استاد علوم سياسي دانشگاه کلورادو آمريکا تاکيد کرد:‌ پمپئو تبديل به عروسک و وسيله‌بازي ترامپ شده و فقط براي راضي نگه داشتن او صحبت مي‌کند، فکر مي‌کنم آنها هر دو فاقد عقل و احمق هستند.اسوِن اِستينمو با تاکيد بر اينکه توافق‌نامه هسته‌اي برجام يک قرارداد خوب و کامل بود و منافع هر دو طرف، يعني ايران و آمريکا را پوشش مي‌داد گفت: برجام به نفع هر دو طرف بود هم منافع آمريکا و هم منافع ايران را پوشش مي‌داد. وي افزود: ترامپ خروج از برجام را يک پيروزي براي خود به حساب مي‌آورد و اين توافقنامه را نشانه و رد حضوري از اوباما در دولت خود تلقي مي‌کرد و براي اين که اين حضور در دولت ترامپ نباشد با برجام مخالفت کرد و اين توافق را توافق‌نامه‌اي ناقص خواند. وي در واقع با خروج از برجام نفرت خود از اوباما را به جهان نشان داد. به نظر من دولت ترامپ به طور کلي با برجام مخالفتي نداشت فقط از بين بردنش را راهي براي حمله به دولت اوباما تلقي مي‌کردند. استاد علوم سياسي دانشگاه کلورادو آمريکا در پاسخ به اينکه آيا ساز و کار ويژه مالي با توجه به اينکه ايران بارها اعلام کرده منتظر گام عملي اروپا است، عملياتي خواهد‌ شد گفت: اروپايي‌ها در اين مسير با اتفاقات زياي رو‌‌به‌رو هستند. اروپا با مسائل زيادي رو‌به‌رو است، من نمي‌دانم آنها چه مي‌خواهند کنند و چقدر در اين راه موفق خواهند شد.

معاون اول رییس جمهور انتقاد کرد؛

گروه سیاسی: معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينکه آمريکايي‌ها در روزي جنگ اقتصادي را آغاز کرده‌اند که تنها در همين روز کارخانجات کشور 3 هزار ميليون تن فولاد را توليد مي‌کنند، گفت: چنين کشوري قابل تحريم نيست و ما نيز اجاز نخواهيم داد کسي ملت ايران را تحقير کند.

به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري در آئين افتتاح کارخانه فولادسازي بردسير افزود: ما مي‌توانيم با روح خودباوري توسعه کشور را رقم بزنيم، اما بايد خودمان هم مراقب رفتارهاي خودمان باشيم. ممکن است چند رانت خوار خود را وارد سيستم دولتي يا بخش خصوصي کنند؛ اما ما وظيفه داريم که چنين افرادي را شناسايي و از سيستم حذف کنيم و از زماني که مديري از وجود چنين فردي در سيستم خود اطلاع پيدا کرد و اقدام براي حذف آن نکند، پنداشت ما اين است که اين مدير با آن رانت‌خوار همدست است، پس بايد به گونه‌اي رفتار کنيم که دامن جمهوري اسلامي‌را از فساد پاک کنيم

وي با اشاره به اينکه بايد افق بزرگتري را براي کشور ترسيم کنيم اظهار کرد: بايد به جايگاهي در شان ملت ايران در دنيا دست پيدا کنيم.

معاون اول رييس جمهور با بيان اين که جشن‌هاي انقلاب از حساسيت ويژه‌اي برخوردار هستند، گفت: تاکنون آمريکا در دشمني با ايران از هيچ اقدامي‌کوتاه نيامده و سدهاي زيادي بر سر راه انقلاب اسلامي‌براي نرسيدن به اهداف خود ايجاد کرده است.

وي با بيان اين‌که برجام نشان داد که مسئله هسته‌اي جمهوري اسلامي‌ايران تنها يک بهانه براي آمريکايي‌ها براي فشار آوردن به جمهوري اسلامي‌بود اظهار کرد: ديديم برخي از سياسيون آمريکايي اعلام کردند که نمي‌گذاريم جمهوري اسلامي‌جشن 40 سالگي خود را بگيرد و کارهاي مهمي‌هم در اين زمينه انجام دادند اما به کوري چشم دشمنان، جشن 40 سالگي انقلاب اسلامي‌را با شکوه تر از گذشته برگزار خواهيم کرد.

جهانگيري با اشاره به اينکه آمريکايي‌ها اعلام کردند که جنگ اقتصادي عليه نظام و ملت ايران با هدف فروپاشي جمهوري اسلامي‌را آغاز کردند، ادامه داد: آمريکايي‌ها اگر يک مقدار تدبير داشته باشند و مراسم‌هايي مانند افتتاح‌هاي امروز ما را نگاه کنند، مي‌فهمند نه تنها موفق نبوده اند، بلکه ايران را در مسير پيشرفت و توسعه هرچه بيشتر نيز قرار داده اند.

وي با اشاره به اينکه آمريکايي‌ها از سال 90 و91 تحريم‌هاي عظيمي‌عليه جمهوري اسلامي‌آغاز کردند و بعد از تعليق برجام، دوباره تحريم‌هاي اقتصادي را عليه ايران آغاز و شرکت‌هاي متعدد ايراني را در ليست تحريم‌هاي خود قرار دادند گفت: امروز شاهد هستيم در سيستم خزانه داري آمريکا 400 نفر برروي مديريت تحريم‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران مشغول به فعاليت هستند و در سراسر دنيا نيز دفتري به عنوان مديريت تحريم‌هاي ايران راه اندازي کردند.

معاون اول رييس جمهور با تاکيد بر اينکه منکر شرايط سخت کنوني جامعه نيستيم، اما مي‌توانيم با برنامه‌ريزي و مديريت اين شرايط سخت را پشت سر بگذاريم اظهار کرد: معتقديم مي‌توانيم با انسجام به گونه‌اي عمل کنيم که آمريکايي‌ها به هدف خود نرسند.

وي از برگزاري با شکوه مراسم‌هاي 22 بهمن سخن به ميان آورد و بيان کرد: يکي از وظايف مهم در شرايط کنوني اين است که افق روشني براي نسل جوان و آينده خود بگشاييم و امروز مهمترين رسالتي که بر دوش قواي سه گانه و نخبگان سياسي ، اقتصادي، دانشگاهي و ... است، موضوع تقويت و ترسيم اميد در جامعه خواهد بود.

جهانگيري از برنامه‌هاي دقيق جمهوري اسلامي‌در اين راستا خبر داد و اظهار کرد: ما امروز بر مشکلات کشور اطلاع و اشراف کامل داريم و مي‌دانيم مردم با چه مشکلاتي دست و پنجه نرم مي‌کنند، اما براي رفع اين مشکلات نيز برنامه‌هاي متعددي داريم تا مردم از اين گرفتاري‌هاي معيشتي بيرون بيايند.

معاون اول رييس جمهور ادامه داد: يکي از کارهاي مهم در شرايط کنوني؛ جريان توسعه کشور است. توسعه کشور زمينه‌هاي مختلف دارد که در وزارت خانه‌هاي ذيربط اين موضوعات مطرح و اولويت‌ها و برنامه‌هاي هر وزارتخانه مشخص شده تا وضعيت‌هاي طبيعي و غير طبيعي و کانون‌هاي توسعه‌اي هر نقطه پيش بيني و در راستاي اجرايي شدن آنها گام برداريم.

وي با تشريح ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي جمهوري اسلامي‌اظهار کرد: ايران بزرگترين ذخاير نفت و گاز دنيا و منطقه را در اختيار دارد، ايران سنگ آهن دارد و از همه مهمتر نيروهاي انساني متخصصي دارد که مي‌توانند اين زنجيره فولادي را بدون اتکا به خارجي‌ها تکميل کنند.

معاون اول رييس جمهور با تاکيد بر ذخيره نيروي انساني فني که در سطح کشور داريم اظهار کرد: براي ساخت تجهيزات کارخانه در خيلي از رشته‌هاي صنعتي از جمله صنعت فولاد، معدن و ... علاوه بر ظرفيت‌هاي خدادادي، از ظرفيت نيروي انساني بسيار خوبي در سطح کشور برخوردار هستيم که مي‌توانيم با برنامه‌ريزي مناسب و درست در جهت توسعه و پيشرفت کشور گام برداريم.

جهانگيري به عدم اقتصادي بودن توليد برخي از تجهيزات در کشور اشاره و بيان کرد: امروز توانمندي ايران در حدي است که متخصصين ما در بسياري از رشته‌هاي صنعتي از ابتدا تا انتهاي اجراي کار مديريت مي‌کنند و بايد اين بخش‌ها را به کانون‌هاي توسعه تبديل کنيم.

اين مقام مسئول با اشاره به رتبه دوم کشور در توليد فولاد آهن اسفنجي در دنيا تصريح کرد: امروز در حوزه نيروگاه سازي جمهوري اسلامي‌به خودکفايي کامل دست يافته و به معدود کشورهاي نيروگاه ساز در دنيا تبديل شده که همه اين موارد تنها بخشي از دستاوردهاي جمهوري اسلامي‌است و نشان دهنده توانمندي مهندسي کشور است.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس مطرح کرد؛

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به تلاش آمريکا براي کاهش فروش نفت ايران گفت: به منظور دور زدن تحريم‌ها، کميته ضد تحريم در مجلس تشکيل و در آن راهکارهايي براي دور زدن تحريم‌هاي نفتي ارائه شده است. به گزارش ايرنا، محمدرضا پور ابراهيمي‌در ديدار با آيت ا... حسين نوري همداني از مراجع تقليد، افزود: ادامه سياست‌هاي خصمانه آمريکا عليه ملت ايران و همچنين تلاش براي کاهش فروش نفت جمهوري اسلامي، منجر شده براي مقابله با اين حربه دشمن، راهکارهايي براي دور زدن تحريم‌ها دردستور کار دولت و مجلس قرار گيرد. وي با اشاره به تدبير رهبر معظم انقلاب براي حل مشکلات اقتصادي کشور گفت:با تدبير هوشمندانه رهبر معظم انقلاب،شوراي عالي هماهنگي اقتصادي قوا با حضور سران قوا و تيم‌هاي اقتصادي دولت و مجلس تشکيل شده است تا موضوعاتي که نيازمند تصميمات فوري و هماهنگي ميان دستگاه‌هاي کشور است ،در کمترين زمان تصميم گيري و عملياتي شود. پورابراهيمي‌با بيان اينکه مشکلات اقتصادي ماه‌هاي ابتدايي امسال ناشي از تصميمات اشتباه دولت در حوزه سياست‌هاي ارزي بوده است، گفت: با همگرايي بيشتر شوراي عالي هماهنگي اقتصادي قوا، در ماه‌هاي اخير شاهد کنترل نرخ ارز و توقف نوسانات شديد نرخ ارز بوده ايم. وي با بيان اينکه ظرفيت‌هاي قانوني تمام دستگاه‌هاي براي حل مشکلات اقتصادي به کار گرفته شده است گفت: در ماه‌هاي اخير تدوين برخي قوانين براي اسلامي‌سازي اقتصادي مورد توجه مجلس شوراي اسلامي‌قرار گرفته که اصلاح وضعيت نظام بانکي که همواره مورد انتقاد مراجع تقليد، فعالان اقتصادي و مردم بوده از جمله اين موضوعات است. رئيس کميسون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: در سه حوزه نظام بانک مرکزي، بانک داري، تشکيل بانک جديد با عنوان بانک توسعه از جمله موضوعاتي است که در راستاي اصلاح نظام بانکي کشور در حال انجام است. پورابراهيمي‌با بيان اينکه قوانين بانک مرکزي مربوط به پيش از انقلاب و قوانين مربوط به بانکداري بدون ربا مربوط به چند دهه قبل است گفت: برخي مشکلات اقتصادي کنوني ناشي از ساختار قديمي‌و ناکارآمد سياست‌هاي نظارتي بانک مرکزي بوده است. وي نظارت مستمر برحوزه شرعي قوانين و عملکرد بانک‌ها را يکي از تکليف‌هاي قانوني در ساختار جديد بانک مرکزي دانست و گفت: برخي قوانين پس از تصويب در شوراي نگهبان اگر چه بر اساس مباني اسلامي‌تصويب مي‌شوند ولي در عمل به گونه‌اي ديگر اجرايي مي‌شوند که براي عدم عدول از قوانين اسلامي‌نظارت مستمر در قانون جديد مورد تاکيد قرار گرفته است. رئيس کميسيون اقتصادي افزود: قانون بانک مرکزي درکميسيون اقتصادي مجلس نهايي و به صحن علني آورده شده که اميدواريم با تصويب نهايي و اجراي آن برخي از دغدغه‌هاي موجود برطرف شود. وي با بيان اينکه اعتقاد داريم بخش مهمي‌از مشکلات اقتصادي کشور ناشي از تحريم‌هاي اقتصادي نيست، بلکه ناشي از دور شدن از مباني اقتصادي اسلامي‌است گفت: بانکداري مبتني بر فقه اسلامي‌نياز ضروري اقتصاد کشور مي‌باشد. پورابراهيمي‌گفت: قانوني درمجلس تصويب شده که بر اساس آن موضوع عدم اخذ جرائم دير کرد به عنوان يک قانون مورد تاکيد قرار گرفته که اين قانون در حال بررسي در شوراي نگهبان مي‌باشد ضمن اينکه در بودجه سال 98 نيز اين موضوع مورد توجه قرار گرفته است. وي گفت: مجلس با تصويب قانوني رباي مرکب که شامل جريمه ديرکرد از ديرکرد است را حذف و غيرقانوني کرده که اين موضوع در حال بررسي در شوراي نگهبان است که ضرورت دارد موضوع با سرعت بيشتري توسط شورا نهايي شود. وي با بيان اينکه تامين کالاي اساسي و اشتغال جوانان از جمله اولويت‌هاي بودجه سال 98 کشور است گفت: دربودجه سال آينده تامين کالاهاي اساسي جامعه و همچنين تاکيد بر اشتغال جوانان مورد تاکيد جدي قرار گرفته است.

دبير شوراي‌عالي امنيت ملي با تاکيد بر اينکه توان موشکي ما جنبه دفاعي و بازدارندگي دارد گفت: در مسأله ورود ايران به مبارزه با تروريسم، دولت‌هاي منطقه، چه دولت عراق و چه دولت سوريه بار‌ها اعلام کرده‌اند که ايران بر اساس درخواست رسمي‌دولت قانوني در اين دو کشور ورود کرده و با داعش مبارزه کرده است.

دريابان علي شمخاني با تاکيد بر اينکه با خروج آمريکا از برجام وارد مرحله جديدي شده‌ايم که ترامپ تصور مي‌کند با فشار اقتصادي قادر است خواسته نامعقول و سلطه‌طلبانه خود را بر مردم ايران تحميل کند گفت: وي بايد بداند که ملت ايران ملتي توانمند است و ظرفيت‌هاي عظيمي‌براي عبور از اين مرحله در اختيار دارد. ما از عزت خود در برابر زورگويي ترامپ کوتاه نمي‌آييم؛ اين پيام روشن دولت ايران به کاخ سفيد است؛ تحريم به هيچ عنوان ابزاري براي مذاکره مجدد روي مسائلي که توافق شده است، نخواهد بود. وي گفت: آمريکا در آزمون برجام مردود شد، لذا ايران نمي‌تواند در هيچ حوزه ديگري به آن‌ها اعتماد کند؛ مذاکره با آمريکا بي‌فايده است.

شمخاني افزود: واکنش کشور‌هاي اروپايي پس از خروج آمريکا از برجام اين بود که ايران حق مقابله به مثل را دارد، ولي از ما درخواست داشتند که اين کار را نکنيم و به توافق پايبند بمانيم. آن‌ها گفتند ما شرايط اقتصادي را براي شما فراهم مي‌کنيم که البته جمهوري اسلامي‌ايران چندان اين موضوع را باور نداشت، ولي پذيرفتيم تا به اروپا فرصت بدهيم نشان دهد توان تصميم‌گيري مستقل از آمريکا را دارد. ما مي‌خواستيم مسير ديپلماسي و گفتگو باز بماند. وي گفت: هيچ‌گاه براي نقض برجام پيشگام نبوده و نخواهيم بود امّا، اقدام ترامپ باعث افزايش قدرت و توان ‌ايران در عرصه‌هاي ديپلماتيک شده است. اروپا هم اگر در پرداخت هزينه حفظ برجام مردد است، بايد بداند که ايران معطل آن‌ها نيز نخواهد ماند. فرض ما در عمل اين است که اروپا حاضر نيست ريسک خود را در برابر آمريکا افزايش دهد؛ بنابراين تلاش مي‌کنيم مشکلات کشور را با اتکاء به توان ملي سامان بخشيم. آن‌ها نبايد انتظار داشته باشند که ما از حقوق خود و امکاناتي که برجام براي عمل متقابل در اختيار ما گذاشته است، صرفنظر کنيم.

نماينده زابل درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: ضرورت دارد با حرام‌خواران دانه درشت همانند مرحوم خلخالي برخورد شود. به گزارش ايلنا، حيب‌ا... دهمرده در نطق ميان‌دستور گفت: رمز پيروزي ما وحدت کلمه است، از زنده‌باد و مرده‌بادهاي بي‌حاصل جدا پرهيز شود، چرا که يأس و نااميدي سم مهلکي براي جوامع است. نماينده زابل افزود: رئيس جمهور آمريکا صهيونيست‌ها و بدخواهان بشريت و مرتجعين منطقه از تاريخ عبرت بگيريد، تاکنون هر چه از دست و فکر شيطاني‌تان برآمده، عليه اين ملت بزرگ اعم از کودتا، ترور، جنگ تحميلي و صدها توطئه ديگر کم نگذاشته‌ايد و هميشه سيلي محکم و تودهني خورده‌ايد.وي ادامه داد:‌ يادتان باشد تا زماني که به فضل الهي سه عنصر رهبري بي‌نظير و منحصر به فرد حضرت آقا، حضور در صحنه مردم شريف و بزرگوار و توکل به خداي بزرگ در ميان مردم است، شما هيچ غلطي نمي‌توانيد بکنيد، پس حيا کنيد و بيش از اين لجاجت نکنيد.ده‌مرده خاطرنشان کرد: بر ماست که با وحدت کلمه از تمام ظرفيت‌هاي خدادادي استفاده کنيم و کشور را آنطور که در شأن نظام مقدس و مردم شريف است بسازيم. نماينده زابل اظهار داشت:‌ در کجاي دنيا چنين مردم شريف، بزرگوار و نجيبي وجود دارد که همه کاستي‌ها و ندانم‌کاري‌ها را تحمل و در دفاع از ارزش‌ها هميشه با حضور به موقع در صحنه حماسه خلق کنند. قدر بدانيد، کفران نعمت نکنيد و تا دير نشده، در رابطه با خدمت بي‌منت با آنها مسابقه بنديد.وي افزود: گراني بر اثر بي‌تدبيري مسئولان بي‌داد مي‌کند و مردم را بي‌تحمل کرده، ضمن تشکر از قوه قضائيه ضرورت دارد با حرام‌خواران دانه‌درشت نيز به شدت شبيه مرحوم خلخالي برخورد شود.ده‌مرده خاطرنشان کرد: کشور منابع فراواني دارد، متأسفانه در اثر توزيع نامناسب و بي‌تدبيري روز به روز فاصله نقاط برخوردار و محروم بيشتر، فقرا فقيرتر و اغنيا غني‌تر مي‌شوند و ما شاهد مسئله زشت و ناميمون فاصله طبقاتي هستيم.نماينده زابل اظهار داشت:‌‌ براي اجراي عدالت، دولت مکلف است حذف يارانه دهک‌هاي پردرآمد را در دستورکار جدي قرار دهد و صرف اقشار ضعيف و کم‌درآمد کند. اشتغال و معيشت مردم بسيار مهم است و اقدام جدي و عملي را مي‌طلبد، با حرف و شعار اتفاقي رخ نمي‌دهد و مردم را بيش از اين نسبت به مسئولان بدبين نکنيد.

وزير کشور گفت: به موازات و همزمان با فشار دشمن، برخي سياسيون و تحليلگران، با انگيزه رقابت‌هاي سياسي يا به تصور غلط ضربه به دولت براي دفاع از نظام، دولت را آماج حملات خود قرار داده‌اند؛ در حاليکه همه ما در يک کشتي هستيم. به گزارش ايسنا، عبدالرضا رحماني فضلي در سيزدهمين نشست ستاد اطلاع‌رساني و تبليغات اقتصادي کشور با مرور برخي تحرکات وحدت‌شکن و يأس‌آفرين در کشور، اين پديده نامبارک و ناشي از تنگ‌نظري‌ها، زمان‌ناشناسي‌ها و فقدان چارچوب جامع تحليلي و درک صحيح از منافع وامنيت ملي دانست و با ابراز تأسف از عدم توانايي برخي چهره‌ها و شبه‌جريان‌ها براي تفکيک بين حب و بغض‌هاي شخصي و جرياني نسبت به مسئولان فعلي دولت با اصول پايه و بر سازنده منافع ملي و امنيت ملي، لزوم اصلاح اين‌گونه نگاه‌ها و تحليل‌هاي يکجانبه سياسي اقتصادي و اقدامات رسانه‌اي مترتب بر آن را خواستار شد. وزير کشور به برخي تحليل‌ها و اظهارنظرهاي غيرمنصفانه و ناروا عليه بخش‌هاي مختلف کشور و بويژه دولت اشاره کرد و گفت: در شرايطي که دشمنان کشور در نتيجه مقاومت مردم و اقدامات شبانه‌روزي بخش‌هاي مختلف به طور ويژه دولت، از به نتيجه رسيدن فشارها و توطئه‌هاي خود نااميد شده و پي‌در پي در صدد يافتن راه‌هاي جديد براي جبران ناکامي‌هاي خود هستند، به موازات و همزمان با فشار دشمن، برخي سياسيون و تحليلگران، با انگيزه رقابت‌هاي سياسي يا به تصور غلط ضربه به دولت براي دفاع از نظام، دولت را آماج حملات خود قرار داده‌اند؛ در حاليکه همه ما در يک کشتي هستيم و همه بايد باهم براي منافع ملي و امنيت ملي کشور تلاش کنيم و در اين مسير دولت مجري سياست‌ها و اهداف نظام است. رئيس ستاد اطلاع‌رساني و تبليغات اقتصادي کشور با اشاره به اهميت انسجام داخلي و ضرورت پايبندي به لوازم تقويتِ وحدت و همبستگي داخلي براي خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمن، از همه جريان‌ها و دستگاه‌هاي مختلف در قوا و بخش‌هاي مختلف کشور و همچنين جريان‌هاي سياسي خواست اقدام عملي مقام معظم رهبري در تشکيل شوراي هماهنگي قوا و تنفيذ بهنگام مصوبات اين شورا از سوي ايشان را به عنوان يک الگوي راهبردي و کاربردي در اين عرصه دنبال کرده و همين رويکرد را در همه عرصه‌ها و همچنين در همه بخش‌ها و مناطق کشور از جمله استان‌ها اجرايي کنند. رئيس شوراي امنيت کشور با مرور تلاش‌هاي ناکام دشمن براي تبديل مطالبات صنفي و خواسته‌هاي عمومي‌معيشتي و نظير آن، به تنش‌هاي اجتماعي و امنيتي، نقش‌آفريني موثر همه چهره‌هاي علاقه‌مند به کشور، فعالان و نخبگان بخش‌هاي مختلف و همچنين جريان‌هاي سياسي و بعلاوه همه دستگاه‌ها در عرصه‌هاي مختلف نظام، را براي صيانت از مردم در برابر بمباران تبليغاتي يأس‌آفرين و تحريک‌کننده دشمن، رسالت تاريخي آنها در شرايط حاضر دانست و اتخاذ يک ساز و کار مؤثر در امر اطلاع‌رساني و تبليغات براي شکل‌گيري صحيح ادراک مردم را ضروري برشمرد.