چقازردي خبر داد:
گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک سپه از پيوستن بانک سپه به بانک‌هاي داراي منابع سپرده‌اي بيش از 1000 هزار ميليارد ريالي خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني، محمدکاظم چقازردي که در نشست مشترک معاون امور بانکي، بيمه و شرکت‌هاي دولتي وزارت اقتصاد با مديران ارشد بانک سپه سخن مي‌گفت ضمن اعلام اين خبر افزود: پيوستن نخستين بانک ايراني به جمع بانک‌هاي داراي منابع بالاي 1000 هزار ميليارد ريال حاصل برنامه‌ريزي و همت و تلاش جهادي تمامي‌مديران و کارکنان است. وي افزود: تحقق اين امر مهم نقش به سزايي در تعادل منابع و مصارف، استحکام موقعيت مالي و افزايش توان اعتبار دهي بانک سپه براي اجراي سياست‌هاي کلان اقتصادي کشور خواهد داشت. چقازردي جذب حداکثري منابع با رعايت مقررات بانک مرکزي و تخصيص آن به واحدهاي توليدي را از برنامه‌هاي اولويت‌دار بانک سپه خواند و گفت: اين بانک با تکيه‌بر منابع خود طي چند سال اخير نقش انکارناپذيري براي تسهيل اجراي سياست‌هاي بانک مرکزي در بازار پولي کشور و همچنين کمک به رونق توليد و اشتغال داشته است. وي افزود: در ده‌ماهه سال جاري اهداف تعيين‌شده در جذب منابع به‌ويژه در حوزه سپرده‌هاي قرض‌الحسنه به 100 درصد محقق شده است.

رئيس هيئت‌مديره بانک سپه از افزايش 136 درصدي درآمدهاي غيرمشاع بانک سپه درده ماهه سال جاري خبر داد و خاطرنشان کرد: در همين مدت صدور ضمانت‌نامه‌هاي ريالي در نخستين بانک ايراني بيش از 92 درصد رشد نشان مي‌دهد.

وي ضمن تأکيد بر مديريت هزينه‌ها در بانک تصريح کرد: اين بانک براي ايجاد توازن در درآمدها و هزينه‌ها بيش از 100 شعبه ناکارآمد خود را طي دو سال اخير ادغام کرد و اهداف تدوين‌شده بانک سپه در اين حوزه به‌طور کامل محقق شده است.

دکتر عباس معمار نژاد ضمن تأکيد بر ضرورت تقويت نسبت کفايت سرمايه بانک‌ها، تصريح کرد: تمام ارکان بانک‌ها بايد به کاهش اين نسبت حساسيت پيدا کنند و با برنامه‌ريزي و تلاش مضاعف از بروز زيان‌هاي انباشته و کاهش حقوق صاحبان سهام جلوگيري کنند.

وي به‌ضرورت کاهش نسبت مطالبات غيرجاري بانک‌ها اشاره کرد و افزود: بايد اقدامات اساسي براي کاهش اين نسبت در بانک‌ها صورت گيرد.

معاون امور بانکي، بيمه و شرکت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: در تمام سيستم بانکي درآمدهاي مشاع پاسخگويي پرداخت سود سپرده‌گذاران نيست؛ براي کمک به ايجاد تعادل درآمد-هزينه بايد تأمين هزينه‌هاي غيرعملياتي ازمحل درآمدهاي غير مشاع در بانک‌ها به‌صورت جدي دنبال شود.

وي افزود: افزايش نسبت درآمدهاي کارمزدي از کل درآمدهاي بانک بايد افزايش يابد. معاون امور بانکي، بيمه و شرکت‌هاي دولتي توجه ويژه به آموزش نيروي انساني، مديريت دانش و جانشين پروري در بانک‌هاي کشور را مورد تأکيد قرارداد و گفت: ضمن توجه به‌تناسب بين مدرک تحصيلي و شغل واگذاري بايد از طريق آموزش صحيح نيروي انساني، جانشين پروري و انتقال تجارب به افزايش بهره‌وري و سود در بانکداري کمک شود. وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به‌ضرورت اختصاص بخش قابل‌توجهي از منابع نظام بانکي براي تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي، تصريح کرد: بانک‌ها براي کمک به رونق توليد و اشتغال تسهيلات خود را در اختيار اين واحدها قرار دهند.

ديدار مديرعامل بيمه دي

با رئيس بنياد شهيد استان البرز

مهندس محمدرضا کشاور مديرعامل شرکت بيمه دي طي نشستي، با رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان البرز ديدار و گفتگو کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌وامور بين الملل شرکت بيمه دي؛ در اين نشست دکتر رامندي مدير بيمه‌هاي درمان شرکت بيمه دي گزارشي درخصوص روند اجراي قرارداد درمان تکميلي قشر معظم خانواده شهدا و ايثارگران ارائه داد و در ادامه نيز مسائل مربوط به اين قرارداد مورد بحث و بررسي قرار گرفت. همچنين روابط عمومي‌وامور بين الملل شرکت بيمه دي در خبري ديگر آورده است، مهندس محمدرضا کشاورز مديرعامل شرکت بيمه دي طي حکمي‌بهزاد بروزي را به سمت سرپرست مديريت استان البرز منصوب کرد. در متن اين حکم آمده است: "نظر به تعهد، تخصص و بررسي توانمندي‌هاي جنابعالي به موجب اين حکم به سمت سرپرست مديريت استان البرز منصوب مي‌گرديد. لازم است با توکل بر ايزد منان و در سايه توجهات حضرت وليعصر (عج) و برنامه ريزي دقيق و بهره‌گيري از توان کارشناسي، تمامي‌مساعي خود را جهت پيشبرد امور محوله در راستاي تحقق اهداف و رعايت اصول تبيين شده شرکت، شامل "سلامت"، "حرفه‌اي گري" و " انسجام سازماني" به کار گيريد. روابط عمومي‌بيمه دي ضمن تبريک براي ايشان آرزوي موفقيت دارد.

کاهش چشمگير نسبت خسارت

بيمه‌‌هاي حوادث کوثر

نسبت خسارت بيمه‌‌هاي حوادث شرکت بيمه کوثر در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگيري داشت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام مدير بيمه‌هاي حوادث بيمه‌کوثر، نسبت خسارت در اواخر دي‌ماه سال گذشته 147درصد بود که با اجراي برنامه کنترل خسارت و بررسي و تجزيه و تحليل پرونده‌ها توسط پزشک معتمد و نيز اصلاح برخي دستورالعمل‌ها نسبت خسارت امسال به 50درصد رسيده است. بهزاد شعباني‌فر از افزايش پوشش‌ها و پرداخت خسارت به حادثه‌ديدگان و ذي‌نفعان حادثه تروريستي اهواز در سال‌جاري خبرداد و خاطرنشان‌کرد: به‌طور کلي در سال گذشته و سال‌جاري به ترتيب 306ميليارد ريال و 302ميليارد ريال خسارت پرداخت شده است.

رکورد جديد سودآوري بيمه "ما"

با رشد 107 درصدي

بر اساس گزارش منتشر شده در سايت کدال، بيمه "ما" با تحقق سود خالص 501 ميليارد ريالي در نه ماهه ابتداي سال جاري ، 89% از آخرين پيش‌بيني سال 97 را پوشش داده است که اين امر نشان دهنده رشد 107 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته است به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، شرکت بيمه "ما" با ثبت سود خالص 77 درصدي در شش ماهه ابتدايي سال 97 نسبت به دوره مشابه سال گذشته و ثبت درآمد 122 ميليارد ريالي صرفا از محل بازده پورتفوي سهام در مهرماه سال جاري ، يک رکورد تاريخي بر جاي گذاشت و با ادامه روند سودآوري خود به يک رکورد جديد دست يافت. شايان ذکر است طبق اعلام اين گزارش شرکت بيمه "ما" علاوه بر دارا بودن رتبه سوم شفافيت مالي در بين شرکت‌هاي بيمه، رتبه اول توانگري را نيز در اختيار دارد.

مدير‌عامل موسسه اعتباري ملل گفت: سامانه «ديتاميت» يکي از نوآوري‌هاي موسسه ملل در زمينه بانکداري الکترونيک شامل فرآيندهاي خرد بانکي، شرکتي و تجاري است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اخبار بانک،سيد امين جوادي با بيان اينکه موسسه ملل تا به امروز از لحاظ شاخص‌هايي مانند کفايت سرمايه در وضعيت مناسبي قرار دارد، افزود: اين موسسه تاکنون زياني را تجربه نکرده است. وي ادامه داد: بانک مرکزي برخي مسووليت‌ها را به اين موسسه سپرده است که همکاران ما در صف وستاد به خوبي از عهده آن برآمده‌اند. مدير‌عامل موسسه اعتباري ملل تصريح کرد: ساماندهي تعاوني اعتباري وحدت با حدود ۴۰۰ هزار سپرده‌گذار، مساله‌اي بود که به موسسه ملل واگذار شد و اين بار سنگين در حال حاضر تقريبا کامل از دوش نظام بانکي برداشته شده است. وي ادامه داد: در حال حاضر کمتر از يک‌درصد سپرده‌هاي تعاوني منحله وحدت باقي مانده است. البته برخي از افراد براي دريافت حساب‌هاي خود مراجعه نکرده‌اند. جوادي اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي ما در موسسه ملل اطمينان از تزريق تسهيلات به بخش توليد است. جوادي گفت: در حال حاضر موسسه اعتباري ملل در زمينه توسعه همه ابزارهاي بانکداري الکترونيک مرسوم و نوآوري در اين زمينه فعاليت دارد و همپا با بانک‌هاي بزرگ کشور خدمات مالي و پولي الکترونيکي ارائه مي‌دهد. ما در حال حاضر مکانيزم اعتبارسنجي دقيقي در موسسه پياده کرده‌ايم.

مديرعامل بانک رفاه گفت: امروزه بانک‌هاي طراز اول دنيا از يک حوزه نظارتي قدرتمند در راستاي اهداف و استراتژي‌هاي کلان خود بهره مي‌برند و براي حفظ و نگهداشت مشتريان و کنترل و مديريت ريسک، حوزه‌هاي نظارتي خود را به صورت مستمر تقويت مي‌کنند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، دکتر سهماني در آئين افتتاحيه دوره سه روزه توانمندسازي بازرسان بانک رفاه گفت: ساختار‌هاي نظارتي قادر هستند در موقعيت‌هاي پاسخگويي به ذي نفعان، بانک را بيمه کنند در صورتي که بانک در شرايط متلاطم اقتصادي به دنبال پاسخگويي به نيازهاي ذي نفعان باشد حوزه‌هاي نظارتي مي‌توانند بازوي مشورتي قوي براي آن باشد. بنابراين براي ايفاي تعهدات خود در مقابل سپرده گذاران بايد ساختارهاي نظارتي بانک را تقويت کنيم و توسعه دهيم. مديرعامل بانک رفاه اظهار داشت: بانک‌ها به دليل اينکه با طيف بسيار متنوع و متکثري از آحاد جامعه در ارتباط هستند بايد مراقبت‌هاي ويژه‌اي را ملحوظ نظر قراردهند: چرا که در صورت وجود تلاطم و چالش در يک بانک، نه تنها تعداد کثيري از سپرده گذاران با مشکل مواجه مي‌شوند بلکه اقتصاد کلان و دولت و حاکميت هم ممکن است دچار خسران جبران ناپذيري شوند.

مجمع عمومي‌ساليانه اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خوزستان با حضور مديرعامل، معاونين پشتيباني، حقوقي و مديران کل روابط عمومي‌و حوزه مديريت و بازرسي و حسابرسي برگزار شد .

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان خوزستان، سيد ضيا ايماني – مدير عامل بانک - در اين جلسه ضمن عرض تسليت ايام فاطميه(س) و قدرداني و تشکر از تمامي‌کارکنان استان به لحاظ کسب مقبوليت در مجمع، اظهار داشت: همکاران سخت کوش و پر تلاش استان خوزستان با وجود مشکلات متعددي که در اين استان وجود دارد موفق به کسب بالاترين امتياز و مقبوليت از مجمع شده‌اند که جاي تقدير فراوان دارد.

مديرعامل بانک خاطر نشان کرد: استان خوزستان توانسته است بواسطه پشتکار و جديت همکاران در رقابتي سخت و مثال زدني علي رغم وجود رقباي جدي در شبکه بانکي در شاخص‌هاي جذب منابع و ضريب نفوذ جزء برترين‌ها باشد که جاي تقدير فراوان دارد. مديران و کارکناني مي‌توانند زمينه جذب، حفظ و نگهداشت مشتريان را فراهم کنند که روز به روز بر سطح معلومات شغلي و حرفه‌اي خود بيفزايند و برآورد صحيحي از مطالبات مشتريان و سپرده گذاران داشته باشند.

استفاده از درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي بانک صادرات ايران در 9 ماهه ابتداي سال جاري با 60 درصد افزايش روبرو شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، گستردگي و بستر امن خدمات بانکداري الکترونيک اين بانک، زمينه‌ساز توسعه استفاده از درگاه‌هاي اينترنتي شده به نحوي که تعداد تراکنش‎هاي صورت‌گرفته در آذرماه سال‌جاري بيش از 26 درصد و مبلغ اين تراکنش‎ها 20 درصد نسبت به ماه قبل از آن، افزايش ثبت کرده است. تعداد اين تراکنش‌ها نسبت به اسفندماه سال 96 نيز با 60 درصد افزايش روبرو بوده است. ميزان استفاده از همراه‌بانک صادرات ايران نيز در 9 ماهه سال 97 با بيش از 35 درصد افزايش روبرو شده که در آينده نزديک با ايجاد تغييرات اساسي و ارائه محصولات و خدمات نوين، شاهد تحول اساسي در ارائه انواع خدمات بانکداري الکترونيکي بانک صادرات ايران خواهيم بود. ارائه خدمات متنوع بانکي توسط بيش از 5 هزار و 100 خودپرداز اين بانک در سراسر کشور به عنوان دومين دارنده بيشترين خودپرداز در شبکه بانکي نيز منشأ خدمات گسترده‌اي در اقصي نقاط کشور است. خودپرداز سيار و ثابت در ارائه سريع و به‌موقع به منظور تجميع کمک‌هاي مردمي‌در زلزله‌ آبان‌ماه 96 غرب کشور نقش محوري ايفا کردند.

بانک کارگشايي از ابتداي سال جاري تا پايان آذرماه بيش از 363 هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه و بيش از 51 هزار فقره تسهيلات جعاله پرداخت کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در پايان آذرماه سال جاري تعداد 363 هزار و 148 فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش بيش از سه هزار و 608 ميليارد ريال توسط بانک کارگشايي پرداخت شده است. همچنين ارزش تسهيلات پرداختي جعاله اين بانک نيز در مدت مذکور به حدود چهار هزار و 191 ميليارد ريال در 51 هزار و 611 فقره مي‌رسد. بانک کارگشايي از واحدهاي تابعه بانک ملي ايران است که در ازاي ترهين طلاآلات به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه جهت نيازهاي ضروري متقاضيان اقدام مي‌کند. ميزان تسهيلات قرض الحسنه براي هر نفر حداکثر يک فقره سند 20 ميليون ريالي در ازاي ترهين 100 گرم طلا در هر قرارداد و تسهيلات جعاله تا سقف 100 ميليون ريال در ازاي ترهين 143 گرم طلا است. باز پرداخت تسهيلات قرض الحسنه و جعاله کارگشايي در يک قسط و حداکثر تا يک سال انجام خواهد شد. شعبه مرکزي اين بانک در ميدان محمديه تهران قرار دارد.