محسن پورکياني با گرامي‌داشت دهه مبارک فجر بيان کرد:
گروه بانک و بيمه: بيمه ايران در چهار دهه بعد از انقلاب، در زمان جنگ تحميلي، جنگ نفتکشها و همه بحرانها اجازه نداده بحث بازرگاني و موارد مهم بيمه‌اي متوقف شود و همواره در کنار مردم بوده است.

به گزارش روزنامه تجارت، محسن پورکياني رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران در نشستي خبري به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي‌با اشاره به ايجاد زيرساخت‌هاي لازم و تدارکات گسترده شرکت سهامي‌بيمه ايران، از وقوع انقلابي شگرف در بيمه‌هاي زندگي بيمه ايران از سال آينده خبر داد.

پورکياني با اشاره به اينکه براي نخستين بار در اين شرکت حوزه بيمه‌هاي زندگي از غير زندگي جدا شده و امور مربوط به بيمه‌هاي زندگي به‌صورت تخصصي دنبال مي‌شود، از تشکيل شوراي راهبردي بيمه‌هاي زندگي در اين شرکت و برنامه‌ريزي‌هاي گسترده آن براي ايجاد تحول در فروش و توسعه بيمه‌هاي زندگي خبر داد و گفت: انقلاب بيمه‌هاي زندگي در بيمه ايران آغاز شده و تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد يافت.

پورکياني افزود: افزايش سهم پرتفوي بيمه‌هاي زندگي اولويت اصلي شرکت سهامي‌بيمه ايران در سال‌ ۱۳۹۸ خواهد بود و با توجه به تبليغات متنوعي که براي معرفي اين رشته صورت داده ايم، انتظار داريم شاهد به‌کارگيري ظرفيت‌هاي بومي‌و محلي تمامي‌استان‌ها به ‌منظور رشد قابل‌توجه در فروش بيمه‌هاي زندگي باشيم.

مديرعامل بيمه ايران با اشاره به آمار فروش بيمه‌هاي زندگي در سال ۱۳۹۷ هم گفت: با اقدامات صورت گرفته در بيمه ايران براي اولين بار در اين سال شاهد افزايش ۴۲ درصدي فروش بيمه‌هاي زندگي در اين شرکت بوديم. وي افزود: همچنين رشد ۱۵۰ درصدي پرتفوي بيمه‌هاي زندگي به دليل تجميع همه فعاليت‌هاي بيمه زندگي در شرکت سهامي‌بيمه ايران رخ‌داده است. از سوي ديگر، با بيش از ۱۰۰۰ ميليارد تومان فروش بيمه زندگي در سال ۹۷، نسبت حق بيمه زندگي به کل حق بيمه فروخته‌شده در اين سال براي اولين بار به بيش از ۸ درصد کل حق بيمه دريافتي رسيده که يک رکورد براي بيمه ايران محسوب مي‌شود.

پورکياني تصريح کرد: بدين ترتيب بيمه ايران موفق شده است الزام برنامه ششم در خصوص حدنصاب بيمه‌هاي عمر را قبل از اتمام اين برنامه رعايت کند.

مديرعامل بيمه ايران اظهار اميدواري کرد برنامه‌هاي گسترده بيمه ايران در سال ۹۸ درزمينه فرهنگ‌سازي بيمه‌هاي زندگي بتواند به بزرگ شدن سبد بيمه در کشور منجر شده و کل صنعت بيمه از اين اقدامات منتفع شوند. پورکياني افزود: تمرکز اين شرکت تا سال ۱۴۰۰ بر بيمه‌هاي زندگي خواهد بود و برنامه‌هاي مشخصي در اين خصوص تدوين شده که اجراي آزمايشي آن‌ها در سال ۹۷ نتايج بسيار اميدوارکننده‌اي را رقم‌ زده و ان شاء الله شاهد انقلاب و تحولي بزرگ در اين حوزه در سال ۹۸ خواهيم بود.

وي با اشاره به اينکه بيمه ايران در 10 ماهه امسال 29 درصد رشد در صدور داشته است، گفت: امسال کاهش چشمگيري در نسبت خسارت داشته ايم و اميدواريم در پايان سال نسبت خسارت را از 67 درصد هم کمتر کنيم.

رونمايي از تمبر اختصاصي بيمه مرکزي

رئيس کل بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در حضور اصحاب رسانه و مديران ارشد صنعت بيمه از تمبر ويژه بيمه مرکزي رونمايي کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني در آيين رونمايي از نخستين تمبر ويژه بيمه در کشور، اظهار اميدواري کرد با تکيه بر فرهنگ سازي و تمرکز بر مباحث بيمه‌اي در مدارس و سطح جامعه، ضريب نفوذ بيمه افزايش پيدا کند. گفتني است اين تمبر دو زبانه در تيراژ ۲۰۰ هزار قطعه منتشر و از سوي شرکت پست توزيع خواهد شد.

افتتاح مجتمع بيمه‌هاي زندگي بيمه آسيا

شرکت بيمه آسيا مي‌تواند با استفاده از نيروي انساني متخصص و استقرار سيستم‌هاي نوآور و مبتکرانه سهم بيشتري از بازار بزرگ بيمه را به خود اختصاص دهد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، دکتر غلامرضا سليماني در آيين افتتاح مجتمع تخصصي بيمه‌هاي زندگي بيمه آسيا با اعلام اين مطلب افزود: استفاده از تکنولوژي‌هاي نوين و راهکارهاي نوآورانه، ضرورت امروز صنعت بيمه است و اگر در اين حوزه‌ها تحرک بيشتري از خود نشان بدهيم، موفق تر خواهيم بود. رييس کل بيمه مرکزي با تاکيد بر اهميت همگاني سازي بيمه‌هاي زندگي در کشور، افزود: اعطاي مجوز شرکت‌هاي تخصصي بيمه‌هاي زندگي توسط نهاد ناظر نشان دهنده جديت ما در توسعه فرهنگ بيمه به شمار مي‌رود. وي راه‌اندازي مجتمع را محصول آينده پژوهي و نگاه نوآورانه مديران شرکت بيمه آسيا دانست و افزود: ماموريت صنعت بيمه در رشته بيمه‌هاي زندگي از جنس فعاليت صندوق‌هاي بازنشستگي است و در صورت رفع نواقص و جبران عقب ماندگي در خصوص همگاني سازي بيمه‌هاي زندگي صنعت بيمه نيز در جذب سرمايه موفق تر عمل خواهد کرد. وي بيان داشت: افتتاح مجتمع تخصصي بيمه‌هاي زندگي از سوي بيمه آسيا را که در بين مردم به خوشنامي‌معروف است ، به فال نيک مي‌گيريم و اميدواريم سهم شرکت‌هاي بيمه از پس اندازهاي مردم به رقم منطقي برسد. مسعود بادين نايب رئيس هيئت مديره و مديرعامل بيمه آسيا، به ارايه گزارشي از عملکرد بيمه آسيا در تمامي‌رشته‌هاي بيمه‌اي طي ده ماهه نخست سال جاري پرداخت. مديرعامل بيمه آسيا افزود: کسب رتبه اول در گروه موسسات بيمه‌اي در ميان صد شرکت برتر کشور براي پنجمين سال متوالي از ديگر افتخارات بيمه آسيا در آستانه 60 سالگي اين شرکت است.

همکاري نظام بانکي و بيمه‌اي

نايب رئيس هيات مديره و مديرعامل بيمه دانا، امضاي تفاهم‌نامه همکاري با بانک قرض‌الحسنه مهر ايران را حرکتي جديد در صنعت بيمه و عامل تاثيرگذاري در برقراري و تقويت دو نهاد مالي مهم در اقتصاد کشور عنوان کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر ابراهيم کاردگر در مراسم پرداخت تسهيلات صفر درصد به رانندگان حوزه حمل و نقل عمومي‌که در قالب طرح "مهر دانا" منعقد شد، اظهارداشت: طبق اين تفاهم‌نامه از اين پس متقاضيان طرح "مهر دانا" شامل رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي(تاکسي و اتوبوس) و ... مي‌توانند بدون مراجعه به بانک، به دفاتر نمايندگي‌ بيمه دانا در سراسرکشور مراجعه کرده و با دريافت تسهيلات مالي مورد نياز از بانک قرض‌الحسنه مهر ايران، اقدام به تهيه بيمه‌نامه‌هاي درخواستي خود از جمله بيمه شخص ثالث، بدنه، آتش‌سوزي و....کنند. در اين مراسم که جمالي‌نژاد معاون عمراني وزارت کشور، مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران و مرتضي ضامني مديرعامل اتحاديه تاکسيراني‌هاي شهري کشور حضور داشتند.

مديرعامل بانک صادرات ايران گفت: دليل اصلي موفقيت اين بانک در کسب رتبه پنجم رتبه بندي 100-IMI سال ١٣٩٧ سازمان مديريت صنعتي، در بين ٥٠٠ شرکت بزرگ ايران با ٢٠٠ هزار ميليارد تومان دارائي، به‌خاطر ساختمان‌هاي بزرگ و تعدد شعب نيست بلکه به دليل يک فرهنگ سازماني خيلي قوي و منابع انساني بسيار ارزشمند حاصل شده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي ضمن تأکيد بر رعايت اخلاق حرفه‌اي و مسئوليت‌پذيري، تسلط بر امور بانکداري را از شروط مهم در ارائه خدمات موثر بانکداري به مشتريان عنوان کرد و افزود: سازمان‌هاي بزرگي همچون بانک صادرات ايران به واسطه تلاش کارکنان خود به اين جايگاه رسيده‌اند. نام به خودي خود بزرگ نمي‌شود، ما وقتي يک نهال را مي‌کاريم، در آينده خودمان از ميوه آن بهره خواهيم برد و در سايه‌اش آرامش مي‌گيريم. اين خودمان هستيم که زندگي و سرنوشت‌مان را رقم مي‌زنيم، اگر به سمت موفقيت قدم برداريم، قطعاً موفق خواهيم شد.

وي افزود: بايستي همچنان هزينه‌ها را کنترل و درآمدها را افزايش داد و اين مستلزم همت بيش از پيش تمامي‌همکاران شعب و ستاد است. صيدي گفت: وبصادر يکي از نقد شونده‌ترين سهام با افزايش بالاتر از ٤٠ درصد است.

مديرعامل بانک مهر اقتصاد به همراه معاون پشتيباني و مهندسي بانک در سفر به استان آذربايجان شرقي از کارخانه تراکتورسازي تبريز بازديد به عمل آورد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان آذربايجان شرقي، سيد ضياء ايماني مديرعامل بانک در اين بازديد طي نشست با مديرعامل کارخانه تراکتور سازي ضمن بررسي راه‌هاي افزايش تعاملات و همکاري‌هاي دو جانبه، ابراز داشت: امکانات و توانمندي‌هاي اين کارخانه به عنوان يک واحد بزرگ ملي در حدي است که مي‌تواند ميزان وابستگي کشور به بازارهاي خارجي را کاهش دهد .

ايماني توليد و اشتغال را از ضرورت‌هاي اجتناب ناپذير توسعه اقتصاد دانست و ابراز داشت: صنعتگران مهم‌ترين رکن تحقق اقتصاد مقاومتي در کشور هستند و بانک‌ها ابزاري براي رونق و گردش متناسب اعتبار، لذا حمايت از صنايع و واحدهاي توليدي سهم موثري در رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال پايدار دارد.

وي با بيان اينکه سياست‌هاي اعتباري بانک مهر اقتصاد با طراحي محصولات جذاب و متنوع بر مبناي حمايت از توليد و اشتغال تدوين شده، خاطر نشان کرد: افزايش توليد ملي و حرکت در مسير توسعه اقتصادي کشور مصداق بارز اجراي فرامين مقام معظم رهبري است که اميدواريم با مشارکت تمامي‌دستگاه‌هاي ذيربط شاهد تحقق آن باشيم.

مديرعامل بانک ملت اظهار داشت: امروز خوشبختانه تصوير بسيار خوبي از بانک ملت در ذهن مردم و مسوولان کشور نقش بسته است و همگان حتي رقبا، از بانک ملت به نيکي ياد مي‌کنند.

دکتر محمد بيگدلي در جمع کارکنان بانک ملت فارس با تبريک فرارسيدن چهلمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي‌ايران، از تلاش‌هاي آنان قدرداني کرد و افزود: اقتصاد کشور در شرايط فعلي به حمايت بانک‌ها نياز مبرم دارد و بخش توليد و اشتغال نيازمند تقويت و تامين سرمايه در گردش از سوي بانک‌ها است.

دکتر بيگدلي تاکيد کرد: نبايد اجازه دهيم که يک واحد توليدي و خدماتي به دليل نداشتن سرمايه در گردش تعطيل يا نيمه تعطيل شود و بخشي از کارمندان و کارگران خود را اخراج کند زيرا مسووليت شرعي و قانوني و اقتصادي ما حکم مي‌کند که مانع اين امر شويم . وي تصريح کرد: وظيفه اصلي و مهم بانک اين است که در اين شرايط نامطلوب اقتصادي، در مقابل دشمني که تمام ابزارهاي لازم را در اختيار دارد و درپي به زانو درآوردن کشور ما از طريق تحريم‌هاي اقتصادي است، بايستيم و از تعطيل شدن واحدهاي اقتصادي جلوگيري کنيم.

در مراسمي‌با حضور مديرعامل، اعضاي هيات مديره، معاونين، مديران، روساي ادارات و کارکنان بانک سينا از 4 خدمت جديد همراه بانک سينا رونمايي شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، مهندس پيشرو مديرعامل بانک در اين مراسم با بيان آنکه امروزه ايجاد مزيت رقابتي از سوي بانک‌ها يک ضرورت است، گفت: ما در صنعت بانکداري به معماري چابک و سريع احتياج داريم تا پاسخگوي نيازها باشيم و براي باقي ماندن در عرصه رقابت هم بايد زيرساختهاي جديدتري را پياده سازي کنيم. بانک سينا به عنوان بانکي مشتري مدار، همواره به اين مهم توجه داشته و سعي کرده با خلق ايده‌ها و فناوري‌هاي نوين و ارائه خدمات به روز، همواره در مسير جلب نظر و تامين سلايق مختلف مشتريان گام بردارد. به همين منظور در کمتر از چند ماه از به روزرساني همراه بانک سينا، شاهد بهره برداري از خدمات جديدتري در اين سامانه هستيم که استفاده از آن مي‌تواند کمک موثري در انجام بهينه و مطلوب خدمات بانکي هموطنان باشد.

در ادامه مراسم از 4 خدمت حسابداري شخصي، خريد شارژ با تکانک، سرويس قبوض پيامکي و سرويس پرداخت قبض شتابي رونمايي شد.

هم‌زمان با چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌و سومين روز از دهه فجر يازدهمين صندوق امانات بانک توسعه تعاون در شعبه خليج‌فارس بندرعباس با حضور عباس نجفي عضو هيئت‌مديره، سعيد معادي مشاور مديرعامل و مدير امور روابط عمومي‌و حوزه مديريت، کريم ميرزا خاني مدير امور شعب و پرويز اسدي مدير امور حقوقي بانک توسعه تعاون افتتاح شد. نجفي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون، توسعه کمي‌و کيفي خدمات در کسب‌وکار بانکي را تنها راه امکان برقراري ارتباط با مشتريان و حفظ و نگهداري آنان و درنهايت جلب رضايتمندي مشتريان دانست و دراين‌باره گفت: اگرچه بانک‌ها از حيث کارکرد و رويکرد باهم تفاوت‌هايي دارند وليکن از حيث خدمات بانکي از اشتراکاتي برخوردار مي‌باشند که تفاوت اصلي درواقع به نوع کيفيت خدمات و رفتار حرفه‌اي کارکنان برمي‌گردد. نجفي توسعه کمي‌و کيفي بانک توسعه تعاون را در امر تجهيز، تخصيص، کيفيت منبع، افزايش خدمات بانکداري الکترونيک و تنوع محصولات و خدمات باکيفيت منابعو رويکرد بر درک واقع‌بينانه از نياز مخاطبان را از ديگر دستاوردهاي بانک توسعه تعاون قلمداد کرد و دراين‌باره افزود: بانک توسعه تعاون با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود توانسته است تاکنون بيش از ظرفيت به بخش‌هاي مختلف اقتصادي خدمات‌رساني داشته است.