رييس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي مطرح کرد:
گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک پارسيان با تبريک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي‌گفت شبکه بانکي همراه و همگام نظام اقتصادي است. ما خود را بدهکار مردم و موظف به خدمت مي‌دانيم لذا نبايد از سوي مراجع تصميم‌گيري در خصوص بانک‌ها اجحاف شود.

رييس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي و مديرعامل بانک پارسيان در جمع مديران روابط عمومي‌بانک‌ها و موسسات اعتباري که حسين زاده، رييس شوراي هماهنگي بانک‌هاي دولتي و مديرعامل بانک ملي، صالح آبادي، مديرعامل بانک توسعه صادرات، زاهدپور، مدير روابط عمومي‌بانک مرکزي نيز در آن حضور داشتند، با تأکيد بر متناسب ساختن انتظارات از شبکه بانکي گفت: بعضاً وجهه شبکه بانکي بين تصميم گيران، برخي از مسئولين، نمايندگان محترم مجلس و بزرگان کشور به گونه‌اي مطرح شده که شبکه بانکي خلاف رشد اقتصادي حرکت و عمل مي‌کند.

در حاليکه شبکه بانکي به عنوان اصلي‌ترين بخش تأمين مالي اقتصاد کشور، ارائه دهنده خدمات متنوع براي فعالين اقتصادي و مردم است، بانک‌ها علاوه بر تأمين پول، نقدينگي و تسهيلات، هم پاي ساير بخش‌هاي اقتصادي تحت تأثير فضاي کسب و کار و سياست‌ها و مقررات مختلف بوده و بايد بصورت مکمل ديگر بخش‌ها براي کمک به توليد و سرمايه گذاري قرار گيرند که نتيجه آن رشد و رفاه بيشتر در جامعه باشد. وي افزود: نتيجه اين تفکر، تصميم‌ها و تصويب برخي مقررات و قوانين در دولت، مجلس و ساير مراجع تصميم‌گيري است که بارمالي سنگين روي دوش بانک‌ها مي‌گذارد که واجد توجيه اقتصادي و اجتماعي لازم نبوده و هزينه اين تصميم گيري‌ها براي بانک‌ها، کشور، ذي نفعان و سهامداران و سپرده گذاران بانکي بالاست. به عنوان مثال مصوبه ماليات بر تسعير ذخاير ارزي ذخاير کشور و اخذ ماليات از درآمدهاي ارزي بانک مرکزي ج.ا.ا، بند (و) اصلاح شده تبصره 16 ماده واحده لايحه بودجه از جمله نمونه‌هاي اخيري هستند که نفع مناسبي براي مردم و فعالان خوش حساب و مشتريان ارزنده بانک‌ها ندارند. پرويزيان تصريح کرد: مواردي از اين دست، از يک سو در تضاد با فضاي عمومي‌کسب و کار شبکه بانکي و نظم متعارف ساختاري آن بوده و از سوي ديگر فعاليت همکاران خدوم شبکه بانکي را مخدوش مي‌نمايد.

طرح "مهر دانا"، سهم بيمه دانا را

در بازار افزايش مي‌دهد

مدير بيمه‌هاي اتومبيل بيمه دانا، اجراي طرح "مهر دانا" را موجب افزايش سهم اين شرکت در بازار بيمه عنوان کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، « "مهر دانا" طرحي است که بين بيمه دانا و بانک قرض‌الحسنه مهر ايران منعقد شده که به موجب آن قشر وسيعي از جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي، به دفاتر نمايندگي بيمه دانا در سراسر کشور مراجعه کرده و مي‌توانند بدون پيش پرداخت، کارمزد و مراجعه به بانک، با دريافت تسهيلات مالي، بيمه‌نامه‌هاي مورد نياز خود را تهيه کنند.» عليرضا ضيايي‌پور در جمع برخي از مديران فني، معاونان شعب و نمايندگان شبکه فروش اين شرکت، امضا و اجراي تفاهم‌نامه بيمه‌اي بيمه دانا و بانک قرض‌الحسنه مهر ايران را طرحي نو در صنعت بيمه و بانکداري کشور دانست. وي با اشاره به وضعيت اقتصادي جامعه گفت: درحال حاضر تهيه بيمه‌نامه شخص ثالث و يا بدنه براي اقشار آسيب پذير دشوار است، اما خوشبختانه با تفاهم‌نامه‌اي که بين اين شرکت و بانک قرض‌الحسنه مهر ايران امضا شده است، نمايندگان و افراد معرفي شده مي‌توانند از طريق سامانه "مهر دانا" براي دريافت تسهيلات مالي به منظور تهيه بيمه‌نامه‌هاي مورد نياز خود اقدام کنند. وي در بخش ديگري از سخنان خود، از تجديد نظر در نرخ بيمه‌نامه بدنه و فروش اقساطي بيمه‌نامه شخص ثالث خبر داد و با تاکيد برانتخاب مناسب ريسک اعلام کرد در فروش بيمه شخص ثالث محدوديتي وجود ندارد. وي همچنين واگذاري اختيار اعطا مجوز صدور بيمه‌نامه بدنه و بازديد اوليه به سرپرستان مناطق را از ديگر اقدامات اين مديريت عنوان کرد. "طبق تفاهم‌نامه به عمل آمده از اين پس بيمه‌گذاران(سهامداران سهام عدالت، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي( و ... مي‌توانند بدون پيش پرداخت، کارمزد و ضامن، تسهيلات مالي از اين بانک دريافت کرده و از آن طريق نيازهاي بيمه‌اي خود مانند پوشش بيمه شخص ثالث، بدنه، حوادث انفرادي، مسووليت و آتش سوزي واحدهاي مسکوني خويش را تامين کنند.

برگزاري جشنواره فصل تخفيف بيمه کوثر

شرکت بيمه ‌کوثر به‌منظور توسعه فرهنگ بيمه در ميان آحاد جامعه و ارايه تخفيف‌هاي ويژه، جشنواره فصل تخفيف را از چهلمين بهار انقلاب تا بهار98 برگزار مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه کوثر، در اين جشنواره بيمه‌نامه‌هاي هزينه‌هاي حقوقي شامل بيمه‌نامه حامي‌اتومبيل با بيمه‌نامه بدنه، بيمه‌نامه حامي‌مسکن و محل کسب با بيمه‌نامه آتش‌سوزي با 15درصد تخفيف و همچنين بيمه‌نامه حامي‌مسئوليت حرفه‌اي با بيمه‌نامه مسئوليت حرفه‌اي پزشکان، پيراپزشکان و مهندسان ارايه مي‌شود. در اين جشنواره تخفيف بالاي 65درصد به بيمه‌نامه‌هاي بدنه اتومبيل‌هاي بالاي 200ميليون تومان ارايه مي‌شود و نيز عموم مردم مي‌توانند بيمه‌نامه‌هاي حوادث و عمر انفرادي را به ترتيب با تخفيف‌هاي ويژه تا 25 و 20درصد بخرند. همچنين بيمه‌هاي مسئوليت طرح جامع و بيمه‌هاي مهندسي (طرح کاشانه و ساير بيمه‌نامه‌ها) به ترتيب با تخفيف تا سقف 15 و پنج‌درصد ارايه مي‌شود.

دفاتر پيشخوان دولت تحت پوشش بيمه کارآفرين

دفاتر پيشخوان دولت در سراسر کشور تحت پوشش بيمه مسئوليت بيمه کارآفرين قرار مي‌گيرد. فروش اينترنتي بيمه مسئوليت مدني در دفاتر پيشخوان سراسر کشور توسط بيمه کارآفرين راه اندازي شد. براساس توافق حاصل شده با دفاتر پيشخوان دولت در سراسر کشور، شرکت بيمه کارآفرين مسئوليت مدني خسارت مالي ناشي از اهمال، قصور، خطا و غفلت مديران، دفاتر پيشخوان را در زمان ارائه خدمات، تحت پوشش قرار مي‌دهد.

حجت‌الله مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون در راستاي انجام رسالت‌هاي حرفه‌اي خود نيازمند حمايت دولت و مجلس در افزايش سرمايه بانک مي‌باشد. رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون که به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌و در آستانه يوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه سخن مي‌گفت با اعلام مطلب فوق اظهار داشت:بانک توسعه تعاون در سال 88 با سرمايه اوليه معادل 5 هزار ميليارد ريال از محل حساب ذخيره ارزي توسط دولت براي تأمين منابع سرمايه‌اي بخش تعاون، به‌طور رسمي‌فعاليتش را آغاز نمود و مأموريت‌هاي شامل کمک به توسعه اقتصادي و اجتماعي کشور از طريق توسعه بخش تعاوني و فراهم کردن زمينه‌هاي عدالت اجتماعي و تأمين سرمايه کارآفرينان و افراد جوياي کار به‌منظور ايجاد اشتغال جديد بر عهده اين بانک قرار گرفت.

مهديان با اشاره به اينکه عليرغم مأموريت‌هاي مهم اين بانک در توسعه بخش تعاون، تاکنون افزايش سرمايه قابل‌توجهي جهت بانک توسعه تعاون از سوي دولت اعمال نشده است خاطرنشان کرد: مسلماً حرکت در جهت دستيابي به چشم‌انداز اقتصادي بخش تعاون و رسيدن به سهم واقعي اين بخش در اقتصاد ملي، نيازمند افزايش توان اقتصادي بانک توسعه تعاون مي‌باشد که ازجمله افزايش سرمايه اين بانک مي‌باشد. مديرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: در حال حاضر يکي از اصلي‌ترين مشکلات عدم افزايش سرمايه بانک است و عليرغم نياز به افزايش سرمايه در سنوات گذشته و متعاقب آن تخصيص سرمايه از مبادي ذي‌ربط، بانک توسعه تعاون از کمترين ميزان افزايش سرمايه در بين ساير بانک‌ها برخوردار بوده است.

حسين مهري مديرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: توليد كنندگان مهم‌ترين ركن تحقق اقتصاد مقاومتي هستند و تسهيل روند سرمايه گذاري، توسعه شاخص کسب و کار و رفع موانع توليد از مهمترين سياستهاي بانك صنعت و معدن است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، حسين مهري مدير عامل و رييس هيأت مديره اين بانك كه به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، به خراسان رضوي سفر كرده است به اتفاق هيأت همراه از واحدهاي صنعتي اين استان بازديد مي‌كند.

مهري با اشاره به نقش تأثير‌گذاراين بانك در عرصه صنعت و اهميت حفظ و تقويت اشتغالزايي در كشور، بر ضرورت رفع مشکلات كارآفرينان تأکيد کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفيت و قابليت‌هاي اين استان در بخش‌هاي صنعتي، معدني و گردشگري، سرمايه گذاري در اين حوزه‌ها از توجيه مناسبي برخوردار است و لازم است از واحدهاي توليدي كه به دليل مشكلات نوسانات ارز و كمبود نقدينگي دچار مشكل شده اند، حمايت ويژه داشته باشيم.

وي افزود: اين بانک براي تخصيص مناسب اعتبار در شرايط كنوني اقتصاد كشور در نظر دارد با بهره‌گيري از دانش روز و با تكيه بر اهليت و صلاحيت متقاضيان دريافت تسهيلات در راستاي تسهيل فرآيند خدمت‌رساني حركت كند و تمهيداتي براي كاهش زمان بررسي و ارزيابي اعتباري انديشيده شده به صورتي كه اختيارات شعب و سرپرستي‌ها افزايش يافته است تا از ميزان بوروكراسي اداري در اين مرحله كاسته شود و طرح‌هاي صنعتي به سرعت به بهره برداري برسد.

مجامع عمومي‌عادي به طور فوق‌العاده بانک گردشگري در دو دوره ، روز پنج‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه ۹۷ برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري در اين مجمع گزارش هيئت مديره، حسابرس مستقل و بازرس قانوني در خصوص عملکرد سال مالي منتهي به ۳۰/ ۹/ ۹۶ و دوره مالي ۳ماهه منتهي به ۲۹ / ۱۲/ ۹۶ قرائت و عملکرد بانک در دورههاي مالي مذکور و همچنين فعاليت‌هاي پيش‌روي آن مورد بررسي قرار گرفت. در ابتداي اين مجمع مرتضي خامي‌با قرائت گزارش و پيام هيئت‌مديره، عملکرد بانک گردشگري به عنوان بانکي جوان در سيستم بانکي کشور را مطلوب عنوان و بر ارتقاء اين جايگاه تاکيد کرد. وي گفت: خوشبختانه بانک گردشگري با وجود تمامي‌مشکلات ساختاري همچون تحريمهاي ظالمانه‌ و رقابت دشوار بانکها در سيستم بانکي کشور در دوره مالي گذشته عملکردي مناسب در بسياري حوزه‌هاي کارکردي فعاليت خود داشته است. مدير عامل بانک گردشگري با اشاره به مواردي چون رشد ممتاز سپرده‌ها و منابع، رشد ضمانت‌نامه‌ها، وضعيت مطلوب سرانه بانک، کاهش بدهي بانک به سيستم بانکي و بانک مرکزي، و وضعيت مطلوب بانک در بخش بدهي بين بانکي، حرکت قدرتمند براي ارتقاء اين شاخصها مورد تصريح قرار داد.

بانک ملي ايران به منظور رونق هرچه بيشتر کسب و کار در کشور، پرداخت تسهيلات به بخش‌هاي اقتصادي را يکي از مهم‌ترين اولويت‌ها و سياست‌هاي کاري خود قرار داده است به طوري که طي سال‌هاي اخير صدها بنگاه اقتصادي با تسهيلات اين بانک از رکود و بحران خارج شده اند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، پرداخت تسهيلات به بنگاه‌ها جهت رونق اقتصادي از مهم‌ترين رويکردهاي اين بانک طي سال‌هاي گذشته بوده و با پيروزي انقلاب اسلامي‌و نياز کشور به سازندگي نيز اين بانک در کنار مردم و دولت گام برداشت به گونه‌اي که تسهيلات سرمايه در گردش و تسهيلات پرداختي به بخش‌هاي اقتصادي همواره سهم قابل توجه‌اي در مجموع تسهيلات پرداختي اين بانک داشته است.

از سويي شرايط اقتصادي کشور طي سالهاي اخير برخي پروژه‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي را دچار محدوديت‌هاي توليد کرد يا آن‌ها را از توسعه بازداشت که بانک ملي ايران با رصد شرايط موجود به ياري اين بنگاه‌ها شتافته و تا حد امکان آنها را به ادامه حيات ترغيب کرده است.

رييس شعبه شيراز بانک توسعه صادرات اعلام کرد: با تامين مالي شش پروژه صادراتي عمده در استان به مبلغ 3700ميليارد ريال موجبات اشتغال 240نفرو ارزآوري 260ميليون دلاري فراهم شده است. سيدصمدالدين‌هاشمي‌در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات با اعلام اين مطلب افزود: بانک توسعه صادرات شعبه شيراز با پرداخت مبلغ 2170ميليون ريال تسهيلات صادراتي تا دي ماه 97با رشدي 65درصدي نسبت به دوره مشابه سال قبل حمايت همه جانبه خود را از صادرکنندگان استان فارس اعلام داشته است. وي اضافه کرد: شعبه شيراز بانک توسعه صادرات ايران به عنوان يکي از حمايت کنندگان دولت در حوزه صادرات توانست در مدت فعاليت خود از سال 1375 تاکنون نسبت به پوشش و تامين مالي پروژه‌هاي صادراتي حمايت همه جانبه خود را در ارائه خدمات ارز و ريال به صادرکنندگان خدمت‌رساني کند. هاشمي‌درخصوص پروژه‌هاي تامين مالي شده توسط اين شعبه گفت: در صنعت مواد شيميايي 500 ميليارد ريال با 50ميليون دلار ارزآوري و 50 نفر اشتغال، در حوزه سيمان 400 ميليارد ريال با 50ميليون دلار ارزآوري و 50 نفر اشتغال ، در بخش مواد غذايي و بسته بندي 900 ميلياردريال با 70ميليون دلار ارز آوري و 70نفر اشتغال تسهيلات ارائه شده است.