تورم، بيکاري و فقر را ريشه کن کنيد

يکي از اساتيد برجسته حوزه گفت: با وجود تنگناهاي اقتصادي و معيشتي، دولت بايد با تلاش و دلسوزي، تورم، بيکاري و فقر را ريشه کن کند.به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيدمحمدعلي علوي گرگاني گفت: اگر امور دنيا و معاش رفع شود امور دين و ديانت مردم نيز اصلاح خواهد شد. مردم داراي گرفتاري‌هاي معيشتي هستند و بايد ارزاني را به سفره‌هاي آن‌ها بازگرداند.وي گفت: بالا رفتن نرخ تورم و افزايش بيکاري، همه زحمات و تلاش‌ها در جهت رفع فقر و محروميت را به هدر مي‌دهد.وي افزود: با تقويت بخش توليد و نظارت بايد به دنبال از ميان بردن گراني باشيم تا معاش مردم تأمين شود به ويژه در شرايط فعلي که جامعه در فشارهاي اقتصادي به سر مي‌برد اين وظيفه سنگين‌تر است.


ريش‌سفيدان براي حل اختلافات قدم بردارند

يک عضو فراکسيون اميد شوراي اسلامي‌با بيان اينکه «درگيري و اختلافات ميان جناح‌هاي سياسي مي‌تواند به کشور و انقلاب لطمه وارد کند»، گفت: ريش سفيدان انقلاب براي کاهش اختلافات ميان جريانات سياسي اقدام کنند.داوود محمدي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: يکي از بزرگترين معضلات کشور ما اختلافات است، ما شاهد مشکلات سياسي، امنيتي و اقتصادي هستيم که بايد آنها را با عقلانيت و تدبير حل کنيم. لازمه حل اين مشکلات همراهي دلسوزان کشور و انقلاب است. وي افزود: اگرچه اختلاف نظر در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و امنيتي وجود دارد اما اين اختلاف نظرها نبايد منجر به درگيري منتج به يک حب و بغض يا روش‌هاي صدمه زدن به کشور شود.


وظيفه حکومت شنيدن صداي نيازمندان است

نايب رئيس مجلس گفت: ۴۰ سال بعد از پيروزي انقلاب، نبايد فقيري در کشور داشته باشيم.به گزارش ايسنا، مسعود پزشکيان با بيان اينکه اگر قرآن را ملاک قرار مي‌داديم، در وضعيت کنوني نبوديم گفت: در سوره فلق آمده که اگر در جامعه يتيمي، فقيري و يا فرد گرفتاري ببينيم و به او کمک نکنيم، اصلاً مسلمان نيستيم، اگر هم مسلمان باشيم، ايمان نياورده‌ايم. وي با تاکيد بر اينکه وظيفه حکومت شنيدن صداي کساني است که صدايشان به جايي نمي‌رسد و به کمک نياز دارند، تصريح کرد: بايد دغدغه‌مان بعد از پيروزي انقلاب، شنيدن صداي نيازمندان و کمک به آنها مي‌بود، معتقد هستم براي کمک به نيازمندان بايد از مشارکت مردم، ظرفيت مساجد و محلات استفاده کرد.

پيامک‌هاي تهديدآميز به نمايندگان

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام از ارسال پيامک‌هاي تهديدآميز به نمايندگان مجلس و اعضاي مجمع درباره پالرمو انتقاد کرد.به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف در توييتر خود نوشت: صحيح نيست در يک جامعه اسلامي‌پيامک‌هاي غيراخلاقي که با هيچ معياري سازگار نيست به نمايندگان مجلس و مجمع ارسال شود. نمايندگان مجمع تشخيص مصلحت تحت تأثير اين جوسازي‌ها قرار نمي‌گيرند و آنچه وظيفه شرعي و ملي آنهاست را در خصوص لايحه پالرمو انجام مي‌دهند.وي ادامه داد: مجمع تشخيص مصلحت با شناختي که نسبت به مساله پيدا مي‌کند و با در نظر گرفتن نظر کارشناسان، کميسيون‌هاي مجلس و برخي از اعضاي دولت، ان‌شاءالله به آنچه خير و صلاح کشور است درخصوص لايحه پالرمو رأي مي‌دهد. نظر شخصي من اين است که در اين شرايط بايد به اين معاهده بپيونديم.

منفي‌گرايي در نمازهاي جمعه

عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به توصيه‌ رهبري درباره اميد و نگاه خوشبينانه به آينده، بيان کرد: ما در حال حاضر ۹۰۰ تريبون نماز جمعه در هفته داريم وجدانا نگاه کنيم کدام خطيب نماز جمعه به مردم اميد و آگاهي مي‌دهد و با منفي‌گرايي و انزاوگرايي مخالفت مي‌کند .سيدرضا اکرمي‌در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اين‌که افراد در مواجهه با انقلاب به چند دسته تقسيم مي‌شوند، اظهار داشت: عده‌اي بعد از آنکه انقلاب اسلامي‌را به درستي شناختند عاشق،‌ علاقمند و شيفته انقلاب ما شدند، برخي همچنان در حال تجربه و آزمايش هستند که چه مي‌شود؟ با اين‌ها بايد مدارا و تحمل کرد تا نتيجه براي‌شان مشخص شود. وي گفت: در داخل به ظرفيت‌هاي خودمان تکيه و روي پاي‌هاي خودمان بايستيم. قرآن مي‌فرمايد بايد از ظرفيت‌هاي خودمان استفاده کنيم و اگر اينگونه باشيد آسيب و آزار ديگران نمي‌تواند کار ساز باشد و اين نکته‌اي است که جوانان بايد به آن اهتمام ورزند.

فساد، زلزله‌اي ويرانگر

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي تاکيد کرد: فساد اقتصادي و سياسي توده‌اي چرکين و زلزله‌اي ويرانگر و ضربه‌زننده به مشروعيت حکومت‌هاست.به گزارش ايلنا، محمد شريعتمداري در توييتر خود نوشت: فساد اقتصادي و سياسي توده‌اي چرکين و زلزله‌اي ويرانگر و ضربه‌‌‌‌‌‌زننده به مشروعيت حکومت‌هاست. جوانان محور تحقق نظام پيشرفته اسلامي‌هستند. "لبيک به نداي رهبري، قوي‌تر از پيش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با راهبرد برگشت‌ناپذير".

امکانات را به مناطق محروم ببريد

يکي از مراجع تقليد شيعه گفت: مناطق محروم نياز به رسيدگي و توجه دارند، از اين رو مسئولان بايد امکانات را به مناطق محروم و دورافتاده ببرند و فقر را ريشه کن کنند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله حسين نوري همداني گفت: اگر به آموزه‌هاي اسلامي‌به درستي عمل شود در جامعه هيچ فقيري نخواهيم داشت؛ زيرا اسلام داراي برنامه کامل و جامعي در زندگي در جهت رفع نيازهاست.اين مرجع تقليد گفت: يکي از اهداف والاي جمهوري اسلامي‌و انقلاب، از ميان بردن فقر و محروميت در کشور بود، امروز بايد مسئولان با شناسايي مناطق محروم و درجه بندي الويت‌ها در راستاي از ميان بردن فقر و مشکلات معيشتي تلاش کنند.

ادعاي خروج آمريکا از سوريه

رييس ستاد کل نيروهاي مسلح با تاکيد بر اين‌که «اعلام خروج آمريکا بيشتر يک ادعا است»، تاکيد کرد: سه کشور ايران، روسيه و ترکيه به عنوان کشورهاي ضامن، خواستار خروج هرچه سريع‌تر نيروهايي شدند که بدون هماهنگي با دولت قانوني سوريه در برخي نقاط اين کشور حضور داشته و مناطقي را اشغال کرده‌اند. در اين اجلاس همچنين تاکيد شد، نيروهاي مسلح ايران و روسيه بنا به درخواست و دعوت دولت قانوني سوريه در اين کشور حضور دارند. سرلشکر محمد باقري در ديدار با ارتشبد پايگو وزير دفاع روسيه و سپهبد حلوصي آکار وزير دفاع ترکيه، در سوچي روسيهوي گسترش مناطق کاهش تنش، کمک به بازگشت مهاجرين به شهرها و روستاها، تأمين امنيت مناطق آزاد شده و پاکسازي ميادين مين و مناطق آلوده را از اولويت‌هاي همکاري‌هاي سه‌جانبه نيروهاي مسلح ايران، روسيه و ترکيه عنوان کرد که بايد در دستور کار قرار گيرد.رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح تاکيد کرد که با توجه به اين‌که تهاجمات هوايي رژيم صهيونيستي علاوه بر نقش حاکميت سوريه موجب اختلال در روند عمليات مقابله با تروريسم و بازگشت ثبات و امنيت به سوريه شده است، اين تجاوزات بايستي به شدت محکوم و از ادامه‌ي آن خودداري شود.

مقابله با فساد بدون نگاه جناحي

معاون سياسي وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکيد کرد: مدافع وضع موجود نيستم اما معتقدم اگر اوضاع بهم بريزد وضعيت بدتر مي‌شود. به اعتقاد سيدمصطفي تاجزاده ، نبايد اصولگراها به‌دنبال فساد اصلاح‌طلبان باشند و اصلاح‌طلبان هم در پي فساد آنان و هر دو قبيله‌اي عمل کنند. همه بايد براي مبارزه با فساد بسيج شوند. سياست کلان نيز عوض شود و مقابله با فساد مقدم بر مقابله با مخالف قرار گيرد. وي در گفتگو با ايلنا افزود: جامعه امروز ما با آن آرمان‌هايي که مردم به خاطرشان دست به انقلاب زدند، فاصله دارد. هنگامي‌که انقلاب شد به هيچ عنوان به اين‌جايي که امروز رسيده‌ايم، فکر نمي‌کرديم. پس بايد در چهل سالگي انقلاب يک آسيب‌شناسي در اين‌باره صورت گيرد که چرا جامعه امروز با آن آرمان‌هايي که برايشان دست به انقلاب زديم، همخواني ندارد.در اين زمينه چند موضوع را بايد از يکديگر تفکيک کرد؛ در وهله اول سوال اصلي اين است که چرا مردم دست به انقلاب مي‌زنند؟ به نظر من مردم بي‌دليل دست به انقلاب نمي‌زنند؛ آنان هنگامي‌که کارد به استخوان‌شان و جان به لب‌شان مي‌رسد، دست به انقلاب مي‌زنند. در حقيقت همه جوامع و مردمي‌که دست به انقلاب مي‌زنند، در يک چيز مشترک هستند؛ رژيمي‌که در کشورشان وجود داشته، مستبد و فاسد است و پيشاپيش راه بر اصلاحات بنيادي بسته است.

تحريم فرصت است تهديد نيست

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء گفت: تحريم‌ها براي ما يک فرصت است و يک تهديد نيست و ما بايد اين تهديدها را تبديل به فرصت کنيم و با رويکرد داخلي بتوانيم کشور را حمايت کنيم. به گزارش ايسنا، سعيد محمد در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران افزود: درخواستم اين است که هم دولت و مجلس و نهادهاي حاکميتي به منظور حمايت بيشتر از فعاليت‌هاي جهادي قرارگاه به اين مجموعه کمک کنند. با توجه به بحث بودجه سال ۹۸ پيشنهاداتي را به دولت و مجلس داديم که اميدوارم عنايت جدي به اين پيشنهادات شود و مطالبات مجموعه قرارگاه مورد توجه قرار گيرد تا بتواند ۷۰ پروژه خود را در سال آينده تکميل کند.وي افزود: ماموريت قرارگاه، توسعه زيرساخت‌هاي کشور بود و قرارگاه در کنار دولت‌ها قرار گرفت و جاي خالي پيمانکاران خارجي را پر کرد و توسعه و الگوگيري براي صنعت ساخت در کشور را در راس برنامه‌هاي خود قرار داد. امروز که استکبار جهاني پس از نااميدي از عرصه‌هاي نظامي‌به يک جنگ تمام عيار اقتصادي روي آورده و معيشت مردم را هدف قرار داده است.وي افزود: قرارگاه تمام توان مهندسي را در خدمت مردم و دولت جهت عبور از بحران‌ها خصوصا بحران تحريم قرار داده است.

مسوولان بلندپایه در واکنش به عملیات کور مزدوران استکبار در زاهدان تاکید کردند؛

گروه سیاسی: عمليات تروريستي در جاده خاش- زاهدان توسط خودروي انتحاري تروريست‌هاي تکفيري صورت پذيرفت که با انفجار اتوبوس شيفت سپاه، ۲۷ نفر شهيد و ۱۳ نفر مجروح شدند.گروهک تروريستي جيش العدل ساعتي پس از اين عمليات تروريستي، مسئوليت اين اقدام نفرت انگيز را برعهده گرفت.

  • دست آلوده جنايتکاران

اين اقدام تروريستي با واکنش‌هاي بسياري رو به روشد. حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر انقلاب در پيامي‌اعلام کردند: دست جنايتکار مزدوران بار ديگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعي از سرمايه‌هاي انساني که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداري از امنيت مردم کرده بودند، در حمله‌ي تروريست‌هاي سيه‌رو و سنگدل به شهادت رسيدند. ارتباط عاملان اين جنايت با سازمانهاي جاسوسي برخي کشورهاي منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌هاي مسئول کشور بايد بر آن تمرکز کنند و آن را با جديت دنبال کنند.اينجانب به خانواده‌ها و بازماندگان اين شهيدان مظلوم و به خانواده‌ي بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌تسليت و تبريک ميگويم و صبر و پاداش الهي را براي آنان و علوّ درجات براي شهداي عزيز و شفاي عاجل براي مجروحان از خداوند متعال مسألت مي‌کنم. پيگيري قصور احتمالي در اين حادثه نيز وظيفه‌ي حتمي‌سپاه است.

  • محکوميت در شوراي امنيت

از سوي ديگر شوراي امنيت سازمان ملل متحد در بيانيه‌اي اين عمليات تروريستي را به شدت محکوم کرد.شوراي امنيت، همدردي عميق خود را با خانواده‌هاي قربانيان اين عمليات تروريستي اعلام و به دولت ايران تسليت گفته و براي مجروحين حادثه آرزوي بهبودي سريع نموده است.بيانيه شوراي امنيت، اين عمليات تروريستي را موهن و بزدلانه خوانده و خواهان محاکمه عاملين و حاميان آنها شده است.

  • واکنش اتحاديه اروپا

همچنين سخنگوي اتحاديه اروپا با انتشار بيانيه‌اي نوشت: روز چهارشنبه در حمله تروريستي رخ داده عليه نيروهاي مسلح ايراني در استان سيستان و بلوچستان ايران دست کم ۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر مجروح شدند. هيچ توجيهي براي چنين اقدام تروريستي ظالمانه‌اي وجود ندارد. اتحاديه اروپا به خانواده قربانيان و مردم ايران تسليت مي‌گويد و براي مجروحان (اين حادثه تروريستي) آرزوي بهبودي هرچه سريع‌تر داريم».

  • هشدار به آمران و عوامل

حجت الاسلام حسن روحاني رييس جمهور نيز با انتشار پيامي‌نوشت:اين جنايت لکه ننگ ديگري بر کارنامه سياه حاميان اصلي تروريسم در کاخ سفيد، تل آويو و ايادي منطقه‌اي آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعي براي ايران هراسي و هم ادعاي مبارزه با تروريسم و امنيت آفريني براي خاورميانه را دارند؛ اما جان و مال مردم سراسر اين منطقه، قرباني سوداگري تسليحاتي آنان و دلارهاي آلوده به خون مظلومان است.بي ترديد آمران و تمام عوامل اين اقدام وقيحانه و شوم، با تلاش و همت نيروهاي پرتوان امنيتي و انتظامي‌کشور بزودي به سزاي جنايت خود خواهند رسيد و بار ديگر همدلي و يکپارچگي ملت ايران در دفاع از آرمان‌هاي بلند نظام اسلامي‌و کيان ملي، اميدهاي واهي آنها را به ياس تبديل خواهد کرد.

  • شناسايي عاملين

در همين رابطه آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه با صدور پيامي‌نوشت: بار ديگر دست استکبار جهاني به سرکردگي آمريکاي جنايتکار از آستين مزدوران وطن فروش بيرون آمده و به قصد انتقام از مردم ايران اسلامي‌به خاطر حضور پرشکوه در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال، به خون پاک‌ترين جوانان اين مملکت آلوده شد.ضمن آرزوي علو درجات براي شهداي اين حادثه که در راه دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي‌به ديدار معبود شتافتند، به خانواده‌هاي اين عزيزان تسليت عرض نموده و براي آن‌ها از خداوند متعال اجر جزيل و صبرجميل آرزومندم.از مسئولين دستگاه قضايي استان اکيداً ميخواهم، با همکاري نيرو‌هاي امنيتي و انتظامي‌در اسرع وقت نسبت به شناسايي عاملين اين حادثه جنايتکارانه اقدام و آنان را به سزاي اعمال ننگين خود برسانند.

  • هشدار به دشمنان

در همين رابطه سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده سپاه در پيامي‌از دولت، نهادهاي امنيتي و ارتش پاکستان خواست با تشديد اقدامات و تدابير امنيتي در مرزهاي مشترک با ايران، عرصه را بر تروريست‌هاي تکفيري و مزدور دشمنان دو ملت، تنگ و با برخورد قاطع با آنها امکان هرگونه اقدام ضد امنيتي و مخاطره انگيز را از آنان سلب نمايد. فرمانده سپاه تاکيد کرد:اطمينان مي‌دهيم سپاه پاسداران راسخ‌تر و مصصم‌تر از گذشته انتقام خون اين شهيدان مظلوم را از دشمنان خبيث و وابسته به اردوگاه استکبار جهاني خواهد گرفت.

  • انتقامي‌کوبنده

وزير اطلاعات نيز با صدور پيامي‌نوشت: همزماني نشست از پيش شکست خورده ورشو با اين جنايت مذبوحانه انتحاري که از سرِ استيصال توسط عوامل تروريستي تکفيري نادان و شادماني منافقين وطن فروش مزدور انجام گرفت، بيانگر توطئه‌اي از پيش طراحي شده براي سرپوش گذاشتن بر اضمحلال و ناتواني نظام سلطه در ايجاد اميد واهي ميان سردمداران زبون مرتجع منطقه است.يقيناً سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) با ايمان، اقتدار و اشراف کامل اطلاعاتي، انتقامي‌سخت و کوبنده از طراحان، عاملان و حاميان اين جنايت هولناک ضد بشري خواهند گرفت و اين جانيان بالفطره را به سزاي اعمال ننگينشان خواهند رساند.

  • دستور دادستان براي برخورد

همچنين محمدجعفر منتظري دادستان کل کشور در پيامي‌نوشت: از دادستان مرکز استان سيستان و بلوچستان مجدانه مي‌خواهم که با همکاري نيرو‌هاي امنيتي و اطلاعاتي موضوع را پيگيري و برابر با مقررات با عوامل مستقيم و غيرمستقيم اين حادثه تروريستي برخورد و اقتدار نظام را در مواجهه اين حوادث به دشمن نشان دهند.

  • انتقام به سخت‌ترين شکل

امير سرتيپ امير حاتمي‌وزير دفاع نيز گفت: خون جوانمردان و دليرمردان پاسدار ايران اسلامي‌هرگز پايمال نخواهد شد و تروريست‌ها و اذناب بي خرد آنها بدانند فرزندان ملت بزرگ ايران اسلامي‌در نيروهاي مسلح انتقام سختي از آنان خواهند گرفت.وي با بيان اينکه «چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي‌تبديل به خاري در چشم دشمنان نظام اسلامي‌و اذناب آنها شده است»، اظهار کرد: دشمنان در شرايطي که قادر به رويايي با ملت بزرگ ايران و نيروهاي مسلح مقتدر جمهوري اسلامي‌ايران نيستند و نخواهند بود، سعي مي‌کنند شکست‌هاي پي در پي خود در مقابل عظمت ملت ايران را با تمسک به اقدامات مذبوحانه تروريستي از طريق عناصر خود فروخته و مزدور تلافي کرده و مانع از بهره‌گيري ملت ايران از حلاوت موفقيت‌هايشان گردند و با ايجاد جنگ رواني ذهن‌ها را از ۴۰ سال اقتدار و بالندگي و پيروزي در مقابل نظام سلطه دور نمايند. وزير دفاع با تاکيد بر اينکه دشمن همواره در کمين است و هيچ گاه از هيچ فرصتي در جهت ضربه زدن به ايران اسلامي‌درنگ نخواهد کرد، اظهار کرد: ضرورت آمادگي همه جانبه نيروهاي مسلح و تقويت قدرت دفاعي به عنوان يک اصل بنيادي در حفظ و ارتقا توان بازدارندگي انکار ناپذير است. امروز حجاب از چهره دشمنان و همدستي استکبار جهاني، صهيونيست‌هاي اشغال‌گر، مرتجعان مستبد در منطقه و مزدوران آنها بر افتاده و حقانيت جمهوري اسلامي‌ايران بيش از پيش هويدا شده است. امير حاتمي‌خطاب به تروريست‌هاي مزدور و حاميان‌شان گفت: تلاش براي خدشه وارد ساختن بر کيان ايران اسلامي‌که به يک قدرت منطقه‌اي و الگويي براي همه آزادي‌خواهان و مرجع الهام و نشر تفکر ضد استکباري در جهان تبديل شده است راهي عبث و بيهوده بوده.

روحاني در اجلاس سه جانبه ايران، روسيه و ترکيه تاکيد کرد؛

رئيس جمهور با برشمردن پنج محور کاربردي براي بازگرداندن امنيت و ثبات به سوريه، تداوم مبارزه با تمامي‌گروه‌هاي تروريستي در سوريه تا ريشه کن شدن آنها را ضروري دانست و تاکيد کرد:گفتگوهاي سوري - سوري با هدف ايجاد صلح بادوام در سوريه بايد بدون دخالت خارجي ادامه يابد و استقلال، حاکميت و تماميت ارضي اين کشور و عدم دخالت در امور داخلي سوريه در هر شرايطي مورد احترام قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني همچنين جامعه بين‌المللي را براي کمک به مردم سوريه در بازگشت آوارگان و پناهندگان به موطن خود و شروع بازسازي اين کشور فرا خواند و اين نکته را مورد تاکيد قرار داد که حضور نيروهاي خارجي از جمله آمريکايي‌ها که بدون اجازه دولت قانوني سوريه در آن کشور حضور دارند بايد هر چه سريع‌تر خاتمه يابد. روحاني اقدامات خودسرانه رژيم صهيونيستي در تجاوز به سرزمين سوريه را حرکتي در مسير به مخاطره انداختن صلح و امنيت بين‌المللي دانست و بر ضرورت مقابله جامعه بين‌المللي با آن، تاکيد کرد. وي گفت: تا اين مرحله، همکاري ما توانسته است آتش جنگ و کشتار بي رحمانه چند ساله در سوريه را تا حد زيادي خاموش و گفتگوي بين طرفين اختلاف را جايگزين تفنگ و گلوله کند و اينک پس از هفت سال و اندي از آغاز بحران، جز در مناطق معدودي از کشور، در اکثر مناطق اين سرزمين کهن، امنيت و ثبات برقرار شده است، امنيت و حاکميتي که ضرورت دارد در چارچوب مقررات بين‌المللي و با اجتناب از وقوع بحراني انساني در مناطق ادلب و شرق و شمال فرات، نيز گسترش يابد. رييس جمهور افزود: تروريست‌ها نه در اين کشور و نه در هيچ جاي ديگري در اين کره خاکي، نبايد احساس امنيت کنند و حاميان آنها نبايد تصور کنند که از برگه تروريسم مي‌توانند در معادلات داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي به سود خويش بهره برند. متأسفانه دولت آمريکا در ادامه اقدامات غيرقانوني خود، هنوز از تروريست‌هاي مستقر در عراق و سوريه حمايت و از آنها در جهت منافع خود بهره برداري مي‌کند. گزارشات موثقي وجود دارد که نشان مي‌دهد آمريکا به تروريست‌هاي داعش در نقل و انتقال در داخل سوريه و همچنين انتقال بعضي از آنها به افغانستان کمک مي‌کند. رژيم صهيونيستي نيز در جهت کمک به برخي گروه‌هاي تروريستي در سوريه فعال است و اخيراً برخي از مقامات اين رژيم به اين اقدام زشت نيز اعتراف کرده اند. اقدامات خودسرانه رژيم صهيونيستي در تجاوز به سرزمين سوريه، صلح و امنيت بين‌المللي را به مخاطره انداخته است. جامعه بين‌المللي موظف است با اين اقدامات به ويژه تداوم اشغالگري آن رژيم عليه سرزمين و موجوديت ملت و دولت سوريه که دامنه آن هر روز گسترش مي‌يابد مقابله کند. وي افزود: رئيس جمهور آمريکا اعلام کرده است قصد دارد نيروهاي نظامي‌آمريکا را از سوريه خارج کند. اين نيروها بدون اجازه دولت سوريه و برخلاف تمام مقررات بين‌المللي وارد آن کشور شده و تماميت ارضي و حاکميت ملي يک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد را نقض کرده اند.اين تصميم آمريکا چنانچه بازيچه سياست‌هاي داخلي آمريکا و مورد تجديد نظر قرار نگيرد، خبر مبارکي براي مردم سوريه است و ضروري است هر چه سريع‌تر عملي شود و حاکميت دولت سوريه در مناطق شرق و شمال فرات، همچون بقيه سرزمين سوريه گسترش يابد. اين مهم بايد با حفظ حقوق آحاد مردم و اهالي اين منطقه و ازجمله مردمان کرد که ساليان دراز در اين سرزمين زيسته‌اند و جزئي جدانشدني و هميشگي از ملت سوريه هستند صورت گيرد.


سخنگوي وزارت کشور از تعيين سهيه ويژه براي زنان در فهرست‌هاي انتخاباتي احزاب و جبهه‌ها طبق لايحه جامع انتخابات خبر داد. به گزارش ايسنا، سيد سلمان ساماني در تشريح ويژگي‌هاي لايحه جامع انتخابات از اختصاص شعبه ويژه براي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي خبر داد و اظهار داشت: قوه قضائيه به منظور رسيدگي خارج از نوبت به جرايم و شکايت‌هاي انتخاباتي حسب درخواست هيئت اجرايي در سطح کشور با اختصاص شعبه موجود يا تشکيل شعبه ويژه به جرايم و شکايت انتخاباتي رسيدگي مي‌کند. وي افزود: همچنين مطابق اين لايحه از زمان ثبت نام تا پايان انتخابات احضار و بازداشت نامزدهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي‌در رابطه با اتهامات قبل از نامزدي يا تخلفات انتخاباتي ممنوع است مگر در مواردي که به نظر رئيس قوه قضائيه عدم بازداشت آنان موجب تضييع حق شود يا اخذ تأمين و تضمين لازم ممکن نباشد. ساماني با اشاره به ماده ۲۶ لايحه جامع انتخابات اظهار داشت: طبق اين ماده رأي دهندگان مي‌توانند در حوزه‌هايي که احزاب ملي يا جبهه‌ها نامزد يا نامزدهايي را معرفي مي‌کنند به فهرست هر يک از احزاب يا جبهه‌ها رأي دهند و در اين صورت رأي مأخوذه براي تمامي‌نامزدهاي آن فهرست منظور مي‌شود. وي اضافه کرد: احزاب ملي و جبهه‌ها براي استفاده از امکان موضوع اين ماده بايد در زمان انتخابات داراي پروانه فعاليت باشند، حداقل ۵ هزار نفر عضو رسمي‌به تأييد مرجع مربوطه داشته باشند، حداقل يک ششم از جمع نامزدهاي معرفي شده خود در سراسر کشور را به زنان اختصاص داده و در حوزه‌هاي انتخابيه داراي سه نماينده حداقل يک نفر از زنان، در حوزه‌هاي انتخابيه داراي ۴ و ۵ نماينده حداقل دو نفر از زنان و در حوزه‌هاي انتخابيه ۶ نماينده و بالاتر حداقل يک‌سوم کرسي‌هاي آن حوزه انتخابيه را از بين زنان معرفي کنند. قائم مقام وزير کشور در امور مجلس و هماهنگي استان‌ها خاطرنشان کرد: احزاب ملي و جبهه‌ها حداکثر تا ۷ روز قبل از آغاز اخذ رأي بايد فهرست خود را به ستاد انتخابات کشور ارائه و تاييديه دريافت کنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي‌در ديدار با نخست وزير ژاپن ضمن تاکيد بر گسترش روابط اقتصادي بين دو کشور گفت: همکاري ايران و ژاپن در زمينه‌هاي مختلف به نفع دو کشور است.

به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي‌در سفربه ژاپن با نخست وزير اين کشور ديدار و گفت و گو کرد.

در اين نشست نخست وزير ژاپن با بيان اينکه تا کنون 7 بار با آقاي روحاني ديدار داشته‌ام و از اين جهت موجب خوشحالي بنده است گفت: از رويکرد دولت ايران در حفظ برجام حمايت مي‌کنيم و از اينکه در مورد پولشويي قوانيني تصويب شده استقبال مي‌نماييم.

وي افزود: حفظ برجام براي ادامه روابط ايران و ژاپن ضروري است و ما براي حفظ روابط اقتصادي با ايران با دولت آمريکا صحبت کرده و توانستيم براي خريد نفت از ايران موافقت آنان را کسب کنيم.

نخست وزير ژاپن ادامه داد: براي ثبات منطقه ايران، کشوري مهم و بزرگ است و نقش سازنده‌اي داشته است که بر همين اساس رفت و آمد ميان نمايندگان مجلس دو کشور اهميت زيادي دارد.

وي گفت: سفر جنابعالي و نمايندگان کمک مي‌کند روابط دو جانبه گسترش و تعميق يابد

نخست وزير ژاپن افزود: ما مجبوريم با توجه به تأثير تحريم‌هاي آمريکا بر شرکت‌هاي ژاپني تصميم‌گيري کنيم. البته بناي خودمان بر همکاري و گسترش روابط با ايران است، همانگونه که در موضوع نفت پيگيري کرديم در ساير موارد نيز دنبال مي‌نماييم.

در ادامه دکتر لاريجاني با تأکيد بر اينکه همکاري ايران و ژاپن در زمينه‌هاي مختلف به نفع دو کشور است گفت: ما در برجام هستيم و آژانس آن را تأييد کرده است، دولت آمريکا عهدشکني کرد و از آن خارج شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي‌همچنين موارد متعددي را در زمينه روابط دو کشور برشمرد.

پايان شو تبليغاتي دشمني با ايران در لهستان،

نشست ورشو برگزار شد و دشمنان ايران به سرکردگي آمريکا هرچه خواستند گفتند بدون آنکه اجازه حضور ايران و دفاع از خود را داده باشند. معاون رئيس جمهور آمريکا در راستاي سياست‌هاي از پيش‌شکست‌خورده آمريکا عليه ايران در سخنراني افراطي خود در نشست ورشو ضمن تاکيد بر اعمال فشار بر ايران، ادعاهايي خصمانه درباره نقش و فعاليت ايران در منطقه مطرح کرده و همچنين اظهاراتي مداخله جويانه درباره مسائل داخلي ايران داشت.به گزارش ايسنا از رويترز، مايک پنس، متحدان اروپايي واشنگتن را به تلاش براي از بين بردن تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد از توافق هسته‌اي خارج شوند.وي گفت: ناراحت‌کننده است که برخي از شرکاي ما در ميان رهبران اروپايي تقريباً هيچ کمکي نکرده‌اند. در واقع آن‌ها رهبري تلاش براي ايجاد مکانيسم‌هايي براي از بين بردن تحريم‌هاي ما را به دست گرفته‌اند.پنس مدعي شده که طرح ايجاد شده توسط اتحاديه اروپا براي تسهيل تجارت با ايران، تلاشي براي از بين بردن تحريم‌هاي آمريکا عليه حکومت ايران بود.وي افزود: اين يک اقدام غير عاقلانه است که تنها موجب قدرت گرفتن ايران، تضعيف اتحاديه اروپا و ايجاد فاصله بيشتر ميان اروپا و آمريکا مي‌شود.

همچنين وزير امور خارجه کشورمان گفت: آمريکا با سياست‌ها و انتخاب‌هاي غلط باعث شده است تا "دونالد ترامپ" اعلام کند هفت تريليون دلار در منطقه خاورميانه هزينه کرديم و به جايي نرسيديم. محمد جواد ظريف گفت: احساس مي‌کنم اگر غربي‌ها به ويژه آمريکا هر چه سريع‌تر اشتباهات ۴۰ سال اخير خود را درک کنند، زندگي را براي خودشان و منطقه راحت‌تر مي‌کنند.وزير امور خارجه کشورمان اجلاس ورشو را اجلاسي از پيش شکست خورده خواند و گفت: نتانياهو به طور رسمي‌اعلام کرد که در ورشو براي جنگ متحد مي‌شوند در حالي‌که اين اتحاد فشلي بود که به نتيجه نرسيد. از سوي ديگر سخنگوي وزارت امور خارجه نسبت به بيانيه پاياني کنفرانس ورشو واکنش نشان داد و گفت: به رغم تلاش‌هاي گسترده واشنگتن براي برگزاري يک نشست فراگير و ايجاد يک ائتلاف جديد عليه جمهوري اسلامي‌ايران، تعداد و سطح پايين شرکت کنندگان که آنان نيز از همراهي با هر گونه تصميم ضد ايراني امتناع کردند، در فرجام اين نشست از پيش شکست خورده، بيانيه پاياني آن را به سندي بي خاصيت تبديل کرد؛ متن و نوشته‌اي که تنها از سوي دو کشور برگزارکننده صادر شد و فاقد هر گونه اعتبار و تصميم بود. بهرام قاسمي‌تأکيد کرد: براي همه دورانديشان و تحليل‌گران و سياستمداران برجسته و فهيم جهان اين شکست کاملاً از قبل و از همان آغاز طرح اوليه آن قابل تصور و پيش‌بيني بود. کنفرانسي تحت عنوان صلح و امنيت در خاورميانه چگونه مي‌تواند موفق باشد؛ در حالي که بازيگران اصلي منطقه همچون ايران، ترکيه، لبنان، سوريه، عراق و فلسطين در آن حضور ندارند و کشورهاي مهمي‌چون چين و روسيه، و بسياري از کشورهاي مهم اروپايي و غيراروپايي در آن حضور نداشته و يا صرفاً در سطح بسيار پايين و کمرنگي در آن شرکت کردند؟سخنگوي وزارت خارجه همچنين اظهار کرد: رفتار و کردار عصبي و متشنج وزير خارجه و معاون رئيس جمهوري آمريکا در سخنراني‌ها و مصاحبه‌ها که علناً از اروپا گله و شکايت کرده و از سر ضعف اصرار به خروج آنها از برجام کردند، بهترين گواه و نشانه ناکامي‌و ناتواني آنان در تحقق اهداف مورد نظرشان از اجلاس ورشو است.قاسمي‌خاطرنشان کرد: ايالات متحده آمريکا از يک سو باني کنفرانس صلح و امنيت در خاورميانه مي‌شود اما از سوي ديگر با خروج يک‌جانبه و خلاف تمام موازين بين‌المللي از برجام، و با سياست‌هاي رياکارانه خود تنش و درگيري و حمايت از تروريسم و نزاع و خصومت در ميان ملت‌هاي منطقه را افزايش داده و ناامني، بي ثباتي، فقر، جنگ و افراط گرايي را گسترش مي‌دهد.وي در پايان تصريح کرد: به رغم تمامي‌سياست‌هاي خصمانه و تجاوزکارانه آمريکا و رژيم اشغالگر قدس مبارزه و مقاومت براي برقراري منطقه‌اي امن، با ثبات و عاري از حضور قدرت‌هاي بيگانه و متجاوز ادامه خواهد يافت و آمريکا بايد هر چه سريع‌تر با درک واقعيات اين منطقه حساس از جهان از ادامه اين گونه کينه‌توزي‌هاي بي‌حاصل دست بردارد.