حجت‌اله صيدي با اشاره به نرخ سود سپرده ها تاکید کردند؛
گروه بانک و بیمه: حجت‌اله صيدي مديرعامل بانک صادرات ايران با بيان اينکه رقابت ناسالم و بي‌توجهي بعضي موسسات پولي و بانک‌ها در رعايت نرخ سود سپرده‌ها، موجب افزايش برخي انتظارات غيرقانوني شده، تاکيد کرد: ما به بخشنامه‌هاي بانک مرکزي پايبنديم و زير بار نرخ سود غيرقانوني نخواهيم رفت.

به گزارش روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي در جمع کارکنان بانک در زنجان گفت: مسئله نرخ غيرقانوني سود، سلاحي است که متاسفانه برخي براي وادار کردن بانک صادرات ايران به انجام خطا مورد استفاده قرار مي‌دهند که اين بانک در راستاي رعايت مقررات، در مقابل آن ايستادگي خواهد کرد و البته رعايت همين موضوع، رمز بهبود منابع و سلامت اعتباري بانک نيز بوده است.

صيدي با تاکيد بر اينکه همه ما مسئوليم و هنر ما اين است که به نحو درست منابع جذب کنيم، گفت: تلاش داريم با کيفيت بهتر خدمات، سرعت بيشتر و حرفه‌اي عمل کردن در ارائه راه حل براي دغدغه‌هاي مالي مشتري، بانک مطلوب براي مردم کشور باشيم. مديرعامل بانک صادرات ايران همچنين از آماده شدن اپليکيشن «صاپ» خبر داد و افزود: اين اپليکيشن بر اساس آخرين دستاوردهاي بانکداري الکترونيک تهيه و ارائه شده که خدمات نوين و متنوعي را به مشتريان نظام بانکي عرضه خواهد کرد.

وي ضمن اشاره به اين نکته که بانک صادرات ايران در جهت حمايت از صنايع مختلف کشور خود را مسئول مي‌داند و اين روند با جديت در تسريع اعطاي تسهيلات دنبال مي‌شود، گفت: با بازنگري در فرآيندها و ساز وکارها از ابتداي سال جاري براي رسيدگي به پرونده‌هاي اعتباري در مدت زمان کمتر از يک هفته، توجه ويژه‌اي صورت گرفته و بانک صادرات ايران در کمترين زمان به تمامي‌تقاضاي‌هاي ارسال شده پاسخ مناسب داده است. مديرعامل بانک صادرات ايران گفت: اين بانک همچنان يکي از بانک‌هاي اثرگذار در نظام بانکي کشور است و نقش مهمي‌دارد. هر جا مشکل پولي و بانکي و اعتباري پيش آمده به داد نظام بانکي رسيده و اکنون ٢٠٠ هزار ميليارد تومان دارايي دارد و بر همين اساس در تحليل‌هاي موجود، همچنان به عنوان يک بانک امن و قابل اطمينان براي سرمايه‌گذاري مطرح است و اين دستاورد نتيجه زحمات سرمايه‌هاي انساني توانمند با ذهن‌ها و اراده‌هاي بزرگ است.

صيدي با يادآوري اين نکته که دنيا رقابتي است و انحصار در حال از بين رفتن است، گفت: نظام ليبرال دموکراسي اوايل قرن بيستم تعديل شده و در نهايت تلفيقي از نظام‌هاي اقتصادي دنيا به عنوان گزينه‌ مطلوب‌تر براي فعاليت عموم مردم جهان مورد توجه قرار گرفته و در قرن بيست و يکم هيچ‌کس در فضاي انحصار کار نمي‌کند از اين رو عرصه رقابت بانکداري بايد به عنوان يک مزيت ديده شود و در اين راه بايد به ابزارهاي رقابت مجهز شد.

برگزاري دوره آموزشي مديريت ريسک

براي مديران بيمه سرمد در کيش

دوره آموزشي «آشنايي با مديريت ريسک و الزامات سيستمي‌آن» براي مديران ستادي بيمه سرمد در جزيره کيش برگزار شد.به گزارش روابط عمومي‌بيمه سرمد، اين دوره آموزشي که با حضور دکتر مجتبي کاتب رييس هيات مديره، معاونين و مديران اين شرکت برگزار شد، عناويني همچون تعريف و تشريح مفهوم ريسک و مديريت آن، مرور تاريخچه مديريت ريسک، تبيين ديدگاه‌ها و نگرش‌هاي مختلف در اين حوزه، تشريح تفاوت‌هاي مديريت ريسک در کشورهاي مختلف، تبيين مثالهايي از ريسک و مديريت آن در کسب و کارهاي مختلف و انواع ريسک‌هاي سازماني، تبيين جايگاه مديريت ريسک در فعاليت‌هاي سازمان، تبيين فوايد مديريت ريسک در مقابل ضرر و زيان‌هاي ناشي از فقدان مديريت، تعريف سيستم و ويژگي‌هاي مهم و کليدي يک سيستم، طراحي و استقرار فرآيند مديريت ريسک و تشريح عوامل موثر بر اثربخشي و کارايي سيستم مديريت ريسک، براي مديران ارشد تشريح شد.

امضاي تفاهمنامه بيمه البرز و هلال احمر

با حضور مديرعامل بيمه البرز و رييس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي‌ايران،‌ تفاهم‌نامه تجهيز يكصد كلاس درس مدارس استان سيستان و بلوچستان به سيستم گرمايشي ايمن از محل بودجه تهيه هداياي نوروزي و انتشار سررسيد شركت بيمه البرز ،امضا شد. مديرعامل بيمه البرز در آيين امضاي اين تفاهم نامه اظهار داشت: شركت بيمه البرز در راستاي ايفاي نقش مسووليت اجتماعي خود طي سال‌هاي گذشته با همكاري و هماهنگي موسسات خدمات اجتماعي و امدادرسان همچون هلال احمر و سازمان بهزيستي به استان‌هاي محروم و افراد نيازمند خدمت‌رساني كرده است كه سال جاري با توجه به حادثه تلخ آتش سوزي در يكي از مدارس استان سيستان و بلوچستان كه به دليل نا ايمن بودن سيستم گرمايشي متاسفانه منجر به فوت چند تن از دانش‌ آموزان شد، شركت بيمه البرز اقدام به تجهيز يكصد كلاس درس اين استان به سيستم گرمايشي ايمن كرد.سيد رسول تاجدار، ‌افزود: اين اقدام با همكاري سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر انجام خواهد شد و شركت بيمه البرز بودجه انتشار سررسيد و تهيه اقلام و هداياي نوروزي خود را به تجهيز ۴۰ مدرسه و يكصد كلاس درس به سيستم گرمايشي ايمن اختصاص داد.

بيمه سامان حامي‌برگزاري سومين دوره از مسابقات "ژئوپارک تريل رانينگ" جزيره قشم

سومين دوره مسابقات "ژئوپارک تريل رانينگ" جزيره قشم، با مشارکت 650 دونده و با حمايت شرکت بيمه سامان برگزار شد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت بيمه سامان، برگزاري اين مسابقه هيجان انگيز در دو مسير 30 و 70 کيلومتري با شعار «يک عمر با کيفيت زندگي کنيم» در بيست و يکمين روز بهمن ماه تجربه شد.مسابقه دو "ژئوپارک تريل رانينگ" در حد فاصل روستاهاي شگفت انگيز جزيره قشم همچون سلخ، گامبرون، گوران، دوربني، دره تنديس‌ها، بام قشم و هفت رنگو با حضور دوندگان ايراني و دوندگاني از کشورهاي فرانسه، ليتواني، ايرلند و آلماني برگزار شد.دوندگان در مسير 70 کيلومتري مي‌توانند دو امتياز شرکت در مسابقات بين المللي دو استقامتي UTMB را کسب کنند.لازم به ذکر است براي اولين بار در اين مسابقات از سيستم ثبت زمان براي هر دونده در طول مسير استفاده شد.شرکت بيمه سامان با هدف ترغيب جوانان به ورزش و داشتن زندگي با کيفيت همراه با سلامتي، حامي‌ويژه اين دوره از مسابقات بود.

دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در بازديد از شعب و دواير ستاد استان اصفهان از رشد ۴۰ درصدي منابع قرض الحسنه و پرداخت بيش از يک ميليون ۱۶ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه طي ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، دکتر مرتضي اکبري به منظور ارزيابي عملکرد مديريت شعب استان اصفهان در تحقق برنامه‌هاي تدوين شده و اعلام راهبردهاي مناسب براي رسيدن به اهداف ترسيمي‌در فرصت باقي مانده از سال به اين استان سفر كرد.مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران در بازديد از شعب استان اصفهان با اشاره به رشد ۴۰ درصدي منابع جذب شده در سال جاري، بيان داشت: با توجه به شرايط اقتصادي فعلي، اين بانک توانسته است به همت کارکنان جوان خود نسبت به پايان سال گذشته، ۴۰ درصد رشد منابع داشته باشد.

وي افزود: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهرايران گام‌هاي موثر و شايسته‌اي را در مسير پيشرفت و ارائه خدمات مطلوب به هموطنان برداشته است و همکاران ما بايد تلاش کنند تا اين تعالي و رشد ادامه دار باشد.

دکتر اکبري تصريح کرد: اين بانک در طول فعاليت خود بيش از ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان واقعي جامعه پرداخت كرده است كه ۷۵۲ هزار فقره آن در سال گذشته و بيش از يك ميليون و ۱۶ هزار فقره آن در سال جاري پرداخت شده است.

تفاهم‌نامه همکاري درخصوص توسعه سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري کشور و افزايش سفر ارزان بين بانک گردشگري و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با حضور علي‌اصغر مونسان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و مرتضي خامي‌مديرعامل بانک گردشگري به امضا رسيد.به گزارش روابط عمومي‌بانک گردشگري در اين مراسم که در جريان برگزاري دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري و صنايع وابسته برگزار شد، توسعه صنعت گردشگري در جهت پبشبرد سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و تخصيص اعتبار سفر با اولويت سفرهاي داخلي توسط بانک گردشگري به مسافران و تأمين کنندگان سفر مورد توافق طرفين قرار گرفت.

همچنين براساس اين تفاهم‌نامه مقرر شد؛ استفاده از خدمات و مراکز گردشگري و تفريحي براي اقشار کم‌درآمد با اولويت سفرهاي داخلي و در قالب مفاد تفاهم نامه مشخص و اعلام شود.

اين گزارش حاکي است؛ بانک گردشگري متهعد است در چارچوب اين تفاهم‌نامه، مصوبات هيئت مديره و آئين نامه‌هاي داخلي خود نسبت به پرداخت تسهيلات بانکي از محل منابع داخلي تا سقف 8500 ميليارد ريال براي مسافران و تأمين‌کنندگان خدمات، مراکز تفريحي با اولويت آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي معتبر داراي مجوز از سازمان بر اساس ضوابط و مقررات اعتباري اقدام نمايد.

لازم به ذکر است؛ بانک گردشگري به عنوان تنها بانک ايراني عضو سازمان جهاني گردشگري unwto حامي‌صنعت گردشگري کشور است و تاکنون اقدامات بسياري را در راستاي توسعه صنعت گردشگري و توسعه زيرساخت‌هاي آن انجام داده است که امضاي تفاهم‌نامه مذکور نيز يکي از اين موارد به شمار مي‌رود.

در جريان اجراي مرحله ديگري از طرح چاووش در سال جاري که طي آن امکان بخشودگي تمام جرايم تعلق گرفته به مشتريان بانک مسکن بابت ديرکرد در بازپرداخت اقساط تا 30 بهمن ماه فراهم شد، بسياري از تسهيلات گيرندگان از مزاياي آن استفاده کردند.به گزارش بانک مسکن،در عين حال بانک مسکن علاوه بر طرح‌هاي مقطعي که براي تسهيل بازپرداخت اقساط معوق مشتريان خود اجرا مي‌کند، يک طرح دائمي‌نيز در اين راستا طراحي کرده که از ابتداي سال 81 به صورت پيوسته اجرا مي‌شود. اين طرح به «تسهيلات جايزه خوش حسابي» شهرت دارد. در قالب اين طرح جايزه خوش حسابي يا تخفيف سود، بصورت کاهش مبلغ اقساط و يا کاهش تعداد اقساط ناشي از پرداخت زودتر از موعد اقساط به تسهيلات گيرنده تعلق مي‌گيرد. به اين ترتيب اگر تسهيلات گيرندگان بانک مسکن دست‌کم 7 قسط و يا تعداد بيشتر از اين را زودتر از سررسيدهاي مقرر واريز کنند، در صورت عدم تمايل به استفاده از جايزه خوش حسابي، مشمول تخفيف سود در قالب کاهش مبلغ اقساط يا کاهش تعداد اقساط باقي مانده خواهند شد.

جواد عطاران معاون برنامه ريزي و فناوري اطلاعات بانک شهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي تحقق شعار " نوآوري در خدمت" از رونمايي دو نرم افزار جديد"پاکت" و "داک"، همزمان با دهمين سالگرد تاسيس اين بانک خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، جواد عطاران در مراسم رونمايي از دستاوردهاي جديد بانک شهر در حوزه بانکداري الکترونيک گفت: به منظور تسهيل در ارائه خدمات بانکي، سعي شده تا همواره به روزترين و جديدترين نرم افزارها و سخت افزارهاي بانکي در دسترس مشتريان قرار گيرد.

وي افزود: در همين رابطه طي سالجاري علاوه بر طراحي نرم افزارهاي کاربردي، بهينه سازي نرم افزار همراه بانک شهر آغاز شد تا علاوه بر ارائه سرويس‌هاي موجود، خدمات جديدي نيز در زمينه موبايل بانک به مشتريان ارائه شود.

وي گفت: نرم افزارهاي جديد بانک شهر با عناوين " پاکت " و " داک " با سرويس‌هاي متنوع و در راستاي تسهيل در روند فعاليت بانکي به مشتريان ارايه شده است.

بانک سينا در راستاي کمک به ايجاد جريان نقدينگي و تزريق منابع به واحدهاي توليدي، 272 واحد از املاک خود را در سال 97 به فروش رسانده است.

به گزارش روابط عمومي‌بانک سينا، اين بانک به منظور چابک سازي ساختارهاي مالي تا پايان آذر ماه سال 97 تعداد 272 واحد از املاک بانک را جمعا به ارزش بيش از 920 ميليارد ريال به فروش رسانده است و اين روند کماکان ادامه دارد.

طبق اين گزارش، از جمله اولويت‌هاي بانک سينا در سال‌هاي اخير، حمايت از طرح‌هاي اشتغالزا و مولد به ويژه در مناطق روستايي بوده که تبديل دارايي‌ها و سرمايه گذاري‌هاي راکد به مولد و فروش املاک خود در همين راستا صورت مي‌گيرد.

تسهيل در فرايند واگذاري املاک به صورت نقد و اقساط، تفويض اختيار به مناطق جهت تعيين تکليف املاک و سياست گذاري‌هايي از اين دست را مي‌توان نام برد که حاکي از اهميت تعيين تکليف املاک در بانک سينا است.