مديرعامل بانک مهر اقتصاد؛
گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک در نشست هم انديشي مديران دواير طرح و توسعه در مشهد، سرمايه انساني را شالوده اصلي پيشبرد برنامه‌ها دانست.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، سيد ضياء ايماني مدير عامل بانک در اين مراسم، شرايط امن حال حاضر کشور را مديون خون پاک شهداي انقلاب و جنگ تحميلي دانست و ابراز داشت: همه بايد تلاش کنيم تا با حمايت از توليدکنندگان و صنعتگران به سهم خود در تحقق اهداف کلان اقتصادي نظام و پياده سازي اقتصاد مقاومتي سهيم باشيم.

وي با اشاره به دشواري کار و فعاليت حرفه‌اي در بانک مهر اقتصاد در مقايسه با ساير بانکها، افزود: بانک مهر اقتصاد علي رغم محدوديت در استفاده از برخي امکانات و سرويس‌هاي بانکي، توانسته است با جلب اطمينان و اعتماد عمومي، ضريب نفوذ بالايي در بازار پولي و مالي کشور داشته باشد و با برخورداري از مشتريان چندين ميليوني در رقابتي تنگاتنگ، ضمن رعايت قوانين و مقررات ابلاغي از سوي بانک مرکزي، سهم قابل توجهي از بازار را به خود اختصاص دهد. ايماني در بخش ديگري از سخنان خود نيروي انساني را شالوده اصلي پيشبرد برنامه‌ها دانست و تاکيد کرد: چنانچه در حوزه سرمايه انساني خوب عمل کنيم همه چالش‌ها و مشکلاتي که پيش روي بانک قرار دارد جبران مي‌شود و اين را همه در عمل ديده ايم .

وي ابراز داشت: بايد برخي استان‌ها که از ظرفيتها و قابليتهاي مناسبي در حوزه تجهيز و تخصيص برخوردارند اما به لحاظ عملکردي جايگاه قابل قبولي ندارند را کمک کنيم تا در سال آتي تمامي‌استان‌ها سود ده باشند لذا بايد بهره وري را در اولويت برنامه ريزي و بودجه ريزي قرار دهيم. ايماني با اشاره به وضعيت نقدينگي در بانک گفت: وضعيت ما در بانک مهر اقتصاد متاثر از برخي عوامل برون سازماني است لذا بايد نقدينگي را مديريت کنيم تا در مواقع لزوم و شرايط دشوار کمترين آسيبي متوجه بانک نگردد.

در ادامه، جعفر صفائي مزيد– معاون طرح و توسعه بانک - نيز در اين همايش با بيان اينکه طرح و توسعه به عنوان مغز متفکر بانک بايد به آينده بينديشد، گفت: جامعه هدف بانک مهر اقتصاد از ابتداي تاسيس، جامعه بسيار بزرگي بوده و ويژگيهايي همچون مدل کسب و کار پردامنه، حجم و شکل خدمات و چابکي آن با همه بانکها متفاوت و يک تمايز و شاخصه مهم به شمار مي‌رود که اين مولفه‌ها باعث شده که به يک سازمان ويژه تبديل شويم.

معاون طرح و توسعه، بانک مهر اقتصاد را دارنده قابليتهاي مناسبي براي اجراي استراتژي تمايز دانست و عنوان کرد: بايد تلاش کنيم تا تراز حرفه‌اي گري در برخي شعب بانک افزايش يابد و با اجراي برنامه‌هاي مدون اهداف مورد نظر را محقق نماييم. معاون طرح و توسعه بانک اضافه کرد: در شرايط کنوني بانک مهر اقتصاد به عنوان يک بنگاه اقتصادي ارزشي، وظيفه دارد با اقدام مناسب، نقدينگي را به سمت توليد هدايت کند. صفايي تصريح کرد: لازم است چالش‌هاي پيش رو شناسايي و براي رفع آنها راهکارهاي عملي اتخاذ شود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در اين زمينه بهره وري عملياتي بانک مطلوب بوده است.

حضور شرکت بيمه سامان

در جشنواره وب و موبايل ايران

شرکت بيمه سامان در يازدهمين جشنواره وب و موبايل ايران حضوري فعال دارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه سامان، اين شرکت با ارائه خدمات بيمه نامه‌هاي موبايل در مرکز نمايشگاهي جشنواره وب و موبايل ايران، پاسخگوي حاضران و شرکت کنندگان است. سورنا ستاري معاون علمي‌و فناوري رئيس جمهور در مراسم اختتاميه جشنواره که برگزار شد با بيان اينکه دانشگاه‌ها بايد درصد قابل توجهي از درآمد خود را از محل فروش تکنولوژي دريافت کنند، گفت: سرمايه گذاران هم بايد روش‌هاي استفاده از ظرفيت استارتاپ‌ها را فرا بگيرند. برگزيدگان اين جشنواره در سالن خليج فارس پژوهشگاه نيرو معرفي مي‌شوند. جشنواره وب و موبايل ايران با ده‌ها هزار شرکت‌کننده، به عنوان بزرگ‌ترين عرصه رقابت ميان وب سايت‌ها و نرم‌افزارهاي موبايل در گروه‌هاي مختلف شناخته مي‌شود و از ابتداي زمان تاسيس توانسته است نقش مهمي‌در رشد کيفيت و جايگاه حوزه وب و موبايل ايران داشته باشد.

گام بيمه معلم در تعهدات

بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري

بيمه معلم اندوخته و سود مشارکت در منافع ده ساله کارکنان شرکت کشتيراني والفجر (زير مجموعه کشتيراني جمهوري اسلامي‌ايران) را پرداخت کرد. سعيد گيوه چي، مدير بيمه‌هاي زندگي بيمه معلم اعلام کرد: تعداد ۲۳۸ نفر از کارکنان شرکت کشتيراني والفجر در سال ۸۷ تحت پوشش بيمه عمر و سرمايه گذاري ده ساله و پنج ساله بيمه معلم قرار گرفتند. وي افزود: در بهمن ماه ۱۳۹۷ سررسيد اين بيمه نامه‌ها به اتمام رسيد، بر اين اساس بيمه معلم در اقدامي‌عملياتي و در انجام تعهدات و رضايتمندي مشتريان، اندوخته بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري کارکنان شرکت والفجر را طي مراسمي‌به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي‌به آنها اعطا کرد. گيوه چي در ادامه تشريح کرد: شرکت بيمه معلم با هدف رضايتمندي مشتريان خود و ضمن عمل به مفاد قرارداد، 25 درصد بيشتر از تضمين قرارداد، سود مشارکت در منافع و اندوخته را به بيمه گذاران پرداخت کرد. سعيد گيوه چي مدير توانمند و شايسته بيمه معلم با اشاره به شعار بيمه معلم مبني بر قول کمتر، عمل بيشتر تاکيد کرد: بي ترديد بقا و دوام هر شرکت بيمه‌اي وابسته به مشتريان وفادار آن است، به اين منظور بيمه معلم پس از ده سال همراهي با شرکت والفجر، تعهدات خود را ايفا کرد تا موجب تداوم اين ارتباط شود.

همکاري بيمه حکمت سمنان

با کانون بازنشستگان سپاه

در راستاي معرفي خدمات بيمه‌اي بيمه حکمت به نيروهاي مسلح و فراهم نمودن شرايط مطلوب و مورد رضايت براي پرداخت حق بيمه، شعبه سمنان همکاري خود را با کانون بازنشستگان سپاه اين استان آغاز کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت، بر اين اساس شعبه بيمه حکمت سمنان با حضور خود در مراسم انس و مودت کانون بازنشستگان سپاه نسبت به معرفي محصولات بيمه‌اي به بازنشستگان و شاغلين سپاه اقدام نمود. گفتني است، فرماندهي سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان طي سخناني ضمن ابراز خرسندي از فعاليت شعبه بيمه حکمت در اين استان، از همکاري في مابين در ارائه خدمات بيمه‌اي به پاسداران سخن گفت و در انتهاي مراسم از کارکنان شعبه تجليل بعمل آمد.

مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در بازديد از شعب و دواير ستاد استان اصفهان از رشد ۴۰ درصدي منابع قرض الحسنه و پرداخت بيش از يک ميليون ۱۶ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه طي ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، دکتر مرتضي اکبري به منظور ارزيابي عملکرد مديريت شعب استان اصفهان در تحقق برنامه‌هاي تدوين شده و اعلام راهبردهاي مناسب براي رسيدن به اهداف ترسيمي‌در فرصت باقي مانده از سال به اين استان سفر كرد. بررسي عملکرد شعب و دواير ستادي استان اصفهان، ارزيابي شاخص‌هاي مديريت منابع و مصارف، بررسي وضعيت مطالبات و نحوه پيگيري شعب در وصول معوقات، مطالعه در خصوص پتانسيل‌هاي موجود و عملکرد اين مديريت در جذب منابع پايدار از اهداف اين بازديد‌ها بود.

مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران در بازديد از شعب استان اصفهان با اشاره به رشد ۴۰ درصدي منابع جذب شده در سال جاري، بيان داشت: با توجه به شرايط اقتصادي فعلي، اين بانک توانسته است به همت کارکنان جوان خود نسبت به پايان سال گذشته، ۴۰ درصد رشد منابع داشته باشد. دکتر اکبري تصريح کرد: اين بانک در طول فعاليت خود بيش از ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان واقعي جامعه پرداخت كرده است كه ۷۵۲ هزار فقره آن در سال گذشته و بيش از يك ميليون و ۱۶ هزار فقره آن در سال جاري پرداخت شده است.

مهدي جهانگيري رئيس گروه مالي گردشگري با حضور در دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري به بازديد از غرفه‌هاي اين نمايشگاه پرداخت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، جهانگيري در ادامه با حضور در غرفه گروه مالي گردشگري، با فعالان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگري به گفتگو نشست و بر حمايت بانک گردشگري از صاحبان مشاغل خرد و کلان اين حوزه در زمينه توسعه سرمايه‌گذاري همسو با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و ارزان‌‌سازي خدمات سفر براي استفاده عموم هموطنان تاکيد کرد. شايان ذکر است؛ گروه مالي با مشارکت و اجراي بسياري از پروژ‌ه‌هاي مهم گردشگري همچون سرزمين ايرانيان، ميکا‌مال کيش، سيتي‌سنتر اصفهان، هتل‌هاي فرودگاهي و ديگر پروژ‌هاي کلان کوشيده است؛ قدم‌هاي موثري در اين حوزه پيشران بردارد. همچنين در اين نمايشگاه از محصول جديد بانک گردشگري در حوزه سفر با عنوان گردش کارت اعتباري رونمايي شد. گردش‌کارت اعتباري(خريد اقساطي خدمات سفر) باهدف تسهيل سفر براي هموطنان و با اولويت سفرهاي داخلي گروهي به عموم هموطنان معرفي شد. بر اساس اين گزارش گردش‌کارت اعتباري يک کارت اعتباري ويژه خريد خدمات سفر است که دارنده آن مي‌تواند به پشتوانه آن از مراکز تامين‌کننده خدمات سفر معتبر، همچون آژانس‌هاو دفاتر خدمات مسافرتي، هتل‌ها، مراکز اقامتي تفريحي و گردشگري که با بانک قرارداد همکاري دارند؛ خدمات سفر را خريداري و اعتبار مصرف ‌شده را در مدت‌زمان معين و در قالب اقساط به بانک پرداخت نمايند. لازم به ذکر است؛ از طريق اين کارت مشتريان همچنين مي‌توانند بليت هواپيما، هتل، بسته‌هاي سفر و خدمات تفريحي گردشگري مورد نظر خود را خريداري نمايند.

مراسم هفتمين جشنواره ورزشي پاسارگاديان در تاريخ 25 بهمن، در محل مجموعه فرهنگي-ورزشي سبز و با حضور جمعي از مديران و بانکداران بانک‌پاسارگاد برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، اين بانک‌ در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي، افزايش سطح سلامت و نشاط‌آفريني در بين همکاران، اقدام به برگزاري جشنواره‌هاي ورزشي کرده‌است. در هفتمين دوره اين جشنواره که با استقبال بسيار خوبي همراه بود، بيش از 1600 نفر از بانکداران بانک‌پاسارگاد، در دو بخش آقايان و بانوان و در دوازده رشته ورزشي شامل فوتسال، واليبال، طناب‌کشي، دارت، داژبال، فوتبال‌دستي، آمادگي‌‌جسماني، دو و ميداني، پينگ‌پنگ، بدمينتون، شنا و شطرنج به رقابت با يکديگر پرداختند. گفتني است با توجه به ماهيت شغل بانکداري، حجم فعاليت‌ها و ساعات کاري طولاني، توجه به توازن کار و زندگي و همچنين افزايش سطح سلامت و نشاط همکاران از رسالت‌هاي اجتماعي بانک‌هاست. برگزاري جشنواره‌هاي ورزشي يکي از پروژه‌هاي تعريف‌شده‌ي بانک‌پاسارگاد در اين راستا است.

«جشنواره بهارانه» بانک آينده آغاز شد. هم‌وطنان عزيزي که از تاريخ 15 بهمن‌ماه سال‌جاري تا پايان روز 15 فروردين ماه سال 1398، نسبت به افتتاح حساب جديد در قالب هر يک از انواع سپرده‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت در يکي از شعب بانک آينده اقدام کرده و يا اقدام نمايند، مي‌توانند؛ به پشتوانه سپرده خود و توثيق اصل سپرده، از امتيازات مختلف، من‌جمله، اخذ تسهيلات ارزان با شرايط آسان، در قالب شرايط «جشنواره بهارانه»، بهره‌مند شوند.

بر اساس امتياز ويژه «جشنواره بهارانه»، نرخ سود علي الحساب براي حداکثر تسهيلات تا ميزان 70 (هفتاد) درصد مبلغ سپرده، 16 (شانزده) درصد، براي حداکثر تسهيلات تا ميزان50 (پنجاه) درصد مبلغ سپرده، 14 (چهارده) درصد و براي حداکثر تسهيلات تا ميزان 25 (بيست و پنج) درصد مبلغ سپرده، 8 (هشت) درصد، اعلام شده است.

حداکثر تعداد اقساط ماهيانه تسهيلات اعطايي در «جشنواره بهارانه» 12 (دوازده) ماه است و نرخ سود سپرده مطابق با نرخ مقرر در نظام بانکي است

باشگاه مشتريان بانک ايران زمين، در يازدهمين جشنواره وب و موبايل ايران به عنوان برترين وب سايت از نگاه مردمي‌معرفي شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، باشگاه مشتريان بانک ايران زمين که در حال حاضر صد هزار عضو فعال دارد توانست در بخش بانک و بيمه يازدهمين جشنواره وب و موبايل با راي مردم رتبه برترين وب سايت را به خود اختصاص دهد. در اين بخش بانک پاسارگاد توانست رتبه برتر را از نگاه داوران به دست آورد. جشنواره وب و موبايل ايران با ده‌ها هزار شرکت‌کننده، به عنوان بزرگ‌ترين عرصه رقابت ميان وبسايت‌ها و نرم‌افزارهاي موبايل در گروه‌هاي مختلف شناخته مي‌شود. اين جشنواره هرساله درگروه‌هاي مختلف، يک وبسايت و يک نرم‌افزار موبايل را با راي داوران به عنوان برگزيده معرفي مي‌کند و به آن تنديس برترين وبسايت يا برترين نرم‌افزار موبايل ايران را به عنوان بزرگ‌ترين افتخار در حوزه وب و موبايل ايران اهدا مي‌کند.