ورود مجلس به پروازهاي چارتري

رئيس کميسيون عمران مجلس با تاکيد بر اين‌که فعاليت چارتري‌ها در مسيرهاي پرتردد قابل قبول نيست، گفت: فعاليت چارتري‌ها در مسيرهاي پرتردد قابل قبول نيست، متأسفانه امروز قيمت نهايي بليت پروازها توسط چارترکنندگان تعيين مي‌شود.به گزارش تسنيم، محمدرضا رضايي کوچي با بيان اين‌که متاسفانه امروز قيمت نهايي بليت پروازها توسط چارترکنندگان تعيين مي‌شود، اظهار کرد: اين مسئله بارها در پروازها در خطوط پرتردد رخ داد که به طور مثال ميزان صندلي‌هاي خالي در يک پرواز هوايي يکصد صندلي بود و متقاضيان اين پرواز مثلا 200 نفر بودند، حال با اين شرايط چه معنايي دارد که پرواز در قالب چارتري صورت گيرد.


پاسخگويي هفتگي به متقاضيان مسکن مهر

مديرعامل شرکت عمران پرديس در ملاقات مردمي‌دستور حل مشکل بيش از ۱۰۰ نفر از متقاضيان مسکن مهر را ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت، در اين ديدار بيش از 100 نفر از متقاضيان مشکلات خود را بيان کردند که سيد مهدي هدايت مديرعامل شرکت عمران پرديس دستور حل مشکلات آنها را به مديران مجموعه ابلاغ کرد. در حاشيه اين ملاقات جمعي از خانواده شهدا و جانبازان شهرهاي تهران وپرديس به‌مناسبت چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي‌و پاسداشت خدمات مديران خدوم نظام با تهيه و امضاي لوح سپاس از زحمات و تلاش‌هاي علي‌اصغر جاودان‌فر مدير اجرايي مسکن مهر قدرداني کردند.


صنعت ساختمان وابستگي به خارج ندارد

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه در بخش مسکن و صنعت ساختمان وابستگي به خارج از کشور وجود ندارد، گفت: دلايل عقب ماندگي‌هاي کشورمان در حوزه ساختمان نبود نظام حرفه‌اي است و هنوز بخش عمده‌اي از ساخت و سازها توسط بخش خصوصي غيرحرفه‌اي انجام مي‌شود.

حبيب ا... طاهرخاني در گفت‌وگو با ايلنا افزود: در مسير تشکيل نسل دوم شهرهاي جديد، شهرها در چارچوب‌هاي شهر هوشمند سازگار با محيط ، حمل و نقل ايمن ، سريع و ارزان به بستري جذاب و پويا براي توسعه شهري پايدار و تعادل بخشي به سرزمين و تحقق اهداف کلان آمايشي کشور تبديل شوند.

برنامه تازه دولت براي بازار مسکن

اين بار عرضه تقويت مي‌شود

معاون برنامه‌ريزي و منابع مالي وزارت راه و شهرسازي در گفت وگو با پژوهشگر ايرنا درباره تامين منابع مالي دو طرح جديد دولت براي ساماندهي بازار مسکن، گفت: دو طرح پيشنهادي وزير راه و شهرسازي براي ايجاد آرامش در بازار مسکن در بخش تقويت عرضه است. ساخت 400 هزارواحد مسکوني و کارت اعتباري مصالح ساختماني دو طرحي است که مراحل اجرايي آن از آغاز شده است.اميني با اشاره به جزييات طرح کارت اعتباري مصالح ساختماني و اثرگذاري آن در بازار مسکن اظهار داشت: هدف از اجراي اين طرح اتصال بازار مسکن به کارگاه‌ها و کارخانه‌هاي توليد مصالح ساختماني است در اين صورت عرضه مصالح به انبوه سازان ارزان تر انجام مي‌شود که اين کاهش قيمت منجر به کاهش هزينه‌هاي تمام شده براي توليد مسکن مي‌شود.معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: طبق برآورد‌هاي انجام شده اين پروسه مي‌تواند تا 30 درصد از قيمت‌هاي تمام شده توليد مسکن را کاهش دهد.

ابلاغ ۴۰ ميليارد تومان اعتبار بازآفريني

به استان همدان

مديرکل راه و شهرسازي استان همدان با بيان اينکه ۹۵ محله هدف بازآفريني در استان همدان مصوب شده است، گفت: حدود ۴۰ ميليارد تومان اعتبار بازآفريني شهري به عنوان اهرم تشويقي شهرداري و دستگاه‌هاي اجرايي به استان همدان ابلاغ شده است .به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه و شهرسازي استان همدان, مديراين اداره کل با بيان اينکه ۹۵ محله هدف بازآفريني در استان همدان مصوب شده است، گفت: حدود ۴۰ ميليارد تومان اعتبار بازآفريني شهري به عنوان اهرم تشويقي شهرداري و دستگاههاي اجرايي به استان همدان ابلاغ شده است .حسن رباني ارشد در ستاد بازآفريني شهري پايدار استان همدان، اظهار کرد: استان همدان در محلات فرسوده ۳۰۰۰ مسکن سهميه دارد که تا کنون ۱۲۰۰ پروانه ساخت توسط شهرداري‌ها صادر شده است.

غول ايرباس ديگر توليد نمي‌شود؟

شرکت هواپيماسازي ايرباس به تازگي اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۱ ميلادي توليد هواپيماي پهن پيکر A380 را متوقف خواهد کرد.به گزارش ايسنا، ايرباس A380 که از زمان ساخت و عرضه نهايي آن ۱۴ سال مي‌گذرد، حالا به نظر مي‌رسد که به پايان عمر خود نزديک شده است چراکه شرکت سازنده آن، ايرباس، به تازگي اعلام کرده است که تحت تأثير تقاضاي پايين ايرلاين‌هاي مختلف در جهان، توليد اين جت غول پيکر و پهن پيکر تا سال ۲۰۲۱ ميلادي متوقف خواهد شد.اين هواپيما که در اصل به منظور رقابت با بوئينگ ۷۴۷ ساخته و طراحي شده بود، توسط ايرلاين‌هاي اندکي همچون هواپيمايي امارات مورد استقبال فراواني قرار گرفته بود که حالا به نظر مي‌رسد اين ايرلاين‌ها نيز تصميم گرفته‌اند ميزان سفارش خود را از اين مدل پهن پيکر کاهش دهند و از ۱۶۲ فروند آن را به ۱۲۳ فروند تقليل داده‌اند.

وزير راه و شهرسازي چشم انداز فرودگاه امام (ره)را تشریح کرد؛

گروه راه و مسکن: وزير راه و شهرسازي در حاشيه افتتاح آشيانه شماره ۲ هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران در جمع خبرنگاران، با ابراز تسليت نسبت به شهادت تعدادي از پاسداران در حادثه تروريستي اخير سيستان و بلوچستان گفت: امروز شاهد بهره‌برداري از اولين آشيانه هما در فرودگاه امام خميني(ره) هستيم؛ به نحوي که هدفگذاري ما براي فرودگاه امام خميني(ره)، دستيابي به ظرفيت ۲۰ ميليون مسافر در سال است و هما عليرغم مشکلات مالي، اين آشيانه را احداث و تجهيز کرده است.

به گزارش تجارت به نقل از مهر، محمد اسلامي‌افزود: امروز شاهد تست سرد ترمينال «سلام» در فرودگاه امام خميني(ره)، با ظرفيت ۵ ميليون مسافر در سال هستيم که در بهار ۹۸ آماده خواهد شد. اين در حالي است که در حال حاضر، به طور شبانه روزي ساخت و ساز در اين زمينه برقرار است و اولويت ما اين است که هيچ کاري براي افتتاح باقي نماند؛ چراکه اگر مي‌خواستيم در دهه فجر، ترمينال سلام را افتتاح کنيم، امکان آن وجود داشت؛ اما همزمان با حضور مردم، شاهد عمليات عمراني بوديم که نمي‌خواستيم اين اتفاق رخ بدهد.

وزير راه و شهرسازي يادآور شد: با اين حال بخشي از نيروهاي انساني در ترمينال سلام مستقر شدند و تجهيزات نيز در حال نصب است؛ البته براي عيد ۹۸ اين ترمينال آماده نيست و اواسط بهار سال آينده به بهره برداري مي‌رسد.

اسلامي‌خاطرنشان کرد: ايران اير زيان‌ده نيست؛ بلکه زيان انباشته دارد که متأثر از خدماتي است که بعد از سالها، از سوي حسابرس شرکت، استخراج شده است. اين شرکت همزمان، به دولت بدهي داشته و مطالباتي هم دارد که به دنبال تهاتر اين دو با هم هستيم. به هر حال، هما جزو افتخارات کشور است؛ اما ايران اير راهي جز اصلاحات ساختاري و حقوقي ندارد و در غير اين صورت نمي‌تواند با رقباي بين المللي رقابت کند؛ از اين رو ناوگان اين سازمان، نوسازي و تجهيز خواهد شد.

وي درخصوص برنامه وزارت راه و شهرسازي در سفرهاي نوروزي گفت: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، آماده سازي و تعمير جاده‌ها را در دست اقدام دارد. همچنين شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل نيز تا قبل از سال ۹۸ نيز، ۵۰۰ کيلومتر بزرگراه را که شامل افزوده شدن باند دوم به برخي جاده‌هاي اصلي است، تکميل خواهد کرد. در عين حال، برخي بزرگراه‌ها تکميل شده و منتظر نصب تجهيزات و علائم ايمني هستيم. همچنين ناوگان ريلي براي سفرهاي نوروزي تجهيز شده و ناوگان جاده‌اي نيز با نظارت سازمان راهداري، استانداردها را بر روي خودروهاي عمومي‌اعمال خواهد کرد.

اسلامي‌گفت: شرکت‌هاي هواپيمايي هم با نظارت سازمان هواپيمايي، در حال آماده سازي مقاصد گردشگري هستند و از مردم مي‌خواهيم در تعطيلات نوروز به چابهار و مقاصد گردشگري جنوبي سفر کنند.

وزير راه و شهرسازي درباره ممنوعيت پرواز چارتري گفت: آنچه اعلام کرديم اين بود که پرواز چارتري براي پروازهاي برنامه‌اي، ممنوع است؛ پس ما نگفتيم پروازهاي چارتري به طور کامل قطع شود؛ بلکه صحبت ما اين بود که پروازهاي چارتري بايد با بسته سفر همراه باشد؛ به نحوي که ايرلايني که چارتر مي‌کند، خودش هم مسافر بياورد؛ نه اينکه ايرلاين‌ها، پروازها را به آژانس‌ها بفروشند تا آنها اقدام به چارتر کردن پرواز‌ها کنند؛ پس اين کار خلاف است.

به گفته اسلامي، سازمان هواپيمايي کشوري دي ماه امسال به همه ايرلاين‌ها اعلام کرد تا يک بهمن فرصت دارند تا پروازهاي چارتري را کاهش دهند. اين سازمان به ۶ شرکت هواپيمايي تذکر کتبي داده است. با اين حال هزينه ايرلاين متأثر از نوسانات ارزي افزايش يافته است؛ به همين دليل قصد داريم براي شرکت‌هاي هواپيمايي، سرمايه در گردش جذب کنيم تا مسائل مالي خود را حل کنند و نخواهند بليت‌ها را به آژانس‌ها به صورت چارتري پيش فروش نمايند.

گروه راه و مسکن: مديرعامل شهر جديد پرند با تاکيد بر اينکه جامانده‌هاي مسکن مهر پرديس استقبال چنداني براي دريافت مسکن مهر در پرند نداشته‌اند، گفت: تا پايان امسال شروع و تکميل ايستگاه مترو پرند-تهران انجام مي‌شود.

محسن وطن‌خواهي در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرين وضعيت مترو پرند - تهران گفت: مترو تهران-پرند بعد از اينکه از ايستگاه شاهد حرکت و به سمت نمايشگاه شهر آفتاب و حدود يک سال پيش به فرودگاه امام خميني رسيد، چون نام پروژه که موافقت‌نامه آن را دولت ابلاغ و شهرداري تهران مجري آن بود پروژه تهران-پرند نام گرفت. وي افزود: بنابراين در سال ۹۰ شرکت عمران شهرهاي جديد ۳۲ ميليارد تومان را براي ابنيه فني مسير مربوط به بخش خود را که از شهر جديد پرند شروع و تا فرودگاه امام خميني مي‌رسيد را احداث کرد، اما در سال ۹۱ براي يکپارچه شدن و امکان‌پذير شدن بهره‌برداري مترو دستگاه اجرايي شهرداري تهران شد و دولت در اعتبارات ساليانه‌اي که هر سال براي اين پروژه مي‌گذارد يک عددي را به عنوان کمک تکميل پروژه اختصاص داد. وطن خواهي ادامه داد: حال که پروژه مترو پرند-تهران تا فرودگاه امام به بهره‌برداري رسيده است بعد از آن پروژه با جديت پيگيري نشد اما به هر حال با پيگيري‌هاي انجام شده از سوي شرکت عمران شهرهاي جديد جلسات مشترکي با مديرعامل مترو تهران برگزار شد و آنها اعلام کردند که اگر شرکت عمران شهرهاي جديد مشارکت کند و سهيم شود و براي تکميل کمک کند مترو تهران و دولت سهمي‌را به اشتراک مي‌گذارند تا کار پروژه مترو به اتمام برسد.

  • اصلاح موافقتنامه دولتي مترو تهران -پرند

مديرعامل شهر جديد پرند ادامه داد: شرکت عمران پرند تعهد کرد که ۱۷۶ ميليارد تومان از منابع داخلي پرداخت کند که در حال حاضر در حال اصلاح موافقتنامه هستيم چون که موافقتنامه دولتي است که ۳۰ ميليارد تومان اول آن را آمادگي پرداخت داريم و با پيمانکار آن که شرکت سپاسد و زير نظر قرارگاه خاتم است تفاهمهاي اوليه با مترو تهران در حال انجام است و اميد است که با شروطي که گذاشته‌ايم فعاليت مترو پرند از ايستگاه پرند آغاز شود.