افشاگری نیویورک تایمز از فرار افسر اطلاعاتی آمریکا به ایران؛

در حالي که هنوز فرار افسر سابق نيروي هوايي آمريکا به ايران تائيد نشده است، يک رسانه آمريکايي عنوان داشت که اين موضوع يک ضربه اطلاعاتي سنگين به ايالات متحده محسوب مي‌شود.

روزنامه نيويورک تايمز به نقل از مقامات سابق ضد اطلاعات آمريکا گزارش داده «مونيکا الفرد ويت» عضو سابق نيروي هوايي ايالات متحده که به ايران گريخته، ضربات شديدي بر عمليات‌هاي جاسوسي کشور خود وارد آورده است.

او همچنين مظنون به لو دادن اسامي‌جاسوس‌هاي دوجانبه بخش ضداطلاعات ارتش آمريکا است و ايران برخي از اين جاسوس‌ها را شناسايي کرده است.

وزارت دادگستري آمريکا به تازگي عليه مونيکا ويت که در بخش ضد اطلاعات نيروي هوايي ايالات متحده به پرونده‌هاي بسيار محرمانه‌اي دسترسي داشته، اعلام جرم کرده است. اين وزارتخانه مي‌گويد، خانم وايت در فوريه سال ۲۰۱۲ براي شرکت در کنفرانس «هاليووديسم» به ايران سفر کرد، امري که ظاهرا راه را براي فعاليت‌هاي جاسوسي وي گشوده است. وي در نهايت تابستان سال ۲۰۱۳ به ايران گريخت اما از گزارش نيويورک تايمز برمي‌آيد که اطلاعات ذي‌قيمتي را نيز در اختيار ماموران ايراني قرار داده است.

اين گزارش مي‌گويد، مونيکا ويت که مسلمان نيز شده، متهم به افشاي نام هشت مامور ضد اطلاعات ارتش آمريکا است و او همچنين مي‌دانست که ايالات متحده چگونه ارتباطات مخابراتي خارجي را رهگيري مي‌کند.

ويت علاوه بر اينها از عمليات‌هاي مخفي ارتش آمريکا در نقاط مختلف خاورميانه باخبر بوده است.

به گفته يک مقام ارشد سابق اطلاعاتي آمريکا، وقتي که مونيکا ويت به ايران گريخت، نهادهاي اطلاعاتي ايالات متحده به يک سري «اقدامات دفاعي» دست زدند تا آسيب‌هايي را که او وارد آورده بود به حداقل برسانند.

يک مقام ديگر سابق امنيتي آمريکا گفته که اگر قرار باشد به خرابکاري‌هاي وي نمره‌اي از ۱ تا ۱۰ بدهد، نمره ۷ يا شايد ۸ را مناسب بداند.

مونيکا ويت از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ به عنوان افسر بخش ضد اطلاعات نيروي هوايي آمريکا مشغول به خدمت بوده و پس از آن نيز به مدت دو سال به عنوان کارمند قراردادي براي اين بخش کار کرده است.

برخي رسانه‌ها با مخابره اين خبر مدعي شده‌اند که پرونده وي همچنين با نام دو شرکت ايراني «افق نو» و «نت پيگرد سماوات» پيوند خورده است. اين دو شرکت هم‌اکنون تحت تحريم‌هاي آمريکا قرار گرفته‌اند.

بسياري از حافظان حقوق بشر از حضور و فعاليت يک اپليکيشن در فروشگاههاي آنلاين اپ استور اپل و گوگل پلي استور انتقادات شديدي کرده و از اين دو پلتفرم درخواست کرده‌اند که مانع فعاليت آن شوند.

به گزارش ايسنا، به تازگي سر و صدا و جنجال‌هاي فراواني در فضاي مجازي به گوش مي‌رسد که به وجود يک اپليکيشن توسعه داده شده توسط يک شرکت عربستاني باز مي‌گردد که لوکيشن و موقعيت جغرافيايي زنان و دختران عربستان سعودي را به سرپرست خانواده اطلاع مي‌دهد.

اين اپليکيشن که به تازگي سر و صداي زيادي را در فضاي مجازي به راه انداخته است، گفته مي‌شود در راستاي نقض حريم خصوصي و حقوق بشر زنان عربستان سعودي بوده و Absher نام دارد .

اين برنامه و نرم افزار که در هر دو پلتفرم اندرويدي و iOS فروشگاه آنلاين گوگل پلي استور و اپ‌استور اپل وجود دارد، به مردان عربستاني اين امکان را مي‌دهد تا زنان و دختران خود را رديابي کرده و از موقعيت جغرافيايي آنها با استفاده از گوشي همراه آنها باخبر و مطلع شوند. بر اساس گزارش وب سايت phonearena ، حالا منتقدان بسياري از وجود و فعاليت اين اپليکيشن در فروشگاه‌هاي اپ استور و گوگل پلي استور سخن گفته و اعتراض کرده‌اند و از دو شرکت اپل و گوگل به عنوان شرکت‌هاي توسعه دهنده برنامه و فروشگاه‌هاي آنلاين مذکور، درخواست کرده‌اند که هرچه سريع‌تر اين اپليکيشن را حذف کرده و به اشاعه نظرات مردسالارانه و ضد زن، کمک نکنند.

گروهي وابسته به داعش تصويري را در اينترنت منتشر کرده که انفجار سومين برج بلند لس آنجلس را نشان مي‌دهد.

اين گروه تروريستي فعاليت رسانه‌اي خود را معمولاً بر تهديد به انجام حملاتي در نيويورک، واشنگتن، لس‌آنجلس و شهرهاي بزرگ اروپايي متمرکز مي‌کند.

حالا اما اين تصوير جديد فردي را با لباس شبه نظاميان و ماسک نشان مي‌دهد که پرچم داعش را در دست دارد و در پس‌زمينه عکس، افق لس آنجلس مشخص است.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، در اين تصوير همچنين با استفاده از تکنيک‌هاي فوتوشاپي انفجاري در بالاي برج "اي ون سنتر" به تصوير کشيده شده است.

در پايين اين عکس نوشته شده "وعده ما به زودي عملي خواهد شد".

حملات تروريستي‌اي که در سال ۲۰۱۵ در پاريس صورت گرفت، موجب شد که مقامات لس آنجلس به اين تهديدات واکنش نشان دهند.

در همين حال دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا با اعلام شکست داعش تصميم خود را براي خروج نيروهاي آمريکايي از سوريه اعلام کرده است.

اعلام اين تصميم از سوي رئيس جمهور آمريکا اما با انتقادات بسياري از مقامات آمريکايي و جهاني روبه‌رو شده که نگران بسيج مجدد نيروهاي داعش و آغاز مجدد حملات اين گروه تروريستي هستند.

هزاران تن از مردم کره شمالي ديروز در دماي منفي ۸ درجه شهر پيونگ يانگ صف کشيدند تا به مناسبت فرارسيدن سالگرد تولد کيم جونگ ايل، پدر کيم جونگ اون، رهبر فعلي کره شمالي اداي احترام کنند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، کيم جونگ ايل، پسر کيم ايل سونگ، بنيانگذار حکومت کره شمالي و پدر کيم جونگ اون، رهبر فعلي است که سالگرد تولدش ۱۶ فوريه است و در کره شمالي به عنوان روز "ستاره درخشان" از آن ياد مي‌شود. براساس روايت‌ها در کره شمالي کيم جونگ ايل سال ۱۹۴۲ در کلبه‌اي پوشيده از برف در محل يک کمپ مخفي در قله پائکتو زادگاه معنوي مردم کره به دنيا آمد. در حالي که پدرش مشغول جنگيدن با نيروهاي اشغالگر ژاپني بود. با اين حال در خارج از مرزهاي کره شمالي مورخان به اسناد رسمي‌شوروي اشاره مي‌کنند که گفته‌اند وي يک سال زودتر و در روستاي در سيبري جاي که کيم ايل سونگ در آنجا در تبعيد به سر مي‌برد به دنيا آمده است.

به هر ترتيب اين روز يک سالگرد مهم در کره شمالي تعيين شده است؛ جايي که مردمش از زمان به دنيا آمدن براي گراميداشت دودمان پائکتو يعني همان خاندان کيم که سه نسل است بر کره شمالي حکمراني مي‌کنند آموزش مي‌بينيد.

مناسبت "روز ستاره درخشان" با نمايش‌هاي اسکي روي يخ و نمايشگاه‌هاي گل و همين طور برنامه‌هاي مخصوص اداي احترام در رسانه‌هاي دولتي پاس داشته مي‌شود که همه آنها روايت زير بناي مورد قبول مردم را تقويت مي‌کنند.

مدت زيادي است که خبرهايي از دهمين پرچمدار سري S سامسونگ شنيده مي‌شود و همه منتظر هستند تا اين خانواده بالاخره به صورت رسمي‌معرفي شود و ظاهر و مشخصات آن‌ها مشخص شود. حالا تصاويري از منبعي ناشناس به ‌وب‌سايت Gsmarena ارسال شده که در آن، مشخصات کامل سه دستگاه گلکسي S10 و گلکسي S10 پلاس و گلکسي S10e مشخص شده است. درباره صحت‌وسقم اين تصاوير که از دو صفحه يادداشت مربوط به يکي از کانال‌هاي خرده‌فروشي سامسونگ تهيه شده، نمي‌توان مطمئن بود؛ اما آنچه مشخص است، اطلاعات درج‌شده تاحدزيادي با شايعات قبلي هم‌خواني دارد. درباره دوربين، سلفي ۱۰ مگاپيکسلي با گشودگي ديافراگم f/1.9 و قابليت ضبط ويدئوِ 4K مشخصه‌اي است که قبلا نيز گزارش شده بود؛ اما در اين تصاوير، با وجود اشاره به فوکوس خودکار دوال‌پيکسل به وجود لرزشگير اپتيکال اشاره‌اي نشده است. پيش‌ازاين، شايعات گوناگون از برخوداري محصولات جديد سامسونگ از اين ويژگي خبر داده بودند. همچنين، براساس دانسته‌هاي قبلي، هر سه گوشي جديد سامسونگ به قابليت ضبط ويدئوِ سوپراسلوموشن با کيفيت دوبرابري درمقايسه‌با نسل قبل مجهز خواهند بود. درحالي‌که اکثر مشخصات مشاهده‌شده در تصوير مجموعه‌اي از مشخصاتي است که قبلا افشا شده بود، اطلاعات جديدي نيز ديده مي‌شود که توجه است. يکي از اين اطلاعات جديد روشنايي ۸۰۰ نيت است. سامسونگ تاکنون هيچ‌يک از پرچم‌داران گلکسي را با روشنايي بيش از ۷۰۰ نيت عرضه نکرده است. ويژگي ديگر درزمينه اندازه نمايشگر گلکسي اس ۱۰ پلاس است. شايعات قبلي از وجود نمايشگري ۶.۴ اينچي در اين مدل خبر داده بودند؛ اما اطلاعات جديد نمايشگر اين گوشي را ۶.۳ اينچي با رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ پيکسل اعلام مي‌کند.

رئيس مرکز اطلاع رساني پليس پايتخت از علت تيراندازي روز گذشته در ميدان نبوت خبر داد.

سرهنگ بابک نمک شناس رئيس مرکز اطلاع رساني پليس پايتخت در گفت‌وگو با مهر در خصوص شليک تير هوايي در محدوده ميدان نبوت اظهار کرد: ساعت ۶ بعد از ظهر، ماموران پليس امنيت اخلاقي به دو نفر از بانوان که با پوشش خود، هنجارهاي جامعه را رعايت نکرده بودند، تذکر مي‌دهند که آنان اقدام به جوسازي، هياهو و فحاشي نسبت به پليس مي‌کنند.

نمک شناس اضافه کرد: پليس به علت اهانت و جوسازي، قصد انتقال آنان به مقر پليس را داشته که آنان با رفتار و گفتارهاي زننده خود، از دستور پليس تمرد کردند و با همدستي چند تن از عابران، به سمت خودرو پليس يورش برده و با شکستن شيشه، قصد چپ کردن خودرو پليس را داشتند که يکي از ماموران با شليک تير هوايي مانع اين اقدام اخلال گران مي‌شود.

وي اظهار داشت: پليس براساس وظيفه ذاتي خود، در برابر رفتارها و پوشش‌هاي هنجارشکن مسئول است و نمي‌تواند نسبت به اينگونه مسائل بي تفاوت باشد و بدون ترديد ماموران، با افرادي که بخواهند از دستور پليس سرپيچي کنند، با اقتدار برخورد خواهد کرد و اسير جوسازي رسانه‌ها نخواهد شد

رئيس جمهوري آمريکا اعلام کرد، اعلاميه مهمي‌را درباره جنگ عليه داعش در سوريه منتشر مي‌کند.

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا جمعه تاکيد کرد: بيانيه مهمي‌درباره سوريه و موفقيتي که در نابودي داعش در آنجا به دست آوده‌ايم، در اختيار داريم و اين اعلاميه طي ۲۴ ساعت آينده منتشر خواهد شد.

اين اعلاميه چند روز بعد از آن منتشر مي‌شود که ترامپ مدعي شده بود، داعش ۹۹ درصد از مناطق تحت سيطره خود در عراق و سوريه را از دست داده است.

براساس گزارش سايت شبکه العربيه، ترامپ هفتم فوريه جاري گفته بود، ظرف روزهاي آينده رسماً بازگرداندن تمام مناطق تحت کنترل داعش در سوريه به دست نيروهاي آمريکايي و هم‌پيمانان‌شان اعلام خواهد شد.

ترامپ ۱۹ دسامبر نيز پيروزي بر داعش و آغاز خروج نيروهاي آمريکايي از سوريه را که تعدادشان ۲۰۰۰ تن است، اعلام کرد.

اين در حالي است که ژنرال جوزف ووتل، فرمانده فرماندهي نيروهاي مرکزي آمريکا تداوم تجهيز و کمک نظامي‌به نيروهاي دموکراتيک سوريه را بعد از خروج آمريکا از سوريه خواستار شد و بر اعمال فشار بر داعش تاکيد کرد.