انتصاب جديد در وزارت راه و شهرسازي

وزير راه و شهرسازي با صدور حکمي‌رضا نفيسي را به عنوان رئيس مركز تدوين مقررات، ايمني حمل ونقل، پدافند غير عامل و مديريت بحران منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمد اسلامي‌به پيشنهاد شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل خود با صدور حکمي‌رضا نفيسي را به عنوان رئيس مركز تدوين مقررات، ايمني حمل ونقل، پدافند غيرعامل و مديريت بحران منصوب کرد.وزير راه و شهرسازي در متن اين حکم آورده است؛ با توجه به تعهد و شايستگي جنابعالي و بنا به پيشنهاد معاون محترم حمل و نقل، به عنوان رئيس مركز تدوين مقررات، ايمني حمل ونقل، پدافند غير عامل و مديريت بحران منصوب مي‌گرديد.


صرفه‌جويي در هزينه‌هاي عملياتي ايران‌اير

مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران (هما) با اشاره به هزينه‌اي که جابه‌جايي هواپيماها به اين شرکت تحميل مي‌کند گفت: پيش از افتتاح اين آشيانه در طول سال بيش از ۵۰ تا ۶۰ پرواز براي جابه‌جايي هواپيماها به منظور انجام تعميرات ميان فرودگاه‌هاي امام خميني و مهرآباد انجام مي‌شد که با افتتاح اين آشيانه از تعداد اين پروازها کاسته مي‌شود.فرزانه شرفبافي مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران (هما) با اشاره به اينکه آشيانه شماره ۲ اولين آشيانه تعمير و نگهداري اين شرکت هواپيمايي در شهر فرودگاهي امام خميني (ره) است گفت: اين آشيانه توانايي پذيرايي از هواپيماهاي برد متوسط را داراست و به زودي از آن بهره‌برداري دائمي‌خواهد شد.


روياي اتصال ايلام به راه‌آهن سراسري

مديركل راه وشهرسازي استان ايلام از برگزاري مناقصه اتصال ايلام به راه آهن سراسري خبر داد.

به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان ايلام, مدير اين اداره کل از برگزاري مناقصه اتصال ايلام به راه آهن سراسري خبر داد.كاظمي‌تصريح کرد: قطعه اول اين طرح به طول ۱۷ كيلومتر از اسلام آباد به سمت ايلام توسط شركت ساخت و توسعه راههاي كشور به فراخوان گذاشته شدكه انشااله با مشخص شدن پيمانكار عمليات اجرايي اين قطعه آغاز خواهد شد.شايان ذكر است برآورد اوليه اين قطعه ۱۰۴ ميليارد تومان است و ۳.۵ كيلومتر تونل در اين قطعه ۱۷ كيلومتري حفاري خواهد شد.

مشكلات اتصال به گمرک و فرايند توزيع بار از مركز پيگيري مي‌شود

معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي کشور گفت: اتصال به گمرک و فرايند توزيع بار از مركز پيگيري شود.

به نقل از روابط عمومي‌اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي استان هرمزگان, معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي کشور گفت: اتصال به گمرک و فرايند توزيع بار از مركز پيگيري شود.مهران قرباني در جلسه مشترك با ناظر گمركات اعلام کرد: در استان هرمزگان هيچگونه مشكلي در خصوص هماهنگي لازم جهت اتصال به گمرك و توزيع عادلانه بار وجود ندارد .

‎وي افزود: امروز من شاهد گفت وگوي هرسه اداره ذيربط در تحقق اين امربودم تمام نگاه مسئولين نگاهي ملي به اين موضوع ميباشد كه با پيگيريهاي ادارات تابعه اقدامات خوبي تاكنون انجام شده است ولازم است با همين ديد مثبت پيگيري‌هاي نهايي از طريق مركز انجام گيرد تا مشكل اساسي رفع و رجوع گردد.

اجراي ۱۸ پروژه بازآفريني شهري

در استان کرمانشاه

معاون بازآفريني شهري و مسکن اداره کل راه و شهرسازي استان کرمانشاه درخصوص طرح مسکن اميد و چگونگي اجراي آن در استان بيان کرد: طبق ابلاغيه وزير راه وشهرسازي سهميه کرمانشاه ۲ هزار و ۷۶۴ واحد مسکوني است که بر اساس سياست فعلي، ۳۰ درصد آن‌ها بايد در اراضي دولتي احداث شود.

عبدالرضا غفوري در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي در تشريح آخرين وضعيت پروژه‌هاي بازآفريني استان بيان کرد: درحال حاضر ۱۸ پروژه در دست اجرا در استان وجود داشته که اعتبار پپشبيني شده براي آن‌ها در سال جاري نزديک به ۱۰ ميليارد تومان اعلام شده است.

وي ادامه داد: براساس ابلاغيه جديد وزير راه و شهرسازي در اين حوزه مبالغي از صندوق توسعه ملي بالغ بر ۴۵ ميليارد تومان به استان تخصيص داده شده است که در راستاي برنامه اقدام مشترک تهيه شده بيش از ۳۰۰ ميليارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملي، محل اعتبارات ملي و استاني و همچنين در اين حوزه بايد اختصاص داده شود.

۶خدمه لنج باري از غرق شدن نجات يافتند

ناجي 18 مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: با اقدام به موقع ناجي ۱۸ ، شش خدمه موتور لنج باري از مرگ نجات يافتند. به نقل از روابط عمومي‌اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر, مديراين اداره کل گفت: با اقدام به موقع ناجي ۱۸ ، شش خدمه موتور لنج باري از مرگ نجات يافتند.، سياوش ارجمند زاده در اين باره گفت: در پي تماس تلفني خدمه موتور لنج باري که از بندر گناوه به مقصد دبي در حال تردد بود با برج کنترل ترافيک دريايي عسلويه مبني بر نقص فني و ابگرفتگي شديد، بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم انجام شد و شناور ناجي ۱۸ به منطقه اعزام شد.

با هشدار صریح وزیر راه به ایرلاین‌های متخلف رقم خورد؛

گروه راه و مسکن: پس از حرف و حديث‌هاي فراوان پيش آمده پيرامون ممنوعيت فروش بليت پروازهاي چارتري، وزير راه و شهرسازي به صراحت اعلام کرد که اگر باوجود تذکر ارائه شده به برخي ايرلاين‌ها براي قطع فروش بليت چارتري، اين روند ادامه يابد، مجوز پرواز در آن مسير براي ايرلاين مربوطه لغو خواهد شد.

به گزارش ايسنا، در حالي که محمد اسلامي-وزير راه و شهرسازي- چندي پيش در خصوص ممنوعيت فروش بليت هواپيما به صورت چارتري به صراحت اعلام کرد که فروش بليت پروازهاي برنامه‌اي به صورت چارتري تخلف تلقي مي‌شود و سازمان هواپيمايي کشوري موظف است تا با متخلفان برخورد کند اما در همان زمان اين سازمان اعلام کرد که نمي‌توان شبکه چارتري را به صورت کامل قطع کرد.

علي عابدزاده-رييس سازمان هواپيمايي کشوري- اعلام کرد که نمي‌توان شبکه چارتري را به صورت کامل قطع کرد، چراکه در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتري هستند اما مسيرهاي کيش و قشم را از پروازهاي چارتري جدا خواهند شد. موضوعي که در تشريح آن تاکيد شد بليت‌هاي ارائه شده بايد مشمول شرايط ابطال و تغيير باشد و بليت‌هاي غير قابل استرداد و يا غير قابل کنسل به جز در نقاط تعريف شده نظير کيش، قشم و مناطق نفتي که آن هم بايد در قالب بسته سفر ارائه شود و بليت هواپيما يکي از موارد آن است تخلف است و با آن برخورد مي‌شود.

  • اتمام حجت وزير راه

حال وزير راه و شهرسازي در آخرين اظهارات خود اعلام کرده است که به شش ايرلاين براي قطع فروش بليت چارتري تذکر داده شده و اگر تخلف ادامه پيدا کند مجوز پرواز در آن مسير لغو خواهد شد. وي تاکيد کرده است که نبايد شرکت‌هاي هواپيمايي براي تأمين نقدينگي خود دست به چارتر پروازها بزنند و براي منابع مورد نياز بليت‌هاي خود را به شرکت‌ها و آژانس‌هاي مسافري عرضه کنند که اين مسئله موجب شود آنها نيز با قيمت دلخواه خود اقدام به تعيين قيمت بليت هواپيما کنند، چراکه فروش بليت چارتري ضوابطي دارد که بايد در چارچوب آن ضوابط بليت به فروش برسد و اگر ضوابط رعايت نشود اجازه فروش بليت چارتر صادر خواهد شد.

  • نحوه برخورد با متخلفان

به دو طريق با تخلفات صورت گرفته در اين زمينه برخورد خواهد شد، ابتدا اينکه نظارت لازم توسط بازرسان دفتر نظارت سازمان هواپيمايي کشوري انجام و در صورت برخورد مطابق مقررات عمل خواهد شد و علاوه بر اين مردم مي‌توانند گزارش‌هاي خود را پس از پيگيري و عدم نتيجه گيري از شرکت‌هاي هواپيمايي به سايت سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کنند. همچنين با شرکت‌هاي هواپيمايي که در نحوه توزيع بليت هواپيما نظارت کامل را انجام ندهند و نيز بر رفتار واسطه‌هايي که هويت شرکت‌ها را زير سوال ببرند، نظارت نکنند مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

  • ماجراي ممنوعيت فروش بليت‌هاي چارتري

در حالي که وزير راه و شهرسازي از ممنوعيت فروش بليت هواپيما به صورت چارتري خبر داده بود، اما رئيس سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد که نمي‌توان شبکه چارتري را به صورت کامل قطع کرد. اسلامي‌در اين خصوص به صراحت اعلام کرد که فروش بليت پروازهاي برنامه‌اي به صورت چارتري تخلف تلقي مي‌شود و سازمان هواپيمايي کشوري موظف است تا با متخلفان برخورد کند. مسأله‌اي که بلافاصله با واکنش سازمان هواپيمايي کشوري روبرو و اعلام شد که بخشنامه الزام شرکت‌هاي هواپيمايي به فروش بليت هواپيما به صورت سيستمي‌از اول بهمن ماه ابلاغ شده است و شرکت‌هاي هواپيمايي، مجاز به فروش بليت چارتري بدون لحاظ بسته سفر نيستند و ارائه بليت هواپيما بايد مشمول ابطال و تغيير باشد. هرچند در آخرين اظهارات، رئيس سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرده است که نمي‌توانيم شبکه چارتري را به صورت کامل قطع کنيم، چراکه در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتري هستند اما مسيرهاي کيش و قشم را از پروازهاي چارتري جدا خواهند شد. در نهايت اما وزير راه و شهرسازي در آخرين اظهاراتش اعلام کرده است که نگفته‌ايم تمام پروازهاي چارتري قطع شود بلکه تمام پروازهاي چارتري بايد در قالب بسته سفر به مردم عرضه شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

گروه راه و مسکن: معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازي گفت: متاسفانه در سال‌هاي گذشته با کاهش توليد مسکن در کشور مواجه بوديم که به دنبال جبران اين کسري هستيم و معتقدم که عرضه و تقاضا است که در بازار حکمفرما است و با افزايش عرضه مي‌توانيم روي قيمت‌ها تاثيرگذار باشيم.

مازيار حسيني در گفت‌وگو با ايلنا درباره وضعيت بازار مسکن در سال آينده اظهار داشت: رکود در بازار حاکم است اما شاخص مهم در بازار مسکن از جمله صدور پروانه در بازار رو به افزايش بوده است که اين يک اتفاق مثبت در بازار است و مي‌تواند رکود را از بازار خارج کند.

وي ادامه داد: لطفي که بازار مسکن دارد اين است که ساخت وساز توسط بخش خصوصي انجام مي‌شود و اين صنعت متکي به بخش خصوصي است. دولت سياستگذاري مي‌کند و مسير را براي افزايش فعاليت سرمايه‌گذاران تسهيل خواهد کرد.

معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اشاره به جلسات متعدد با انبوه‌سازان براي اجراي برنامه‌هاي جديد وزارت راه و شهرسازي در بخش مسکن گفت: همکاري‌ها با انبوه‌سازان اهميت دارد و برنامه ما اين است که افزايش عرضه را از طريق کنترل تورم انجام دهيم.

حسيني ادامه داد: در شرايط رکود سال‌هاي گذشته در بازار مسکن ظرفيت اسمي‌توليدکنندگان مصالح ساختماني کاهش پيدا کرده بود که طرح کارت اعتباري مصالح ساختماني در راستاي افزايش توليد مصالح ساختماني و تزريق آن به بازار مسکن و صنعت ساختمان است.

معاون وزير راه و شهرسازي با تاکيد بر اينکه بازار مسکن متاثر از اقتصاد کلان کشور است و تدبير دولت و وزارت راه و شهرسازي رونق اين بازار از طريق ساخت 400 هزار واحد مسکوني جديد و 500 هزار واحد مسکن مهر است، گفت: متاسفانه در سال‌هاي گذشته با کاهش توليد مسکن در کشور مواجه بوديم که به دنبال جبران اين کسري هستيم و معتقدم که عرضه و تقاضا است که در بازار حکمفرما است و با افزايش عرضه مي‌توانيم روي قيمت‌ها تاثيرگذار باشيم.وي ادامه داد: بايد امکانات را در جايي متمرکز کنيم که نياز واقعي در آن وجود دارد و در حال حاضر نياز واقعي در بازار مسکن براي واحدهاي کم متراژ و خانه اولي‌ها است
و سياست ما اين است که در اين حوزه فعاليت خود را متمرکز کنيم.