اتاق راه تنفس بخش خصوصي را باز کند

عضو اتاق بازرگاني تهران گفت: بخش خصوصي از تبعيض‌ها خسته است. تبعيض‌هايي که به دليل برخي مجوزها منجر به فساد شده است.

به گزارش ايلنا، بابک سالاري عضو اتاق بازرگاني تهران با اشاره به حضو شرکت‌هاي خصولتي در اتاق گفت: از آنجايي که در اتاق هشتم نمايندگان اکثراً خصولتي بودند و سابقه کار در بدنه دولت را داشتند متاسفانه نتوانستند حق بخش خصوصي را استيفا کنند و همچنان مشکلات بخش خصوصي تلنبار شده است.سالاري ادامه داد: متاسفانه بسياري از نمايندگان در دوره هشتم نه تنها پيگير مطالبات بخش خصوصي نبودند بلکه تنها با پيگيري منافع خود مجالي براي رساندن صداي بخش خصوصي به گوش دولت نداشتند.


آمادگي براي خصوصي‌سازي آب و انرژي

رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: بخش خصوصي در مورد خصوصي‌سازي در مسئله انرژي و آب آماده هر نوع همکاري است.

به گزارش فارس، غلامحسين شافعي در نشست صبحانه کاري وزير نيرو با فعالان بخش خصوصي گفت: بر اساس قانون بهبود فضاي کسب و کار اتاق بازرگاني ايران وظايف جديدي در ارتباط با سند آب و کشاورزي بر عهده اين اتاق نهاده شد تا ظرف مدت سه سال دفتر ويژه راهبردي آب در اتاق ايجاد شود.وي همچنين گفت: در رابطه با اين موضوع کارهاي زيادي انجام شده که مورد عنايت وزارت نيرو واقع شد و اقدامات انجام شده منجر به تشکيل کارگروه مشترک بين اتاق بازرگاني ايران و وزارت نيرو شد.


ظرفيت صادراتي لازم، تعريف نشده است

معاون نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران گفت: هنوز ظرفيت لازم براي صادرات انواع محصولات تعريف نشده است و احتمال بروز کمبود در داخل، در صورت صادرات بيش از اندازه يک محصول وجود دارد.

به گزارش ايرنا، 'وحيد مرندي مقدم' در شانزدهمين جشنواره «توليد ملي- افتخار ملي» در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما افزود: از آغاز انقلاب همگان به دنبال خودکفايي در کشور بودند اما کاش از همان زمان براي صادرات نيز از ظرفيت سازي مي‌کرديم.به گفته اين مسئول، راه نجات اقتصاد کشور در افزايش توليد است.وي اضافه کرد: بايد استفاده از توليدات ملي و کالاي ايراني را به فرهنگ تبديل کنيم.

ساماندهي مرز باشماق مريوان وعده‌اي که تاکنون محقق نشده است

مشکلات مرز رسمي‌باشماق مريوان عليرغم تمامي‌وعده‌هاي مديران و مسئولان استاني و کشوري همچنان پابرجاست و تاکنون اقدامي‌عملي براي رفع آنها صورت نگرفته است.

به گزارش مهر با گذشت بيش از ۱۰ سال از رسمي‌‌شدن مرز باشماق مريوان در استان کردستان، همچنان مشکلات اوليه اين مرز پابرجاست و اگر چه طي دو سال اخير مسئولان استاني وعده‌هاي يک ماهه و ۴۵ روزه مبني بر ساماندهي اين مرز داده‌اند امااين وعده‌ها هنوز رنگ عملي به خود نگرفته و همين امر موجب دلخوري‌هايي براي فعالان اقتصادي بخش خصوصي شده است.بهمن مرادنيا استاندار فعلي کردستان سال گذشته و در اولين سفر شهرستاني خود به مريوان از مرز رسمي‌باشماق بازديد کرد و وعده تسريع در رفع مشکلات اين مرز را مطرح کرد که عليرغم گذشت بيش از يک سال از اين بازديد هنوز مشکلات مهم و اصلي اين ظرفيت مهم توسعه تجارت خارجي در کشور پابرجاست.

شرايط ثبت سفارش کالاهاي گروه ۴ در مناطق آزاد اعلام شد

بخشنامه مصوبه کميسيون اقتصاد دولت درباره ثبت سفارش کالاهاي گروه ۴ در مناطق آزاد به صورت محدود و جزئيات آن از سوي معاون فني و امور گمرکي به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شد.به گزارش ايسنا، بر اساس اين بخشنامه جهت حل مشکلات فعالان اقتصادي در مناطق آزاد مقرر شده است تا سقف ۱۴۰ ميليون دلار ثبت سفارش کالاهاي اولويت ۴ در مناطق آزاد تا تاريخ ۳۱ فرودين ماه سال ۱۳۹۸ انجام شود.

دشوارترين بخش گفت‌وگوهاي تجاري ميان آمريکا و اروپا آغاز شده است

وزير اقتصاد آلمان گفت که مذاکرات ميان آمريکا و اروپا بايد بر کاهش تعرفه‌هاي تجاري کالاهاي صنعتي متمرکز باشد.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري رويترز، «پتر آلتماير»، وزير اقتصاد آلمان، امروز -سه‌شنبه- گفت که دشوارترين بخش گفت‌وگوهاي تجاري ميان آمريکا و اروپا آغاز شده است و مذاکرات دو طرف بايد بر کاهش تعرفه‌هاي تجاري کالاهاي صنعتي متمرکز باشد. آلتماير در گفت‌وگويي با شبکه راديويي «دويچلند فونک» گفت: «در هفته‌ها و ماه‌هاي گذشته شاهد آن بوديم که ايالات متحده سياست‌هاي تجاري سخت‌گيرانه‌اي پيش گرفته که به تنش‌ها دامن زده است.»وي افزود: «تاثير اين اقدام‌ها را مي‌توان در اقتصاد جهان و کاهش رشد آن مشاهده کرد.»

صدور نزديک به 2 هزار کارت بازرگاني جديد در سه ماه

وزارت صنعت، معدن و تجارت جديدترين آمارهاي خود مربوط به سه ماهه آذر، دي و بهمن ماه را منتشر کرد که نشان مي‌دهد در اين مدت صدور و تمديد کارت‌هاي بازرگاني جهش داشته است.برپايه اين آمار، در هشت ماهه امسال (تا پايان آبان) در مجموع چهار هزار و 777 کارت بازرگاني جديد صادر و 11 هزار و 928 کارت بازرگاني تمديد شده بود که نسبت به مدت مشابه پارسال صدور کارت‌هاي جديد نزديک 10 درصد کاهش و تمديد آنها 4.4 درصد افزايش داشته است.

نمايندگان بخش خصوصي دو کشور توافقنامه امضا کردند؛

گروه تجارت: نمايندگان بخش خصوصي ايران و پرتغال بر توسعه مراودات تجاري از طريق شرکت‌هاي کوچک و متوسط و استفاده مناسب از «ساز و کار حمايت از مبادلات تجاري ايران و اروپا» (ساحات -INSTEX) تاکيد و تفاهم نامه همکاري با يکديگر امضا کردند.

به گزارش تجارت از اتاق بازرگاني تهران، در نشست مشترک يک هيات تجاري پرتغالي با معاون امور بين‌الملل و تعدادي از رئيسان کميسيون‌ها و اعضاي هيات نمايندگان اتاق تهران زمينه‌هاي همکاري مشترک ميان دو کشور مورد بررسي قرار گرفت و حاضران در خصوص راهکاري‌هاي توسعه مراودات تجاري به گفت‌وگو پرداختند. «ژوائو ژوزه کورته رئال» سفير پرتغال در ايران نيز اين هيات تجاري را که متشکل از اعضاي اتحاديه بازرگانان مرکز کسب و کار شهر ويانا دوکاسلو پرتغال (AEVC) بودند، همراهي ‌مي‌کرد. دو طرف در خلال اين گفت و شنود به اين اشتراک ‌نظر دست يافتند که شرکت‌هاي کوچک و متوسط ايراني و پرتغالي ‌مي‌توانند تحريم‌ها را کنار زده و سطح مناسبات تجاري دو کشور را ارتقا ببخشند. در آغاز اين نشست، «محمدرضا بختياري»، معاون امور بين‌الملل اتاق تهران، به فشارهاي بين‌المللي که اقتصاد ايران در مقاطع مختلف در معرض آن قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: تجربه قبلي نشان مي‌دهد که به‌رغم محدوديت‌هاي تحميل شده، از ميزان مبادلات تجاري ايران کاشته نشده است. «ما به اين مساله خوش‌بين بوديم که پس از حصول برجام، مناسبات تجاري خارجي ايران رشد پيدا کند، اما بازگشت تحريم‌هاي آمريکا و محدوديت‌هايي که براي شرکت‌هاي بخش خصوصي در ساير کشور‌ها ايجاد شد، اين انتظار را محقق نکرد.» وي افزود: در وضعيت فعلي به دنبال آن هستيم که ضمن گسترش همکاري‌ها با کشورهايي نظير پرتغال شرايطي براي ادامه مبادلات تجاري از طريق کانال‌ مالي موسوم به اينستکس (instex) فراهم کنيم. بختياري همچنين از آمادگي اتاق تهران براي کمک به ارتقا روابط تجاري ايران و کشورهاي عضو اتحاديه اروپا با استفاده از تمام ابزارها و ظرفيت‌ها سخن گفت و ادامه داد: ما منتظر هستيم ببينيم کانال‌ مالي ايجاد شده از سوي اروپا با چه مکانيزمي‌فعاليت خواهد کرد. وي افزود: خوشبختانه از سمت بخش خصوصي ايران همه چيز آماده است؛ ما گام‌هايي را به سمت برقراري روابط تجاري خوب با کشورهاي اروپايي برداشته‌ايم و به نظر ‌مي‌رسد، آمريکا قادر نخواهد بود به اهداف خود در مورد شرکت‌هاي کوچک و متوسط دست پيدا کند. از اين رو، بايد تمرکز خود را به توسعه مراودات شرکت‌هاي کوچک و متوسط معطوف کنيم. معاون امور بين الملل اتاق تهران، در ادامه به پشتيباني اتاق بازرگاني از شرکت‌هاي کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: اتاق تهران با تمام توان براي برقراري ارتباط با اروپا تلاش خواهد کرد. اتاق تهران، بزرگترين اتاق بازرگاني کشور است و در کنار اتاق ايران، خدمات گوناگوني به فعالان اقتصادي ارائه ‌مي‌کند. در ادامه اين جلسه «ژوائو ژوزه کورته رئال» سفير پرتغال در ايران، ضمن قدرداني از ميزباني اتاق تهران، گفت: اين اتاق ‌مي‌تواند، مسير توسعه روابط اقتصادي و تجاري پرتغال - ايران را هموار کند و اين، فرصت مغتنمي‌در اختيار شرکت‌هاي کوچک و متوسط در دو کشور قرار خواهد داد. «مرکز کسب و کار شهر ويانا و اتاق تهران ‌مي‌توانند براي برپايي ارتباطات تجاري رسمي‌و مفيد ميان شرکت‌هاي پرتغالي و ايراني رايزني‌هاي مستمري را در پيش بگيرند.» پس از سفير پرتغال، «لوييس سِيا» رييس مرکز کسب و کار شهر ويانا دو کاسلو، حضور در اتاق تهران را فرصتي مغتنم برشمرد و برخي زمينه‌هاي همکاري ميان دو کشور از جمله در حوزه آموزش را مورد اشاره قرار داد. او همچنين همکاري و مشارکت دانشگاه‌ها و شهرداري و مراکز مهم ديگر را مهم دانست و گفت که دو کشور ‌مي‌توانند در جهات مختلف با يکديگر همکاري داشته باشند.

  • براي ارتباط با ايران پل ‌مي‌زنيم

در اين نشست همچنين، شهردار شهر ويانا دوکاسلو پرتغال نيز با اشاره به اينکه پرتغال و ايران همواره در شرايط دشوار در کنار يکديگر بوده‌اند، گفت: حضور ما در ايران، نشانه علاقه فعالان اقتصادي پرتغال براي توسعه مراودات با ايرانيان است.وي ادامه داد: ما علاقه داريم که پل‌هاي ارتباطي خود را با ايران مستحکم کنيم و آمادگي داريم در ساز و کارهاي تجاري خود بر اساس درخواست طرف ايراني انعطاف ايجاد کنيم. در عين حال ‌مي‌توانيم براي رفع موانع موجود بر سر راه مراودات تجاري خويش راه‌حل‌هاي تازه پيدا کنيم.

  • شرکت‌هاي کوچک و متوسط پرتغالي را ساماندهي کنيد

در ادامه اين نشست، تعدادي از اعضاي هيات نمايندگان اتاق تهران که در اين نشست حضور يافته بودند، نسبت به همکاري با طرف پرتغالي در حوزه‌هاي مختلف از حوزه انرژي تا صنعت خودرو اعلام آمادگي کردند. «علي شمس اردکاني»، عضو هيات نمايندگان اتاق تهران و رييس کميسيون انرژي اتاق ايران در سخناني، زمينه‌هاي بالقوه براي همکاري مشترک ميان دو کشور را برشمرد و گفت: يکي از زمينه‌هاي همکاري ميان دو طرف، حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير است و شرکت‌هاي کوچک و متوسط ‌مي‌توانند در اين زمينه فعال شوند. بنابراين در حال حاضر، ساماندهي شرکت‌هاي کوچک و متوسط براي همکاري‌هاي مشترک بايد در اولويت قرار گيرد، چرا که شرکت‌هاي بزرگ تحت تاثير تحريم‌ها خواهند بود. شمس اردکاني، همچنين با اشاره به علاقه مندي فعالان اقتصادي ديگر کشور‌ها به سرمايه‌گذاري در حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير گفت: آلمان‌ها بزرگترين سرمايه‌گذاران خارجي در بخش انرژي خورشيدي در ايران هستند. دليلي ندارد که پرتغال نتواند چنين جايگاهي داشته باشد. ايران با توجه به ميزان تابش آفتاب، ارتفاع از سطح دريا و شرايطي که براي سرمايه‌گذاري در حوزه انرژي‌هاي پاک وجود دارد، به جرأت يکي از بهترين بسترها براي توليد انرژي خورشيدي را دارد.در پايان اين نشست يک تفاهم‌نامه همکاري بين دو طرف منعقد شد که به امضاي «لوييس سِيا» رييس مرکز کسب و کار شهر ويانا دو کاسلو و «محمدرضا بختياري» معاون امور بين‌الملل اتاق تهران رسيد.

عملکرد بندر شهید رجایی طی سال جاری تشریح شد؛

گروه تجارت: مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: يک ميليون و 564 هزار و 841 تي اي يو کانتينر پر و خالي از ابتداي 97 تاکنون در بندرشهيد رجايي جا به جا شده است.

به گزارش تجارت به نقل از ايرنا، ا... مراد عفيفي پور در جمع خبرنگاران افزود: اين ميزان شامل يک ميليون و 181 هزار و 232 هزار تي اي يو کانتينر پر و 383 هزار و 609 تي اي يو کانتينر خالي است.

وي بيان کرد: در اين مدت 295 هزار و 597 تي اي يو کانتينر حامل کالاهاي صادراتي از مجتمع بندري شهيد رجايي به مقصد ساير بنادر منطقه بارگيري و 326 هزار و 267 تي اي يو کانتينر حامل کالاي وارداتي نيز در اين بندر تخليه شد.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان اظهار داشت: همچنين در اين مدت کالاي ترانزيتي به ميزان 297 هزار و 690 تي اي يو کانتينر و ترانشيپ 206 هزار و 982 تي اي يو کانتينر از طريق اصلي‌ترين بندر کانتينري ايران به ساير بنادر منطقه صورت گرفته است.

بندر شهيد رجايي با بهره مندي از پيشرفته‌ترين پايانه‌هاي کانتينري و برخورداري از تجهيزات روز دنيا، به عنوان بزرگترين و پيشرفته‌ترين بندر کانتينري ايران محسوب مي‌شود که با 5.8 ميليون تي اي يو کانتينر ظرفيت سالانه، جابه جايي بيش از 80 درصد کالاهاي کانتينري در بنادر کشور را پشتيباني مي‌کند.


معاون مديرعامل در بازاريابي و فروش شرکت ايران خودرواعلام کرد: همزمان با عرضه تعداد بالايي از خودروهاي توليدي و با اجراي شرايط فروش فوري درروزهاي آتي، حباب قيمت خودروهاي اين شرکت دربازار شکسته خواهد شد.به گزارش ايلنا به نقل از ايکوپرس، مصطفي خان کرمي‌با بيان اين مطلب افزود:شرکت ايران خودرو با تمام توان خود و بهر ه گيري از ظرفيت‌هاي موجود به ايجاد بهبود وضعيت توليد تلاش مي‌کندبه طوري که در حال حاضرتحويل اين شرکت به حدود روزانه 1500 دستگاه رسيده است.وي افزود:‌ با توجه به سياست‌هاي وزارت صمت و تلاش و همياري زنجيره تامين قطعات و واحدهاي توليدي شرکت ايران خودرو، عدد تحويل درآينده نزديک به بيش از 1500 دستگاه نيز افزايش خواهديافت .خان کرمي‌تاکيدکرد: شرکت ايران خودرو طي روزهاي آتي با فروش فوري و تحويل محصولات در سال 97 با روند افزايش قيمت مقابله خواهد کرد.

رييس کميته تحقيق و تفحص از علل ناکارآمدي شرکت‌هاي خودروساز داخلي گفت: بنا به تجارب و شناختي که دارم افزايش قيمت خودرو به پنج درصد حاشيه بازار، امکاني تازه براي استمرار روند ناکارآمد و معيوب فعلي است.محمدرضا نجفي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينکه «مباني و روش افزايش قيمت کارخانه‌اي خودرو به پنج درصد حاشيه بازار را اصولي و عادلانه نمي‌دانم» اظهار داشت: نظام قيمت‌گذاري بازار در شرايطي قابل پذيرش است که وضعيت رقابتي وجود داشته و عرضه و تقاضا با هم متوازن باشد. زماني مي‌شود قيمت بازار ملاک قرار گيرد که دست کم واردات ممکن باشد و محدوديت‌هاي ثبت‌نام و خريد برداشته شود. در شرايط فعلي که هيچکدام از شرايط و لوازم بازار رقابتي فراهم نيست چنين روشي نيز قابل پذيرش نيست.

ظرفيت 33 هزار شغل در حوزه

صنعت، معدن و تجارت ايجاد شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در سه ماه منتهي به بهمن ماه امسال ظرفيت اشتغال 33 هزار و 285 نفر در حوزه‌هاي صنعت، معدن و توليد نرم افزار ايجاد شده است.

به گزارش ايرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمار ياد شده مربوط به اشتغالزايي انجام شده بر پايه پروانه بهره برداري صادر شده در سه ماه منتهي به بهمن ماه است.از اين تعداد 30 هزار و 601 اشتغال مربوط به پروانه‌هاي بهره برداري حوزه صنعت، يک هزار و 715 اشتغال مربوط به پروانه‌هاي بهره برداري معدن و يکهزار و 969 اشتغال مربوط به توليد نرم افزار است.در سه ماه گذشته 13 پروانه بهره برداري توليد نرم افزار صادر و 13 پروانه تمديد شده است.درخصوص مجوزهاي معدني نيز 289 فقره پروانه اکتشاف، يک هزار و 396 فقره پروانه بهره برداري با ميزان اشتغال يک هزار و 715 نفر و 160 فقره گواهي کشف با 14.5 ميليون تن ذخيره قطعي انجام شده است.

برگزاري نخسين رويداد تجاري سازي فناوري‌هاي پيشرفته ايران

مشاور ارشد اتقا بازرگاني ايران از برگزاري نخستين رويداد تجاري سازي فناوري‌هاي پيشرفته ايران در اسفند ماه سال جاري خبرداد.به گزارش خبرگزاري فارس، احمد پورفلاح امروز در نشست خبري برگزاري رويداد تجاري سازي فناوري پيشرفته ايران که در اتاق بازرگاني ايران برگزار شد، گفت: اين رويداد به منظور ارتباط بين دانشجويان خلاق و صاحب ايده با بخش خصوصي و تجار در اتاق بازرگاني ايران به منظور توسعه فناوري‌هاي جديد و پيشرفته از جمله استارت‌آپ‌ها برگزار مي‌شود. مشاور ارشد اتاق بازرگاني ايران افزود: ما در زمينه توليد علم در بخش نانو تکنولوژي و استارت‌آپ‌ها خوب کار کرده‌ايم، اما در اجرا در اين زمينه‌ها خوب کار نکرده‌ايم.

دناي توليدي کارخانه آذربايجان

به دروازه اروپا مي‌رسد

گروه صنعتي ايران خودرو با اخذ استاندارد‌هاي لازم براي حضور در بازارهاي رقابتي درگام اول، خودروي دنا توليدي مشترک کارخانه ايران و جمهوري آذربايجان درنفت چاله را به بازار اواکراين صادر مي‌کند.به گزارش ايلنا به نقل از ايکوپرس، سابينا نوبري، مدير منطقه اروپا، آسيا، ‌آمريکا و CIS ضمن بيان مطلب فوق اظهار کرد: اين گروه صنعتي با اخذ گواهينامه‌هاي جديد و استاندارد‌هاي لازم براي حضور در بازار رقابتي، فعاليت خود را با صادارت خودرو به صورت سي.بي.يو با امضاي قراردادهاي جديد از سايت آذربايجان از سر خواهد گرفت.وي افزود: در فاز اول تعداد محدودي دنا و دنا پلاس وارد بازار اوکراين مي‌شود و بعد از نياز سنجي بازار و استقبال مردم از اين محصولات، سايت آذربايجان آمادگي دارد که انواع محصولات موردنياز بازار را توليد و راوانه بازار اوکراين کند.

رحماني از پيگيري‌هاي دولت خبر داد؛

گروه صنعت و معدن: وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پيگيري دولت براي فعال سازي معادن کوچک گفت: اين پروژه‌ها در آينده مي‌توانند نقش بسزايي در افزايش توليد و در نتيجه اشتغال معدني داشته باشد.

به گزارش تجارت به نقل از ايلنا، رضا رحماني در جمع خبرنگاران در استان کرمان درباره برنامه‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي سال آينده، اظهار کرد: اولويت برنامه‌هاي وزارت صنعت، اجراي بيانات مقام معظم رهبري و سياست دولت مبني بر حفظ توليد و به تبع آن اشتغال است. او با بيان اينکه واحدهاي توليدي در تامين نقدينگي و سرمايه در گردش با مشکل روبرو هستند، افزود: براي حل اين مشکل پيگيري‌هايي انجام شده و با توجه به مسائلي که توليدکنندگان در اين سفر بيان کردند، تلاش مان را در وزارتخانه افزايش مي‌دهيم، بانک‌ها نيز بايد همراهي بيشتري داشته باشند، چراکه انصاف نيست واحدي مي‌تواند توليد کند و بازار فروش دارد، اما به دليل عدم سرمايه در گردش لازم، با ظرفيت پايين کار کند. به گفته رحماني تامين مواد اوليه، ارز براي واحدهاي توليدي که نياز به واردات مواد اوليه دارند، استمهال بدهي بانکي و مسائل مالياتي ديگر مشکلات توليدکنندگان است که در سفر به استان کرمان نيز مطرح شد و او آنها را پيگيري خواهد کرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح پروژه‌هاي اسيد سرچشمه و خاتون آباد که تا آخر امسال به بهره برداري مي‌رسند، گفت: براي اين پروژه‌ها سرمايه گذاري کلاني انجام شده است و افتتاح آنها، براي اولين بار بعد از 30 سال ، صنعت مس را صنعت سبز خواهد کرد.

او با اشاره به سياست وزارت صنعت براي فعال سازي بخش خصوصي در احداث و بهره برداري معادن کوچک، افزود: امروز در کرمان عمليات اجرايي تعدادي از اين دست پروژه‌ها، مانند توليد کنسانتره و کاتد مس آغاز شد و واحدهاي بزرگ معدني همچون شرکت مس هم با خريد تضميني محصولات به قيمت روز، به اين شرکت‌ها کمک مي‌کنند.

به اعتقاد رحماني بهره برداري از واحدهاي کوچک معدني در آينده، نقش بسزايي در افزايش توليد و اشتغال خواهد داشت.

وزير صنعت، معدن و تجارت درباره تخصيص حقوق معادن نيز گفت: در اين خصوص پيشرفت‌هايي نسبت به سال‌هاي گذشته داشته ايم، همچنين به واحد‌هاي معدني تاکيد کرده‌ايم که اولويت استخدام در هر استان و منطقه با نيروهاي بومي‌است و تدارکات و منابع مالي نيز بايد در آن استان باشد.

سرپرست شرکت سهامي‌نمايشگاه‌ها، دبي و ترکيه را دو رقيب در صنعت نمايشگاهي برشمرد و افزود: به دنبال آن هستيم که ايران قطب صنعت نمايشگاهي منطقه بشود، بويژه آنکه سايتهاي نمايشگاهي استانهاي مرزي مي‌توانند محل مناسبي براي برگزاري نمايشگاههاي مشترک با کشورهاي همجوار باشند.

به گزارش ايلنا به نقل از شرکت سهامي‌نمايشگاههاي بين المللي ج.ا.ايران،‌ بهمن حسين زاده در آستانه دومين نمايشگاه صنعت نمايشگاهي در مورد اهميت اين صنعت خاطر نشان کرد بخش عمده‌اي از بازاريابي و تجارت جهاني کالا مرهون برپايي بيش از 140 هزار نمايشگاه بين المللي و تخصصي در دنياست و همه ساله در بيش از 5 هزار شهر دنيا نمايشگاههاي تجاري برگزار مي‌شود که آخرين دستاوردهاي فناوري و تکنولوژيک را در معرض نمايش عموم قرار ميدهد.وي به سير تحولات صنعت نمايشگاهي در ايران هم اشاره کرد و گفت: با آنکه بيش از 50 سال سابقه برگزاري نمايشگاه در کشورمان وجود دارد اما تا سال 79 فقط يک نمايشگاه بازرگاني تهران همه ساله در کشور برپا مي‌شد اما طي 18 سال اخير شاهديم که تقريباً همه استانهاي کشور سايت رسمي‌برپايي نمايشگاه دارند‌‌‌‌‌.


سرپرست شرکت سهامي‌نمايشگاههاي بين المللي ج.ا.ايران که سابقه نمايشگاههايي همچون تلکام و عرصه فناوري را در کارنامه کاري خود دارد اين را هم گفت که هم اکنون 32 سايت نمايشگاهي در کشور در کنار نمايشگاه بين المللي تهران بيش از 500 عنوان نمايشگاهي و 80 رويداد اصلي را به عنوان يک برند در غرب آسيا و خاورميانه هر سال برپا مي‌کنند.

تجمع مقابل بنياد مستضعفان در اعتراض به دستور تعطيلي بازار کوهک؛

صدها نفر از صاحبان مغازه‌هاي بازار کوهک در اعتراض به دستور تعطيلي اين بازار از سوي نيروي دريايي ارتش و بنياد مستضعفان، مقابل اين بنياد تجمع کردند. نماينده تجمع کنندگان بازار کوهک در توضيح دلايل اين تجمع گفت:بازار کوهک در زميني به مساحت 9 هکتار در کنار پادگان نيروي دريايي در منطقه رسالت واقع شده که مدت 10 سال است فعاليت مي‌کند. وي با اشاره به اينکه 10 سال قبل کسبه سنگ و سراميک از منطقه بابايي در نتيجه فشار شهرداري به کوهک منتقل شدند گفت: اين زمين متعلق به نيروي دريايي ارتش است و نيروي دريايي با تمامي‌کسبه اين بازار که حدود 2 هزار نفر هستند، قرارداد بسته است.

نماينده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اينکه نداجا هنگام عقد قرارداد به کسبه قول داده بود که هيچ محدوديت و ممنوعيتي براي کار در اين بازار وجود ندارد گفت: به همين دليل در اين زمين که باير بود، هزينه ساخت و ساز کرديم و بيش از 50 ميليارد تومان صرف ساخت سوله و امکانات از قبيل آسفالت و خدمات شهري کرديم.

وي با اعلام اينکه سالانه 18 ميليارد تومان به نيروي دريايي ارتش اجاره ملک مي‌دهيم گفت: در تمام 10 سال گذشته به موقع اجاره ملک را به نداجا داده‌ايم تا آنکه يک باره نداجا به ما هشدار داد بايد ملک را تخليه کنيم و همه روزه پيامک‌هايي مبني بر تخليه به ما مي‌دهند. نماينده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اينکه سه انبار بزرگ سمند، انبار 55 و انبار شرق تهران و چند انبار ديگر در مجموعه بازار کوهک قرار دارد گفت: اين منطقه شناخته شده و نيازهاي شرق تهران را به سنگ، کاشي و سراميک تامين مي‌کند. وي با اشاره به اينکه بنياد مستضعفان، نداجا را تحت فشار قرار داده که بايد زمين را بدون مستاجر و ساختمان به بنياد تحويل بدهد، گفت: اکنون نداجا به ما هشدار داده که زودتر محل کسب خودمان را ترک کنيم تا ساختمانها و سوله‌هايي که با مشکل فراوان ساخته ايم، تخريب کنند. نماينده تجمع کنندگان بازار کوهک از مذاکراتي که نمايندگان و هيات امناي مجتمع کوهک با مسوولان ارشد ارتش داشته‌اند خبر داد و گفت: مسوولان ارتش به ما اعلام کردند که تحت فشار بنياد قرار دارند و تعطيلي اين مرکز و بيکاري هزاران نفر بنا بر خواست بنياد است. وي با اعلام اينکه به مسوولان اعلام کرده‌ايم با هر شرايطي حاضر هستيم مغازه‌هاي خود را بگيريم گفت:‌اگر بخواهند بفروشند مي‌خريم اگر مي‌خواهند اجاره بدهند، اجاره مي‌کنيم اما نمي‌دانيم بنياد مستضعفان چه اصراري بر تعطيلي اين بازار و بيکار کردن هزاران نفر دارد.

نماينده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اظهارات اخير آيت ا... آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه مبني بر جلوگيري از تعطيلي بنگاههاي اقتصادي گفت: تجمع بعدي رامقابل قوه قضاييه برگزار مي‌کنيم تا آيت ا... لاريجاني مانع تضييع حق ما شود و به نمايندگي از هزاران شاغلي که در آستانه بيکار شدن هستند، با بنياد مستضعفان مذاکره کنند.