محمد کاظم چقازردي خبرداد:
گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک سپه گفت: اين بانک در راستاي اجراي تاکيدات مقام معظم رهبري و سياستهاي دولت مبني بر خروج از بنگاه داري تمامي‌سهام خود در شرکت گروه مديريت سرمايه گذاري اميد را از طريق مزايده در بورس اوراق بهادار تهران واگذار مي‌کند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه، محمد کاظم چقازردي ضمن اعلام خبر فوق، افزود: تمامي‌سهام (بيش از 21 ميليارد سهم) بانک سپه در شرکت گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با قيمت پايه هر سهم 9320 ريال در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شده است. رئيس هيئت مديره بانک سپه خاطرنشان کرد: متقاضيان سهام شرکت گروه مديريت سرمايه گذاري مي‌توانند با شرايط يکجا نقد و يا نقد و شرايطي 70/43 درصد از سهم بانک سپه در اين شرکت را خريداري کنند. وي در مورد نحوه آغاز به کار شرکت گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد گفت: بانک سپه پس از اخذ مجوز از بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و به‌منظور ساماندهي شرکت‌هاي تابعه و وابسته و استفاده از ظرفيت‌هاي بازار سرمايه، شرکت مديريت سرمايه‌گذاري اميد را در سال 1380 با سرمايه اوليه 650 ميليارد ريال (سهامي‌خاص) تأسيس و در سال 1381 کليه سهام تحت مالکيت خود را شامل 39 شرکت به ارزش 1,157 ميليارد ريال به شرکت مذکور واگذار کرد.

مديرعامل بانک سپه اظهارداشت: شرکت گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد با سرمايه‌گذاري در صنايع استراتژيک کشور از قبيل سنگ‌آهن، فولاد، ذخاير استراتژيک نفتي، مخازن گاز طبيعي، سيمان و ... در کاهش وابستگي به محصولات خارجي، ايجاد اشتغال مولد و نيز ايجاد ارزش‌افزوده به‌منظور ممانعت از خام فروشي، نقش بارزي در اقتصاد کشور داشته است.

مديرعامل بانک سپه ضمن تأکيد بر ضرورت اجراي سياست‌هاي اقتصادي دولت با حمايت بانک‌ها، تصريح کرد: با توجه به تغييرات اقتصادي کشور و ايجاد رونق در بازار سرمايه و رشد چشم‌گير شاخص بورس اوراق بهادار در سه‌ماهه دوم سال جاري، ارزش پرتفوي شرکت گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد و به‌تبع آن بهاي خود شرکت افزايش يافت. وي افزود: بر اساس ارزش‌گذاري صورت گرفته در ششم آبان ماه سال جاري بهاي هر سهم شرکت گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد برابر 9،313 ريال (ارزش کل 196،786 ميليارد ريال) برآورد شد. چقازردي خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف تعيين‌شده و نيز در پي اقدامات صورت گرفته در اجراي ماده 16 قانون رفع موانع توليد و ارتقاي نظام مالي کشور مبني بر واگذاري بنگاه‌هاي فاقد فعاليت بانکي، بانک سپه نسبت به انتشار آگهي عرضه تمامي‌سهام خود در شرکت گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد از طريق بورس اوراق بهادار تهران اقدام کرد.

انتصاب دکتريونس مظلومي

‌به عنوان مديرعامل بيمه تعاون

از سوي بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران انتصاب دکتريونس مظلومي‌به عنوان مديرعامل شرکت بيمه تعاون براي دوره دوساله باقي مانده اعضاي هيئت مديره بلامانع اعلام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه تعاون، تعامل بيشتر با بخش تعاون و استفاده از پتانسيل آن بخش در توسعه فعاليت‌هاي شرکت؛ تسريع در تامين شرايط لازم براي اخذ مجوز فعاليت در بيمه شخص ثالث و تلاش در جهت افزايش پرتفوي سودآور خواسته بيمه مرکزي از اعضاي هيات مديره و کارکنان شرکت بيمه تعاون ذکر شده است . در ابلاغيه بيمه مرکزي ج.ا.ا بر رعايت ضوابط مربوط به توانگري مالي و ظرفيت مجاز نگهداري ريسک و پيگيري انطباق نصاب سهامداري شرکت با مقررات مربوط تأکيد شده است .

دريافت لوح تقدير اهتمام

به زبدگي ديجيتالي توسط بيمه رازي

در سومين دوره جايزه ملي تحول ديجيتال بيمه رازي موفق به دريافت لوح تقدير اهتمام به زبدگي ديجيتال شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه رازي، سومين دوره جايزه ملي تحول ديجيتال، ۳۰ بهمن‌ماه در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما برگزار گرديد. بخش جنبي اين جايزه، روياي ديجيتال است که به برترين استارت‌آپ‌هاي کشور تعلق گرفته است. در مجموع دو گروه از سازمان‌ها مي‌توانند در جايزه ملي تحول ديجيتال شرکت کنند. گروه اول، سازمان‌هايي که الکترونيکي نيستند و ديجيتالي متولد نشده‌اند، اما با استفاده از فناوري‌هاي نوين ديجيتالي، در حال بهبود مدل کسب‌وکار، خدمات، محصولات و يا فرآيندهاي خود هستند. گروه ديگر، سازمان‌ها و کسب‌وکارهايي هستند که ماهيت ديجيتالي داشته و بر بستر اينترنت و فناوري‌هاي اطلاعاتي متولد شده‌اند. شرکت بيمه رازي در گروه بانک و بيمه حضور داشته و امسال موفق به دريافت لوح تقدير اهتمام به زبدگي ديجيتال شده است. اين جايزه، با توجه به محورهاي تخصصي، در سه سطح، زبدگي ديجيتالي، نوآوري ديجيتالي و رهبران ديجيتالي برگزار شده است.

مجمع فوق العاده بيمه البرز برگزار شد

مجمع عمومي‌فوق العاده شركت بيمه البرز روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ با حضور بيش از ۸۷ درصد از سهامداران اين شركت برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه البرز، در اين مجمع كه محمدرضا ميري لواساني، ‌رييس هيات مديره بيمه البرز به عنوان رييس جلسه و نمايندگان وزارت امور اقتصادي و دارايي و بيمه مركزي جمهوري اسلامي‌ايران به عنوان ناظرين جلسه حضور داشتند، اساسنامه شركت بيمه البرز اصلاح و به تصويب سهامداران حاضر در مجمع فوق العاده بيمه البرز رسيد.

ارتقاء سطح فني ودانش کارشناسان بيمه "ما"

آزمون دوره خسارت بيمه‌هاي مسئوليت به صورت مجازي (آنلاين) درشعب سراسر کشور بيمه "ما" برگزارشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه "ما" آزمون دوره خسارت بيمه‌هاي مسئوليت به صورت مجازي (آنلاين) در شعب سراسر کشور بيمه "ما" با هدف ارتقاء سطح فني ودانش کارشناسان دربهمن ماه برگزار گرديد . اين آزمون بعد از برگزاري چندين کارگاه آموزشي حضوري با هدف ارتقاي سطح فني و دانش تخصصي کارشناسان برگزار شد که در نهايت موجب افزايش کيفيت خدمات شرکت بيمه "ما" خواهد بود.

ششمين همايش ملي پيشرفت و توسعه علمي‌کشور با موضوع رسالت انجمن‌هاي علمي‌در تبيين مسائل راهبردي کشور، با حضور دکتر جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور و دکتر غلامي‌وزير علوم، تحقيقات و فناوري در تاريخ 30 بهمن 1397 و در محل دانشگاه خاتم برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، در اين همايش در خصوص رسالت انجمن‌هاي علمي‌در تدوين راهبردهاي کشور و موضوعات علمي‌مرتبط با فعاليت انجمن‌هاي مختلف بحث و گفتگو شد. همچنين ضمن قرائت تفاهم‌نامه في‌مابين شوراي انجمن‌هاي علمي‌ايران و کميسيون انجمن‌هاي علمي، از انجمن‌هاي علمي‌برتر تقدير بعمل آمد. دکتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور در اختتاميه ششمين همايش ملي پيشرفت و توسعه علمي‌کشور ضمن بيان اين مطلب که ارتقاي سطح استقلال و اقتدار ملي کشور در مواجهه با مسائل جهاني و منطقه‌اي يکي از مسائل اصلي کشور است گفت: اجلاس ورشو در حالي برگزار مي‌شود که عده‌اي با کمک اسراييل، آمريکا و سعودي مي‌خواهند ديگران را از ايران بترسانند، دوره‌اي اين کار را کردند شکست خوردند و اين بار هم به فضل الهي مفتضح شدند. اما ما بايد بدانيم که چگونه با اين مسائل مقابله مقتدارانه داشته‌باشيم. دکتر مجيد قاسمي‌رئيس شوراي انجمن‌هاي علمي‌با اشاره به هدف برگزاري همايش پيشرفت و توسعه علمي‌کشور گفت: در اين همايش به رسالت انجمن‌هاي علمي‌در تدوين راهبردهاي کشور پرداخته شد و بحث اصلي آن بود که ذخيره مهم و گرانبهايي که حاصل زحمات چندين ساله علما و دانشمندان و انديشمندان رشته‌هاي مختلف کشور است، چگونه مي‌تواند در سياست‌گذاري‌ها مؤثر باشد و خواسته‌هاي مردم را به‌صورت علمي‌و عملي به گوش بزرگان سياست‌گذار در سطح دولت و حاکميت برساند.

مسعود ايزدي از پرداخت ۳۶ هزار و ۲۹۶ فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج طي ده ماهه نخست امسال به متقاضيان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، مسعود ايزدي مدير امور ارتباطات و حوزه مديريت بانک مسکن با بيان اينکه بانک مسکن تسهيلات قرض الحسنه ازدواج را در راستاي حمايت از زوجين جوان با سرعت و به صورت مرتب ارايه مي‌دهد، اظهار کرد: بانک مسکن در راستاي حمايت از زوجين جوان در آستانه ازدواج، تسهيلات قرض السحنه ازدواج را از دي ماه سال 81 تا کنون به صورت دوره‌اي و منظم پرداخت کرده است. وي ادامه داد: گزارش عملکرد پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج از ابتداي دي ماه سال 81 تا پايان دي ماه سال جاري(17 سال) حاکي از آن است که طي اين دوره 17 ساله بانک مسکن مجموعا 668 هزار و 49 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به زوجين اعطا کرده است.

مدير امور ارتباطات و حوزه مديريت بانک مسکن در تشريح عملکرد دوره 17 ساله ارايه تسهيلات قرض الحسنه زوجين به متقاضيان سراسر کشور اظهار کرد: اين گزارش نشان مي‌دهد از دي ماه سال 81 تا پايان سال 82 مجموعا 120 هزار و 643 فقره تسهيلات قرض السحنه ازدواج به ارزش 31 ميليارد و 376 ميليون و 700 هزار تومان به زوجين متقاضي اخذ اين نوع تسهيلات ارايه شده است.

وي به سال‌هاي 83 تا 96 نيز اشاره کرد و افزود: بانک مسکن از ابتداي سال 83 تا پايان سال گذشته نيز مجموعا 511 هزار و 110 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به زوجين پرداخت کرده است.

شوراي هماهنگي بيمه استان‌ها بايد نقش ويژه‌اي را در فرهنگ سازي بيمه‌اي بر عهده گيرد و با همکاري اداره کل روابط عمومي‌و اعضاي اين شورا، طرح گسترش فرهنگ بيمه در مدارس را دنبال کنند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني در حاشيه اجراي نمايش و مسابقات بيمه در مدرسه رسالت تهران با اعلام اين مطلب افزود: بيمه زندگي و تامين آتيه، مناسب‌ترين بيمه نامه براي دانش آموزان کشور به شمار مي‌رود و اميدواريم با درک حساسيت‌ها و آگاهي مردم از ظرفيت‌هاي اين بيمه نامه زمينه افزايش ضريب نفوذ بيمه در جامعه فراهم شود.

دکتر سليماني نسبت به ضرورت طراحي بيمه نامه‌هاي متناسب با نياز خانوارها تاکيد کرد و افزود: با اتخاذ سياست‌هاي توسعه‌اي و فرهنگسازانه و فعاليت صنعت بيمه در مدارس سراسر کشور، دستيابي به آمار سه و نيم درصد ضريب نفوذ بيمه‌هاي زندگي در کشور دور از دسترس نيست. وي تصريح کرد: رشد فرهنگ بيمه‌اي در مدارس، زمينه‌ساز همگاني سازي خدمات بيمه‌اي بين خانواده‌هاي ايراني و در نهايت افزايش ضريب نفوذ بيمه در کشور است.

مديرعامل بيمه کوثر در معيت جانشين مديرعامل ساتا، اعضاي هيات ‌مديره، معاونان و جمعي از مديران از سرپرستي استان بوشهر بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه کوثر، مديرعامل شرکت ضمن گفت‌‌وگو با کارکنان سرپرستي بوشهر و تقدير و تشکر از زحمات آنان، گفت: اين سرپرستي از لحاظ عملکرد رتبه يک را در بين سرپرستي‌هاي شرکت و رتبه پنجم را در بين شرکت‌هاي بيمه در استان کسب کرده است. مجيد مشعلچي فيروزآبادي خاطرنشان‌کرد: استان بوشهر با 1/44درصد از جمعيت کشور توانسته است، 4/3درصد توليد ناخالص داخلي، 1/1درصد بازار صنعت بيمه، 3/2ميليون ريال حق‌بيمه سرانه و 0/6درصد ضريب نفوذ بيمه را به خود اختصاص دهد. وي با بيان اينکه در اين استان پتانسيل‌هاي زيادي وجود دارد، تصريح‌کرد: با توجه به ظرفيت استان اين سرپرستي داراي رتبه دوم در توليد حق‌‌بيمه رشته مهندسي است. مديرعامل بيمه کوثر گفت: انعقاد قرارداد با مجتمع‌هاي پتروشيمي، نيروگاه‌هاي اتمي، پروژه‌هاي منطقه اقتصادي عسلويه و حمايت از صيادان استان ازجمله اقدامات شرکت به‌منظور حمايت از توليدکنندگان داخلي است. مشعلچي افزود: در سال‌جاري شفافيت و پرداخت به‌موقع کارمزدها که از انتظارهاي نمايندگان بود صورت گرفته است و اميدوارم در سال آينده دغدغه‌هاي ديگر آنان برطرف شود.

رئيس هيات مديره بيمه دانا، اجراي طرح "مهردانا" را موجب تقويت شاخص‌هاي اقتصادي کشور و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و حمايت از اقشار آسيب‌پذير عنوان کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر رضا جعفري در گفتگويي، حمايت کامل اعضاي هيات مديره اين شرکت به نمايندگي از سهامداران را از طرح "مهردانا" اعلام کرد و اظهار داشت: يکي از محورهاي اساسي در بحث تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي که مورد تاکيد رهبر انقلاب نيز هست، توانمند‌سازي ساختار اقتصاد کشور، پايه‌ريزي اقتصاد جامعه از طريق گسترش عدالت، ارتقاي توان داخلي و عبور از تنگناهاي اقتصادي است که اجراي طرح مهر دانا در حوزه بيمه‌اي، ضمن اينکه در بعد اجتماعي از اقشار کم درآمد حمايت مي‌کند، عامل تعيين‌کننده‌اي در جهت بهبود شاخص‌هاي کلان اقتصادي و افزايش ضريب نفوذ بيمه در جامعه خواهد بود. وي، حمايت مديران و عوامل اجرايي را از طرح "مهردانا "مورد اشاره قرار داد و تاکيد کرد: اين طرح با ايجاد امنيت و اطمينان براي مردم جامعه از طريق تهيه بيمه‌نامه با استفاده از تسهيلات بانکي بدون ضامن و بدون نياز به مراجعه به بانک، زمينه گسترش فعاليت‌هاي توليدي و خدماتي را فراهم مي‌کند.