حجت‌اله صيدي پیش بینی کرد:
گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک صادرات ايران سال ٩٨ را سال جهش بزرگ اين بانک عنوان کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي گفت: بانک صادرات ايران در سال آينده شاهد جهش بزرگي در عمليات بانکي و سودآوري خواهد بود.

صيدي افزود: افزايش سرمايه بانک صادرات ايران از محل تجديد ارزيابي دارايي‌ها تصميم مناسبي بود که با تصويب آن، از شموليت ماده ١٤١ قانون تجارت خارج شده و سال ٩٨ را با سوددهي پيش‌خواهيم برد.

وي با اشاره به اينکه به دليل عدم‌تعادل‌هاي موجود در اقتصاد کشور، افزايش سرمايه براي بانک صادرات ايران و ساير‌بانک‌هاي بزرگ کشور يک الزام بود که بايد اجرايي مي‌شد، در جمع سهامداران اين بانک، گفت: با اين اتفاق در ترازنامه و صورت‌هاي مالي سال مالي منتهي به پايان سال ٩٧ ديگر مشمول ماده ١٤١ قانون تجارت نخواهيم ماند.

صيدي در مجمع عمومي‌فوق‌العاده بانک صادرات که با حضور دارندگان بيش از ٨٧ درصد سهام، از جمله نماينده دولت و سهام عدالت، نمايندگان سازمان بورس اوراق بهادار تهران، حسابرس و بازرس قانوني، اعضاي هيئت‌مديره و مديران و برخي کارکنان بانک برگزار شد، کاهش مطالبات غيرجاري، تعيين تکليف بدهي به بانک مرکزي، فروش شرکت‌هاي غيربانکي و اموال مازاد، تعيين تکليف مطالبات از دولت، مديريت هزينه‌ها، بهبود ساختار سرمايه و بهينه‎سازي ترکيب منابع و مصارف را به عنوان هفت مأموريت مهم بانک براي اصلاح ساختار مالي بانک در سال ٩٧ عنوان کرد که با هدف رسيدن به نتيجه مهم کاهش زيان و دستيابي به سود عملياتي با جديت پيگيري مي‌شود. وي با اشاره به اينکه بانک صادرات ايران با داشتن دو هزار و ٤٠٠ شعبه و باجه، هشت درصد منابع و هفت درصد مصارف نظام بانکي را مديريت مي‌کند، مهم‌ترين کار در حوزه کاهش مطالبات غيرجاري و تعيين تکليف بدهي به بانک مرکزي را در سال ٩٧ استفاده از ظرفيت تبصره ٥ قانون بودجه سال ٩٧ در تهاتر مطالبات از دولت با بدهي به بانک مرکزي عنوان کرد. مديرعامل بانک صادرات ايران افزود: تمامي‌ ٩٠ هزار ميليارد ريال مطالبات تسويه شده با بدهي به بانک مرکزي تا پايان سال در صورت‌‌هاي مالي بانک تثبيت خواهد شد و نگراني از اين بابت وجود ندارد. در اين مجمع افزايش ٢٠٣ درصدي سرمايه بانک پس از قرائت گزارش بازرس و حسابرس قانوني با اجماع صاحبان سهام به تصويب رسيد و سرمايه بانک از ٥٧ هزار و ٨٠٠ ميليارد ريال به ١٧٥ هزار و ٣٥٣ ميليارد و ٩٧٢ ميليون ريال افزايش يافت

جامعه هدف صنعت بيمه بايد مشخص باشد

با توجه به شرايط خاص سپرده گذاري در کشور، فرصت خوبي ايجاد شده تا بخش مهمي‌از نقدينگي‌ها و سرمايه‌هاي مردم به سمت بيمه‌هاي زندگي هدايت شود.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني در بازديد از بيمه دانا ضمن اعلام اين مطلب افزود: صنعت بيمه بايد حضور پررنگ تري را در بازارهاي اقتصادي کشور تجربه کند که اين امر در گرو گرايش مردم به محصولات متنوع اين صنعت است.وي افزايش ضريب نفوذ بيمه عمر را زمينه‌ساز ايجاد اشتغال فراگير در کشور ارزيابي کرد و افزود: فعال سازي ظرفيت‌هاي مغفول بيمه اي، سهم صنعت را در اقتصاد کلان کشور به شکل محسوسي افزايش خواهد داد.رئيس شوراي عالي بيمه در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت موضوع پژوهش‌هاي بيمه اشاره کرد و گفت: اگر تحليل‌هاي فني و حرفه‌اي به درستي صورت گيرد بسياري از قراردادهاي بيمه منعقد نمي‌شود و شرکت‌هاي بيمه متحمل ضرر و زيان نخواهند شد.وي تصريح کرد تقويت بخش مطالعاتي و تحليل داده‌ها مي‌تواند انعقاد قراردادهاي فني را جايگزين سياست "پرتفوي محوري" کند.رئيس شوراي عالي بيمه با اشاره به اهميت بازارسازي در رشته‌هاي گوناگون بيمه تصريح کرد: ساماندهي شبکه فروش بايد در اولويت کار شرکت‌هاي بيمه قرار گيرد که مولفه‌هاي اصلي آن اعتمادسازي عمومي‌و کاهش تخلفات با روشهاي پيشگيرانه نظارتي است.وي گفت: جامعه هدف در صنعت بيمه بايد شفاف و مشخص باشد و بدون برنامه‌ريزي دقيق و توسعه محور نمي‌توان به افزايش ضريب نفوذ بيمه در کشور اميدوار بود.گفتني است در ابتداي اين بازديد محمد ابراهيم کاردگر مديرعامل شرکت بيمه دانا با تشريح آخرين وضعيت اين شرکت، گزارش مفصلي به رئيس کل و اعضاي هيئت عامل بيمه مرکزي ارائه داد.

افزايش سرمايه تجارت‌نو به ۱۵۷ ميليارد تومان

مجمع عمومي‌فوق العاده بيمه تجارت‌نو، به منظورافزايش سرمايه و تغيير اساسنامه شرکت با حضور مدير عامل، اعضاي هيئت مديره، نمايندگان سهامداران عمده و سهامداران خرد برگزارشد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي؛ دراين مجمع افزايش سرمايه شرکت بيمه تجارت‌نو‌ از ۱۲۵ به ۱۵۷ ميليارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران درحضورنماينده سازمان بورس، نماينده بيمه مرکزي، حسابرس شرکت و بيش از۹۶ درصد سهامداران مورد بررسي قرار گرفت که پس از تبادل نظر با اکثريت آرا به تصويب رسيد.در ادامه جلسه تغيير اساسنامه شرکت براساس نمونه مورد تأييد بيمه مرکزي و سازمان بورس به شور گذاشته شد که حاضران با اعلام موافقت خود بند دوم دستور جلسه مجمع را نيزبه تصويب رساندند. بنابر اين گزارش طبق اساسنامه جديد اعضاي هيئت مديره از اين پس تنها از بين اشخاص حقيقي انتخاب مي‌شوند. تغييرمهم ديگرآنکه دراداره امور مربوط به شرکت‌ها علاوه برهيئت مديره، هيئت عامل نيز نقش خواهند داشت.

عرضه سهام بيمه معلم در فرابورس

بر اساس اعلام رسمي‌فرابورس ايران، سهام شرکت معلم با نماد "ومعلم" روز شنبه مورخ 25/12/97 در بازار دوم فرابورس ايران عرضه مي‌شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه معلم، بر اساس اطلاعيه سرپرست مديريت عمليات بازار فرابورس ايران، سهام شرکت بيمه معلم توسط سهامدار در روز عرضه اوليه به روش ثبت سفارش به عموم عرضه مي‌شود.

گفتني است، تعداد کل سهام اين شرکت 1.500.000.000 سهم بوده و تعداد کل سهام قابل عرضه در عرضه اوليه 75.000.000 سهم مي‌باشد

با حضور دکتر پرويزيان، مديرعامل بانک پارسيان؛ دکتر محمدرضا حافظي، رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز کشور؛ جعفري، مديرعامل بنياد برکت؛ دکترقدمي، معاون وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان مدارس استثنايي کشور؛ جعفري، مديرعامل شرکت تجارت الکترونيک پارسيان؛ مراسم امضاي تفاهم نامه همکاري شرکت تجارت الکترونيک پارسيان و جامعه خيرين مدرسه ساز کشور، روز دوشنبه 20 اسفند ماه، به ميزباني بانک پارسيان برگزار شد. دکتر پرويزيان، مديرعامل بانک پارسيان در اين مراسم با اشاره با نقش کليدي بانک پارسيان در نهادينه سازي مسئوليت‌هاي اجتماعي، گفت : همکاري با جامعه خيرين مدرسه ساز و آموزش و پرورش از راهبردهاي اساسي و اولويت‌هاي استراتژيک بانک پارسيان است و تفاهم نامه شرکت تجارت الکترونيک پارسيان و جامعه خيرين مدرسه ساز به منظور هدايت کمک‌هاي مردمي، حمايت از دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار، احداث مدرسه در استان‌هاي محروم و توسعه علم آموزي امضا شده است. دکتر حافظي رييس جامعه خيرين مدرسه ساز نيز در اين مراسم از بانک پارسيان بدليل اهتمام ويژه اين بانک به مسئوليت پذيري اجتماعي و حمايت از خيرين به ويژه خيرين مدرسه ساز تقدير کرد. مدير عامل شرکت تجارت الکترونيک پارسيان نيز در اين مراسم با بيان اينکه، اين شرکت در حوزه مسئوليت اجتماعي، خدمات قابل توجهي دارد، افزود : در راستاي اين تفاهم نامه، با استفاده از زيرساخت‌هاي مناسبي که در حوزه بانکداري الکترونيک در بانک پارسيان از قبيل درگاه‌هاي پرداخت، پايانه‌هاي فروش و ... وجود دارد،‌ زمينه و بستر مناسب براي خدمات خيرخواهانه و دريافت کمک‌هاي خيرين فراهم است.

مديرعامل بانک ملي ايران در بازديد از شرکت خدمات انفورماتيک، هدف از اين بازديد را معماري نوين همکاري‌هاي آينده بين دو طرف عنوان کرد و گفت: اين همکاري‌ها به نفع مردم و مشتريان بوده و سبب افزايش کيفيت خدمات و محصولات بانک ملي ايران خواهد شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، محمدرضا حسين زاده که همراه با ساير اعضاي هيات مديره بانک ملي ايران در شرکت خدمات انفورماتيک حضور يافته بود با بيان اينکه دورنماي خوبي از همکاري دو طرف ملاحظه مي‌شود، افزود: با گسترش روند رو به رشد تعاملات في ما بين، حرکت بانک ملي ايران در رسيدن به جايگاه اول نوآوري بيش از پيش سرعت مي‌گيرد و اين بانک همانگونه که در ميزان تراکنش‌ها در جايگاه نخست قرار دارد؛ در ارائه خدمات مبتني بر جديدترين فناوري‌هاي روز هم پيشتاز خواهد بود.در اين نشست همچنين مديرعامل بانک ملي ايران دليل حضور در شرکت خدمات انفورماتيک را قدرداني از زحمات و اقدامات مديريت ارشد و کارکنان اين شرکت عنوان کرد و ضمن تاکيد بر جايگاه حاکميتي بانک ملي ايران خاطر نشان کرد: بانک ملي ايران هميشه در جايگاه نخست بوده و بايد در ارائه خدمات و محصولات نوين به مشتريان نيز پيشتاز باشد که اين مهم با همکاري شرکت خدمات انفورماتيک محقق مي‌شود.حسين زاده برخورداري از رويکرد نوآورانه در تمامي‌تعاملات و پروژه‌هاي مشترک بين شرکت خدمات انفورماتيک و بانک ملي ايران را مورد تاکيد قرار داد.

توليد کاتد مس به روش تانک بايوليچينگ، در مجتمع بابک مس ايرانيان از شرکت‌هاي زير مجموعه هلدينگ ميدکو، براي اولين بار در جهان، با حمايت بانک‌‌پاسارگاد آغاز شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، طي مراسمي‌با حضور جمعي از مديران و دست‌اندرکاران پروژه، بهره‌برداري از پروژه توليد کاتد مس به روش تانک بايوليچينگ، براي اولين بار در دنيا، آغاز شد.

بر اساس اين خبر، مديرعامل بانک‌پاسارگاد، بهره‌برداري از اين طرح مهم و ملي را تقديم به ملت شريف ايران کرد و براي عوامل و دست‌اندرکاران آن آرزوي موفقيت نمود. همچنين دکتر پورمند مديرعامل شرکت ميدکو، اين موفقيت را که براي اولين بار در دنيا توسط نيروهاي متخصص ميدکو، در مجتمع بابک مس ايرانيان عملي شده‌است تبريک گفت و اظهار داشت: اين مهم يک تغيير بزرگ تکنولوژيک در سطح جهان و در صنعت مس است که با حمايت‌هاي ويژه دکتر قاسمي‌به انجام رسيده‌است.

گفتني است مجتمع بابک مس با ظرفيت توليد 50 هزار تن کاتد مس و 12 هزار تن لوله مسي در سال فعاليت مي‌کند. در روش تانک بايوليچينگ با استفاده از نوع خاصي از باکتري‌هاي غيرمضر محصول نهايي استحصال مي‌شود

سالن ورزشي چند منظوره جهان پهلوان تختي طي مراسمي‌با حضور جمعي از مقامات عالي رتبه استاني، مديران و معاونان بانک شهر و جمع کثيري از شهروندان در شهرستان سرپل‌ذهاب افتتاح شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر ، در اين مراسم که با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، جمالي نيا فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب و جمعي از اهالي جامعه ورزش برگزار شد، سالن ورزشي چند منظوره جهان پهلوان تختي، به همت اين بانک ، در زميني به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و زيربناي ۶۰۰ متر مربع به بهره برداري رسيد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در اين مراسم با بيان اين که خوشبختانه بازسازي روستاهاي زلزله زده، رو به پايان است و در سال پيش رو بازسازي شهرهاي زلزله زده نيز به اتمام مي‌رسد گفت: سالن ورزشي چند منظوره جهان پهلوان تختي به همت بانک شهر و به منظور استفاده ورزش دوستان در رشته‌هاي فوتسال، بسکتبال و هنر‌هاي رزمي‌احداث شده است.استاندار کرمانشاه افزود: بانک‌ها در پرداخت تسهيلات، تلاش قابل توجهي براي بازسازي مناطق زلزله زده داشتند و مسئولان بانک شهر از اولين کساني بودند که به مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب ياري رساندند

بانک گردشگري به منظور رفاه حال مشتريان و خدمت رساني بهتر به عموم مردم ايران، شعب کشيک براي ايام پايان سال و تعطيلات نوروز در نظر گرفته است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري ، شعبه‌هاي مرکزي- شهر ري- سعادت آباد- صادقيه- قدس- قائم مقام و شعبه فلکه اول تهران پارس در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروز کشيک هستند. اسامي‌اين شعب در پايگاه اطلاع رساني بانک به نشاني www.tourismbank.ir آمده و مشتريان اين بانک در ايام تعطيلات مي‌توانند خدمات بانکي مورد نياز خود را از اين شعب دريافت کنند.

شايان ذکر است ابزارهاي متنوع بانکداري الکترونيک اين بانک هم در تمام ايام سال و به شکل 24 ساعته امکان انجام خدماتي ميسر است.

همچنين بانک گردشگري به عنوان يکي از بانک‌هاي منتخب جهت توزيع اسکناس نو ويژه عيد نوروز انتخاب شد.لازم به ذکر است شعب منتخب بانک براي ارائه اسکناس نو شعبه‌هاي صادقيه- فلکه اول تهرانپارس- تهرانسر و سه راه عمار مي‌باشد.

گفتني است بانک گردشگري به منظور رفاه حال مشتريان و مراجعه کنندگان، ساعت کاري شعب خود در ايام پايان سال را تا ساعت ۱۸ تمديد کرده است