لزوم تعيين قيمت براي بليت‌ هواپيما

مديرکل تعزيرات حکومتي تهران گفت: باوجود فعاليت‌هايي براي حذف پروازهاي چارتري، اما اعلام نشدن سقف قيمت بليت‌ها اجحاف به مسافران است.به گزارش ايلنا، محمدعلي اسفناني در پاسخ به سوالي درباره حذف پروازهاي چارتري محقق شده؟ افزود: پارسال به‌صراحت به مسؤولان سازمان هواپيمايي اعلام کرديم پروازهاي چارتري در حمل‌ونقل هوايي اخلال ايجاد مي‌کند و به‌نوعي موجب اجحاف به مسافران به‌ويژه در ايام خاص مي‌شود به همين دليل درخواست حذف اين پروازها را داشتيم. وزير راه و شهرسازي نيز تأکيد جدي بر اين حذف داشتند و هم‌اکنون به جز موارد خاص در بحث پروازهاي زيارتي در بقيه موارد شاهد حذف پروازهاي چارتري بوده‌ايم.


استفاده از روكش آسفالت حفاظتي

مدير کل دفتر نگهداري راه‌هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به رويكرد اين سازمان در توسعه و ترويج روكش‌هاي حفاظتي و پيشگيرانه، از روكش آسفالت حفاظتي در ۶۰۰ كيلومتر از جاده‌‌هاي کشور خبر داد.

رضا اکبري در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي در تشريح عملکرد سه ساله براي جايگزين کردن روکش آسفالت حفاظتي ميکروسرفيسينگ در راه‌هاي کشور تصريح کرد: بر اساس برنامه‌ريزي دفتر نگهداري راه‌هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور، طي سه سال گذشته تاكنون حدود ۶۰۰ کيلومتر روكش آسفالت حفاظتي ميکروسرفيسينگدر راه‌هاي كشور (عمدتا راه‌هاي شرياني و اصلي) اجرا شده است.


ثروت آفريني درآبادان وخرمشهر

معاون وزير راه گفت: در آبادان و خرمشهر با استفاده از ظرفيت‌هاي منطقه‌اي و کمک‌هاي ملي مي‌توان ثروت آفريني کرد.

به گزارش مهر، سيد محمد پژمان در جلسه باز آفريني بافت فرسوده در محدوده منطقه آزاد اروند (شهرهاي آبادان و خرمشهر) که در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: ارائه طرح و برنامه از توانمندي‌هاي منطقه، اشتغال زايي و ايجاد ثروت راهکار توسعه و عمران آبادان و خرمشهر است.وي اظهار کرد: منطقه آزاد اروند توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي بسياري دارد که مي‌توان با استفاده از توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي، بسياري از مشکلات شهرهاي آبادان و خرمشهر را برطرف کرد.

۱۳ ميليون هزينه وام مسکن زوج‌هاي تهراني

قيمت اوراق تسهيلات مسکن در اين روزها حدود ۵۴ هزار تومان است که زوج‌هاي تهراني براي گرفتن وام مسکن ۱۰۰ ميليوني و وام جعاله ۲۰ ميليون توماني، در مجموع بايد ۲۴۰ برگ اوراق بخرند و حدود ۱۲ ميليون و ۹۶۰ هزار تومان هزينه کنند.

به گزارش ايسنا، در هفته‌هاي اخير قيمت اوراق تسهيلات مسکن نوسانات چنداني نداشت؛ به طوري که در اين مدت قيمت تسه‌ها براي سررسيدهاي مختلف نزديک به ۵۴ هزار تومان بوده است.

در آخرين روز معاملات فرابورس ايران در اين هفته، امتياز تسهيلات مسکن فروردين ماه ۱۳۹۶ کمي‌بيشتر از ۵۲ هزار تومان معامله شد و قيمت اوراق تسهيلات مسکن دي ماه ۹۶ به حدود بيش از ۵۴ هزار تومان رسيد.

همچنين قيمت تسه دي ماه سال ۱۳۹۷ حدود ۵۵ هزار تومان معامله شد و تسه فروردين ماه سال جاري به حدود ۵۳ هزار تومان رسيد. علاوه بر اين تسه‌هاي تير، آبان، آذر و بهمن ماه نيز نزديک ۵۴ هزار تومان معامله شد.

بيشتر تسه‌ها نزديک ۵۴ هزار تومان داد و ستد مي‌شود، به همين علت در اين گزارش هزينه وام مسکن با قيمت هر ورق ۵۴ هزار تومان محاسبه شده است. زوج‌هاي تهراني براي دريافت وام ۱۰۰ ميليون توماني مسکن بايد ۲۰۰ برگه تسهيلات مسکن خريداري کنند. آن‌ها بايد ۱۰ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان صرف خريد اين ۲۰۰ برگ کنند. به اين مبلغ با احتساب ۲۰ ميليون تومان وام جعاله که بابت آن بايد ۴۰ برگ تسه خريداري شود، دو ميليون و ۱۶۰ هزار تومان اضافه مي‌شود. در نتيجه در مجموع بايد براي دريافت وام ۱۲۰ ميليون توماني مسکن حدود ۱۲ ميليون و ۹۶۰ هزار تومان صرف شود. هم‌چنين زوج‌هاي غير تهراني که در شهرهايي با جمعيت بيش‌تر از ۲۰۰ هزار نفر جمعيت زندگي مي‌کنند، مي‌توانند تا سقف ۸۰ ميليون تومان وام بگيرند که براي گرفتن اين مبلغ بايد ۱۶۰ ورق بهادار خريداري کنند که با اين حساب بايد هشت ميليون و ۶۴۰ هزار تومان بابت خريد اين اوراق بپردازند که با احتساب دو ميليون و ۱۶۰ هزار تومان براي خريد اوراق وام جعاله، در مجموع براي دريافت وام ۱۰۰ ميليون توماني بايد ۱۰ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.علاوه بر اين، زوج‌هاي ساکن در ساير شهرهاي با جمعيت زير ۲۰۰ هزار نفر مي‌توانند براي گرفتن ۶۰ ميليون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خريداري کنند که بايد شش ميليون و ۴۸۰ هزار تومان بابت خريد اوراق بپردازند. هم‌چنين براي دريافت ۲۰ ميليون تومان ديگر بابت وام جعاله نيز بايد دو ميليون و ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کنند که در مجموع براي وام ۸۰ ميليون توماني هشت ميليون و ۶۴۰ هزار تومان از سوي زوجين بايد پرداخت شود. مجردهاي تهراني نيز مي‌توانند تا سقف ۶۰ ميليون تومان و غير زوج‌هايي که در مراکز استان‌هاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت دارند تا سقف ۵۰ ميليون تومان و درنهايت غير زوج‌هاي ساکن در ساير مناطق تا سقف ۴۰ ميليون تومان وام دريافت کنند که به ترتيب هر کدام بايد ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهيلات مسکن را از فرا بورس ايران خريداري کنند.

وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد

گروه راه و مسکن: وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه شهرهاي جديد بايد سكونت‌گاه آرام و مركز فعاليتي متفاوت نسبت به شهرهاي فعلي باشند، گفت: شهرهاي جديد از تصميم و طرحهايي که موجب تشديد مخاطرات مي‌شود، پرهيز کنند.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاري فارس، محمد اسلامي‌در آيين افتتاح و آغاز عمليات اجرايي پروژه‌هاي عمراني شرکت عمران شهر جديد هشتگرد گفت: شهرهاي جديد بايد سکونت‌گاهي همراه آرامش و مرکز فعاليتي متفاوت نسبت به شهرهاي فعلي باشند. براي ما مهم است که اگر از اين تقکر فاصله گرفته‌ايم، سعي کنيم، از همين امروز آن را اصلاح کرده و از اتخاذ هرگونه تصميم و اجراي طرح‌هايي که موجب تشديد مخاطرات مي‌شود، پرهيز کنيم.

وي با بيان اينکه کيفيت بخشي به زندگي مردم در ايجاد زيرساخت‌ها و توليد مسکن يکي از مهمترين وظايف ما به شمار مي‌رود، گفت: اين مأموريت‌ها را مجدانه دنبال کرده و تلاش شود تا با رعايت تمامي‌استانداردها، مشخصات فني و کيفيت بخشي به طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات عملي‌ را به گونه‌اي پيش ببريم که خروجي آن‌ها موجب نشاط و ارتقاي رضايت مردم شود.

اسلامي‌با بيان اينکه شهرهاي جديد بايد به معناي واقعي شهر جديد باشند و از هرگونه دغدغه گريبان‌گير شهرهاي بزرگ فارغ باشند، گفت: اين شهرها بايد يک سکونتگاه همراه با آرامش و يک مرکز فعاليت متفاوت نسبت به شهرهاي فعلي باشند. نکته مهم براي ما آن است که اگر از اين تقکر فاصله گرفتيم سعي کنيم از همين امروز آن را اصلاح کرده و از اتخاذ هرگونه تصميم و اجراي طرح‌هايي که موجب تشديد مخاطرات مي‌شود، پرهيز کنيم.

وي با اشاره به رويکرد طرح شهرسازي شهر جديد هشتگرد بيان کرد: طبق اين طرح هشتگرد با تراکم کم ساخته شده و تلاش دارد با ايجاد سرانه‌هاي خدماتي محيطي مطبوع و خوشايند براي شهروندان ايجاد کند.

وزير راه و شهرسازي در ادامه بر لزوم ايجاد مراکز تفريحي -فرهنگي در اين شهر جديد تأکيد کرد و گفت: تمامي‌اقدامات ما در اين منطقه بايد در راستاي شتاب روند توليد مسکن و تعيين تکليف هرچه سريعتر پروژه‌هاي عمراني باقي‌مانده باشد تا اين جنگل آهن موجود در سطح شهر هرچه زودتر از بين رفته و منظر آن زيبا شود.

اسلامي‌با تأکيد بر ضرورت بحث توجه به تسهيل عبور و مرور معلولان در سطح شهر هشتگرد بيان کرد: مترو هشتگرد نيز با توجه به برنامه زمان‌بندي پيمانکار و شرکت عمران شهرهاي جديد قرار است تا اواسط تابستان سال ٩٨ به بهره‌برداري برسد. خوشبختانه آنچه باقيمانده تنها زمان اجراي پروژه بوده و موانع و مشکلات برطرف شده است.

وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: موضوع مهم ديگر براي ما آن است که تعاوني‌هاي در حال کار کيفيت را در سازه‌هاي خود چه مسکن مهر و چه پروژه‌هاي خدماتي رعايت کنند، در اين حوزه قطعا نظارت دقيق‌تري بايد وجود داشته باشد و لازم است وضعيت تعاوني‌هاي موجود هرچه سريعتر تعيين‌تکليف شود.

معاون سازمان بنادر و دريانوردي تصريح کرد؛

گروه راه و مسکن:عضو هيات عامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: سازمان طي يک سال و نيم گذشته در ادامه اتفاقات قبلي در اين مجموعه نگاه ويژه‌اي به توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري داشته و دستاوردهاي خوبي را در اين خصوص شاهد هستيم.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمدرضا الهار معاون مهندسي و توسعه امور زيربنايي سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به تمرکز اين سازمان بر توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري از يک سال و نيم گذشته اظهار کرد: طي يک سال و نيم گذشته تمرکز ويژه‌اي بر توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري داشتيم که در ادامه تلاش‌هاي قبلي به دستاوردهاي خوبي هم رسيده‌ايم.

وي ادامه داد: در اين زمينه بحث استفاده از ظرفيت‌هاي سواحل مطرح است تا بتوانيم از اين نعمت خدادادي حداکثر بهره‌وري را داشته باشيم. با توجه به ۵۸۰۰ کيلومتر نوار ساحلي در کشورمان که ۴۹۰۰ کيلومتر آن درجنوب است ظرفيت‌هاي بسيار خوبي داريم که اين ظرفيت‌ها تنها در بحث تجاري و شيلاتي نيست و موضوع مهمي‌با عنوان گردشگري دريايي مطرح است.

عضو هيات عامل سازمان بنادر و دريانوردي با اعلام اينکه در اين زمينه يک بخش در سازمان با عنوان معاونت مهندسي ايجاد شد، گفت: درخصوص بهره‌وري از امتياز گردشگري دريايي در سواحل کشورمان بخشي را در معاونت مهندسي تحت عنوان توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري يا مسافري گردشگري ايجاد کرديم تا هرچه بيشتر روي اين ظرفيت تمرکز داشته باشيم.

وي ادامه داد: در همين زمينه در استان هرمزگان که بيشتر بحث مسافري و دريايي را داريم، ۵۶ زيرساخت گردشگري ايجاد شد که در قالب اسکله يا پس کرانه است تا مسافران بتوانند از دريا راحت‌تر بهره ببرند. اين مساله در خوزستان در کارون، در استان بوشهر و همچنين در شمال کشور اتفاق افتاده و ساخت بزرگ‌ترين بندر مسافري دريايي در چمخاله شروع شده است. البته در بندر ترکمن هم طبق دستور مقام عالي وزارت بررسي‌ها را آغاز کرديم تا بتوانيم با توجه به ظرفيت‌هاي خوبي که دارد آن‌جا اسکله ايجاد کنيم. خيلي از بنادر ابتداي سال ۹۷ به بهرهبرداري رسيده‌اند و ۱۰ نقطه را در استان هرمزگان و سواحل آن به بهره‌برداري رسانديم. معاون مهندسي و توسعه امور زيربنايي سازمان بنادر و دريانوردي با تاکيد بر نقش و تاثير ويژه توسعه صنعت گردشگري در بنادر در رونق اقتصاد مردم آن منطقه اظهار کرد: طبق بررسي‌هايي که از ابتداي سال ۹۷ در جزاير مختلف از حيث توسعه صنعت گردشگري و ايجاد زيرساخت‌ها داشتيم، شاهد رونق اقتصادي آن مناطق هستيم. در اين خصوص حتي بخشدارهاي آن مناطق و همچنين مردمي‌که امکانات براي آنها ايجاد شد از توسعه اقتصاد و رونق شرايط اقتصادي خودشان ابراز رضايت کرده‌اند.وي ادامه داد: اين مساله و ايجاد اسکله‌ و پس کرانه‌ها با حداقل هزينه که موجب افزايش رزق هموطنان‌مان در اين بنادر و سواحل شد ما را مصمم کرد که اين موضوع را توسعه بدهيم. به همين خاطر در برنامه امسال پس‌کرانه‌ها را بيشتر کرديم و در اين چارچوب ۶ نطقه دريايي و ۷ نقطه پس کرانه‌ در استان هرمزگان شناسايي شدند که کار روي آن‌ها در حال انجام است تا بتوانيم هرچه زودتر آنها را براي سال جديد و با حداقل امکانات به بهره‌برداري برسانيم تا همزمان مراحل توسعه آن با بهره‌وري مردم کشورمان پيش برود.اين عضو هيات عامل سازمان بنادر و دريانوردي افزود: اعتقادمان اين است که وقتي يک حرکت اوليه انجام شود خودبه‌خود بخش خصوصي و مجموعه سرمايه‌گذار آن را توسعه مي‌دهد.


تهيه طرحي از سوي برخي نمايندگان نشان مي‌دهد؛
گروه اجتماعی: عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس درباره طرح برخي صاحبان خيريه‌ها براي بي‌اثر کردن بخش‌هايي از قانون کار گفت: اين طرح اعتقاد دارد قانون کار مانع اشتغالزايي است و طراحان آن معتقدند اگر دستمزد بين کارگر و کارفرما توافقي باشد، اشتغالزايي صورت مي‌گيرد.

به گزارش ايلنا حسين علي حاجي دليگاني با انتقاد از طرح ايجاد اشتغال با پرداخت دستمزد 500 يا 300 هزار توماني گفت: اين درست است که امکان دارد با تعريف برخي طرح‌ها اشتغالزايي به وجود بيايد اما چنين طرحي زمينه سوءاستفاده از کارگران را فراهم مي‌کند.وي با تاکيد بر اينکه اين قبيل طرح‌ها زمينه استثمار نيروي کار را فراهم مي‌کنند، گفت: اين طرح بايد از سوي مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي‌بررسي شود.

نماينده شاهين شهر؛ توافق بين کارگر و کارفرما براي دريافت دستمزدي خارج از مصوبه شوراي عالي کار را محتمل دانست و گفت: اکنون نيز در بسياري از بنگاه‌هاي اقتصادي انجام کار توافقي است اما اگر قرار باشد اين به قانون تبديل شود که هر دستمزدي که کارفرما پيشنهاد کرد، کارگر به آن تن بدهد، باعث نگراني در آينده است.وي با تاکيد بر اينکه قانوني که جامع و مانع نباشد جاي نگراني دارد، گفت: اگر قرار باشد در قانون منافع يک طرف ديده شود، زمينه استثمار را فراهم مي‌کند و آن گاه برخورد با آن ديگر امکان‌پذير نخواهد بود.

حاجي دليگاني در تشريح طرح برخي نمايندگان مجلس گفت: برخي معتقدند تا زماني که قانون کار وجود دارد کارفرمايان رغبتي به استخدام نيروي کار ندارند زيرا نگران پرداخت مزاياي قانوني به کارگران هستند و چنانچه اين مزاياي تعريف شده در قانون را به کارگر ندهند، کارگر به اداره کار شکايت مي‌کند و با ابزار قانوني حقش را از کارفرما مي‌گيرد بنابراين آنها مي‌خواهند قانون حمايتي از کارگران کمرنگ يا بهتر بگوييم بي‌اثر شود.عضو کميسيون برنامه و بودجه با اعلام بر اينکه حذف قانون کار در روابط کارگر و کارفرما درست نيست، گفت: برخي با هدف ناديده گرفتن قانون در عرصه کار با بعضي نمايندگان وارد مذاکره شده و نمايندگان نيز طرحي را در دست تهيه دارند تا برخي مواد قانون کار بي‌اثر شود که مهمترين آنها، ناديده گرفتن آن قسمت از قانون کار است که در مورد حداقل دستمزد نيروي کار بحث مي‌کند

واکنش سازمان غذا و دارو
سخنگوي سازمان غذا و دارو با اشاره به اظهارنظرهايي درباره تخصيص ارز دولتي به فرآورده‌هاي آرايشي- بهداشتي مانند رژلب، لاک و...، گفت: هيچ يک از فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي جزو اقلامي‌که از ارز ترجيحي استفاده کنند، نيستند و به هيچ وجه هم چنين مجوزي برايشان از سوي سازمان غذا و دارو صادر نمي‌شود.

کيانوش جهانپور در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه صدور تخصيص ارز ترجيحي براي اقلام غيردارويي، در حوزه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نيست، افزود: سازمان غذا و دارو بحث تخصيص ارز دولتي را صرفا با معرفي شرکت‌هاي واردکننده مواد اوليه دارويي، داروها و تجهيزات و ملزومات ضروري پزشکي پيش مي‌برد. در حوزه ساير فرآورده‌ها و کالاهاي سلامت‌محور اعم از فرآورده‌هاي غذايي و.... که حتي ممکن است ارز ترجيحي هم بگيرند يا اقلام ديگري مانند کالاهاي آرايشي و بهداشتي، مکمل‌ها و فرآورده‌هاي طبيعي و سنتي که محل ارتزاق‌شان از ارز ترجيحي نيست، به هيچ وجه سازمان غذا و دارو در زمينه تخصيص ارز به اين حوزه‌ها ورود ندارد.

جهانپور با تاکيد بر اينکه مجوزي که براي کالاهاي سلامت‌محور غير از دارو و تجهيزات پزشکي ضروري، از سوي سازمان غذا و دارو صادر مي‌شود، صرفا مربوط به سلامت و ايمني آن‌هاست، ادامه داد: نظارت سازمان غذا و دارو هم به جز در حوزه دارو و تجهيزات پزشکي، در ساير اقلام سلامت‌محور بر ايمني و سلامت‌شان متمرکز است و ارتباطي به تخصيص ارز و موارد مشابه ندارد. بنابراين ارزي هم از طريق سازمان غذا و دارو به فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي تخصيص پيدا نکرده است. اگر هم کسي در جايي ارزي براي اين کار گرفته باشد و يا به نوعي با دستکاري اسناد، کالايي از اين دسته را با ارز دولتي وارد کرده باشد، قطعا تخلف کرده و از طريق مراجع قضايي مورد پيگيري قرار مي‌گيرد

فرمانده ناجا با اشاره به چهارشنبه سوري آخر سال هشدار داد؛
فرمانده نيروي انتظامي‌گفت: نيروي انتظامي‌کنار مردم است و با کساني که بخواهند آرامش را از مردم بگيرند برخورد خواهد کرد. حسين اشتري در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براي چهارشنبه آخر سال توصيه‌هاي لازم صورت گرفته و آمادگي کافي در اين زمينه داريم. وي با اشاره به اينکه مردم در روزهاي پاياني سال کاري نکنند که باعث نگراني همه شود بيان کرد: نيروي انتظامي‌کنار مردم است و با کساني که بخواهند آرامش را از مردم بگيرند برخورد خواهد کرد.

اشتري ادامه داد: ما براي دفاع از حقوق مردم همواره تلاش خواهيم کرد و بسياري از نيروهاي ما در دفاع از امنيت ميهن جان خود را فدا کرده‌اند. وي افزود: در اين بازديد سعي کرديم تا نکاتي را درخصوص ارائه خدمات شايسته به مردم و رضايتمندي بيشتر آنان پس از خروج از کلانتري يادآوري کنيم. اشتري در پايان با بيان اينکه در بازديد از هر استاني سعي ما بر اين است تا از يک يا چندکلانتري بازديد و در جريان روند خدمات رساني به مردم قرار بگيريم، گفت: اميدواريم تا در هرچه بهتر خدمت رساني به مردم موفق تر از قبل عمل کنيم

رييس مرکز مديريت پيوند و درمان بيماري‌هاي وزارت بهداشت گفت:
رييس مرکز مديريت پيوند و درمان بيماري‌هاي وزارت بهداشت گفت: به منظور ترويج فرهنگ اهداي عضو به هر اهدا کننده عضو يک آرامگاه در قطعه ۳۰۵ بهشت زهرا(س) اهدا مي‌شود.

به گزارش ايسنا، مهدي شادنوش، رييس مرکز مديريت پيوند و درمان بيماري‌هاي وزارت بهداشت در حاشيه مراسم رونمايي از تنديس اهداي عضو در بهشت زهرا(س) گفت: به منظور ترويج فرهنگ اهدا عضو به هر اهدا کننده عضو يک آرامگاه در قطعه ۳۰۵ بهشت زهرا(س) اهدا مي‌شود. همچنين به يک نفر از خانواده درجه يک ايشان هم در همان نزديکي آرامگاهي تعلق مي‌گيرد.