سياست اروپا ايجاد تفکر مسلمان هراسي

رئيس مجلس حمله تروريستي در نيوزلند را وحشيانه توصيف کرد وگفت: اين حادثه، رخدادي هشدار دهنده است که ضرورت دارد کشورهاي اروپايي نسبت به اين حرکت‌هاي زير پوستي تروريستي که گاهي ظاهري متفاوت ولي ماهيت تروريستي دارد، مراقبت‌هاي لازم را داشته باشند.علي لاريجاني افزود: سال‌هاست رفتار و افکاري که در اروپا تبليغ مي‌شود، در زمينه هراس از مسلمانان و تفکر اسلامي‌است که گاهي چنين نتايجي به بار مي‌آورد البته مشکوک هستيم اين حادثه فقط به بهانه نژادپرستانه بوده امکان دارد پشت صحنه‌هاي مهم تري داشته باشد. وي تاکيد کرد: گرچه اين کشورها تاکنون درست رفتار مي‌کردند اين جرات را به تروريست‌ها نمي‌دادند که چنين اتفاقي رخ دهد.


هزينه‌هاي سنگين آمريکا براي مديريت منطقه

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به هزينه‌هاي چند ميليارد دلاري آمريکا براي مديريت منطقه گفت: رئيس‌جمهور آمريکا با صرف ميلياردها دلار هزينه، هنوز جرأت نمي‌کند با اطلاع قبلي و علني وارد کشورهاي اين منطقه شود، اما مي‌بينيم که رئيس‌جمهور ما به راحتي در کشورهاي منطقه حضور پيدا مي‌کند.به گزارش ايلنا، عباسعلي کدخدايي در ديدار خانواده شهيد مدافع حرم افزود: پيدايش و استمرار اين انقلاب مرهون خون شهدا است؛ چنانچه قبل از انقلاب، اين شهدا بودند که با خون خود انقلاب را به ثمر رساندند، و در ادامه نيز شهداي دوران جنگ تحميلي و همچنين شهدايي که در سال‌هاي اخير به عنوان مدافعين حرم جان خود را در راه استمرار پيروزي انقلاب اسلامي‌فدا کرده‌اند.


لااقل عيد را به مردم تلخ نکنيد

نماينده شيراز گفت: سال ۹۷ تلخي‌هاي فراوان داشت، شيريني‌هايي هم داشت، عزيزان لااقل عيد را به مردم تلخ نکنيد.در برابر خط قرمزهاي موهوم و خودساخته، بداخلاقي‌ها، افراط گرايي‌ها، منفعت طلبي‌ها، گراني، تورم، شرمندگي مردم در برابر زن و فرزندان، فشار روزافزون بانک‌ها بر توليدکنندگان آنچه که انتظار مي‌رود همگرايي در حل مشکلات، صداقت در عمل و عدالت در امور است. به گزارش ايلنا، علي اکبري گفت: متاسفانه حمايت از مصرف‌کنندگان و مصرف‌گرايي بيش از حمايت از توليدکنندگان اولويت پيدا کرد، ارتقاي همه جانبه و مسئولانه سطح نظارت خصوصا در مواردي که ارز يارانه‌اي داده مي‌شود توسط کليت نظام بايد صورت گيرد و تنها کار دولت نيست.

بازار در آتش تورم مي‌سوزد

سخنگوي کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه دولت با ۱۴ ميليارد دلاري که براي تامين کالاي اساسي مورد نياز مردم چه کرده‌ است؟، گفت: سونامي‌گراني طبقات متوسط و بالاي جامعه را نيز به چالش کشانده است.به گزارش خانه ملت، صديف بدري افزود: آقاي روحاني کاري کرديد که مردم مشکل مسکن و بيکاري خود را فراموش کرده و صرفا به دنبال تامين مايحتاج روزانه خانواده‌هاي خود باشند، امروز دغدغه بزرگ مردم تامين گوشت و مرغ و تخم‌مرغ است، چرا بازار را به حال خود رها کرده‍‌ايد؟، دليل انفعال و سردرگمي‌دولت چيست؟ اصلا دولت برنامه‌اي براي رفع مشکلات اقتصادي دارد؟بدري با بيان اينکه در شرايطي که بازار در آتش تورم صددرصدي مي‌سوزد عده‌اي منافع شخصي خود را دنبال کرده و به ثروت‌اندوزي مشغول هستند، تاکيد کرد: دولت روزه سکوت خود را بشکند و در برابر مردم پاسخگو باشد چراکه روزانه در جاي جاي کشور شاهد تشکيل صف‌هاي عريض و طويل مردم هستيم شايد صفوف ايجاد شده براي کالاهاي متفاوت باشد اما نتيجه تمام آن‌ها يکي است اين صفوف تابلوي دلخراش و تحقيرکننده مردم عزيز ايران است.

تشابه اتهامات ايران با عراق

سفير فرانسه در آمريکا با انتشار پيامي‌در صفحه توئيتر خود به ادعاهاي عليه ايران واکنش نشان داد.به گزارش ايلنا،‌ «ژرار آرو» سفير فرانسه در آمريکا با انتشار پيامي‌در صفحه توئيتر خود به ادعاهاي عليه ايران واکنش نشان داد.وي در اين پيام نوشت نوشت: بسيار نگران‌کننده است که شاهد بيان اتهاماتي عليه ايران هستيم که مشابه اتهامات اغراق‌شده‌اي است که در سال‌هاي ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ عليه عراق مشاهده کرديم. اين اتهامات در بسياري مواقع توسط افراد مشابه مطرح مي‌شود. اتهاماتي که مانعي براي ديپلماسي است. ايران بايد از طريق ترکيبي از فشار و ديپلماسي کنترل شود.

تشکيل جبهه همگرايي احزاب

سخنگوي وزارت کشور گفت: راهبرد و هدف ما در قانون جديد احزاب اين بوده که نظام انتخاباتي‌مان را با نقش‌آفريني حداکثري احزاب پيش ببريم لذا بايد در قانون انتخابات مواد متناظر براي تحقق اين هدف و راهبرد پيش‌بيني شود.به گزارش ايلنا، سيد‌سلمان ساماني در واکنش به برخي سخنان نمايندگان مبني بر اينکه احزاب يک شبه ايجاد مي‌شوند، گفت: احزاب يک شبه ايجاد نمي‌شوند و طبق قانون نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي براي ايجاد هر حزب جديدي شرايط سخت و دقيقى پيش‌بيني شده است.قائم مقام وزير کشور گفت: وزارت کشور با دقت نظارت مي‌کنند تا احزابي بتوانند پروانه فعاليت داشته باشند که از شرايطي که در قانون ذکر شده برخوردار باشند.

تماس مرزبانان ربوده شده با خانواده‌

گروهک تروريستي موسوم به جيش العدل مدعي شد که مرزبانان ربوده شده در هنگ مرزي ميرجاوه بعد از ۵ ماه با خانواده خود تماس تلفني گرفته‌اند.به گزارش ايسنا، گروهک تروريستي موسوم به «جيش العدل» با انتشار ويدئو و بيانيه‌اي مدعي شد که سربازان ربوده شده در ميرجاوه با خانواده‌هاي خود تماس برقرار کرده‌اند.اين گروهک تروريستي همچنين مدعي شد که از بعد از آزادي ۵ تن از مرزبانان ربوده شده تاکنون هيچ اقدامي‌از سوي مقامات جمهوري اسلامي‌ايران در زمينه مذاکره با آنها انجام نشده است.

اعطاي مرخصي نوروزي به زندانيان

از سوي رئيس قوه قضاييه بخشنامه «اعطاي مرخصي به زندانيان به مناسبت فرارسيدن عيد نوروز سال ۱۳۹۸» ابلاغ شد.به گزارش ايلنا، در قسمتي از بخشنامه آيت الله رئيسي به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر کشور"آمده است: به مناسبت فرا رسيدن سال نو هجري شمسي و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانيان در کنار خانواده و به منظور نيل به اهداف عالي در بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و نيز برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و اعضاي خانواده آنها مقتضي است به زندانيان محکوم با رعايت شرايط ذيل و اخذ تامين مناسب ۱۵ روز مرخصي داده شود . اين مرخصي به مدت ۱۵ روز ديگر نيز قابل تمديد خواهد بود.

احضار سفير کنيا به وزارت خارجه

سخنگوي وزارت خارجه گفت: به دنبال صدور راي دادگاه کنيا مبني بر نقض حکم آزادي دو زنداني ايراني به نام‌هاي «احمد ابوالفتحي» و «سيد منصور موسوي» روز گذشته سفير کنيا در تهران ازسوي مديرکل آفريقاي وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي‌ايران به اين راي به وي ابلاغ شد. بهرام قاسمي‌افزود:مديرکل آفريقاي وزارت امور خارجه در اين ديدار با ابراز ناخرسندي جمهوري اسلامي‌ايران از راي ناعادلانه دادگاه کنيا به طرف کنيايي، اطلاع داد که ايران سفير خود در کنيا را جهت مشورت به تهران فراخوانده است.وي افزود: رقيه سوبو سفير کنيا در تهران نيز در اين ديدار اظهار داشت که مراتب اعتراض و ناخرسندي ايران را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص موضوع احضار سفير کنيا در تهران به وزارت امور خارجه يادآور شد: دادگاه عالي کنيا بهمن سال گذشته در رسيدگي مجدد به پرونده دو متهم مذکور، ضمن تبرئه آنان از اتهامات وارده، حکم آزادي هر دو نفر را صادر کرد اما با مداخلات غير قضايي در اين روند، پليس کنيا از اجراي حکم و بازگشت اين دو نفر به ايران ممانعت کرد.

تلاش دشمن براي ايجاد ناامني

معاون امنيتي و انتظامي‌وزير کشور گفت: معيشت مرزنشينان با امنيت مرزها گره خورده است تلاش مي‌کنيم اين موضوع قانونمند شود و مرزنشينان خودشان تامين کننده امنيت مرزهاي کشور باشند.به گزارش ايرنا، حسين ذوالفقاري، با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد ناامني درکشور با تحريک اقوام در مسابقات ورزشي و طرح مباحثي چون تابستان داغ، آبان يا دي ماه، گفت: حتي در روز هفدهم دي ماه گفتند مردم قرار است امروز به خيابان‌ها بريزند بعد که ديدند اتفاقي نيفتاد گفتند مردم سرکار هستند يا گفتند ايران چهلمين سال انقلاب را جشن نمي‌گيرد.وي اضافه کرد: اين موضوعات تصادفي نيست و اتاق‌هاي فکر، برنامه‌ها و افرادي در پي عمليات رواني بودند. تمام اقداماتي که گفته شد به همراه تحريم اقتصادي يک هدف اصلي داشت و آن ايجاد بحران و به هم ريختن ثبات و بروز ناامني در کشور بود.معاون امنيتي و انتظامي‌وزارت کشور ادامه داد: از سوي ديگر، مشکلات مربوط به آب وقت و نيروي زيادي را از برقرارکنندگان نظم و امنيت کشور گرفت.

به دنبال تحقق اهداف بلند دفاعي

وزير دفاع گفت: هرگز در شرايط مطلوب فعلي توقف نخواهيم کرد و به دنبال تحقق اهداف بلند دفاعي خود با تکيه بر اعتماد به جوانان هستيم.به گزارش ايلنا، امير‌سرتيپ حاتمي‌گفت: نعمت بزرگ انقلاب اسلامي‌به ايران اسلامي‌تربيت و ميدان دادن جوانان برومندي بود که مسئولانه در آوردگاه‌هاي بزرگ انقلاب نظير شکست طاغوت، دفاع مقدس و ... حضور يافتند و با ايثارگري‌هاي فراوان و تقديم خون خود با ميانگين سني 22 سال منشاء تحولات عظيمي‌در جمهوري اسلامي‌ايران شدند.وي در همين زمينه افزود: تقديم حدود 35هزار شهيد دانش آموز داوطلب در راه دفاع از آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي‌نشان دهنده فضاي تربيت فکري جوانان و ظرفيت عظيم معنوي جوانان ايران اسلامي‌در دوارن دفاع مقدس بوده است

رئيس‌جمهور در حاشیه مراسم افتتاح 4 فاز پارس جنوبی مشکلات دولت را تشریح کرد؛

گروه سیاسی: رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه تورم امسال ما بيش از بيست درصد بوده اما توان ما براي افزايش حقوق و دستمزد بيش از اين نبوده گفت: اميدواريم در سال آينده با کمک هم شرايط مطمئن‌تري براي مردم ايجاد کنيم که خيالشان از لحاظ قيمت ارز و کالا و مطمئن باشد.

به گزارش ايلنا، حجت الاسلام حسن روحاني در جمع مردم بوشهر گفت: لازم مي‌دانم در آغاز از ملت بزرگ ايران تشکر و سپاسگذاري کنم به دليل اينکه در اين سالي که توام با مشکلات و سختي‌هاي اقتصادي بود مردم در همه مراسم‌هاي باشکوه انقلابي، ديني و مذهبي اجتماعشان و حضورشان را به رخ جهانيان کشيدند و به دشمنان ما اعلام کردند که ممکن است سختي‌ها و مشکلاتي را به وجود بياوريد اما نخواهيد توانست ملت بزرگ ايران را در برابر خودتان تسليم کنيد. اين ملت شجاع و مقاوم در برابر همه توطئه‌هاي شما بوده و خواهد بود.

رييس‌جمهور گفت: همه ما مي‌دانيم که دشمنان ما در يک سال گذشته تمام توان خودشان را براي فشار بر زندگي مردم وارد آوردند و اميد آنها اين بود که مردم را از مسيرشان، انقلابشان، نظامشان و اعتقاداتشان جدا کنند اما مردم ما سختي‌هاي زندگي را پذيرفتند و به دشمنان اين سرزمين با صداي بلند پاسخ منفي دادند و دولت در اين شرايط سخت با همه توان در کنار ملت خواهد بود.

وي ادامه داد: ما به حول و قوه الهي و با همه امکانات به کمک مردمي‌که سختي‌هاي بيشتري را امروز تحمل مي‌کنند، مردمي‌که داراي درآمد ثابت هستند امروز سخت‌ترين مشکلات را خواهند داشت. آنهايي که درآمدشان متغير است خودشان را با شرايط تطبيق مي‌دهند براي همين در بودجه سال آينده که تقديم مجلس کرديم براي آنهايي که درآمد ثابت دارند و براي همه کارمندان چه آنهايي که مشغول کار هستند و چه بازنشستگان که در مجموع حدود ۵ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و براي همه کارگران که آنها هم حدود ۱۴ مليون نفر هستند تلاش کرديم که بتوانيم حقوق و مستمري‌شان را افزايش دهيم در همين زمينه سعي کرديم براي کارمندان حدود ۲۰ درصد و براي کارگران بيش از ۲۰ درصد براي سال آينده افزايش قائل باشيم.

وي افزود: البته اين ۲۰ درصد کارمندان را با فرمول خاصي مجلس تبديل به قانون کرده که براساس همان قانون عمل خواهيم کرد و در شوراي کار اين هفته حقوق کارگران نيز تصويب خواهد شد.

وي ادامه داد: همه تلاش خود را به کار گرفته و مي‌گيريم امسال مردم در مقاطعي مشکل داشتند و دارند به دولت موکدا توصيه کردم همه توان دولت و مسئولان سراسر کشور به گونه‌اي باشد شب عيد مردم بتوانند تا حدي حس راحتي کنند از خدا بخواهيم سال بعد شرايط بهتري داشته باشيم.اولين حمايت از افرادي است که داراي حقوق ثابت‌اند دومين حمايت از اقشاري است که در فشار هستند.

روحاني يادآور شد: در سه سال اخير مستمري افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي که ۱۱ ميليون نفرند را به بيش از ۴ برابر افزايش داديم اما باز هم مي‌دانيم در سختي هستند .

رئيس‌جمهور با بيان اينکه در زمينه توليد در اين کشور با حمايت دولت و بانک‌ها شرايطي فراهم کنيم تا محصولات زراعي و خدمات با قيمت مناسب در خدمت مردم قرار گيرد، گفت: براي اشتغال جوانان بايد همه توان را به کار گيريم. وضع اشتغال در سال ۹۷ مناسب بود نسبت به افرادي که در جمع بيکاران قرار داشتند بيش از ۳ ميليون نفر بيکار داريم.

وي تاکيد کرد: به ملت بزرگ ايران و مردم استان بوشهر و شهرستان کنگان اعلام مي‌کنم عليرغم اينکه تمام تلاش‌ها بر اين بود که براي سال ۹۷ توسعه نداشته باشيم و دولت همه پروژه‌ها را زمين بگذارد و همه آنها را کنار بگذاريم و حداکثر مواد مورد نياز مردم را در اختيارشان بگذاريم، به حول قوه الهي بيش از ۳۴ هزار ميلياد تومان براي پروژه‌هاي عمراني پرداخت کرديم اميدواريم در اين چند روز هم اين رقم را افزايش دهيم.

روحاني يادآور شد: به حول قوه الهي در سال جاري تمام پروژه‌هاي بزرگ را افتتاح کرديم اينکه توانستيم بزرگترين پالايشگاه ميعانات کشور را به افتتاح نهايي در ۹۷ برسانيمف کار بزرگي است. در سفر قبل به هرمزگان دو پالايشگاه افتتاح شد يکي با ۱۴ ميليون ليتر در روز و ستاره خليج فارس با ۳۶ ميليون ليتر در روز مجموع اين‌ها نصف بنزين کشور است، اين به معناي آن است مردم ما و کارگران و مهندسان ما و نفت ما و بخش‌هاي مختلف عمراني توانسته‌اند اين حرکت را انجام دهند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: در هفته‌هاي پيش راه آهن مهمي‌از قزوين به رشت افتتاح کرديم عليرغم تحريم و فشار پروژه‌هاي بزرگ را ادامه داديم در سفر امروز بزرگترين پروژه‌هاي انرژي کشور را افتتاح مي‌کنيم به معناي آنکه ۴ فاز پارس پارس جنوبي با سرمايه‌گذاري ۱۱ ميليادرد دلار به افتتاح مي‌رسد و اواخر فروردين يا اوايل ارديبهش پروژه مهمي‌در بخش آبي و کشاورزي با ۱۰ ميلياد دلار به افتتاح مي‌رسانيم که پروژه مهمي‌در بخش کشاورزي است. وي ادامه داد: اين به آن معنا است که علي‌رغم فشار دشمنان، ملت ما راه خود را ادامه خواهد داد. آمريکا، رژيم‌صهيونيستي و کشورهاي مرتجع منطقه بر مردم فشار وارد مي‌کنند اما ما رابطه خود را با همسايگانمان روز به روز توسعه خواهيم داد. در سفر اخير من در عراق شاهد بوديم روابط دوملت ايران و عراق و دو دولت ايران و عراق رابطه‌اي نمونه و مثال‌زدني در منطقه و جهان است. درطول سال ۷ مليون نفر بين دو کشور رفت و آمد مي‌کنند و ما در اين سفر تصميم گرفتيم ويزاها در دو طرف رايگان شود تا مردم راحت‌تر بتوانند به زيارت عتبات رفته و زيارت خود را به بهترين شکل انجام دهند و همچنين ما در خصوص طرح‌هاي اقتصادي با دولت عراق به توافق رسيديم. روحاني گفت: در عراق نمونه‌اي را ديديم از روابط مستحکم دو ملت و من با تمام مقامات عاليرتبه سياسي، حزبي و سران عشاير در بغداد و کربلا ملاقات کردم و اين به آن معنا است که رابطه ما رابطه دو دولت نيست بلکه رابطه تمام ملت و تمام اقشار جامعه است. بنده با مراجع مخصوصا مرجع بزرگ حضرت آيت‌الله سيستاني که جزو افتخارات شيعه است ديدار کردم. همه مراجع و همه بزرگان اراده‌شان روابط صميمانه‌تر بين دوملت ايران و عراق، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز علمي‌است.

وي ادامه داد: اين رابطه يک نمونه است براي ساير کشورها و دلمان مي‌خواهد اين رابطه را با همه همسايگان داشته باشيم و اگر با بعضي‌ها مشکل داريم از طرف خودشان است. علاقمند هستيم با همه همسايگانمان يک رابطه صميمي‌داشته باشيم. در اين منطقه همه مسلمان هستيم؛ هدف ما بايد توسعه اين منطقه و پيشرفت کل منطقه باشد.

رييس جمهور گفت: براي استان بوشهر خدا را شاهد مي‌گيرم که هرچه در اين سالها وعده دادم بصورت کامل عملي کرده‎ام. در سفر گذشته وعده داديم ۶۲۰ ميليارد تومان براي پروژه‌ها پرداخت شود و تا امروز ۶۲۴ ميليارد تومان پرداخت شده است. اما در عين حال برخي پروژه‌ها تکميل نيست و اگر بخواهد تکميل شود ۲۹ ميليارد تومان ديگر نياز است که تعهد مي‌کنيم اين ميزان را هم پرداخت کنيم.

وي ادامه داد: مي‌دانيم در اين استان از نظر جاده و از نظر کشاورزي و همچنين از نظر ايجاد سدها و گردشگري چه مسئوليت‌هاي سنگيني داريم و از ظرفيت‌هاي خوب در اين استان نيز مطلع هستيم. امروز ده‌ها پروژه مهم در اين استان بهره‌برداري خواهد شد و من به استاندار و وزرا هم تاکيد کردم که مساله آب در اين استان اهميت دارد و همه تلاش خود را براي احداث ۵ سد به کار مي‌گيريم و تا پايان دولت دوازدهم ۴ سد به بهره‌برداري خواهد رسيد.

نماينده مردم شیراز از سوء استفاده های گسترده در فضای اقتصادی انتقاد کرد؛

عضو هيات رئيسه کميسيون کشاورزي مجلس، با بيان اينکه لازم است نظام تکليف خود را با ربا و منافع ملي روشن کند و توصيه تنها کفايت نمي‌کند، گفت: سلاطين متعددي تحت عنوان سلطان قير، کاغذ، سکه، شکر و ارز کشور را جولانگاه خود قرار داده‌اند و در فضاي کسب و کار اخلال ايجاد مي‌کنند.

به گزارش خانه ملت، علي اکبري گفت: سال 97 تلخي‌هاي فراوان داشت، شيريني‌هايي هم داشت، عزيزان لااقل عيدرا به مردم تلخ نکنيد.

وي تصريح کرد: در برابر خط قرمزهاي موهوم و خودساخته، بداخلاقي‌ها، افراط گرايي‌ها، منفعت طلبي‌ها، گراني، تورم، شرمندگي مردم در برابر زن و فرزندان، تصادفات جاده اين نماينده مردم در مجلس دهم فشار روزافزودن بانک‌ها بر توليدکنندگان آنچه که انتظار مي‌رود همگرايي در حل مشکلات، صداقت در عمل و عدالت در امور است.

اکبري اظهار کرد: بدون ترديد در افول و برچيدن تبعيض شيريني عيد به مردم رخ مي‌نمايد، از موافقت مقام معظم رهبري با استفاده از منابع صندوق توسعه ملي در تامين آب آشاميدني عشاير و همراهي نمايندگان در اين زمينه سپاسگزارم. وي بيان کرد: ماهيت پنهاني که با پايين نگه داشتن قيمت ارز و تعيين قيمت‌هاي دستوري به بخش کشاورزي تحميل مي‌شد در بازار نابسامان معلوم شد که توليدات بخش کشاورزي سودده است، اما باز گرفتار بخشنامه‌هاي خلق الساعه و متضاد دستگاه‌هاي مسئول گرديد و آسيب ديد. اکبري يادآور شد: متاسفانه حمايت از مصرف‌کنندگان و مصرف‌گرايي بيش از حمايت از توليدکنندگان اولويت پيدا کرد، ارتقاي همه جانبه و مسئولانه سطح نظارت خصوصا در مواردي که ارز يارانه‌اي داده مي‌شود توسط کليت نظام بايد صورت گيرد و تنها کار دولت نيست.

وي افزود: از سازمان برنامه و بودجه انتظار مي‌رود در روزهاي پاياني سال مطالبات بيمه کشاورزان خسارت ديده را با اولويت پرداخت کند.

اکبري بيان کرد: در ابتداي انقلاب بانکداري بدون ربا مصوب شد و انتظار اين بود که بعد از چهار دهه بانکداري بدون ربا در جاي جاي کشور گسترش يابد، متاسفانه اين گونه نشد و نظام فوق ربوي حاکم شد و از نظام‌هاي سرمايه داري هم پيشي گرفت، در هفته‌هاي اخير مجلس براي حمايت از توليد حاکميت بانکداري بدون ربا تصويب نمود که بانک‌ها اجازه نداشته باشند از سود، سود بگيرند که با بهره مرکب فضاي کسب و کار را تيره کنند، اين مصوبه که بارقه‌اي از اميد در دل يکايک مردمان آسيب ديده از نظام بانکداري موجود ايجاد کرده بود متاسفانه مردود شد و به بانک‌ها اجازه داده شد که سيستم کج دار و مريز فعلي که به جز آسيب و بازدارندگي هيچ هنري ندارد، کماکان ادامه يابد.

وي افزود: نقدينگي بيش از 1700 ميليارد که بايد در مسير توليد هدايت شود همانند اژدهايي هفت سر ارزش‌هاي حاکم بر توليد را بلعيده و نظام مولد را به نظام نامولد و ناکرآمد تبديل مي‌کند. اين نماينده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: آنچه لازم است نظام تکليف خود را با آن روشن کند، ربا و منافع ملي است و توصيه تنها کفايت نمي‌کند، سلاطين متعددي کشور را جولانگاه خود قرار داده اند، سلطان قير، سلطان کاغذ، سلطان سکه، سلطان شکر، سلطان ارز و قدرت‌هاي پيدا و پنهاني که سوداگري و سودجويي دارند و در فضاي کسب و کار کشور اخلال ايجاد مي‌کنند.

عضو هيات رئيسه کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست مجلس شوراي اسلامي، تاکيد کرد: انتظار بود که تکليف ماشين‌هاي قاچاق و مسببان اين موضوع روشن شود، انتظار مي‌رفت که بنيانگذاران خطاکار و غارتگر به نام موسسات پولي و مالي به مردم معرفي شوند و حقوق مردم را ايفا کنند، انتظار مي‌رفت خودروسازاني که نه به تعهد خود عمل مي‌کنند و نه به کيفيت توليد توجه دارند و با افزايش قيمت‌هاي لجام گسيخته جامعه را دچار نگراني و چالش مي‌کنند مجازات شوند، انتظار اين بود که هويت دانه درشت‌هاي غارتگران بيت المال و متجاوز به حقوق مردم افشا شود، انتظار اين است که با پرهيز از تنش و گفت و گو و تعامل با جامعه بين الملل با رعايت حکمت و مصلحت اولويت‌ها باز تعريف شود، همگرايي در سياست خارجي که نشانه قدرت جمهوري اسلامي‌و عدم احساس شکاف در اين حوزه و تاکيد بر اصل پاسخگويي مشخص است يک اولويت مي‌باشد./


رئيس دفتر رئيس جمهور با اشاره به اينکه تلاش دولت بر اين است که در همه حال از منافع کشور دفاع کند، گفت: بايد تلاش کنيم تا در شرايط جنگ اقتصادي پيام وحدت، صميميت و اقتدار از کشور به خارج از ايران منعکس شود. به گزارش ايلنا، محمود واعظي در نشست هم‌انديشي با فعالان سياسي و اجتماعي استان بوشهر با بيان اينکه در دولت يازدهم تلاش بر اين بود که مشکلات داخلي و خارجي کشور را بتوانيم حل و فصل کنيم و سعي کنيم در راستاي توسعه اقتصادي و رفاهي مردم اقدام بزرگي را به انجام برسانيم، اظهار داشت: متأسفانه امروز در آمريکا دولتي روي کار آمده که نسبت به همه توافقات و پيمان‌هاي بين‌المللي بدعهدي مي‌کند و نه تنها از برجام، بلکه از بسياري از کنوانسيون‌هاي بين‌المللي خارج شده است. رئيس دفتر رئيس جمهور اظهار داشت: امروز با فشارهاي بسيار زياد از سوي آمريکا و يک جنگ تمام عيار اقتصادي عليه کشور مواجه‌ايم که اين با برخي فشارهاي خارجي و کارشکني‌هاي داخلي همراه شده است. وي با بيان اينکه امروز براي عبور از گردنه تحريم‌ها نياز داريم که دست به دست هم دهيم، گفت: تجربه ۴۰ سال اخير نشان داده که ملت ايران در مقابله با توطئه و برنامه‌هاي دشمنان همواره بهترين وحدت و انسجام را داشته است. واعظي با بيان اينکه بايد توجه کنيم که رقابت‌هاي داخلي نبايد پيام تفرقه را به دنبال داشته باشد، گفت: اگر از داخل کشور پيام وحدت و ارتباط نزديک ميان مسئولان صادر شود، دوران تحريم کوتاه و شکست آن قطعي خواهد بود. رئيس دفتر رئيس جمهور با اشاره به ضرورت تلاش در راستاي رفع موانع توسعه صادرات گفت: يکي از راه‌هاي عبور از شرايط تحريم، روي آوردن به صادرات است که بايد در اين زمينه تلاش بيشتري انجام شود. واعظي افزود: يکي از سياست‌هاي دولت استفاده از نيروهاي بومي‌در طرح‌هاي اشتغالي است. چرا که معتقديم بايد حتماً اولويت‌ها به نيروهاي بومي‌تعلق گيرد و در اين راستا استاندار و مسئولان استاني بايد با جديت اين موضوع را پيگيري کنند. رئيس دفتر رئيس جمهور همچنين بر ضرورت استفاده از جوانان، بانوان و اقليت‌هاي قومي‌و مذهبي در امور براساس شايسته‌سالاري در راستاي اجراي منشور حقوق شهروندي، تأکيد کرد و گفت: ‌اگر مي‌خواهيم کشور با پيشرفت توسعه پيدا کند، بايد فضا را به گونه‌اي براي جوانان فراهم کنيم که آنان اميدوارانه در بخش‌هاي مختلف به فعاليت مشغول شوند.

نماينده تهران در مجلس گفت: در آستانه سال نو و ولادت حضرت علي (ع) و روز پدر، سلام بر سفره‌هاي خالي پدراني که شرمنده همسر و فرزندان خود در اعتکاف دروني به راز و نياز با پروردگارشان پرداخته و انتظار معجزه‌اي از جانب خداوند را براي پرسش‌هاي کودکانه‌اي که "بابا عيدي من در اين سال نو چيست؟"

به گزارش ايلنا، محسن عليجاني در نطق ميان دستور افزود: خانواده‌هايي در لحظات سال تحويل رازهاي نکوي خود را در دعاي يا مقلب القلوب و الابصار پنهان مي‌سازند و ما به عنوان نماينده آن پدر و همسر و فرزندان، چگونه بايد با خداي خويش نجوا کنيم و به تصوير بکشيم قوانيني را ترجمان دعاي يا محول الحول و الاحوال باشد.

وي ادامه داد: به عنوان نماينده مردم قسم ياد مي‌کنم که اين استقامت شما، گام‌هاي محکم حرکت صبورانه با مردم براي رسيدن به آرمان‌ها و اقتدار ايران سربلند است و زهي خيال باطل که دشمنان به دنبال نشان دادن ناکارآمدي جمهوري اسلامي، فروپاشي اقتصادي و افزايش خيل بيکاران، کاهش اعتماد عمومي‌و سرمايه اجتماعي، جايگزين کردن شعار نان، کار و آزادي بجاي شعار اساسي استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي، تصويرسازي نادرست از شرايط کشور، عدم حمايت ايران از کشورهاي در خط مقدم مقاومت و همچنين ايجاد تخاصم در بين جريان‌هاي سياسي کشور و در نهايت به آشفتگي‌هاي سياسي مي‌انديشد. اين نماينده مجلس دهم تصريح کرد: در اين ميان با توجه به رهنمودهاي رهبر کبير انقلاب مبني بر اينکه فرمودند"مجلس است که اساس يک کشور را به اصلاح مي‌کشاند، نقش مجلس در هدايت امور و حل مشکلات کشور بسيار حياتي است و ضمن نظارت و هدايت دولت، مسئولان را در سختي‌ها و مشکلات بخصوص در شرايط جنگ اقتصادي تنها نخواهد گذاشت. عليجاني افزود: خوشبختانه مجلس دهم بجاي پرداختن به حاشيه‌ها، با تمرکز بر رفع مشکلات معيشتي و گراني‌ها و جلوگيري از بيکاري و تعطيلي بنگاه‌هاي اقتصادي و رفع موانع توليد و اصلاح ساختار بودجه و کاهش هزينه‌هاي اداره کشور که خود منجر به افزايش نقدينگي و تورم افسار گسيخته شده است، در سال آينده با قدرت بيشتري نقشه‌هاي دشمن را خنثي خواهد کرد

دادستان تهران از رصد مستمر متخلفان اقتصادی خبر داد؛

دادستان تهران با تاکيد بر اينکه فروش اقلام اساسي مثل گوشت و مرغ و لبنيات مازاد بر قيمت‌هاي مصوب اگر به نحو کلان و انبوه باشد اخلال در نظام اقتصادي محسوب مي‌شود با اشاره به تشکيل کميته مقابله با گرانفروشي گفت: در بخش نظارت به دستگاه‌ها کمک زيادي از سوي قوه قضاييه صورت گرفت و بايد در مقابل اجراي تصميمات محکم ايستاد. به گزارش ميزان، عباس جعفري دولت آبادي در پاسخ به سئوالي در مورد محکوميت يکي از نمايندگان مجلس گفت: دادستاني تهران گزارش مبسوطي براي هيات نظارت مجلس ارسال کرد. پرونده جديد اين فرد به دادگاه رفت و دادگاه در يک بخشي نپذيرفت و در بخشي پذيرفت ولي چون مرتبط با مسايل اخلاقي است و قطعي نيست و قابل اعتراض است اعلام آن اشکال دارد. دادستان تهران ادامه داد: گزارش پرونده فعلي و پرونده‌هاي سابق را براي هيات نظارت مجلس ارسال کرديم و بايد صبر کنيم تا حکم قطعي شود.وي در پاسخ به سئوالي مبني براينکه مصونيتي که نمايندگان مجلس دارند آيا مانع از اجراي حکم در مورد اين فرد خواهد شد، گفت: اساسا همه افراد در برابر قانون مساوي هستند ولي قانون اساسي در مورد نمايندگان مجلس هنگام ايراد نطق‌هاي در مجلس و راي دادن به اقدامات مصونيت قائل شده و نمي‌توانيم کسي را براي رايي که داده است تعقيب کنيم اما در مورد اينکه جرمي‌مرتکب شود هيچ مصونيتي وجود ندارد کمااينکه در مورد اخير هم دادگاه به قضيه ورود کرد.

وي با اشاره به استقرار کشيک نوروزي در ايام نوروز، آخرين وضعيت پرونده‌هاي رسيدگي شده در شعب ويژه را تشريح کرد و ادامه داد: امروز اين شعب ويژه باعث شده که اقدامات بسيار خوبي ارائه کنيم و در اين هشت ماهه گذشته، ١٨١ نفر بازداشتى داشتيم، ٨٤٩ نفر ممنوع الخروج شدند، ٢٤٤ فقره کيفرخواست صادر شده است.

وى ادامه داد: در حوزه کاغذ پنج پرونده، در مورد خودرو ٢٤ پرونده، در تلفن همراه ٤٢ پرونده، در پتروشيمى ٤٢ پرونده، گوشت هفت پرونده و در سکه سه پرونده و همچنين تعدادي پرونده نيز در حوزه ارز تشکيل شده که جمع آن‌ها ۵۶۳ مورد است.

دادستان تهران در خصوص تعداد بازداشتى‌ها در پرونده‌هاى مذکور گفت: در خصوص گوشت چهار نفر، در خصوص ارز ٢٩ نفر، در پتروشيمى ١٨ نفر، در لاستيک چهار نفر که در مجموع 1850 نفر در اين هشت ماه به دادستاني احضار شدند.

وي خاطرنشان کرد: تا امروز احکام 150 نفر اجرا شده است. جعفري دولت آبادي در رابطه با آخرين وضعيت پرونده حادثه دانشگاه علوم تحقيقات بيان داشت: اين پرونده منجر به صدور کيفرخواست شده است و بايد منتظر راي دادگاه باشيم و چون هنوز در مرحله اتهام است از اعلام اسامي‌متهمان معذور هستيم.