همکاري برجامي‌اتحاديه اروپا و چين

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به لزوم اطمينان حاصل کردن از پايبندي مستمر به توافق هسته‌اي ايران تاکيد کرد.به گزارش ايسنا، از شبکه سي‌جي‌تي‌ان چين فدريکا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درنشست خبري با وانگ يي وزير امور خارجه چين در ميان مطرح کردن همکاري چندجانبه ميان اتحاديه اروپا و چين به تضمين پايبندي مستمر به توافق هسته‌اي ايران اشاره کرد. موگريني گفت: در زمينه بين‌المللي، تبادلات ما طبق معمول بر دسته‌اي از مسائل سياست خارجي و منطقه‌اي متمرکز است؛ اول از همه اين‌که ما دست در دست هم در راستاي تضمين پايبندي مستمر به توافق هسته‌اي ايران فعاليت مي‎کنيم که چندين روز و شب بر سر آن باهم مذاکره کرديم.


تهديد انقلاب با رفتارهاي زشت و ناپسند

يک نماينده مجلس تاکيد کرد: عادت‌هاي زشت و ناپسندي ساليان سال در کشور شکل گرفته و به شکل اژدهاي خطرناکي حقانيت انقلاب و نيازهاي واقعي مردم را مي‌بلعد و همين باعث شده که آنان ناراضي باشند.جهانبخش محبي‌نيا در گفت‌وگو با ايلنا گفت: در حوزه استراترژي‌ها و تاکتيک‌ها و يا اقتصاد، فرهنگ، سياست حتما بايد دست به اصلاح ساختاري و دگرگوني‌ها بزنيم تا بتوانيم انقلاب را در رسيدن به اهدافش کمک کنيم.وي تاکيد کرد: زيست در مقياس جهاني با سرعت به سمت تغييرات پيش مي‌رود و ما هم بايد با اصلاح ساختار و دگرگوني‌هاي مثبت، کشور را به سمت و سويي پيش ببريم که آينده روشني را براي ما رقم بزند.


خطر سواستفاده دشمن از تبليغات زودهنگام

رئيس دفتر رئيس جمهور با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌در سال 98 گفت: مراقبت‌هاي سياسي بايد بيشتر شود و تلاش کنيم که هم انتخابات پرشور و خوب با مشارکت بالاي داشته باشيم و هم اجازه ندهيم دشمن از تبليغات زودرس انتخابات سوءاستفاده کند.به گزارش ايلنا، محمود واعظي گفت: سال آينده دو موضوع بسيار مهم پيش رو داريم که عبارتند از حل و فصل مسائل اقتصادي کشور و مشکلاتي که امروز مردم با گراني و مشکلات معيشتي مواجه هستند و ديگري درباره مقابله با تحريم‌ها و فشارهاي خارجي. واعظي گفت: بزرگترين سرمايه ما مردم است و هر کسي بخواهد غير از اين صحبت کند به نظر من بيراهه رفته است.

ترامپ مروج تنفر نژادي در دنيا

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس حادثه تروريستي نيوزيلند را در راستاي ترويج نژادپرستي و راست‌گرايي افراطي در کشورهاي غربي دانست و گفت: روح اين تفکر در سطح بين‌المللي را بايد در ترامپ جستجو کرد، چون ترامپ مروج اينطور عقده گشايي‌ها و زنده کردن حس تنفرهاي نژادپرستي در بين مردم دنياست.کمال دهقاني در گفت‌وگو با ايسنا گفت: بايد ابعاد اين حادثه تروريستي مورد بررسي قرار گيرد اما در نگاه اول مي‌توان گفت که اين حادثه در ترويج نژادپرستي و راست گرايي افراطي در کشورهاي غربي ريشه دارد. لازم است که ريشه‌هاي اين اتفاق مورد بررسي قرار گرفته و ابهامات آن برطرف شود. اينکه فردي اين عمليات را عليه مسلمانان انجام دهد و دستگاه‌هاي امنيتي هم اطلاع نداشته باشند تعجب آور است.

عمليات ايران و ترکيه عليه پ‌ک‌ک

وزير کشور ترکيه از آغاز عمليات مشترک ايران و ترکيه عليه پ‌ک‌ک از صبح امروز خبر داد.به گزارش ايسنا، سليمان سويلو، وزير کشور ترکيه گفت: رأس ساعت ۸ روز دوشنبه عمليات مشترکي را با ايران در مرزهاي شرقي ترکيه آغاز کرده‌ايم.او گفت اطلاعات تکميلي درباره نتايج اين عمليات را متعاقباً اعلام خواهد کرد.

اتحاديه اروپا به ساز ترامپ نرقصد

رئيس جمهوري اتريش خواستار ايستادگي مصمم‌تر اتحاديه اروپا در برابر سياست‌هاي همتاي آمريکايي خود شد.به گزارش ايسنا، الکساندر فَن در بِلِن در گفت‌وگو با روزنامه آلماني "دي ولت" گفت: اروپايي‌ها نبايد هرگاه ترامپ ساز زد، برقصند.بر اساس گزارش دويچه وله ، وي به عنوان نمونه به برجام اشاره کرد که با موافقت ايالات متحده تنظيم شد اما آمريکا در دولت ترامپ از اين توافق خارج شد.به اعتقاد رئيس جمهوري اتريش، آمريکا از اين توافق‌نامه "بدون هيچ دليلي" خارج شده و در ادامه هم از شرکت‌هاي اروپايي با تهديد تحريم خواسته که دادوستد با ايران را متوقف کنند. فن در بلن اين خواست آمريکا را "زياده‌خواهي" توصيف کرده است.

حکم متهمان بانک سرمايه صادر شد

قاضي مسعودي مقام گفت: حکم اعضاي هيات مديره بانک سرمايه، علي بخشايش، پرويز کاظمي‌و محمدرضا توسلي صادر و ابلاغ مي‌شود.به گزارش ميزان، قاضي مسعودي مقام در جمع خبرنگاران گفت: حکم اعضاي هيات مديره بانک سرمايه، علي بخشايش، پرويز کاظمي‌و محمدرضا توسلي صادر و امشب ابلاغ مي‌شود.وي افزود: هر کدام از اين متهمان به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومي‌و محروميت دائم از مشاغل دولتي محکوم شدند.قاضي مسعودي مقام در رابطه با ساير متهمان بانک سرمايه گفت: رسيدگي به پرونده آقاي رضوي بعد از عيد انجام مي‌شود و پرونده ساير مديران بانک‌ها وارکان اعتباري هنوز از دادسرا ارسال نشده است.وي در ارتباط با ادعاي شيخ الاسلامي‌متهم پرونده که در حال حاضر متواري است، گفت: تمام متهمان مدافعاتي دال بر بيگناهي و نحوه مداخله خود ارائه مي‌دهند.قاضي مسعودي مقام افزود: وثيقه دو متهم تشديد شده است که يکي از آن‌ها وثيقه را سپرد، وثيقه آقاي حمزه لو نزديک ۴۵ ميليارد افزايش پيدا کرد و وثيقه آقاي احمديان نيز به ۱۲۰ ميليارد تومان افزايش يافت که وي در حال حاضر بازداشت است.

لزوم اجراي گام دوم انقلاب

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: کار بيانيه گام دوم انقلاب، فقط با حمايت و تببين انجام نمي‌شود بلکه بايد در حوزه عملياتي و اجرايي نيز به آن توجه شود. غلامحسين غيب‌پرور اظهارداشت: بيانيه گام دوم يک مرحله حمايتي دارد که از طرف همه دستگاه‌ها خصوصا حاکميتي و از طرف اقشار مختلف مردم بايد مورد حمايت قرار گيرد.وي گفت: در مرحله دوم، کلام رهبري بايد فهميده شود و به عبارت ديگر بايد کار تبييني صورت گيرد که رونمايي امروز نيز از نوع تبييني است.وي تصريح کرد: کار بيانيه گام دوم انقلاب، فقط با حمايت و تببين انجام نمي‌شود بلکه بايد در حوزه عملياتي و اجرايي نيز به آن توجه شود و اگر اين بيانيه اجرايي نشود ما مرتکب گناه شده ايم.رئيس سازمان بسيج با بيان اينکه رونمايي امروز يک آغاز بوده و کار اصلي عملياتي کردن آن است، افزود: بيانيه گام دوم خطاب به جوانان است، وقتي رهبري از جوانان سخن ميگويند اين کلام از سر حکمت است و نه تعارف و نشان دهنده مشي حکيمانه ايشان است.

اهميت حفظ افراد تاثيرگذار

يک عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به مصوبه مجلس درباره ممنوعيت کانديداتوري نمايندگان با سابقه سه دوره متوالي نمايندگي اظهار کرد: از دست دادن افرادي تاثيرگذار و با تجربه در مجلس امر مطلوبي نيست.احمد انارکي محمدي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: با توجه به اينکه در قانون اساسي فقط سن نمايندگي مجلس مشخص شده و تعداد دوره‌اي که يک شخص مي‌تواند نماينده مجلس باشد مشخص نشده ، اين مصوبه با قانون اساسي مغايرت دارد.وي افزود: اين موضوع در کل با نگاه جوانگرايي براي کشور امر خوب و مطلوبي است، ورود افراد جديد به مجلس و جلوگيري از ماندن افراد مي‌تواند کمک کند، اما نگاه ما در مجلس اين است که بايد به سمتي برويم تا از افراد نخبه و با سابقه مجلس استفده شود، براي مثال از با تجربه‌هاي مجلس که به موجب اين قانون ديگر نمي‌توانند در دوره بعد به مجلس وارد شوند در يک مجلس سنا يا مجلس بزرگان استفاده شود، اگر اين اتفاق رخ مي‌داد خوب بود؛ بايد به گونه‌اي باشد که از تجارب افرادي که 5 دوره نماينده مجلس بوده‌اند استفاده شود.

خانه احزاب به بلوغ سياسي برسد

دبيرکل جامعه زينب (س) گفت: تا وقتي خانه احزاب به بلوغ سياسي نرسد به آينده سياسي کشور اميدي نيست زيرا با وجود بعضي احزاب کوته بين و خودمدار و فريبکار نمي‌توانيم به جامعه‌اي پيشرفته و توسعه يافته دست يابيم.اعظم حاجي عباسي در گفت و گو با ايرنا درباره انتخابات درون فراکسيوني براي تعيين شوراي مرکزي خانه احزاب، افزود: بازهم شاهد بي نظمي، بي اخلاقي، سقوط فرهنگي، نبود بلوغ اجتماعي و سياسي و بي صداقتي و شفافيت از سوي برخي از دبيران کل احزاب بوديم.وي توجه به اعداد و ارقام براي برگزاري کنگره را کافي ندانست و خاطرنشان کرد: بايد شاخص‌هاي ديگري براي ادامه فعاليت احزاب توسط مجلس تدوين و تبيين شود و احزابي بايد فعاليت داشته باشند که جهت حفظ و حراست از ارزش‌هاي ديني و انقلابي کوشا بوده و اخلاق سياسي را رعايت کنند و ولايت مداري و تحقق دموکراسي را سرلوحه امور خود قرار دهند.دبيرکل جامعه زينب (س) اظهارداشت: آنچه در روز بيست و سوم اسفندماه در وزارت کشور رخ داد اين پرسش را به ذهن متبادر مي‌کند که احزاب به عنوان حلقه واسط ميان حاکميت و مردم، توانسته است ميان خود آزادي را رعايت کنند و دچار برخوردهاي حذفي نشوند و به عنوان رکن سوم دموکراسي، آزادانه و به دور از حق کشي و با رعايت اخلاق سياسي عمل کنند؟

حاجي عباسي عنوان کرد: از ابتدا با برگزاري انتخابات درون فراکسيون‌ها مخالف بودم و اين روش را غير دموکراتيک و پدرسالارانه مي‌دانم زيرا اين شيوه به دور از عدالت و تضييع کننده حق برخي افراد است، اما عده‌اي با رويه پدرسالارانه چنين وضعيتي را رقم زدند.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات سال 97؛ مردم سال را با سختي و فشار گذراندند

گروه سیاسی: رئيس جمهوري اسلامي‌ايران با اشاره به معضلات و مشکلات پيش روي کشور در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: اگر در سال ۹۷ مشکلاتي وجود داشته، دولت به فکر بوده و اينگونه نيست که برخي مي‌گويند دولت به مشکلات مردم توجهي نمي‌کند.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در حاشيه آخرين جلسه هيأت وزيران در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اينکه امسال مردم بزرگ ايران هم سختي‌ها و مشکلات و هم حماسه‌هاي بسيار بزرگي را آفريدند افزود: در سختي‌ها و مشکلات هم دشمنان همه توان خود را عليه ملت ايران بکار گرفتند و هم شاهد نامهرباني‌هايي از سوي طبيعت بوديم.

وي تاکيد کرد: اگر در سال ۹۷ مشکلاتي وجود داشته، دولت به فکر بوده و اينگونه نيست که برخي مي‌گويند دولت به مشکلات مردم توجه نمي‌کند. دولت در جهت برطرف کردن مشکلات مردم طرح‌هاي بسياري را در سال جاري اجرا کرد و همه توان و تلاش خود را براي حل مشکلات کشور به کار گرفت و اين راه را در سال ۹۸ نيز ادامه خواهد داد.

رئيس جمهوري با اشاره به اقدامات خصمانه مقامات ايالات متحده آمريکا عليه ايران در اعمال تحريم‌ها و فشارهاي جديد اظهار کرد: مشکل ديگر ما در سال ۹۷ دشمنان قسم خورده‌اي بودند که با همه توان آمدند تا جلوي پيشرفت کشور و زندگي عادي مردم را بگيرند. آمريکايي‌ها بدون هيچ دليلي همچون معاهده‌هاي ديگر از برجام خارج شد و به قول خود شديدترين تحريم‌ها را عليه ملت ايران اعمال کرد.

روحاني گفت: آمريکايي‌ها فکر مي‌کردند که اگر تحريم‌ها و فشارها به ملت ايران را افزايش دهند مي‌توانند به ايران و تهران باز گردند و به مردم ما مسلط شوند اما دستيابي به اين هدف امکان ناپذير است و ملت ايران همانطور که از سال ۴۲ تا کنون ايستادگي کرده‌اند، ايستادگي خواهند کرد.

رئيس جمهوري با اشاره به اينکه آمريکا، صهيونيست و ارتجاع منطقه دست به دست هم دادند تا انتقام ۴۰ ساله خود را از ما بگيرند گفت: در زمينه ارز و قيمت کالاها براي ما مشکل درست کردند اما دولت خسته و نااميد نشد و دست روي دست نگذاشت و به طور مداوم به فکر حل مشکلات و نابساماني‌هاي ارزي بود.

وي ادامه داد: بخش‌هاي مختلف دولت به خصوص بانک مرکزي تلاش کرد و ما تا حدي توانستيم قيمت ارز را کنترل کنيم و در اين زمينه يک مهار نسبي انجام شد. البته اين بدان معنا نيست که قيمت ارز متعادل است و ما به نقطه مطلوب رسيده‌ايم اما دشمن مي‌خواست تورم ما روزانه بالا برود. در شهريور و مهر ما در زمينه تورم مشکلات زيادي داشته‌ايم اما توانستيم رشد تورم ماهانه را کنترل کنيم.

رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه امسال فشار و سختي به مردم وارد شد و مردم سالي را با سختي و فشار گذراندند تاکيد کرد: اما دولت تمام توان خود را به کار گرفته و مي‌گيرد و ما نسبت به آينده بسيار اميدواريم. وظيفه رسانه‌ها هم ايجاد اميد و وحدت بيشتر است، زيرا با اين دو اصل مي‌توانيم از سختي‌ها عبور کنيم.

روحاني با اشاره به اينکه آمريکا در رسيدن به اهداف خود ناموفق بود خاطرنشان کرد: آنها وقتي از برجام خارج شدند انتظار داشتند که ما هم خارج شويم و اروپا هم از آمريکا حمايت کند اما آنها به اهدافشان نرسيدند. ما حساب شده حرکت کرديم و اکنون مورد تحسين کشورهاي دنيا هم هستيم.آمريکا فکر نمي‌کرد ما اينگونه عمل کنيم. اروپا هم زير بار حرف آمريکا نرفت. امروز همه کشورهاي دنيا جز چند کشور معدود، پشتيبان ايران هستند.

روحاني ادامه داد: اقدام آمريکا نه عليه فناوري هسته‌اي بلکه عليه سلامت مردم، محيط زيست، مواد غذايي و داروي مردم بود.

رئيس جمهوري با بيان اينکه ما براي حل مشکلات به لحاظ ساختاري نيز اقدام کرديم، گفت: به ملت بزرگ ايران مي‌گويم مطمئن باشند لحظه‌اي از توطئه دشمنان و حل مشکلات مردم غفلت نمي‌کنيم و با همه توان به دنبال حل مشکلات هستيم. براي کساني که حقوق ثابت دارند افزايش ۲۰ درصدي حقوق را دنبال کرده و قانون مصوب مجلس را اجرايي مي‌کنيم. تکليف حقوق کارگران نيز همين هفته مشخص مي‌شود. براي بخش پزشکي هم تصميمات لازم را اتخاذ کرده‌ايم. به اقشار مستضعف جامعه که تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي هستند نيز در حد توان کمک مي‌کنيم.پرداختي ما به اين اقشار بيش از چهار برابر شده است ولي نياز آنها بيش از اين است.

وي تاکيد کرد: تمام توان خود را براي اشتغال، توليد و تأمين کالاهاي اساسي مردم به کار مي‌گيريم. تا پايان سال حدود ۱۵ ميليارد دلار براي تأمين کالاهاي اساسي پرداخت کرديم. براي سال آينده ممکن است تغييراتي در شيوه تأمين کالاهاي اساسي مردم ايجاد کنيم اما مسير تأمين اين کالاها را ادامه مي‌دهيم. همچنين کمک‌هاي کالايي را ادامه خواهيم داد.

وي با اشاره به اينکه برخي صادر کنندگان، وارد کنندگان و مغازه داران شرايط کشور را مراعات نمي‌کنند بيان کرد: با اين حال بيشتر آنها خيلي خوب، سالم و عادلانه کالا را در اختيار مردم مي‌گذارند اما برخي کالاها را در پستوي مغازه خود به گونه‌اي ديگر توزيع مي‌کنند يا حقوق مردم را رعايت نمي‌کنند. من از تعزيرات، ستاد حمايت و قوه قضائيه مي‌خواهم بيش از پيش فعال باشند. روحاني با اشاره به در پيش بودن ايام تعطيلات نوروز و سفرهاي نوروزي گفت: بايد همه نهادها و افرادي که در ايام نوروز و سفرهاي نوروزي مسئوليتي بر عهده دارند تلاش کنند تا به بهترين نحو اين ايام سپري و همه مسافران به سلامت سفر خود را انجام دهند. رئيس جمهوري همچنين با اشاره به تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رساني و پوشش اخبار بخش‌هاي مختلف کشور گفت: از همه اصحاب رسانه که در طول سال در کنار مردم حضور داشتند و مسائل کشور را براي آنها بيان کردند و همچنين به انتقاد از دولت پرداختند تشکر مي‌کنم. اين انتقادات اگر سازنده باشد براي دولت بسيار مهم و ارزشمند است.

روحاني افزود: حتماً نبايد مردم را مأيوس کنيم و در جامعه شکاف ايجاد نمائيم و خدمتگذاران را متهم کنيم. من شهادت مي‌دهم که همه مسئولان، دستگاه‌هاي اجرايي، در تلاش هستند تا وظايف خود را به بهترين نحو انجام دهند. در اين شرايط اصحاب رسانه بايد از ما انتقاد کنند و به مردم نيز اطلاع دهند.

وي تصريح کرد: نبايد دشمن اصلي و توطئه اصلي را فراموش کنيم. بلکه بايد هر چه لعنت داريم بر کسي بفرستيم که اين شرايط را براي ما به وجود آورد؛ آمريکايي‌ها، رژيم صهيونيستي و ارتجاع منطقه‌اي اين شرايط را براي ما به وجود آورده است. اين در حاليست که برخي مي‌گويند اين مديريت کشور است که باعث ايجاد چنين شرايطي شده است. در پاسخ به اين افراد بايد گفت که پروژه‌هايي که اخيراً افتتاح شده و همچنين پروژه‌هاي ديگر و اقداماتي که در حوزه‌هاي مختلف انجام مي‌شود نتيجه مديريتي است که در کشور حاکم است.

رئيس جمهوري با اشاره به مديريت حاکم بر دستگاه‌هاي اجرايي کشور خاطرنشان کرد: وزير بهداشت که در اين مجموعه مديريت مي‌کند قول داده که تا پايان دولت دوازدهم پرداختي بيماران را از ۳۳ درصد به ۲۵ درصد برساند و اين بدان معناست که دولت راه خود را طي مي‌کند و وظايف خود را انجام مي‌دهد.

ظريف از توان ايران براي مذاکره با جهان خبرداد؛

وزير امور خارجه با بيان اينکه عرصه ديپلماسي و صحنه روابط بين الملل جاي اعتماد نيست، گفت: ديپلماسي و قدرت ميداني بايد درکنار يکديگر باشند تا اثرگذاري داشته باشد و در غير اينصورت به نتيجه نمي‌رسيم.

به گزارش ايسنا، محمدجواد ظريف در جلسه شوراي اداري استان قم بيان کرد: امروز دنيا از جهت منابع قدرت و مراکز قدرت تغيير کرده و منابع و مراکز قدرت متکثر شده است؛ در گذشته تنها غرب براي دنيا تصميم گيري مي‌کرد ولي جهان امروز، جهان پسا غربي است، غرب ديگر مرکز همه تحولات و تصميم گيري‌هاي جهان نيست.

ظريف تصريح کرد: اکنون اتفاقاتي در دنيا در حال رخ دادن است که بنا بر تصميم غرب نيست و حتي بر خلاف ميل آن‌ها است، نمونه آن در مسئله سوريه است که آمريکا تصميم به آتش بس گرفت ولي اين اتفاق رخ نداد، سپس سه کشور منطقه يعني روسيه، ترکيه و ايران تصميم گيري کردند در سوريه تنش‌ها کاهش يابد و اين اتفاق افتاد و برنامه اين سه کشور در سوريه اجرايي شد.

وي گفت: اگر غرب محوري را کنار بگذاريم، غرب شيفتگي و غرب ستيزي هم از ميان خواهد رفت و ما بايد اين واقعيت را بپذيريم، امام خميني (ره) به ملت ايران خود باوري داد و بايد اين خودباوري را داشته باشيم و بدانيم که امروز براي انجام تصميمات، کشور ايران نقش دارد و ديگر کنش گر و وابسته نيستيم.

وزير امور خارجه اظهار کرد: اکنون در جهان منابع قدرت نيز مانند مراکز قدرت، متکثر شده‌اند و قدرت محدود به قدرت نظامي، اقتصادي و يا سياسي نيست و دامنه گسترده‌اي پيدا کرده است؛ قدرت ايثار، قدرت فرهنگي و قدرت معنايي از مؤلفه‌هاي قدرت امروز است و دنياي سکولار نيز اين واقعيت را پذيرفته است.

وي خاطرنشان کرد: ايران داراي قدرت معنايي بالايي است و نشانه اين قدرت تفاوت سفر رئيس جمهور ايران و ترامپ است، ترامپ مخفيانه تنها سه ساعت در يک پادگان نظامي‌در عراق ماند ولي بزرگترين گردهمايي سران عراق براي مذاکره با رئيس جمهور ايران برگزار شد و رؤساي مذاهب و اديان و عشاير از نقش جمهوري اسلامي‌ايران در عراق سپاس‌گزاري کردند.

ظريف تاکيد کرد: قطعاً رشادت‌هاي سربازان رشيد اسلام و فرماندهي سردار قاسم سليماني نقش بسزايي در افزايش قدرت ايران داشته است ولي عامل اصلي قدرت کشور، قدرت معنايي جمهوري اسلامي‌است.

وي افزود: به دليل قدرت معنايي که ايران دارد بر اين باور هستيم که مي‌توانيم با همه مذاکره کنيم، البته مذاکره با اعتماد فرق دارد، ما به هيچ کس اعتماد نداريم و صحنه روابط بين الملل و عرصه ديپلماسي جاي اعتماد نيست و به دوستان نيز نمي‌شود در اين عرصه اعتماد کرد چه برسد به کساني که ۴۰ سال با مردم ايران و انقلاب اسلامي‌سر ناسازگاري داشتند و از دشمنان کشور مانند صدام حمايت کردند.

رئيس فراکسيون اميد با ابراز اميدواري از اينکه مجمع تشخيص مصلحت نظام لوايح مرتبط با FATF را بر اساس منافع ملي مورد بررسي و تصميم گيري قرار دهد، گفت: فرض بر آن است که تمامي‌تصميمات و اقدامات در جهت کاهش مشکلات اقتصادي و رونق آن باشد، لذا مهم آن است که تصميم گيري مجمع تشخيص مصلحت درباره دو کنوانسيون مرتبط با FATF بر اساس منافع ملي باشد.

محمد رضا عارف در گفت‌وگو با ايسنا، درباره دليل طولاني شدن بررسي لايحه الحاق ايران به کنوانسيون مقابله با تأمين مالي تروريسم (CFT) و لايحه مبارزه با جرايم سازمان يافته فراملي (پالرمو) در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بحث درباره اين دو لايحه پيچيده است به خصوص در موضوع پالرمو که اکنون در مجمع مطرح است. دو ديدگاه متفاوت وجود دارد، تقريباً چيزي که مي‌توان گفت آن است که مشخصاً نمي‌توان بيان کرد که الحاق به پالرمو چه منفعتي خواهد داشت. يک نظر که بيشتر نظر نزديک به دولت مي‌باشد و دو وزارت خارجه و اقتصاد مطرح مي‌کنند آن است که عدم الحاق مي‌تواند خسارات جدي به دنبال داشته باشد، لذا توصيه کردند که به اين کنوانسيون‌ها ملحق شويم.عارف ادامه داد: نکته مورد توجه آن است که الحاق به اين کنوانسيون‌ها في نفسه منفعتي ندارد و منفعت کشورها بسته به فعاليت و حضور آنها است.

رئيس سازمان انرژي اتمي‌گفت: قبل از آنکه تاسيس فردو به صورت رسمي‌اعلام شود، به محمدالبرادعي اعلام کرديم و گفتيم مکاني را در فردو در حال ساختن هستيم. البته آن زمان اسمش فردو نبود، بلکه سايت قم نام نداشت که به خاطر تهديداتي که مي‌کنند، است.

به گزارش ايلنا، علي اکبر صالحي در جمع خبرنگاران ادامه داد: ما گفتيم مکاني را مي‌سازيم که قابليت مقاومت در مقابل تهاجمات دشمن را داشته باشد لذا سايت فردو ساخته شد و اين موضوع هم به مديرکل سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌اعلام کرديم.

معاون رئيس‌جمهوربا بيان اينکه دشمن دست از دشمني‌اش برنمي‌دارد، خاطرنشان کرد: طول کشيد تا خيلي‌ها باور کنند آمريکا دشمن ماست ولي الان همه باور کرده‌اند امريکا دشمن ماست و از موافق و مخالف و از انقلابي و ضدانقلابي موافق هستند کار دولت امريکا، ظالمانه است و از ابتدا که مقام معظم رهبري تاکيد داشتند به اين دولت و دولتمردان امريکا نمي‌شود اعتماد کرد، اين مسئله به خوبي ديده مي‌شود و خود دستاورد بزرگي است. رئيس سازمان انرژي اتمي‌افزود: ممکن است شما ميلياردها تبليغ کنيد تا اين مسئله به ديگران اعلام شود. البته فشارهاي اقتصادي بوده است و بديهي هم است اگر کشوري بخواهد استقلال سياسي خود را حفظ کند، بايد هزينه اين مسئله را پرداخت کند.

رييس دستگاه قضا به حقوقدانان جهان فراخوان داد؛

رييس قوه قضائيه تاکيد کرد: از همه قضات، حقوقدانان و طرفداران حقيقي حقوق بشر در سراسر جهان دعوت مي‌کنيم که با همکاري و تبادل نظر، به يک اجماع قدرتمند دست يابند و با پيوستن به نهضت حقوقي مقابله با نژادپرستي، تروريسم و افراط گرايي، گام‌هايي جدي در اين عرصه بردارند. به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي در جلسه مسئولان عالي قضايي با ابراز قدرداني از اعتماد مقام‌معظم‌رهبري، از زحمات و تلاش‌هاي همه مسئولان قضايي در طول ادوار پس از پيروزي انقلاب اسلامي‌بويژه آيت‌ا... آملي‌لاريجاني تقدير کرد و اظهار داشت: بي‌ترديد امروز عبور از مشکلات و چالش‌هاي پيش روي دستگاه قضايي، نيازمند همکاري همه بخش‌ها و تلاش‌هاي قضات دلسوز، دغدغه‌مند و متدين است و از سوي ديگر، حل مشکلات کشور نيز به همکاري همه قوا و دستگاه‌ها بستگي دارد؛ چنانکه رهبر انقلاب اسلامي‌نيز در پيام غني و پرمحتواي خود بر اين مهم تاکيد کردند.رئيس قوه قضاييه سال ۹۷ را سال شکست دشمنان جمهوري اسلامي‌دانست و تصريح کرد: با حضور آگاهانه ملت بزرگ ايران در عرصه‌هاي مختلف تحت رهبري‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري، سال ۹۷ را در حالي به پايان مي‌رسانيم که دشمنان جمهوري اسلامي‌در طراحي‌هاي بسيار پيچيده امنيتي، ايذايي، اقتصادي و رواني عليه کشورمان متحمل شکست‌هاي سنگيني شدند و مردم بزرگ ايران نيز بيش از هر زمان ديگري نشان دادند که در مسير ايستادگي و مقاومت، عزم جدي و راسخ دارند.رئيسي با قدرداني از دشمن شناسي، زمان‌‌‌‌شناسي و موقعيت‌‌‌‌شناسي ملت ايران، اين آگاهي را در کنار رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري از مهم‌ترين مولفه‌هاي شکست دشمن دانست و خاطرنشان کرد: مردم بزرگوار ما به خوبي مي‌دانند که ايستادگي مقتدرانه در برابر دشمنان، جز از طريق اتکال به خدا و اعتماد به نفس ميسر نيست و اين نسخه شفابخشي است که همواره مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي‌نيز قرار گرفته است.وي با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري و اشاره به دوگانه‌هاي مهم از جمله حرکت اميدوارانه و فعالانه ابراز داشت: امروز حرکت اميدوارانه و دوري از ياس و نااميدي و همچنين حضور فعال و پرهيز از هرگونه انفعال براي همه مردم و مسئولان کشور، مسير صحيحي است که از سوي رهبر انقلاب ترسيم شده و قضات، کارکنان و مسئولان قضايي نيز با تبعيت از اين پيام بلند و توصيه راهگشا، تمام تلاش خود را براي تحقق حرکت اميدوارانه و فعالانه در گام دوم انقلاب، به کار خواهند بست.رئيس دستگاه قضا با اشاره به حادثه تلخ تروريستي اخير در نيوزيلند، اين اقدام ضدانساني را موجب جريحه‌‌‌دار شدن وجدان عمومي‌جهان دانست و بار ديگر با محکوم کردن اين عمليات نژادپرستانه عليه مسلمانان و نمازگزاران بي‌‌‌دفاع و بي‌‌گناه در يک کشور مدعي حقوق بشر، بيان کرد: اين اقدام نژادپرستانه عليه مسلمانان با اقدامات افراط گرايانه گروه‌هاي تکفيري و تروريستي نظير داعش که به نام اسلام دست به نفرت پراکني، ترور و وحشت آفريني مي‌زنند، شباهت‌هاي زيادي دارد و همگي دستاورد شوم پروژه‌هاي اسلام‌‌‌هراسانه‌اي است که در انديشکده‌هاي غرب طراحي و از سوي رسانه‌هاي آن‌ها با پشتيباني دولت‌ها به مرحله اجرا در مي‌آيد.رئيسي با بيان اينکه صرف ابراز تاسف و اعلام محکوميت در پي وقوع چنين حوادثي کافي نيست، بر ضرورت اقدامات عملي و ملموس در اين زمينه تاکيد کرد و يادآور شد: از همه قضات، حقوقدانان و طرفداران حقيقي حقوق بشر در سراسر جهان دعوت مي‌کنيم که با همکاري و تبادل نظر، به يک اجماع قدرتمند دست يابند و با پيوستن به نهضت حقوقي مقابله با نژادپرستي، تروريسم و افراط گرايي، گام‌هايي جدي در اين عرصه بردارند و دستگاه قضايي جمهوري اسلامي‌نيز به عنوان عالي‌ترين مجموعه قضايي کشوري که از قربانيان اصلي تروريسم و خشونت در جهان است.