وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات عنوان کرد؛
گروه بانک و بيمه: مهندس محمدجواد آذري جهرمي‌وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در آيين تجليل برگزيدگان «جشنواره شهيد رجائي» با اشاره به کسب رتبه اول بانک‌هاي دولتي توسط پست بانک ايران در ارزيابي وزارت امور اقتصادي و امور دارائي گفت: با وجود گستردگي نقاط تماس و فعاليت 6 هزار باجه بانکي پست بانک در روستاها، اين بانک از منظم‌ترين بانک‌هاي کشور است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: آذري‌جهرمي، پاکدستي دکتر فرحي مديرعامل اين بانک و دقت وي در حفظ بيت‌المال و جلوگيري از فساد را مثال‌زدني خواند و افزود: تمام واحدهاي ستادي و اجرائي پست‌بانک‌ايران تلاش خوبي داشته‌اند و تنها مانع رونق بيشتر اين بانک، تأخير در افزايش سرمايه بوده که با همکاري وزارت اقتصاد و امور دارائي اين موضوع مهم انجام مي‌شود.

وزير ارتباطات‌وفناوري اطلاعات افزود: لازم است که مجموعه وزارتخانه به پست بانک ايران کمک کند تا موضوع ترويج بانکداري الکترونيک براي توسعه روستائي که در برنامه ششم توسعه پيش‌بيني شده است به خوبي و با جديت پيش برود.

همچنين وي ضمن تقدير از مجموعه بازرسي و نظارت که تلاش همکاران در وزارت ارتباطات را به رشته قلم درآوردند، بابيان اينکه فرآيندها و شاخصه‌هايي براي ارزيابي عملکردها وجود دارد گفت: دودسته شاخص وجود دارد، يکي شاخص عمومي‌و ديگري اختصاصي که عملکرد دستگاه بر اساس آن ارزيابي مي‌شود. مديران بايد فارغ از اين ارزيابي‌ها به اين مسئله توجه کنند که آيا از دو بعد شاخص‌هاي اختصاصي و شاخص‌هاي عمومي‌خودمان از عملکردمان رضايت داريم يا خير؟

آذري جهرمي‌با تأکيد بر اينکه شاخص‌هاي اختصاصي که همان مأموريت‌هايي است که بر عهده‌داريد و شاخص‌هاي عمومي‌رضايت مردم است گفت: شاخص عمومي‌رضايت مردم از عملکردمان است و اهميت ويژه‌اي دارد و لازمه آن توجه به اين مسئله است که مردم چه خواسته، انتظار و ديدگاهي نسبت به ما دارند.

وزير جوان دولت تدبير و اميد با اشاره به درخواستش از مردم براي انتقاد از او در شبکه‌هاي اجتماعي گفت: مجموعاً حدود 7 هزار پيام و به‌نوعي انتقاد و انتظار و خواسته دريافت شد. بخش نخست به مسئله فيلترينگ اختصاص داشت که البته خارج از اختيارات ما است نه اينکه الزاماً همه آن خارج از اختيار ما باشد.

پيام تبريك مديرعامل

صندوق تامين خسارت‌هاي بدني

علي جباري مديرعامل صندوق تامين خسارت‌هاي بدني در پيامي‌فرارسيدن نوروز 1398 را تبريك گفت که بخشي از آن منتشر مي‌شود. بازهم سالي دگر گذشت و سالي ديگر در پيش رو ...

بهار فرصت دوباره نگريستن به ديروز و امروز است. بهار يعني بهتر زيستن و بهتر نگريستن؛ يعني بهتر از همه ديروزها، سبزي و طراوت را تلاوت کردن. وقتي نگاه بهار بر ديوار دل و جانمان مي‌تابد، از تدبير کننده شب و روز و بي همتاي هستي بخش، دگرگوني، تحول و بهترين حال‌ها را در لحظات تحويل سال با تمام وجودمان تمنا مي‌کنيم. صنعت بيمه، به مثابه يک فعاليت اقتصادي – اجتماعي مي‌تواند قدرت خويش را در ارائه امنيت ، تشکيل و تقويت سرمايه گذاري اقتصادي جامعه نشان دهد. امروزه حسب پيچيدگيهاي کسب و کار، صنعت بيمه به يک ضرورت اجتناب ناپذير در ايجاد اطمينان در زندگي مردم مبدل شده است و مطابق با نيازهاي پيش روي جامعه، هر روز شاهد بروز و ارائه محصولات جديدي در اين صنعت براي جامعه هستيم . در اين ميان يکي از معدود رشته‌هاي فراگير بيمه که براساس قانون اجباري تعريف شده، بيمه شخص ثالث است و اين واقعيت انکارناپذيري است که قانون بيمه شخص ثالث در جبران زيان‌هاي ناشي از حوادث رانندگي امنيت لازم را براي حفظ جان و مال مردم به همراه داشته است.

طرح‌هاي ويژه تجارت‌نو براي ايام نوروز

بيمه تجارت‌نو درکنار ارائه طرح‌هاي ويژه نوروزي اين امکان را براي بيمه‌گذاران و زيانديدگان احتمالي فراهم کرد در تعطيلات عيد، براي انجام امور بيمه‌اي خود به شعب سراسرکشور مراجعه کنند.

اين شرکت به منظور ايجاد امنيت خاطر در افراد جامعه و همچنين کمک به افزايش ضريب نفوذ بيمه‌اي ميان بيشتر مردم و به‌ويژه سهامداران خود، اقدام به ارائه طرح‌هاي بيمه‌اي ويژه نوروز با شرايط تخفيف قابل توجهي کرده که از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به طرح "کارت هديه بيمه‌نامه آتش‌سوزي واحدهاي مسکوني" و طرح کوتاه‌مدت صدور بيمه‌نامه بدنه در اين ايام اشاره کرد. بيمه‌نامه آتش سوزي عيدانه که آغازي بر بهبود فرهنگ بيمه با خدمات بيمه‌اي نوين به‌جاي هداياي تکراري و مرسوم درايام عيد است، درچهار طرح بيمه‌اي برنزي، نقره‌اي، طلايي و پالاديوم، با پوشش‌هاي ضروري و سرمايه‌هاي مختلف از ۵۰۰ ميليون تا ۳ميليارد ريال، با محور اهداي حس امنيت و آسايش طراحي و ارائه شده است. در اين طرح مردم مي‌تواننداز طريق شعب بانک تجارت نسبت به خريداري کارت هديه موردنظر خود اقدام کرده و به‌عنوان عيدي آن را اهدا کنند.

شعب كشيك بيمه رازي در تعطيلات نوروز

شعب شركت بيمه رازي با هدف تكريم و آسايش هموطنان گرامي‌در سراسر كشور در تعطيلات نوروز سال 1398 در روزهاي سوم لغايت يازدهم فروردين ماه داير مي‌باشند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه رازي، شعب اين شركت جهت پاسخگويي به مراجعين محترم در ايام نوروز 1398 و به منظور تأمين رفاه حال مشتريان، در روزهاي سوم لغايت چهارم فروردين ماه سال 98 از ساعت 9 صبح لغايت 13 عصر و همچنين شعب و ستاد مرکزي شرکت نيز از روزهاي پنجم لغايت يازدهم فروردين ماه از ساعت 8 صبح لغايت 13 بعدازظهر آماده ارائه خدمات بيمه‌اي مطلوب به مشتريان و هموطنان عزيز خواهند بود.

قابل ذکر است مرکز ارتباط بيمه رازي با شماره 02181942 به صورت شبانه روزي در ايام نوروز پاسخگوي مشتريان محترم خواهد بود.

حميد تهرانفر مديرعامل بانک کارآفرين به مناسبت فرا رسيدن سال نو پيامي‌صادر کرد که بخشي از آن منتشر مي‌شود:

آقاي تهرانفر فرا رسيدن بهار طبيعت و خجسته آيين باستاني و ملي نوروز را به ملت بزرگ ايران، خانواده معظم بانک کارآفرين، و تمامي‌ذي‌نفعان ارجمند اعم از کارکنان، مشتريان و سهامداران گرامي‌صميمانه تبريک عرض مي‌کنم و سالي همراه با شادکامي، تندرستي، سلامتي و موفقيت روزافزون را براي همگان آرزومندم. همانگونه که مستحضريد سال 97 سال سخت و دشواري براي اقتصاد کشور همچنين صنعت بانکداري بود. خروج يک‌طرفه ايالات متحده از توافقنامه برجام و اعمال تحريم‌هاي ثانويه عليه برخي بانک‌هاي مهم کشورمان، سال پرتلاطم و پرالتهابي را براي اقتصاد و نظام بانکي کشور رقم زد. تغييرات جدي در بازار ارز و نوسانات شديد افزايش قيمت‌ها در تمامي‌بخش‌هاي صنعتي و خدماتي از جمله صنعت بانکداري رقم خورد و سال سختي با فراز و نشيب‌هاي فراوان به پايان رسيد. بنده پس از کسب افتخار حضور در جايگاه مديرعاملي بانک کارآفرين در مرداد ماه سال جاري، تلاش کردم با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود و سرمايه انساني جوان و توانمند و با همکاري و هم‌فکري مديران ارشد و حمايت‌هاي هيات مديره محترم، سازوکار مناسبي را براي برون‌رفت از وضعيت دشواري که بر سيستم بانکي کشور و از جمله بانک کارآفرين به لحاظ عملکرد، هزينه و درآمد ايجاد شده، اتخاذ نمايم. طراحي و معرفي محصولات و ابزارهاي جديد به‌منظور تکميل سبد تسهيلاتي بانک طي اين مدت با جديت در دستور کار و اولويت‌هاي بانک قرار گرفت و توسعه اين ابزارها، تکميل و يا اصلاح آن، همچنان در دستور کار مديران ارشد قرار دارد. رشد منابع بانک عليرغم شرايط دشوار اقتصادي به ويژه در نيمه دوم سال، تنها با همت جمعي همکاران عزيز من در بانک کارآفرين محقق شد و ان‌شاءلله اين روند در سال آينده نيز با گام‌هاي استوارتر و انديشه‌هاي مستحکم‌تر ادامه خواهد يافت

مديرعامل بانک ملت در آيين بزرگداشت روز شهدا اظهارداشت: تکريم خانواده شهدا وظيفه و افتخار من و همه مسوولان است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت دکتر بيگدلي در اين مراسم به بيان خاطراتي از جنگ و حضور خود در جبهه در دوران نوجواني پرداخت و افزود: اخلاص و نيت پاک دوران دفاع مقدس تنها ذخيره آخرت و چراغ راه ماست.

مديرعامل بانک ملت فقدان پدر يا مادر در خانواده به ويژه از دوران کودکي را براي فرزندان آن‌ها سخت توصيف کرد و افزود: اجر شما فرزندان شهدا بسيار بالاست و در آخرت جايگاه والاي شهدا براي شما اثرات مثبت خواهد داشت.

دکتر بيگدلي تاکيد کرد: تکريم خانواده شهدا يک وظيفه و افتخار براي من و همه مسوولين کشور است.

مديرعامل بانک ملت با بيان اين که شهيدان به ما ايثار و از خودگذشتگي در راه دين را آموختند، تصريح کرد: شما فرزندان شهدا افتخار بانک ملت و جامعه هستيد.

وي افزود: اين که عليرغم همه دشمني‌ها با نظام جمهوري اسلامي‌ايران، هيچ يک از کشورها جرات حمله نظامي‌به کشور را ندارند، اين نتيجه همان خون‌هايي است که در دوران جنگ و پس از آن به پاي انقلاب ريخته شده است. دکتر بيگدلي ادامه داد: دشمنان ايران مي‌دانند اگر بنابر جنگ مجددي باشد، وارثان شهدا همان ايثارگري‌ها را تکرار خواهند کرد؛ بنابراين تلاش مي‌کنند از روش‌هاي ديگري مانند فشار اقتصادي به نظام ضربه وارد کنند. مديرعامل بانک ملت تدابير هوشمندانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب را مهم‌ترين عامل خنثي شدن توطئه‌ها دانست و مردم ايران را مردمي‌خوب و پيروي کننده از دستورات رهبري توصيف کرد. وي افزود: بانک ملت برنامه‌هاي خوبي براي تکريم شهدا، خانواده آنان و ايثارگران دارد.

با عنايت به اعلام رسمي‌ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباري وابسته به نيروهاي مسلح در بانک سپه از سوي بانک مرکزي و بر اساس مصوبه شوراي عالي محترم بورس مبني بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتي ، کليه اشخاص حقيقي و حقوقي غير وابسته به نيروهاي مسلح دارنده سهام بانک انصار مي‌توانند مطابق شرايط ذيل پس از مراجعه به يکي از شرکت‌هاي کارگزاري عضو شرکت بورس اوراق بهادار تهران يا شعب منتخب بانک انصار که مرتبط با يکي از کارگزاران فوق مي‌باشد با ارائه دستور فروش و تکميل فرم‌هاي مربوطه نسبت به فروش سهام خود اقدام نمايند. لازم به ذکر است از روز يکشنبه مورخ 98/01/18 به مدت30 روزکاري تا روز يکشنبه مورخ 1398/02/29امکان استفاده ازشرايط فوق فراهم مي‌باشد. شايان ذکر است در صورتي که سهامداران محترم در مهلت تعيين شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام ننمايند ، مي‌توانند تا زمان ارزش گذاري سهام بانک انصار توسط گروه کارشناسان رسمي‌تأمل نموده و بر اساس آن و به ترتيبي که متعاقباً اعلام خواهد شد نسبت به فروش سهام خود مبادرت نمايند.

رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون: نيروهاي شرکت خدمات و پشتيباني توسعه تعاون ضمن داشتن منزلت داراي ارزش والايي هستند. حجت اله مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون در مجمع ساليانه شرکت خدمات و پشتيباني توسعه تعاون با اشاره به مديريت راهبردي بانک توسعه تعاون بر شرکت‌هاي تابعه اين بانک براي تکميل زنجيره ارزش خدمات بانک توسعه تعاون اظهار داشت: شرکت خدمات و پشتيباني توسعه تعاون هم‌زمان با شکل‌گيري بانک توسعه تعاون تأسيس گرديده و همواره نقش پشتيباني و همراهي بانک را جهت کمک به فراهم نمودن شرايط لازم براي پيشبرد و ارتقاي خدمات بانکي به بخش تعاون و عموم جامعه را بر عهده داشته است. مهديان ضمن اشاره به لزوم تکريم پرسنل شرکت خدمات و پشتيباني توسعه تعاون در ادامه اظهار داشت: نيروهاي شرکت همواره در مسير پيشبرد اهداف اجتماعي بانک، همکاري صميمانه خود را به کار گرفته‌اندو در نظر مديران بانک، نيروهاي شرکت جايگاه متعالي و پرارزشي دارندو تأکيد مديران ارشد بانک همواره بر رعايت حرمت و شأن نيروهاي شرکت خدمات و پشتيباني در همه زمينه‌ها بوده است.

با عنايت به اعلام رسمي‌ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباري وابسته به نيروهاي مسلح در بانک سپه از سوي بانک مرکزي و براساس مصوبه شوراي عالي محترم بورس مبني بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتي ، کليه اشخاص حقيقي و حقوقي غير وابسته به نيروهاي مسلح دارنده سهام موسسه اعتباري کوثر مي‌توانند مطابق شرايط ذيل پس از مراجعه به يکي از شرکت‌هاي کارگزاري عضو شرکت بورس اوراق بهادار تهران / فرابورس ايران يا شعب موسسه اعتباري کوثر که مرتبط با يکي از کارگزاري‌هاي فوق مي‌باشد با ارائه دستور فروش و تکميل فرمهاي مربوطه نسبت به فروش سهام خود اقدام نمايند .لازم به ذکر است از روزيکشنبه مورخ 1398/1/18 به مدت 30 روزکاري تا روز يکشنبه مورخ 1398/2/29 امکان استفاده از شرايط فوق فراهم مي‌باشد. در صورتي که سهامداران محترم در مهلت تعيين شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام ننمايند، مي‌توانند تا زمان ارزشگذاري سهام موسسه توسط گروه کارشناسان رسمي‌تامل نموده و بر اساس آن به ترتيبي که متعاقباً اعلام خواهد شد نسبت به فروش آن مبادرت نمايند.

رييس کميسيون حمايت ويژه از توليد ملي مجلس گفت: چرايي و نحوه واگذاري شرکت بازرگاني پتروشيمي‌در سال ۸۸ در‌هاله‌اي از ابهام قرار دارد و محل ايراد و بحث است چراکه اين شرکت جزو نخستين شرکت‌هاي واگذار شده بود، در حالي که بايد در مراحل آخر واگذار مي‌شد.

حميدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت درباره فساد در پتروشيمي‌و اختلاس مرجان شيخ الاسلامي، گفت: چرايي و نحوه واگذاري شرکت بازرگاني پتروشيمي‌در سال 88 در‌هاله‌اي از ابهام قرار دارد و محل ايراد و بحث است چراکه اين شرکت جزو نخستين شرکت‌هاي واگذار شده بود، در حالي که بايد در مراحل آخر واگذار مي‌شد.

نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس درباره دليل اصرار دولت بر تشکيل وزارت بازرگاني، گفت: بعضي از کم کاري‌‌ها، ناتواني‌ها، عدم نظارت‌ها و سوء مديريت‌هاي موجود در کشور را مي‌خواهند با طرح اين موضوع لاپوشاني کنند. به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاري فارس، حجت الاسلام موسوي لارگاني در برنامه «روي خط اقتصاد» راديو اقتصاد گفت: تشکيل دوباره وزارت بازرگاني با قانون پنج ساله پنجم توسعه، سياست‌هاي کلي ابلاغي ازسوي مقام معظم رهبري در خصوص کوچک سازي بدنه دولت و همچنين با اصل ۷۵ قانون اساسي مغايرت دارد. موسوي لارگاني افزود: بلکه به عدم نظارت و پيگيري بر اصناف، بازار، قاچاق کالا و نظاير اين ربط دارد.

بحران آفريني براي تجارت خارجي

نائب رييس کميسيون کشاورزي اتاق بازرگاني ايران گفت:گوشت‌هاي واردتي در شرايطي که به دليل مشکل انتقال ارز، ترخيص آنها از گمرک متوقف شده علي رغم مصوبه ستاد تنظيم بازار،
از سوي استانداري هرمزگان، به عنوان کالاي متروکه معرفي شده و وارد فرايند حراج شده است. به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاري تسنيم، فرهاد آگاهي افزود: در گمرک بندر عباس، عده‌اي به دنبال ايجاد
ناامني ذهني در ميان فعالان اقتصادي ايراني و خارجي هستند و ادامه اين موضوع مي‌تواند براي تجارت
خارجي کشور بحران آفرين بوده و موجب بي آبرويي تجار ايراني و تشديد تحريم‌ها شود.

فولاد سازان هند

به دنبال ممنوعيت واردات از ايران

دبيرکل انجمن فولاد هند گفت:« واردات فولاد چه مستقيم از طريق ايران و چه با وساطت امارات بايد متوقف شود چون اين تجارت در تضاد با تحريم‌هاي آمريکا است و منجر به اقدامات تلافي جويانه آمريکا عليه هند مي‌شود» . به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از ايکناميک تايمز، انجمن فولاد هند که برترين سازندگان داخلي را در بر ميگيرد، دهلي نو را مجبور کرده اقدامي‌فوري براي ممنوعيت واردات از ايران پس از افزايش 5 برابري آن انجام دهد . انجمن فولاد هند اعلام کرد واردات پس از اعمال تحريم‌هاي آمريکا عليه تهران افزايش يافته که ممکن است عواقب جدي در پي داشته باشد . به علاوه، افزايش واردات از ايران از طريق امارات با قيمت‌هاي بالا به نگراني شرکت‌هاي فولاد هند افزوده است . دبيرکل انجمن فولاد هند گفت:« واردات فولاد چه مستقيم از طريق ايران و چه با وساطت امارات بايد متوقف شود چون اين تجارت در تضاد با تحريم‌هاي آمريکا است و منجر به اقدامات تلافي جويانه آمريکا عليه هند مي‌شود» .

تعيين تکليف واردات گروه کالايي ۴

براساس سهميه مشخص شده مناطق آزاد

بر اساس ابلاغيه گمرک ايران، ثبت‌سفارش بارنامه‌هاي قبل از تاريخ ۱۵ مرداد ماه سال ۹۷ مي‌تواند به صورت بدون انتقال ارز انجام شود. به گزارش خبرگزاري مهر، علي وکيلي سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه در بخشنامه‌اي به گمرکات اجرايي مستقر در مناطق آزاد کيش، قشم، چابهار، اروند، انزلي، ارس و ماکو موضوع «تعيين تکليف واردات گروه کالايي ۴ بر اساس سهميه مشخص شده مناطق آزاد» را ابلاغ کرد. در اين بخشنامه آمده است: موضوع تصميمات اتخاذ شده جهت واردات گروه کالايي چهارم بر اساس سهميه مشخص شده مناطق آزاد طي نشست مورخ ۱۵/‏۱۱/‏۹۷ جلسه کميسيون اقتصادي دولت و در اجراي اصلاح بند (۲) صورت جلسه مورخ ۱۶/‏۱۱/‏۹۷ ارسال و اعلام مي‌دارد: «ثبت سفارش موضوع بند (۱) در صورت وجود بارنامه قبل از تاريخ ۱۵/‏۱۱/‏۹۷ مي‌تواند به صورت بدون انتقال ارز انجام گردد. مسئوليت کنترل بارنامه به عهده سازمان‌هاي مناطق آزاد مي‌باشد.

وزير صنعت در حاشيه جلسه دولت خبر داد

گروه صنعت، معدن و تجارت: ميزان توليد خودرو دو خودروساز اصلي کشور بيش از ۴ هزار دستگاه در روز است.

به گزارش تجارت به نقل از ايسنا، رضا رحماني در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت ضمن بيان مطلب بالا و با اشاره به اين که هدف دشمن از تحريم‌ها در حوزه صنعت محقق نشده است بيان کرد: توليد در کشور جريان دارد البته در ماه‌هاي گذشته نوساناتي داشته ايم و تلاش ما اين بوده که اين نوسانات رفع شود.

وي با اشاره به اين که در سال آينده پروژه‌هاي خود را ذيل اقتصاد مقاومتي ادامه مي‌دهيم خاطر نشان کرد: درست است که تحريم براي ما موانع ايجاد کرده اما در عين حال فرصتهاي را نيز فراهم کرده و ما ياد از اين فرصتها در سال آينده در بخش صنعت و توليد بيشتر استفاده کنيم.

رحماني در پاسخ به اين پرسش که چه ميزان وام در اختيار قطعه سازان قرار گرفته بيان کرد: از ۴ هزار ميليارد تومان تا الان بيش از ۳ هزار ميليارد تومان وام به قطعه سازان پرداخت شده اما البته ما اقدامات ديگري مثل اصلاح ساختاري، فروش اموال مازاد، و ساخت داخل به جاي واردات را آغاز کرده ايم.

وي ادامه داد:در چند ماه گذشته توليد دو خودروساز اصلي کشور بين ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه در روز بود که الان اين رقم به بيش از ۴ هزار دستگاه رسيده اين يعني توليد بيشتر شده و قدرت ايفاي تعهدات خودروسازان هم بيشتر شده ما اين روند را ادامه خواهيم داد.

وزير صنعت همچنين در پاسخ به اين پرسش که گفته مي‌شود بيش از ۶۰ درصد خودروهاي توليدي در اختيار افراد خاص قرار گرفته است گفت: وقتي ثبت نام از طريق کد ملي و اينترنتي است چنين اتفاقي نمي‌افتد اگر ثبت نام از طريق نمايندگي‌ها انجام مي‌شد ممکن است چنين اتفاق رخ مي‌داد البته اگر تخلفي رخ دهد حتماً برخورد مي‌شود. رحماني در پايان گفت: قيمت خودرو در چند روز گذشته حداقل ۱۰ درصد پايين آمده است.

سرپرست مرکز ملي هوا و تغيير اقليم گفت: از ابتداي آبان‌ماه سال ۹۷، ۱۱۲ درخواست صدور شماره‌گذاري براي وسايل نقليه به کميته فني صدور گواهينامه‌هاي زيست‌محيطي ارسال شده که از اين ميان ۹ مدل موتورسيکلت، شش مدل خودروي سنگين و پنج مدل خودروي سبک موفق به دريافت مجوز شماره‌گذاري زيست‌محيطي نشدند. سيد محمد مهدي ميرزايي قمي‌در گفت‌وگو با ايسنا با تاکيد بر اينکه صدور مجوز آلايندگي براي شماره‌گذاري خودروها و موتورسيکلت‌ها و نظارت بر رعايت استانداردهاي آلايندگي در زمان توليد از وظايف سازمان حفاظت محيط زيست است،اظهارکرد: به‌طور کلي شرايط آلايندگي يک وسيله نقليه در سه مرحله کنترل مي‌شود. مرحله اول اين است که يک مدل خودرو، براي شروع توليد انبوه بايد شرايط استاندارد را احراز و مجوزهاي لازم را از سازمان حفاظت محيط زيست اخذ کند که به آن گواهينامه تأييد نوع (TA) گفته مي‌شود. وي ادامه داد: مرحله دوم کنترل آلايندگي وسايل نقليه مربوط به نظارت، در زمان توليد انبوه خودرو در خط توليد است که به‌صورت نمونه‌برداري تصادفي توسط سازمان حفاظت محيط زيست انجام مي‌شود. اين مرحله تحت عنوان تطابق توليد (COP) مطرح است. مرحله سوم کنترل آلايندگي وسايل نقليه نيز مربوط به زماني است که خودرو توليد و شماره‌گذاري شده است و وارد چرخه ناوگان مي‌شود. نظارت در اين مرحله با استفاده از مکانيزم معاينه فني صورت مي‌گيرد و براي همه خودروها اجرا مي‌شود البته اين مرحله توسط نهادهاي ديگر انجام شده و نقش سازمان حفاظت محيط زيست صرفاً نظارت بر مراکز معاينه فني است.

سخنگوي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن تکذيب قطع شدن سامانه رجيستري گفت: به دليل بالا بودن درخواست‌ها، پس از اقدام متقاضي براي رجيستر کردن تلفن همراه، درخواست او در صف انتظار قرار مي‌گيرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حميدرضا دهقاني سخنگوي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: هيچ يک از سامانه‌هاي رجيستري موبايل قطع نشده اما به دليل بالا بودن درخواست‌ها، پس از اقدام متقاضي براي رجيستر کردن تلفن همراه، درخواست او در صف انتظار قرار مي‌گيرد و اين تصور به وجود مي‌آيد که سامانه رجيستري قطع شده است. وي افزود: مشکل اين است که سامانه‌هاي گمرک و نيروي انتظامي‌که تا چندي پيش براي رجيستري تلفن همراه به يکديگر متصل بودند، حالا با فشارهاي وارده قطع شده و عملاً به نام واردات مسافري، گوشي‌هاي تلفن همراه بسياري وارد کشور مي‌شود که نه تنها به نام مردم از معافيت‌هاي گمرکي استفاده مي‌کنند، بلکه هيچ گونه خدمات پس از فروشي هم ندارند. دهقاني ادامه داد: بر اساس قانون، واردات گوشي تلفن همراه مسافري از معافيت ۸۰ درصدي از حقوق و عوارض گمرکي برخوردار است و تا کنون قاچاقچيان از اين مسير استفاده مي‌کردند و حجم عظيمي‌از موبايل‌هاي وارداتي از اين طريق به کشور مي‌آمد؛ ضمن اينکه هيچ تغييري در قيمت موبايل به وجود نيامده است و وارد کنندگان رسمي‌اين کالا (بيش از ۴۰ شرکت) به جرم شفافيت در رقابت ناعادلانه‌اي با ديگر سوء استفاده کنندگان قرار گرفته‌اند.

فروش فوري خودرو‌هاي آريو، تيبا، ساينا، سايپا ۱۳۱، سايپا ۱۵۱، کوئيک، وانت نيسان تک سوز و وانت نيسان دوگانه سوز از ساعت ۱۰ صبح ديروز آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، طرح فروش فوري خودرو‌هاي سايپا، ديروز دوشنبه ۲۷ اسفند از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد.

در اين طرح فروش خودرو‌هاي آريو، تيبا، ساينا، سايپا ۱۳۱، سايپا ۱۵۱،کوئيک،وانت نيسان تک سوز و وانت نيسان دوگانه سوز عرضه مي‌شود.

همچنين سايپا اعلام کرد: محدوديت کد ملي براي ثبت نام وجود دارد (هر کد ملي يک دستگاه). لازم به ذکر است متقاضيان خريد خودرو که از ابتداي سال ۹۶ نسبت به ثبت نام يک دستگاه خودرو از محصولات گروه سايپا اقدام کرده اند، امکان ثبت نام در اين شرايط برايشان فراهم نيست.

با توجه به اعمال محدوديت کد ملي، در ثبت اطلاعات مشتري دقت لازم صورت پذيرد بديهي است در صورت بروز هر گونه اشتباه در ثبت نام، ضمن ابطال درخواست خريد، مبلغ دريافتي عودت خواهد شد. ثبت نام براي افراد زير ۱۸ سال امکان پذير نيست.

امکان صلح (خريد انصرافي) وجود ندارد.

بر اساس استقبال مشتريان نوع خودرو، تعداد فروش و ظرفيت ثبت نام هر خودرو به صورت روزانه در سيستم فروش بارگذاري مي‌شود

بررسي آمارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره 9 ماهه امسال نشان مي‌دهد که تعداد 436 معدن جديد با ميزان استخراج اسمي‌12 ميليون و 836 هزار و 600 تن فعال شده که اين معادن اشتغال سه هزار و 561 نفر را فراهم کرده است. جدول‌هاي آماري وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان مي‌دهد که در 9 ماه امسال، تعداد معادن جديد 21.7 درصد، استخراج اسمي‌62.7 درصد و اشتغال اين بخش 19.4 درصد در مقايسه با عملکرد دوره مشابه پارسال کاهش داشته است. آمار‌هاي وزارت صنعت گوياي آن است که شمار معادن فعال بيش از چهار هزار معدن و متوسط استخراج ساليانه حدود 400 ميليون تن است و در افق 1404 انتظار مي‌رود به استخراج ساليانه 570 ميليون تن دست يابيم.

آمار‌هاي 9 ماهه امسال نشان داد که استانهاي ايلام و چهارمحال و بختياري به شکل مشترک رشد 400 درصدي از نظر تعداد معادن جديد را داشتند و جنوب استان کرمان هم افزايش 87.5 درصدي را در مقايسه با دوره مشابه سال 96 ثبت کرد. گزارش‌هاي پيشين گوياي آن است که بيش از 10 هزار معدن در سطح کشور داير است که از اين تعداد، فعاليت حدود چهار هزار معدن بدليل اتمام ذخيره يا غير اقتصادي بودن و نيز فرسودگي متوقف شده است.