بيش از ۸۰ درصد پروازها سيستمي‌بودند

مدير روابط عمومي‌و سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه در ايام نوروز بيش از ۸۰ درصد پروازها به صورت سيستمي‌به فروش رسيده‌اند، گفت: تا ۱۲ فروردين بيش از دو ميليون و ۵۸۰ هزار مسافر نوروزي در کشور جابجا شده‌اند.

رضا جعفرزاده، در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، با اعلام انجام ۲۰ هزار و ۵۸۱ پرواز نوروزي تا تاريخ ۱۲ فروردين سال ۱۳۹۸ گفت: بيش از ۸۰ درصد بليت‌ها، يعني تمام پروازها به غير از برخي از پروازهايي که به مقاصد گردشگري مانند کيش و قشم و مناطق نفت‌خيز بوده‌اند، به صورت سيستمي‌به فروش رفته و شاهد کاهش چشمگير نرخ فروش بليت چارتري بوده‌ايم.


موج دوم ناوگان راهداري در راه لرستان

رييس سازمان راهداري خواستار اعزام امكانات راهداري از سراسر كشور براي بازگشايي و ترميم راه‌هاي اين استان شد كه اين ابلاغ موجب توان افزايي گسترده‌اي در ارائه خدمات مورد نياز در نواحي سيل زده استان لرستان شده است.به نقل از روابط عمومي‌سازمان راهداري و حمل‌و‌نقل جاده‌اي، عبد‌الهاشم حسن نيا، با اعلام ابلاغيه از استانهاي معين شهرستانهاي استان لرستان خواست تا با در اختيار گرفتن تمام امکانات اداره کل استاني با قيد فوريت نسبت به استقرار يکي از معاونان و عوامل کارشناسي ذيربط، ماشين آلات راهداري و امکانات مورد نياز را به شهرستانهاي استان لرستان اعزام کنند كه به سرعت به توان عملياتي استان لرستان در بازگشايي راهها افزوده مي‌شود.


چهار رام قطار براي تهران و مشهد

مديرعامل شرکت راه‌آهن با بيان اينکه چهار رام قطار براي مقاصد تهران و مشهد از انديمشک در نظر گرفته شده است، گفت: در صورتي که مسافران مايل باشند و خود را به انديمشک برسانند تا از اين قطارها استفاده کنند ۵۰ درصد از هزينه بليط مسافران بازگشت داده خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي سعيد رسولي در حاشيه بازديد از وضعيت آبگرفتگي خطوط راه‌آهن خوزستان بيان داشت: ممکن است طي روزهاي آينده حجم خسارات افزايش داشته باشند و علاوه بر اين طي اين مدت راه‌آهن در حال خدمت رساني به مردم بود به همين دليل نمي‌توان ميزان دقيقي از خسارت‌هاي وارد شده را اعلام کرد.

وجود يک ميليون و 500 هزار هکتار

زمين دولتي در کشور

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه يک ميليون و 500 هزار هکتار زمين در سطح کشور متعلق به سازمان ملي زمين و مسکن است، گفت: در تهران تمام مناطق از جمله منطقه 22 براي سند دار شدن اراضي دولتي که در اختيار مردم هستند پايش مي‌شوند.علي نبيان در گفت‌وگو با ايلنا درباره ميزان اراضي دولتي در کشور که در اختيار سازمان ملي زمين و مسکن قرار دارد، گفت: يک ميليون و 500 هزار هکتار زمين درسطح کشور متعلق به سازمان ملي زمين و مسکن است که اين اراضي در در مناطق حريم شهري و محدوده قانوني شهرها واقع شده‌اند. وي با بيان اينکه اين اراضي توسط يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن حفظ و حراست مي‌شوند، ادامه داد: در تلاش هستيم در راستاي منويات رياست جمهوري و مقام عالي وزارت راه وشهرسازي در تعامل دو سويه با دستگاه‌هايي که در راستاي اقدام ملي براي ساخت مسکن مورد نياز مردم قدم برمي‌دارند، موضوع تامين منابع زمين را مديريت کنيم.

300 واگن باري و مسافري

در واگن پارس اراک توليد شد

مديرعامل واگن پارس اراک گفت: 300 واگن باري و مسافربري پارسال در اين واحد شرکت توليد و به ناوگان ريلي کشور پيوست.«محمدرضا مختاري» در گفت و گو با ايرنا، افزود: قرارداد توليد 400 واگن باري و 21 واگن مسافربري در سال گذشته از سوي شرکت واگن پارس اراک با شرکت‌هاي بهره برداري منعقد شد که در پي آن بيش از 290 واگن باري و هفت دستگاه واگن مسافري توليد شد.وي ادامه داد: ارزش ريالي واگن‌هاي باري توليد شده در اين شرکت 541 ميليارد ريال و ارزش واگن‌هاي مسافربري 271 ميليارد ريال برآورد شده است.مديرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: با وجود شرايط ويژه اقتصادي کشور از قبيل افزايش نرخ ارز، تخصيص ندادن ارز دولتي به مواد اوليه، افزايش بيش از قطعات و مواد اوليه حتي يک روز هم اين واحد توليد تعطيل نشد و با ايجاد تعامل با شرکت‌هاي بهره بردار توليد همواره در اين شرکت جريان داشت.

دعوت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان براي ارتقاي سيستم‌هاي شتابنگاري قديمي

رئيس شبکه ملي شتاب‌نگاري مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي از اعلام فراخواني به منظور ارتقاي دستگاه‌هاي شتابنگاري قديمي‌نصب شده در کشور خبر داد.

مهندس اسماعيل فرزانگان در گفت‌وگو با ايسنا، با تاکيد بر اينکه دستگاه‌هاي شتابنگاري قديمي‌نصب شده در کشور قابل ارتقا هستند، اظهار کرد: مشخصات دستگاه‌هاي شتابنگار قديمي‌تهيه شده و از تعدادي از شرکت‌ها نمونه‌هاي اوليه براي ارتقاي اين سيستم را دريافت کرديم، ولي براي آنکه اين عرصه مورد استقبال شرکت‌هاي دانش‌بنيان و مهندسان اين حوزه قرار گيرد، تصميم گرفتيم فراخوان عمومي‌در اين زمينه منتشر کنيم.

دبير اجرايي توليدکنندگان انجمن کاشي و سراميک انتقاد کرد؛

گروه راه و مسکن: دبير اجرايي توليدکنندگان انجمن کاشي و سراميک گفت: آنچه براي سيمان در حال اتفاق افتادن است، براي اين صنعت هم دارد تکرار مي‌شود. ما بارها اعلام کرديم که اکنون ظرفيت ما 700 ميليون متر مربع است. در حالي که براي 50 درصد اين رقم فقط بازار داريم. حتي به وزارت صنعت نامه زديم که تعدد توليدکنندگان و محدوديت در صادرات به دلايل شرايط سياسي باعث شده که واحدها تعطيل شوند اما بازهم مي‌بينيم که دارند مجوز مي‌دهند.

به گزارش تجارت، بهنام عزيز‌زاده در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص وضعيت فعالين اين حوزه در سال 97 گفت: با وجود اينکه توليدات ما صادرات‌محور است، انتظار همگان اين بود که وضعيت خوبي داشته باشيم اما سال گذشته سال بسيار سختي براي ما بود. تعدد بخشنامه‌هاي بانک مرکزي، توليدکنندگان و صادرکنندگان را سردرگم کرد. متاسفانه در هنگام صدور اين بخشنامه‌ها هيچ نگاه کارشناسي وجود نداشت و آنقدر اين بلاتکليفي ادامه داشت که صادرکنندگان تصميم گرفتند هيچ کاري انجام ندهند و براي مدتي از بازار دور شوند و عملا کار را در اختيار دلال‌ها قرار دادند.

وي ادامه داد: از طرف ديگر اين غيبت باعث شد که ما بازار خود را به خصوص در کشورهاي همسايه از دست بدهيم. بانک مرکزي زماني به پيمان‌سپاري ارزي تاکيد داشت که 90 درصد صادرات ما به عراق و افغانستان به صورت ريالي بود ولي از ما دلار و يورو مي‌خواستند.

دبير اجرايي توليدکنندگان انجمن کاشي و سراميک گفت: ما به لحاظ کمي‌در سال 97 افزايش صادرات داشتيم اما به لحاظ کيفي در هر متر مربع، کاهش شديد قيمت را تجربه کرديم. اين در حالي است که مواد اوليه ما همچون جوهر چاپ و گلوله‌هاي سراميکي به شدت افزايش پيدا کرده بود. به طور کلي در اين سال به جاي که ما به فکر توليد باشيم بيشتر به فکر تامين مواد اوليه، مشکلات کارگري و نحوه پيمان‌سپاري ارزي بوديم.

وي افزود: محدوديت در نقل و انتقالات بانکي باعث شده بود که نتوانيم مانند قبل به راحتي صادرات کنيم. اما با وجود همه اين مشکلات به جاي افزايش قيمت ، کاهش قيمت داشتيم به طوري که در سال 96 هر متر را چهار دلار صادر مي‌کرديم اما امسال دو دلار صادرات انجام داديم!

دبير اجرايي توليدکنندگان انجمن کاشي و سراميک تاکيد کرد: آنچه براي سيمان در حال اتفاق افتادن است، براي اين صنعت هم دارد تکرار مي‌شود. ما بارها اعلام کرديم که اکنون ظرفيت ما 700 ميليون متر مربع است. در حالي که براي 50 درصد اين رقم فقط بازار داريم. حتي به وزارت صنعت نامه زديم که تعدد توليدکنندگان و محدوديت در صادرات به دلايل شرايط سياسي باعث شده که واحدها تعطيل شوند اما بازهم ديديم که هفته گذشته دو واحد جديد در يزد افتتاح شده و بزودي دو واحد بزرگ نيز در سيستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.

وي اظهار داشت: ما از زمان رياست آقاي بهمني در بانک مرکزي تا به امروز نامه زديم به افرادي که مي‌خواهند کارخانه توليد کاشي و سراميک بزنند وام ندهند زيرا بازاري براي فروش محصولات نيست و حتي به صورت علمي‌و با عدد و رقم ثابت کرديم که امکان بازگشت سرمايه در اين واحدها صفر است و اکنون توليد ما سه برابر مصرف داخلي است اما باز هم مي‌بينيم که مجوز داده مي‌شود و تازه وام‌هاي کلاني هم به آنها اهدا مي‌شود. در حالي که هيچ‌گونه توجيه اقتصادي ندارد. آيا غير از اين است که بانک براي دادن وام بايد به دنبال توجيه اقتصادي باشد؟ اين نشان مي‌دهد که در هنگام گرفتن وام، معيارهاي ديگري نيز به غير از اين موارد مطرح مي‌شود و مهم است.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به سيل زيانبار اخير انتقاد کرد؛

گروه راه و مسکن: نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي‌درخصوص سيل اخير در اکثر استان‌هاي کشور و شرايط به وجود آمده با اشاره به امدادرساني‌هاي مناسب در اين زمينه و تشکر از تمام عواملان کمک‌رساني به مردم سيل‌زده در اين خصوص اظهار کرد: خسارت‌هايي که بابت سيل در خيلي از شهرهاي کشور رخ داد ناشي از ساخت و سازهاي غيرمجازي بود که در مسيل‌ها صورت گرفته است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، سيداحسان قاضي‌زاده‌هاشمي‌افزود: در اين زمينه سوال بايد از استانداري‌ها و شهرداري‌هاي اين استان‌هايي که سيل در آنجا اتفاق افتاد صورت بگيرد که چرا در حاشيه رودخانه‌ها اجازه ساخت و ساز دادند. اين اتفاقات به يکباره رخ نداده و پيش‌زمينه‌هايي داشته که بعضا ريشه‌هاي چندين ساله دارد و طي يک شب حادث نشده است.وي ادامه داد: برخي از سيل‌ها در مسيل‌هاي رخ داده که سال‌ها خشکيده بودند اما به دليل خشکسالي نبايد اجازه ساخت و ساز در آنها داده مي‌شد. خيلي از اين مسيل‌هاي خشک‌شده سابقه چند ده ساله داشتند اما سيل يک لحظه رخ مي‌دهد و تخريب گسترده‌اي را مثل سيل اخير به همراه دارد. طبعا اين پيش‌بيني‌ها بايد در زمان خودش صورت مي‌گرفت و اگر قرار بر قصوري باشد به نظر من مقصرين اين اتفاق مردم نبوده و استانداري‌ها و شهرداري‌ها هستند که مجوز ساخت و ساز را در اين مسيل‌ها دادند.اين نماينده مجلس دهم شوراي اسلامي‌در حوزه انتخابيه خراسان رضوي درخصوص خسارت‌هاي وارده که بيشترين آن به زيرساخت‌هاي وزارت راه و شهرسازي بوده است با تاکيد بر ريشهابي اين موضوع در راه‌هايي که آسيب ديده‌اند، تصريح کرد: در بحث راه‌هايي که آسيب ديده‌اند طبعا اين موضوع بايد ريشهابي شود. بدون شک در بحث ساخت و سازها بايد کيفيت بالا از جمله پل‌ها، ابنيه‌ها و ديگر موارد با نظارت دقيق روي کار پيمانکاران پيش برود و مشاوريني که انتخاب مي‌شوند بايد ضريب دقتي بالاتري داشته باشند.وي افزود: با توجه به اين شرايط منابع موجود کشور کفايت اين همه خسارت را نمي‌کند و طبعا در اين خصوص اولين جايي که به ذهن متبادر مي‌شود صندوق توسعه ملي است. در اين زمينه اگر اعتبارات بيايند بايد راه‌ها با کيفيت و استانداردهاي بالا ساخته شوند تا دوباره اينچنين آسيب نبينند.قاضي‌زاده‌هاشمي‌با تاکيد بر صحبت محمد اسلامي‌وزير راه و شهرسازي درخصوص لحاظ کردن مفروضات جديد مهندسي در ساخت و سازهاي تخريب شده بابت سيل اخير و اينکه نبايد شرايط مثل سابق باشد، اظهار کرد: اين صحبت آقاي اسلامي‌وزير راه و شهرسازي کاملا درست است و بايد در مفروضات مهندسي جديد نگاه استاندارد و شرايط متفاوتي لحاظ شود.


طاهر موهبتي مديرعامل بيمه سلامت ايران با تشريح تسهيلات بيمه سلامت براي هموطناني که بر اثر حوادث جوي دفترچه بيمه‌شان مفقود شده است، گفت: هزينه‌هاي درماني اين افراد بر اساس قانون دريافت مي‌شود.وي در گفت‌وگو با فارس، افزود: ساکنان اين مناطق که دفترچه بيمه‌شان مفقود شده مي‌توانند با کد ملي خدمات موردنظر را دريافت کنند. همچنين از آنجا که بر اساس قانون افراد براي صدور دفترچه المثني بايد يک ماه در انتظار بمانند مقرر شد تا براي اين افراد دفترچه بيمه به صورت فوري و بدون هيچ گونه هزينه‌اي صادر شود.موهبتي تصريح کرد: توجه داشته باشيد که بر اساس قوانين ارائه خدمات بيمه به سيل‌زدگان به صورت قبل ارائه مي‌شود و بيمه سلامت 90 درصد هزينه‌ها را پرداخت و فرد بيمار 10 درصد هزينه‌ها را مي‌پردازد.وي تصريح کرد: افراد مي‌توانند با خوداظهاري و ارايه اثر انگشت با مراجعه به داروخانه‌ها داروهاي موردنظر خود را دريافت کنند.

عليرضا قنادان مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني تهران گفت: تا زمان اعلام رسمي‌نرخ جديد و تحويل برچسب‌هاي نرخ کرايه، هر گونه افزايش کرايه تاکسي غير قانوني است.وي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره تأييد مصوبه شوراي شهر توسط فرمانداري، افزود: بر اين اساس نرخ کرايه تاکسي در سال ۹۸ به اندازه نرخ تورم رسمي‌کشور در انتهاي سال ۹۷ خواهد بود.مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني تهران با تأکيد بر اينکه شورا نرخ جديد را بر اساس نرخ تورم مصوب کرده بود، گفت: هر چقدر که تورم افزايش يابد، کرايه هم به همان اندازه افزايش مي‌يابد. قنادان خاطر نشان کرد: برنامه ما اين است که نرخ‌هاي جديد در انتهاي فروردين اعمال شود.با توجه به تأکيد مدير عامل سازمان تاکسيراني مبني بر غير قانوني بودن افزايش کرايه‌ها، مسافران از دادن هرگونه وجه اضافي نسبت به سال ۹۷ به رانندگان خودداري کنند.

افتتاح نيمه جنوبي خط ۶ مترو تهران از امروز

علي امام مديرعامل مترو تهران از افتتاح نيمه جنوبي خط ۶ مترو خبر داد. به گزارش صدا و سيما، علي امام تشريح جزييات بهره برداري از خط شش مترو، با بيان اينکه امروز ۹ کيلومتر از نيمه جنوبي خط شش با سه ايستگاه با حضور رئيس جمهور به بهره برداري مي‌رسد، گفت: در اين مراسم ۳ ايستگاه دولت آباد، بعثت و ميدان شهدا افتتاح خواهد شد.وي افزود: در آستانه سال جديد بانک مرکزي با انتشار ۱۳۶۰ ميليارد تومان اوراق مشارکت براي خط ۶ و ۷ موافقت کرد که از اين ميزان ۸۹۰ ميليارد تومان به صورت مشترک براي خط ۶ و ۷ و ۳۹۰ ميليارد تومان براي خط ۶ در نظر گرفته شده است.علي امام درباره رسيدن مترو به دانشگاه علوم و تحقيقات نيز گفت‌: پيش‌بيني شده است خط ۷ به دانشگاه علوم تحقيقات برسد، اما اين مسئله نيازمند تصويب شوراي عالي ترافيک است.

تمديد تاريخ اعزام به خدمت مشمولان

مناطق سيل زده

سازمان وظيفه عمومي‌ناجا اعلام کرد: مشمولان ساکن شهرستان‌ها و روستاهاي استان‌هايي که دچار سيل‌زدگي شده‌اند، در صورت تمايل مي‌توانند موعد اعزام خود را به مدت يک تا ۲ ماه تمديد کنند.به گزارش سازمان وظيفه عمومي‌ناجا در اطلاعيه‌اي اعلام کرد: کليه مشمولان فارغ‌التحصيل مقاطع کارداني، ديپلم و زيرديپلم که برگ آماده به خدمت را تا پايان فروردين ماه سال ۹۸ دريافت کرده‌اند، بايد با مراجعه به يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي‌(پليس +۱۰)، برگ معرفي‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دريافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.گفتني است، تاريخ اعزام به خدمت مشمولان ساکن شهرستان‌ها و روستاهاي استان‌هايي که دچار سيل‌زدگي و آب‌گرفتگي شده‌اند، در صورت تمايل مي‌توانند موعد اعزام خود را به مدت يک تا دو ماه تمديد کنند بنابراين اين دسته از مشمولان بايد با مراجعه حضوري به وظيفه عمومي‌شهر يا مرکز استان محل سکونت و يا از طريق دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي‌(پليس +۱۰) براي ثبت درخواست خود اقدام کنند.

مسدود کردن ۳ هزار سيم کارت بي‌نام و نشان

رئيس پليس آگاهي ناجا از کاهش ۴۰ درصدي کلاهبرداري کارت به کارت در سراسر کشور خبر داد.به گزارش پايگاه خبري پليس؛ سردار محسن حسن‌خاني افزود: در راستاي جلوگيري از کلاهبرداري کارت به کارت جلساتي را با دادستاني کل کشور، معاونان پيشگيري و مسئولان قضائي، وزارت ارتباطات و ساير دستگاه‌ها تشکيل داديم.وي با اشاره به تلاش کارآگاهان پليس آگاهي در اين خصوص گفت: فعلا در مرحله اول بيش از ۳ هزار خط تلفن همراه از اپراتور‌هاي مختلف از جمله همراه اول، ايرانسل و رايتل را مسدود کرده ايم.وي افزود: اين انسداد خطوط باعث شد که در حوزه کلاهبرداري کارت به کارت حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش وقوع را خصوصا در ايام نوروز شاهد باشيم.

سخنگوي سازمان تعزيرات حکومتي تشريح کرد؛

گروه اجتماعي: گشت‌هاي مشترک سازمان تعزيرات طي يک هفته گذشته در کشور موفق به پلمب ۱۱ رستوران به دليل تخلفات بهداشتي و سرو مشروب در جاده چالوس و کشف ۱۲ تن سنگدان مرغ و آلايشات حيواني به عنوان گوشت چرخ کرده در مشهد شدند.

سيد ياسر رايگاني سخنگوي سازمان تعزيرات حکومتي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس درباره اقدامات اين سازمان در تعطيلات نوروزي اظهارداشت: از آغاز طرح نوروزي اين سازمان تعداد ۱۱ رستوران در جاده چالوس پلمب گرديده است.

وي با تأکيد بر اينکه در بازرسي‌هاي ما از اين رستوران‌ها زيتون، ماست و خيارشور را در فضا و بسته‌بندي غيربهداشتي و ۲ تن مواد غذايي فاسد جهت عرضه به مشتريان کشف شد، بيان داشت: البته بيشتر اين مواد گوشت‌هايي بودند که عليرغم شرايط نامطلوب نگهداري، فاسد هم شده بودند.

وي اظهارداشت: بعضي از اين رستوران‌ها اقدام به فروش و سرو مشروبات الکي در رستوران خود مي‌کردند که با هوشياري گشت‌هاي تعزيرات و با همکاري شبکه بهداشتي استان البرز اين مشروبات، کشف و ضبط گرديد که رسيدگي به اين موضوع را در اختيار محاکم قضايي قرار داديم.

رايگاني گفت: مشکل عمده اين ۱۱ رستوران رعايت نکردن مسائل بهداشتي بود که با توجه به حجم گسترده‌اي از تخلفات تا پايان تعطيلات هم پلمب مي‌مانند تا به تخلفات آنها رسيدگي شود.

  • جريمه 40 ميليون توماني يک برند پوشاک خارجي به دليل تبليغات گسترده کاذب

همچنين سيدياسر رايگاني سخنگوي سازمان تعزيرات حکومتي در خبري ديگر، از جريمه يک برند پوشاک خارجي به دليل تبليغات کاذب و غير واقعي در آزادراه قزوين-کرج خبرداده بود که در تشريح اين خبر اظهارداشت: اين پرونده در مورد يک برند پوشاک خارجي است که خصوصاً در آزادراه قزوين-کرج اقدام به تبليغات بسيار گسترده کرده بود.وي افزود: در تبليغات اين برند پوشاک تخفيف‌هايي با اعداد و ارقام نجومي‌آمده بود که با پيگيري سازمان تعزيرات متوجه شديم که اين اعداد و تخفيفات عملاً وجود خارجي نداشته است و صرفاً براي جذب مشتري با تبليغات متقلبانه بوده است.سخنگوي سازمان تعزيرات حکومتي با بيان اينکه شعبه رسيدگي کننده، اين برند پوشاک را ملزم به جمع‌آوري تبليغات خود به خصوص از سطح آزادراه‌ قزوين-کرج به دليل تبليغات کاذب کرد چرا که عملاً اين تبليغات وجود خارجي نداشته است، اظهارداشت: بعد از محرز شدن تخلفات اين برند خارجي، شعبه رسيدگي کننده به اين پرونده، برند فوق را ۴۰ ميليون تومان جريمه کرد و پرونده آن نيز مختومه شد.

  • کشف گوشت‌هاي تنظيم بازاري در رستوران‌ها

گشت مشترک تعزيرات حکومتي استان تهران با همراهي کارشناسان بهداشت محيط، دامپزشکي و اصناف، رستوران‌هاي اطراف منطقه‌اي تفريحي در شمال تهران را زير ذره بين قرار داد. اگرچه در برخي از اين رستوران‌ها به گفته کارشناس بهداشت محيط، اگر چه موارد بهداشتي رعايت شده بود، اما وضع بهداشت محيط برخي از اين رستوران‌ها نامناسب بود.همچنين در رستوراني که گوشت‌هاي فاسد و بدون هويت را به سيخ کشيده بودند که پس از ارزيابي دکتر دامپزشک، همه اين اقلام گوشت که نزديک به ۵۰ کيلوگرم بود، معدوم شد. در يکي ديگر از اين رستوران‌ها چند بسته گوشت تنظيم بازار مشاهده شد که رئيس گشت‌هاي مشترک اداره کل تعزيرات حکومتي استان تهران وجود اين گوشت‌ها را در رستوران‌ها غيرقانوني خواند.گرانفروشي از ديگر تخلفات اين رستوران‌ها بود که در همين زمينه يکي از رستوران‌ها به پرداخت چهار ميليون و ۸۰۰ هزار تومان محکوم شد.