وحدت ملي لازمه ايستادگي در برابر آمريکا

رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌ايستادگي مردم پاي انقلاب را باعث سنگين‌تر شدن وظيفه مسئولان دانست و گفت: آنچه نياز امروز کشور در برابر هجمه استکباري آمريکا براي خدمت بيشتر به اين مردم است، وحدت ملي است.

به گزارش ايسنا ، محمدرضا پورابراهيمي‌در جمع مردم راين با اشاره به ادبيات گستاخانه آمريکايي‌ها در برابر جمهوري اسلامي‌و لحن ادبيات متفاوت آنها نسبت به گذشته، گفت: همه تلاش آنها به ويژه در ۲ سال اخير اين بوده با فشار سنگين اقتصادي از محل تحريم‌ها، نگاه مردم ما نسبت به انقلاب و امام و آرمان‌ها را تغيير دهند اما هنوز مردم ما را نشناختند.

 

تکليف به وزارت خارجه براي شکايت از آمريکا

عضو فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس، گفت: مجلس در طرح تقويت جايگاه سپاه در مقابل آمريکا، وزارت خارجه را مکلف به اعتراض نسبت به اين اقدام از طريق سازمان ملل مي‌کند.محمدحسين فرهنگي در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه‌ملت گفت: در اين طرح پيشنهاد شد تا دولت و وزارت امور خارجه از طريق مجامع بين‌المللي نسبت به تصميم آمريکا اعتراض کنند، اينکه دولتي با نيروي مسلح رسمي‌کشور اينگونه رفتار کند خارج از قواعد بين المللي و حاکم بر کشور ما است. فرهنگي تصريح کرد: در واقع ما وزارت خارجه را مکلف به اعتراض نسبت به اين اقدام از طريق سازمان ملل و کنوانسيون‌هايي در اين زمينه کرديم.

 

پيشرفت هسته‌اي پيامد خروج آمريکا از برجام

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي‌اظهار داشت: خروج غير قانوني آمريکا از برجام ايران را ملزم به استفاده از همه ظرفيت‌هاي دانش صلح آميز هسته‌اي براي دستيابي به حقوق ملت کرده است.

غلامعلي جعفر زاده ايمن آبادي در گفت و گو با خبرگزاري خانه ملت، تصريح کرد:توصيه من به عقلاي آمريکا اين است که سلامت رواني ترامپ را برسي کنند چون سياست‌هاي او دنيا را به آتش مي‌کشد و او به عنوان يک هيتلر جديد در حال بر هم زدن نظم جهاني و منطقه‌اي است و هر روز با تصميماتش به دنبال جنگ افروزي است.

مردم ايران ادعاهاي دروغين هوک را

باور نمي‌کنند

نيويورک تايمز در شماره روز پنجشنبه خود اقدام به انتشار پاسخ عليرضا ميريوسفي، رايزن نمايندگي ايران در سازمان ملل به مقاله روز گذشته برايان هوک، نماينده ويژه وزارت خارجه آمريکا در امور ايران کرد.

به گزارش ايسنا، اين مقام ايراني در دفتر نمايندگي سازمان ملل در نيويورک گفته است: ميريوسفي در ادامه پاسخ خود آورده است: "مردم ايران ادعاهاي دروغين آقاي هوک مبني بر آرزوي قلبي وي براي گشايش سفارت آمريکا در ايران به منظور تسهيل سفر ايرانيان به آمريکا را باور نخواهند کرد، چرا که يکي از اولين اقدامات ترامپ پس از رياست جمهوري صدور فرمان ممنوعيت سفر ايرانيان به آمريکا بود که تمامي‌ايرانيان را از سفر به اين کشور منع مي‌کند"

به جز ايران و روسيه همه کشورها

بايد سوريه را ترک کنند

نماينده دائم روسيه در سازمان ملل در گفت‌وگو با يک روزنامه سعودي گفت که همانطور که همه مي‌دانند تنها ايران و روسيه با دعوت قانوني به سوريه رفته‌اند و همه طرف‌هاي ديگر بايد اين کشور را ترک کنند.به گزارش ايسنا، واسيلي نبنزيا، نماينده دائم روسيه در سازمان ملل در گفت‌وگو با روزنامه سعودي الشرق الاوسط در رابطه با حضور روسيه، ايران، ترکيه و آمريکا در سوريه گفت: حضور روسيه در سوريه قانوني است، ما با دعوت دولت قانوني آن کشور در آنجا حاضر شديم تا براي مقابله با تهديدات تروريستي به آنها کمک کنيم.

نگراني دشمن از دفاع نيروهاي مسلح

از ارزش‌ها

امام جمعه شهر جديد پرند تاکيد کرد: امروز دشمن به علت اينکه نيروهاي مسلح از ارزش‌ها دفاع مي‌کنند، نگران است.

به گزارش ايلنا، حجت‌‌الاسلام والمسلمين پاشاکي با اشاره به اين سخن امام خميني(ره) که‌اي کاش من يک پاسدار بودم گفت: اگر نيروهاي مسلح نبودند اين مملکت و جمهوري اسلامي‌نبود. امروز دشمن به علت اينکه نيروهاي مسلح و نظامي‌از ارزش‌‌‌ها دفاع مي‌‌کنند، نگران هستند و شاهد هستيم که اين اواخر سپاه را به عنوان تروريست معرفي کرده‌‌اند در حالي که دست خودشان به خون بي‌‌گناهان آلوده است.

راه پيمايي سراسري مردم ايران در محکوميت اقدام اخير ترامپ و حمايت از سپاه پاسداران برگزار شد؛

گروه سياسي: ملت ايران روز گذشته پس از اقامه نمازجمعه با خلق حماسه‌اي ماندگار در حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌با شرکت در راهپيمايي ضد استکباري عليه اقدام ننگين رئيس جمهور آمريکا مبني برمعرفي اين نهاد انقلابي به عنوان گروه تروريستي فرياد «ايران اسلامي‌يکپارچه سپاهي هستند» را سر دادند تا خاري در چشم دشمنان کوردل اين انقلاب باشد.

به گزارش تجارت به نقل از ايرنا در پي اظهارات سخيف و اقدام نابخردانه سردمداران دولت تروريست‌ پرور، شيطان بزرگ آمريکا عليه سپاه پاسداران مايه مباهات انقلاب اسلامي‌و ملت سلحشور ايران و ذوق ‌زدگي رذيلانه رژيم جعلي و کودک ‌کش غاصب فلسطين، مردم سراسرکشور بعد از اقامه نماز عبادي - سياسي جمعه 23 فروردين در راهپيمايي ضد استکباري - صهيونيستي و حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌شرکت کردند . اين تظاهرات باشکوه ضد آمريکايي بعد از اقامه نماز سياسي ، عبادي در تمامي‌مراکز استانها، شهرستان‌ها و بخش‌هاي مختلف ميهن اسلامي‌و در پاسخ به اقدام غيرقانوني و سخيف ترامپ رئيس جمهوري آمريکا برگزار شد. مردم با حضور وحدت بخش خود، عليه اقدام ننگين رئيس جمهور منفور رژيم آمريکا و رژيم کودک کش صهيونيستي، فرياد 'ايران اسلامي‌يکپارچه سپاهي هستند' را سر دادند تا خاري در چشم دشمنان کوردل اين انقلاب باشد.راهپيمايان ضمن ابراز انزجار از سياست‌هاي منطقه‌اي استکبار جهاني و آتش افروزي ايادي غرب در کشورهاي مسلمان، بر حفظ وحدت و يکپارچکي و هوشياري آحاد مردم و مسئولان در قبال توطئه‌هاي دشمنان تاکيد و اقدام دولت آمريکا مبني بر معرفي سپاه پاسداران به عنوان گروه تروريستي را به شدت محکوم کردند.

مردم آگاه و هميشه در صحنه ايران در راهپيمايي ديروز نيز همانند گذشته بار ديگر با سردادن شعار عزت و سربلندي بر حمايت از آرمان‌هاي انقلابي و سياست ضد استکباري جمهوري اسلامي‌تاکيد کردند. «مرگ بر آمريکا» ، «مرگ بر اسرائيل» ، «مجلس سپاهي شده ترامپ رواني شده» ، «آمريکا در چه فکريه ايران پر از سپاهيه» ، «سليماني مي‌رزمه ترامپ مي‌لرزه» از جمله شعارهاي مردم در اين راهپيمايي پرشور بود. نمازگزاران در برخي استانها با در دست داشتن پارچه نوشته و بنرهايي با شعار ' مرگ بر آمريکا' ،' مرگ بر اسرائيل' ،' جانم فداي رهبر' شعارهايي بر عليه سخنان سخيف ترامپ سرداده و مراتب انزجار خود از اين سخنان و حمايت از انقلاب اسلامي‌را اعلام داشتند. در پايان شرکت کنندگان در راهپيمايي ضد آمريکايي و صهيونيستي با قرائت بيانيه‌اي اين اقدام را محکوم کردند و با آتش زدن پرچم آمريکا خشم و انزجار خود را عليه اقدام ترامپ نشان دادند. حضور کودک و جوان گرفته تا پيرمرد و پير زن، کارمند، کارگر، نوجواناني سبزپوش که به پويش «من يک پاسدارم» پيوسته بودند و شهرونداني از همه اقشار، در اين راهپيمايي‌ها جلوه خاص و حماسي بخشيد و امروز «مرگ بر آمريکا» را بلندتر از هميشه با مشت‌هاي گره کرده، فرياد زدند و ترامپ را خوارتر، حقيرتر و نااميدتر کردند.

  • حمايت قاطع نمازگزاران تهراني از سپاه پاسداران

نمازگزاران تهراني پس از اقامه نماز جمعه در راهپيمايي حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌و محکوميت اقدام آمريکا عليه اين نهاد انقلابي شرکت کردند.

به گزارش فارس، راهپيمايي کنندگان با شعار «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسراييل»، «وظيفه مسلمين حمايت از سپاه است»، «حکم مراجع دين حمايت از سپاه است» و «سپاه برادر ارتش ما است»، قدرداني خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌ابراز کردند

  • کرمان

به گزارش ايرنا تعداد زيادي از مردم، مسئولان و نمازگزاران کرماني در راستاي حمايت و همدلي با سپاه پاسداران انقاب اسلامي‌پس از نماز جمعه اين هفته شهر کرمان به خيابان‌ها آمدند و مسير مصلي امام علي (ع) تا حسينيه ثارا... اين شهر را راهپيمايي کردند.

نمازگزاران کرماني با در دست داشتن بنرها و پلاکاردهايي در محکوميت جنايات دونالد ترامپ، شعارهاي مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل سر مي‌دادند.

  • خراسان جنوبي

راهپيمايي حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌پس از اقامه نمازجمعه باحضور پرشورقشرهاي مختلف مردم درسراسر استان خراسان جنوبي برگزار شد.

راهپيمايان ضمن محکوميت اقدام نابخردانه و غيرقانوني رئيس جمهوري آمريکا در تروريستي خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، خشم و نفرت خود را از اين اقدام فرياد زدند و وحدت و همدلي خود را بار ديگر به نمايش گذاشتند.

  • قزوين

شهروندان قزويني با برگزاري يک راهپيمايي باشکوه پس از حضور در آئين عبادي سياسي نماز جمعه، اقدام خصمانه اخير آمريکا عليه سپاه را محکوم کردند.

قزويني‌ها از مسجد النبي(ص) تا ميدان آزادي را راهپيمايي کرده و با سردادن شعارهايي چون 'مرگ بر آمريکا،مرگ بر اسرائيل'،'آمريکا در چه فکريه، ايران پر از سپاهيه'،'سپاه انقلابي حمايتت مي‌کنيم' و 'لا اله الا ا...، آمريکا عدو ا...'،'سپاه ما دلاور است پيرو خط رهبر است' و همچنين ' حامي‌هر تروريست، امريکا و سعودي و صهيونيست' انزجار خود را از اقدامات خصمانه آمريکا عليه جمهوري اسلامي‌ايران اعلام کردند.

  • اصفهان

راهپيمايي شهروندان اصفهاني به دنبال اقدام خصمانه آمريکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌در سياهه گروه‌هاي تروريستي روز جمعه عليه اين حرکت کور ترامپ و در حمايت از اين نهاد مردمي‌برگزار شد.

در اين راهپيمايي که با حضور گستردم مردم انجام شد برخي از مسئولان و ائمه جمعه استان اصفهان لباس سبز سپاه را به تن داشتند و همگام با ديگر هموطنان حمايت جانانه خود از سپاه را اعلام کردند.

  • زنجان

مردم غيور و ولايتمدار زنجاني در حمايت از سپاه راهپيمايي کردند و اقدام احمقانه رئيس جمهوري آمريکا را نشانه کينه و دشمني استکبار جهاني با ملت ايران اعلام کردند.

شهروندان زنجاني پس از پايان نماز جمعه با شعارهاي مرگ بر اسرائيل ، مرگ بر آمريکا، مرگ بر منافق، ارتشي و سپاهي يک لشکر الهي است ،خوني که در رگ ماست ، هديه به رهبر ماست حرکت خود را به سمت ميدان رسل ادامه دادند و در پاپان باقرائت بيانيه‌اي اين اقدام را محکوم کردند.

  • سمنان

مردم انقلابي و متدين سمنان، دياردارالمرحمه، پس از شرکت در آيين عبادي- سياسي نماز جمعه در بيست وسومين روز از بهار 98 در حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌راهپيمايي کردند تا نشان دهند اين نهاد چگونه در دل‌هاي تک تک آن‌ها جاي دارد.

شرکت کنندگان در راهپيمايي ضد آمريکايي و صهيونيستي خشم و انزجار خود را عليه اقدام ترامپ و در پاپان باقرائت بيانيه‌اي اين اقدام را محکوم کردند.

  • خراسان شمالي

مردم بجنورد، مرکز استان خراسان شمالي، پس از نماز جمعه امروز در محکوميت اقدام آمريکا در تروريست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌راهپيمايي کردند.

در اين راهپيمايي که از مصلاي حضرت امام خميني (ره) بجنورد آغاز شد و تا ميدان قائم اين شهر ادامه داشت، راهپيمايان با سردادن شعارهاي «مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل، آمريکا در چه فکريه؛ ايران پر از سپاهيه» اقدام نابخردانه آمريکا را محکوم کردند.

  • خراسان رضوي

آحاد مختلف شهروندان مشهدي پس از اقامه نماز جمعه اين شهر در اعتراض به اقدام اخير آمريکا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌و به منظور نمايش حمايت همه جانبه خود از اين نهاد مردمي‌و انقلاب در خيابانهاي مشهد راهپيمايي کردند. در پايان اين راهپيمايي مردمي‌قطعنامه‌اي پنج بندي در محکوميت آمريکا و اعلام حمايت همه جانبه آحاد ملت ايران اسلامي‌از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌قرائت شد.

  • کردستان

نمازگزاران سنندجي پس از اقامه نماز جمعه با حضور در خيابان امام خميني(ره) اين شهر از مقابل مسجد جامع تا ميدان انقلاب راهپيمايي و با شعارهايي حمايت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌اعلام کردند.در اين راهپيمايي بسياري از مسئولان از جمله نماينده ولي فقيه در کردستان، معاون امنيتي، سياسي و اجتماعي استاندار کردستان، فرمانده سپاه بيت المقدس و اقشار مختلف مردم را همراهي مي‌کردند.

  • مازندران

نمازگزاران جمعه در شهرهاي مختلف مازندران امروز پس از اقامه نماز جمعه با برگزاري راهپيمايي ضمن محکوم کردن اقدام آمريکا در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌در فهرست گروههاي تروريستي ، از اين نيروي مردمي‌حمايت کردند. نمازگزاران جمعه شهرهاي مازندران با دست داشتن پلاکاردهاي 'اي کاش من هم يک پاسدار بودم ' و ' من هم هم يک سپاهي ام ' از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌به عنوان يکي از نيروهاي نظامي‌برخاسته از بطن مردم حمايت کردند.

  • اردبيل

مردم انقلابي و هميشه در صحنه اردبيل روز جمعه با انجام راهپيمايي اقدام آمريکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌در ليست گروه‌هاي ترويستي را محکوم کرده و سردمداران واشنگتن را بزرگترين ترويست‌هاي جهان دانستند.تظاهر کنندگان اردبيلي پلاکارهايي با مضامين و شعارهاي ' ما تا آخر ايستاده‌ايم ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌ستون اسلام است ، مرگ بر آمريکا ، مرگ بر اسراييل ، آمريکا ننگت باد ننگت باد، ترامپ کله موشي ، بيهوده مي‌خروشي، ما آمريکا را زير پا مي‌گذاريم و ..' در دست داشتند.

  • چهارمحال وبختياري

نمازگزاران چهارمحال و بختياري پس از اقامه نماز جمعه، اقدام اخير آمريکا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌ايران را محکوم کردند.

نمازگزاران شهرکردي برغم بارندگي، اقدام اخير آمريکا را در قرار دادن سپاه در ليست گروههاي تروريستي محکوم کردند و در حمايت از سپاه پاسداران شعار مرگ بر آمريکا سر دادند.

  • مرکزي

مردم مومن و انقلابي استان مرکزي پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌در فهرست گروه‌هاي تروريستي جهان از سوي آمريکاي جنايتکار و در حمايت از اين نيروي انقلابي راهپيمايي کردند.

نمازگزاران جمعه در نقاط مختلف استان مرکزي همزمان با ديگر نقاط کشور با در دست داشتن پوسترها و دست نوشته‌هايي حمايت خود از سپاه پاسداران و خشم و انزجار خود را از آمريکاي جنايتکار و متحدانش در منطقه فرياد زدند.

  • بوشهر

نمازگزاران بوشهري همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه در حمايت از سپاه و محکوم کردن اقدام رئيس جمهوري آمريکا در معرفي اين نيروي مردمي‌بعنوان گروهي تروريستي راهپيمايي کردند. مردم بوشهر روز جمعه با اتحاد و همدلي اين اقدام احمقانه و شرمانه رئيس جمهوري آمريکا را در تروريستي خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌را محکوم کردند.

  • گيلان

مردم هميشه در صحنه استان گيلان پس از اقامه نماز جمعه در محکوميت اقدام خصمانه و مذبوحانه رئيس جمهوري آمريکا مبني بر تروريست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، تظاهرات کردند و در رشت نيز اين مراسم با حضور آيت ا... فلاحتي نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت از ميدان مصلي به سمت ميدان فرهنگ اين شهر برگزار شد.

  • همدان

همزمان با سراسر کشور مردم دارالمومنين همدان پس از اقامه نماز جمعه در حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌و انزجار از آمريکا به دليل قراردادن اين نهاد انقلابي در ليست گروه‌هاي تروريستي راهپيمايي کردند.

در پايان اين راهپيمايي قطعنامه‌اي پنج بندي توسط نماينده شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي‌قرائت شد.

  • قم

نمازگزاران اين هفته نماز جمعه قم، پس از خطبه‌هاي نماز جمعه با شرکت در راهپيمايي باشکوه حمايت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌اعلام کردند. راهپيمايان همچنين با سردادن شعارهاي « سپاه پاسداران افتخار کشور است، بازوي پرتوان ولايت و رهبر است»، «تمام ملت ما پشتيبان سپاه است سپاه ما ياورش حمايت ا... است»، « آمريکا غارتگر، آدمکش و تروريست، حامي‌آل سعود پشتيبان صهيونيسم» و «آمريکا نابوديت نزديک است آمريکا آينده ات تاريک است» ضمن محکوم کردن اقدام آمريکا حمايت قاطعانه خود را از سپاه پاسداران اعلام داشتند.

  • يزد

مردم يزد پس از اقامه نماز جمعه و همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپيمايي حمايت از سپاه پاسداران، تروريست خواندن اين نيروي مردمي‌از سوي آمريکا را محکوم کردند.حاضران در اين راهپيمايي باشکوه و حماسي، انزجار خود را از تصميم اخير ترامپ و دولت امريکا در تروريست معرفي کردن سپاه پاسداران ابراز داشتند.

  • لرستان

راهپيمايي مردم و نمازگزاران ولايتمدار شهرستان خرم آباد در حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌پس از نماز دشمن شکن جمعه برگزار شد.

در اين مراسم راهپيمايان با شعارهاي مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسراييل و همچنين وظيفه مسلمين حمايت از سپاه است، قدرداني خود را از خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌ابراز کردند.

خطيب نماز جمعه تهران؛

 

گروه سياسي: خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در واکنش به اقدام آمريکا عليه سپاه، تاکيد کرد: احمق‌ها نمي‌دانند همه ايران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌است.

به گزارش ايسنا، آيت‌ا... موحدي کرماني در خطبه‌هاي نماز جمعه عبادي- سياسي اين هفته تهران با اشاره به اينکه هفته گذشته ترامپ در اقدامي‌خصمانه و احمقانه با امضاي بيانيه‌اي سپاه پاسداران را در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار داد، اشاره کرد: اين اقدام با همه اصول، قواعد و قوانين بين المللي مغايرت دارد. اينکه نهاد حکومتي و نيروي نظامي‌به عنوان يکي از ارکان حکومتي يک کشور به عنوان يک گروه تروريستي محسوب شود. من نمي‌دانم اين ترامپ احمق اصلا چه فکري مي‌کند؟ چه بلد است، اصلا چه مي‌فهمد که چه مي‌کند؟ مگر مي‌شود. بسياري از کشورهاي دنيا اين اقدام آمريکا را زير سوال برده و آن را موجب پيچيده تر شدن اوضاع خاورميانه دانسته اند. حتي بعضي از تحليلگران آمريکايي از آن تحت عنوان اقدامي‌خطرناک که جان سربازان آمريکايي را به مخاطره مي‌اندازد ياد کردند خودشان مي‌فهمند اين امر احماقانه است اما اين ترامپ اصلا چيزي نمي‌فهمد.

وي افزود: اين در حالي است که بسياري از تحليل گران سياسي حتي در خود آمريکا اين اقدام را بي ثمر دانستند و يکي از مقامات آمريکا با تمسخر از آن ياد مي‌کند. نتيجه اين بيانيه در داخل کشور افزايش انسجام، وحدت و همدلي همه نيروهاي انقلاب را به همراه داشت. عکس العمل روساي سه قوه و نمايندگان مجلس را ديديد لباس پاسداران را به تن آنها ديديد. رييس جمهور محکم و قاطع از کيان و قوا سپاه پاسداران حمايت کرد. آحاد مردم و تشکل‌ها و احزاب سياسي به حمايت از سپاه پرداختند. احمق‌ها نمي‌دانند همه ايران سپاه پاسداران است و همه ما پاسداران انقلاب هستيم

ظريف به شوراي امنيت و گوترش نامه نوشت؛

گروه سياسي: وزير امور خارجه کشورمان در نامه‌اي به دبيرکل سازمان ملل و شوراي امنيت، نسبت به تصميم اخير واشنگتن عليه سپاه پاسداران اعتراض کرد.

به گزارش ايسنا، محمدجواد ظريف هشدار داد، آمريکايي‌ها و چند دولت دست‌نشانده آنها تمامي‌مسئوليت عواقب خطرناک اين ماجراجويي را برعهده خواهند داشت.متن نامه محمد جواد ظريف به آنتونيو گوترش و شوراي امنيت که توسط صدا و سيما منتشر شده است، به شرح زير است:«مي‌خواهم توجه شما را به اقدام بي سابقه، غيرقانوني و خطرناک دولت بي قانون فعلي ايالات متحده آمريکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شاخه‌اي رسمي‌از نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي‌ايران، در فهرست به اصطلاح «سازمان‌هاي تروريستي خارجي» جلب نمايم.جمهوري اسلامي‌ايران ضمن محکوميت شديد اين اقدام بي اساس و تحريک‌آميز، آن را اقدامي‌خصمانه عليه جمهوري اسلامي‌ايران و خطر عمده‌اي براي صلح و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي مي‌داند. اين حرکت که قبلاً هيچگاه سابقه نداشته است حتي براي اين رژيم ايالات متحده که پيش از اين تحريم‌ها و اقدام‌هاي يکجانبه غيرقانوني زيادي صورت داده بود، نقض آشکار اصول مسلم حقوق بين‌الملل و منشور ملل متحد از جمله اصل برابري حاکميت دولت‌ها است.اين حرکت تحريک‌آميز تنش‌ها را به سطحي تقابلي و غيرقابل کنترل مي‌رساند و خطر حوادث و وقايع را در منطقه‌اي که پيش از اين هم با چالش‌هاي بي شماري مواجه بوده، افزايش مي‌دهد.