استيضاح رئيس‌جمهور مطرح نيست

معاون پارلماني رئيس‌جمهور از حضور وزراي مرتبط با سيل در مجلس شوراي اسلامي‌خبر داد.

حسينعلي اميري در گفت‌وگو با ايلنا،‌ درباره اينکه عده‌اي از نمايندگان مطرح مي‌کنند عملکرد دولت در برخورد با حادثه سيلاب‌هاي اخير ضعيف بوده است و رئيس‌جمهور بايد استعفا دهد و يا مجلس بايد او را استيضاح کند، گفت: خير؛ به هيچ عنوان چنين چيزي مطرح نيست. وي با تاکيد بر اينکه اعضاي دولت و آقاي رئيس‌جمهور کاملا پاي کار هستند، اظهار داشت:‌ همان‌طور که مشاهده کرديد رئيس‌جمهور به استان‌هاي مختلف درگير سيل سفر کردند و با مردم سخن گفتند، همچنين جلسات متعددي را در تهران و ساير شهرها در خصوص پيگيري وضعيت سيل‌زدگان داشتند.

 

افتخار مي‌کنيم از سوي ترامپ، تروريست خوانده شويم

جانشين فرمانده کل سپاه در جمع عشاير سيل‌زده در يادمان شهداي هويزه گفت: براي ما باعث افتخار است که از سوي فردي چون ترامپ، تروريست خوانده شويم.

به نقل از سپاه نيوز، سردار حسين سلامي‌جانشين فرمانده کل سپاه براي بررسي وضعيت سيل‌زدگان منطقه دشت آزادگان وارد يادمان شهداي هويزه شد.سردار سلامي‌در بدو ورود به يادمان شهداي هويزه مورد استقبال عشاير سيل زده قرار گرفت و با حضور در گلزار شهداي هويزه به مقام شامخ شهيدان کربلاي ايران اداي احترام کرد.جانشين فرمانده کل سپاه بيمارستان صحرايي شهداي نيروي دريايي سپاه را که جهت خدمت رساني رايگان به اهالي منطقه برپا شده است را افتتاح کرد.

 

ترامپ سقوط صهيونيسم را بشارت مي‌دهد

نماينده يهوديان ايران در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: هجمه آمريکا به سپاه در حالي است که اين انقلابي‌ترين نيروي رزمنده جهان در حال خدمت‌رساني به سيل‌زدگان است و البته اين گونه اقدامات ترامپ سقوط صهيونيسم بين‌الملل را بشارت مي‌دهد.سيامک مره‌صدق در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به قرار دادن نام سپاه در ليست گروه‌هاي تروريستي توسط آمريکا گفت: در زماني که سپاه با تمام امکانات خود در حال کمک به سيل‌زدگان در کشور است، دولت ترامپ نه تنها جلوي ارسال کمک‌هاي انسان‌دوستانه را به مردم آسيب‌ديده از سيل گرفته، بلکه بزرگ‌ترين نيرويي را که امروز مشغول امدادرساني به آسيب‌ديدگان است مورد هجمه غيرانساني و ناجوانمردانه قرار داد.

نيروهاي مسلح با تقسيم کار بحران ناشي از سيل را کنترل کردند

وزير دفاع با اشاره به مديريت خوب، جهادي و انقلابي نيروهاي مسلح در مواجهه با بحران سيل گفت: ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع با تقسيم كار مناسب و كار شبانه روزي و پرحجم و پاي كار آوردن همه تجهيزات امدادي اعم از هواپيما، بالگرد، نفربر، تجهيزات فني و مهندسي و ... توانستند بحران ناشي از سيل به خوبي کنترل کنند.به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي‌وزارت دفاع، امير حاتمي‌وزير دفاع در جريان سفر به استان خوزستان و بازديد از روند خدمت رساني به سيل زدگان، با حضور در قرارگاه کربلاي نيروهاي مسلح خوزستان در نشستي با فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح منطقه به بررسي آخرين اقدامات و راهکارهاي نيروهاي مسلح در مقابله با سيل اخير خوزستان پرداختند.

«جابري انصاري» معاون امور مجلس و ايرانيان وزارت خارجه شد

حسين جابري‌انصاري از سوي وزير امور خارجه به عنوان معاون امور مجلس و ايرانيان وزارت خارجه منصوب شد.به گزارش مهر، حسين جابري‌انصاري از سوي محمدجواد ظريف وزير امور خارجه به عنوان معاون امور مجلس و ايرانيان وزارت خارجه منصوب شد.گفتني است، پيش از اين جابري انصاري دستيار ارشد وزير امور خارجه در امور ويژه سياسي بود.بر اساس اين گزارش، «حسين پناهي آذر» معاون امور مجلس و ايرانيان وزارت خارجه بود که در حال حاضر عهده‌دار معاونت اداري و مالي وزارت امور خارجه شده است.

هماهنگي با تقسيمات کشوري

قبل از چاپ نقشه‌ها ضروري است

مديرکل دفتر تقسيمات کشوري وزارت کشور اعلام کرد: براي جلوگيري از درج اطلاعات نادرست به زودي بخشنامه‌اي با امضاي وزير کشور در دستور کار قرار مي‌گيرد که بر اساس آن تمامي‌نقشه‌ها پيش از چاپ و انتشار بايد با دفتر تقسيمات کشوري هماهنگ شوند.به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، سيدسعيد جلالي به منظور شناسايي زمينه‌هاي همکاري و آشنايي با فعاليت‌هاي سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح در زمينه توليد نقشه و طراحي سامانه‌هاي اطلاعات جغرافيايي با رييس اين سازمان ديدار کرد.مديرکل دفتر تقسيمات کشوري وزارت کشور در اين ديدار گفت: در اين نشست در خصوص هم افزايي، هم انديشي و تبادل اين دفتر با سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح بحث و گفت و گو شد که به زودي منجر به عقد يک تفاهم نامه مي‌شود.

ايران و ترکيه در بالاترين

سطح همکاري قرار دارند

استاندار آذربايجان غربي گفت: ايران و ترکيه در حال حاضر در بالاترين سطح همکاري قرار دارند و آذربايجان غربي نيز در صدد افزايش مبادلات در همه زمينه‌هاست.به گزارش ايرنا «محمدمهدي شهرياري» در ديدار با سفير ترکيه در ايران که در محل استانداري آذربايجان غربي انجام شد، افزود: توسعه مبادلات اقتصادي، مراودات فرهنگي، اجتماعي و سياسي در زمره اهداف 2 کشور است و اين استان مرزي نيز همه توان خود را در اين خصوص به کار مي‌گيرد. وي با بيان اينکه 2 کشور قرن‌ها با يکديگر ارتباط تنگاتنگ داشته اند، اظهار داشت: آذربايجان غربي تنها استان مرزي ايران با ترکيه است و افزايش همکاري‌هاي مرزي و رفع مشکلات مي‌تواند در توسعه مبادلات و رسيدن به اهداف اقتصادي 2 کشور موثر باشد.

سيد عباس موسوي سخنگوي

وزارت امور خارجه شد

سيدعباس موسوي به عنوان سخنگوي وزارت امور خارجه منصوب شد.سيدعباس موسوي در حال حاضر مديرکل اطلاع رساني و امور سخنگويي وزارت خارجه استوي به عنوان يازدهمين سخنگوي وزارت امور خارجه جايگزين بهرام قاسمي‌مي‌شود که از سوي محمدجواد ظريف به عنوان سفير ايران در فرانسه انتخاب شد.

اروپا تصميم به ماندن در توافق هسته‌اي دارد

سخنگوي وزارت امورخارجه فرانسه پس از اقدام خصمانه دولت آمريکا عليه سپاه تاکيد کرد: تا زماني که ايران به تعهداتش در توافق هسته‌اي پايبند است، اروپا نيز تصميم دارد اين توافق را حفظ کند.به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت امورخارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره تصميم آمريکا براي تروريستي اعلام کردن نام سپاه پاسداران و اينکه چه توصيه‌هايي به شرکت‌هاي فرانسوي مايل به تجارت با ايران داريد، گفت: روابط اقتصادي با ايران بر پايه توافق هسته‌اي است که محدوده‌هاي فعاليت قانوني يا غير قانوني را مشخص مي‌کند و مطابق با مقررات اروپا است.

واشنگتن را مجبور به پرداخت هزينه کنيم

يک کارشناس مسائل آمريکا تاکيد کرد: بايد کاري کنيم که اعمال تحريم‌ها و انجام اقدامات خصمانه از سوي دولت واشنگتن عليه ايران همراه با هزينه‌هايي براي اين کشور باشد.فواد ايزدي در گفت‌وگو با ايسنا در مورد اقدام اخير آمريکا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌اظهار کرد: اين اقدام بيانگر شکست سياست‌هاي دولت آمريکا نسبت به ايران است. آمريکايي‌ها پيش از اين اعلام کرده بودند که جمهوري اسلامي‌ايران جشن چهلمين سالگرد خود را نخواهد ديد و پيش از آن سرنگون مي‌شود.

رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد:

گروه سياسي: رئيس قوه قضاييه پيشنهاد داد که قضات ديوان عالي کشور با رويکردي آسيب شناسانه، هر فصل يک بار، نکاتي را که موجب نقض آراي محاکم مي‌شود استخراج و تدوين کنند تا اين نکات و مصاديق، زمينه ساز تدوين دستورالعمل‌هاي لازم براي جلوگيري از تکرار کاستي‌ها و نقايص در رسيدگي‌هاي قضايي و نهايتا موجب اتقان بيشتر آراي محاکم شود.

به گزارش ايسنا، آيت ا... سيدابراهيم رئيسي در جلسه مشورتي با قضات ديوان عالي کشور در اجراي اصل 162 قانون اساسي، با تبريک اعياد شعبانيه و آرزوي توفيق براي برخورداري از برکات و فيوضات اين ماه باعظمت، تصريح کرد: براساس آنچه در قانون اساسي مورد تصريح قرار گرفته است، ديوان عالي کشور عالي‌ترين مرجع قضايي کشور و تصميم اين ديوان، نظر نهايي و صائب براي همه قضات پس از طي فرايند قضايي پرونده‌هاست.

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه قضات ديوان عالي کشور از نظر علم، تجربه، ايمان و تعهد در نقطه برتر ايستاده‌اند و ديدگاه‌هايشان از اين علم و تعهد نشأت مي‌گيرد، افزود: معتقدم آنچه به عنوان وظيفه نظارتي ديوان عالي کشور در قانون اساسي ذکر شده است، اطلاق دارد و محدود به نظارت شکلي ديوان و نقض و ابرام آرا نيست بلکه شامل نظارت بر قبل، حين و بعد از رسيدگي‌هاي قضايي مي‌شود.

رئيسي با بيان اينکه در حال حاضر پرونده معوقه در ديوان عالي کشور وجود ندارد و پرونده‌ها غالبا به روز هستند، از تلاش قضات ديوان در اين زمينه قدرداني کرد و ادامه داد: بحث وظيفه نظارتي ديوان عالي کشور از زمان مرحوم آيت ا... شاهرودي در قوه قضاييه مطرح بود اما در دوره رياست حضرت آيت ا... آملي، شکل عملياتي تري به خود گرفت. در اين دوره تلاش داريم به نقطه‌اي برسيم که در راستاي نظارت ديوان عالي کشور بر اجراي صحيح قوانين در محاکم، مشکلات تکراري که موجب نقض آرا مي‌شود از بين برود و با اصلاح روش‌ها، شاهد نقض احکام به دليل ايرادات مشابه و تکراري نباشيم.

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه استدلال‌ها و استنباط‌هاي قضات در هر مرحله از رسيدگي‌هاي قضايي بايد در نهايت دقت و صحت باشد، پيشنهاد داد: قضات ديوان عالي کشور، هر فصل يک بار، مجموعه نظرات خود در خصوص آراي صادره از محاکم را که در جلسات هيات عمومي‌يا ساير نشست‌ها مطرح مي‌شود، با رويکردي آسيب شناسانه استخراج و تدوين کنند تا اين نظرات، زمينه ساز تدوين دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هايي براي جلوگيري از تکرار کاستي‌ها و نقايص در رسيدگي‌هاي قضايي و نهايتا موجب اتقان بيشتر آراي محاکم شود.

رئيسي، جايگاه ديوان عالي کشور و شأن نظارتي آن را موجب توقع بحق مردم، نخبگان و اصحاب دعوي از اين مرجع مهم براي اجراي قوانين، موازين شرعي و تحقق عدالت دانست و اظهار کرد: گرچه ديوان عالي کشور امروز در نقطه قابل تقديري ايستاده است اما همچنان تا رسيدن به نقطه مطلوب، فاصله وجود دارد و قضات محترم ديوان عالي کشور در مسير نظارت بر اجراي صحيح قوانين در محاکم و صدور آراي وحدت رويه، بايد کم شدن فاصله ديوان با نقطه آرماني و تحولي خود را همواره مد نظر قرار دهند.

رئيس قوه قضاييه، نقش قضات دادسراي ديوان عالي کشور و مجموعه رأس و بدنه ديوان را براي رسيدن به نقطه مطلوب بسيار مهم ارزيابي کرد و در خصوص رياست آينده ديوان عالي کشور گفت: در صحبتي که با آقاي کريمي‌داشتم، ايشان مصمم به رفتن از ديوان عالي کشور بودند و در زمان رياست حضرت آيت ا... آملي هم درخواست خود را براي بازنشستگي ارائه کرده بودند. ايشان حقيقتا زحمات بسياري را متحمل شدند و تلاش‌هاي بسيار موثري در مقام رياست ديوان عالي کشور داشتند که اميدوارم همانند ساير روساي ديوان عالي در طول دوره‌هاي مختلف، تلاش‌هاي ماندگار ايشان پيگيري شود و در هر جايگاهي که فعاليت مي‌کنند، همچنان منشأ آثار و برکات فراوان باشند.

رئيسي در ادامه و در اجراي اصل 162 قانون اساسي، مشورت با قضات ديوان عالي کشور براي انتخاب رئيس اين مرجع عالي قضايي را در دستور کار قرار داد و خاطرنشان کرد: تا کنون روش‌هاي مختلفي براي اين مشورت وجود داشته است اما نظر بنده اين بود که همه قضات ديوان عالي در يک جلسه، نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند تا در خصوص رياست ديوان عالي کشور تصميم گيري شود. نظراتي را نيز به صورت غيررسمي‌دريافت کرده‌ام و برخي دوستان، اسامي‌مختلفي را پيشنهاد داده‌اند که برخي از اين گزينه‌ها داخل ديوان عالي کشور حضور دارند، برخي خارج از ديوان و برخي هم اساسا خارج از قوه قضاييه هستند. اولويت بنده براي انتصاب رئيس ديوان عالي کشور، اين است که گزينه مورد نظر از داخل مجموعه ديوان عالي کشور باشد و افرادي که خارج از ديوان در قوه قضاييه حضور دارند يا خارج از دستگاه قضايي فعاليت مي‌کنند، در اولويت‌هاي دوم و سوم قرار خواهند داشت.

گروه سياسي : رييس جمهوري بر حضور مقتدرانه در المپيک و پارالمپيک ۲۰۲۰ توکيو و حمايت از ورزش زنان و فوتبال ملي تاکيد کرد.

به نقل پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطاني فر به ديدار دکتر روحاني رئيس جمهور رفت. وزير ورزش و جوانان ضمن اراِيه گزارشي از عملکرد وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۷ از جمله موفقيت تيم ملي فوتبال در جام جهاني، درخشش کاروان‌هاي ايران در بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي، المپيک جوانان، حضور باشگاه‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا، صعود بسکتبال به جام جهاني و مقام‌هاي قهرماني جهان و آسيايي در رشته‌هاي کشتي، ووشو، وزنه برداري، کاراته، شطرنج، تکواندو، جودو و دو و ميداني برنامه ورزش کشور را براي کسب سهميه و حضور مقتدرانه ايران در بازي‌هاي المپيک و پارالمپيک و توسعه زيرساخت‌ها و تکميل اماکن ورزشي ارائه کرد.وي افزود: در اين ديدار يک ساعته، رئيس جمهور با قدرداني از مجموعه وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌هاي مرتبط گفت: انتظارم حضور مقتدرانه کاروان ايران در بازهاي المپيک و پارالمپيک است و افتخارات ورزشکاران و قهرمانان شادي ملي را به همراه دارد.روحاني با ابراز رضايت از توجه و رشد ورزش زنان در مسابقات اخير گفت: توسعه ورزش همگاني و حمايت از ورزش زنان از برنامه‌هاي مهم دولت تدبير واميد است و تاکيد من استمرار و تقويت اين مسير براي اين دو بخش است.رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: موفقيت‌هاي همه قهرمانان موجب شادکامي‌و اعتلاي نام ايران عزيز در نزد جهانيان است و رشته‌هايي مانند کشتي، وزنه برداري و تکواندو و کاراته در المپيک آينده وظيفه مهمي‌پيش رو دارند و انتظار مدال‌هاي خوش رنگ را از آنها داريم.روحاني موفقيت‌هاي فوتبال و تيم‌هاي باشگاههاي ايران را هم در عرصه رقابت‌هاي جهاني و آسيايي مورد توجه قرار داد و گفت: بايد خيال مردم از بابت تيم ملي فوتبال و آينده آن بايد راحت باشد و توقع دارم تيم اميد ايران بعد از سال‌ها به المپيک آينده راه پيدا کنند.

عبدالحسين روح الاميني» در نخستين جلسه شوراي مرکزي خانه احزاب در سال جديد به عنوان رئيس جديد اين مجموعه سياسي انتخاب شد.

به گزارش ايرنا، نخستين جلسه خانه احزاب در سال 98 روز گذشته - شنبه- برگزار شد و با راي شوراي مرکزي و از ميان نامزدهاي اصولگرا، عبدالحسين روح الاميني از حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي‌با 9 راي به عنوان رييس جديد خانه احزاب در سال اول دوره هفتم انتخاب شد. در اين انتخابات حسن غفوري فرد ديگر نامزد رياست خانه احزاب بود که هفت راي را کسب کرد، سه راي نيز ممتنع بود. در اين نشست قرار شد رياست خانه احزاب در سال اول از ميان اصولگرايان و در سال دوم و سوم از مستقلين و اصلاح طلبان انتخاب شود. به گزارش ايرنا؛ مجمع عمومي‌خانه احزاب در دوره هفتم با حضور دبيران کل و نمايندگان 87 حزب داراي مجوز 23 اسفندماه 1397 در تالار وزارت کشور برگزار و اعضاي شوراي مرکزي و بازرسان اين مجموعه انتخاب شدند.

در اين نشست، پس از راي گيري فراکسيون‌ها، از ميان اصلاح طلبان افرادي چون حسين کمالي با 60 راي، مصطفي کواکبيان با 53 راي، يدا... طاهرنژاد با 51 راي به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند و احمد حکيمي‌پور، حسين کاشفي، مهدي عليخاني، فرج کميجاني، شهيندخت مولاوردي، علي صوفي و فاطمه راکعي به عضويت شوراي مرکزي خانه احزاب درآمدند و مجيد بهمن زاده و علي ظفرزاده به عنوان بازرسان انتخاب شدند. در فراکسيون اصولگرايان، حسن غفوري فرد با 62 راي، فهيمه محمدزاده با 41 راي و قدرت ملکي به عنوان نفرات اول تا سوم برگزيده شدند وعبدالحسين روح الاميني، محمد مهدي مفتح، حبيب ا... بوربور، ميثم نيک فر، سيد محمد حسيني، محسن پيرهادي و سيد مهدي جولايي به عضويت شوراي مرکزي خانه احزاب درآمدند و ولي زاده و کرمي‌در جايگاه بازرسان خانه احزاب برگزيده شدند.

معاونت حقوقي رئيس‌جمهور بيان کرد؛

گروه سياسي: معاونت حقوقي رئيس‌جمهور درخصوص تصويب «پالرمو» و «CFT» در مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد: به تصويب اين لوايح در مجمع تشخيص خوشبين هستم.

لعيا جنيدي در گفت‌وگو با ايلنا، درباره سرنوشت «پالرمو و CFT» در مجمع تشخيص مصلحت نظام و اينکه گفته مي‌شود بر اساس شنيده‌ها مجمع به اين لوايح رأي نخواهد داد، بيان کرد:‌ اميدمان را هميشه حفظ کرده‌ايم زيرا معتقديم از لحاظ کارشناسي و مصلحت کار درستي صورت گرفته است.

معاونت حقوقي رئيس‌جمهور تاکيد کرد: از لحاظ کارشناسي الحاق ما به اين معاهدات مشکلي براي کشور ايجاد نخواهد کرد و مزاياي زيادي هم خواهد داشت.

وي خاطرنشان کرد: ممکن است يک دغدغه‌هايي وجود داشته باشد که در پاسخ گفته‌ايم اين دغدغه‌ها قابل اداره و مديريت است.

جنيدي با تاکيد بر اينکه ما پيگير اين موضوع هستيم و من نسبت به تصويب اين لوايح تا حدودي خوشبين هستم، بيان کرد: در فرصت‌هاي بعدي ما ديدگاه‌ها، نقطه نظرات، مواضع و نظرات کارشناسي و مصالحي که پشت آن مي‌بينيم را بازگو خواهيم کرد. وي ادامه داد: مجمع تشخيص مصلحت نظام مرجع تشخيص مصلحت کشور است، بنابراين مصالح را دوباره تبيين مي‌کنيم و بر اساس آن توقع همکاري از مجمع با درنظر گرفتن ديدگاه کارشناسي، مديريتي و مصلحتي دولت را داريم.

معاونت حقوقي رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه عده‌اي پشت تريبون‌هاي عمومي‌نسبت به تصويب لوايح چهارگانه موضع‌گيري مي‌کنند و مطالبي را بيان مي‌کنند که خلاف واقعيت است،‌ از نظر شما چرا اين افراد دست به چنين کارهاي مي‌زنند، بيان کرد: بعضي‌ها نظر مخالف کارشناسي دارند که در اين حد ايرادي ندارد.

وي تاکيد کرد: انصافا سياسي کردن موضوع و استفاده از تريبون‌هاي سياسي براي اين منظور درست نيست.

جنيدي خاطرنشان کرد: هنگامي‌که کار به اينجا کشيده مي‌شود، در واقع مثل اين است که گفته باشيم بحث‌هاي کارشناسي،‌ دقت‌هاي مديريتي و هر موضوع فني که مي‌تواند آثار مهمي‌بر مصالح جامعه داشته باشد، در هياهيوي سياسي گم کنيم که اين اصلا درست نيست.

وي درباره اينکه آيا يک تيم کارشناسي منسجم و قوي در بررسي اين لوايح حضور دارند،‌ بيان کرد: بله،‌ از دولت اين طور است،‌ مخالفان هم ديدگاه‌هايي براي خودشان دارند که هيچ ايرادي ندارد اما با سياسي کردن موضوع و کشاندن آن به تربيون‌هاي عمومي‌موافق نيستيم.

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر آن صبح دیروز (شنبه) ۲۴ فروردین ماه در شعبه سوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام از حمزه لو متهم ردیف اول پرونده خواست تا درباره نحوه مشارکتش با خانم شیخ الاسلامی توضیح دهد.

حمزه لو نیز با حضور در جایگاه گفت: در سال ۸۵ از طریق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یک فراخوان همکاری برای تشکیل شرکتی که بتواند در رابطه با اصل ۴۴ توانایی داشته باشد، داده شد. وی افزود: شرکت سرمایه گذاری ایران شروع به معرفی خود در بخش تجاری در امور مختلف از جمله هلدینگ ساختمان، هلدینگ انرژی و نفت و توریست کرد.این متهم گفت: در شرکت سرمایه گذاری ایران بخش It وجود داشت و ما در بحث فرهنگی و تجاری همکاری خود را با خانم شیخ الاسلام آغاز کردیم و حاصل این همکاری منجر به تشکیل شرکت هترا و دنیز شد. با توجه به تجارب فرهنگی خانم شیخ الاسلامی، وی وارد کار تجارت چاپ و کاغذ شد. شیخ الاسلام چهره شناخته شده‌ای بود و حتی از فیلتر شورای نگهبان رد شده بود و بعنوان کارشناس در مجلس و کمیسیون فرهنگی شرکت می‌کرد. وی فرد محجبه‌ای بود.

حمزه لو در پاسخ به این سوال قاضی که پرسید عایدی ایشان از این همکاری چه بود؟ گفت: ایشان حدود ۲ هزار دلار حقوق خود را از شرکت دنیز می‌گرفتند. بحث پتروشیمی یکی از کارهای شرکت دنیز بود، ایشان در صنعت چاپ هم فعالیت می‌کردند.

متهم در پاسخ به این سوال قاضی مبنی بر اینکه ماهانه چقدر حقوقتان بود؟ گفت: حقوق مصوب به عنوان مدیرعامل دریافت می‌کردم که این مبلغ در سال ۹۰، ۱۷ میلیون تومان بود.