انتصاب معاون توسعه وزارت راه

وزير راه و شهرسازي در حکمي‌مهدي عبوري را به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت راه و شهرسازي منصوب کرد.

در متن حکم مهدي عبوري معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت راه و شهرسازي که به امضاي مهندس اسلامي‌رسيده، آمده است: با توجه به تجربه، تخصص، تعهد و سابقه مديريتي جنابعالي به موجب اين حکم به عنوان «معاون توسعه مديريت و منابع انساني» وزارت راه و شهرسازي منصوب مي‌شويد. اميد است با استعانت از خداوند متعال در اجراي سياست‌هاي دولت تدبير و اميد و استفاده از تمامي‌ظرفيت‌ها و استعدادهاي بالقوه در اجراي ماموريت‌هاي محوله، اهتمام ويژه داشته باشيد.

 

مقررات ملي ساختمان اصلاح مي‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي مازيار حسيني تمهيدات معاونت مسکن و ساختمان را براي افزايش تاب‌آوري ساختمان‌هاي پراهميت در بحران‌هاي طبيعي، تشريح کرد و از تغيير در روش‌هاي ساخت و اصلاح مقررات ملي ساختمان و آيين‌نامه‌هاي آن خبر داد.

مازيار حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي در خصوص تمهيداتي که معاونت مسکن و ساختمان در خصوص نظارت بر ساخت و سازه ساختمان‌هاي پراهميت همچون بيمارستان‌ها، مراکز درماني، ورزشگاه‌ها و ساير ساختمان‌هاي عمومي‌به جهت اهميتي که در مواقع بحران براي کشور ايفا مي‌کنند، در دستور کار دارد به ارايه توضيح پرداخت.

 

25 تفاهمنامه سرمايه‌گذاري در شهر جديد

مديرعامل شركت عمران شهر جديدهشتگرد از امضاي ٢٥ تفاهمنامه سرمايه گذاري بخش خصوصي با هدف ساخت خدمات روبنايي، مسكن و واحدهاي تجاري به ارزش ٣ هزار و ٢٠٠ ميليارد تومان در سهر جديد هشتگرد خبر داد.

داود صفدري مديرعامل شركت عمران شهر جديد هشتگرد در نشست خبري امروز ٢٧ فروردين ماه كه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد سياست ايجاد شهرهاي جديد را كمك به تأمين مالي وضعيت اقتصادي كشور در دهه ٦٠ دانست و گفت: عمليات اجرايي شهر جديد هشتگرد در سال ٦٤ آغاز و افق جمعيتي آن نيز حدود ٧٠٠ هزار نفر در سال ٨٩ اعلام شد.

مجلس و سازمان برنامه در قبال ايمني

راه‌ و ابنيه فني اصلي‌ترين وظيفه را دارند

محمد بخارايي برخورداري از جاده‌هاي ايمن مستلزم حمايت‌هاي قانوني و مالي است و بر همين اساس و به ترتيب مجلس شوراي اسلامي‌سپس سازمان برنامه و بودجه اصلي‌ترين وظيفه را بر دوش دارند تا دستگاه متولي بتواند براي انجام وظايف خود توانمند ظاهر شود. محمد بخارايي در پاسخ به سوال خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مبني بر چگونگي استفاده از فرصت احداث مجدد برخي از جاده‌هاي تخريب شده در شبکه راه‌هاي کشور در دوره بازسازي اظهار کرد: ابتدا بايد توجه داشت درصورتي که جاده‌ها بر اساس مشخصات فني ساخته نشود، هزينه ايمن‌سازي در دوره نگهداري افزايش مي‌يابد. وي افزود: البته انجام عمليات نگهداري مانند پاکسازي حريم، تنقيه پل‌ها، احداث درواسيون، ترميم راديه و بريد پل‌ها براي آماده‌سازي ابنيه فني در برابر سيل و بارندگي شديد مستلزم اعتبار و هزينه مکفي است که طي سال‌هاي اخير سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با محدوديت‌هاي مالي مواجه بوده است.

تجربه‌اندوزي از وقايع نوروز ۹۸

براي خدمت‌رساني بهتر

قائم‌مقام راه‌آهن با تأکيد بر اينکه وجود تحريم‌ها و کمبود منابع دليل قابل قبولي براي کاهش خدمت‌رساني در راه‌آهن نيست، گفت: تجربه نوروز سال ۹۸، بهترين نمونه براي تجربه‌اندوزي و انجام اصلاحاتي است که بايد براي آمادگي در مقابل شرايط بحراني و ارائه خدمت‌رساني بهتر مورد توجه قرار گيرد. به نقل از روابط عمومي‌راه‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران، حسين عاشوري در پنجمين جلسه ستاد هماهنگي قطارهاي نوروزي سال ۹۸ که با حضور اعضاي ستاد برنامه‌ريزي، نظارت و هماهنگي قطارهاي نوروزي، مديران مناطق (به شکل ويدئو کنفرانس) و برخي از مديران شرکتهاي حمل و نقلي خصوصي برگزار شد، با اشاره به اينکه هرکس بايد در حوزه خود بهترين عملکرد را داشته باشد، افزود: جلسات ستاد نوروزي براي تحليل عملکرد نوروز ۹۸ تا رفع مشکلات مربوطه ادامه خواهد داشت و در شرح وظايف واحدها براي آمادگي در ايام خاص و شرايط بحراني بازنگري خواهد شد. وي با يادآوري اينکه ثبت خاطرات خوش در ذهن هريک از مسافران از جمله مسافران خردسال مي‌تواند بر توسعه آينده راه‌آهن تأثيرگذار باشد ،اظهار داشت: بررسي واستفاده از تجارب ديگر کشورها در تعطيلات طولاني و بکارگيري روش‌هاي نوين مي‌تواند به بهبود نحوه خدمت‌رساني در ايام نوروزي منجر شود.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به وسعت ظرفيت‌ها براي ساخت و ساز؛

گروه راه و مسکن: وزير راه و شهرسازي با اعلام اينکه ظرفيت‌ها براي ساخت و ساز وسيع است، تاکيد کرد دچار کمبود مصالح نخواهيم شد.

به گزارش ايسنا، محمد اسلامي‌در حاشيه جلسه هيئت دولت اظهار کرد: پروژه مسکوني مهر به همراه ۴۰۰هزار واحد در طرح‌هاي مختلف تعريف شده و در بعضي شهرها آغاز شده ، برنامه ريزي‌هاي ما به اين سمت است که در سال ۹۸ و ۹۹ به بهره‌برداري برسانيم.

وي ادامه داد:نکته مهم اين است که بتوانيم زمين‌ها را پيش‌بيني و براي اين کار واگذار کنيم . از همه مهم تر اينکه اعتماد انبوه سازان و سازندگان را جلب کنيم تا بتوانيم آن‌ها را بياوريم تا مشارکت کنند. تا امروز اين اقدامات صورت گرفته است.

وزير راه و شهرسازي افزود:گام بعدي اين است که تسهيلاتي که به سازندگان مي‌دهيم را افزايش دهيم اعتقادي نداشتيم تا وام خريد را افزايش دهيم زيرا باعث افزايش آثار تورمي‌مي‌شود. چون معتقد هستيم که به جامعه هدف ما کمکي نمي‌کند. اما سازنده در اين صورت انگيزه پيدا مي‌کند تا تسهيلات و زمين که تقريبا حدود ۶۰ درصد افزايش پيدا کرد يعني از ۶۰ ميليون تومان به ۱۰۰ ميليون افزايش پيدا کرده را در دسترس داشته باشد. سهم دريافتي را سازنده به خريدار مي‌تواند واگذار کند.

اسلامي‌گفت: گام سوم مربوط به بازار تعهدي مصالح است که کارت اعتباري آن با مشارکت بانک مسکن و بنياد مسکن طراحي شده و ان‌شاءا... به زودي عملياتي مي‌شود و سازندگان مي‌توانند اين تسهيلات را بگيرند که کمک بسيار شاياني به متناسب سازي قيمت تمام شده مسکن مي‌کند. وي در پاسخ به اين پرسش که آيا بازسازي تخريبات حاصل از سيل بر قيمت مسکن اثر مي‌گذارد گفت: خير اين اتفاق نمي‌افتد. به برکت باران الهي سرزمين ما از آب پر شده است؛ البته آسيب‌هايي ديده‌ايم . مهم‌ترين کارمان براي شهر‌هايي است که رودخانه دارند،پلهاي آن‌ها آسيب ديده‌اند و در حال تعمير آن‌ها هستيم. وي خاطر نشان کرد: در حال کنترل و نظارت بر روي شهرهايي هستيم که رودخانه دارند که حريم آن حفظ شود. زمين‌هايي را در پل‌دختر و معمولان واگذار کرديم . کساني که در بستر يا حريم رودخانه سکني داشتند ، به آنجا بروند. اسلامي‌در پايان گفت: ظرفيت‌ها وسيع است و دچار کمبود مصالح نخواهيم شد. حدود ۱۷۹ هزار واحد آسيب ديده است. ۷۹ هزار واحد آن بايد ساخته شود و حدود ۱۰۴ هزار واحد آن نياز به بازسازي دارد. اين امر به توليد اشتغال مي‌انجامد و باعث مي‌شود خانه‌هاي مردم نو و بهتر شود.

دبير انجمن شرکت‌هاي راهسازي ايران:

دبير انجمن شرکت‌هاي راهسازي ايران خسارت‌هاي وارده بر شهرها و راه‌هاي کشور را تاوان تعرض به حريم رودخانه‌ها خواند و گفت: رودخانه يعني خانه رود و اگر به حريم آن تجاوز شود در مقابل روزي خانه‌ شما را ويران مي‌کندعلي آزاد در گفت‌وگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اقدام خودجوش و دواطلبانه بخش خصوصي راهسازي به استان‌هاي سيل‌زده کشور اظهار کرد: از ابتداي وقوع سيلاب‌ها در کشور نامه‌اي از سوي انجمن شرکت‌هاي راهسازي ايران به شرکت‌ها براي کمک به مناطق سيل‌زده ارسال شد و پس از اقدام سريع‌السير آن‌ها مجدد نامه‌اي در جهت تقدير و تشکر از اين حرکت خدا پسندانه و نوع دوستانه براي هر يک از شرکت‌ها ارسال شد.

دبير انجمن شرکت‌هاي راهسازي ايران اقدامات خودجوش پيمانکاران راهسازي را يادآور سال‌هاي هشت‌سال دفاع مقدس توصيف کرد و گفت: در جريان کمک و ياري رساندن به سيل زدگان هيچگونه برنامه‌اي براي جمع‌آوري‌آمار و اطلاع‌رساني براي معرفي اقدامات خود نداشته‌ايم که ريشه در فرهنگ غني خاص ايران زمين دارد.آزاد در خصوص نقش پيمانکاران حوزه ساخت راه و راه‌آهن کشور گفت: وزارت راه و شهرسازي به عنوان متولي راهسازي و راهداري کشور مي‌تواند برنامه‌ و نقشه‌هاي جديد را ارائه کند و در کنار آن مذاکرات مربوط به نحوه پيمان و قرارداد‌ها انجام شود.وي با بيان اينکه «بازسازي راه‌ و راه‌آهن تخريب ‌شده بر اثر سيلاب‌هاي فروردين‌ماه ۹۸ کار ساده‌اي نيست» تصريح کرد: بحث بازسازي شبکه راه‌ و راه‌آهن کشور به طور کامل متفاوت از کمک‌‌هاي حين بحران بوده و نيازمند برنامه‌ريزي، مطالعات و ساعت‌ها کار کارشناسي است تا طي‌ دوره‌هاي بلند مدت و کوتاه مدت ساخته شوند